⨉
⨉
  • O serwisie
  • Współpraca i reklama
  • Autorzy
  • Kontakt
  • Regulamin serwisu
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Zaloguj się
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
F1 speedwaynews speedway
  • Formuła 1
    • Kalendarz Formuły 1
    • Składy zespołów Formuły 1 2025
  • MotoGP
    • Kalendarz MotoGP 2025
    • Tory MotoGP
  • Serie juniorskie
    • Formuła 2
    • Formuła 3
    • Formuła 4
    • Formuły regionalne
  • Serie juniorskie z Polakami
    • Wyniki
  • Kącik ciekawostek
    • Historia Formuły
    • Kariery
    • Polacy w Formule
    • Tory
  • Inne wyścigi
  • Wywiady
LIVE
 Logo 8. runda Grand Prix Łotwy w Rydze
02.08.2025 18:00
Zakończona
- Logo Kwalifikacje do GP Japonii F1 2025
05.04.2025 08:00
Zakończona
 Logo F1 GP Chin 2025
23.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do GP Chin F1 2025
22.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Sprint przed GP Chin 2025
22.03.2025 03:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do sprintu GP Chin F1 2025
21.03.2025 08:30
Strona główna » Hyperpole Le Mans 24H: Historyczny dublet Cadillaca

Hyperpole Le Mans 24H: Historyczny dublet Cadillaca

  • Formuła 1
  • Inne wyścigi
12 czerwca 2025 Ten artykuł przeczytasz w 13 minut

Igor Długosz

Hyperpole Le Mans 24H: Historyczny dublet Cadillaca

Musieli czekać na to rok. Po łamiącej serca porażce sprzed 12. miesięcy, Cadillac wreszcie może celebrować podwójny pierwszy rząd w Le Mans. Alex Lynn zdobył pole position kategorii Hypercar, a Mathias Beche oraz Mattia Drudi triumfowali kolejno w LMP2 i LMGT3.

Wielki news poprzedniego wieczoru

Za nim przejdziemy do sesji Hyperpole, należy wrócić do środowej części czasówki. Jej wyniki uległy zmianie kilka godzin po zakończeniu Q1. Mianowicie, Porsche #6 zostało zdyskwalifikowane za złamanie regulaminu technicznego. Ich samochód okazał się być zbyt lekki. Pozostałe sztuki 963 uszanowały przepisy dotyczące wagi, co sugeruje, że to tylko indywidualny przypadek. Być może samochód został uszkodzony na krawężniku i stracił jakiś element, który przechylił szalę na niekorzyść PPM. Być może zespół popełnił błąd w swoich obliczeniach przed sesją. Porsche nadal nie wyjaśniło tej sprawy za pomocą publicznego oświadczenia lub wystąpienia w mediach. Na pewno nie mamy tu do czynienia z celową próbą oszukiwania, lecz reputacja Team Penske wcale na tym nie zyska…

Skutkiem dyskwalifikacji Porsche jest utrata czwartego miejsca w kwalifikacjach, które zdobył Kevin Estre. Ekipa #6 przystąpi do wyścigu z końca stawki Hypercar. Całe szczęście, będą mieli aż 24 godziny na odrobienie tych strat. Pech Porsche okazał się być zbawieniem dla Astona Martina. Unieważnienie ich rezultatu dało ekipie #009 – która oryginalnie zakwalifikowała się szesnasta – awans do Hyperpole 1.

Legendarny sukces Cadillaca. Hyperpole Le Mans 24H

Najszybszy w Q1, najszybszy w H1 i najszybszy w H2. Tempo kwalifikacyjne modelu V-Series.R w tym roku jest istnie niebywałe. Cadillac zajął pierwszą pozycję w każdej z trzech części czasówki. Przewidzenie dokładniej kolejności, w której zmagania zakończą auta #12, #38 oraz #311, było jednak niemożliwe. Alex Lynn oraz Earl Bamber ciągle wymieniali się ciosami w Hyperpole 2. Ostatecznie najszybszy był Brytyjczyk, ale liczy się przede wszystkim wynik całego zespołu. Oba złote Cadillaci należące do Hertz Team Jota rozpoczną 93. edycję 24 Hours of Le Mans z pierwszego rzędu.

12 miesięcy temu rewelacyjny Kevin Estre zapobiegł amerykańskiemu dubletowi w kwalifikacjach. Bez jego udziału, Cadillac wykonał perfekcyjną zemstę. Za nim swoje wybitne kółka ustanowili Lynn i Bamber, na czele tabeli znajdowały się – o ironio – dwa auta Porsche. Razem z BMW zespół ten utworzył niemiecki kwartet w drugim oraz trzecim rzędzie startowym. Warto dodać, że ekipa #5 prawie nie wzięła udziału w drugiej sesji Hyperpole. Podczas H1 z samochodu Juliena Andlauera kuriozalnie odpadła tylna opona. Całe szczęście, wydarzyło się to na wjeździe do alei serwisowej. Żółte flagi nie przeszkodziły nikomu w ustanowieniu czasu okrążenia. Natomiast Porsche #5 dotoczyło się do garażu z zaskakująco niewielkimi uszkodzeniami. W momencie, kiedy doszło do tego incydentu Andlauer i tak posiadał najlepszy czas okrążenia, więc o awans do następnej sesji nie trzeba było się martwić.

Jak działa nowy format kwalifikacji Le Mans 24H?

Felipe Drugovich nie dowiózł tak dobrego rezultatu, co najszybszy w Hyperpole 1 kolega zespołowy, Jack Aitken. Cadillac #311 ruszy przez to z P8. Sebastien Buemi – jak ma niestety w zwyczaju – popełnił natomiast błąd pod presją. Na półmetku sesji H2 zablokował koła podczas hamowania do zakrętu Mulsanne. Toyota #8 wyleciała przez to na żwir, a następnie ze zniszczonymi oponami wróciła do alei serwisowej, gdzie pozostała do końca czasówki. W połączeniu z wczorajszym P16 dla ekipy #7, Japończycy mają za sobą bardzo przykre kwalifikacje.

Ferrari największym rozczarowaniem dnia

Finisz sesji Hyperpole 1 był niezwykle dramatyczny. Wraz z zachodzącym słońcem spadała temperatura, a zatem warunki na torze były co raz lepsze. Pozycje zmieniały się niczym w kalejdoskopie. Mimo to, swojego czasu nie poprawił znacząco Yifei Ye. Słaby rezultat Chińczyka wyeliminował załogę Roberta Kubicy z dalszego udziału w kwalifikacjach. Szokująco, w dolnej piątce dołączył do niego fabryczny samochód Ferrari. Alessando Pier Guidi, zwycięzca 24-godzinnego klasyka, zajął dopiero jedenaste miejsce. To jest dramat dla marki z Maranello, absolutnych faworytów tegorocznego Le Mans 24H. Sugerując się treningami, ich tempo wyścigowe powinno być jednak znacznie lepsze, a to liczy się przede wszystkim.

Duet rozczarowujących kierowców Ferrari przedzieliło Alpine #35. Ostatnie dwie pozycje w H1 zajęli „świeżaki” z Wayne Taylor Racing oraz Astona Martina.

Możemy być dumni z naszych rodaków

Inter Europol Competition zastosował ciekawą strategię na dzisiejsze kwalifikacje. Wyjeżdżali na tor znacznie później niż reszta ekip tak, aby móc spokojnie jechać w czystym powietrzu. Nick Yelloly ustanowił dzięki temu najszybszy czas w Hyperpole 1. Podczas finałowej części czasówki Tom Dillmann powtórzył ten ruch, ale nie powtórzył rezultatu. Francuz zajął – wciąż znakomite – drugie miejsce. Przebił go jeszcze bardziej znakomity Mathias Beche z ekipy TDS Racing. Nie była to duża niespodzianka, gdyż samochód #29 przez cały tydzień wyglądał na jeden z najszybszych w klasie LMP2.

Drugi i trzeci rząd w pośredniej kategorii prototypów również zdobyły wielkie nazwiska – Louis Deletraz z AO by TF, Ben Hanley z United Autosports #23, Pietro Fittipaldi z United Autosports #22 oraz Tom Blomqvist z CLX – Pure Rxcing. Ostatnie pozycje w sesji H2 zajęły ekipy podkategorii Pro/Am, czyli AF Corse i RLR M Sport. Jest to dobry rezultat dla debiutującego zespołu z Wielkiej Brytanii. Top 12 klasy LMP2 zamykają samochody, które odpadły podczas Hyperpole 1 – IDEC Sport, VDS Panis Racing, a także obie załogi Algarve Pro Racing. W przypadku ekipy #28 nie było to duże zaskoczenie, gdyż wybrali do udziału w tej sesji kierowcę ze srebrną licencją FIA, Sebastiana Alvareza.

Włoski pojedynek w LMGT3. Hyperpole Le Mans 24H

Dwoma najszybszymi kierowcami w finałowej sesji dla aut GT byli Mattia Drudi oraz Alessio Rovera. Do ostatnich momentów Hyperpole 2 walczyli oni pole position, a ostatecznie triumfował kierowca Astona Martina z numerem #27.

Trzecią pozycję również zajął ich rodak – Valentino Rossi. Legenda MotoGP spisała się istnie genialnie. Choć rywalizuje ze srebrną licencją, pokonał aż pięciu kierowców „złotych”. Decyzja Team WRT #46, aby użyć swojego profesjonalisty w Hyperpole 1, i w ten sposób praktycznie zapewnić sobie awans do Hyperpole 2, bardzo się opłaciła. Taką samą strategię na czwartkowe kwalifikacje objęło TF Sport #81. Rui Andrade w finałowej części czasówki nie poradził sobie tak dobrze co Valentino Rossi, ale wciąż zajął szóste miejsce.

Harmonogram i transmisja Le Mans 24H 2025

Sporą niespodziankę sprawili Iron Lynx oraz Akkodis ASP Team. Jedną pozytywną i jedną negatywną. Maxime Martin zdobył wspaniałe P4, czego zupełnie nie oczekiwaliśmy po debiutującym w Le Mans Mercedesie AMG GT3. Samochód ten przez cały tydzień – ba, przez cały sezon WEC – prezentował się jako jeden z najwolniejszych. Natomiast Lexus zajął dopiero siódme miejsce w rękach Bena Barnicoata. Warto przypomnieć, że siostrzana ekipa odpadła we wczorajszym Q1 z czternastym rezultatem. Jest to ogromne rozczarowanie dla ekipy, która zdominowała dzień testowy i kwalifikacje.

Bohaterem sesji Hyperpole 1 był natomiast Sean Gelael. Kierowca McLarena #95 zatrzymał się na poboczu z usterką. Niespodziewanie, Indonezyjczykowi udało się jednak ponownie uruchomić samochód, a następnie rzutem na taśmę awansować do H2. Wypchnął w ten sposób debiutującą ekipę Ziggo Sport Tempesta. Dziesiąte i jedenaste miejsce zajęli Proton Competition #88 oraz United Autosports #59. Na ostatnim miejscu w Hyperpole 1 skończyła ekipa #54 Vista AF Corse. Francesco Castellacci obrócił się na półmetku zmagań i spowodował czerwoną flagę, która zamieszała przebiegiem sesji i przeszkodziła wielu rywalom.

Ostatnie przygotowania do „Grand Prix of Endurance”

Zespoły będą mogły przetestować finałowe poprawki do ustawień swoich samochodów podczas nocnego FP4, które ruszy o 23:00 czasu lokalnego. Następną sesją będzie 15-minutowa rozgrzewka w sobotnie południe, po której przystąpimy do 93. edycji 24 Hours of Le Mans. Piątek nie zawiera akcji na torze, ale w zamian odbędzie się konferencja prasowa ACO. Co roku dostarcza ona mnóstwo ciekawych newsów. Ponadto, tajemniczą prezentację planuje McLaren. Zapraszamy zatem do szczegółowego śledzenia Speedway News nie tylko w weekend wyścigu, ale też jutro.

Wyniki kwalifikacji Hyperpole Le Mans 24H 2025

Aby nie przegapić najciekawszych artykułów kliknij obserwuj speedwaynews.pl na Google News

Obserwuj nas!
  • Tagi
  • 24H of Le Mans
  • Kwalifikacje
  • WEC

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Powiązane artykuły

Kwalifikacje GP Belgii: pierwszy rząd dla kierowców McLarena

Kwalifikacje GP Belgii: pierwszy rząd dla kierowców McLarena

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
26 lipca 2025

Sobotnie kwalifikacje do GP Belgii były kolejnym pokazem siły kierowców McLarena. Tym razem lepszą pozycję na starcie wywalczył Lando Norris. Niespodziewanie Max Verstappen nie znalazł się w TOP 3 sesji.

GP Belgii: Piastri i Verstappen w 1. rzędzie do sprintu

GP Belgii: Piastri i Verstappen w 1. rzędzie do sprintu

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
25 lipca 2025

Oscar Piastri zdominował piątkowe sesje do GP Belgii Formuły 1. Australijczyk ruszy z pole position do sobotniego sprintu na Spa-Francorchamps. Obok niego z 1. rzędu ruszy Max Verstappen.

WEC: Cadillac z pierwszą wygraną w WEC. Kubica w punktach

Motorsport. WEC: Cadillac z pierwszą wygraną w WEC. Kubica w punktach

Grzegorz Piotrowicz

  • Serie z Polakami
14 lipca 2025

Wyścig 6h Sao Paulo WEC przebiegał spokojnie. Od startu do mety tylko Porsche mogło zbliżyć się do Cadillaca. Ten jednak nie dał się pokonać wygrywając po raz pierwszy w WEC

6H Sao Paulo BoP: Czy to koniec dominacji Ferrari?

Motorsport: 6H Sao Paulo BoP: Czy to koniec dominacji Ferrari?

Igor Długosz

  • Inne wyścigi
10 lipca 2025

6 Hours of Sao Paulo najprawdopodobniej ujrzy kres tegorocznej hegemonii Ferrari. Po wygraniu wszystkich czterech dotychczasowych wyścigów, model 499P (nareszcie) został poważnie spowolniony. Tifosi mogą również oczekiwać trudnego weekendu w klasie LMGT3.

Kwalifikacje GP Wielkiej Brytanii: gospodarze niepocieszeni

Kwalifikacje GP Wielkiej Brytanii: gospodarze niepocieszeni

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
5 lipca 2025

Warunki podczas kwalifikacji do GP Wielkiej Brytanii 2025 były zdradliwe dla kierowców. Ostatecznie najlepiej w nich spisał się Max Verstappen, który ruszy do niedzielnego wyścigu tuż przed swoimi głównymi rywalami.

Kwalifikacje GP Austrii: Verstappen poza TOP 3 | Podsumowanie

Kwalifikacje GP Austrii: Verstappen poza TOP 3 | Podsumowanie

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
28 czerwca 2025

Kwalifikacje przed GP Austrii dały dość ciekawe rezultaty. Ku rozczarowaniu lokalnej publiczności, nie zobaczymy z przodu kierowców Red Bull Racing. Zawodnicy McLarena stoją więc przed szansą, żeby odskoczyć po tym weekendzie jeszcze bardziej swojemu głównemu rywalowi w klasyfikacji kierowców.

Toto Wolff: Nie będzie Hypercara Mercedesa, bo…

Motorsport. Toto Wolff: Nie będzie Hypercara Mercedesa, bo…

Adrian Januszkiewicz

  • Inne wyścigi
24 czerwca 2025

Szef zespołu Formuły 1 Mercedesa, Toto Wolff, wykluczył dołączenie niemieckiej marki w klasie Hypercar do serii WEC, jak i ikonicznego wyścigu 24h Le Mans. Podał też powody tej decyzji.

Aktywny kierowca F1 wystąpi w Le Mans 24H? To niewykluczone

Aktywny kierowca F1 wystąpi w Le Mans 24H? To niewykluczone

Igor Długosz

  • Formuła 1
20 czerwca 2025

Ogłoszenie kierowców Hypercar McLarena nie wydarzy się w najbliższej przyszłości. Długie oczekiwanie może być jednak tego warte. Sporą niespodziankę potencjalnie szykują dla nas Lando Norris i Oscar Piastri.

Mistrz świata chce wystartować w Le Mans, ale…

Mistrz świata chce wystartować w Le Mans, ale…

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
20 czerwca 2025

Max Verstappen podkreśla, że chciałby wystartować pewnego dnia w legendarnym wyścigu 24h Le Mans. Mistrz świata jednak pewne zastrzeżenia co do przepisów obowiązujących w serii WEC.

Kubica wygrał 24h Le Mans z Ferrari. Triumf Inter Europolu w LMP2

Motorsport. Kubica wygrał 24h Le Mans z Ferrari. Triumf Inter Europolu w LMP2

Grzegorz Piotrowicz

  • Serie z Polakami
15 czerwca 2025

Robert Kubica wygrał 24h Le Mans 2025 wraz z Ferrari. Inter Europol Competition triumfował w Le Mans w klasie LMP2 po raz drugi w swojej historii

Patronat medialny

  • Speedway Równe

  • Speedway Club Žarnovica

  • German Speedway Masters

  • Baltic Speedway League

Formuła 1

MKierowcaZespółPkt.
1.Oscar PiastriMcLaren266
2.Lando NorrisMcLaren250
3.Max VerstappenRed Bull185
4.George RussellMercedes157
5.Charles LeclercFerrari149
6.Lewis HamiltonFerrari109
7.Andrea Kimi AntonelliMercedes63
8.Alexander AlbonWilliams54
9.Nico HulkenbergStake F1 Team37
10.Esteban OconHaas27
11.Isack HadjarVisa Cash App RB22
12.Pierre GaslyAlpine20
13.Lance StrollAston Martin20
14.Liam LawsonVisa Cash App RB16
15.Fernando AlonsoAston Martin16
16.Carlos SainzWilliams16
17.Yuki TsunodaRed Bull10
18.Oliver BearmanHaas8
19.Gabriel BortoletoStake F1 Team6
20.Franco ColapintoAlpine0
21.Jack DoohanAlpine0

Formuła 2

MKierowcaZespółPkt.
1.Richard VerschoorMP Motorsport114
2.Alex DunneRodin Motorsport90
3.Jak CrawfordDAMS Lucas Oil88
4.Leonardo FornaroliInvicta Racing86
5.Luke BrowningHitech TGR83
6.Arvid LindbladInvicta Racing79
7.Pepe MartiCampos Racing67
8.Sebastián MontoyaPrema Racing53
9.Victor MartinsART Grand Prix49
10.Dino BeganovicHitech TGR31
11.Roman StanekInvicta Racing23
12.Kush MainiDAMS Lucas Oil21
13.Gabriele MiniPrema Racing21
14.Joshua DürksenAIX Racing19
15.Oliver GoetheMP Motorsport12
16.Rafael VillagómezVan Amersfoort Racing10
17.Ritomo MiyataART Grand Prix6
18.Amaury CordeelTrident2
19.Sami MeguetounifTrident2
20.Cian ShieldsAIX Racing0
21.Max EstersonTrident0
22.John BennettVan Amersfoort Racing0

MotoGP

MKierowcaZespółPkt.
1.Marc MarquezDucati Lenovo Team307
2.Alex MarquezBK8 Gresini Racing MotoGP239
3.Francesco „Pecco” BagnaiaDucati Lenovo Team181
4.Franco MorbidelliPertamina Enduro VR46 Racing Team139
5.Fabio Di GiannantonioPertamina Enduro VR46 Racing Team136
6.Marco BezzecchiAprilia Racing121
7.Johann ZarcoCastrol Honda LCR101
8.Pedro AcostaRed Bull KTM Factory Racing98
9.Fermin AldeguerBK8 Gresini Racing MotoGP81
10.Maverick VinalesRed Bull KTM Tech369
11.Fabio QuartararoMonster Energy Yamaha MotoGP Team67
12.AI AguraTrackhouse MotoGP Team49
13.Brad BinderRed Bull KTM Factory Racing47
14.Raúl FernándezTrackhouse MotoGP Team44
15.Enea BastianiniRed Bull KTM Tech342
16.Luca MariniHonda HRC Castrol38
17.Alex RinsMonster Energy Yamaha MotoGP Team35
18.Jack MillerPrima Pramac Yamaha MotoGP33
19.Joan MirHonda HRC Castrol32
20.Takaaki NakagamiHonda HRC Test Team10
21.Lorenzo SavadoriAprilia Racing8
22.Augusto FernandezPrima Pramac Yamaha MotoGP6
23.Miguel OliveiraPrima Pramac Yamaha MotoGP6
24.Somkiat ChantraIDEMITSU Honda LCR1
25.Aleix EspargaroHonda HRC Test Team0
26.Jorge MartinAprilia Racing0

Wydawca:
IBO Media Dagmara Starzec
32-015 Stanisławice 318
e-mail: kontakt@speedwaynews.pl

  • Kontakt z redakcją
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Pokaż się u nas
  • Regulamin
  • Polityka Prywatności
  • Informacje o RODO
  • Zarejestruj się
  • O serwisie
  • Galerie zdjęć

2025 © speedwaynews.pl - Wszelkie prawa autorskie wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie informacji i tekstów zabronione