⨉
⨉
  • O serwisie
  • Współpraca i reklama
  • Autorzy
  • Kontakt
  • Regulamin serwisu
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Zaloguj się
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
F1 speedwaynews speedway
  • Formuła 1
    • Kalendarz Formuły 1
    • Składy zespołów Formuły 1 2025
  • MotoGP
    • Kalendarz MotoGP 2025
    • Tory MotoGP
  • Serie juniorskie
    • Formuła 2
    • Formuła 3
    • Formuła 4
    • Formuły regionalne
  • Serie juniorskie z Polakami
    • Wyniki
  • Kącik ciekawostek
    • Historia Formuły
    • Kariery
    • Polacy w Formule
    • Tory
  • Inne wyścigi
  • Wywiady
Zakończona
- Logo Kwalifikacje do GP Japonii F1 2025
05.04.2025 08:00
Zakończona
 Logo F1 GP Chin 2025
23.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do GP Chin F1 2025
22.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Sprint przed GP Chin 2025
22.03.2025 03:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do sprintu GP Chin F1 2025
21.03.2025 08:30
Strona główna » Maciej Gładysz przed finałem E3 SWC. „Walczymy do końca” | WYWIAD

Maciej Gładysz przed finałem E3 SWC. „Walczymy do końca” | WYWIAD

  • Formuła 1
27 marca 2025 Ten artykuł przeczytasz w 9 minut

Jakub Mikołajczak

Maciej Gładysz przed finałem E3 SWC. „Walczymy do końca” | WYWIAD

Maciej Gładysz ma ogromną szansę na dopisanie do swojego i tak już bogatego CV kolejnego sukcesu. Polak jest wiceliderem zimowego cyklu Eurocup-3 SWC i celuje w atak na mistrzostwo. Przed finałową rundą w Alcaniz porozmawialiśmy z tarnowianinem.

Dobre tempo

Jakub MIkołajczak (speedwaynews.pl): Jakbyś podsumował to, co działo się do teraz w zimowych mistrzostwach?

Maciej Gładysz: Na pewno wszystko idzie w dobrym kierunku. Jestem bardzo zadowolony z przebiegu Euorcup-3 SWC, ponieważ regularnie walczę o podia, w kwalifikacjach mam solidne tempo, więc to solidne fundamenty. Testy na Monzy i Spa również poszły bardzo dobrze. Mieliśmy czasy w czołowej 3., do tego w niektórych sesjach byliśmy najszybsi. Tempo, bolid, atmosfera w zespole sprawia, że wszystko idzie jak należy.

MP Motorsport jest bardzo mocne w zimowej serii Eurocup-3. To chyba bardzo dobry prognostyk przed głównym sezonem?

Zdecydowanie tak! Tempo jakie pokazujemy jest bardzo dobre. Nie ma sesji, w której ktoś z MP nie jest w czołowej 3. Co testy i weekend wyścigowy jesteśmy konkurencyjni, więc to ogromne powody do radości. Liczę na to, że tak będzie w głównym okresie startów.

Maciej Gładysz o poprzednich rundach

Po tym wszystkim co było zimą, wygrana w Jerez smakowała podwójnie. Powiedz proszę – czy widząc jazdę Tsolova, wiedziałeś, że coś się wydarzy między juniorami Red Bulla?

Będąc szczerym – nie. Start nie poszedł niestety po mojej myśli i wyprzedziło mnie dwóch zawodników akademii Red Bulla. Spadłem zatem z 1. pozycji na 3. Potem pojawił się samochód bezpieczeństwa i wiedziałem, że jeżeli mam wygrać, to jest to moja ostatnia szansa. W Jerez wyprzedzanie nie należy do najprostszych. Tak naprawdę jedynym miejscem, gdzie można pokusić się o atak, jest nawrót po przeciwległej prostej. I tam szczepili się. Początkowo myślałem, że Tsolov wyprzedzi Carantę, ale niepotrzebnie go zepchnął z toru. To doprowadziło do kontaktu, z czego skorzystałem. W czystym powietrzu byłem w stanie podkręcić tempo i w pewnym momencie miałem nawet najszybszy czas wyścigu.

Walka z Valerio Rinicellą była ciekawa, bo do końca walczyliście o wygraną. Górą z pojedynku wyszedł Włoch. Jak ona wyglądała z Twojej perspektywy? Ważne też było to, że po wszystkim podziękowaliście sobie za nią, jak prawdziwi sportowcy.

To była ciekawa walka z Valerio. Do końca się ścigaliśmy. W Portimao jest bardzo trudno odskoczyć od kogoś ze względu na ostatni sektor, gdzie jedzie się w strudze za kimś przez dość długi czas. On miał nieco więcej systemu Push To Pass i użył go. Ja już nie miałem jak go aktywować, więc starałem się bronić z całych sił, ale w ostatnim zakręcie wykonał nożyce, lepiej się napędził i wyprzedził. Na pewno było to widowiskowe. Po zawodach podziękowaliśmy sobie za walkę, ponieważ jechaliśmy bardzo fair wobec siebie. Tak powinni traktować siebie nawzajem koledzy z zespołu.

Co zabrała awaria w Portimao? Jechałeś po pewne podium, z szansą na walkę o coś więcej, bo miałeś jeszcze P2P.

W samej końcówce miałem awarię techniczną, która uniemożliwiła mi dojechanie do mety. Teraz mogę powiedzieć, że była szansa na powalczenie o zwycięstwo, ponieważ miałem jeszcze 20 sekund P2P do wykorzystania, co dawało 25 koni mechanicznych więcej. W ten sposób uciekło kilka ważnych punktów, bo byłbym teraz bliżej lidera mistrzostw. Niemniej chcę odrobić teraz jak najwięcej punktów – taki jest mój cel na rundę w Aragonii.

Powrót do miejsca, gdzie były sukcesy

Motorland Aragon rok temu było dla Ciebie szczęśliwe. Jakie masz wspomnienia z sezonu 2024?

Lubię ten tor, ponieważ zapewnia możliwość walki, co z pewnością zobaczymy podczas tego weekendu. Wrażenie robi zwłaszcza długa przeciwległa prosta. Na jej końcu jest spore dohamowanie, gdzie redukujemy bieg aż do pierwszego. Tutaj mamy sporą różnorodność w kwestii zakrętów. Są np. te, które pokonujemy ze średnią prędkością. Z Motorland Aragon mam bardzo dobre wspomnienia, rok temu wygrałem tam 2-krotnie w F4, do tego miałem pole position z dużą przewagą. To buduje optymizm.

Ostatnio jak już wspomniałeś, pojechałeś testy w Spa. Jak nadrabiasz stracony czas przez kontuzję?

Bardzo szybko zaadaptowałem się do bolidu po tej kontuzji. Na początku miałem jeszcze problemy z nadgarstkami, ale jest lepiej. Ostatnio mieliśmy kilka testów, w tym właśnie w Spa. Mogę powiedzieć, że to już jeden z moich ulubionych torów. Wrażenie robią szybkie zakręty, ale zwłaszcza sekcja Eau Rouge/Raidillon. Pod górę jedziemy pełnym gazem. Każdy kierowca marzy, aby tam pojechać. Testy poszły bardzo dobrze, ponieważ kręciliśmy się regularnie w okolicach czołowej 3., więc tym bardziej czekam na to, aż w końcu pojadę w Spa!

Jaki finisz zimowego przygotowania sobie życzysz?

Oczywiście wygranej. Jeszcze mam szansę matematyczną, a jak jest ona, to trzeba walczyć do końca. Trzymajcie proszę za mnie kciuki i życzcie mi tego, żeby się to spełniło.

Maciej Gładysz w akcji
Fot. Dutch Photo Agency / Maciej Gładysz w akcji

Aby nie przegapić najciekawszych artykułów kliknij obserwuj speedwaynews.pl na Google News

Obserwuj nas!
  • Tagi

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Patronat medialny

  • Speedway Równe

  • Speedway Club Žarnovica

  • German Speedway Masters

  • Baltic Speedway League

Formuła 1

MKierowcaZespółPkt.
1.Oscar PiastriMcLaren234
2.Lando NorrisMcLaren226
3.Max VerstappenRed Bull165
4.George RussellMercedes147
5.Charles LeclercFerrari119
6.Lewis HamiltonFerrari103
7.Andrea Kimi AntonelliMercedes63
8.Alexander AlbonWilliams46
9.Nico HulkenbergStake F1 Team37
10.Esteban OconHaas23
11.Isack HadjarVisa Cash App RB21
12.Lance StrollAston Martin20
13.Pierre GaslyAlpine19
14.Fernando AlonsoAston Martin16
15.Carlos SainzWilliams13
16.Liam LawsonVisa Cash App RB12
17.Yuki TsunodaRed Bull10
18.Oliver BearmanHaas6
19.Gabriel BortoletoStake F1 Team4
20.Franco ColapintoAlpine0
21.Jack DoohanAlpine0

Formuła 2

MKierowcaZespółPkt.
1.Richard VerschoorMP Motorsport114
2.Alex DunneRodin Motorsport90
3.Jak CrawfordDAMS Lucas Oil88
4.Leonardo FornaroliInvicta Racing86
5.Luke BrowningHitech TGR83
6.Arvid LindbladInvicta Racing79
7.Pepe MartiCampos Racing67
8.Sebastián MontoyaPrema Racing53
9.Victor MartinsART Grand Prix49
10.Dino BeganovicHitech TGR31
11.Roman StanekInvicta Racing23
12.Kush MainiDAMS Lucas Oil21
13.Gabriele MiniPrema Racing21
14.Joshua DürksenAIX Racing19
15.Oliver GoetheMP Motorsport12
16.Rafael VillagómezVan Amersfoort Racing10
17.Ritomo MiyataART Grand Prix6
18.Amaury CordeelTrident2
19.Sami MeguetounifTrident2
20.Cian ShieldsAIX Racing0
21.Max EstersonTrident0
22.John BennettVan Amersfoort Racing0

MotoGP

MKierowcaZespółPkt.
1.Marc MarquezDucati Lenovo Team307
2.Alex MarquezBK8 Gresini Racing MotoGP239
3.Francesco „Pecco” BagnaiaDucati Lenovo Team181
4.Franco MorbidelliPertamina Enduro VR46 Racing Team139
5.Fabio Di GiannantonioPertamina Enduro VR46 Racing Team136
6.Marco BezzecchiAprilia Racing121
7.Johann ZarcoCastrol Honda LCR101
8.Pedro AcostaRed Bull KTM Factory Racing98
9.Fermin AldeguerBK8 Gresini Racing MotoGP81
10.Maverick VinalesRed Bull KTM Tech369
11.Fabio QuartararoMonster Energy Yamaha MotoGP Team67
12.AI AguraTrackhouse MotoGP Team49
13.Brad BinderRed Bull KTM Factory Racing47
14.Raúl FernándezTrackhouse MotoGP Team44
15.Enea BastianiniRed Bull KTM Tech342
16.Luca MariniHonda HRC Castrol38
17.Alex RinsMonster Energy Yamaha MotoGP Team35
18.Jack MillerPrima Pramac Yamaha MotoGP33
19.Joan MirHonda HRC Castrol32
20.Takaaki NakagamiHonda HRC Test Team10
21.Lorenzo SavadoriAprilia Racing8
22.Augusto FernandezPrima Pramac Yamaha MotoGP6
23.Miguel OliveiraPrima Pramac Yamaha MotoGP6
24.Somkiat ChantraIDEMITSU Honda LCR1
25.Aleix EspargaroHonda HRC Test Team0
26.Jorge MartinAprilia Racing0

Wydawca:
IBO Media Dagmara Starzec
32-015 Stanisławice 318
e-mail: kontakt@speedwaynews.pl

  • Kontakt z redakcją
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Pokaż się u nas
  • Regulamin
  • Polityka Prywatności
  • Informacje o RODO
  • Zarejestruj się
  • O serwisie
  • Galerie zdjęć

2025 © speedwaynews.pl - Wszelkie prawa autorskie wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie informacji i tekstów zabronione