⨉
⨉
  • O serwisie
  • Współpraca i reklama
  • Autorzy
  • Kontakt
  • Regulamin serwisu
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Zaloguj się
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
F1 speedwaynews speedway
  • Formuła 1
    • Kalendarz Formuły 1
    • Składy zespołów Formuły 1 2025
  • MotoGP
    • Kalendarz MotoGP 2025
    • Tory MotoGP
  • Serie juniorskie
    • Formuła 2
    • Formuła 3
    • Formuła 4
    • Formuły regionalne
  • Serie juniorskie z Polakami
    • Wyniki
  • Kącik ciekawostek
    • Historia Formuły
    • Kariery
    • Polacy w Formule
    • Tory
  • Inne wyścigi
  • Wywiady
Zakończona
- Logo Kwalifikacje do GP Japonii F1 2025
05.04.2025 08:00
Zakończona
 Logo F1 GP Chin 2025
23.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do GP Chin F1 2025
22.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Sprint przed GP Chin 2025
22.03.2025 03:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do sprintu GP Chin F1 2025
21.03.2025 08:30
Strona główna » Helmut Marko: Newey sprzeciwiał się transferowi Tsunody

Helmut Marko: Newey sprzeciwiał się transferowi Tsunody

  • Formuła 1
  • Kariery
2 kwietnia 2025 Ten artykuł przeczytasz w 7 minut

Adrian Januszkiewicz

Helmut Marko: Newey sprzeciwiał się transferowi Tsunody

Helmut Marko na łamach austriackiego "Kleine Zeitung" odniósł się do późnego transferu Yukiego Tsunody do Red Bull Racing. 81-latek powiedział, że to Adrian Newey był przeciwny promocji Japończyka do zespołu z Milton Keynes.

Przejście Yukiego Tsunody na miejsce Liama Lawsona do Red Bull Racing, wciąż wzbudza duże emocje. Nie jest tajemnicą, że ten ruch może mieć przełożenie na dalszą karierę Japończyka w F1, jak i motorsporcie w ogóle. Helmut Marko stara się usprawiedliwiać tę decyzję, jednak efekt jego działań może jeszcze bardziej pogorszyć atmosferę wokół zespołu z Milton Keynes.

Helmut Marko: Newey widząc poczynania Tsunody w Meksyku, odradzał jego promocję

Spośród stanowisk wygłoszonych w ostatnim czasie, najbardziej zaskakuje to dla austriackiego „Kleine Zeitung”. Marko powiedział w nim, że to głównie opinia Adriana Neweya po GP Meksyku 2024 zdecydowała o wyborze Lawsona na miejsce Sergio Pereza obok Maxa Verstappena:

– Przez długi czas Yuki miał opinię osoby, która nie radzi sobie na równych warunkach i popełnia tu i ówdzie głupie błędy – powiedział Helmut Marko dla „Kleine Zeitung”.

– To właśnie miało miejsce w zeszłym roku w Meksyku, gdzie rozpoczęła się decydująca faza dla nas.

– Z Lawsonem na początku było dokładnie odwrotnie. Wszedł do gry i od razu dał z siebie wszystko, bez względu na to, jak duża była presja.

– Jednak patrząc wstecz, nie była to właściwa decyzja.

– Ogólnie rzecz biorąc, wiele można przypisać jednemu incydentowi.

– Tam [w Meksyku] Tsunoda wjechał w samochód Gasly’ego. A części samochodów uszkodziły podwozie samochodu Verstappena, co kosztowało go wyścig.

– Adrian Newey był wtedy wściekły. Od tego momentu Yuki był dla niego czerwoną płachtą.

– Ale teraz Newey odszedł, a Yuki ciężko nad sobą pracował.

Warto przypomnieć, że w tym samym wyścigu miała miejsce też ostra rywalizacja między Liamem Lawsonem i Sergio Perezem. Nowozelandczyk ostro rywalizował z Meksykaninem w jego domowym wyścigu i później pokazał mu nawet środkowy palec. Za to został przez Christiana Hornera wezwany „na dywanik”.

Liam Lawson i Sergio Perez rywalizujący podczas Grand Prix Mexico City 2024
Helmut Marko uważa, że wyczyn Tsunody w Meksyku ub. r. przesądził o transferze Lawsona. Pomija przy tym jego agresywną rywalizację z Perezem w ten sam weekend. Fot. Getty Images / Red Bull Content Pool

81-latek swoją wypowiedzią nie pomaga Red Bullowi

Marko chce gasić pożar wokół decyzji zespołu, jednak może paradoksalnie dolewać oliwy do ognia. Od dłuższego czasu atmosfera wokół Red Bull Racing nie wygląda dobrze. W dużej mierze odzwierciadla to duża rotacja na fotelu drugiego kierowcy w ekipie. Od odejścia Daniela Ricciardo z Milton Keynes nie znalazł się na dłuższą metę kierowca, który osiągałby choćby zbliżone rezultaty do Maxa Verstappena. Sergio Perez osiągał dobre rezultaty przez sezony 2021, 2022 i część 2023. Potem była już równia pochyła w wynikach.

W ubiegłym roku było jasne, że któryś z kierowców VCARB zastąpi Meksykanina. O tym, kto to będzie miały decydować wyniki na torze, a także konsekwencja w dowożeniu punktów. Chociaż Tsunoda podczas kwalifikacji w Meksyku się obrócił i przeszkodził potem w wyścigu Verstappenowi, to jednak w ostatnich latach dla ekipy z Faenzy dowoził przyzwoite wyniki. Mimo to, już podczas weekendu o GP Singapuru Christian Horner wskazywał, że to Kiwi jest faworytem do objęcia drugiego fotela w Red Bull Racing.

Początek bieżącego sezonu wykazał, że jednak wybór Lawsona nie był dobrą decyzją. Dlatego już od tego weekendu na Suzuce obok Maxa Verstappena będziemy oglądać Yukiego Tsunodę. Czy tym razem będzie to dobry wybór? Dla Red Bull Racing musi być, bo pula tłumaczeń słabych wyników drugiego kierowcy już się wyczerpuje. Także Helmut Marko musi to mieć na uwadze przy wygłaszaniu kolejnych oświadczeń.

Yuki Tsunoda w barwach Red Bull Racing przed Grand Prix Japonii 2025
Getty Images / Red Bull Content Pool

Zdjęcie główne: Mark Thompson / Getty Images / Red Bull Content Pool

Aby nie przegapić najciekawszych artykułów kliknij obserwuj speedwaynews.pl na Google News

Obserwuj nas!
  • Tagi
  • F1
  • F1 2025
  • Helmut Marko
  • Red Bull
  • Yuki Tsunoda

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Powiązane artykuły

Kwalifikacje GP Hiszpanii: McLaren nie oddaje pola

Kwalifikacje GP Hiszpanii: McLaren nie oddaje pola

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
31 maja 2025

Kwalifikacje przed GP Hiszpanii były kolejnymi udanymi dla McLarena. Z pierwszego pola ruszy Oscar Piastri przed Lando Norrisem i Maxem Verstappenem.

Treningi GP Hiszpanii: duet z Woking najszybszy | Podsumowanie

Treningi GP Hiszpanii: duet z Woking najszybszy | Podsumowanie

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
30 maja 2025

Piątkowe treningi do GP Hiszpanii należały do obu kierowców McLarena. Czasowo najlepszy w pierwszym treningu był Lando Norris, a w drugim Oscar Piastri. Blisko duetu w papajowych bolidach był Max Verstappen.

Red Bull Racing w Polsce. Wizyty mistrzów świata

Red Bull Racing w Polsce. Wizyty mistrzów świata

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
30 maja 2025

Red Bull Racing na przestrzeni lat pojawiał się w Polsce przy okazji ciekawych wydarzeń motorsportowych. Dziś przypomnimy je, w tym ubiegłoroczne Red Bull Speed Ways we Wrocławiu.

Wybory przesądzone? Mohammed Ben Sulayem posprzątał w FIA

Wybory przesądzone? Mohammed Ben Sulayem posprzątał w FIA

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
29 maja 2025

Prezydent FIA chce znowu startować na stanowisko. Otrzymał ogromne wsparcie od sojuszników. Mohammed Ben Sulayem twierdzi, że federacja zarabia za mało.

Jenson Button sugeruje zmiany w kontraktach kierowców

Jenson Button sugeruje zmiany w kontraktach kierowców

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
29 maja 2025

Jenson Button podczas rozmowy w Sky Sports F1 odniósł się do decyzji Alpine, które po 6 wyścigach sezonu zdecydowało się oddać fotel kierowcy wyścigowego Franco Colapinto na miejsce Jacka Doohana. Zdaniem Brytyjczyka kontrakty kierowców w tej materii powinny ulec zmianie.

Wakacje czy kariera – Newey miał duży ból głowy

Wakacje czy kariera – Newey miał duży ból głowy

Adrian Drozdek

  • Formuła 1
29 maja 2025

Najbardziej utytułowany inżynier w F1 przyznał otwarcie, że po zakończeniu współpracy z Red Bullem nie miał pojęcia, co będzie robił. Adrian Newey rozważał przejście na spokojną emeryturę i poświęcenie się swojej rodzinie, ale też wciąż czuł głód rywalizacji.

Brundle: posłużyli jako kozły ofiarne

Brundle: posłużyli jako kozły ofiarne

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
28 maja 2025

Martin Brundle, były kierowca Formuły 1, a obecnie jej komentator w Sky Sports, przedstawił na chłodno swoją perspektywę odnośnie wydarzeń z minionego GP Monako.

Kolejny kraj dołącza do afrykańskiego wyścigu o F1

Kolejny kraj dołącza do afrykańskiego wyścigu o F1

Adrian Drozdek

  • Formuła 1
28 maja 2025

Od dłuższego czasu mówi się o kandydaturach Republiki Południowej Afryki i Rwandy. Teraz do nich zdaje się dołączać Maroko, dla którego byłby to powrót do kalendarza po co najmniej 70 latach.

Binotto: oni mogą ponownie dominować

Binotto: oni mogą ponownie dominować

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
28 maja 2025

Mattia Binotto jest zdania, że zespół fabryczny Audi będzie dobrze przygotowany do sezonu 2026 pod kątem jednostki napędowej. Zaznacza jednak, że inna ekipa może mieć na tej płaszczyźnie przewagę nad resztą stawki.

Wheatley przyznaje: to wymaga analizy i przemyśleń

Wheatley przyznaje: to wymaga analizy i przemyśleń

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
27 maja 2025

Minione GP Monako mimo dwóch obowiązkowych postojów w boksie nie dostarczyło wielu emocji, za to pojawiły się kontrowersje. Wśród nich była kara nałożona na George'a Russella po ścięciu przez niego Szykany Nouvelle. Odniósł się do tego m.in. Jonathan Wheatley, szef zespołu Sauber.

Patronat medialny

  • Speedway Równe

  • Speedway Club Žarnovica

  • German Speedway Masters

  • Baltic Speedway League

Formuła 1

MKierowcaZespółPkt.
1.Oscar PiastriMcLaren161
2.Lando NorrisMcLaren158
3.Max VerstappenRed Bull136
4.George RussellMercedes99
5.Charles LeclercFerrari79
6.Lewis HamiltonFerrari63
7.Andrea Kimi AntonelliMercedes48
8.Alexander AlbonWilliams42
9.Esteban OconHaas20
10.Isack HadjarVisa Cash App RB15
11.Lance StrollAston Martin14
12.Carlos SainzWilliams12
13.Yuki TsunodaRed Bull10
14.Pierre GaslyAlpine7
15.Nico HulkenbergStake F1 Team6
16.Oliver BearmanHaas6
17.Liam LawsonVisa Cash App RB0
18.Fernando AlonsoAston Martin0
19.Jack DoohanAlpine0
20.Franco ColapintoAlpine0
21.Gabriel BortoletoStake F1 Team0

Formuła 2

MKierowcaZespółPkt.
1.Luke BrowningHitech TGR70
2.Alex DunneRodin Motorsport67
3.Leonardo FornaroliInvicta Racing64
4.Richard VerschoorMP Motorsport59
5.Jak CrawfordDAMS Lucas Oil56
6.Arvid LinbladCampos Racing51
7.Pepe MartiCampos Racing41
8.Victor MartinsART Grand Prix33
9.Dino BeganovicHitech TGR29
10.Gabriele MiniPrema Racing20
11.Sebastián MontoyaPrema Racing18
12.Kush MainiDAMS Lucas Oil15
13.Oliver GoetheMP Motorsport12
14.Roman StanekInvicta Racing12
15.Joshua DürksenAIX Racing11
16.Rafael VillagómezVan Amersfoort Racing4
17.Ritomo MiyataART Grand Prix3
18.Amaury CordeelTrident2
19.Sami MeguetounifTrident1
20.Cian ShieldsAIX Racing0
21.John BennettVan Amersfoort Racing0
22.Max EstersonTrident0

MotoGP

MKierowcaZespółPkt.
1.Marc MarquezDucati Lenovo Team196
2.Alex MarquezBK8 Gresini Racing MotoGP172
3.Francesco „Pecco” BagnaiaDucati Lenovo Team124
4.Franco MorbidelliPertamina Enduro VR46 Racing Team98
5.Johann ZarcoCastrol HRC Honda97
6.Fabio Di GiannantonioPertamina Enduro VR46 Racing Team88
7.Marco BezzecchiAprilia Racing69
8.Fabio QuartararoMonster Energy Yamaha MotoGP Team59
9.Pedro AcostaRed Bull KTM Factory Racing58
10.Fermin AldeguerBK8 Gresini Racing MotoGP56
11.Maverick VinalesRed Bull KTM Tech345
12.AI AguraTrackhouse MotoGP Team38
13.Luca MariniHonda HRC Castrol38
14.Brad BinderRed Bull KTM Factory Racing34
15.Enea BastianiniRed Bull KTM Tech331
16.Jack MillerPrima Pramac Yamaha MotoGP29
17.Alex RinsMonster Energy Yamaha MotoGP Team26
18.Raúl FernándezTrackhouse MotoGP Team19
19.Joan MirHonda HRC Castrol18
20.Takaaki NakagamiHonda HRC Test Team10
21.Lorenzo SavadoriAprilia Racing8
22.Augusto FernandezPrima Pramac Yamaha MotoGP3
23.Miguel OliveiraPrima Pramac Yamaha MotoGP2
24.Somkiat ChantraIDEMITSU Honda LCR0
25.Aleix EspargaroHonda HRC Test Team0
26.Jorge MartinAprilia Racing0

Wydawca:
IBO Media Dagmara Starzec
32-015 Stanisławice 318
e-mail: kontakt@speedwaynews.pl

  • Kontakt z redakcją
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Pokaż się u nas
  • Regulamin
  • Polityka Prywatności
  • Informacje o RODO
  • Zarejestruj się
  • O serwisie
  • Galerie zdjęć

2025 © speedwaynews.pl - Wszelkie prawa autorskie wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie informacji i tekstów zabronione