⨉
⨉
  • O serwisie
  • Współpraca i reklama
  • Autorzy
  • Kontakt
  • Regulamin serwisu
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Zaloguj się
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
F1 speedwaynews speedway
  • Formuła 1
    • Kalendarz Formuły 1
    • Składy zespołów Formuły 1 2025
  • MotoGP
    • Kalendarz MotoGP 2025
    • Tory MotoGP
  • Serie juniorskie
    • Formuła 2
    • Formuła 3
    • Formuła 4
    • Formuły regionalne
  • Serie juniorskie z Polakami
    • Wyniki
  • Kącik ciekawostek
    • Historia Formuły
    • Kariery
    • Polacy w Formule
    • Tory
  • Inne wyścigi
  • Wywiady
LIVE
INNPRO ROW Rybnik Logo
0:0
falubaz.png Logo
06.06.2025 18:00
Zakończona
- Logo Kwalifikacje do GP Japonii F1 2025
05.04.2025 08:00
Zakończona
 Logo F1 GP Chin 2025
23.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do GP Chin F1 2025
22.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Sprint przed GP Chin 2025
22.03.2025 03:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do sprintu GP Chin F1 2025
21.03.2025 08:30
Strona główna » McLaren znalazł sposób na… rozwiązywanie konfliktów

McLaren znalazł sposób na… rozwiązywanie konfliktów

  • Formuła 1
5 czerwca 2025 Ten artykuł przeczytasz w 7 minut

Adrian Drozdek

McLaren znalazł sposób na… rozwiązywanie konfliktów

Szef zespołu McLaren, Andrea Stella, nie ukrywał swojej radości po dublecie w GP Hiszpanii. Włoch i inni członkowie ekipy otrzymali jednak zadanie domowe od aktualnego lidera klasyfikacji generalnej.

Papaya team daje kierowcom równe szanse

McLaren nigdy nie ukrywał faktu, że ma dwóch szybkich kierowców, którym daje równe szanse. Nic nie zmieniło się po mistrzostwie świata konstruktorów w 2024 roku i kilku wpadkach właśnie z tego okresu. Sezon 2025 rozpoczął się świetnie, ponieważ niezależnie od toru ich samochód jest bardzo szybki. Drobnym wyjątkiem było GP Emilii-Romanii, podczas którego Max Verstappen i Red Bull mieli lepsze tempo na dystansie wyścigu.

Oscar Piastri i Lando Norris regularnie walczą o najwyższe miejsca. Australijczyk wygrał już 5-krotnie, a Brytyjczyk 2-krotnie. Między nimi jest tylko 10 punktów różnicy. Każdy więc chce jak najlepiej wypaść i zaakcentować swoją pozycję na torze. Do tej pory nie dochodziło między nimi do agresywnych walk czy kolizji. Jednakże w kwalifikacjach do GP Hiszpanii zaszło pewne nieporozumienie. Otóż Norris chciał złapać cień aerodynamiczny za zespołowym kolegą, który kończył kwalifikacyjną próbę. Sam Piastri był to zaskoczony i chciałby uniknięcia tej sytuacji, którą uznał za „bezczelną”.

Ostatecznie w czasówce poprzedzającej wyścig na torze Barcelona-Catalunya i tak lepszy był aktualny lider „generalki”. Nic dziwnego, że chciałby jednak przestrzegania ustaleń zespołowych, a w nich nie było nic o wzajemnym „holowaniu” czy też dawaniu cienia aerodynamicznego.

McLaren szybko wyjaśnia niesnaski. Stella i Brown cenią szczerość

Andrea Stella zabrał głos w sprawie incydentu, uznając go za „drobny”. Włoch chciałby uczciwych i przejrzystych reguł i dla niego ważne jest, aby nie doszło do wewnętrznych rozłamów.

– To był drobny incydent. Zawsze mówimy naszym kierowcom, żeby niczego nie zostawiali z tyłu głowy. Cokolwiek masz, wyrzuć to, powiedz, co myślisz. W tym przypadku myślę, że komentarz Oscara miał na celu zwrócenie uwagi na sytuację, o której wcześniej nie rozmawialiśmy. Samo w sobie nie jest to nic szczególnie kontrowersyjnego, ale nie omawialiśmy tego wcześniej. Nie chcemy zaskakiwać naszych kierowców sytuacjami, o których wcześniej nie rozmawialiśmy. Tak więc trochę pracy dla zespołu, a niekoniecznie dla kierowców. Mamy trochę pracy domowej i musimy być jeszcze bardziej gotowi na nadchodzące wyścigi, które z pewnością będą interesujące – ocenił szef McLarena.

These two 🧡🥰#McLaren | #M7AReborn | #SpanishGP 🇪🇸 pic.twitter.com/pfdbhNmdfQ

— McLaren (@McLarenF1) June 1, 2025

Z oceną sytuacji Stelli zgodził się dyrektor generalny McLaren Racing. Pomarańczowi nie chcą nikogo faworyzować, ale oczywiście postarają się uniknąć sytuacji z 2007 roku. Wówczas o tytuł walczyli Fernando Alonso i Lewis Hamilton, między którymi doszło do konfliktu. Pogubienie w ekipie z Woking wykorzystał wtedy Kimi Raikkonen, który wyszarpał koronę w końcówce tamtej kampanii. Po GP Hiszpanii wydaje się, że powtórka raczej się nie zmaterializuje, ale wciąż nie można nikogo lekceważyć na 15 rund przed końcem.

– Nasi kierowcy nie proszą o faworyzowanie, proszą o uczciwość i to właśnie otrzymują. Myślę, że czują się bardzo komfortowo; niech wygra lepszy. Oni chcą się tak ścigać i my też chcemy się tak ścigać. Zdajemy sobie sprawę, że może to doprowadzić do [powtórki z – przyp. red.] 2007 roku. Ale wróćmy do sytuacji, gdy masz dwóch kierowców numer 1: czy traktujesz kierowcę numer 1 jako kierowcę numer 2? Nie możesz. Nie zrobimy tego – powiedział Zak Brown.

Piastri i Norris grają zespołowo

Australijczyk i Brytyjczyk rywalizują od sezonu 2023. Od tej pory zdążyli się dobrze poznać i to pomaga im akceptować reguły gry w McLarenie. Żaden z nich nie chciałby sytuacji z Ferrari za czasów Schumachera i Alonso czy Red Bulla i Mercedesa – czyli ekip, które zwykle miały wyznaczonego kierowcę nr 1. Aby do tego nie doszło muszą walczyć fair, unikać kolizji i priorytetowo traktować wynik zespołu. Oczywiście w końcówce sezonu może być im trudno tego dochować, ale gdy zespół przypieczętuje tytuł w „generalce”, a oni nie będą zagrożeni przez innego rywala, zobaczymy ostrzejsze batalie.

– Odprawy nie stają się trudniejsze. Rozmowy są takie same, jak zawsze. Oczywiście, gdy dwaj kierowcy startują jeden obok drugiego, a do zakrętu nr 1 jest 800 metrów, być może trzeba będzie powtórzyć każdy szczegół sposobu, w jaki się razem ścigamy. Jak dotąd mogę być tylko bardzo wdzięczny Lando i Oscarowi, którzy podeszli do tej wewnętrznej rywalizacji z wielkim poczuciem odpowiedzialności. Trzymali się ściśle naszych zasad i podejścia do wyścigów – zaznaczył Stella.

Zdjęcie główne: McLaren / X

Aby nie przegapić najciekawszych artykułów kliknij obserwuj speedwaynews.pl na Google News

Obserwuj nas!
  • Tagi
  • Andrea Stella
  • F1
  • F1 2025
  • Lando Norris
  • McLaren
  • Oscar Piastri
  • Zak Brown

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Powiązane artykuły

Szefowie zespołów F1 na bakier z Niemcami

Szefowie zespołów F1 na bakier z Niemcami

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
6 czerwca 2025

Szefowie zespołów F1 nie mają łatwego życia w ostatnim czasie. Co weekend muszą się mierzyć z niewygodnymi pytaniami i komentarzami niektórych ekspertów. Na ostre odpowiedzi zdecydowali się niedawno Christian Horner i Andrea Stella wobec Ralfa Schumachera i Nico Rosberga.

Carlos Sainz wie, co czuje Lewis Hamilton. Dla niego to nic nowego

Carlos Sainz wie, co czuje Lewis Hamilton. Dla niego to nic nowego

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
5 czerwca 2025

Carlos Sainz nie sądzi, że Williams będzie gotowy wygrywać w przyszłym roku. Hiszpan marzy o byciu mistrzem świata. Problemy Lewisa Hamiltona to dla niego nic nowego.

Bloki ślizgowe bolidów F1 – jest decyzja FIA

Bloki ślizgowe bolidów F1 – jest decyzja FIA

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
5 czerwca 2025

Bloki ślizgowe, które znajdują się pod podłogą bolidów F1 były jednym z istotniejszych tematów minionego GP Hiszpanii. W trakcie weekendu testowano te wykonane ze stali nierdzewnej, aby wywoływały mniej iskier spod bolidów i nie powodowały pożarów traw przy torze. FIA wydała już werdykt po testach.

McLaren znalazł sposób na… rozwiązywanie konfliktów

McLaren znalazł sposób na… rozwiązywanie konfliktów

Adrian Drozdek

  • Formuła 1
5 czerwca 2025

Szef zespołu McLaren, Andrea Stella, nie ukrywał swojej radości po dublecie w GP Hiszpanii. Włoch i inni członkowie ekipy otrzymali jednak zadanie domowe od aktualnego lidera klasyfikacji generalnej.

Red Bull szykuje kolejną zmianę w składzie?

Red Bull szykuje kolejną zmianę w składzie?

Adrian Drozdek

  • Formuła 1
4 czerwca 2025

Stajnia z Milton Keynes dała Yukiemu Tsunodzie duży kredyt zaufania od GP Japonii. Jednak Japończyk nie skraca dystansu do Maxa Verstappena i nie broni się wynikami. Brak progresu w kolejnych rundach może wymusić na Red Bullu kolejną zmianę partnera aktualnego 4-krotnego mistrza świata.

Schumacher za Colapinto? Nie można tego wykluczyć

Schumacher za Colapinto? Nie można tego wykluczyć

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
4 czerwca 2025

Niepewne występy Franco Colapinto za kierownicą tegorocznego bolidu Alpine F1 Team mogą sprawić, że również Argentyńczyk zostanie zdjęty przez kierownictwo ekipy z Enstone. Jego potencjalnym następcą może być Mick Schumacher.

Marko: Rozpętało się piekło. Verstappen zasłużył na karę

Marko: Rozpętało się piekło. Verstappen zasłużył na karę

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
3 czerwca 2025

Helmut Marko nie rozumie reakcji Maxa Verstappena. Twierdzi, że Holendra poniosły emocje. Przyznaje, że przyczyniły się do tego złe decyzje.

Briatore się wypiera: Nigdy z nim o tym nie rozmawiałem

Briatore się wypiera: Nigdy z nim o tym nie rozmawiałem

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
3 czerwca 2025

Flavio Briatore, obecnie konsultant wykonawczy w zespole Alpine, zapytany o aferę "Crashgate" z roku 2008, zaprzecza zeznaniom Nelsona Piqueta Jr. Włoch powołuje się też na wyrok Francuskiego Sądu Najwyższego.

Charles Leclerc: Mieliśmy szczęście. Oba Ferrari z problemami

Charles Leclerc: Mieliśmy szczęście. Oba Ferrari z problemami

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
3 czerwca 2025

Charles Leclerc miał szczęście w Grand Prix Hiszpanii. Przyznał, że bez neutralizacji nie zdobyłby podium. Okazuje się, że oba Ferrari miały problem w wyścigu.

Grand Prix Hiszpanii: Zwycięzcy i przegrani

Grand Prix Hiszpanii: Zwycięzcy i przegrani

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
2 czerwca 2025

Nico Hülkenberg zdobył sensacyjne piąte miejsce w GP Hiszpanii. Oscar Piastri wygrał już piąty wyścig w sezonie. Maxa Verstappena poniosły emocje. Kto wykorzystał okazję, a kto ją zmarnował? Oto nasz werdykt.

Patronat medialny

  • Speedway Równe

  • Speedway Club Žarnovica

  • German Speedway Masters

  • Baltic Speedway League

Formuła 1

MKierowcaZespółPkt.
1.Oscar PiastriMcLaren186
2.Lando NorrisMcLaren176
3.Max VerstappenRed Bull137
4.George RussellMercedes111
5.Charles LeclercFerrari94
6.Lewis HamiltonFerrari71
7.Andrea Kimi AntonelliMercedes48
8.Alexander AlbonWilliams42
9.Isack HadjarVisa Cash App RB21
10.Esteban OconHaas20
11.Nico HulkenbergStake F1 Team16
12.Lance StrollAston Martin14
13.Carlos SainzWilliams12
14.Pierre GaslyAlpine11
15.Yuki TsunodaRed Bull10
16.Oliver BearmanHaas6
17.Liam LawsonVisa Cash App RB4
18.Fernando AlonsoAston Martin2
19.Gabriel BortoletoStake F1 Team0
20.Jack DoohanAlpine0
21.Franco ColapintoAlpine0

Formuła 2

MKierowcaZespółPkt.
1.Alex DunneRodin Motorsport87
2.Richard VerschoorMP Motorsport84
3.Arvid LinbladCampos Racing79
4.Jak CrawfordDAMS Lucas Oil73
5.Luke BrowningHitech TGR73
6.Leonardo FornaroliInvicta Racing66
7.Pepe MartiCampos Racing49
8.Victor MartinsART Grand Prix41
9.Sebastián MontoyaPrema Racing36
10.Dino BeganovicHitech TGR29
11.Kush MainiDAMS Lucas Oil21
12.Gabriele MiniPrema Racing21
13.Oliver GoetheMP Motorsport12
14.Roman StanekInvicta Racing12
15.Joshua DürksenAIX Racing11
16.Rafael VillagómezVan Amersfoort Racing10
17.Ritomo MiyataART Grand Prix5
18.Amaury CordeelTrident2
19.Sami MeguetounifTrident1
20.Cian ShieldsAIX Racing0
21.John BennettVan Amersfoort Racing0
22.Max EstersonTrident0

MotoGP

MKierowcaZespółPkt.
1.Marc MarquezDucati Lenovo Team196
2.Alex MarquezBK8 Gresini Racing MotoGP172
3.Francesco „Pecco” BagnaiaDucati Lenovo Team124
4.Franco MorbidelliPertamina Enduro VR46 Racing Team98
5.Johann ZarcoCastrol HRC Honda97
6.Fabio Di GiannantonioPertamina Enduro VR46 Racing Team88
7.Marco BezzecchiAprilia Racing69
8.Fabio QuartararoMonster Energy Yamaha MotoGP Team59
9.Pedro AcostaRed Bull KTM Factory Racing58
10.Fermin AldeguerBK8 Gresini Racing MotoGP56
11.Maverick VinalesRed Bull KTM Tech345
12.AI AguraTrackhouse MotoGP Team38
13.Luca MariniHonda HRC Castrol38
14.Brad BinderRed Bull KTM Factory Racing34
15.Enea BastianiniRed Bull KTM Tech331
16.Jack MillerPrima Pramac Yamaha MotoGP29
17.Alex RinsMonster Energy Yamaha MotoGP Team26
18.Raúl FernándezTrackhouse MotoGP Team19
19.Joan MirHonda HRC Castrol18
20.Takaaki NakagamiHonda HRC Test Team10
21.Lorenzo SavadoriAprilia Racing8
22.Augusto FernandezPrima Pramac Yamaha MotoGP3
23.Miguel OliveiraPrima Pramac Yamaha MotoGP2
24.Somkiat ChantraIDEMITSU Honda LCR0
25.Aleix EspargaroHonda HRC Test Team0
26.Jorge MartinAprilia Racing0

Wydawca:
IBO Media Dagmara Starzec
32-015 Stanisławice 318
e-mail: kontakt@speedwaynews.pl

  • Kontakt z redakcją
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Pokaż się u nas
  • Regulamin
  • Polityka Prywatności
  • Informacje o RODO
  • Zarejestruj się
  • O serwisie
  • Galerie zdjęć

2025 © speedwaynews.pl - Wszelkie prawa autorskie wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie informacji i tekstów zabronione