⨉
⨉
  • O serwisie
  • Współpraca i reklama
  • Autorzy
  • Kontakt
  • Regulamin serwisu
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Zaloguj się
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
F1 speedwaynews speedway
  • Formuła 1
    • Kalendarz Formuły 1
    • Składy zespołów Formuły 1 2025
  • MotoGP
    • Kalendarz MotoGP 2025
    • Tory MotoGP
  • Serie juniorskie
    • Formuła 2
    • Formuła 3
    • Formuła 4
    • Formuły regionalne
  • Serie juniorskie z Polakami
    • Wyniki
  • Kącik ciekawostek
    • Historia Formuły
    • Kariery
    • Polacy w Formule
    • Tory
  • Inne wyścigi
  • Wywiady
Zakończona
- Logo Kwalifikacje do GP Japonii F1 2025
05.04.2025 08:00
Zakończona
 Logo F1 GP Chin 2025
23.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do GP Chin F1 2025
22.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Sprint przed GP Chin 2025
22.03.2025 03:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do sprintu GP Chin F1 2025
21.03.2025 08:30
Strona główna » Kwalifikacje do sprintu w Miami: Antonelli ograł faworytów

Kwalifikacje do sprintu w Miami: Antonelli ograł faworytów

  • Formuła 1
2 maja 2025 Ten artykuł przeczytasz w 9 minut

Adrian Drozdek

Kwalifikacje do sprintu w Miami: Antonelli ograł faworytów

Kwalifikacje przyniosły nam świetne widowisko i zaciętą walkę o pole position do sprintu przed GP Miami. Andrea Kimi Antonelli z Mercedesa minimalnie pokonał kierowców McLarena, Oscara Piastriego i Lando Norrisa. Takiego scenariusza nikt się nie spodziewał.

Andrea Kimi Antonelli wytrzymał wojnę nerwów

Jako że każdy segment kwalifikacji do sprintu jest nieco krótszy w porównaniu do czasu trwania tradycyjnych Q1, Q2 i Q3, było więcej szachów. Niektórzy chcieli wyczekać na najlepsze warunki i zacząć okrążenia maksymalnie późno, a niektórzy decydowali się wykorzystać pusty tor. Ostatecznie to ta pierwsza droga okazała się lepsza, ale też wymagała odpowiedniego odnalezienia się w tłoku na torze. Ostatecznie to nie Oscar Piastri, Lando Norris, Max Verstappen czy George Russell, a Andrea Kimi Antonelli wykręcił najlepszy czas.

YESSS KIMI, WHAT A LAP!!! 👏👏 SPRINT POLE IN MIAMI 🙌 pic.twitter.com/knDg8kppnm

— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) May 2, 2025

Włoch był o 45 tysięcznych sekundy lepszy od obecnego lidera „generalki” i równo 0,1 s przed Norrisem. Z nieco większą stratą, bo 0,255 sekundy zameldował się lider Czerwonych Byków. Piąty był George Russell z Mercedesa. W tych dwóch przypadkach można mówić o przestrzeleniu ze strategią na SQ3. Obaj kierowcy nie chcieli czekać zbyt długo i szybko wyjechali na swoje próby, aby mieć czysty tor. To wydawało się działać, bo wykręcili najlepsze czasy weekendu jeden po drugim. Każdy popełnił jednak pewne błędy. O ile Verstappen został na torze na drugie pomiarowe kółko, tak Russell musiał zjechać do alei serwisowej. Najprawdopodobniej, gdyby postąpili jak ich konkurenci, uzyskaliby lepsze czasy. Jednakże, czy przyniosłyby im pole position. Raczej niekoniecznie.

Andrea Kimi Antonelli wykonał dużo pracy i gdy tylko po raz pierwszy pokonał zespołowego kolegę, został najmłodszym zdobywcą pole position w F1. Oczywiście to nie liczy się jeszcze do statystyk, ponieważ Włoch musiałby to powtórzyć w tradycyjnej czasówce do głównego Grand Prix. Mimo wszystko jutro 18-latek ruszy z pierwszego pola. Najmłodszym, który dokonał tej sztuki, był 21-letni Vettel podczas GP Włoch 2008.

Czerwoni nadal mają nad czym pracować

Tym razem Ferrari ponownie musiało głównie przyglądać się walce bezpośredniej konkurencji. Chociaż Charles Leclerc stracił tylko 0,017 s do George’a Russella, to siódmy Lewis Hamilton miał nieco większą stratę. Na plus fakt, że tym razem obu zawodników stajni z Maranello nie dzieliło 0,3 s jak podczas ostatnich rund. Model SF-25 wciąż czeka na poważne poprawki, które być może poprawią sytuację i pozwolą walczyć z McLarenem, Mercedesem i Red Bullem prowadzonym przez Maxa Verstappena. Na ten moment, kiedy Antonelli poprawił się w czasówkach, trudniej będzie innym wmieszać się do walki.

Albon, Hadjar i Alonso łowcami okazji

O ile obecność w finałowym segmencie Alexandra Albona i Isacka Hadjara nie wzbudza dużego zaskoczenia, tak już w przypadku Fernando Alonso jak najbardziej. Taj i Francuz ponownie wykorzystali dobrą formę samochodów Williamsa i Racing Bulls. Chociaż ten ostatni przeżył istny rollercoaster przez problemy w SQ1 i następnie wyjście z zagrożenia rzutem na taśmę. Za to 2-krotny MŚ wzniósł Astona Martina AMR25 na wyżyny i wykorzystał nadarzające okazje. Już jutro „Nando” stanie przed szansą walki o pierwsze w tym sezonie punkty.

Sporo rozczarowań

Już po SQ1 odpadli: Stroll, Doohan, Tsunoda, Bortoleto i Bearman. W ich przypadku widać było frustrację, ponieważ część popełniła błąd, nie zdążyła zacząć ostatniej próby lub trafiła na ogromy tłok na torze. Największą frustrację wyraził Jack Doohan z Alpine, który czuł, że drugi segment czasówki był w jego zasięgu. Trudno dziwić się Australijczykowi, który walczy o to, aby móc pozostać w F1 jak najdłużej. W przypadku Lance’a Strolla zawinił tłok przez całe okrążenie i poniekąd nie zjechanie z linii wyścigowej przez Maxa Verstappena. Natomiast Yuki Tsunoda wypadł z toru przed rozpoczęciem ostatniego kółka i nie był w stanie odpowiednio przygotować opon, aby móc zmaksymalizować potencjał. W przypadku Bortoleto i Bearmana mowa o utraconej szansie, biorąc pod uwagę waleczność Hulkenberga i Ocona. Niemiec i Francuz byli nawet blisko niespodzianki, czyli znalezienia się w SQ3, ponieważ zajęli 11. i 12. miejsce.

Flying laps galore as we reach the final moments of SQ2 👊

And Gasly touches the barrier on his lap!#F1 #F1Sprint #MiamiGP pic.twitter.com/8GHcumF6sr

— Formula 1 (@F1) May 2, 2025

Spory zawód przeżyli Gasly i Lawson. Obaj czuli, że nie wykorzystali w pełni potencjału swoich konstrukcji. Okrążenie Francuza było popsute przez uderzenie w ścianę w sektorze nr 3. Za to Nowozelandczyk narzekał na odczucia ze swojego kokpitu. Jeszcze gorzej było z Carlosem Sainzem, który wydawało się, że przywykł do samochodu Williamsa. Błąd Hiszpana, zblokowane koła i utrata szansy na niezłe okrążenie. Były kierowca Ferrari przegrał kolejny pojedynek z Alexandrem Albonem, który z pewnym zapasem wszedł do trzeciej części czasówki.

Co przed nami?

Już jutro, 3 maja, o godz. 18:00 czasu polskiego wystartuje sprint. Następnie na 22:00 zaplanowano kwalifikacje do GP Miami. Mimo triumfu Antonellego z Mercedesa w piątkowej czasówce, faworytem obu sesji nadal wydaje się być McLaren, a już w szczególności aktualny lider MŚ, Oscar Piastri. Namieszać w tej walce spróbują Max Verstappen z Red Bulla, zdobywca PP do sprintu i George Russell z Mercedesa, ale i być może Charles Leclerc z Ferrari.

Szczegóły dotyczące transmisji z weekendu o GP Miami F1 2025 znajdziesz tutaj.

Wyniki kwalifikacji do sprintu przed GP Miami F1 2025

wyniki kwalifikacji do sprintu gp miami f1 2025
Fot. FIA

Zdjęcie główne: Mercedes-AMG Petronas F1 Team

Aby nie przegapić najciekawszych artykułów kliknij obserwuj speedwaynews.pl na Google News

Obserwuj nas!
  • Tagi
  • Andrea Kimi Antonelli
  • F1
  • F1 2025
  • GP Miami
  • Mercedes F1

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Powiązane artykuły

Kwalifikacje GP Azerbejdżanu: pogoda dla Verstappena

Kwalifikacje GP Azerbejdżanu: pogoda dla Verstappena

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
20 września 2025

Sobotnie kwalifikacje przed GP Azerbejdżanu mocno się wydłużyły. W ich trakcie czerwona flaga pojawiała się aż 6 razy. Część faworytów pojechała wolno lub odpadło wcześniej. Najszybszy był jednak Max Verstappen, który będzie miał obu kierowców McLarena daleko za sobą na starcie.

Treningi GP Azerbejdżanu: Dwa oblicza piątku dla McLarena

Treningi GP Azerbejdżanu: Dwa oblicza piątku dla McLarena

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
19 września 2025

Formuła 1 opuściła już Europę i sezon dokończy w Azji i na terenie obu Ameryk. Ten etap rywalizacji otwiera weekend o GP Azerbejdżanu, który rozpoczęły piątkowe treningi. Mimo tego, że McLaren jest faworytem, to dzisiejsze sesje nie przebiegły do końca po myśli ekipy z Woking.

Treningi GP Włoch: Mocny piątek Ferrari i Sainza | Podsumowanie

Treningi GP Włoch: Mocny piątek Ferrari i Sainza | Podsumowanie

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
5 września 2025

Rozpoczął się weekend o GP Włoch 2025. Piątkowe treningi na Monzy pokazały, że po raz kolejny nie można lekceważyć Ferrari w Lombardii. Z dobrej strony pokazali się obaj kierowcy Scuderii, ale również Carlos Sainz.

Kwalifikacje GP Holandii: Norris nie najszybszy | Podsumowanie

Kwalifikacje GP Holandii: Norris nie najszybszy | Podsumowanie

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
30 sierpnia 2025

Lando Norris zdominował czasowo wszystkie sesje treningowe poprzedzające GP Holandii. Wydawało się, że w kwalifikacjach Brytyjczyk z McLarena również będzie najszybszy, ale do pole position stracił 0,012 sekundy. Je zdobył Oscar Piastri.

Alex, nic nie szkodzi spróbować

Alex, nic nie szkodzi spróbować

Igor Długosz

  • Formuła 1
29 sierpnia 2025

Poza walką Willa Powera i Davida Malukasa o fotel w Penske, tegoroczny "sezon ogórkowy" IndyCar nie jest zbyt ciekawy. Odejście mistrza może jednak wywrócić wszystko do góry nogami. Alex Palou jest łączony z ekipą Red Bulla w Formule 1. Pytanie tylko, czy ten transfer ma sens?

Treningi GP Holandii: piątek dla Lando Norrisa | Podsumowanie

Treningi GP Holandii: piątek dla Lando Norrisa | Podsumowanie

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
29 sierpnia 2025

Piątkowe treningi poprzedzające GP Holandii na torze Zandvoort należały do Lando Norrisa. Brytyjczyk ukończył obie sesje przed Oscarem Piastrim i wyraźnie wyżej od Maxa Verstappena. Nadspodziewanie dobrze wypadli też kierowcy Astona Martina. Mimo prognoz nad torem przy Morzu Północnym nie padał dziś ulewny deszcz.

Wypadki, które zainspirowały twórców filmu F1

Wypadki, które zainspirowały twórców filmu F1

Igor Długosz

  • Formuła 1
22 sierpnia 2025

Film F1 zawierał mnóstwo nierealistycznych elementów, które przeszkadzały fanom motorsportu - pomieszany kalendarz wyścigów, budowanie samochodu pod "walkę", czy też naginanie przepisów do granic absurdu. Coś, do czego nie można się jednak przyczepić to wypadki, gdyż większość z nich była rzetelnie inspirowana prawdziwymi zdarzeniami. Uwaga, ten artykuł jest pełen spoilerów.

Program Juniorów Red Bulla: Marko pewny swego

Program Juniorów Red Bulla: Marko pewny swego

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
21 sierpnia 2025

Helmut Marko nie chowa głowy w piasek, jeśli chodzi o surową politykę Programu Juniorów Red Bulla. Przekonuje, że większość tych, którzy nie odnieśli sukcesu w Formule 1, nadal korzysta z tego doświadczenia i kontynuuje karierę w czołowych sportach motorowych.

Montoya: Nie powinien lekceważyć Hamiltona

Montoya: Nie powinien lekceważyć Hamiltona

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
15 sierpnia 2025

Na półmetku sezonu Lewis Hamilton wypada w Ferrari wyraźnie gorzej od Charlesa Leclerca. Juan Pablo Montoya uważa jednak, że Brytyjczyk może się jeszcze odbudować, a Monakijczyk musi na niego uważać.

GP Monako 1992: Starcie gigantów i płaskowyż Andrei Mody

GP Monako 1992: Starcie gigantów i płaskowyż Andrei Mody

Igor Długosz

  • Formuła 1
8 sierpnia 2025

Choć wciąż utrzymuje status najważniejszej rundy w kalendarzu, Grand Prix Monako nie jest znane z ekscytujących wyścigów. Stąd wielowątkowa edycja 1992 przeszła do historii. Na czele stawki ujrzeliśmy legendarny pojedynek dwóch mistrzów - Nigela Mansella i Ayrtona Senny. Tymczasem w dolnej części tabeli doszło do istnego cudu, związanego z najgorszym zespołem w historii Formuły 1. Oto pełna historia 50. edycji Grand Prix Monako.

Patronat medialny

  • Speedway Równe

  • Speedway Club Žarnovica

  • German Speedway Masters

  • Baltic Speedway League

Formuła 1

MKierowcaZespółPkt.
1.Oscar PiastriMcLaren309
2.Lando NorrisMcLaren275
3.Max VerstappenRed Bull205
4.George RussellMercedes184
5.Charles LeclercFerrari151
6.Lewis HamiltonFerrari109
7.Andrea Kimi AntonelliMercedes64
8.Alexander AlbonWilliams64
9.Nico HulkenbergStake F1 Team37
10.Isack HadjarHaas37
11.Lance StrollAston Martin32
12.Fernando AlonsoAston Martin30
13.Esteban OconHaas28
14.Pierre GaslyAlpine20
15.Liam LawsonVisa Cash App RB20
16.Oliver BearmanHaas16
17.Carlos SainzWilliams16
18.Gabriel BortoletoStake F1 Team14
19.Yuki TsunodaRed Bull12
20.Franco ColapintoAlpine0
21.Jack DoohanAlpine0

Formuła 2

MKierowcaZespółPkt.
1.Richard VerschoorMP Motorsport114
2.Alex DunneRodin Motorsport90
3.Jak CrawfordDAMS Lucas Oil88
4.Leonardo FornaroliInvicta Racing86
5.Luke BrowningHitech TGR83
6.Arvid LindbladInvicta Racing79
7.Pepe MartiCampos Racing67
8.Sebastián MontoyaPrema Racing53
9.Victor MartinsART Grand Prix49
10.Dino BeganovicHitech TGR31
11.Roman StanekInvicta Racing23
12.Kush MainiDAMS Lucas Oil21
13.Gabriele MiniPrema Racing21
14.Joshua DürksenAIX Racing19
15.Oliver GoetheMP Motorsport12
16.Rafael VillagómezVan Amersfoort Racing10
17.Ritomo MiyataART Grand Prix6
18.Amaury CordeelTrident2
19.Sami MeguetounifTrident2
20.Cian ShieldsAIX Racing0
21.Max EstersonTrident0
22.John BennettVan Amersfoort Racing0

MotoGP

MKierowcaZespółPkt.
1.Marc MarquezDucati Lenovo Team307
2.Alex MarquezBK8 Gresini Racing MotoGP239
3.Francesco „Pecco” BagnaiaDucati Lenovo Team181
4.Franco MorbidelliPertamina Enduro VR46 Racing Team139
5.Fabio Di GiannantonioPertamina Enduro VR46 Racing Team136
6.Marco BezzecchiAprilia Racing121
7.Johann ZarcoCastrol Honda LCR101
8.Pedro AcostaRed Bull KTM Factory Racing98
9.Fermin AldeguerBK8 Gresini Racing MotoGP81
10.Maverick VinalesRed Bull KTM Tech369
11.Fabio QuartararoMonster Energy Yamaha MotoGP Team67
12.AI AguraTrackhouse MotoGP Team49
13.Brad BinderRed Bull KTM Factory Racing47
14.Raúl FernándezTrackhouse MotoGP Team44
15.Enea BastianiniRed Bull KTM Tech342
16.Luca MariniHonda HRC Castrol38
17.Alex RinsMonster Energy Yamaha MotoGP Team35
18.Jack MillerPrima Pramac Yamaha MotoGP33
19.Joan MirHonda HRC Castrol32
20.Takaaki NakagamiHonda HRC Test Team10
21.Lorenzo SavadoriAprilia Racing8
22.Augusto FernandezPrima Pramac Yamaha MotoGP6
23.Miguel OliveiraPrima Pramac Yamaha MotoGP6
24.Somkiat ChantraIDEMITSU Honda LCR1
25.Aleix EspargaroHonda HRC Test Team0
26.Jorge MartinAprilia Racing0

Wydawca:
IBO Media Dagmara Starzec
32-015 Stanisławice 318
e-mail: kontakt@speedwaynews.pl

  • Kontakt z redakcją
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Pokaż się u nas
  • Regulamin
  • Polityka Prywatności
  • Informacje o RODO
  • Zarejestruj się
  • O serwisie
  • Galerie zdjęć

2025 © speedwaynews.pl - Wszelkie prawa autorskie wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie informacji i tekstów zabronione