⨉
⨉
  • O serwisie
  • Współpraca i reklama
  • Autorzy
  • Kontakt
  • Regulamin serwisu
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Zaloguj się
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
F1 speedwaynews speedway
  • Formuła 1
    • Kalendarz Formuły 1
    • Składy zespołów Formuły 1 2025
  • MotoGP
    • Kalendarz MotoGP 2025
    • Tory MotoGP
  • Serie juniorskie
    • Formuła 2
    • Formuła 3
    • Formuła 4
    • Formuły regionalne
  • Serie juniorskie z Polakami
    • Wyniki
  • Kącik ciekawostek
    • Historia Formuły
    • Kariery
    • Polacy w Formule
    • Tory
  • Inne wyścigi
  • Wywiady
Zakończona
- Logo Kwalifikacje do GP Japonii F1 2025
05.04.2025 08:00
Zakończona
 Logo F1 GP Chin 2025
23.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do GP Chin F1 2025
22.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Sprint przed GP Chin 2025
22.03.2025 03:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do sprintu GP Chin F1 2025
21.03.2025 08:30
Strona główna » Kubica ostro walczy w 24h Le Mans. Wieczór dla Ferrari i Porsche

Sport motorowy. Kubica ostro walczy w 24h Le Mans. Wieczór dla Ferrari i Porsche

  • Serie z Polakami
14 czerwca 2025 Ten artykuł przeczytasz w 13 minut

Grzegorz Piotrowicz

Kubica ostro walczy w 24h Le Mans. Wieczór dla Ferrari i Porsche

W trzeciej, czwartej i piątej godzinie mieliśmy spokojniejsze chwile. Jednakże momentami szalał Robert Kubica, a także Laurens Vanthoor. Dodatkowo Ford stracił już jeden samochód w LMGT3.

Porsche rozpoczęło trzecią godzinę na czele

Trzecią godzinę ścigania otworzyła nam kolejna seria zjazdów. Andlauer oddał auto w ręce Mathieu Jamineta. Zaś na czoło na chwilę wysunęła się bliźniacza #6 Porsche Penske z Kevinem Estre. Jednakże niedługo potem zarówno ona, jak i druga w klasyfikacji wyścigu #83 AF Corse Ferrari zjechały do boksów. Na moment nawet Phil Hanson objął prowadzenie. Po powrocie na tor w #6 zasiadł Laurens Vanthoor, a do #83 wskoczył Robert Kubica.

Wcześniej jednak w okolicach 18:15 zrobiło się gorąco między duetem Jota Sprort, a #51 Ferrari i #15 BMW. Te cztery Hypercary stoczyły pomiędzy sobą pojedynek, z którego zwycięsko wyszedł Giovinazzi z #51 na siódmym miejscu. Zaś Frijns z #20 BMW mógł tylko się temu bezradnie przyglądać. Wygląda na to, że BMW nie jest w zbyt dobrej formie w pierwszych godzinach wyścigu, bo niedługo potem bliźniacza załoga przegrała z #51 walkę o szóstą pozycję.

Kluczowym momentem były przepychanki w drugiej szykanie na prostej Les Hunederes. Wtedy zagotowało się pomiędzy tą czwórką załóg. W międzyczasie Cadillac jeszcze przeprowadził wewnętrzny pojedynek. #12 i #38 poprzepychali się na torze, ale to Bamber z #38 wyszedł na tym lepiej obejmując ósme miejsce. Zaś za nim Stevens potem wpadł w objęcia wspomnianego Frijnsa.

Fot. Charly López / DPPI

24h Le Mans 2025: Potem Ferrari przejęło inicjatywę

Około 18:25 Ferrari #50 i #51 zaczęły szaleć, gdy Fuoco dobral się do skóry #5 i #6 Porsche Penske. Włoch skutecznie przebił się na prowadzenie i zaczął odjeżdżać rywalom. Natomiast bliźniacza #51 stoczyła pojedynek z Hartleyem z 38 Toyoty. Na tym jednak Giovinazzi nie poprzestał i po objęciu piątej lokaty błyskawicznie zainteresował się Drugovichem z #311 Cadillaca Action Express. Około 18:48 Włoch zabrał się do ataku do Indianapolis i chwilę potem już #311 była za jego plecami. Zaraz potem w boksach zawitała #50 Ferrari, która zjechała nieco wcześniej względem rywali.

Widać dość wyraźnie, że w trzeciej i czwartej godzinie do Porsche Penske dołączyła trójka Ferrari. #50 po swoim postoju wróciła na prowadzenie i w czwartej godzinie jechała ona przed #6 oraz dwoma pozostałymi 499P. Czołową piątkę zamykało drugie Penske, co w tamtym momencie podkreślało dominację Ferrari i Porsche. Zaś za nimi „najlepszym z reszty świata” był #311 Cadillac Action Express.

Przebudzenie Toyoty

Zaś za nimi do pracy wziął się Kamui Kobayashi w #7 Toyoty. Ta załoga od startu zmagała się z problemami technicznymi oraz błędami. Dopiero czwarta godzina przyniosła im jakiś postęp w postaci walki o dwunastą lokatę z Varrone z #99 Porsche Proton. Niestety ten pojedynek brutlanie przerwała Full Course Yellow z 19:26. Ta pojawiła się po wypadku Mustanga w Tertre Rouge oraz kolizji dwóch aut LMP2.

Kiedy po 19:32 zawodnicy wrócili do jazdy pod zieloną flagą to na czele nadal mieliśmy dwie marki. Jednakże w czołowej piątce szaleć zaczął Robert Kubica. Kiedy bliźniacze #50 i #51 zjechały koło 19:42 na podwójny postój to Polak awansował na drugą lokatę. Jednocześnie sędziowie skreślili jeden jego czas okrążenia za naruszenie limitów toru. Gorszą karę, bo przejazdu przez aleję serwisową zarobiła #5 za złamanie procedury FCY. W podobnym czasie Kobayashi omal nie uderzył w Marciello z #15 BMW, gdy obaj wyjeżdżali z alei serwisowej

24h Le Mans 2025: Robert Kubica niczym błyskawica

Wspomniany wcześniej Polak nieszczególnie przejął się tą karą. Krakowianin około 19:50 dogonił Christensena w #5 i przejął od niego prowadzenie. To jednak nie miało szczególnego znaczenia, ponieważ moment później #83 musiała zjechać po paliwo, a w alei serwisowej podciął go Vanthoor z #6. Niedługo po powrocie na tor ta dwójka spotkała się z szybszym od nich Giovinazzim z #51. Włoch próbował wejść pod łokikeć Kubicy i Belgowi na wejściu do zakrętu Indianapolis, ale musiał odpuścić. Ewentualny błąd mógłby kosztować go wyrzucenie z wyścigu dwóch Ferrari.

To nie oznaczało jednak, że między tą trójką zapanował spokój, bowiem Polak zaczął walczyć z kierowcą # Porsche i to bezpardonowo. Choćby do zakrętu Mulsanne ostro wszedł rywalowi pod łokieć. Ten odwdzięczył mu się potem delikatnie spychając go na prostej.

Niedługo potem udało się uspokoić sytuację. Giovinazzi wyprzedził ten duet, a Kubica pokonał Vanthoora i cała trójka się uspokoiła. Jednakże nie oznaczało to braku problemów w prywatnej załodze Ferrari. Niestety #83 zarobiła karę 5s postoju przy najbliższym pit stopie za kolejne naruszenie limitów toru. To jednak nie utemperowało Kubicy, który po 20:13 dogonił i zaatakował Giovinazziego w Ferrari. To wynikało między innymi z różnic w cyklach zjazdów oraz strategii oponiarskiej. W tamtym momencie prawdopodobnie #83 miała lepiej zadbane ogumienie.

Fot. Julien Delfosse / DPPI

Kolejne zmiany za kierownicą

Koło 20:25 nastąpiła kolejna seria zjazdów i Giovinazzi w #51 oddał fotel Alessandro Pier Guidiemu. Zaś niedługo potem w boksach pojawiła się #50. W podobnym czasie w alei serwisowej Kamui Kobayashi oddał fotel w #7 Nyckowi de Vriesowi, ale niestety przy okazji doszło do przekroczenia prędkości, co poskutkowało nałożeniem kary na ten samochód. Nieco później, bo po 20:35 swoje pierwsze przejazdy zakończył Robert Kubica, który oddał samochód w ręce Yifei Ye.

Wtedy też w czołówce walka się uspokoiła i na koniec piątej godziny obserwowaliśmy głównie walkę Vestiego z #311 przeciwko Wehrleinowi z #4 Porsche Penske. Natommiast piąta godzina wyścigu zakończyła się trzema Ferrari na czele w kolejności #50, #51 i #83. Za podium podróżuje #15 BMW przed #6 Porsche.

Spokój w LMP2

W tej kategorii swoje pięć minut miał Nick Boulle z #34 Inter Europolu. Francuz ścigał się z Giorgio Rodą z #11 Protona, a w międzyczasie na czele znajdował się RLR MSport przed #43 piekarzy. Co istotne, #34 w tamtym momencie była na drugiej lokacie w klasyfikacji LMP2 Pro-Am. Praktycznie większość trzeciej godziny rywalizacji upłynęła spokojnie. Warto wspomnieć, że do #43 wskoczył Kuba Śmiechowski.

No może jednak tak spokojnie nie było. Po 19:17 Mathias Kaiser z #25 APR uderzył w inny samochód LMP2. I niedość, że uszkodził on tym samochód rywala to jeszcze poruszając się z wysoką prędkością z uszkodzonym samochodem, wywołał on FCY. Szwajcar rozsypał na torze sporo części, które należało uprzątnąć. Ta FCY zakończyła się o 19:32.

W piątej godzinie tempo podkręcił VDS Panis, który objął prowadzenie przed #11 Proton Competition. Ten trzyma obecnie za plecami #43 Inter Europol Competition.

24h Le Mans 2025: Mustang traci jedno auto

Na czele w trzeciej godzinie nadal plasowało się #46 BMW przed Roverą z #21 Ferrari AF Corse i Lietzem z #92 Porsche Mantheya. Za nimi nadal dość wysoko jechał Lexus #78, co jest dobrym znakiem dla tej ekipy. Ze środka stawki na piąte miejsce przebiło się #85 Iron Dames z Sarą Bovy.

Niestety to w tej klasie przyszło nam pożegnać się z jednym z aut. Po 19:15 na wskutek prawdopodobnie błędu Gianmarco Levorato, #88 Mustang Proton Competition rozbił się w Tertre Rouge. Kierowcy nie stała się poważna krzywda, ale niestety auto musiano wycofać. Na problemy koło 19:40 napotkał też #60 Mercedes Iron Lynx. Samochód niedługo potem zjechał do boksu.

W międzyczasie #21 Ferrari zyskało prędkości za sprawą Alessio Rovery. Ten po 19:30 przejął prowadzenie z rąk #46 BMW i trzymał je do około 20:20, gdy w aucie pojawił się Francois Heriau. Wtedy po pit stopie #21 na czele pierwszy raz w tym wyścigu zobaczyliśmy #85 Iron Dames. Ten samochód też w pewnym momencie musiał zjechać, a wtedy #46 wróciła na czoło klasy. Zaś akcja przeniosła się na dalsze pozycje, a dokładniej na siódmą, ósmą i dziewiątą. Augusto Farfus dość ostro potraktował Cellę Martin, która musiała opuścić na moment tor i przez to straciła dodatkową pozycję na rzecz Andrade w #81 Corvette.

Aby nie przegapić najciekawszych artykułów kliknij obserwuj speedwaynews.pl na Google News

Obserwuj nas!
  • Tagi
  • 24H of Le Mans
  • Ferrari 499P
  • inter europol competition
  • Robert Kubica
  • WEC

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Powiązane artykuły

24h Le Mans 2025: Kubica z Ferrari i Inter Europol na czele w nocy

Sport motorowy. 24h Le Mans 2025: Kubica z Ferrari i Inter Europol na czele w nocy

Grzegorz Piotrowicz

  • Serie z Polakami
15 czerwca 2025

Noc w 24h Le Mans była zdecydowanie udana dla Ferrari i Porsche. Te dwie marki walczą aktualnie o prowadzenie w klasie Hypercar oraz LMGT3. Zaś w LMP2 Inter Europol toczy bój o prowadzenie

Kubica ostro walczy w 24h Le Mans. Wieczór dla Ferrari i Porsche

Sport motorowy. Kubica ostro walczy w 24h Le Mans. Wieczór dla Ferrari i Porsche

Grzegorz Piotrowicz

  • Serie z Polakami
14 czerwca 2025

W trzeciej, czwartej i piątej godzinie mieliśmy spokojniejsze chwile. Jednakże momentami szalał Robert Kubica, a także Laurens Vanthoor. Dodatkowo Ford stracił już jeden samochód w LMGT3.

Start 24h Le Mans 2025: Doskonały początek Porsche

Sport motorowy - Start 24h Le Mans 2025: Doskonały początek Porsche

Grzegorz Piotrowicz

  • Serie z Polakami
14 czerwca 2025

Pierwsze dwie godziny w 24h Le Mans upłynęły pod znakiem dominacji Porsche. Prowadzenie objął Andlauer w #5, a z końca stawki kapitalnie przebiła się #6. W LMP2 Inter Europol utrzymał się w czołówce po starcie.

Darmowa transmisja 24h Le Mans. Śledź wyścig z kamer w autach

Sport żużlowy. Darmowa transmisja 24h Le Mans. Śledź wyścig z kamer w autach

Grzegorz Piotrowicz

  • Serie z Polakami
14 czerwca 2025

Wyścig 24h Le Mans można śledzić na różne sposoby - poprzez transmisję telewizyjną, radiową, a także za pośrednictwem kamer pokładowych umieszczonych w samochodach. Prezentujemy wam właśnie transmisje z kamer, które udostępniły zespoły

24h Le Mans 2025: Niezbędnik kibica na wyścig z Polakami

Sport motorowy: 24h Le Mans 2025: Niezbędnik kibica na wyścig z Polakami

Grzegorz Piotrowicz

  • Serie z Polakami
14 czerwca 2025

W tym materiale znajdziecie wszystkie potrzebne linki i informacje, które przydadzą się do śledzenia. Zapraszamy do korzystania z nich.

Hypercary dołączają do nowej serii! Dzień medialny Le Mans 24H

Hypercary dołączają do nowej serii! Dzień medialny Le Mans 24H

Igor Długosz

  • Formuła 1
13 czerwca 2025

Piątek przed Le Mans to tradycyjny dzień medialny. W przededniu największego wyścigu sezonu obydwa się specjalna konferencja prasowa ACO. Jak co roku, dostarczyła nam ona mnóstwo ciekawych informacji.

Hyperpole Le Mans 24H: Historyczny dublet Cadillaca

Hyperpole Le Mans 24H: Historyczny dublet Cadillaca

Igor Długosz

  • Formuła 1
12 czerwca 2025

Musieli czekać na to rok. Po łamiącej serca porażce sprzed 12. miesięcy, Cadillac wreszcie może celebrować podwójny pierwszy rząd w Le Mans. Alex Lynn zdobył pole position kategorii Hypercar, a Mathias Beche oraz Mattia Drudi triumfowali kolejno w LMP2 i LMGT3.

Polacy w 24h Le Mans 2025. Polska ofensywa we Francji

Sport motorowy: Polacy w 24h Le Mans 2025. Polska ofensywa we Francji

Grzegorz Piotrowicz

  • Serie z Polakami
12 czerwca 2025

Od kilku lat Polacy mogą się cieszyć coraz większą reprezentacją w legendanym wyścigu 24h Le Mans. Teraz możemy mówić regularnie o dość sporej "ekipie", która co roku odwiedza francuski wyścig.

Kobiety w 24h Le Mans 2025. Dobra obsada nie tylko w LMGT3

Sport motorowy. Kobiety w 24h Le Mans 2025. Dobra obsada nie tylko w LMGT3

Grzegorz Piotrowicz

  • Serie z Polakami
12 czerwca 2025

OStatnie lata są coraz lepsze dla reprezentacji kobiet w 24h Le Mans. Oprócz Iron Dames zobaczymy jeszcze kilka innych reprezentantek "płci pięknej"

Przewodnik 24h Le Mans 2025: Klasa Hypercar jeszcze silniejsza

Sport motorowy. Przewodnik 24h Le Mans 2025: Klasa Hypercar jeszcze silniejsza

Grzegorz Piotrowicz

  • Serie z Polakami
12 czerwca 2025

Kolejny rok z rzędu Klasa Hypercar zapowiada się jeszcze lepiej, niż w poprzednim roku. 21 aut to absolutny rekord i kapitalna wiadomość dla sportu. W tej zapowiedzi przedstawimy szanse każdego z producentów na zwycięstwo w ten weekend.

Patronat medialny

  • Speedway Równe

  • Speedway Club Žarnovica

  • German Speedway Masters

  • Baltic Speedway League

Formuła 1

MKierowcaZespółPkt.
1.Oscar PiastriMcLaren186
2.Lando NorrisMcLaren176
3.Max VerstappenRed Bull137
4.George RussellMercedes111
5.Charles LeclercFerrari94
6.Lewis HamiltonFerrari71
7.Andrea Kimi AntonelliMercedes48
8.Alexander AlbonWilliams42
9.Isack HadjarVisa Cash App RB21
10.Esteban OconHaas20
11.Nico HulkenbergStake F1 Team16
12.Lance StrollAston Martin14
13.Carlos SainzWilliams12
14.Pierre GaslyAlpine11
15.Yuki TsunodaRed Bull10
16.Oliver BearmanHaas6
17.Liam LawsonVisa Cash App RB4
18.Fernando AlonsoAston Martin2
19.Gabriel BortoletoStake F1 Team0
20.Jack DoohanAlpine0
21.Franco ColapintoAlpine0

Formuła 2

MKierowcaZespółPkt.
1.Alex DunneRodin Motorsport87
2.Richard VerschoorMP Motorsport84
3.Arvid LinbladCampos Racing79
4.Jak CrawfordDAMS Lucas Oil73
5.Luke BrowningHitech TGR73
6.Leonardo FornaroliInvicta Racing66
7.Pepe MartiCampos Racing49
8.Victor MartinsART Grand Prix41
9.Sebastián MontoyaPrema Racing36
10.Dino BeganovicHitech TGR29
11.Kush MainiDAMS Lucas Oil21
12.Gabriele MiniPrema Racing21
13.Oliver GoetheMP Motorsport12
14.Roman StanekInvicta Racing12
15.Joshua DürksenAIX Racing11
16.Rafael VillagómezVan Amersfoort Racing10
17.Ritomo MiyataART Grand Prix5
18.Amaury CordeelTrident2
19.Sami MeguetounifTrident1
20.Cian ShieldsAIX Racing0
21.John BennettVan Amersfoort Racing0
22.Max EstersonTrident0

MotoGP

MKierowcaZespółPkt.
1.Marc MarquezDucati Lenovo Team196
2.Alex MarquezBK8 Gresini Racing MotoGP172
3.Francesco „Pecco” BagnaiaDucati Lenovo Team124
4.Franco MorbidelliPertamina Enduro VR46 Racing Team98
5.Johann ZarcoCastrol HRC Honda97
6.Fabio Di GiannantonioPertamina Enduro VR46 Racing Team88
7.Marco BezzecchiAprilia Racing69
8.Fabio QuartararoMonster Energy Yamaha MotoGP Team59
9.Pedro AcostaRed Bull KTM Factory Racing58
10.Fermin AldeguerBK8 Gresini Racing MotoGP56
11.Maverick VinalesRed Bull KTM Tech345
12.AI AguraTrackhouse MotoGP Team38
13.Luca MariniHonda HRC Castrol38
14.Brad BinderRed Bull KTM Factory Racing34
15.Enea BastianiniRed Bull KTM Tech331
16.Jack MillerPrima Pramac Yamaha MotoGP29
17.Alex RinsMonster Energy Yamaha MotoGP Team26
18.Raúl FernándezTrackhouse MotoGP Team19
19.Joan MirHonda HRC Castrol18
20.Takaaki NakagamiHonda HRC Test Team10
21.Lorenzo SavadoriAprilia Racing8
22.Augusto FernandezPrima Pramac Yamaha MotoGP3
23.Miguel OliveiraPrima Pramac Yamaha MotoGP2
24.Somkiat ChantraIDEMITSU Honda LCR0
25.Aleix EspargaroHonda HRC Test Team0
26.Jorge MartinAprilia Racing0

Wydawca:
IBO Media Dagmara Starzec
32-015 Stanisławice 318
e-mail: kontakt@speedwaynews.pl

  • Kontakt z redakcją
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Pokaż się u nas
  • Regulamin
  • Polityka Prywatności
  • Informacje o RODO
  • Zarejestruj się
  • O serwisie
  • Galerie zdjęć

2025 © speedwaynews.pl - Wszelkie prawa autorskie wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie informacji i tekstów zabronione