⨉
⨉
  • O serwisie
  • Współpraca i reklama
  • Autorzy
  • Kontakt
  • Regulamin serwisu
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Zaloguj się
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
F1 speedwaynews speedway
  • Formuła 1
    • Kalendarz Formuły 1
    • Składy zespołów Formuły 1 2025
  • MotoGP
    • Kalendarz MotoGP 2025
    • Tory MotoGP
  • Serie juniorskie
    • Formuła 2
    • Formuła 3
    • Formuła 4
    • Formuły regionalne
  • Serie juniorskie z Polakami
    • Wyniki
  • Kącik ciekawostek
    • Historia Formuły
    • Kariery
    • Polacy w Formule
    • Tory
  • Inne wyścigi
  • Wywiady
Zakończona
- Logo Kwalifikacje do GP Japonii F1 2025
05.04.2025 08:00
Zakończona
 Logo F1 GP Chin 2025
23.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do GP Chin F1 2025
22.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Sprint przed GP Chin 2025
22.03.2025 03:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do sprintu GP Chin F1 2025
21.03.2025 08:30
Strona główna » Mari Boya jako pierwszy. Aston Martin otwiera akademię kierowców

Mari Boya jako pierwszy. Aston Martin otwiera akademię kierowców

  • Formuła 1
24 czerwca 2025 Ten artykuł przeczytasz w 10 minut

Wiktoria Żupińska

Mari Boya jako pierwszy. Aston Martin otwiera akademię kierowców

Aston Martin dołączył do reszty zespołów. Stajnia z Silverstone uruchomiła właśnie własną akademię rozwoju młodych kierowców. Z ekipą związał się kolejny Hiszpan.

Mari Boya jako kolejny Hiszpan w zespole

Aston Martin właśnie uruchomił program rozwoju młodych kierowców. Zespół oficjalnie istnieje w F1 pod obecną nazwą od 2021. Akademia ma za zadanie znalezienie nowych talentów i pomóc w ich rozwoju.

Pierwszym kierowcą, który dołączył do Akademii Kierowców Astona Martina jest Mari Boya. Hiszpan ma na koncie trzy krajowe mistrzostwa kartingowe. W 2020 po raz pierwszy zadebiutował w bolidach jednomiejscowych i został wicemistrzem hiszpańskiej F4.

https://twitter.com/Formula3/status/1928775716377706670

Josep Mari Moya rywalizował również w Formule Regionalnej Renault w 2021 i 2022. Po dwóch sezonach przeszedł do F3 w 2023. W zeszłym sezonie zmienił zespół na Campos Racing, w którym jeździ obecnie. W Monako zdobył swoje pierwsze podium, zajmując 3. miejsce.

Oficjalna Akademia Kierowców

Aston Martin dołącza do grona zespołów w F1, którzy mają własne programy rozwoju kierowców. Obecnie tylko Haas nie ma oficjalnej akademii, ale w przeszłości pomagało Pietro Fittipaldiemu czy Santino Ferrucciemu.

Program stajni z Silverstone ma polegać na treningach, coachingu, sesjach w symulatorze. Podopieczni będą mieli też możliwość uczestniczenia w weekendach F1 i konsultacjach z kierowcami i zespołem. Aston Martin zapowiada, że zainteresowaniem objęci będą młodzi zawodnicy zarówno w kartingu, jak i w seriach juniorskich.

Aston Martin ma dwóch kierowców testowych i rezerwowych, Felipe Drugovicha i Stoffella Vandoorne’a. Obaj wygrali F2, kolejno w 2022 i 2015.

https://twitter.com/AstonMartinF1/status/1937519423205634309

Akademia jest oparta na fundamentach programu rozwoju młodych kierowców, którego częścią jest Jack Crawford. Amerykanin obecnie jeździ w F2. Jednak jak dotąd stajnia z Silverstone nie miała oficjalnej i rozbudowanej akademii takiej jak Mercedes, Ferrari czy Red Bull.

– Bycie częścią tak prestiżowego zespołu Formuły 1 i wkraczanie w środowisko Astona Martina Aramco jest niesamowicie wyjątkowe. Kampus Technologii AMR to inspirujące miejsce i jestem podekscytowany możliwościami, które przede mną, gdy będę ciężko pracował i rozwijał się jako kierowca. Posiadanie w zespole takich wzorców do naśladowania jak Fernando Alonso, Lance Stroll i Pedro de la Rosa sprawia, że ​​ta podróż jest jeszcze bardziej znacząca. Nie mógłbym być szczęśliwszy. Teraz skupiam się na odwdzięczeniu się za zaufanie zespołu poprzez dobre występy – oświadczył Mari Boya na stronie AM.

Aston Martin umacnia więź z Alonso

Oprócz tego Akademia Kierowców Aston Martin Aramco podpisała umowę partnerską z DPK Racing, który od lat blisko współpracuje z zespołem kartingowym Fernando Alonso. Ma to pozwolić ,,odblokować dostęp do połączonego doświadczenia w kartingu i globalnej sieci zarówno DPK, jak i Fernando Alonso”.

Hiszpan sam jest zaangażowany w rozwój młodych talentów dzięki swojej agencji menadżerskiej A14. Pomógł Gabrielowi Bortoleto dostać się do Formuły 1. Pod swoją pieczą ma też aspirujących kierowców takich jak Pepe Martí, Nikola Tsolov, Chloe Chambers, czy od niedawna także Sebastian Montoya.

Wyświetl ten post na Instagramie

Post udostępniony przez Kartingrfeda (@kartingrfeda)

Kontrakt z FA Karting umacnia to jeszcze bardziej więź Alonso z zespołem. Potwierdzają to jedynie jego słowa o wieloletnim partnerstwie ze stajnią z Silverstone nawet po zakończeniu kariery w F1.

– Jesteśmy również dumni, że możemy uruchomić Akademię Kierowców Astona Martina Aramco, program mający na celu identyfikację, wsparcie i rozwój wyjątkowych talentów. Ta inicjatywa daje nam możliwość kształtowania kolejnego pokolenia kierowców, pomagając im stać się kompletnymi osobami zarówno na torze, jak i poza nim. Prowadzenie młodych talentów przez niektóre z najbardziej wymagających i konkurencyjnych faz ich kariery to nie tylko przywilej, ale także wspólna pasja całego zespołu – dodał Andy Cowell.

Aby nie przegapić najciekawszych artykułów kliknij obserwuj speedwaynews.pl na Google News

Obserwuj nas!
  • Tagi
  • Andy Cowell
  • Aston Martin F1
  • F1
  • F1 2025
  • F3

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Powiązane artykuły

GP Monako 1992: Starcie gigantów i płaskowyż Andrei Mody

GP Monako 1992: Starcie gigantów i płaskowyż Andrei Mody

Igor Długosz

  • Formuła 1
8 sierpnia 2025

Choć wciąż utrzymuje status najważniejszej rundy w kalendarzu, Grand Prix Monako nie jest znane z ekscytujących wyścigów. Stąd wielowątkowa edycja 1992 przeszła do historii. Na czele stawki ujrzeliśmy legendarny pojedynek dwóch mistrzów - Nigela Mansella i Ayrtona Senny. Tymczasem w dolnej części tabeli doszło do istnego cudu, związanego z najgorszym zespołem w historii Formuły 1. Oto pełna historia 50. edycji Grand Prix Monako.

Liuzzi: Trzy problemy go spowalniają

Liuzzi: Trzy problemy go spowalniają

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
7 sierpnia 2025

Za nami już połowa sezonu 2025, a Lewis Hamilton wciąż nie dowozi pożądanych przez Ferrari wyników w swoim debiutanckim sezonie w Maranello. O potencjalnych przyczynach tego stanu rzeczy opowiedział dla "La Gazzetta dello Sport" Vitantonio Liuzzi, były kierowca Formuły 1.

GP Węgier: Święto McLarena na Hungaroringu

GP Węgier: Święto McLarena na Hungaroringu

Adrian Drozdek

  • Formuła 1
3 sierpnia 2025

GP Węgier dostarczyło nam emocjonującą walkę o zwycięstwo w wykonaniu kierowców McLarena. Ostatecznie górą, dzięki strategii jednego pit stopu, był Lando Norris. Oscar Piastri naciskał go do samego końca. Za nimi z ostrej walki o najniższy stopień podium z Charlesem Leclerkiem wyszedł George Russell.

F3: Camara mistrzem serii. Biliński znowu bez punktów

Motorsport. F3: Camara mistrzem serii. Biliński znowu bez punktów

Daniel Bonna

  • Formuła 3
3 sierpnia 2025

Rafael Camara popisał się dzisiaj świetną jazdą w deszczu i przed ostatnią rundą został mistrzem F3. Drugi dojechał Mari Bota, a trzeci Tuukka Taponen. Roman Biliński pokazał dobre tempo, ale znowu bez punktów.

F3: Inthraphuvasak wygrywa sprint. Biliński poza punktami

Motorsport - F3: Inthraphuvasak wygrywa sprint. Biliński poza punktami

Daniel Bonna

  • Formuła 3
2 sierpnia 2025

Tasanapol Inthraphuvasak świetnie wystartował i do samej linii mety utrzymał prowadzenie. Ugo Ugochukwu miał dzisiaj świetne tempo, ale wystarczyło to tylko na 2. miejsce. Trzeci dojechał Charlie Wurz. Roman Biliński ukończył sprint bez punktów na 14. lokacie.

Ford w Formule 1. Od dominacji do marginalizacji

Ford w Formule 1. Od dominacji do marginalizacji

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
30 lipca 2025

Za sprawą współpracy z Red Bull Racing koncern Ford będzie znów obecny w Formule 1. Oznacza to kolejny amerykański akcent w Jedynce w ostatnim czasie. Ford jednak w przeciwieństwie do Haasa czy Cadillaca ma w niej wiele sukcesów, które warto przypomnieć.

GP Belgii: Pomarańczowa dominacja. Zmiana pozycji w McLarenie

GP Belgii: Pomarańczowa dominacja. Zmiana pozycji w McLarenie

Adrian Drozdek

  • Formuła 1
27 lipca 2025

Oscar Piastri dopisał sobie szóste zwycięstwo w sezonie 2025. Australijczyk wygrał GP Belgii dzięki dojrzałej jeździe i ograniu Lando Norrisa na samym początku wyścigu. Podium uzupełnił Charles Leclerc z Ferrari, który stoczył zaciętą walkę z Maxem Verstappenem.

F3: Pogoda pokrzyżowała plany. Zero ścigania w Belgii

Motorsport: F3: Pogoda pokrzyżowała plany. Zero ścigania w Belgii

Daniel Bonna

  • Formuła 3
27 lipca 2025

Roman Biliński w piątek uzyskał świetne 4. miejsce w kwalifikacjach. Niestety dzisiaj pogoda nie pozwoliła na żadne ściganie podczas wyścigu Formuły 3, przez co Polakowi nie było dane powalczyć o podium.

Kwalifikacje GP Belgii: pierwszy rząd dla kierowców McLarena

Kwalifikacje GP Belgii: pierwszy rząd dla kierowców McLarena

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
26 lipca 2025

Sobotnie kwalifikacje do GP Belgii były kolejnym pokazem siły kierowców McLarena. Tym razem lepszą pozycję na starcie wywalczył Lando Norris. Niespodziewanie Max Verstappen nie znalazł się w TOP 3 sesji.

GP Belgii: Verstappen wygrał swój dwunasty sprint

GP Belgii: Verstappen wygrał swój dwunasty sprint

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
26 lipca 2025

Max Verstappen bardzo dobrze wykorzystał swoją okazję i wygrał sprint F1 po raz dwunasty. Oscar Piastri trzymał się bardzo blisko mistrza świata, jednak nie był w stanie go wyprzedzić przez blisko 15 okrążeń.

Patronat medialny

  • Speedway Równe

  • Speedway Club Žarnovica

  • German Speedway Masters

  • Baltic Speedway League

Formuła 1

MKierowcaZespółPkt.
1.Oscar PiastriMcLaren284
2.Lando NorrisMcLaren275
3.Max VerstappenRed Bull187
4.George RussellMercedes172
5.Charles LeclercFerrari151
6.Lewis HamiltonFerrari109
7.Andrea Kimi AntonelliMercedes64
8.Alexander AlbonWilliams54
9.Nico HulkenbergStake F1 Team37
10.Esteban OconHaas27
11.Fernando AlonsoAston Martin26
12.Lance StrollAston Martin26
13.Isack HadjarVisa Cash App RB22
14.Pierre GaslyAlpine20
15.Liam LawsonVisa Cash App RB20
16.Carlos SainzWilliams16
17.Gabriel BortoletoStake F1 Team14
18.Yuki TsunodaRed Bull10
19.Oliver BearmanHaas8
20.Franco ColapintoAlpine0
21.Jack DoohanAlpine0

Formuła 2

MKierowcaZespółPkt.
1.Richard VerschoorMP Motorsport114
2.Alex DunneRodin Motorsport90
3.Jak CrawfordDAMS Lucas Oil88
4.Leonardo FornaroliInvicta Racing86
5.Luke BrowningHitech TGR83
6.Arvid LindbladInvicta Racing79
7.Pepe MartiCampos Racing67
8.Sebastián MontoyaPrema Racing53
9.Victor MartinsART Grand Prix49
10.Dino BeganovicHitech TGR31
11.Roman StanekInvicta Racing23
12.Kush MainiDAMS Lucas Oil21
13.Gabriele MiniPrema Racing21
14.Joshua DürksenAIX Racing19
15.Oliver GoetheMP Motorsport12
16.Rafael VillagómezVan Amersfoort Racing10
17.Ritomo MiyataART Grand Prix6
18.Amaury CordeelTrident2
19.Sami MeguetounifTrident2
20.Cian ShieldsAIX Racing0
21.Max EstersonTrident0
22.John BennettVan Amersfoort Racing0

MotoGP

MKierowcaZespółPkt.
1.Marc MarquezDucati Lenovo Team307
2.Alex MarquezBK8 Gresini Racing MotoGP239
3.Francesco „Pecco” BagnaiaDucati Lenovo Team181
4.Franco MorbidelliPertamina Enduro VR46 Racing Team139
5.Fabio Di GiannantonioPertamina Enduro VR46 Racing Team136
6.Marco BezzecchiAprilia Racing121
7.Johann ZarcoCastrol Honda LCR101
8.Pedro AcostaRed Bull KTM Factory Racing98
9.Fermin AldeguerBK8 Gresini Racing MotoGP81
10.Maverick VinalesRed Bull KTM Tech369
11.Fabio QuartararoMonster Energy Yamaha MotoGP Team67
12.AI AguraTrackhouse MotoGP Team49
13.Brad BinderRed Bull KTM Factory Racing47
14.Raúl FernándezTrackhouse MotoGP Team44
15.Enea BastianiniRed Bull KTM Tech342
16.Luca MariniHonda HRC Castrol38
17.Alex RinsMonster Energy Yamaha MotoGP Team35
18.Jack MillerPrima Pramac Yamaha MotoGP33
19.Joan MirHonda HRC Castrol32
20.Takaaki NakagamiHonda HRC Test Team10
21.Lorenzo SavadoriAprilia Racing8
22.Augusto FernandezPrima Pramac Yamaha MotoGP6
23.Miguel OliveiraPrima Pramac Yamaha MotoGP6
24.Somkiat ChantraIDEMITSU Honda LCR1
25.Aleix EspargaroHonda HRC Test Team0
26.Jorge MartinAprilia Racing0

Wydawca:
IBO Media Dagmara Starzec
32-015 Stanisławice 318
e-mail: kontakt@speedwaynews.pl

  • Kontakt z redakcją
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Pokaż się u nas
  • Regulamin
  • Polityka Prywatności
  • Informacje o RODO
  • Zarejestruj się
  • O serwisie
  • Galerie zdjęć

2025 © speedwaynews.pl - Wszelkie prawa autorskie wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie informacji i tekstów zabronione