⨉
⨉
  • O serwisie
  • Współpraca i reklama
  • Autorzy
  • Kontakt
  • Regulamin serwisu
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Zaloguj się
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
F1 speedwaynews speedway
  • Formuła 1
    • Kalendarz Formuły 1
    • Składy zespołów Formuły 1 2025
  • MotoGP
    • Kalendarz MotoGP 2025
    • Tory MotoGP
  • Serie juniorskie
    • Formuła 2
    • Formuła 3
    • Formuła 4
    • Formuły regionalne
  • Serie juniorskie z Polakami
    • Wyniki
  • Kącik ciekawostek
    • Historia Formuły
    • Kariery
    • Polacy w Formule
    • Tory
  • Inne wyścigi
  • Wywiady
Zakończona
- Logo Kwalifikacje do GP Japonii F1 2025
05.04.2025 08:00
Zakończona
 Logo F1 GP Chin 2025
23.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do GP Chin F1 2025
22.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Sprint przed GP Chin 2025
22.03.2025 03:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do sprintu GP Chin F1 2025
21.03.2025 08:30
Strona główna » IndyCar GP of Long Beach: Kirkwood powstrzymał Palou | Podsumowanie

IndyCar GP of Long Beach: Kirkwood powstrzymał Palou | Podsumowanie

  • Formuła 1
14 kwietnia 2025 Ten artykuł przeczytasz w 11 minut

Igor Długosz

IndyCar GP of Long Beach: Kirkwood powstrzymał Palou | Podsumowanie

Brak neutralizacji, ciekawe zagrywki strategiczne oraz Alex Palou walczący o zwycięstwo. Scenariusz IndyCar GP of Long Beach był zaskakująco podobny do pierwszych dwóch rund sezonu. Jednak tym razem dominujący mistrzostwa Hiszpan został nareszcie powstrzymany. Kyle Kirkwood wygrał na ulicach Long Beach, a podium uzupełnił Christian Lundgaard.

Pokaz siły Andretti w kwalifikacjach do IndyCar GP of Long Beach

Andretti Global po raz kolejny udowodniło, że są najsilniejszym zespołem IndyCar na torach ulicznych. Cała trójka ich bolidów awansowała do Fast 6, a Kyle Kirkwood i Colton Herta zablokowali pierwszy rząd. Dominujący tegoroczny sezon Alex Palou drugi raz z rzędu wywalczył trzecie pole startowe. Swój występ z Thermal, niestety, skopiowało również Team Penske. Josef Newgarden oraz Will Power ponownie odpadli w pierwszej części czasówki. Scott McLaughlin uratował honor zespołu szóstym miejscem.

Formy z ostatniej sesji kwalifikacyjnej nie utrzymał McLaren. Wszyscy kierowcy brytyjskiego zespołu awansowali do Fast 12, ale też zakończyli swoją sobotę w tej właśnie sesji. Przyczynił się do tego Christian Lundgaard, który rozbił swój bolid na sam koniec „Q2”. Duńczyk wywołał czerwoną flagę, a ta powstrzymała jego partnerów zespołowych od poprawy rezultatów. Najlepsze czasy okrążeń Lundgaarda z tej sesji zostały skasowane w ramach kary.

Wyniki kwalifikacji do IndyCar GP of Long Beach 2025

Wyniki kwalifikacji do IndyCar GP of Long Beach 2025
Fot. Igor Długosz, Świat Motorsportu

Strategiczne tasowania od samego początku

Kierowcy Andretti wykorzystali swoją przewagę i utrzymali pierwsze dwie pozycje na starcie. Alex Palou popełnił natomiast rzadko spotykany błąd. Trzykrotny mistrz IndyCar został wyprzedzony przez Felixa Rosenqvista oraz Scotta McLaughlina w pierwszym zakręcie.

Ciekawsze od pojedynczych manewrów wyprzedzania okazały się ruchy strategiczne. Te już na drugim okrążeniu rozpoczął Josef Newgarden, który wybrał bardzo agresywną taktykę. Amerykanin od razu pozbył się opon alternatywnych, znanych z ekstremalnie wysokiego zużycia. Jego czasy po zmianie ogumienia były o aż półtora sekundy na okrążenie szybsze od liderów. Dwukrotny zwycięzca Indianapolis 500 zmusił w ten sposób całą stawkę do pokrycia jego „undercutu”. Po dziesięciu okrążeniach alei serwisowej nie odwiedzili wyłącznie Lundgaard, Dixon, Simpson, Robb, Ferrucci oraz Shwartzman – każdy z tych zawodników zaczął wyścig na mieszance głównej.

Gdzie oglądać IndyCar w 2025 roku?

Fala pit stopów w połączeniu z problematycznym dla wielu dogrzewaniem opon przetasowały stawkę. Palou awansował na de facto P2, a Herta został wyprzedzony przez Rosenqvista i McLaughlina. Genialny ruch strategiczny Newgardena dał mu awans z piętnastego pola startowego na P6 (wśród kierowców, którzy rozpoczęli wyścig od opon z zielonym paskiem).

Alternatywna strategia napawa nadzieją

Wspomniana wyżej szóstka nie znajdowała się jednak na straconych pozycjach. Ich tempo mimo, że korzystali z nieco starszych od reszty stawki opon, było bardzo dobre. Dopiero na 27. okrążeniu aleję serwisową odwiedził Christian Lundgaard, lider omawianej grupy. Duńczyk założył opony alternatywne i wrócił do rywalizacji na jakże wysokim P4. Kilka sekund za nim podążał kopiujący jego strategię Scott Dixon.

Niestety, kierowcy McLarena oraz Ganassi po zaledwie kilku okrążeniach mogli zapomnieć o jeździe na dwa pit stopy. Zużycie opon alternatywnych okazało się równie wysokie, co oczekiwaliśmy. Duńczyk i Nowozelandczyk przejechali na nich nieco ponad dziesięć okrążeń. Wykorzystali jednak ten króciutki stint do perfekcji. Po drugiej fali pit stopów, które wykonała już niemalże cała stawka, zajęli oni P6 oraz P10. Lundgaard i Dixon opuścili aleję serwisową na jeszcze wyższych pozycjach, lecz przez zimne opony na okrążeniu wyjazdowym wyprzedzili ich inni zawodnicy.

Po raz pierwszy w karierze liderem wyścigu IndyCar został natomiast Sting Ray Robb. Kierowca Juncos, a także Robert Shwartzman, zostawili sobie opony alternatywne na sam koniec rywalizacji.

Finałowe zmiany w tabeli IndyCar GP of Long Beach

Te wszystkie przeróżne strategie zaczęły się na siebie nakładać pod koniec wyścigu. Rywalizacja w alei serwisowej zamieniła się zatem w rywalizację na torze. Przewaga Kirkwooda nad Palou spadła do zaledwie sekundy. Stratedzy Ganassi postanowili wykorzystać tempo swojego zawodnika i przedwcześnie ściągnęli go na finałowy pit stop w ramach „undercutu”. Okrążenie zjazdowe, postój oraz okrążenie wyjazdowe Kirkwooda były jednak idealne. Kierowca Andretti oraz jego mechanicy nie popełnili nawet najmniejszego błędu, dzięki czemu utrzymał prowadzenie.

Z przewagą minimalnie świeższych opon, Amerykanin zaczął ponownie uciekać Hiszpanowi. W ten oto sposób Kirkwood bez większych problemów dowiózł do mety swoje trzecie zwycięstwo w karierze oraz drugie na ulicach Long Beach. Podium uzupełnił Christian Lundgaard, który na 5 okrążeń do mety złapał Felixa Rosenqvista. Duńczyk zaliczył wspaniały „comeback” po wypadku w kwalifikacjach. Świetną walkę w końcówcę stoczyli też Scott McLaughlin oraz Colton Herta. Nowozelandczyk odparł presję od amerykańskiego rywala i dojechał szósty.

Kalendarz NTT IndyCar Series 2025

Genialne P9 dla Juncos Hollinger Racing wywalczył Sting Ray Robb. Nietypowa strategia ekipy #78 bardzo się opłaciła. W tym wyścigu trzeba było być odważnym, co perfekcyjnie zaprezentowali Marcus Ericsson, Pato O’Ward, Marcus Armstrong i Alexander Rossi. Cała ta czwórka startowała z czołowej dziesiątki, lecz skończyła wyścig w samym środku stawki przez zbyt neutralne, bezpieczne strategie. Kompletna nieobecność samochodu bezpieczeństwa – czego chyba nikt nie oczekiwał na torze ulicznym – z pewnością im nie pomogła.

Wyścig Josefa Newgardena zrujnowała natomiast usterka mechaniczna. Kierowca Penske musiał po raz czwarty odwiedzić aleję serwisową ze względu na poluzowane pasy bezpieczeństwa. Świetny występ Amerykanina oraz jego ekipy strategicznej został w ten niefortunny sposób wyrzucony do kosza. Bez tego problemu Newgarden najprawdopodobniej przekroczyłby linię mety w Top 10, a nie ostatni. Wspomnieć należy też o Nolanie Sieglu, który przez cały dzień zmagał się z problemami natury żołądkowej. Mimo to pojechał w wyścigu i ukończył go dwudziesty.

„The Month of May” nadchodzi

Grand Prix of Long Beach niestety było jedynym wyścigiem IndyCar w kwietniu. Następna runda odbędzie się dopiero w pierwszy weekend maja, 2-4. Grand Prix of Alabama na torze Barber Motorsports Park otworzy jednak najciekawszy miesiąc rywalizacji w IndyCar. Zaraz po tym wyścigu kierowcy i zespoły udadzą się do mekki amerykańskich single-seaterów o nazwie Indianapolis Motor Speedway.

Choć dominacja Palou została nareszcie powstrzymana, jego przewaga w klasyfikacji kierowców wciąż jest ogromna. Na skutek swojego zwycięstwa, drugie miejsce w tabeli zajmuje Kirkwood, ze stratą 34 „oczek” do gwiazdy CGR. Czołową piątkę zamykają Lundgaard, Rosenqvist oraz Dixon.

Wyniki IndyCar GP of Long Beach 2025

Aby nie przegapić najciekawszych artykułów kliknij obserwuj speedwaynews.pl na Google News

Obserwuj nas!
  • Tagi
  • IndyCar

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Powiązane artykuły

IndyCar Road America: Paliwowe szaleństwo

IndyCar Road America: Paliwowe szaleństwo

Igor Długosz

  • Formuła 1
23 czerwca 2025

To był jeden z tych wyścigów, który nawet dla wieloletniego fana serii był trudny do zrozumienia. Wysoka ilość neutralizacji spowodowała istny chaos strategiczny w Xpel Grand Prix.

IndyCar Bommarito 500: Kirkwood beneficjentem szaleństwa w Gateway

IndyCar Bommarito 500: Kirkwood beneficjentem szaleństwa w Gateway

Igor Długosz

  • Formuła 1
16 czerwca 2025

Nawet system hybrydowy nie jest w stanie popsuć ścigania na torze World Wide Technology Raceway. W nocy z niedzieli na poniedziałek, kiedy wiele osób słusznie odsypiało Le Mans 24H lub szykowało się do pracy, IndyCar dostarczyło kolejny thriller w Illinois. Zwycięzcą - po raz trzeci w tym roku - był Kyle Kirkwood.

IndyCar GP Detroit: Strategiczny (i nie tylko) chaos w Motor City

IndyCar GP Detroit: Strategiczny (i nie tylko) chaos w Motor City

Igor Długosz

  • Formuła 1
2 czerwca 2025

Kyle Kirkwood wygrał do tej pory zdecydowanie najlepszy wyścig IndyCar na torze ulicznym w centrum Detroit. Nie zatrzymały go nawet takie przeszkody jak uszkodzenia bolidu, świetne tempo rywali czy niefortunne wyjazdy samochodu bezpieczeństwa. Całkowicie amerykańskie podium uzupełnili Santino Ferrucci - po starcie z 21. miejsca - oraz znowu pechowy Colton Herta.

Kolejna afera w IndyCar. 3 auta zdyskwalifikowane z Indy 500

Kolejna afera w IndyCar. 3 auta zdyskwalifikowane z Indy 500

Igor Długosz

  • Formuła 1
27 maja 2025

Najpierw Penske, a teraz Andretti i Prema. Kolejne zespoły IndyCar zostały przyłapane na oszukiwaniu w Indianapolis 500. Kontrowersje w tej serii wydają się nie mieć końca.

Indianapolis 500: Alex Palou skończył IndyCar

Indianapolis 500: Alex Palou skończył IndyCar

Igor Długosz

  • Formuła 1
26 maja 2025

Ostatni element na liście został odhaczony. Alex Palou nie ma już nic innego do wygrania w IndyCar. Hiszpan wreszcie odniósł swój pierwszy triumf na owalu i jednocześnie dołączył do legendarnego grona zwycięzców Indianapolis 500.

Paxton Turbocar – niedoszła rewolucja w Indianapolis 500

Motorsport - Paxton Turbocar – niedoszła rewolucja w Indianapolis 500

Ernest Mróz

  • Inne wyścigi
23 maja 2025

Paxton Turbocar różnił się wszystkim od pojazdów konkurencji. Napędzany turbiną gazową, nie posiadał sprzęgła i skrzyni biegów. Mimo nadwagi stanowił spore zagrożenie dla konkurencji.

„The Month of Mayhem” – Historia Indianapolis 500 1995

„The Month of Mayhem” – Historia Indianapolis 500 1995

Igor Długosz

  • Formuła 1
20 maja 2025

Najlepszy wyścig w karierze Jacquesa Villeneuve'a. Najgorszy dzień w historii Team Penske. Dramaturgia i kontrowersje przez cały miesiąc. Takie właśnie było Indianapolis 500 w 1995 roku. Być może najlepsza w historii edycja tego wyścigu obchodzi swoje 30-lecie. Nie ma zatem lepszej okazji, aby powspominać ten istnie szalony "Month of May(hem)".

Skandal wokół giganta IndyCar. Zespół ukarany za nielegalne auta

Skandal wokół giganta IndyCar. Zespół ukarany za nielegalne auta

Igor Długosz

  • Formuła 1
19 maja 2025

Kolejny dzień i kolejna afera wokół Team Penske. Jeden z największych zespołów IndyCar został srogo ukarany za wystawienie nielegalnych samochodów w kwalifikacjach do Indianapolis 500. Ale czy wystarczająco srogo?

Kwalifikacje Indy 500 – Dzień 2: Debiutant ograł faworytów!

Kwalifikacje Indy 500 – Dzień 2: Debiutant ograł faworytów!

Igor Długosz

  • Formuła 1
19 maja 2025

Po raz pierwszy od 1983 roku debiutant zdobył pole position do Indianapolis 500. Robert Shwartzman oraz Prema dokonali niebywałych, historycznych wyczynów podczas drugiego dnia kwalifikacji.

Kwalifikacje Indy 500: Niespodzianki dnia pierwszego

Kwalifikacje Indy 500: Niespodzianki dnia pierwszego

Igor Długosz

  • Formuła 1
18 maja 2025

Najlepszy format kwalifikacji w motorsporcie utrzymał swój status. Za nami wspaniała, pełna zaskoczeń sobota na Brickyard. Kandydaci do Pole Day oraz Bump Day zostali wyłonieni, a lista ta zawiera kilka niespodzianek.

Patronat medialny

  • Speedway Równe

  • Speedway Club Žarnovica

  • German Speedway Masters

  • Baltic Speedway League

Formuła 1

MKierowcaZespółPkt.
1.Oscar PiastriMcLaren216
2.Lando NorrisMcLaren201
3.Max VerstappenRed Bull155
4.George RussellMercedes146
5.Charles LeclercFerrari119
6.Lewis HamiltonFerrari91
7.Andrea Kimi AntonelliMercedes63
8.Alexander AlbonWilliams42
9.Esteban OconHaas23
10.Nico HulkenbergStake F1 Team22
11.Isack HadjarVisa Cash App RB21
12.Lance StrollAston Martin14
13.Fernando AlonsoAston Martin14
14.Carlos SainzWilliams13
15.Liam LawsonVisa Cash App RB12
16.Pierre GaslyAston Martin11
17.Yuki TsunodaRed Bull10
18.Oliver BearmanHaas6
19.Gabriel BortoletoStake F1 Team4
20.Franco ColapintoAlpine0
21.Jack DoohanAlpine0

Formuła 2

MKierowcaZespółPkt.
1.Richard VerschoorMP Motorsport114
2.Alex DunneRodin Motorsport90
3.Jak CrawfordDAMS Lucas Oil88
4.Leonardo FornaroliInvicta Racing86
5.Luke BrowningHitech TGR83
6.Arvid LindbladInvicta Racing79
7.Pepe MartiCampos Racing67
8.Sebastián MontoyaPrema Racing53
9.Victor MartinsART Grand Prix49
10.Dino BeganovicHitech TGR31
11.Roman StanekInvicta Racing23
12.Kush MainiDAMS Lucas Oil21
13.Gabriele MiniPrema Racing21
14.Joshua DürksenAIX Racing19
15.Oliver GoetheMP Motorsport12
16.Rafael VillagómezVan Amersfoort Racing10
17.Ritomo MiyataART Grand Prix6
18.Amaury CordeelTrident2
19.Sami MeguetounifTrident2
20.Cian ShieldsAIX Racing0
21.Max EstersonTrident0
22.John BennettVan Amersfoort Racing0

MotoGP

MKierowcaZespółPkt.
1.Marc MarquezDucati Lenovo Team307
2.Alex MarquezBK8 Gresini Racing MotoGP239
3.Francesco „Pecco” BagnaiaDucati Lenovo Team181
4.Franco MorbidelliPertamina Enduro VR46 Racing Team139
5.Fabio Di GiannantonioPertamina Enduro VR46 Racing Team136
6.Marco BezzecchiAprilia Racing121
7.Johann ZarcoCastrol Honda LCR101
8.Pedro AcostaRed Bull KTM Factory Racing98
9.Fermin AldeguerBK8 Gresini Racing MotoGP81
10.Maverick VinalesRed Bull KTM Tech369
11.Fabio QuartararoMonster Energy Yamaha MotoGP Team67
12.AI AguraTrackhouse MotoGP Team49
13.Brad BinderRed Bull KTM Factory Racing47
14.Raúl FernándezTrackhouse MotoGP Team44
15.Enea BastianiniRed Bull KTM Tech342
16.Luca MariniHonda HRC Castrol38
17.Alex RinsMonster Energy Yamaha MotoGP Team35
18.Jack MillerPrima Pramac Yamaha MotoGP33
19.Joan MirHonda HRC Castrol32
20.Takaaki NakagamiHonda HRC Test Team10
21.Lorenzo SavadoriAprilia Racing8
22.Augusto FernandezPrima Pramac Yamaha MotoGP6
23.Miguel OliveiraPrima Pramac Yamaha MotoGP6
24.Somkiat ChantraIDEMITSU Honda LCR1
25.Aleix EspargaroHonda HRC Test Team0
26.Jorge MartinAprilia Racing0

Wydawca:
IBO Media Dagmara Starzec
32-015 Stanisławice 318
e-mail: kontakt@speedwaynews.pl

  • Kontakt z redakcją
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Pokaż się u nas
  • Regulamin
  • Polityka Prywatności
  • Informacje o RODO
  • Zarejestruj się
  • O serwisie
  • Galerie zdjęć

2025 © speedwaynews.pl - Wszelkie prawa autorskie wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie informacji i tekstów zabronione