⨉
⨉
  • O serwisie
  • Współpraca i reklama
  • Autorzy
  • Kontakt
  • Regulamin serwisu
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Zaloguj się
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
F1 speedwaynews speedway
  • Formuła 1
    • Kalendarz Formuły 1
    • Składy zespołów Formuły 1 2025
  • MotoGP
    • Kalendarz MotoGP 2025
    • Tory MotoGP
  • Serie juniorskie
    • Formuła 2
    • Formuła 3
    • Formuła 4
    • Formuły regionalne
  • Serie juniorskie z Polakami
    • Wyniki
  • Kącik ciekawostek
    • Historia Formuły
    • Kariery
    • Polacy w Formule
    • Tory
  • Inne wyścigi
  • Wywiady
LIVE
INNPRO ROW Rybnik Logo
0:0
../../../wp-content/uploads/2022/04/stal-gorzow.png Logo
05.09.2025 20:30
Zakończona
- Logo Kwalifikacje do GP Japonii F1 2025
05.04.2025 08:00
Zakończona
 Logo F1 GP Chin 2025
23.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do GP Chin F1 2025
22.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Sprint przed GP Chin 2025
22.03.2025 03:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do sprintu GP Chin F1 2025
21.03.2025 08:30
Strona główna » IndyCar Toronto: Strategiczny majstersztyk O’Warda

Motorsport: IndyCar Toronto: Strategiczny majstersztyk O’Warda

  • Inne wyścigi
20 lipca 2025 Ten artykuł przeczytasz w 14 minut

Igor Długosz

IndyCar Toronto: Strategiczny majstersztyk O’Warda

Po rozczarowującym starcie 2025 roku, druga połowa sezonu IndyCar nie przestaje zaskakiwać. Chaotyczny wyścig na ulicach Toronto wygrał kierowca, który do tej pory na tym torze nigdy nawet nie zdobył finiszu w Top 7. Na podium dołączyli do niego równie niespodziewani kierowcy, których stratedzy spisali się równie wspaniale.

Przewidywalne kwalifikacje IndyCar Toronto

Zgodnie z oczekiwaniami, Andretti nie utraciło swojej przewagi na torach ulicznych. Cała trójka ich kierowców zakwalifikowała się w Top 8, a Colton Herta drugi rok z rzędu zdobył pole position w Toronto. Za jedyne rozczarowanie można uznać Kyle’a Kirkwooda, który nie ustanowił czystego okrążenia w Fast 6. Najbliższym rywalem Herty był zatem nie kto inny jak Alex Palou. Malowanie na wzór kanadyjskiej flagi pomogło natomiast Marcusowi Armstrongowi w zdobyciu świetnego P3.

Poza Devlinem DeFrancesco, każdy kierowca RLL zajął pozycję w czołowej siódemce. Zespół Bobby’ego Rahala kontynuuje zatem wspaniałą formę w sesjach kwalifikacyjnych. Dalej trwa również passa McLarena oraz Penske, lecz jest ona negatywna. Tradycyjnie, kierowcy tych zespołów nie spisali się na ulicach Toronto. Honor Team Penske uratował czwarty w tabeli Will Power. Natomiast Scott McLaughlin oraz Josef Newgarden nie awansowali nawet do Fast 12. Pomiędzy nimi znalazły się dwa inne rozczarowania – David Malukas oraz Felix Rosenqvist. Na polach startowych dołączył do nich Scott Dixon, który przez karę za wymianę silnika spadł z P11 na P17.

Najsłabszymi zespołami na ulicach Toronto okazali się Juncos i ECR, których kierowcy nie zdobyli chociaż jednego miejsca w Top 20. Ich zawodników rozdzielił równie słaby w kwalifikacjach Santino Ferrucci. Amerykanin następnie rozbił swój bolid podczas rozgrzewki i przedwcześnie zakończył weekend w Kanadzie, który i tak zapowiadał się na bardzo rozczarowujący.

IndyCar Toronto 2025 – Wyniki kwalifikacji

IndyCar Toronto 2025 - Wyniki kwalifikacji
Fot. Igor Długosz, Świat Motorsportu

Strategiczne szachy od samego początku

Kyle Kirkwood od razu nadrobił swój błąd z kwalifikacji. Kierowca Andretti awansował z P6 na P3 w trakcie pierwszego okrążenia. Razem z Marcusem Armstrongiem udało mu się wyprzedzić dość pasywnego Alexa Palou. Tymczasem Colton Herta zaczął budować sobie prowadzenie.

Santino Ferrucci rozbił swój bolid w rozgrzewce, a co za tym idzie nie przystąpi do wyścigu w Toronto. Nowe ustawienie na starcie + wybory opon:

1️⃣ Herta 🟢
2️⃣ Palou ⚫
3️⃣ Armstrong 🟢
4️⃣ Power 🟢
5️⃣ Rahal 🟢
6️⃣ Kirkwood 🟢

[1/4]#IndyCar #IndyPL #IndyTO

— Świat Motorsportu (@SMotorsportu) July 20, 2025

Już na końcu drugiego okrążenia zobaczyliśmy pierwsze pit stopy. Kierowcy od razu chcieli pozbyć się opon alternatywnych, które ze względu na nową w tym roku konstrukcję, mają bardzo wysokie zużycie na torach ulicznych. Swoich mechaników odwiedzili Pato O’Ward, Nolan Siegel oraz Marcus Ericsson. Do boksu zawitał również Scott McLaughlin, lecz jego wyścig zakończył się zaledwie chwilę później. Jeden z mechaników Penske nie dokręcił swojemu kierowcy opony, powodując jego wypadek. Sezon 2025 w wykonaniu tego zespołu jakimś cudem staje się tylko i wyłącznie gorszy.

Poza Rinusem VeeKay’em i Kyffinem Simpsonem, każdy kierowca wykorzystał tę neutralizację do zdjęcia opon alternatywnych. Co za tym idzie, Pato O’Ward stał się nowym liderem „głównej” strategii. Swoim ekstremalnie wczesnym pit stopem przeskoczył wszystkich. w tym Coltona Hertę. Zielona flaga powróciła na ósmym okrążeniu, a Alex Palou z oponami głównymi wystrzelił do przodu. VeeKay oraz Simpson blokowali natomiast jego rywali. Już po dziesięciu kółkach tempo tej dwójki na oponach miękkich było tak fatalne, że powodowali kompletny chaos w środku stawki. Ten szalony, pełen wyprzedzania fragment wyścigu zakończył wypadek Christiana Rasmussena, którego w bandę wepchnął Will Power.

Neutralizacja numer 2 zniwelowała ogromną przewagę Alexa Palou. Na szesnastym kółku wciąż było za wcześnie, aby wykonać pierwszy pit stop. Następna okazja pojawiła się po wyjątkowo spokojnym okresie, na okrążeniu numer 30, kiedy Alexander Rossi przebił swoją tylną oponę po kontakcie z barierą.

Chaos w alei serwisowej i na torze

Szokująco, Palou oraz Dixon wciąż pozostali na torze. Duet kierowców Ganassi wykorzystywał żółte flagi do oszczędzania paliwa. W ten oto sposób dali sobie szansę, aby potencjalnie dojechać do mety na zaledwie dwóch pit stopach. W przeciwieństwie do nich, aleję serwisową odwiedziła prawie cała stawka. Szczęściarzem ponownie był O’Ward, który wykonał swój drugi pit stop tuż przed tą neutralizacją. Tę samą strategię objęli Rahal oraz Rosenqvist. Szwed był do tego jednak zmuszony przez uszkodzenia przedniego skrzydła. Tytuł pechowca otrzymał natomiast Kirkwood, który został obrócony przez Armstronga na wjeździe do alei serwisowej. Sędziowie ukarali Nowozelandczyka karą „drive through”.

Restart numer 3 potrwał zaledwie kilka sekund. Wypadek Jacoba Abela spowodował karambol z udziałem Josefa Newgardena (tak, znowu…), Sting Ray Robba, Calluma Ilotta i Devlina DeFrancesco. Ujęcia z pierwszego zakrętu bardzo przypominały zeszłoroczne widoki. Kiedy samochód bezpieczeństwa powrócił na tor, Palou oraz Dixon wreszcie zjechali do boksu i założyli opony alternatywne. Para zawodników CGR rozpoczęła swój najważniejszy stint dnia.

Jacob Abel's car lands on top of Josef Newgarden's No. 2. pic.twitter.com/Az1uQEbGR3

— INDYCAR on FOX (@IndyCarOnFOX) July 20, 2025

Na niecałym półmetku wyścigu zielona flaga powróciła. Gwiazdą tego restartu był Pato O’Ward, który w 2 okrążenia przebił się z piątego miejsca na pozycję wicelidera. Meksykanin podczas tej szarży zaliczył jednak kontakt z Willem Powerem w T3. Australijczyk musiał się zatrzymać, aby nie uderzyć ściany. Co za tym idzie, po pierwszej połowie wyścigu Penske dysponowało tylko jednym bolidem, zajmującym siedemnaste miejsce. Brakuje już słów na określenie sezonu tej ekipy.

Neutralizacje zmieniły wszystko

Na 35 okrążeń do mety Alex Palou wykonał swój zaledwie drugi, ale ostatni pit stop. 3-krotny mistrz IndyCar stracił jednak tak dużo czasu na oponach alternatywnych w połowie wyścigu, że jedna wizyta w alei serwisowej mniej nic mu nie dała. O dziwo, najlepszą strategią w garażu CGR dysponował Kyffin Simpson. Kierowca bolidu #8 oraz Rinus VeeKay stracili masę czasu przez przedłużenie pierwszego stintu, który wykonywali na oponach z zielonym paseczkiem. Ze względu na żółte flagi mogli jednak dojechać do mety na dwóch pit stopach zamiast trzech. Samochody bezpieczeństwa skasowały ich wcześniejsze straty. Pierwsze oraz trzecie miejsce w tabeli VeeKaya i Simpsona stały się „prawdziwe”.

Czyste tempo samochodu Dale Coyne Racing nie mogło jednak równać się z tempem samochodu McLarena. Kiedy liderzy wykonali swoje finałowe pit stopy na około 30 okrążeń do mety, Pato O’Ward objął prowadzenie poprzez tzw. „overcut”. VeeKay spadł na drugie miejsce, Simpson na czwarte, a dwójkę tę rozdzielił David Malukas, który swój finałowy pit stop wykonał ekstremalnie wcześnie, z nadzieją na powrót samochodu bezpieczeństwa. Niestety końcówka tego wyścigu była wyjątkowo czysta, więc kierowca A.J. Foyt Racing musiał wrócić do alei serwisowej. Na dodatek, zaliczył bardzo wolny pit stop.

Gdzie oglądać IndyCar w 2025 roku?

Nietypowe wyniki IndyCar Toronto

Ostatnie okrążenia tego wyścigu były już tylko i wyłącznie formalnością. Stratedzy McLarena jeszcze nigdy nie spisali się tak dobrze, co dzisiaj. Odważne decyzje zespołu wynagrodziły Pato O’Warda zwycięstwem na jego statystycznie najgorszym torze. Bez dobrego tempa oraz pięknych umiejętności wyprzedzania, Meksykanin nie odwiedziłby jednak „Victory Lane”. Zastąpiłby go tam Rinus VeeKay. Holender zdobył wspaniałe podium dla Dale Coyne Racing – zespołu, który nie ukończył wyścigu w Top 3 od Gateway 2023. Po raz pierwszy w karierze na „pudle” zawitał natomiast Kyffin Simpson.

Stratedzy Andretti (z wyjątkiem ekipy Ericssona) nie byli dziś wystarczająco odważni. Co za tym idzie, ich kierowcy muszą się zadowolić pozycjami nr 4,5 oraz 6. Graham Rahal i Callum Ilott wykorzystali ten cały chaos, aby zdobyć wyjątkowe finisze w Top 10 dla swoich ekip. Natomiast David Malukas zakończył szaloną szarżę w końcówce na dziewiątym miejscu.

Finałowe okrążenia tego wyścigu były zdecydowanie najciekawsze w środku stawki, gdzie kierowcy na zupełnie różnych strategiach toczyli istną batalię o P10. Dochodziło tam do wielu manewrów wyprzedzania oraz jeszcze większej ilości kolizji. Nic zatem dziwnego, że wyścig zakończył się pod żółtą flagą po wypadku Felixa Rosenqvista i Nolana Siegla. Ostatnią pozycję w Top 10 wywalczył zatem Scott Dixon. Dwunaste miejsce to z kolei najgorszy w tym roku finisz Alexa Palou.

Ostatni odcinek lipcowego maratonu

Mid-Ohio, double-header w Iowa oraz Toronto. Padok IndyCar jest wykończony po czterech wyścigach na przestrzeni trzech tygodni, a to jeszcze nie koniec. Szalony lipiec zakończy się w Kalifornii, na słynnym torze Laguna Seca. Do zdobycia pozostało jeszcze 216 punktów, a Alex Palou nadal prowadzi z przewagą aż 99 „oczek” nad Pato O’Wardem, mimo dzisiejszego sukcesu Meksykanina. Hiszpan znajduje się na ostatniej prostej do czwartego tytułu, który matematycznie może sobie zapewnić już za tydzień, 27 lipca.

IndyCar Toronto 2025 – wyniki

IndyCar Toronto 2025 - Wyniki
Fot. Igor Długosz, Świat Motorsportu

Aby nie przegapić najciekawszych artykułów kliknij obserwuj speedwaynews.pl na Google News

Obserwuj nas!
  • Tagi
  • IndyCar

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Powiązane artykuły

IndyCar Nashville: Domowe zwycięstwo na otarcie łez

Motorsport. IndyCar Nashville: Domowe zwycięstwo na otarcie łez

Igor Długosz

  • Inne wyścigi
1 września 2025

To było idealne pożegnanie. Ostatni wyścig bardzo krótkiego sezonu 2025 NTT IndyCar Series zawierał wszystko, za co tę serię kochamy. Po bardzo chaotycznych 225-ciu okrążeniach Nashville Superspeedway, Josef Newgarden wreszcie wrócił na szczyt podium, na dodatek w swoim rodowitym mieście.

Alex, nic nie szkodzi spróbować

Alex, nic nie szkodzi spróbować

Igor Długosz

  • Formuła 1
29 sierpnia 2025

Poza walką Willa Powera i Davida Malukasa o fotel w Penske, tegoroczny "sezon ogórkowy" IndyCar nie jest zbyt ciekawy. Odejście mistrza może jednak wywrócić wszystko do góry nogami. Alex Palou jest łączony z ekipą Red Bulla w Formule 1. Pytanie tylko, czy ten transfer ma sens?

IndyCar Milwaukee Mile: Narodziny nowej gwiazdy

Motorsport: IndyCar Milwaukee Mile: Narodziny nowej gwiazdy

Igor Długosz

  • Inne wyścigi
25 sierpnia 2025

Alex Palou po raz pierwszy w karierze dominował wyścig na owalu. Ale wtedy pojawił się on. Christian Rasmussen wykonał najlepsze 30 okrążeń swojej kariery, aby przebić się przez stawkę i odnieść swój inauguracyjny triumf w IndyCar.

IndyCar Portland GP: Palou zasiada na tronie po raz czwarty

Motorsport. IndyCar Portland GP: Palou zasiada na tronie po raz czwarty

Igor Długosz

  • Inne wyścigi
11 sierpnia 2025

Wbrew pozorom, czwarty tytuł Alexa Palou nie był nawet w czołówce najciekawszych wątków z IndyCar Grand Prix of Portland. Ostatni wyścig sezonu 2025 na torze "drogowym" dostarczył świetną walkę o zwycięstwo, koniec długiej passy bez wygranej oraz istnie krwiożerczy pojedynek.

IndyCar Laguna Seca: Alex Palou z jedną dłonią i czterema palcami na tytule

Motorsport: IndyCar Laguna Seca: Alex Palou z jedną dłonią i czterema palcami na tytule

Igor Długosz

  • Inne wyścigi
28 lipca 2025

Tegoroczna edycja Grand Prix of Monterey będzie pamiętana tylko i wyłącznie z jednego powodu. Był to wyścig, w którym Alex Palou tak naprawdę zapewnił sobie czwarty tytuł mistrzowski.

IndyCar Toronto: Strategiczny majstersztyk O’Warda

Motorsport: IndyCar Toronto: Strategiczny majstersztyk O’Warda

Igor Długosz

  • Inne wyścigi
20 lipca 2025

Po rozczarowującym starcie 2025 roku, druga połowa sezonu IndyCar nie przestaje zaskakiwać. Chaotyczny wyścig na ulicach Toronto wygrał kierowca, który do tej pory na tym torze nigdy nawet nie zdobył finiszu w Top 7. Na podium dołączyli do niego równie niespodziewani kierowcy, których stratedzy spisali się równie wspaniale.

IndyCar Iowa: Komiczny pech Newgardena i komiczne szczęście Palou

Motorsport. IndyCar Iowa: Komiczny pech Newgardena i komiczne szczęście Palou

Igor Długosz

  • Inne wyścigi
14 lipca 2025

Teoretycznie drugi wyścig IndyCar w Iowa miał więcej manewrów wyprzedzania od pierwszego. Tak jak w sobotę, nie mogliśmy narzekać na kompletną nudę. Końcowy etap wyścigu, który podyktował wyjazd samochodu bezpieczeństwa, pozostawia jednak gorzki niesmak.

IndyCar Iowa: O’Ward okradł Newgardena i Penske

Motorsport: IndyCar Iowa: O’Ward okradł Newgardena i Penske

Igor Długosz

  • Inne wyścigi
13 lipca 2025

Angielskie sformułowanie "slow burner" idealnie określa pierwszy wyścig weekendu IndyCar w Iowa. Wszystkie znaki na niebie i ziemi sugerowały dominację oraz brak wyprzedzania, a w rzeczywistości Synk 275 zakończyło się zaciętą walką o zwycięstwo do samej mety.

IndyCar Mid-Ohio: Palou wręczył Dixonowi prezent

Motorsport. IndyCar Mid-Ohio: Palou wręczył Dixonowi prezent

Igor Długosz

  • Inne wyścigi
7 lipca 2025

Honda Indy 200 było dość standardowym wyścigiem IndyCar w 2025 roku. Po czym okazało się, że Alex Palou jednak jest człowiekiem.

IndyCar Road America: Paliwowe szaleństwo

IndyCar Road America: Paliwowe szaleństwo

Igor Długosz

  • Formuła 1
23 czerwca 2025

To był jeden z tych wyścigów, który nawet dla wieloletniego fana serii był trudny do zrozumienia. Wysoka ilość neutralizacji spowodowała istny chaos strategiczny w Xpel Grand Prix.

Patronat medialny

  • Speedway Równe

  • Speedway Club Žarnovica

  • German Speedway Masters

  • Baltic Speedway League

Formuła 1

MKierowcaZespółPkt.
1.Oscar PiastriMcLaren284
2.Lando NorrisMcLaren275
3.Max VerstappenRed Bull187
4.George RussellMercedes172
5.Charles LeclercFerrari151
6.Lewis HamiltonFerrari109
7.Andrea Kimi AntonelliMercedes64
8.Alexander AlbonWilliams54
9.Nico HulkenbergStake F1 Team37
10.Esteban OconHaas27
11.Fernando AlonsoAston Martin26
12.Lance StrollAston Martin26
13.Isack HadjarVisa Cash App RB22
14.Pierre GaslyAlpine20
15.Liam LawsonVisa Cash App RB20
16.Carlos SainzWilliams16
17.Gabriel BortoletoStake F1 Team14
18.Yuki TsunodaRed Bull10
19.Oliver BearmanHaas8
20.Franco ColapintoAlpine0
21.Jack DoohanAlpine0

Formuła 2

MKierowcaZespółPkt.
1.Richard VerschoorMP Motorsport114
2.Alex DunneRodin Motorsport90
3.Jak CrawfordDAMS Lucas Oil88
4.Leonardo FornaroliInvicta Racing86
5.Luke BrowningHitech TGR83
6.Arvid LindbladInvicta Racing79
7.Pepe MartiCampos Racing67
8.Sebastián MontoyaPrema Racing53
9.Victor MartinsART Grand Prix49
10.Dino BeganovicHitech TGR31
11.Roman StanekInvicta Racing23
12.Kush MainiDAMS Lucas Oil21
13.Gabriele MiniPrema Racing21
14.Joshua DürksenAIX Racing19
15.Oliver GoetheMP Motorsport12
16.Rafael VillagómezVan Amersfoort Racing10
17.Ritomo MiyataART Grand Prix6
18.Amaury CordeelTrident2
19.Sami MeguetounifTrident2
20.Cian ShieldsAIX Racing0
21.Max EstersonTrident0
22.John BennettVan Amersfoort Racing0

MotoGP

MKierowcaZespółPkt.
1.Marc MarquezDucati Lenovo Team307
2.Alex MarquezBK8 Gresini Racing MotoGP239
3.Francesco „Pecco” BagnaiaDucati Lenovo Team181
4.Franco MorbidelliPertamina Enduro VR46 Racing Team139
5.Fabio Di GiannantonioPertamina Enduro VR46 Racing Team136
6.Marco BezzecchiAprilia Racing121
7.Johann ZarcoCastrol Honda LCR101
8.Pedro AcostaRed Bull KTM Factory Racing98
9.Fermin AldeguerBK8 Gresini Racing MotoGP81
10.Maverick VinalesRed Bull KTM Tech369
11.Fabio QuartararoMonster Energy Yamaha MotoGP Team67
12.AI AguraTrackhouse MotoGP Team49
13.Brad BinderRed Bull KTM Factory Racing47
14.Raúl FernándezTrackhouse MotoGP Team44
15.Enea BastianiniRed Bull KTM Tech342
16.Luca MariniHonda HRC Castrol38
17.Alex RinsMonster Energy Yamaha MotoGP Team35
18.Jack MillerPrima Pramac Yamaha MotoGP33
19.Joan MirHonda HRC Castrol32
20.Takaaki NakagamiHonda HRC Test Team10
21.Lorenzo SavadoriAprilia Racing8
22.Augusto FernandezPrima Pramac Yamaha MotoGP6
23.Miguel OliveiraPrima Pramac Yamaha MotoGP6
24.Somkiat ChantraIDEMITSU Honda LCR1
25.Aleix EspargaroHonda HRC Test Team0
26.Jorge MartinAprilia Racing0

Wydawca:
IBO Media Dagmara Starzec
32-015 Stanisławice 318
e-mail: [email protected]

  • Kontakt z redakcją
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Pokaż się u nas
  • Regulamin
  • Polityka Prywatności
  • Informacje o RODO
  • Zarejestruj się
  • O serwisie
  • Galerie zdjęć

2025 © speedwaynews.pl - Wszelkie prawa autorskie wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie informacji i tekstów zabronione