⨉
⨉
  • O serwisie
  • Współpraca i reklama
  • Autorzy
  • Kontakt
  • Regulamin serwisu
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Zaloguj się
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
F1 speedwaynews speedway
  • Formuła 1
    • Kalendarz Formuły 1
    • Składy zespołów Formuły 1 2025
  • MotoGP
    • Kalendarz MotoGP 2025
    • Tory MotoGP
  • Serie juniorskie
    • Formuła 2
    • Formuła 3
    • Formuła 4
    • Formuły regionalne
  • Serie juniorskie z Polakami
    • Wyniki
  • Kącik ciekawostek
    • Historia Formuły
    • Kariery
    • Polacy w Formule
    • Tory
  • Inne wyścigi
  • Wywiady
Zakończona
- Logo Kwalifikacje do GP Japonii F1 2025
05.04.2025 08:00
Zakończona
 Logo F1 GP Chin 2025
23.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do GP Chin F1 2025
22.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Sprint przed GP Chin 2025
22.03.2025 03:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do sprintu GP Chin F1 2025
21.03.2025 08:30
Strona główna » Horner i Red Bull krytykowani. Verstappen ma domagać się zmian

Horner i Red Bull krytykowani. Verstappen ma domagać się zmian

  • Formuła 1
2 lipca 2025 Ten artykuł przeczytasz w 8 minut

Wiktoria Żupińska

Horner i Red Bull krytykowani. Verstappen ma domagać się zmian

Horner staje w obronie zespołu. Red Bull jest w ogniu krytyki. Tymczasem nie ustają spekulacje o przyszłości Verstappena. Holender ma domagać się zmian w zarządzaniu ekipą.

Trudne czasy dla Red Bulla

Christian Horner stanął w obronie swojego zespołu po nieudanym Grand Prix Austrii. Max Verstappen został wyeliminowany z wyścigu już na 1. okrążeniu, bo Kimi Antonelli wjechał w niego w 3. zakręcie.

Obecnie Holender traci 61 punktów do lidera klasyfikacji mistrzostw świata, Oscara Piastriego. Jak dotąd wygrał w tym sezonie Grand Prix Japonii i Emilii-Romanii i maksymalizował osiągi RB21. Wyjątkami są GP Hiszpanii i Austrii.

🇪🇸 🇨🇦 🇦🇹

Sauber has scored more points than Red Bull in the last three races: pic.twitter.com/UZsGsqETRa

— The Race (@wearetherace) July 1, 2025

Max Verstappen zdobył 155 z 162 punktów Red Bulla. Liam Lawson i Yuki Tsunoda nie są w stanie poradzić sobie z trudnym bolidem. Japończyk zdobył jedynie 7 punktów w tym sezonie.

Christian Horner broni Red Bulla

Christian Horner w obliczu kolejnej fali krytyki stanął w obronie Red Bulla. Jako przykład wskazał sezon 2023, w którym zespół wygrał 21 z 22 Grand Prix, które się odbyły. Max Verstappen ustanowił rekord F1, wygrywając 10 wyścigów z rzędu.

– Jesteśmy pod koniec cyklu regulacji, ograniczają nas niektóre z narzędzi, którymi dysponujemy, ale fundamentalnie to ta sama grupa osób, która 18 miesięcy temu zaprojektowała samochód, który wygrywał wszystkie Grand Prix, z wyjątkiem jednego. Oni po prostu nie stają się idiotami z dnia na dzień, dlatego trzeba docenić świetną robotę, jaką wykonuje McLaren, i pogratulować im, ale dla nas nie chodzi tylko o cięższą pracę, bo wszyscy pracują niesamowicie ciężko, ale o mądrzejszą pracę – bronił zespołu Horner.

🗣️ "To be honest I didn't really follow the race too much. I was watching the Spa 24."

Max Verstappen's response when asked about Ferrari's pace 😅 pic.twitter.com/0vKBXhI9qp

— The Race (@wearetherace) June 29, 2025

Brytyjczyk podkreśla, że Red Bull skupia się na maksymalizowaniu możliwości. Przyznał, że zdobycie piątego tytułu po kolizji Antonellego z Verstappenem będzie bardzo trudne. Mimo wszystko zespół się nie poddaje.

– Skupiamy się na każdym Grand Prix i staramy się wykorzystać każdą okazję, tak jak w Montrealu, gdzie byliśmy drudzy przed McLarenami, a zwycięzca wyścigu z Kanady [George Russell] tracił 62 sekundy [w Austrii – przyp. red.] i został doścignięty przez Saubera, więc widać, jak to się zmienia – podkreślił szef ekipy.

Szef zespołu zagrożony?

W obliczu narastających spekulacji o przyszłości Maxa Verstappena w Red Bullu, pojawiły się doniesienia o jego rozmowach z Mercedesem. George Russell nie otrzymał jeszcze nowego kontraktu, który kończy się pod koniec 2025.

Jak zauważa The Race, powodem rozmów Wolffa z Verstappenem jest najprawdopodobniej chęć zorientowania się, co do intencji Holendra. Zmiana zespołu przez mistrza świata przed 2026 jest mało prawdopodobna. W przyszłym roku w F1 wchodzą w życie nowe regulacje techniczne i nie ma pewności, jak ukształtuje się układ sił w stawce.

Ewentualne przejście do Mercedesa dotyczyłoby więc najwcześniej sezonu 2027. Potwierdzają to słowa Toto Wolffa, który przyznał w Austrii, że chce stworzyć plan długoterminowy dla swojego zespołu. Szef ekipy z Brackley nie będzie jednak zwlekał zbyt długo. Chce wiedzieć kiedy i czy w ogóle Verstappen chciałby zmienić zespół, co pomoże określić długość przedłużenia kontraktu Russella.

Autosport understands that nothing has been decided yet regarding Max Verstappen's future in F1, despite ongoing discussions with Mercedes and reports in Italy suggesting a deal is close. pic.twitter.com/erEYNwrU0g

— Autosport (@autosport) July 2, 2025

Z kolei Auto Motor und Sport podaje, że Max Verstappen wyraża chęć pozostania w Red Bullu, lecz pod istotnym warunkiem. Holender i osoby z jego bliskiego otoczenia mają domagać się zmian strukturalnych.

Michael Schmidt pisze, że największa zmiana dotyczyłaby znacznego ograniczenia roli Christiana Hornera. Brytyjczyk jest szefem zespołu od 2005. W zeszłym roku tajscy właściciele, mający większościowe udziały, ograniczyli możliwości zatrudniania nowych kierowców przez 51-latka. Stało się w wyniku fiasku z kontraktem Sergio Pereza.

Restrukturyzacja miałaby polegać na rozdzieleniu obowiązków, którymi obecnie zajmuje się Christian Horner na różne działy i zespoły. Za przykład wskazywany jest McLaren.

Aby nie przegapić najciekawszych artykułów kliknij obserwuj speedwaynews.pl na Google News

Obserwuj nas!
  • Tagi
  • Christian Horner
  • F1
  • F1 2025
  • Max Verstappen
  • Red Bull

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Powiązane artykuły

Montoya: Nie powinien lekceważyć Hamiltona

Montoya: Nie powinien lekceważyć Hamiltona

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
15 sierpnia 2025

Na półmetku sezonu Lewis Hamilton wypada w Ferrari wyraźnie gorzej od Charlesa Leclerca. Juan Pablo Montoya uważa jednak, że Brytyjczyk może się jeszcze odbudować, a Monakijczyk musi na niego uważać.

GP Monako 1992: Starcie gigantów i płaskowyż Andrei Mody

GP Monako 1992: Starcie gigantów i płaskowyż Andrei Mody

Igor Długosz

  • Formuła 1
8 sierpnia 2025

Choć wciąż utrzymuje status najważniejszej rundy w kalendarzu, Grand Prix Monako nie jest znane z ekscytujących wyścigów. Stąd wielowątkowa edycja 1992 przeszła do historii. Na czele stawki ujrzeliśmy legendarny pojedynek dwóch mistrzów - Nigela Mansella i Ayrtona Senny. Tymczasem w dolnej części tabeli doszło do istnego cudu, związanego z najgorszym zespołem w historii Formuły 1. Oto pełna historia 50. edycji Grand Prix Monako.

Liuzzi: Trzy problemy go spowalniają

Liuzzi: Trzy problemy go spowalniają

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
7 sierpnia 2025

Za nami już połowa sezonu 2025, a Lewis Hamilton wciąż nie dowozi pożądanych przez Ferrari wyników w swoim debiutanckim sezonie w Maranello. O potencjalnych przyczynach tego stanu rzeczy opowiedział dla "La Gazzetta dello Sport" Vitantonio Liuzzi, były kierowca Formuły 1.

GP Węgier: Święto McLarena na Hungaroringu

GP Węgier: Święto McLarena na Hungaroringu

Adrian Drozdek

  • Formuła 1
3 sierpnia 2025

GP Węgier dostarczyło nam emocjonującą walkę o zwycięstwo w wykonaniu kierowców McLarena. Ostatecznie górą, dzięki strategii jednego pit stopu, był Lando Norris. Oscar Piastri naciskał go do samego końca. Za nimi z ostrej walki o najniższy stopień podium z Charlesem Leclerkiem wyszedł George Russell.

Ford w Formule 1. Od dominacji do marginalizacji

Ford w Formule 1. Od dominacji do marginalizacji

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
30 lipca 2025

Za sprawą współpracy z Red Bull Racing koncern Ford będzie znów obecny w Formule 1. Oznacza to kolejny amerykański akcent w Jedynce w ostatnim czasie. Ford jednak w przeciwieństwie do Haasa czy Cadillaca ma w niej wiele sukcesów, które warto przypomnieć.

GP Belgii: Pomarańczowa dominacja. Zmiana pozycji w McLarenie

GP Belgii: Pomarańczowa dominacja. Zmiana pozycji w McLarenie

Adrian Drozdek

  • Formuła 1
27 lipca 2025

Oscar Piastri dopisał sobie szóste zwycięstwo w sezonie 2025. Australijczyk wygrał GP Belgii dzięki dojrzałej jeździe i ograniu Lando Norrisa na samym początku wyścigu. Podium uzupełnił Charles Leclerc z Ferrari, który stoczył zaciętą walkę z Maxem Verstappenem.

Kwalifikacje GP Belgii: pierwszy rząd dla kierowców McLarena

Kwalifikacje GP Belgii: pierwszy rząd dla kierowców McLarena

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
26 lipca 2025

Sobotnie kwalifikacje do GP Belgii były kolejnym pokazem siły kierowców McLarena. Tym razem lepszą pozycję na starcie wywalczył Lando Norris. Niespodziewanie Max Verstappen nie znalazł się w TOP 3 sesji.

GP Belgii: Verstappen wygrał swój dwunasty sprint

GP Belgii: Verstappen wygrał swój dwunasty sprint

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
26 lipca 2025

Max Verstappen bardzo dobrze wykorzystał swoją okazję i wygrał sprint F1 po raz dwunasty. Oscar Piastri trzymał się bardzo blisko mistrza świata, jednak nie był w stanie go wyprzedzić przez blisko 15 okrążeń.

GP Belgii: Piastri i Verstappen w 1. rzędzie do sprintu

GP Belgii: Piastri i Verstappen w 1. rzędzie do sprintu

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
25 lipca 2025

Oscar Piastri zdominował piątkowe sesje do GP Belgii Formuły 1. Australijczyk ruszy z pole position do sobotniego sprintu na Spa-Francorchamps. Obok niego z 1. rzędu ruszy Max Verstappen.

Ferrari na najlepszej drodze do zwycięstw. Nadchodzi ich czas?

Ferrari na najlepszej drodze do zwycięstw. Nadchodzi ich czas?

Adrian Drozdek

  • Formuła 1
25 lipca 2025

Scuderia Ferrari zajmuje aktualnie drugie miejsce w klasyfikacji konstruktorów i to pomimo tego, że sezon 2025 nie układa się po ich myśli. Charles Leclerc i Lewis Hamilton nie wygrali jeszcze ani jednego wyścigu w tym roku. Według byłego kierowcy F1 i eksperta telewizyjnego, Jolyona Palmera, sytuacja szybko ulegnie zmianie.

Patronat medialny

  • Speedway Równe

  • Speedway Club Žarnovica

  • German Speedway Masters

  • Baltic Speedway League

Formuła 1

MKierowcaZespółPkt.
1.Oscar PiastriMcLaren284
2.Lando NorrisMcLaren275
3.Max VerstappenRed Bull187
4.George RussellMercedes172
5.Charles LeclercFerrari151
6.Lewis HamiltonFerrari109
7.Andrea Kimi AntonelliMercedes64
8.Alexander AlbonWilliams54
9.Nico HulkenbergStake F1 Team37
10.Esteban OconHaas27
11.Fernando AlonsoAston Martin26
12.Lance StrollAston Martin26
13.Isack HadjarVisa Cash App RB22
14.Pierre GaslyAlpine20
15.Liam LawsonVisa Cash App RB20
16.Carlos SainzWilliams16
17.Gabriel BortoletoStake F1 Team14
18.Yuki TsunodaRed Bull10
19.Oliver BearmanHaas8
20.Franco ColapintoAlpine0
21.Jack DoohanAlpine0

Formuła 2

MKierowcaZespółPkt.
1.Richard VerschoorMP Motorsport114
2.Alex DunneRodin Motorsport90
3.Jak CrawfordDAMS Lucas Oil88
4.Leonardo FornaroliInvicta Racing86
5.Luke BrowningHitech TGR83
6.Arvid LindbladInvicta Racing79
7.Pepe MartiCampos Racing67
8.Sebastián MontoyaPrema Racing53
9.Victor MartinsART Grand Prix49
10.Dino BeganovicHitech TGR31
11.Roman StanekInvicta Racing23
12.Kush MainiDAMS Lucas Oil21
13.Gabriele MiniPrema Racing21
14.Joshua DürksenAIX Racing19
15.Oliver GoetheMP Motorsport12
16.Rafael VillagómezVan Amersfoort Racing10
17.Ritomo MiyataART Grand Prix6
18.Amaury CordeelTrident2
19.Sami MeguetounifTrident2
20.Cian ShieldsAIX Racing0
21.Max EstersonTrident0
22.John BennettVan Amersfoort Racing0

MotoGP

MKierowcaZespółPkt.
1.Marc MarquezDucati Lenovo Team307
2.Alex MarquezBK8 Gresini Racing MotoGP239
3.Francesco „Pecco” BagnaiaDucati Lenovo Team181
4.Franco MorbidelliPertamina Enduro VR46 Racing Team139
5.Fabio Di GiannantonioPertamina Enduro VR46 Racing Team136
6.Marco BezzecchiAprilia Racing121
7.Johann ZarcoCastrol Honda LCR101
8.Pedro AcostaRed Bull KTM Factory Racing98
9.Fermin AldeguerBK8 Gresini Racing MotoGP81
10.Maverick VinalesRed Bull KTM Tech369
11.Fabio QuartararoMonster Energy Yamaha MotoGP Team67
12.AI AguraTrackhouse MotoGP Team49
13.Brad BinderRed Bull KTM Factory Racing47
14.Raúl FernándezTrackhouse MotoGP Team44
15.Enea BastianiniRed Bull KTM Tech342
16.Luca MariniHonda HRC Castrol38
17.Alex RinsMonster Energy Yamaha MotoGP Team35
18.Jack MillerPrima Pramac Yamaha MotoGP33
19.Joan MirHonda HRC Castrol32
20.Takaaki NakagamiHonda HRC Test Team10
21.Lorenzo SavadoriAprilia Racing8
22.Augusto FernandezPrima Pramac Yamaha MotoGP6
23.Miguel OliveiraPrima Pramac Yamaha MotoGP6
24.Somkiat ChantraIDEMITSU Honda LCR1
25.Aleix EspargaroHonda HRC Test Team0
26.Jorge MartinAprilia Racing0

Wydawca:
IBO Media Dagmara Starzec
32-015 Stanisławice 318
e-mail: kontakt@speedwaynews.pl

  • Kontakt z redakcją
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Pokaż się u nas
  • Regulamin
  • Polityka Prywatności
  • Informacje o RODO
  • Zarejestruj się
  • O serwisie
  • Galerie zdjęć

2025 © speedwaynews.pl - Wszelkie prawa autorskie wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie informacji i tekstów zabronione