⨉
⨉
  • O serwisie
  • Współpraca i reklama
  • Autorzy
  • Kontakt
  • Regulamin serwisu
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Zaloguj się
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
F1 speedwaynews speedway
  • Formuła 1
    • Kalendarz Formuły 1
    • Składy zespołów Formuły 1 2025
  • MotoGP
    • Kalendarz MotoGP 2025
    • Tory MotoGP
  • Serie juniorskie
    • Formuła 2
    • Formuła 3
    • Formuła 4
    • Formuły regionalne
  • Serie juniorskie z Polakami
    • Wyniki
  • Kącik ciekawostek
    • Historia Formuły
    • Kariery
    • Polacy w Formule
    • Tory
  • Inne wyścigi
  • Wywiady
LIVE
 Logo 6. runda Pucharu Ekstraligi 500R w Zielonej Górze
16.06.2025 19:00
Zakończona
- Logo Kwalifikacje do GP Japonii F1 2025
05.04.2025 08:00
Zakończona
 Logo F1 GP Chin 2025
23.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do GP Chin F1 2025
22.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Sprint przed GP Chin 2025
22.03.2025 03:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do sprintu GP Chin F1 2025
21.03.2025 08:30
Strona główna » Luca de Meo odchodzi. Ma działać w innej branży

Luca de Meo odchodzi. Ma działać w innej branży

  • Formuła 1
16 czerwca 2025 Ten artykuł przeczytasz w 5 minut

Adrian Januszkiewicz

Luca de Meo odchodzi. Ma działać w innej branży

Luca de Meo, dotychczasowy szef Renault, zdecydował się opuścić koncern, jak i branżę motoryzacyjną. Informacja wyszła chwilę po zakończeniu GP Kanady Formuły 1. Nieoficjalnie wiadomo, gdzie zajmie nowe stanowisko.

Luca de Meo kończy swoją misję w koncernie Renault

Zaraz po zakończeniu wyścigu o GP Kanady Formuły 1, koncern Renault opublikował komunikat, z którego wynika, że Luca de Meo po 15 lipca nie będzie już jego szefem. To decyzja samego Włocha, który przyznał, że chce szukać nowych wyzwań. Według niego jego misja we francuskim koncernie dobiegła końca i swoje cele osiągnął.

Luca de Meo stanął na czele Grupy Renault w 2020 r., gdy pandemia Covid-19 trzęsła całym światem, w tym branżą motoryzacyjną. Pod jego nadzorem francuski koncern przeszedł dużą przemianę. Jednym z jej owoców było zdecydowane wprowadzenie napędów elektrycznych do oferty. Innym było wypromowanie marki sportowej Alpine, która powróciła po latach przerwy. Swoją obecność zaznaczyła wchodząc m.in. do Formuły 1 i WEC w klasie Hypercar.

W królowej sportów motorowych celem były walki o zwycięstwa po 100 wyścigach Grand Prix. Jak widać cel nie został zrealizowany. Od roku 2021 zdarzały się pojedyncze podia, jednak ani razu francuska ekipa nie była w stanie realnie zagrozić liderom. Obecnie zajmuje ostatnie miejsce w klasyfikacji konstruktorów z dorobkiem 11 punktów. Od przyszłego sezonu ma się z kolei stać zespołem klienckim Mercedesa, który będzie dostarczać ekipie z Enstone jednostki napędowe. Po drodze też wielokrotnie zmieniało się kierownictwo zespołu. Ściągnięcie do niego Flavio Briatore było również inicjatywą de Meo. Póki co Francuzi pozostają bez szefa zespołu, ale niedługo ma się to zmienić. Według informacji „Autosportu” miejsce Olivera Oakesa ma zająć niedługo Steve Nielsen. Pozostaje mieć nadzieję, że pozostanie nim na dłużej niż jego poprzednicy.

Jeśli chodzi o Grupę Renault, to ma ona za sobą okres kryzysu i odbudowy. Celem jest dalszy jej rozwój, szczególnie w zakresie elektromobilności. Do 2030 r. aż 90% jej sprzedaży w Europie mają stanowić auta zelektryfikowane. W bieżącym roku cel 65% udziału pojazdów elektrycznych i hybrydowych jest bliski realizacji. Grupa zapewnia też, że ma opracowany plan sukcesji po odejściu de Meo.

Francuskie media wskazały co będzie dalej z włoskim managerem

Jak donosi francuski „Le Figaro” Luca de Meo po odejściu z Grupy Renault przeniesie się do innej branży. Motoryzacyjną opuści na rzecz modowej, a dokładniej będzie dyrektorem generalnym w grupie Kering. Jest ona właścicielem szeroko znanych marek modowych jak Gucci, Balenciaga czy Yves Saint Laurent. Od pewnego czasu boryka się z problemami finansowymi. Sytuacja jest więc zbliżona do tej, w której zastał Grupę Renault 5 lat temu. Biorąc pod uwagę, że dzięki jego działaniom francuski koncern poprawił się finansowo, jak i pod kątem tożsamości marki w kryzysowym dla motoryzacji okresie, to grupa Kering może być w dobrych rękach.

Zdjęcie otwierające: Alpine

Aby nie przegapić najciekawszych artykułów kliknij obserwuj speedwaynews.pl na Google News

Obserwuj nas!
  • Tagi
  • Alpine F1
  • F1
  • F1 2025

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Powiązane artykuły

Luca de Meo odchodzi. Ma działać w innej branży

Luca de Meo odchodzi. Ma działać w innej branży

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
16 czerwca 2025

Luca de Meo, dotychczasowy szef Renault, zdecydował się opuścić koncern, jak i branżę motoryzacyjną. Informacja wyszła chwilę po zakończeniu GP Kanady Formuły 1. Nieoficjalnie wiadomo, gdzie zajmie nowe stanowisko.

GP Kanady: Mercedes po raz pierwszy w sezonie

GP Kanady: Mercedes po raz pierwszy w sezonie

Adrian Drozdek

  • Formuła 1
15 czerwca 2025

George Russell z Mercedesa zdobył dla siebie i zespołu pierwsze zwycięstwo w sezonie 2025. Podium uzupełnili Max Verstappen z Red Bulla i drugi z kierowców Srebrnych Strzał - Andrea Kimi Antonelli - dla którego było to pierwsze podium w karierze.

Kwalifikacje GP Kanady: napięcie do samego końca

Kwalifikacje GP Kanady: napięcie do samego końca

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
14 czerwca 2025

Kwalifikacje do GP Kanady Formuły 1 2025 były bardzo emocjonujące. Tym razem to nie McLaren rozdawał karty. Blisko pole position był Max Verstappen, ale to Mercedes może być bardziej zadowolony z "czasówki".

Russell bez nowego kontraktu, bo Mercedes ma pilniejsze sprawy

Russell bez nowego kontraktu, bo Mercedes ma pilniejsze sprawy

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
14 czerwca 2025

George Russell nie martwi się brakiem nowego kontraktu. Mercedes ma teraz ważniejsze rzeczy do załatwienia. Rozumie zainteresowanie Maxem Verstappenem.

Treningi GP Kanady: mieszany piątek 13-go | Podsumowanie

Treningi GP Kanady: mieszany piątek 13-go | Podsumowanie

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
14 czerwca 2025

Piątkowe sesje treningowe przed GP Kanady nie dały nam jeszcze jasnego obrazu, kto będzie zdecydowanym faworytem w Montrealu. Pozytywnie kończą je jednak Red Bull i Mercedes.

F1 2027. Jak może wyglądać kalendarz Jedynki za 2 lata?

F1 2027. Jak może wyglądać kalendarz Jedynki za 2 lata?

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
13 czerwca 2025

W tym tygodniu poznaliśmy już kalendarz Formuły 1 na rok 2026. Względem tegorocznego nie ma znaczących zmian. Te prawdopodobnie zaczną się za 2 lata.

Max Verstappen nie zamierza się zmieniać

Max Verstappen nie zamierza się zmieniać

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
13 czerwca 2025

Max Verstappen nie zamierza się zmieniać. Grozi mu zakaz jazdy w wyścigu, ale nie myśli o tym. Kierowca ufa swoim umiejętnościom.

Fernando Alonso zaskoczony trudnościami rywali

Fernando Alonso zaskoczony trudnościami rywali

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
13 czerwca 2025

Fernando Alonso jest zaskoczony trudnościami rywali. Powiedział, że Aston Martin musi radzić sobie z większymi problemami. Zespół jest jednak zmotywowany obecnością Adriana Neweya.

George Russell: Max Verstappen zapłacił wysoką cenę

George Russell: Max Verstappen zapłacił wysoką cenę

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
13 czerwca 2025

George Russell docenia przeprosiny Maxa Verstappena. Jest zaskoczony, że mistrz świata wziął odpowiedzialność na siebie. Przyznaje, że Holender zapłacił wysoką cenę.

OPINIA: Hamilton i Vasseur nie są problemem, Ferrari jest

OPINIA: Hamilton i Vasseur nie są problemem, Ferrari jest

Wiktoria Żupińska

  • Felietony
12 czerwca 2025

Przyszłość szefa zespołu jest kwestionowana. Media skupiają się na formie mistrza świata. Jednak Hamilton i Vasseur nie są problemem. Ferrari potrzebuje twardego resetu na najwyższym szczeblu.

Patronat medialny

  • Speedway Równe

  • Speedway Club Žarnovica

  • German Speedway Masters

  • Baltic Speedway League

Formuła 1

MKierowcaZespółPkt.
1.Oscar PiastriMcLaren198
2.Lando NorrisMcLaren176
3.Max VerstappenRed Bull155
4.George RussellMercedes136
5.Charles LeclercFerrari104
6.Lewis HamiltonFerrari79
7.Andrea Kimi AntonelliMercedes63
8.Alexander AlbonWilliams42
9.Esteban OconHaas22
10.Isack HadjarVisa Cash App RB21
11.Nico HulkenbergStake F1 Team20
12.Lance StrollAston Martin14
13.Carlos SainzWilliams13
14.Pierre GaslyAlpine11
15.Yuki TsunodaRed Bull10
16.Fernando AlonsoAston Martin8
17.Oliver BearmanHaas6
18.Liam LawsonVisa Cash App RB4
19.Gabriel BortoletoStake F1 Team0
20.Franco ColapintoAlpine0
21.Jack DoohanAlpine0

Formuła 2

MKierowcaZespółPkt.
1.Alex DunneRodin Motorsport87
2.Richard VerschoorMP Motorsport84
3.Arvid LinbladCampos Racing79
4.Jak CrawfordDAMS Lucas Oil73
5.Luke BrowningHitech TGR73
6.Leonardo FornaroliInvicta Racing66
7.Pepe MartiCampos Racing49
8.Victor MartinsART Grand Prix41
9.Sebastián MontoyaPrema Racing36
10.Dino BeganovicHitech TGR29
11.Kush MainiDAMS Lucas Oil21
12.Gabriele MiniPrema Racing21
13.Oliver GoetheMP Motorsport12
14.Roman StanekInvicta Racing12
15.Joshua DürksenAIX Racing11
16.Rafael VillagómezVan Amersfoort Racing10
17.Ritomo MiyataART Grand Prix5
18.Amaury CordeelTrident2
19.Sami MeguetounifTrident1
20.Cian ShieldsAIX Racing0
21.John BennettVan Amersfoort Racing0
22.Max EstersonTrident0

MotoGP

MKierowcaZespółPkt.
1.Marc MarquezDucati Lenovo Team196
2.Alex MarquezBK8 Gresini Racing MotoGP172
3.Francesco „Pecco” BagnaiaDucati Lenovo Team124
4.Franco MorbidelliPertamina Enduro VR46 Racing Team98
5.Johann ZarcoCastrol HRC Honda97
6.Fabio Di GiannantonioPertamina Enduro VR46 Racing Team88
7.Marco BezzecchiAprilia Racing69
8.Fabio QuartararoMonster Energy Yamaha MotoGP Team59
9.Pedro AcostaRed Bull KTM Factory Racing58
10.Fermin AldeguerBK8 Gresini Racing MotoGP56
11.Maverick VinalesRed Bull KTM Tech345
12.AI AguraTrackhouse MotoGP Team38
13.Luca MariniHonda HRC Castrol38
14.Brad BinderRed Bull KTM Factory Racing34
15.Enea BastianiniRed Bull KTM Tech331
16.Jack MillerPrima Pramac Yamaha MotoGP29
17.Alex RinsMonster Energy Yamaha MotoGP Team26
18.Raúl FernándezTrackhouse MotoGP Team19
19.Joan MirHonda HRC Castrol18
20.Takaaki NakagamiHonda HRC Test Team10
21.Lorenzo SavadoriAprilia Racing8
22.Augusto FernandezPrima Pramac Yamaha MotoGP3
23.Miguel OliveiraPrima Pramac Yamaha MotoGP2
24.Somkiat ChantraIDEMITSU Honda LCR0
25.Aleix EspargaroHonda HRC Test Team0
26.Jorge MartinAprilia Racing0

Wydawca:
IBO Media Dagmara Starzec
32-015 Stanisławice 318
e-mail: kontakt@speedwaynews.pl

  • Kontakt z redakcją
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Pokaż się u nas
  • Regulamin
  • Polityka Prywatności
  • Informacje o RODO
  • Zarejestruj się
  • O serwisie
  • Galerie zdjęć

2025 © speedwaynews.pl - Wszelkie prawa autorskie wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie informacji i tekstów zabronione