⨉
⨉
  • O serwisie
  • Współpraca i reklama
  • Autorzy
  • Kontakt
  • Regulamin serwisu
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Zaloguj się
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
F1 speedwaynews speedway
  • Formuła 1
    • Kalendarz Formuły 1
    • Składy zespołów Formuły 1 2025
  • MotoGP
    • Kalendarz MotoGP 2025
    • Tory MotoGP
  • Serie juniorskie
    • Formuła 2
    • Formuła 3
    • Formuła 4
    • Formuły regionalne
  • Serie juniorskie z Polakami
    • Wyniki
  • Kącik ciekawostek
    • Historia Formuły
    • Kariery
    • Polacy w Formule
    • Tory
  • Inne wyścigi
  • Wywiady
Zakończona
- Logo Kwalifikacje do GP Japonii F1 2025
05.04.2025 08:00
Zakończona
 Logo F1 GP Chin 2025
23.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do GP Chin F1 2025
22.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Sprint przed GP Chin 2025
22.03.2025 03:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do sprintu GP Chin F1 2025
21.03.2025 08:30
Strona główna » Najgorsze debiuty w F1. Lista TOP 5

Najgorsze debiuty w F1. Lista TOP 5

  • Formuła 1
  • Historia Formuły
  • Kącik ciekawostek
  • Kariery
11 kwietnia 2025 Ten artykuł przeczytasz w 9 minut

Adrian Januszkiewicz

Najgorsze debiuty w F1. Lista TOP 5

Formuła 1 liczy już sobie 75 lat. W tym czasie zadebiutowało w niej kilkuset kierowców. Wielu z nich swój pierwszy weekend Grand Prix (bywa, że jedyny) wolałoby zapomnieć. Oto lista TOP 5 najgorszych debiutów w F1.

Najgorsze debiuty w F1 – zestawienie trudne do opisania

W tegorocznej stawce Formuły 1 mamy łącznie 6 debiutantów (uwzględniając Liama Lawsona). Już po 3 pierwszych rundach sezonu możemy wstępnie stwierdzić, kto miał dobry, a kto słaby początek. W historii Królowej Sportów Motorowych tych drugich było całkiem sporo. Ustalenie tych najgorszych nie jest wcale łatwą sprawą, bo można brać pod uwagę różne kryteria. Dlatego dzisiejsze zestawienie jest względnie subiektywne. Oto nasze „TOP 5: Najgorsze debiuty w F1”.

Najmłodsi zdobywcy punktów w F1. Lista TOP 5

#5 – Isack Hadjar

Listę zaczniemy od najświeższego przypadku. Podczas tegorocznego Grand Prix Australii dużego pecha miał jeżdżący w barwach Racing Bulls Isack Hadjar. Francuz algierskiego pochodzenia wpadł w poślizg już w trakcie okrążenia formującego i uderzył w ścianę przy drugim zakręcie toru Albert Park. Uszkodzenia bolidu były na tyle poważne, że nie mógł już jechać dalej w wyścigu. Samemu kierowcy nic się nie stało, jednak emocjonalnie bardzo przeżył fakt, że w swoim debiucie zaliczył tak prosty błąd i nie mógł nawet powalczyć o punkty. Kolejne weekendy były już jednak dla niego bardziej owocne.

Isack Hadjar crashes out! 😮

Terminal damage on the formation lap for a devastated Hadjar #F1 #AusGP pic.twitter.com/PMmXQCnmA9

— Formula 1 (@F1) March 16, 2025

#4 – Marco Apicella

Kolejny na liście jest Włoch Marco Apicella. Jego debiutem, jak i jedynym weekendem w F1, było rodzinne Grand Prix Włoch na torze Monza w roku 1993. Była to 13. runda sezonu. Apicella awansował do zespołu Jordana, dzięki swoim udanym startom w japońskiej Formule 3000 i odejściu Thierry’ego Boutsena z F1. Niestety nie nacieszył się tym długo, ponieważ po starcie z 23. miejsca (na 26 zawodników) wziął udział w wypadku kilku bolidów. Od następnej rundy jego miejsce zajął (również Włoch) Emanuele Naspetti. Zatem wyścigowy dorobek Apicelli w F1 to tylko kilkaset metrów na Monzy i nic więcej.

Marco Apicella podczas debiutu w F1 w roku 1993
Fot. Pascal Rondeau / Allsport

#3 – Frank Gardner

Frank Gardner, pochodzący z Australii, swój najlepszy okres w karierze miał jeżdżąc w mistrzostwach samochodów turystycznych w Wielkiej Brytanii w latach 60. i 70. Oczywiście zwyciężał też w innych seriach. Jego przygoda z F1 nie była długa, ani owocna. Zadebiutował w roku 1964 podczas Grand Prix Wielkiej Brytanii na torze Brands Hatch. Do wyścigu stanął za kierownicą Brabhama BT10 w specyfikacji Formuły 2. W kwalifikacjach na 25 zawodników zajął 19. miejsce. Pech chciał, że zaraz po starcie, Garner zderzył się z jednym z rywali i nie dojechał do mety. Potem pojawiał się w stawce jeszcze w sezonach 1965 i 1968, ale ani razu nie zapunktował.

#2 – Ernst Loof

Na nieudane debiuty mogą wpływać własne lub cudze błędy, ale też złośliwość rzeczy martwych. Dobitnie się o tym przekonał Niemiec Ernst Loof. Jego debiut w F1 miał miejsce podczas domowego wyścigu na Nürburgringu w roku 1953, do którego zakwalifikował się na 31. miejscu z 35. Ustanowił wtedy ciekawy rekord, ponieważ od startu rywalizacji pokonał samochodem zaledwie… 2 metry (!). Winna była awaria pompy paliwowej. Później nie oglądaliśmy go już w zawodach F1. Była to zatem najkrótsza kariera w historii Formuły 1.

Day 46| Ernst Loof 🇩🇪
4 July 1907 – 3 March 1956

He participated in 1 F1 World Championship GP, the German GP, 1953. He retired with fuel pump failure after 2m. Having only made it 6ft off the starting grid, he holds the record for the driver with the shortest F1 career.#F1 pic.twitter.com/poLsLV2RdU

— F1Oholic #AH19🇫🇷 (@f1oholic) September 4, 2020

Najgorsze debiuty w F1. #1 – Hans Heyer

Najciekawszym przypadkiem w historii nieudanych debiutów w F1 jest zdecydowanie ten Hansa Heyera. To kolejny raz, gdy Niemiec debiutował w domowym Grand Prix. Tym razem było to jednak na Hockenheimringu w roku 1977. Heyer nie miał doświadczenia w single-seaterach, ale za to dobre relacje z lokalnymi marshallami. To sprawiło, że chociaż jego czas okrążenia nie pozwalał się zakwalifikować do wyścigu, to stanął na jego starcie. Przejechał w nim za kierownicą bolidu Penske w barwach zespołu ATS 10 „kółek” do czasu awarii skrzyni biegów. Finalnie został zdyskwalifikowany, gdy wyszło na jaw, jakim sposobem w ogóle wystartował w wyścigu. Od tego czasu jest jedynym kierowcą F1, który w swoich statystykach za jeden wyścig ma opis: DNQ (ang. Did Not Qualify – pol. nie zakwalifikował się); DNF (ang. Did Not Finish – pol. nie ukończył) i DSQ (ang. Disqualified – pol. zdyskwalifikowany). Po tym do F1 już nie powrócił.

Hans Heyer podczas sesji treningowej do Grand Prix Niemiec 1977
Fot. MS-Photo via FB group

Zdjęcie główne: Getty Images / Red Bull Content Pool

Aby nie przegapić najciekawszych artykułów kliknij obserwuj speedwaynews.pl na Google News

Obserwuj nas!
  • Tagi
  • F1
  • Isack Hadjar

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Powiązane artykuły

Kwalifikacje GP Azerbejdżanu: pogoda dla Verstappena

Kwalifikacje GP Azerbejdżanu: pogoda dla Verstappena

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
20 września 2025

Sobotnie kwalifikacje przed GP Azerbejdżanu mocno się wydłużyły. W ich trakcie czerwona flaga pojawiała się aż 6 razy. Część faworytów pojechała wolno lub odpadło wcześniej. Najszybszy był jednak Max Verstappen, który będzie miał obu kierowców McLarena daleko za sobą na starcie.

Treningi GP Azerbejdżanu: Dwa oblicza piątku dla McLarena

Treningi GP Azerbejdżanu: Dwa oblicza piątku dla McLarena

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
19 września 2025

Formuła 1 opuściła już Europę i sezon dokończy w Azji i na terenie obu Ameryk. Ten etap rywalizacji otwiera weekend o GP Azerbejdżanu, który rozpoczęły piątkowe treningi. Mimo tego, że McLaren jest faworytem, to dzisiejsze sesje nie przebiegły do końca po myśli ekipy z Woking.

Treningi GP Włoch: Mocny piątek Ferrari i Sainza | Podsumowanie

Treningi GP Włoch: Mocny piątek Ferrari i Sainza | Podsumowanie

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
5 września 2025

Rozpoczął się weekend o GP Włoch 2025. Piątkowe treningi na Monzy pokazały, że po raz kolejny nie można lekceważyć Ferrari w Lombardii. Z dobrej strony pokazali się obaj kierowcy Scuderii, ale również Carlos Sainz.

Kwalifikacje GP Holandii: Norris nie najszybszy | Podsumowanie

Kwalifikacje GP Holandii: Norris nie najszybszy | Podsumowanie

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
30 sierpnia 2025

Lando Norris zdominował czasowo wszystkie sesje treningowe poprzedzające GP Holandii. Wydawało się, że w kwalifikacjach Brytyjczyk z McLarena również będzie najszybszy, ale do pole position stracił 0,012 sekundy. Je zdobył Oscar Piastri.

Alex, nic nie szkodzi spróbować

Alex, nic nie szkodzi spróbować

Igor Długosz

  • Formuła 1
29 sierpnia 2025

Poza walką Willa Powera i Davida Malukasa o fotel w Penske, tegoroczny "sezon ogórkowy" IndyCar nie jest zbyt ciekawy. Odejście mistrza może jednak wywrócić wszystko do góry nogami. Alex Palou jest łączony z ekipą Red Bulla w Formule 1. Pytanie tylko, czy ten transfer ma sens?

Treningi GP Holandii: piątek dla Lando Norrisa | Podsumowanie

Treningi GP Holandii: piątek dla Lando Norrisa | Podsumowanie

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
29 sierpnia 2025

Piątkowe treningi poprzedzające GP Holandii na torze Zandvoort należały do Lando Norrisa. Brytyjczyk ukończył obie sesje przed Oscarem Piastrim i wyraźnie wyżej od Maxa Verstappena. Nadspodziewanie dobrze wypadli też kierowcy Astona Martina. Mimo prognoz nad torem przy Morzu Północnym nie padał dziś ulewny deszcz.

Wypadki, które zainspirowały twórców filmu F1

Wypadki, które zainspirowały twórców filmu F1

Igor Długosz

  • Formuła 1
22 sierpnia 2025

Film F1 zawierał mnóstwo nierealistycznych elementów, które przeszkadzały fanom motorsportu - pomieszany kalendarz wyścigów, budowanie samochodu pod "walkę", czy też naginanie przepisów do granic absurdu. Coś, do czego nie można się jednak przyczepić to wypadki, gdyż większość z nich była rzetelnie inspirowana prawdziwymi zdarzeniami. Uwaga, ten artykuł jest pełen spoilerów.

Program Juniorów Red Bulla: Marko pewny swego

Program Juniorów Red Bulla: Marko pewny swego

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
21 sierpnia 2025

Helmut Marko nie chowa głowy w piasek, jeśli chodzi o surową politykę Programu Juniorów Red Bulla. Przekonuje, że większość tych, którzy nie odnieśli sukcesu w Formule 1, nadal korzysta z tego doświadczenia i kontynuuje karierę w czołowych sportach motorowych.

Montoya: Nie powinien lekceważyć Hamiltona

Montoya: Nie powinien lekceważyć Hamiltona

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
15 sierpnia 2025

Na półmetku sezonu Lewis Hamilton wypada w Ferrari wyraźnie gorzej od Charlesa Leclerca. Juan Pablo Montoya uważa jednak, że Brytyjczyk może się jeszcze odbudować, a Monakijczyk musi na niego uważać.

GP Monako 1992: Starcie gigantów i płaskowyż Andrei Mody

GP Monako 1992: Starcie gigantów i płaskowyż Andrei Mody

Igor Długosz

  • Formuła 1
8 sierpnia 2025

Choć wciąż utrzymuje status najważniejszej rundy w kalendarzu, Grand Prix Monako nie jest znane z ekscytujących wyścigów. Stąd wielowątkowa edycja 1992 przeszła do historii. Na czele stawki ujrzeliśmy legendarny pojedynek dwóch mistrzów - Nigela Mansella i Ayrtona Senny. Tymczasem w dolnej części tabeli doszło do istnego cudu, związanego z najgorszym zespołem w historii Formuły 1. Oto pełna historia 50. edycji Grand Prix Monako.

Patronat medialny

  • Speedway Równe

  • Speedway Club Žarnovica

  • German Speedway Masters

  • Baltic Speedway League

Formuła 1

MKierowcaZespółPkt.
1.Oscar PiastriMcLaren309
2.Lando NorrisMcLaren275
3.Max VerstappenRed Bull205
4.George RussellMercedes184
5.Charles LeclercFerrari151
6.Lewis HamiltonFerrari109
7.Andrea Kimi AntonelliMercedes64
8.Alexander AlbonWilliams64
9.Nico HulkenbergStake F1 Team37
10.Isack HadjarHaas37
11.Lance StrollAston Martin32
12.Fernando AlonsoAston Martin30
13.Esteban OconHaas28
14.Pierre GaslyAlpine20
15.Liam LawsonVisa Cash App RB20
16.Oliver BearmanHaas16
17.Carlos SainzWilliams16
18.Gabriel BortoletoStake F1 Team14
19.Yuki TsunodaRed Bull12
20.Franco ColapintoAlpine0
21.Jack DoohanAlpine0

Formuła 2

MKierowcaZespółPkt.
1.Richard VerschoorMP Motorsport114
2.Alex DunneRodin Motorsport90
3.Jak CrawfordDAMS Lucas Oil88
4.Leonardo FornaroliInvicta Racing86
5.Luke BrowningHitech TGR83
6.Arvid LindbladInvicta Racing79
7.Pepe MartiCampos Racing67
8.Sebastián MontoyaPrema Racing53
9.Victor MartinsART Grand Prix49
10.Dino BeganovicHitech TGR31
11.Roman StanekInvicta Racing23
12.Kush MainiDAMS Lucas Oil21
13.Gabriele MiniPrema Racing21
14.Joshua DürksenAIX Racing19
15.Oliver GoetheMP Motorsport12
16.Rafael VillagómezVan Amersfoort Racing10
17.Ritomo MiyataART Grand Prix6
18.Amaury CordeelTrident2
19.Sami MeguetounifTrident2
20.Cian ShieldsAIX Racing0
21.Max EstersonTrident0
22.John BennettVan Amersfoort Racing0

MotoGP

MKierowcaZespółPkt.
1.Marc MarquezDucati Lenovo Team307
2.Alex MarquezBK8 Gresini Racing MotoGP239
3.Francesco „Pecco” BagnaiaDucati Lenovo Team181
4.Franco MorbidelliPertamina Enduro VR46 Racing Team139
5.Fabio Di GiannantonioPertamina Enduro VR46 Racing Team136
6.Marco BezzecchiAprilia Racing121
7.Johann ZarcoCastrol Honda LCR101
8.Pedro AcostaRed Bull KTM Factory Racing98
9.Fermin AldeguerBK8 Gresini Racing MotoGP81
10.Maverick VinalesRed Bull KTM Tech369
11.Fabio QuartararoMonster Energy Yamaha MotoGP Team67
12.AI AguraTrackhouse MotoGP Team49
13.Brad BinderRed Bull KTM Factory Racing47
14.Raúl FernándezTrackhouse MotoGP Team44
15.Enea BastianiniRed Bull KTM Tech342
16.Luca MariniHonda HRC Castrol38
17.Alex RinsMonster Energy Yamaha MotoGP Team35
18.Jack MillerPrima Pramac Yamaha MotoGP33
19.Joan MirHonda HRC Castrol32
20.Takaaki NakagamiHonda HRC Test Team10
21.Lorenzo SavadoriAprilia Racing8
22.Augusto FernandezPrima Pramac Yamaha MotoGP6
23.Miguel OliveiraPrima Pramac Yamaha MotoGP6
24.Somkiat ChantraIDEMITSU Honda LCR1
25.Aleix EspargaroHonda HRC Test Team0
26.Jorge MartinAprilia Racing0

Wydawca:
IBO Media Dagmara Starzec
32-015 Stanisławice 318
e-mail: kontakt@speedwaynews.pl

  • Kontakt z redakcją
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Pokaż się u nas
  • Regulamin
  • Polityka Prywatności
  • Informacje o RODO
  • Zarejestruj się
  • O serwisie
  • Galerie zdjęć

2025 © speedwaynews.pl - Wszelkie prawa autorskie wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie informacji i tekstów zabronione