⨉
⨉
  • O serwisie
  • Współpraca i reklama
  • Autorzy
  • Kontakt
  • Regulamin serwisu
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Zaloguj się
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
F1 speedwaynews speedway
  • Formuła 1
    • Kalendarz Formuły 1
    • Składy zespołów Formuły 1 2025
  • MotoGP
    • Kalendarz MotoGP 2025
    • Tory MotoGP
  • Serie juniorskie
    • Formuła 2
    • Formuła 3
    • Formuła 4
    • Formuły regionalne
  • Serie juniorskie z Polakami
    • Wyniki
  • Kącik ciekawostek
    • Historia Formuły
    • Kariery
    • Polacy w Formule
    • Tory
  • Inne wyścigi
  • Wywiady
Zakończona
- Logo Kwalifikacje do GP Japonii F1 2025
05.04.2025 08:00
Zakończona
 Logo F1 GP Chin 2025
23.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do GP Chin F1 2025
22.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Sprint przed GP Chin 2025
22.03.2025 03:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do sprintu GP Chin F1 2025
21.03.2025 08:30
Strona główna » IndyCar Road America: Paliwowe szaleństwo

IndyCar Road America: Paliwowe szaleństwo

  • Formuła 1
  • Inne wyścigi
23 czerwca 2025 Ten artykuł przeczytasz w 18 minut

Igor Długosz

IndyCar Road America: Paliwowe szaleństwo

To był jeden z tych wyścigów, który nawet dla wieloletniego fana serii był trudny do zrozumienia. Wysoka ilość neutralizacji spowodowała istny chaos strategiczny w Xpel Grand Prix.

Sukcesy małych ekip w kwalifikacjach do IndyCar Road America

Debiutanci z jakiegoś powodu uwielbiają tor Road America. Rok temu swoje pierwsze pole position zdobył tu Linus Lundqvist, a teraz wyczyn ten powtórzył Louis Foster. RLL po raz kolejny przygotowało wspaniałe ustawienia samochodów na tę rundę, gdyż aż dwójka ich kierowców trafiła do Fast 6. Pomiędzy Fosterem i Rahalem znaleźli się dokładnie ci kierowcy, po których byśmy tego oczekiwali – Alex Palou, Kyle Kirkwood, Scott McLaughlin oraz Christian Lundgaard.

Biorąc pod uwagę, że w zeszłym roku na torze Road America Team Penske zdobyło całe podium, P4, P8 i P10 w kwalifikacjach można uznać za lekkie rozczarowanie. Kierowcę, którego fotel być może zdobędzie, minimalnie pokonał David Malukas. Pomiędzy Willem Powerem a Josefem Newgardenem znalazł się natomiast Callum Ilott. Brytyjczyk zdobył najlepszy do tej pory rezultat kwalifikacyjny Premy na torze nieowalnym.

Sobotnia czasówka była ogromnym rozczarowaniem dla Andretti. Jedynie Kirkwood uratował honor ekipy, której pozostali kierowcy odpadli w Q1. Jeszcze słabszą formę zaprezentowało Ed Carpenter Racing z dwójką aut poza Top 19. Bardzo nisko w tabeli znaleźli się też kierowcy Ganassi. W przypadku Kyffina Simpsona był to skutek słabego tempa. Natomiast Scott Dixon – który oryginalnie awansował do Fast 12 – spadł na 25. pozycję przez karę za przyblokowanie Devlina DeFrancesco. W ten oto sposób do drugiej części czasówki awansował Josef Newgarden.

IndyCar Road America 2025 – Wyniki kwalifikacji

IndyCar Road America Xpel Grand Prix 2025 - Wyniki kwalifikacji
Fot. Igor Długosz, Świat Motorsportu

Istnie szalony start IndyCar Road America

Takiego chaosu na pierwszym okrążeniu nie widzieliśmy od czasu karambolu z St. Petersburga. Scott McLaughlin zaliczył rakietowy start i spróbował objechać Louisa Fostera od zewnętrznej T1, choć startował dopiero z czwartej pozycji. Kierowca Penske non-stop wywierał presję na debiutancie w trakcie pierwszego okrążenia, lecz zawodnik RLL nie poddał się. Bardzo zachowawczy był natomiast lider klasyfikacji punktowej. Dla Alexa Palou liczyło się wyłącznie przetrwanie, przez co rywale objeżdżali go z każdej możliwej strony. Zwycięzca Indianapolis 500 spadł w ten sposób z drugiej na siódmą pozycję. Jego fatalny start zatrzymała neutralizacja. Wywołał ją David Malukas, który dotknął trawy na hamowaniu do drugiego zakrętu, obrócił się i utknął w żwirze.

Restart na czwartym okrążeniu był równie chaotyczny. Z pomocną dłonią tunelu aerodynamicznego, McLaughlin bez problemu pomknął obok Fostera. Za nimi genialny pojedynek toczyli Power oraz próbujący odzyskać pozycje Palou. Duet mistrzów IndyCar pędził koło w koło do Canada Corner, a starszy z nich być może odrobinę zapatrzył się na rywala. Power kompletnie przestrzelił hamowanie i prawie uderzył przez to Kirkwooda. Zawodnik Andretti musiał wyjechać na pobocze, aby uniknąć kolizji. Power zyskał w ten niekonwencjonalny sposób pozycję, lecz Palou wyprzedził ich obu. Zaraz po tym kolejny wyjazd samochodu bezpieczeństwa spowodował wypadek Roberta Shwartzmana.

Gdzie oglądać IndyCar w Polsce w 2025 roku?

Trzecie wywieszenie zielonej flagi całe szczęście nie zapoczątkowało chaosu aż takiej skali. Żadna z pozycji w czołówce nie uległa zmianie. „Dopiero” na początku następnego okrążenia Lundgaard wyprzedził Fostera na prostej startowej z pomocą hybrydy i push-to-pass. Dużo więcej działo się w środku stawki, gdzie pozycje próbowali odzyskać kierowcy, którzy wykonali wczesne pit stopy pod żółtymi flagami. Spokój nie potrwał długo. Kolejną neutralizację wywołał Sting Ray Robb. Amerykanina zaskoczyło wczesne hamowanie Marcusa Armstronga w zakręcie numer 3, przez co wpadł w poślizg i rozbił się.

Pierwsze pit stopy liderów

Trzeci wyjazd samochodu bezpieczeństwa zachęcił liderów do wizyty w boksach. Najszybsi okazali się mechanicy Lundgaarda, gdyż to Duńczyk opuścił aleję serwisową jako pierwszy. McLaughlin spadł na „drugie” miejsce, a tuż za nim ustawili się jego partnerzy z Team Penske. W rzeczywistości kierowcy ci objęli jednak pozycje w środku stawki. To dlatego, że na torze pozostała ósemka zawodników, która pierwsze pit stopy wykonała podczas wcześniejszych neutralizacji. Nowymi liderami zostali Scott Dixon, Pato O’Ward i Alexander Rossi.

Restart odbył się na czternastym okrążeniu. Po raz drugi z rzędu cały chaos miał miejsce w środku stawki, a nie na jej czele. Power wyjechał na trawę, przez co zagrożeniem stał się nagle Kirkwood. W ramach rewanżu za poprzedni incydent, kierowca Andretti wypchnął samochód Penske #12 na pobocze Canada Corner i wyprzedził go. Ponownie beneficjentem tego był Palou. Kilka okrążeń później 3-krotny mistrz IndyCar skorzystał też na pojedynku McLaughlina i Newgardena, w trakcie którego kierowcy Penske wywieźli się wzajemnie poza tor.

Na 21. okrążeniu O’Ward rozpoczął falę pit stopów dla zawodników na alternatywnej strategii. Chwilę później mechaników odwiedzili też Dixon czy Rossi. Pit stopy te wykonali w dosłownie idealnym momencie, gdyż chwilę później pojawiła się kolejna żółta flaga. Jej autorem był Conor Daly, który przestrzelił zakręt numer 3. Zawodnik Juncos został wyciągnięty z pułapki żwirowej przez marshalli. Daly zapomniał jednak, że jego bolid został przypięty liniową holowniczą. Amerykanin odjechał razem z nią, symbolizując czysty chaos tego wyścigu.

Conor Daly's car has a tail. pic.twitter.com/x1mtj7Iwy4

— INDYCAR on FOX (@IndyCarOnFOX) June 22, 2025

Szaleństwu nie ma końca

Tylko szóstka kierowców nie odwiedziła alei serwisowej tuz przed lub podczas tej neutralizacji. W ten sposób Ludngaard wrócił na prowadzenie, ale na restarcie odważnie próbował to zmienić Kirkwood. W środku stawki doszło natomiast do kontaktu VeeKay’a z Rahalem.

Zespół O’Warda podjął bardzo dziwną decyzję, aby wrócić do alei serwisowej niemalże zaraz po restarcie. Wkrótce pit stopy wykonali też inni kierowcy, choć większość z nich kończyła swoje długie, pełne stinty. Akcji nie brakowało również na torze, gdzie istny dramat spotkał Team Penske. Wpierw Power zaliczył swój trzeci incydent dnia w Canada Corner. Tym razem Australijczyk samodzielnie wykonał piruet na dokładnie półmetku wyścigu. Kilka okrążeń później panowanie nad samochodem stracił Newgarden. Amerykanin wpadł w poślizg na wyjściu z finałowego zakrętu i rozbił się. Koszmarny sezon 2-krotnego mistrza IndyCar trwa dalej. Po raz trzeci w czterech ostatnich wyścigach nie dojechał do mety.

Próba zrozumienia strategii

Wypadek Newgardena wywołał piąty wyjazd samochodu bezpieczeństwa, a co za tym idzie, kolejny podział strategii. W tym momencie nawet weterani serii mieli problem z jej zrozumieniem. Prawie każdy kierowca w stawce znajdował się na innej sekwencji pit stopów. Wiadomym jedynie było, że kluczowym dla losów zwycięstwa aspektem nie są opony – których zużycie było dość małe – tylko paliwo. Wielu kierowców nie zjechało zatem do alei serwisowej podczas tej neutralizacji. Zawodnicy woleli wykorzystać tę okazję do zaoszczędzenia benzyny, gdyż i tak czekał ich wszystkich jeszcze jeden pit stop.

Sam restart przebiegł dość spokojnie. Jednak chwilę później, na 21. okrążeń do mety, Lundgaard obrócił się podczas walki z Hertą. Kierowca Andretti wywiózł swojego rywala na asfaltowe pobocze, gdzie ten stracił panowanie. Kirkwood ledwo uniknął kolizji z obracającym się bolidem McLarena.

„The Month of Mayhem” – Historia Indianapolis 500 1995

To był ostatni duży incydent w tym chaotycznym wyścigu. Cała reszta zmagań skupiała się już wyłącznie na strategii. Dixon prowadził, a Rossi zajmował trzecie miejsce, lecz obaj znajdowali się w poważnych tarapatach pod kątem paliwa. Dwójkę tę rozdzielał Palou, który również musiał oszczędzać. W znakomitej sytuacji paliwowej znajdował się natomiast Felix Rosenqvist. Szwed wykonał swój ostatni pit stop na 13 okrążeń do mety, więc jako jeden z nielicznych mógł jechać pełnym tempem. Kierowca Meyer Shank Racing zyskiwał w ten sposób wiele pozycji.

Na przeszkodzie w pościgu za Palou nie stanęli mu Dixon czy Rossi – zaledwie kilka okrążeń przed metą obaj wrócili do swoich mechaników z pustymi zbiornikami. Wydawało się, że Rosenqvist nareszcie odniesie swoje drugie zwycięstwo w IndyCar, nota bene na tym samym torze, co pierwsze. Jednak Alex Palou po raz kolejny udowodnił swoją świetność. W środkowym etapie wyścigu oraz na początku finałowego stintu zaoszczędził tak dużo paliwa, że pod koniec jechał już całkowicie komfortowym tempem. 3-krotny mistrz IndyCar odniósł kolejne wybitne zwycięstwo w tym sezonie, choć tym razem zupełnie nie zdominował rywalizacji. Hiszpan wykazał się przede wszystkim wspaniałymi umiejętnościami oszczędzania paliwa.

Zdumiewające wyniki IndyCar Road America

Aby odnieść sukces w tym wyścigu należało wybrać jedną z dwóch strategii. Alex Palou zjechał na przedostatni pit stop podczas neutralizacji na 23. okrążeniu, a następnie maksymalnie oszczędzał paliwo do mety. Natomiast Felix Rosenqvist wykonał swoje drugie tankowanie kilka kółek później, pod zieloną flagą. Stracił przez to pozycję na torze, ale w zamian na koniec wyścigu mógł jechać pełnym tempem, nie przejmując się paliwem. Te dwie strategie dawały kierowcom najlepsze rezultaty.

Santino Ferrucci niemalże skopiował podejście Alexa Palou. Dzięki temu zdobył drugie podium w trzech wyścigach. Celebrował je w widowiskowy sposób, gdyż jeden z kibiców na trybunach… podrzucił mu piwo.

Santino Ferrucci chugs a beer from a fan after a podium finish at Road America. pic.twitter.com/5YlNGu6O0e

— INDYCAR on FOX (@IndyCarOnFOX) June 22, 2025

Amerykanin był jednym z wielu kierowców, którzy po przekroczeniu linii mety zatrzymali się na prostej startowej przez brak paliwa. Dokładnie tak jak w Detroit, na chaosie strategicznym zyskał nie tylko Ferrucci, ale też Marcus Armstrong i Kyffin Simpson. Duet zeszłorocznych partnerów zespołowych ponownie zdobył finisz w Top 6. Pomiędzy wymienioną tutaj trójką zawodników znalazł się Kyle Kirkwood.

Szaleństwo tego wyścigu perfekcyjnie obrazują wyniki Davida Malukasa i Nolana Siegla. Obaj wykonali aż 5 pit stopów, a pierwszy z nich znajdował się nawet w żwirze po starcie. Mimo to, zajęli na koniec zmagań P7 i P8. Scott Dixon i Alexander Rossi, którzy musieli pod koniec wyścigu wykonać nieplanowaną dolewkę paliwa, spadli z tego powodu na dziewiątą oraz trzynastą pozycję. Kolejny finisz w Top 10 zdobył natomiast Rinus VeeKay.

Tempo wyścigowe Louisa Fostera niestety nie było tak dobre, co kwalifikacyjne, więc Brytyjczyk zajął dopiero jedenaste miejsce. Kierowcy Penske po swoich przygodach dojechali na P12 i P14. Colton Herta również zagubił się w tym wyścigu, przez co zajął szesnaste miejsce. Jeszcze gorszy wynik osiągnął Pato O’Ward, choć w jego przypadku odpowiedzialna była za to fatalna strategia. Natomiast Christian Lundgaard po swoim piruecie przekroczył linię mety jako ostatni.

Następny przystanek: Mid-Ohio

Po dwóch słabszych wyścigach, prowadzenie Alexa Palou w klasyfikacji punktowej ponownie rośnie. Znajduje się on teraz 93 punkty przed Kyle’m Kirkwoodem oraz 111 punktów przed Patricio O’Wardem. Przewagę tę najprawdopodobniej jeszcze bardziej powiększy następna runda. Mid-Ohio to jeden z najlepszych torów w portfolio Hiszpana. IndyCar odwiedzi ten obiekt za 2 tygodnie, w dniach 4-6 lipca.

IndyCar Road America 2025 – Wyniki

IndyCar Road America Xpel Grand Prix 2025 - Wyniki
Fot. Igor Długosz, Świat Motorsportu

Aby nie przegapić najciekawszych artykułów kliknij obserwuj speedwaynews.pl na Google News

Obserwuj nas!
  • Tagi
  • IndyCar

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Powiązane artykuły

IndyCar Road America: Paliwowe szaleństwo

IndyCar Road America: Paliwowe szaleństwo

Igor Długosz

  • Formuła 1
23 czerwca 2025

To był jeden z tych wyścigów, który nawet dla wieloletniego fana serii był trudny do zrozumienia. Wysoka ilość neutralizacji spowodowała istny chaos strategiczny w Xpel Grand Prix.

IndyCar Bommarito 500: Kirkwood beneficjentem szaleństwa w Gateway

IndyCar Bommarito 500: Kirkwood beneficjentem szaleństwa w Gateway

Igor Długosz

  • Formuła 1
16 czerwca 2025

Nawet system hybrydowy nie jest w stanie popsuć ścigania na torze World Wide Technology Raceway. W nocy z niedzieli na poniedziałek, kiedy wiele osób słusznie odsypiało Le Mans 24H lub szykowało się do pracy, IndyCar dostarczyło kolejny thriller w Illinois. Zwycięzcą - po raz trzeci w tym roku - był Kyle Kirkwood.

IndyCar GP Detroit: Strategiczny (i nie tylko) chaos w Motor City

IndyCar GP Detroit: Strategiczny (i nie tylko) chaos w Motor City

Igor Długosz

  • Formuła 1
2 czerwca 2025

Kyle Kirkwood wygrał do tej pory zdecydowanie najlepszy wyścig IndyCar na torze ulicznym w centrum Detroit. Nie zatrzymały go nawet takie przeszkody jak uszkodzenia bolidu, świetne tempo rywali czy niefortunne wyjazdy samochodu bezpieczeństwa. Całkowicie amerykańskie podium uzupełnili Santino Ferrucci - po starcie z 21. miejsca - oraz znowu pechowy Colton Herta.

Kolejna afera w IndyCar. 3 auta zdyskwalifikowane z Indy 500

Kolejna afera w IndyCar. 3 auta zdyskwalifikowane z Indy 500

Igor Długosz

  • Formuła 1
27 maja 2025

Najpierw Penske, a teraz Andretti i Prema. Kolejne zespoły IndyCar zostały przyłapane na oszukiwaniu w Indianapolis 500. Kontrowersje w tej serii wydają się nie mieć końca.

Indianapolis 500: Alex Palou skończył IndyCar

Indianapolis 500: Alex Palou skończył IndyCar

Igor Długosz

  • Formuła 1
26 maja 2025

Ostatni element na liście został odhaczony. Alex Palou nie ma już nic innego do wygrania w IndyCar. Hiszpan wreszcie odniósł swój pierwszy triumf na owalu i jednocześnie dołączył do legendarnego grona zwycięzców Indianapolis 500.

Paxton Turbocar – niedoszła rewolucja w Indianapolis 500

Motorsport - Paxton Turbocar – niedoszła rewolucja w Indianapolis 500

Ernest Mróz

  • Inne wyścigi
23 maja 2025

Paxton Turbocar różnił się wszystkim od pojazdów konkurencji. Napędzany turbiną gazową, nie posiadał sprzęgła i skrzyni biegów. Mimo nadwagi stanowił spore zagrożenie dla konkurencji.

„The Month of Mayhem” – Historia Indianapolis 500 1995

„The Month of Mayhem” – Historia Indianapolis 500 1995

Igor Długosz

  • Formuła 1
20 maja 2025

Najlepszy wyścig w karierze Jacquesa Villeneuve'a. Najgorszy dzień w historii Team Penske. Dramaturgia i kontrowersje przez cały miesiąc. Takie właśnie było Indianapolis 500 w 1995 roku. Być może najlepsza w historii edycja tego wyścigu obchodzi swoje 30-lecie. Nie ma zatem lepszej okazji, aby powspominać ten istnie szalony "Month of May(hem)".

Skandal wokół giganta IndyCar. Zespół ukarany za nielegalne auta

Skandal wokół giganta IndyCar. Zespół ukarany za nielegalne auta

Igor Długosz

  • Formuła 1
19 maja 2025

Kolejny dzień i kolejna afera wokół Team Penske. Jeden z największych zespołów IndyCar został srogo ukarany za wystawienie nielegalnych samochodów w kwalifikacjach do Indianapolis 500. Ale czy wystarczająco srogo?

Kwalifikacje Indy 500 – Dzień 2: Debiutant ograł faworytów!

Kwalifikacje Indy 500 – Dzień 2: Debiutant ograł faworytów!

Igor Długosz

  • Formuła 1
19 maja 2025

Po raz pierwszy od 1983 roku debiutant zdobył pole position do Indianapolis 500. Robert Shwartzman oraz Prema dokonali niebywałych, historycznych wyczynów podczas drugiego dnia kwalifikacji.

Kwalifikacje Indy 500: Niespodzianki dnia pierwszego

Kwalifikacje Indy 500: Niespodzianki dnia pierwszego

Igor Długosz

  • Formuła 1
18 maja 2025

Najlepszy format kwalifikacji w motorsporcie utrzymał swój status. Za nami wspaniała, pełna zaskoczeń sobota na Brickyard. Kandydaci do Pole Day oraz Bump Day zostali wyłonieni, a lista ta zawiera kilka niespodzianek.

Patronat medialny

  • Speedway Równe

  • Speedway Club Žarnovica

  • German Speedway Masters

  • Baltic Speedway League

Formuła 1

MKierowcaZespółPkt.
1.Oscar PiastriMcLaren198
2.Lando NorrisMcLaren176
3.Max VerstappenRed Bull155
4.George RussellMercedes136
5.Charles LeclercFerrari104
6.Lewis HamiltonFerrari79
7.Andrea Kimi AntonelliMercedes63
8.Alexander AlbonWilliams42
9.Esteban OconHaas22
10.Isack HadjarVisa Cash App RB21
11.Nico HulkenbergStake F1 Team20
12.Lance StrollAston Martin14
13.Carlos SainzWilliams13
14.Pierre GaslyAlpine11
15.Yuki TsunodaRed Bull10
16.Fernando AlonsoAston Martin8
17.Oliver BearmanHaas6
18.Liam LawsonVisa Cash App RB4
19.Gabriel BortoletoStake F1 Team0
20.Franco ColapintoAlpine0
21.Jack DoohanAlpine0

Formuła 2

MKierowcaZespółPkt.
1.Alex DunneRodin Motorsport87
2.Richard VerschoorMP Motorsport84
3.Arvid LinbladCampos Racing79
4.Jak CrawfordDAMS Lucas Oil73
5.Luke BrowningHitech TGR73
6.Leonardo FornaroliInvicta Racing66
7.Pepe MartiCampos Racing49
8.Victor MartinsART Grand Prix41
9.Sebastián MontoyaPrema Racing36
10.Dino BeganovicHitech TGR29
11.Kush MainiDAMS Lucas Oil21
12.Gabriele MiniPrema Racing21
13.Oliver GoetheMP Motorsport12
14.Roman StanekInvicta Racing12
15.Joshua DürksenAIX Racing11
16.Rafael VillagómezVan Amersfoort Racing10
17.Ritomo MiyataART Grand Prix5
18.Amaury CordeelTrident2
19.Sami MeguetounifTrident1
20.Cian ShieldsAIX Racing0
21.John BennettVan Amersfoort Racing0
22.Max EstersonTrident0

MotoGP

MKierowcaZespółPkt.
1.Marc MarquezDucati Lenovo Team196
2.Alex MarquezBK8 Gresini Racing MotoGP172
3.Francesco „Pecco” BagnaiaDucati Lenovo Team124
4.Franco MorbidelliPertamina Enduro VR46 Racing Team98
5.Johann ZarcoCastrol HRC Honda97
6.Fabio Di GiannantonioPertamina Enduro VR46 Racing Team88
7.Marco BezzecchiAprilia Racing69
8.Fabio QuartararoMonster Energy Yamaha MotoGP Team59
9.Pedro AcostaRed Bull KTM Factory Racing58
10.Fermin AldeguerBK8 Gresini Racing MotoGP56
11.Maverick VinalesRed Bull KTM Tech345
12.AI AguraTrackhouse MotoGP Team38
13.Luca MariniHonda HRC Castrol38
14.Brad BinderRed Bull KTM Factory Racing34
15.Enea BastianiniRed Bull KTM Tech331
16.Jack MillerPrima Pramac Yamaha MotoGP29
17.Alex RinsMonster Energy Yamaha MotoGP Team26
18.Raúl FernándezTrackhouse MotoGP Team19
19.Joan MirHonda HRC Castrol18
20.Takaaki NakagamiHonda HRC Test Team10
21.Lorenzo SavadoriAprilia Racing8
22.Augusto FernandezPrima Pramac Yamaha MotoGP3
23.Miguel OliveiraPrima Pramac Yamaha MotoGP2
24.Somkiat ChantraIDEMITSU Honda LCR0
25.Aleix EspargaroHonda HRC Test Team0
26.Jorge MartinAprilia Racing0

Wydawca:
IBO Media Dagmara Starzec
32-015 Stanisławice 318
e-mail: kontakt@speedwaynews.pl

  • Kontakt z redakcją
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Pokaż się u nas
  • Regulamin
  • Polityka Prywatności
  • Informacje o RODO
  • Zarejestruj się
  • O serwisie
  • Galerie zdjęć

2025 © speedwaynews.pl - Wszelkie prawa autorskie wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie informacji i tekstów zabronione