⨉
⨉
  • O serwisie
  • Współpraca i reklama
  • Autorzy
  • Kontakt
  • Regulamin serwisu
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Zaloguj się
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
F1 speedwaynews speedway
  • Formuła 1
    • Kalendarz Formuły 1
    • Składy zespołów Formuły 1 2025
  • MotoGP
    • Kalendarz MotoGP 2025
    • Tory MotoGP
  • Serie juniorskie
    • Formuła 2
    • Formuła 3
    • Formuła 4
    • Formuły regionalne
  • Serie juniorskie z Polakami
    • Wyniki
  • Kącik ciekawostek
    • Historia Formuły
    • Kariery
    • Polacy w Formule
    • Tory
  • Inne wyścigi
  • Wywiady
Zakończona
- Logo Kwalifikacje do GP Japonii F1 2025
05.04.2025 08:00
Zakończona
 Logo F1 GP Chin 2025
23.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do GP Chin F1 2025
22.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Sprint przed GP Chin 2025
22.03.2025 03:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do sprintu GP Chin F1 2025
21.03.2025 08:30
Strona główna » Max Verstappen przyznał się do błędu po GP Hiszpanii

Max Verstappen przyznał się do błędu po GP Hiszpanii

  • Formuła 1
2 czerwca 2025 Ten artykuł przeczytasz w 7 minut

Wiktoria Żupińska

Max Verstappen przyznał się do błędu po GP Hiszpanii

Max Verstappen przyznał się do błędu po Grand Prix Hiszpanii. Stwierdził, że przyczyniła się do tego frustracja. Żałuje agresywnego manewru.

Niewłaściwy ruch

Max Verstappen jak dotąd maksymalizował wszystkie możliwości zdobycia punktów w walce o mistrzostwo świata kierowców. Na swoim koncie ma w tym sezonie dwa zwycięstwa w Japonii i na Imoli. Obecnie jest trzeci w klasyfikacji generalnej.

W Hiszpanii zakwalifikował się na trzecim miejscu, ale miał szansę nawet na wygraną. Red Bull spróbował strategii na trzy pit stopy, mając nadzieję, że Verstappen będzie w stanie dogonić kierowców McLarena na nowszych oponach. Po awarii jednostki napędowej Kimiego Antonellego jednak nastąpiła neutralizacja samochodem bezpieczeństwa i plan się nie powiódł.

https://twitter.com/F1/status/1929188410477920474?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1929188410477920474%7Ctwgr%5E0544953c2be9518e5a8480a447adbad393616184%7Ctwcon%5Es1_&ref_url=https%3A%2F%2Ff1.speedwaynews.pl%2Fmotorsport%2Fgp-hiszpanii-wygrana-piastriego-nieoczekiwane-podium-ferrari%2F

Holender zjechał na pit stop z pozycji lidera, lecz zespół założył mu nową twardą mieszankę, co okazało się błędem. Do końca Grand Prix zostało parę okrążeń i mistrz świata nie miał szans odpowiednio rozgrzać opon.

Po restarcie wyprzedził go Charles Leclerc. George Russell również próbował go wyprzedzić, lecz w wyniku starcia wypchnął kierowcę Red Bulla na pobocze. Max Verstappen dołączył przed nim, ale zespół kazał oddać mu pozycję, aby uniknąć potencjalnej kary. Jak się okazało, było to niepotrzebne.

https://twitter.com/wearetherace/status/1929217375464763857

Mistrz świata był jednak sfrustrowany i zderzył się z Brytyjczykiem. Doliczono mu 10 sekund w ramach kary i 3 punkty do superlicencji. Ukończył Grand Prix na dziesiątym miejscu i zdobył jedynie jeden punkt.

Max Verstappen przyznaje się do winy

Po zakończeniu wyścigu Max Verstappen niechętnie odpowiadał na pytania dziennikarzy. Zbywał media, szczególnie nie chcąc przyznać, czy manewr wykonany na Russellu był celowy. Zlekceważył też uwagi kierowcy Mercedesa, że stanowi zły przykład dla dzieci oglądających F1.

Wielu krytyków stwierdziło, że manewr Maxa Verstappena był celowy. Nico Rosberg domagał się nawet, żeby Holender otrzymał dyskwalifikację. George Russell z kolei powiedział, że mistrz świata sam sobie zaszkodził i nie widział podobnych manewrów w F1.

https://twitter.com/wearetherace/status/1929204922710425960

Dzisiaj jednak Max Verstappen był znacznie bardziej ugodowy. W poście na Instagramie przyznał się do błędu. Stwierdził, że zaistniała sytuacja była wynikiem zgromadzonej frustracji. Red Bull nie miał miękkich opon w dobrym stanie, więc założyli mu twardą mieszankę. Przyczyną niezadowolenia były też „niektóre manewry po restarcie”, a to wszystko spowodowało, że wykonał „ruch, który był niewłaściwy i nie powinien się wydarzyć”.

Max Verstappen reacts to the Spanish Grand Prix on Instagram: pic.twitter.com/yEzcd8ZU3Y

— PlanetF1 (@Planet_F1) June 2, 2025

Dodał, że do momentu wyjechania samochodu bezpieczeństwa realizował „ekscytującą strategię” i miał udany wyścig. Powiedział, że zawsze daje z siebie wszystko, a emocje podczas jazdy są bardzo duże.

Max Verstappen traci obecnie do lidera klasyfikacji, Oscara Piastriego, 49 punktów. Grozi mu też zakaz startu w wyścigu, bo na swoim koncie ma 11 punktów karnych do superlicencji na 12 dopuszczalnych. Najbliższe zostaną skasowane dopiero podczas Grand Prix Austrii pod koniec miesiąca.

Aby nie przegapić najciekawszych artykułów kliknij obserwuj speedwaynews.pl na Google News

Obserwuj nas!
  • Tagi
  • F1
  • F1 2025
  • GP Hiszpanii
  • Max Verstappen
  • Red Bull

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Powiązane artykuły

Kwalifikacje GP Wielkiej Brytanii: gospodarze niepocieszeni

Kwalifikacje GP Wielkiej Brytanii: gospodarze niepocieszeni

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
5 lipca 2025

Warunki podczas kwalifikacji do GP Wielkiej Brytanii 2025 były zdradliwe dla kierowców. Ostatecznie najlepiej w nich spisał się Max Verstappen, który ruszy do niedzielnego wyścigu tuż przed swoimi głównymi rywalami.

Ollie Bearman z karą do GP Wielkiej Brytanii

Ollie Bearman z karą do GP Wielkiej Brytanii

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
5 lipca 2025

Ollie Bearman otrzymał surową karę do GP Wielkiej Brytanii. Naruszył warunki czerwonej flagi. Uderzył w bandy podczas ostatniej sesji treningowej.

GP Wielkiej Brytanii: McLaren i Ferrari na czele w treningach | Podsumowanie

GP Wielkiej Brytanii: McLaren i Ferrari na czele w treningach | Podsumowanie

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
4 lipca 2025

Lewis Hamilton odnalazł formę w pierwszej sesji treningowej i znalazł się na szczycie klasyfikacji. Po południu najszybszy był Lando Norris, ale kierowcy Ferrari dotrzymywali mu tempa.

Prezydent FIA ma konkurencję. Tim Mayer startuje w wyborach

Prezydent FIA ma konkurencję. Tim Mayer startuje w wyborach

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
4 lipca 2025

Prezydent FIA doczekał się konkurencji w nadchodzących wyborach. Tim Mayer ogłosił swoją kandydaturę. Mohammed Ben Sulayem zwolnił go w zeszłym roku. Teraz zdecydowanie krytykuje jego rządy.

Montoya: On jest zbyt lojalny wobec Mercedesa

Montoya: On jest zbyt lojalny wobec Mercedesa

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
3 lipca 2025

Podczas GP Wielkiej Brytanii w ten weekend może rozstrzygnąć się przyszłość George'a Russella w Mercedesie. Juan Pablo Montoya uważa, że zespół z Brackley powinien mu zaproponować długoterminowy kontrakt.

Max Verstappen lekceważy spekulacje, ale ma wątpliwości

Max Verstappen lekceważy spekulacje, ale ma wątpliwości

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
3 lipca 2025

Max Verstappen zaprzecza doniesieniom o opuszczeniu Red Bulla. Zapewnia, że nic się nie zmieniło. Publicznie lekceważy spekulacje o swojej przyszłości. Pomimo tego ma wątpliwości.

George Russell: Nie sądzę, żebym się gdzieś wybierał

George Russell: Nie sądzę, żebym się gdzieś wybierał

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
3 lipca 2025

George Russell nie przejmuje się spekulacjami. Jest pewien przyszłości w Mercedesie. Nie sądzi, żeby miał opuścić zespół. Skupia się na swoich wynikach.

Red Bull go nie interesuje. Carlos Sainz jest wierny Williamsowi

Red Bull go nie interesuje. Carlos Sainz jest wierny Williamsowi

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
3 lipca 2025

Carlos Sainz wykluczył ewentualne przejście do Red Bulla. Hiszpan w zeszłym roku chciał podpisać kontrakt z zespołem. Teraz nigdzie się nie wybiera. Zauważa, że lepszy bolid sprawia Williamsowi problemy.

Domenicali nie obawia się o finał sezonu na Bliskim Wschodzie

Domenicali nie obawia się o finał sezonu na Bliskim Wschodzie

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
3 lipca 2025

Konflikt zbrojny na Bliskim Wschodzie między Izraelem a Iranem i jego następstwa sprawiły, że pojawiły się pytania o to, czy w tych warunkach da się przeprowadzić finałowe weekendy Grand Prix Formuły 1 w Katarze i Abu Zabi. Stefano Domenicali rozwiał w tej sprawie wątpliwości w rozmowie z agencją Reuters.

Ferrari będzie testować na Mugello. Czeka ich ważna decyzja

Ferrari będzie testować na Mugello. Czeka ich ważna decyzja

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
3 lipca 2025

Ferrari nie podjęło jeszcze decyzji o kluczowym ulepszeniu. Zespół będzie testował na torze Mugello w lipcu. Stajnia z Maranello chce sprawdzić nowe tylne zawieszenie.

Patronat medialny

  • Speedway Równe

  • Speedway Club Žarnovica

  • German Speedway Masters

  • Baltic Speedway League

Formuła 1

MKierowcaZespółPkt.
1.Oscar PiastriMcLaren216
2.Lando NorrisMcLaren201
3.Max VerstappenRed Bull155
4.George RussellMercedes146
5.Charles LeclercFerrari119
6.Lewis HamiltonFerrari91
7.Andrea Kimi AntonelliMercedes63
8.Alexander AlbonWilliams42
9.Esteban OconHaas23
10.Nico HulkenbergStake F1 Team22
11.Isack HadjarVisa Cash App RB21
12.Lance StrollAston Martin14
13.Fernando AlonsoAston Martin14
14.Carlos SainzWilliams13
15.Liam LawsonVisa Cash App RB12
16.Pierre GaslyAston Martin11
17.Yuki TsunodaRed Bull10
18.Oliver BearmanHaas6
19.Gabriel BortoletoStake F1 Team4
20.Franco ColapintoAlpine0
21.Jack DoohanAlpine0

Formuła 2

MKierowcaZespółPkt.
1.Richard VerschoorMP Motorsport114
2.Alex DunneRodin Motorsport90
3.Jak CrawfordDAMS Lucas Oil88
4.Leonardo FornaroliInvicta Racing86
5.Luke BrowningHitech TGR83
6.Arvid LindbladInvicta Racing79
7.Pepe MartiCampos Racing67
8.Sebastián MontoyaPrema Racing53
9.Victor MartinsART Grand Prix49
10.Dino BeganovicHitech TGR31
11.Roman StanekInvicta Racing23
12.Kush MainiDAMS Lucas Oil21
13.Gabriele MiniPrema Racing21
14.Joshua DürksenAIX Racing19
15.Oliver GoetheMP Motorsport12
16.Rafael VillagómezVan Amersfoort Racing10
17.Ritomo MiyataART Grand Prix6
18.Amaury CordeelTrident2
19.Sami MeguetounifTrident2
20.Cian ShieldsAIX Racing0
21.Max EstersonTrident0
22.John BennettVan Amersfoort Racing0

MotoGP

MKierowcaZespółPkt.
1.Marc MarquezDucati Lenovo Team307
2.Alex MarquezBK8 Gresini Racing MotoGP239
3.Francesco „Pecco” BagnaiaDucati Lenovo Team181
4.Franco MorbidelliPertamina Enduro VR46 Racing Team139
5.Fabio Di GiannantonioPertamina Enduro VR46 Racing Team136
6.Marco BezzecchiAprilia Racing121
7.Johann ZarcoCastrol Honda LCR101
8.Pedro AcostaRed Bull KTM Factory Racing98
9.Fermin AldeguerBK8 Gresini Racing MotoGP81
10.Maverick VinalesRed Bull KTM Tech369
11.Fabio QuartararoMonster Energy Yamaha MotoGP Team67
12.AI AguraTrackhouse MotoGP Team49
13.Brad BinderRed Bull KTM Factory Racing47
14.Raúl FernándezTrackhouse MotoGP Team44
15.Enea BastianiniRed Bull KTM Tech342
16.Luca MariniHonda HRC Castrol38
17.Alex RinsMonster Energy Yamaha MotoGP Team35
18.Jack MillerPrima Pramac Yamaha MotoGP33
19.Joan MirHonda HRC Castrol32
20.Takaaki NakagamiHonda HRC Test Team10
21.Lorenzo SavadoriAprilia Racing8
22.Augusto FernandezPrima Pramac Yamaha MotoGP6
23.Miguel OliveiraPrima Pramac Yamaha MotoGP6
24.Somkiat ChantraIDEMITSU Honda LCR1
25.Aleix EspargaroHonda HRC Test Team0
26.Jorge MartinAprilia Racing0

Wydawca:
IBO Media Dagmara Starzec
32-015 Stanisławice 318
e-mail: kontakt@speedwaynews.pl

  • Kontakt z redakcją
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Pokaż się u nas
  • Regulamin
  • Polityka Prywatności
  • Informacje o RODO
  • Zarejestruj się
  • O serwisie
  • Galerie zdjęć

2025 © speedwaynews.pl - Wszelkie prawa autorskie wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie informacji i tekstów zabronione