⨉
⨉
  • O serwisie
  • Współpraca i reklama
  • Autorzy
  • Kontakt
  • Regulamin serwisu
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Zaloguj się
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
F1 speedwaynews speedway
  • Formuła 1
    • Kalendarz Formuły 1
    • Składy zespołów Formuły 1 2025
  • MotoGP
    • Kalendarz MotoGP 2025
    • Tory MotoGP
  • Serie juniorskie
    • Formuła 2
    • Formuła 3
    • Formuła 4
    • Formuły regionalne
  • Serie juniorskie z Polakami
    • Wyniki
  • Kącik ciekawostek
    • Historia Formuły
    • Kariery
    • Polacy w Formule
    • Tory
  • Inne wyścigi
  • Wywiady
LIVE
 Logo 1. półfinał DMPJ w Ostrowie – grupa 1
30.07.2025 17:00
Zakończona
- Logo Kwalifikacje do GP Japonii F1 2025
05.04.2025 08:00
Zakończona
 Logo F1 GP Chin 2025
23.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do GP Chin F1 2025
22.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Sprint przed GP Chin 2025
22.03.2025 03:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do sprintu GP Chin F1 2025
21.03.2025 08:30
Strona główna » McLaren znalazł sposób na… rozwiązywanie konfliktów

McLaren znalazł sposób na… rozwiązywanie konfliktów

  • Formuła 1
5 czerwca 2025 Ten artykuł przeczytasz w 7 minut

Adrian Drozdek

McLaren znalazł sposób na… rozwiązywanie konfliktów

Szef zespołu McLaren, Andrea Stella, nie ukrywał swojej radości po dublecie w GP Hiszpanii. Włoch i inni członkowie ekipy otrzymali jednak zadanie domowe od aktualnego lidera klasyfikacji generalnej.

Papaya team daje kierowcom równe szanse

McLaren nigdy nie ukrywał faktu, że ma dwóch szybkich kierowców, którym daje równe szanse. Nic nie zmieniło się po mistrzostwie świata konstruktorów w 2024 roku i kilku wpadkach właśnie z tego okresu. Sezon 2025 rozpoczął się świetnie, ponieważ niezależnie od toru ich samochód jest bardzo szybki. Drobnym wyjątkiem było GP Emilii-Romanii, podczas którego Max Verstappen i Red Bull mieli lepsze tempo na dystansie wyścigu.

Oscar Piastri i Lando Norris regularnie walczą o najwyższe miejsca. Australijczyk wygrał już 5-krotnie, a Brytyjczyk 2-krotnie. Między nimi jest tylko 10 punktów różnicy. Każdy więc chce jak najlepiej wypaść i zaakcentować swoją pozycję na torze. Do tej pory nie dochodziło między nimi do agresywnych walk czy kolizji. Jednakże w kwalifikacjach do GP Hiszpanii zaszło pewne nieporozumienie. Otóż Norris chciał złapać cień aerodynamiczny za zespołowym kolegą, który kończył kwalifikacyjną próbę. Sam Piastri był to zaskoczony i chciałby uniknięcia tej sytuacji, którą uznał za „bezczelną”.

Ostatecznie w czasówce poprzedzającej wyścig na torze Barcelona-Catalunya i tak lepszy był aktualny lider „generalki”. Nic dziwnego, że chciałby jednak przestrzegania ustaleń zespołowych, a w nich nie było nic o wzajemnym „holowaniu” czy też dawaniu cienia aerodynamicznego.

McLaren szybko wyjaśnia niesnaski. Stella i Brown cenią szczerość

Andrea Stella zabrał głos w sprawie incydentu, uznając go za „drobny”. Włoch chciałby uczciwych i przejrzystych reguł i dla niego ważne jest, aby nie doszło do wewnętrznych rozłamów.

– To był drobny incydent. Zawsze mówimy naszym kierowcom, żeby niczego nie zostawiali z tyłu głowy. Cokolwiek masz, wyrzuć to, powiedz, co myślisz. W tym przypadku myślę, że komentarz Oscara miał na celu zwrócenie uwagi na sytuację, o której wcześniej nie rozmawialiśmy. Samo w sobie nie jest to nic szczególnie kontrowersyjnego, ale nie omawialiśmy tego wcześniej. Nie chcemy zaskakiwać naszych kierowców sytuacjami, o których wcześniej nie rozmawialiśmy. Tak więc trochę pracy dla zespołu, a niekoniecznie dla kierowców. Mamy trochę pracy domowej i musimy być jeszcze bardziej gotowi na nadchodzące wyścigi, które z pewnością będą interesujące – ocenił szef McLarena.

These two 🧡🥰#McLaren | #M7AReborn | #SpanishGP 🇪🇸 pic.twitter.com/pfdbhNmdfQ

— McLaren (@McLarenF1) June 1, 2025

Z oceną sytuacji Stelli zgodził się dyrektor generalny McLaren Racing. Pomarańczowi nie chcą nikogo faworyzować, ale oczywiście postarają się uniknąć sytuacji z 2007 roku. Wówczas o tytuł walczyli Fernando Alonso i Lewis Hamilton, między którymi doszło do konfliktu. Pogubienie w ekipie z Woking wykorzystał wtedy Kimi Raikkonen, który wyszarpał koronę w końcówce tamtej kampanii. Po GP Hiszpanii wydaje się, że powtórka raczej się nie zmaterializuje, ale wciąż nie można nikogo lekceważyć na 15 rund przed końcem.

– Nasi kierowcy nie proszą o faworyzowanie, proszą o uczciwość i to właśnie otrzymują. Myślę, że czują się bardzo komfortowo; niech wygra lepszy. Oni chcą się tak ścigać i my też chcemy się tak ścigać. Zdajemy sobie sprawę, że może to doprowadzić do [powtórki z – przyp. red.] 2007 roku. Ale wróćmy do sytuacji, gdy masz dwóch kierowców numer 1: czy traktujesz kierowcę numer 1 jako kierowcę numer 2? Nie możesz. Nie zrobimy tego – powiedział Zak Brown.

Piastri i Norris grają zespołowo

Australijczyk i Brytyjczyk rywalizują od sezonu 2023. Od tej pory zdążyli się dobrze poznać i to pomaga im akceptować reguły gry w McLarenie. Żaden z nich nie chciałby sytuacji z Ferrari za czasów Schumachera i Alonso czy Red Bulla i Mercedesa – czyli ekip, które zwykle miały wyznaczonego kierowcę nr 1. Aby do tego nie doszło muszą walczyć fair, unikać kolizji i priorytetowo traktować wynik zespołu. Oczywiście w końcówce sezonu może być im trudno tego dochować, ale gdy zespół przypieczętuje tytuł w „generalce”, a oni nie będą zagrożeni przez innego rywala, zobaczymy ostrzejsze batalie.

– Odprawy nie stają się trudniejsze. Rozmowy są takie same, jak zawsze. Oczywiście, gdy dwaj kierowcy startują jeden obok drugiego, a do zakrętu nr 1 jest 800 metrów, być może trzeba będzie powtórzyć każdy szczegół sposobu, w jaki się razem ścigamy. Jak dotąd mogę być tylko bardzo wdzięczny Lando i Oscarowi, którzy podeszli do tej wewnętrznej rywalizacji z wielkim poczuciem odpowiedzialności. Trzymali się ściśle naszych zasad i podejścia do wyścigów – zaznaczył Stella.

Zdjęcie główne: McLaren / X

Aby nie przegapić najciekawszych artykułów kliknij obserwuj speedwaynews.pl na Google News

Obserwuj nas!
  • Tagi
  • Andrea Stella
  • F1
  • F1 2025
  • Lando Norris
  • McLaren
  • Oscar Piastri
  • Zak Brown

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Powiązane artykuły

Ford w Formule 1. Od dominacji do marginalizacji

Ford w Formule 1. Od dominacji do marginalizacji

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
30 lipca 2025

Za sprawą współpracy z Red Bull Racing koncern Ford będzie znów obecny w Formule 1. Oznacza to kolejny amerykański akcent w Jedynce w ostatnim czasie. Ford jednak w przeciwieństwie do Haasa czy Cadillaca ma w niej wiele sukcesów, które warto przypomnieć.

GP Belgii: Pomarańczowa dominacja. Zmiana pozycji w McLarenie

GP Belgii: Pomarańczowa dominacja. Zmiana pozycji w McLarenie

Adrian Drozdek

  • Formuła 1
27 lipca 2025

Oscar Piastri dopisał sobie szóste zwycięstwo w sezonie 2025. Australijczyk wygrał GP Belgii dzięki dojrzałej jeździe i ograniu Lando Norrisa na samym początku wyścigu. Podium uzupełnił Charles Leclerc z Ferrari, który stoczył zaciętą walkę z Maxem Verstappenem.

Kwalifikacje GP Belgii: pierwszy rząd dla kierowców McLarena

Kwalifikacje GP Belgii: pierwszy rząd dla kierowców McLarena

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
26 lipca 2025

Sobotnie kwalifikacje do GP Belgii były kolejnym pokazem siły kierowców McLarena. Tym razem lepszą pozycję na starcie wywalczył Lando Norris. Niespodziewanie Max Verstappen nie znalazł się w TOP 3 sesji.

GP Belgii: Verstappen wygrał swój dwunasty sprint

GP Belgii: Verstappen wygrał swój dwunasty sprint

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
26 lipca 2025

Max Verstappen bardzo dobrze wykorzystał swoją okazję i wygrał sprint F1 po raz dwunasty. Oscar Piastri trzymał się bardzo blisko mistrza świata, jednak nie był w stanie go wyprzedzić przez blisko 15 okrążeń.

GP Belgii: Piastri i Verstappen w 1. rzędzie do sprintu

GP Belgii: Piastri i Verstappen w 1. rzędzie do sprintu

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
25 lipca 2025

Oscar Piastri zdominował piątkowe sesje do GP Belgii Formuły 1. Australijczyk ruszy z pole position do sobotniego sprintu na Spa-Francorchamps. Obok niego z 1. rzędu ruszy Max Verstappen.

Ferrari na najlepszej drodze do zwycięstw. Nadchodzi ich czas?

Ferrari na najlepszej drodze do zwycięstw. Nadchodzi ich czas?

Adrian Drozdek

  • Formuła 1
25 lipca 2025

Scuderia Ferrari zajmuje aktualnie drugie miejsce w klasyfikacji konstruktorów i to pomimo tego, że sezon 2025 nie układa się po ich myśli. Charles Leclerc i Lewis Hamilton nie wygrali jeszcze ani jednego wyścigu w tym roku. Według byłego kierowcy F1 i eksperta telewizyjnego, Jolyona Palmera, sytuacja szybko ulegnie zmianie.

Helmut Marko podsumował współpracę z Christianem Hornerem

Helmut Marko podsumował współpracę z Christianem Hornerem

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
11 lipca 2025

Christian Horner od GP Belgii nie będzie już szefem zespołu Red Bull Racing. Dotychczasowe stanowisko zajmował przez 20 lat od momentu rebrandingu ekipy z Jaguara. Helmut Marko, doradca austriackiej ekipy, podsumował lata współpracy z Brytyjczykiem.

Wheatley: Od pewnego czasu uważam go za wyjątkowy talent

Wheatley: Od pewnego czasu uważam go za wyjątkowy talent

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
11 lipca 2025

Jonathan Wheatley, szef zespołu Sauber, docenił wyczyn Nico Hulkenberga podczas minionego GP Wielkiej Brytanii. Podkreślił przy tym, że nigdy nie wątpił w talent Niemca.

Kim jest Laurent Mekies? Kariera nowego szefa Red Bull Racing

Kim jest Laurent Mekies? Kariera nowego szefa Red Bull Racing

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
10 lipca 2025

Laurent Mekies przejął wczoraj obowiązki Christiana Hornera. Francuz został CEO i szefem Red Bull Racing. Czeka go niełatwe zadanie. Jak wyglądała jego dotychczasowa kariera w F1?

Co dalej? Możliwa przyszłość Christiana Hornera w F1

Co dalej? Możliwa przyszłość Christiana Hornera w F1

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
10 lipca 2025

Christian Horner został niespodziewanie zwolniony po 20 latach. Rozstaje się z zespołem, którym kierował od samego początku w F1. Jakie ma teraz możliwości?

Patronat medialny

  • Speedway Równe

  • Speedway Club Žarnovica

  • German Speedway Masters

  • Baltic Speedway League

Formuła 1

MKierowcaZespółPkt.
1.Oscar PiastriMcLaren266
2.Lando NorrisMcLaren250
3.Max VerstappenRed Bull185
4.George RussellMercedes157
5.Charles LeclercFerrari149
6.Lewis HamiltonFerrari109
7.Andrea Kimi AntonelliMercedes63
8.Alexander AlbonWilliams54
9.Nico HulkenbergStake F1 Team37
10.Esteban OconHaas27
11.Isack HadjarVisa Cash App RB22
12.Pierre GaslyAlpine20
13.Lance StrollAston Martin20
14.Liam LawsonVisa Cash App RB16
15.Fernando AlonsoAston Martin16
16.Carlos SainzWilliams16
17.Yuki TsunodaRed Bull10
18.Oliver BearmanHaas8
19.Gabriel BortoletoStake F1 Team6
20.Franco ColapintoAlpine0
21.Jack DoohanAlpine0

Formuła 2

MKierowcaZespółPkt.
1.Richard VerschoorMP Motorsport114
2.Alex DunneRodin Motorsport90
3.Jak CrawfordDAMS Lucas Oil88
4.Leonardo FornaroliInvicta Racing86
5.Luke BrowningHitech TGR83
6.Arvid LindbladInvicta Racing79
7.Pepe MartiCampos Racing67
8.Sebastián MontoyaPrema Racing53
9.Victor MartinsART Grand Prix49
10.Dino BeganovicHitech TGR31
11.Roman StanekInvicta Racing23
12.Kush MainiDAMS Lucas Oil21
13.Gabriele MiniPrema Racing21
14.Joshua DürksenAIX Racing19
15.Oliver GoetheMP Motorsport12
16.Rafael VillagómezVan Amersfoort Racing10
17.Ritomo MiyataART Grand Prix6
18.Amaury CordeelTrident2
19.Sami MeguetounifTrident2
20.Cian ShieldsAIX Racing0
21.Max EstersonTrident0
22.John BennettVan Amersfoort Racing0

MotoGP

MKierowcaZespółPkt.
1.Marc MarquezDucati Lenovo Team307
2.Alex MarquezBK8 Gresini Racing MotoGP239
3.Francesco „Pecco” BagnaiaDucati Lenovo Team181
4.Franco MorbidelliPertamina Enduro VR46 Racing Team139
5.Fabio Di GiannantonioPertamina Enduro VR46 Racing Team136
6.Marco BezzecchiAprilia Racing121
7.Johann ZarcoCastrol Honda LCR101
8.Pedro AcostaRed Bull KTM Factory Racing98
9.Fermin AldeguerBK8 Gresini Racing MotoGP81
10.Maverick VinalesRed Bull KTM Tech369
11.Fabio QuartararoMonster Energy Yamaha MotoGP Team67
12.AI AguraTrackhouse MotoGP Team49
13.Brad BinderRed Bull KTM Factory Racing47
14.Raúl FernándezTrackhouse MotoGP Team44
15.Enea BastianiniRed Bull KTM Tech342
16.Luca MariniHonda HRC Castrol38
17.Alex RinsMonster Energy Yamaha MotoGP Team35
18.Jack MillerPrima Pramac Yamaha MotoGP33
19.Joan MirHonda HRC Castrol32
20.Takaaki NakagamiHonda HRC Test Team10
21.Lorenzo SavadoriAprilia Racing8
22.Augusto FernandezPrima Pramac Yamaha MotoGP6
23.Miguel OliveiraPrima Pramac Yamaha MotoGP6
24.Somkiat ChantraIDEMITSU Honda LCR1
25.Aleix EspargaroHonda HRC Test Team0
26.Jorge MartinAprilia Racing0

Wydawca:
IBO Media Dagmara Starzec
32-015 Stanisławice 318
e-mail: kontakt@speedwaynews.pl

  • Kontakt z redakcją
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Pokaż się u nas
  • Regulamin
  • Polityka Prywatności
  • Informacje o RODO
  • Zarejestruj się
  • O serwisie
  • Galerie zdjęć

2025 © speedwaynews.pl - Wszelkie prawa autorskie wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie informacji i tekstów zabronione