⨉
⨉
  • O serwisie
  • Współpraca i reklama
  • Autorzy
  • Kontakt
  • Regulamin serwisu
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Zaloguj się
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
F1 speedwaynews speedway
  • Formuła 1
    • Kalendarz Formuły 1
    • Składy zespołów Formuły 1 2025
  • MotoGP
    • Kalendarz MotoGP 2025
    • Tory MotoGP
  • Serie juniorskie
    • Formuła 2
    • Formuła 3
    • Formuła 4
    • Formuły regionalne
  • Serie juniorskie z Polakami
    • Wyniki
  • Kącik ciekawostek
    • Historia Formuły
    • Kariery
    • Polacy w Formule
    • Tory
  • Inne wyścigi
  • Wywiady
Zakończona
- Logo Kwalifikacje do GP Japonii F1 2025
05.04.2025 08:00
Zakończona
 Logo F1 GP Chin 2025
23.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do GP Chin F1 2025
22.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Sprint przed GP Chin 2025
22.03.2025 03:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do sprintu GP Chin F1 2025
21.03.2025 08:30
Strona główna » IndyCar Thermal GP: Palou nie do powstrzymania. Absurdalne problemy z transmisją | Podsumowanie

IndyCar Thermal GP: Palou nie do powstrzymania. Absurdalne problemy z transmisją | Podsumowanie

  • Formuła 1
24 marca 2025 Ten artykuł przeczytasz w 14 minut

Igor Długosz

IndyCar Thermal GP: Palou nie do powstrzymania. Absurdalne problemy z transmisją | Podsumowanie

Po zawodach IndyCar na Thermal Club nawet fani serii nie oczekiwali wiele. Tymczasem otrzymali ekscytującą walkę o zwycięstwo Alexa Palou z Pato O'Wardem. Podium uzupełnił Christian Lundgaard.

McLaren niespodzianką kwalifikacji do IndyCar Thermal GP

Alex Palou całkowicie zdominował pierwsze dwie części sobotniej czasówki. W Q1 triumfował z przewagą aż pół sekundy nad resztą stawki, a w Fast 12 pokonał wszystkich o 0.3 sekundy. Podczas ostatniej części kwalifikacji zawodnicy musieli jednak korzystać z opon używanych. To przechyliło szalę na korzyść McLarena, który niespodziewanie wywalczył dublet. Pato O’Ward zdobył swoje pierwsze pole position od czasu Mid-Ohio 2022. Warto przypomnieć, że jeszcze trzy tygodnie temu Meksykanin zakończył czasówkę w St. Petersburgu na jakże odległym P23.

Nowy partner zespołowy Meksykanina, Christian Lundgaard, dołączył do niego na czele stawki. Alexa Palou stać było wyłącznie na trzeci rezultat. Czołową szóstkę uzupełnili natomiast Marcus Ericcson, Colton Herta oraz Alexander Rossi. Na wyróżnienie zasłużył też Louis Foster, który w swej drugiej sesji kwalifikacyjnej wywalczył imponujące dziesiąte miejsce. Tyle szczęścia niestety nie miał inny debiutant, Robert Shwartzman. Podczas FP1 doszło w jego aucie do wycieku paliwa, który następnie spowodował pożar całego bolidu. Zapracowani mechanicy Premy spędzili niemal dobę odbudowując samochód. Bez ani jednego okrążenia w ten weekend na koncie, Shwartzman rzecz jasna zakwalifikował się ostatni.

Mimo tych wszystkich ciekawych wątków, tematem numer jeden przed wyścigiem była istna katastrofa Team Penske. Żaden z ich kierowców nie zdołał nawet awansować do Fast 12. P17, P21 oraz P25 składają się na ich najgorszy rezultat w kwalifikacjach od Grand Prix of Portland 2021. Nawet kierowcy A.J. Foyt Racing, czyli ekipy „satelickiej”, uzyskali w sobotę lepsze wyniki. Wszyscy zawodnicy Penske narzekali na prowadzenie swoich bolidów, a także na rywali, przeszkadzających im w wykonaniu czystych okrążeń.

Wyniki kwalifikacji do IndyCar Thermal GP 2025

Wyniki kwalifikacji do Thermal Club IndyCar Grand Prix 2025
Fot: Igor Długosz, Świat Motorsportu

Dbanie o opony od samego początku IndyCar Thermal GP

O’Ward perfekcyjnie zareagował na wywieszenie zielonej flagi i bez problemu utrzymał prowadzenie na starcie. Lundgaard musiał natomiast bardzo się postarać, aby utrzymać za plecami Palou oraz Hertę. Pierwsze okrążenie było dużo ciekawsze na tyłach stawki. Callum Ilott zbyt późno zahamował do zakrętu numer 6 i rozbił swoje przednie skrzydło poprzez uderzenie Roberta Shwartzmana, jego partnera zespołowego. Za kierowcami Premy, Scott McLaughlin oraz Devlin DeFrancesco w dość absurdalny sposób zderzyli się jeszcze przed startem wyścigu. Kanadyjczyk otrzymał za ten incydent surową, ale słuszną, karę przejazdu przez aleję serwisową. Po wyścigu doszło między tą dwójką do intensywnej wymiany zdań.

Some words between Devlin Defrancesco and Scott McLaughlin after the race.@BobPockrass | #INDYCAR pic.twitter.com/org5jjWU1I

— INDYCAR on FOX (@IndyCarOnFOX) March 23, 2025

Przez długie zakręty toru Thermal Club, a także bardzo wysokie temperatury Kalifornii, oczywistym było, że ogumienie odegra absolutnie kluczową rolę. Już na piątym okrążeniu kierowcy, którzy ruszali na mieszance alternatywnej, oszczędzali ją. Specyfika toru Thermal poskutkowała również kompletnym brakiem wyprzedzania. W trakcie pierwszego stintu jedyny warty uwagi manewr wykonał Palou, który pomknął obok Lundgaarda. O’Ward zdążył do tamtej pory zbudować sobie aż 6-sekundowe prowadzenie w zaledwie 9 okrążeń. Zaraz po utracie P2 Duńczyk zjechał do alei serwisowej na tzw. „undercut”. W międzyczasie wiele pozycji zaczął tracić Foster, któremu ewidentnie brakuje jeszcze umiejętności oszczędzania ogumienia. Pech ponownie dopadł też Shwartzmana, który stracił 8 sekund przez wolny pit stop.

Na okrążeniu nr 16 Marcus Ericsson niemalże wywołał neutralizację. Szwed wypadł na trawę i obrócił się, wychodząc z T9. Mimo to, kierowca Andretti kontynuował jazdę, ale na kompletnie zniszczonych oponach. Zaraz po tym, Pato O’Ward w końcu zjechał do alei serwisowej. Mimo ekstremalnego przedłużania stintu, Meksykanin utrzymał pozycję de facto lidera z przewagą czterech sekund nad Lundgaardem oraz dziewięciu sekund nad Palou.

Liczne problemy techniczne (nie tylko w samochodach)

Wyboje toru Thermal w połączeniu z okropnym upałem odbiły się na samochodach. Jeszcze przed startem wyścigu mechanicy RLL mieli problem z uruchomieniem silnika Louisa Fostera. Jak się okazało, przyczyną tego była usterka systemu hybrydowego. Najnowszy element bolidów IndyCar zawiódł także u Alexandra Rossiego – który całkowicie stracił dodatkową moc – oraz Scotta McLaughlina – który spędził prawie 10 minut w boksie, chłodząc hybrydę.

Our INDYCAR production truck has an electrical issue. We are working to get it fixed as quickly as possible.

In the meantime, we have NASCAR bonus coverage on FOX and FS1 until the INDYCAR truck is back online.

— INDYCAR on FOX (@IndyCarOnFOX) March 23, 2025

Najwidoczniej przegrzany zostały również sprzęt telewizji FOX. O następnej części wyścigu niestety nie możemy czegokolwiek napisać, gdyż… nie była ona transmitowana. Awaria sygnału spowodowała, że cały przekaz telewizyjny, a także live timing, zawiesiły się. Przez 20 minut oślepieni fani musieli oglądać reklamy oraz wyścig NASCAR. Telewizja FOX zaliczyła katastrofalną porażkę w swoim zaledwie drugim wyścigu jako dostawca transmisji IndyCar. Całe szczęście, na torze nie działo się wówczas sporo.

Wracamy do ścigania

Na 25. okrążeń do mety odzyskaliśmy sygnał. Pierwsze, co nam pokazano, to powrót walki o drugie miejsce między Lundgaardem oraz Palou. Nawet z działającą transmisją, trudno było jednak o ujrzenie manewru wyprzedzania na torze Thermal Club.

Chwilę później rozpoczęła się istna fala pit stopów. Wszyscy kierowcy jak jeden mąż zaczęli po raz trzeci, i ostatni, zjeżdżać do alei serwisowej. Lundgaard odwiedził swoich mechaników nieco wcześniej niż Palou, dzięki czemu utrzymał swoją pozycję. Hiszpan na końcówkę wyścigu założył jednak świeży komplet opon alternatywnych. Obaj kierowcy McLarena wykorzystali je na starcie. Trzykrotny mistrz IndyCar rozpoczął zatem swoją szarżę. Po genialnej batalii z Lundgaardem, która trwała pół okrążenia, Palou rzucił się w pościg za O’Wardem.

Gdzie oglądać IndyCar?

Przewaga opon alternatywnych nad głównymi została nam od razu zaprezentowana. Na przestrzeni zaledwie pięciu kółek 11-sekundowe prowadzenie O’Warda wyparowało. Palou bez problemu wyprzedził swojego rywala i w tamtym momencie pozostało już tylko jedno pytanie – czy jego opony wytrzymają do mety?

A odpowiedź brzmi…

Tak. Palou nie musiał się nawet spieszyć z dublowaniem wolniejszych kierowców, gdyż miał na tyle wielką przewagę tempa. Ostatecznie, zeszłoroczny zwycięzca Thermal All-Stars przekroczył linię mety aż 10 sekund przed O’Wardem. Czołową trójkę zamknął, dość przybity dzisiejszą porażką, Lundgaard. McLaren zdobył zatem podwójne podium, z czego dla Duńczyka było ono pierwsze w nowych barwach. Jednak przez utratę zwycięstwa, mało kto w ekipie z Woking będzie to chciał świętować. Palou powstrzymał McLarena od jednoczesnego wygrania wyścigów F1 oraz IndyCar w ten sam dzień. Ostatni raz taki wyczyn udał im się w 1976 roku.

Choć dogonił go na ostatnich okrążeniach, Colton Herta nie oddał czwartej pozycji Felixowi Rosenqvistowi. Na ogromne gratulacje zasłużył natomiast Will Power, który jako jeden z niewielu potrafił wczoraj wyprzedzać. Z pomocą równie dobrej strategii, dwukrotny mistrz IndyCar zyskał aż piętnaście pozycji i ukończył zawody na rewelacyjnym P6. Top 10 zwieńczyli Kirkwood, Armstrong, Rossi oraz Dixon, który o dziwo nie wykorzystał ruletki oponowej na swoją korzyść.

Kalendarz IndyCar 2025

Po trudnym dniu Josef Newgarden przekroczył linię mety dopiero trzynasty. Jeszcze bardziej zawiedziony powinien być jednak Nolan Siegel. Obydwaj jego partnerzy zespołowi skończyli na podium, a on niemal został zdublowany. Kierowca McLarena #6 pokonał wyłącznie zawodników z incydentami lub tych, którzy doświadczyli problemów natury strategiczno-oponowej. Jako jedyny flagi w szachownicę nie ujrzał Scott McLaughlin ze wspomnianą awarią hybrydy. Co ciekawe, we wczorajszym wyścigu nie zobaczyliśmy ani jednej neutralizacji.

Wyczekiwany powrót do klasyki

Thermal Club nie spisał się ani w zeszłym roku jako runda All-Stars, ani w tym roku jako tradycyjny wyścig. Gdyby nie znaczące zużycie opon Firestone, o drugiej rundzie sezonu można by było od razu zapomnieć. Po tak rozczarowującym wydarzeniu, przyszłość tego toru w IndyCar nie powinna być długa. Całe szczęście dla fanów serii, przed nami kilka klasycznych rund. Za trzy tygodnie widzimy się w Long Beach, a następnie Barber Motorsports Park otworzy The Month of May. Alex Palou do najbardziej prestiżowego wyścigu ulicznego IndyCar przystąpi oczywiście jako lider klasyfikacji generalnej z kompletem zwycięstw na koncie. Około 40 punktów tracą do niego Pato O’Ward, Scott Dixon i Christian Lundgaard.

Wyniki IndyCar Thermal GP 2025

Aby nie przegapić najciekawszych artykułów kliknij obserwuj speedwaynews.pl na Google News

Obserwuj nas!
  • Tagi
  • IndyCar

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Powiązane artykuły

IndyCar Iowa: Komiczny pech Newgardena i komiczne szczęście Palou

Motorsport. IndyCar Iowa: Komiczny pech Newgardena i komiczne szczęście Palou

Igor Długosz

  • Inne wyścigi
14 lipca 2025

Teoretycznie drugi wyścig IndyCar w Iowa miał więcej manewrów wyprzedzania od pierwszego. Tak jak w sobotę, nie mogliśmy narzekać na kompletną nudę. Końcowy etap wyścigu, który podyktował wyjazd samochodu bezpieczeństwa, pozostawia jednak gorzki niesmak.

IndyCar Iowa: O’Ward okradł Newgardena i Penske

Motorsport: IndyCar Iowa: O’Ward okradł Newgardena i Penske

Igor Długosz

  • Inne wyścigi
13 lipca 2025

Angielskie sformułowanie "slow burner" idealnie określa pierwszy wyścig weekendu IndyCar w Iowa. Wszystkie znaki na niebie i ziemi sugerowały dominację oraz brak wyprzedzania, a w rzeczywistości Synk 275 zakończyło się zaciętą walką o zwycięstwo do samej mety.

IndyCar Mid-Ohio: Palou wręczył Dixonowi prezent

Motorsport. IndyCar Mid-Ohio: Palou wręczył Dixonowi prezent

Igor Długosz

  • Inne wyścigi
7 lipca 2025

Honda Indy 200 było dość standardowym wyścigiem IndyCar w 2025 roku. Po czym okazało się, że Alex Palou jednak jest człowiekiem.

IndyCar Road America: Paliwowe szaleństwo

IndyCar Road America: Paliwowe szaleństwo

Igor Długosz

  • Formuła 1
23 czerwca 2025

To był jeden z tych wyścigów, który nawet dla wieloletniego fana serii był trudny do zrozumienia. Wysoka ilość neutralizacji spowodowała istny chaos strategiczny w Xpel Grand Prix.

IndyCar Bommarito 500: Kirkwood beneficjentem szaleństwa w Gateway

IndyCar Bommarito 500: Kirkwood beneficjentem szaleństwa w Gateway

Igor Długosz

  • Formuła 1
16 czerwca 2025

Nawet system hybrydowy nie jest w stanie popsuć ścigania na torze World Wide Technology Raceway. W nocy z niedzieli na poniedziałek, kiedy wiele osób słusznie odsypiało Le Mans 24H lub szykowało się do pracy, IndyCar dostarczyło kolejny thriller w Illinois. Zwycięzcą - po raz trzeci w tym roku - był Kyle Kirkwood.

IndyCar GP Detroit: Strategiczny (i nie tylko) chaos w Motor City

IndyCar GP Detroit: Strategiczny (i nie tylko) chaos w Motor City

Igor Długosz

  • Formuła 1
2 czerwca 2025

Kyle Kirkwood wygrał do tej pory zdecydowanie najlepszy wyścig IndyCar na torze ulicznym w centrum Detroit. Nie zatrzymały go nawet takie przeszkody jak uszkodzenia bolidu, świetne tempo rywali czy niefortunne wyjazdy samochodu bezpieczeństwa. Całkowicie amerykańskie podium uzupełnili Santino Ferrucci - po starcie z 21. miejsca - oraz znowu pechowy Colton Herta.

Kolejna afera w IndyCar. 3 auta zdyskwalifikowane z Indy 500

Kolejna afera w IndyCar. 3 auta zdyskwalifikowane z Indy 500

Igor Długosz

  • Formuła 1
27 maja 2025

Najpierw Penske, a teraz Andretti i Prema. Kolejne zespoły IndyCar zostały przyłapane na oszukiwaniu w Indianapolis 500. Kontrowersje w tej serii wydają się nie mieć końca.

Indianapolis 500: Alex Palou skończył IndyCar

Indianapolis 500: Alex Palou skończył IndyCar

Igor Długosz

  • Formuła 1
26 maja 2025

Ostatni element na liście został odhaczony. Alex Palou nie ma już nic innego do wygrania w IndyCar. Hiszpan wreszcie odniósł swój pierwszy triumf na owalu i jednocześnie dołączył do legendarnego grona zwycięzców Indianapolis 500.

Paxton Turbocar – niedoszła rewolucja w Indianapolis 500

Motorsport - Paxton Turbocar – niedoszła rewolucja w Indianapolis 500

Ernest Mróz

  • Inne wyścigi
23 maja 2025

Paxton Turbocar różnił się wszystkim od pojazdów konkurencji. Napędzany turbiną gazową, nie posiadał sprzęgła i skrzyni biegów. Mimo nadwagi stanowił spore zagrożenie dla konkurencji.

„The Month of Mayhem” – Historia Indianapolis 500 1995

„The Month of Mayhem” – Historia Indianapolis 500 1995

Igor Długosz

  • Formuła 1
20 maja 2025

Najlepszy wyścig w karierze Jacquesa Villeneuve'a. Najgorszy dzień w historii Team Penske. Dramaturgia i kontrowersje przez cały miesiąc. Takie właśnie było Indianapolis 500 w 1995 roku. Być może najlepsza w historii edycja tego wyścigu obchodzi swoje 30-lecie. Nie ma zatem lepszej okazji, aby powspominać ten istnie szalony "Month of May(hem)".

Patronat medialny

  • Speedway Równe

  • Speedway Club Žarnovica

  • German Speedway Masters

  • Baltic Speedway League

Formuła 1

MKierowcaZespółPkt.
1.Oscar PiastriMcLaren234
2.Lando NorrisMcLaren226
3.Max VerstappenRed Bull165
4.George RussellMercedes147
5.Charles LeclercFerrari119
6.Lewis HamiltonFerrari103
7.Andrea Kimi AntonelliMercedes63
8.Alexander AlbonWilliams46
9.Nico HulkenbergStake F1 Team37
10.Esteban OconHaas23
11.Isack HadjarVisa Cash App RB21
12.Lance StrollAston Martin20
13.Pierre GaslyAlpine19
14.Fernando AlonsoAston Martin16
15.Carlos SainzWilliams13
16.Liam LawsonVisa Cash App RB12
17.Yuki TsunodaRed Bull10
18.Oliver BearmanHaas6
19.Gabriel BortoletoStake F1 Team4
20.Franco ColapintoAlpine0
21.Jack DoohanAlpine0

Formuła 2

MKierowcaZespółPkt.
1.Richard VerschoorMP Motorsport114
2.Alex DunneRodin Motorsport90
3.Jak CrawfordDAMS Lucas Oil88
4.Leonardo FornaroliInvicta Racing86
5.Luke BrowningHitech TGR83
6.Arvid LindbladInvicta Racing79
7.Pepe MartiCampos Racing67
8.Sebastián MontoyaPrema Racing53
9.Victor MartinsART Grand Prix49
10.Dino BeganovicHitech TGR31
11.Roman StanekInvicta Racing23
12.Kush MainiDAMS Lucas Oil21
13.Gabriele MiniPrema Racing21
14.Joshua DürksenAIX Racing19
15.Oliver GoetheMP Motorsport12
16.Rafael VillagómezVan Amersfoort Racing10
17.Ritomo MiyataART Grand Prix6
18.Amaury CordeelTrident2
19.Sami MeguetounifTrident2
20.Cian ShieldsAIX Racing0
21.Max EstersonTrident0
22.John BennettVan Amersfoort Racing0

MotoGP

MKierowcaZespółPkt.
1.Marc MarquezDucati Lenovo Team307
2.Alex MarquezBK8 Gresini Racing MotoGP239
3.Francesco „Pecco” BagnaiaDucati Lenovo Team181
4.Franco MorbidelliPertamina Enduro VR46 Racing Team139
5.Fabio Di GiannantonioPertamina Enduro VR46 Racing Team136
6.Marco BezzecchiAprilia Racing121
7.Johann ZarcoCastrol Honda LCR101
8.Pedro AcostaRed Bull KTM Factory Racing98
9.Fermin AldeguerBK8 Gresini Racing MotoGP81
10.Maverick VinalesRed Bull KTM Tech369
11.Fabio QuartararoMonster Energy Yamaha MotoGP Team67
12.AI AguraTrackhouse MotoGP Team49
13.Brad BinderRed Bull KTM Factory Racing47
14.Raúl FernándezTrackhouse MotoGP Team44
15.Enea BastianiniRed Bull KTM Tech342
16.Luca MariniHonda HRC Castrol38
17.Alex RinsMonster Energy Yamaha MotoGP Team35
18.Jack MillerPrima Pramac Yamaha MotoGP33
19.Joan MirHonda HRC Castrol32
20.Takaaki NakagamiHonda HRC Test Team10
21.Lorenzo SavadoriAprilia Racing8
22.Augusto FernandezPrima Pramac Yamaha MotoGP6
23.Miguel OliveiraPrima Pramac Yamaha MotoGP6
24.Somkiat ChantraIDEMITSU Honda LCR1
25.Aleix EspargaroHonda HRC Test Team0
26.Jorge MartinAprilia Racing0

Wydawca:
IBO Media Dagmara Starzec
32-015 Stanisławice 318
e-mail: kontakt@speedwaynews.pl

  • Kontakt z redakcją
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Pokaż się u nas
  • Regulamin
  • Polityka Prywatności
  • Informacje o RODO
  • Zarejestruj się
  • O serwisie
  • Galerie zdjęć

2025 © speedwaynews.pl - Wszelkie prawa autorskie wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie informacji i tekstów zabronione