⨉
⨉
  • O serwisie
  • Współpraca i reklama
  • Autorzy
  • Kontakt
  • Regulamin serwisu
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Zaloguj się
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
F1 speedwaynews speedway
  • Formuła 1
    • Kalendarz Formuły 1
    • Składy zespołów Formuły 1 2025
  • MotoGP
    • Kalendarz MotoGP 2025
    • Tory MotoGP
  • Serie juniorskie
    • Formuła 2
    • Formuła 3
    • Formuła 4
    • Formuły regionalne
  • Serie juniorskie z Polakami
    • Wyniki
  • Kącik ciekawostek
    • Historia Formuły
    • Kariery
    • Polacy w Formule
    • Tory
  • Inne wyścigi
  • Wywiady
Zakończona
- Logo Kwalifikacje do GP Japonii F1 2025
05.04.2025 08:00
Zakończona
 Logo F1 GP Chin 2025
23.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do GP Chin F1 2025
22.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Sprint przed GP Chin 2025
22.03.2025 03:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do sprintu GP Chin F1 2025
21.03.2025 08:30
Strona główna » IMSA: Porsche pokonało BMW w GP Monterey. Kolizja na finiszu

Motorsport: IMSA: Porsche pokonało BMW w GP Monterey. Kolizja na finiszu

  • Serie z Polakami
12 maja 2025 Ten artykuł przeczytasz w 6 minut

Grzegorz Piotrowicz

IMSA: Porsche pokonało BMW w GP Monterey. Kolizja na finiszu

Trwa absolutna dominacja Porsche w amerykańskich mistrzostwach. W GP Monterey w IMSA, ponownie z pole position ruszył Dries Vanthoor z BMW i znowu #24 musiała uznać wyższość duetu Porsche Penske.

Kto powstrzyma Porsche Penske?

Na starcie Dries Vanthoor z #24 BMW odskoczył rywalom w Porsche. Ci bardziej skupili się na walce pomiędzy sobą i to Nasr w #7 wyszedł z niej górą. Natomiast Campbell z #6 spadł na trzecie miejsce. Potem niestety ta załoga napotkała na samochód GT3, z którym założyła kolizję. Ta sprawiła, że zespół zdecydował się na szybszy zjazd po 45 minutach od startu. I okazało się, że to była dobra decyzja. Pomogła ona #6 wrócić na tor w czystym powietrzu, co pomogło w walce z bliźniaczym samochodem Penske oraz BMW RLL.

W międzyczasie wspomniana #7 wyprzedziła BMW po zewnętrznej w trakcie drugiego przejazdu. Natomiast #6 pracowała nad strategią na końcówkę wyścigu. Tu ponownie zapadła decyzja o wcześniejszym zjezdzi i zaowocowała ona podcięciem rywali. Ostatnia godzina zaczęła się od bratobójczej walki obydwu fabrycznych Porsche. Jaminet w #6 po kilku minutach zaczął odjeżdżać Tandyemu z #7. Na pół godziny przed metą udało się zbudować około pięciu sekund przewagi. Natomiast Eng z BMW tracił do nich dziesięć sekund. Wszystko jednak zmieniło się w końcówce.

Ostro do samej mety

Ostatni kwadrans przyniósł nam zbliżenie pomiędzy tymi załogami. Tandy zaczął dobierać się do Jamineta. Natomiast do nich dojeżdżać zaczął też Eng z BMW. Ostatnie trzy „kółka” to była walka na ułamki sekund pomiędzy tymi autami, gdzie jednocześnie trwało jeszcze dublowanie aut GT. W ostatnim zakręcie na ostatnim okrążeniu zawodnik z #24 zaatakował Tandy’ego po zewnętrznej i skończyło się to kolizją. Porsche zdobyło dublet przed dwoma BMW. Piąta na mecie była Acura #93, a za nią finiszował tercet Cadillaca.

Tym samym Porsche wygrało czwarty raz w tym roku. Jednak to była pierwsza wygrana dla załogi #6

BMW z pole position w GP Monterey 2025 imsa Sportscar Championship
Fot. Porsche Motorsport

GP Monterey IMSA: Porsche niepokonane także w GTD Pro

Niemiecki producent był nie do zatrzymania także w GTD Pro. AO Racing prowadziło przez prawie cały dystans pokonując Ferrari DragonSpeed i #3 Corvette. Natomiast przez karę za falstart, poza czołową czwórką dojechało #48 Paul Miller Racing BMW. Na końcu stawki w tej klasie na mecie zameldował się duet Forda.

W GTD też wygrał samochód pochodzący z kraju naszych zachodnich sąsiadów. Jednakże był to Mercedes ekipy Winward Racing. Za jego plecami znalazł się Lexus oraz Ferrari Conquest Racing. Warto zauważyć, że w obydwu tych kategoriach w czołowej piątce mieliśmy przynajmniej po jednym samochodzie Ferrari oraz Lamborghini.

Następna runda: GP Detroit

Dopiero pierwszego czerwca przyjdzie nam czekać na kolejną rundę IMSA SportsCar Championship. Wtedy też odbędzie się piąta runda sezonu, którą będzie trzeci sprint. Co więcej, jego gospodarzem będzie miasto Detroit, a dokładniej jego centrum, które przejęło organizację GP Detroit od Belle Isle. Ten wyścig będzie towarzyszyć serii IndyCar, która na tym torze ma za sobą dwa przedziwne wyścigi obfitujące w neutralizacje.

Wyniki GP Monterey 2025 IMSA SportsCar Championship

Porsche zwycięskie także w GTD Pro
Fot. Alkamel IMSA
Mercedes najlepszy w GP Monterey 2025 IMSA
Fot. Alkamel IMSA

Aby nie przegapić najciekawszych artykułów kliknij obserwuj speedwaynews.pl na Google News

Obserwuj nas!
  • Tagi
  • Hypercar
  • IMSA
  • IMSA 2025

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Powiązane artykuły

IMSA: BMW zakończyło historyczną współpracę

Motorsport: IMSA: BMW zakończyło historyczną współpracę

Igor Długosz

  • Inne wyścigi
11 lipca 2025

W środku nocy potwierdzona została jedna z najważniejszych decyzji kontraktowych na sezon 2026 IMSA. Po aż siedemnastu latach współpracy BMW postanowiło rozstać się z Team RLL. Jaka teraz będzie przyszłość ich programu GTP?

6H Sao Paulo BoP: Czy to koniec dominacji Ferrari?

Motorsport: 6H Sao Paulo BoP: Czy to koniec dominacji Ferrari?

Igor Długosz

  • Inne wyścigi
10 lipca 2025

6 Hours of Sao Paulo najprawdopodobniej ujrzy kres tegorocznej hegemonii Ferrari. Po wygraniu wszystkich czterech dotychczasowych wyścigów, model 499P (nareszcie) został poważnie spowolniony. Tifosi mogą również oczekiwać trudnego weekendu w klasie LMGT3.

Toto Wolff: Nie będzie Hypercara Mercedesa, bo…

Motorsport. Toto Wolff: Nie będzie Hypercara Mercedesa, bo…

Adrian Januszkiewicz

  • Inne wyścigi
24 czerwca 2025

Szef zespołu Formuły 1 Mercedesa, Toto Wolff, wykluczył dołączenie niemieckiej marki w klasie Hypercar do serii WEC, jak i ikonicznego wyścigu 24h Le Mans. Podał też powody tej decyzji.

Mistrz świata chce wystartować w Le Mans, ale…

Mistrz świata chce wystartować w Le Mans, ale…

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
20 czerwca 2025

Max Verstappen podkreśla, że chciałby wystartować pewnego dnia w legendarnym wyścigu 24h Le Mans. Mistrz świata jednak pewne zastrzeżenia co do przepisów obowiązujących w serii WEC.

Polacy w 24h Le Mans 2025. Polska ofensywa we Francji

Motorsport: Polacy w 24h Le Mans 2025. Polska ofensywa we Francji

Grzegorz Piotrowicz

  • Serie z Polakami
12 czerwca 2025

Od kilku lat Polacy mogą się cieszyć coraz większą reprezentacją w legendanym wyścigu 24h Le Mans. Teraz możemy mówić regularnie o dość sporej "ekipie", która co roku odwiedza francuski wyścig.

Przewodnik 24h Le Mans 2025: Klasa Hypercar jeszcze silniejsza

Motorsport. Przewodnik 24h Le Mans 2025: Klasa Hypercar jeszcze silniejsza

Grzegorz Piotrowicz

  • Serie z Polakami
12 czerwca 2025

Kolejny rok z rzędu Klasa Hypercar zapowiada się jeszcze lepiej, niż w poprzednim roku. 21 aut to absolutny rekord i kapitalna wiadomość dla sportu. W tej zapowiedzi przedstawimy szanse każdego z producentów na zwycięstwo w ten weekend.

Kwalifikacje w 24h Le Mans: Cadillac najszybszy w przed Hyperpole

Motorsport. Kwalifikacje w 24h Le Mans: Cadillac najszybszy w przed Hyperpole

Grzegorz Piotrowicz

  • Serie z Polakami
11 czerwca 2025

Pierwszy dzień kwalifikacji upłynął nam pod znakiem czerwonych flag oraz paru niespodzianek. W Hypercarach nie zobaczymy jutro jednej z Toyot.

Porsche pokazało 963 RSP. Jedyny na świecie Hypercar na ulicy

Motorsport - Porsche pokazało 963 RSP. Jedyny na świecie Hypercar na ulicy

Grzegorz Piotrowicz

  • Kącik ciekawostek
9 czerwca 2025

Niemiecki producent nie wie, co to są rzeczy niemożliwe. W przeszłości już widzieliśmy 917 w wersji przeznaczonej do poruszania się po drogach publicznych. Teraz znowu wykonał podobny ruch, ale już o wiele wyżej zawieszoną poprzeczką.

IMSA: Acura wygrała GP Detroit. Ford pokonał Corvette „w domu”

Motorsport. IMSA: Acura wygrała GP Detroit. Ford pokonał Corvette „w domu”

Grzegorz Piotrowicz

  • Serie z Polakami
1 czerwca 2025

Dotychczas Porsche miało zawsze odpowiedź na tempo Acury, BMW czy Cadillaca. Tym razem jednak doszło do zmiany układu sił. W Detroit to wspomniana Acura najlepiej się zakwalifikowała i pomimo dobrej strategii ekipy Penske to Meyer Shank Racing dowiózł zwycięstwo w domu Forda i General Motors.

IMSA: Porsche pokonało BMW w GP Monterey. Kolizja na finiszu

Motorsport: IMSA: Porsche pokonało BMW w GP Monterey. Kolizja na finiszu

Grzegorz Piotrowicz

  • Serie z Polakami
12 maja 2025

Trwa absolutna dominacja Porsche w amerykańskich mistrzostwach. W GP Monterey w IMSA, ponownie z pole position ruszył Dries Vanthoor z BMW i znowu #24 musiała uznać wyższość duetu Porsche Penske.

Patronat medialny

  • Speedway Równe

  • Speedway Club Žarnovica

  • German Speedway Masters

  • Baltic Speedway League

Formuła 1

MKierowcaZespółPkt.
1.Oscar PiastriMcLaren284
2.Lando NorrisMcLaren275
3.Max VerstappenRed Bull187
4.George RussellMercedes172
5.Charles LeclercFerrari151
6.Lewis HamiltonFerrari109
7.Andrea Kimi AntonelliMercedes64
8.Alexander AlbonWilliams54
9.Nico HulkenbergStake F1 Team37
10.Esteban OconHaas27
11.Fernando AlonsoAston Martin26
12.Lance StrollAston Martin26
13.Isack HadjarVisa Cash App RB22
14.Pierre GaslyAlpine20
15.Liam LawsonVisa Cash App RB20
16.Carlos SainzWilliams16
17.Gabriel BortoletoStake F1 Team14
18.Yuki TsunodaRed Bull10
19.Oliver BearmanHaas8
20.Franco ColapintoAlpine0
21.Jack DoohanAlpine0

Formuła 2

MKierowcaZespółPkt.
1.Richard VerschoorMP Motorsport114
2.Alex DunneRodin Motorsport90
3.Jak CrawfordDAMS Lucas Oil88
4.Leonardo FornaroliInvicta Racing86
5.Luke BrowningHitech TGR83
6.Arvid LindbladInvicta Racing79
7.Pepe MartiCampos Racing67
8.Sebastián MontoyaPrema Racing53
9.Victor MartinsART Grand Prix49
10.Dino BeganovicHitech TGR31
11.Roman StanekInvicta Racing23
12.Kush MainiDAMS Lucas Oil21
13.Gabriele MiniPrema Racing21
14.Joshua DürksenAIX Racing19
15.Oliver GoetheMP Motorsport12
16.Rafael VillagómezVan Amersfoort Racing10
17.Ritomo MiyataART Grand Prix6
18.Amaury CordeelTrident2
19.Sami MeguetounifTrident2
20.Cian ShieldsAIX Racing0
21.Max EstersonTrident0
22.John BennettVan Amersfoort Racing0

MotoGP

MKierowcaZespółPkt.
1.Marc MarquezDucati Lenovo Team307
2.Alex MarquezBK8 Gresini Racing MotoGP239
3.Francesco „Pecco” BagnaiaDucati Lenovo Team181
4.Franco MorbidelliPertamina Enduro VR46 Racing Team139
5.Fabio Di GiannantonioPertamina Enduro VR46 Racing Team136
6.Marco BezzecchiAprilia Racing121
7.Johann ZarcoCastrol Honda LCR101
8.Pedro AcostaRed Bull KTM Factory Racing98
9.Fermin AldeguerBK8 Gresini Racing MotoGP81
10.Maverick VinalesRed Bull KTM Tech369
11.Fabio QuartararoMonster Energy Yamaha MotoGP Team67
12.AI AguraTrackhouse MotoGP Team49
13.Brad BinderRed Bull KTM Factory Racing47
14.Raúl FernándezTrackhouse MotoGP Team44
15.Enea BastianiniRed Bull KTM Tech342
16.Luca MariniHonda HRC Castrol38
17.Alex RinsMonster Energy Yamaha MotoGP Team35
18.Jack MillerPrima Pramac Yamaha MotoGP33
19.Joan MirHonda HRC Castrol32
20.Takaaki NakagamiHonda HRC Test Team10
21.Lorenzo SavadoriAprilia Racing8
22.Augusto FernandezPrima Pramac Yamaha MotoGP6
23.Miguel OliveiraPrima Pramac Yamaha MotoGP6
24.Somkiat ChantraIDEMITSU Honda LCR1
25.Aleix EspargaroHonda HRC Test Team0
26.Jorge MartinAprilia Racing0

Wydawca:
IBO Media Dagmara Starzec
32-015 Stanisławice 318
e-mail: kontakt@speedwaynews.pl

  • Kontakt z redakcją
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Pokaż się u nas
  • Regulamin
  • Polityka Prywatności
  • Informacje o RODO
  • Zarejestruj się
  • O serwisie
  • Galerie zdjęć

2025 © speedwaynews.pl - Wszelkie prawa autorskie wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie informacji i tekstów zabronione