⨉
⨉
  • O serwisie
  • Współpraca i reklama
  • Autorzy
  • Kontakt
  • Regulamin serwisu
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Zaloguj się
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
F1 speedwaynews speedway
  • Formuła 1
    • Kalendarz Formuły 1
    • Składy zespołów Formuły 1 2025
  • MotoGP
    • Kalendarz MotoGP 2025
    • Tory MotoGP
  • Serie juniorskie
    • Formuła 2
    • Formuła 3
    • Formuła 4
    • Formuły regionalne
  • Serie juniorskie z Polakami
    • Wyniki
  • Kącik ciekawostek
    • Historia Formuły
    • Kariery
    • Polacy w Formule
    • Tory
  • Inne wyścigi
  • Wywiady
Zakończona
- Logo Kwalifikacje do GP Japonii F1 2025
05.04.2025 08:00
Zakończona
 Logo F1 GP Chin 2025
23.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do GP Chin F1 2025
22.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Sprint przed GP Chin 2025
22.03.2025 03:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do sprintu GP Chin F1 2025
21.03.2025 08:30
Strona główna » Najgorsze debiuty w F1. Lista TOP 5

Najgorsze debiuty w F1. Lista TOP 5

  • Formuła 1
  • Historia Formuły
  • Kącik ciekawostek
  • Kariery
11 kwietnia 2025 Ten artykuł przeczytasz w 9 minut

Adrian Januszkiewicz

Najgorsze debiuty w F1. Lista TOP 5

Formuła 1 liczy już sobie 75 lat. W tym czasie zadebiutowało w niej kilkuset kierowców. Wielu z nich swój pierwszy weekend Grand Prix (bywa, że jedyny) wolałoby zapomnieć. Oto lista TOP 5 najgorszych debiutów w F1.

Najgorsze debiuty w F1 – zestawienie trudne do opisania

W tegorocznej stawce Formuły 1 mamy łącznie 6 debiutantów (uwzględniając Liama Lawsona). Już po 3 pierwszych rundach sezonu możemy wstępnie stwierdzić, kto miał dobry, a kto słaby początek. W historii Królowej Sportów Motorowych tych drugich było całkiem sporo. Ustalenie tych najgorszych nie jest wcale łatwą sprawą, bo można brać pod uwagę różne kryteria. Dlatego dzisiejsze zestawienie jest względnie subiektywne. Oto nasze „TOP 5: Najgorsze debiuty w F1”.

Najmłodsi zdobywcy punktów w F1. Lista TOP 5

#5 – Isack Hadjar

Listę zaczniemy od najświeższego przypadku. Podczas tegorocznego Grand Prix Australii dużego pecha miał jeżdżący w barwach Racing Bulls Isack Hadjar. Francuz algierskiego pochodzenia wpadł w poślizg już w trakcie okrążenia formującego i uderzył w ścianę przy drugim zakręcie toru Albert Park. Uszkodzenia bolidu były na tyle poważne, że nie mógł już jechać dalej w wyścigu. Samemu kierowcy nic się nie stało, jednak emocjonalnie bardzo przeżył fakt, że w swoim debiucie zaliczył tak prosty błąd i nie mógł nawet powalczyć o punkty. Kolejne weekendy były już jednak dla niego bardziej owocne.

Isack Hadjar crashes out! 😮

Terminal damage on the formation lap for a devastated Hadjar #F1 #AusGP pic.twitter.com/PMmXQCnmA9

— Formula 1 (@F1) March 16, 2025

#4 – Marco Apicella

Kolejny na liście jest Włoch Marco Apicella. Jego debiutem, jak i jedynym weekendem w F1, było rodzinne Grand Prix Włoch na torze Monza w roku 1993. Była to 13. runda sezonu. Apicella awansował do zespołu Jordana, dzięki swoim udanym startom w japońskiej Formule 3000 i odejściu Thierry’ego Boutsena z F1. Niestety nie nacieszył się tym długo, ponieważ po starcie z 23. miejsca (na 26 zawodników) wziął udział w wypadku kilku bolidów. Od następnej rundy jego miejsce zajął (również Włoch) Emanuele Naspetti. Zatem wyścigowy dorobek Apicelli w F1 to tylko kilkaset metrów na Monzy i nic więcej.

Marco Apicella podczas debiutu w F1 w roku 1993
Fot. Pascal Rondeau / Allsport

#3 – Frank Gardner

Frank Gardner, pochodzący z Australii, swój najlepszy okres w karierze miał jeżdżąc w mistrzostwach samochodów turystycznych w Wielkiej Brytanii w latach 60. i 70. Oczywiście zwyciężał też w innych seriach. Jego przygoda z F1 nie była długa, ani owocna. Zadebiutował w roku 1964 podczas Grand Prix Wielkiej Brytanii na torze Brands Hatch. Do wyścigu stanął za kierownicą Brabhama BT10 w specyfikacji Formuły 2. W kwalifikacjach na 25 zawodników zajął 19. miejsce. Pech chciał, że zaraz po starcie, Garner zderzył się z jednym z rywali i nie dojechał do mety. Potem pojawiał się w stawce jeszcze w sezonach 1965 i 1968, ale ani razu nie zapunktował.

#2 – Ernst Loof

Na nieudane debiuty mogą wpływać własne lub cudze błędy, ale też złośliwość rzeczy martwych. Dobitnie się o tym przekonał Niemiec Ernst Loof. Jego debiut w F1 miał miejsce podczas domowego wyścigu na Nürburgringu w roku 1953, do którego zakwalifikował się na 31. miejscu z 35. Ustanowił wtedy ciekawy rekord, ponieważ od startu rywalizacji pokonał samochodem zaledwie… 2 metry (!). Winna była awaria pompy paliwowej. Później nie oglądaliśmy go już w zawodach F1. Była to zatem najkrótsza kariera w historii Formuły 1.

Day 46| Ernst Loof 🇩🇪
4 July 1907 – 3 March 1956

He participated in 1 F1 World Championship GP, the German GP, 1953. He retired with fuel pump failure after 2m. Having only made it 6ft off the starting grid, he holds the record for the driver with the shortest F1 career.#F1 pic.twitter.com/poLsLV2RdU

— F1Oholic #AH19🇫🇷 (@f1oholic) September 4, 2020

Najgorsze debiuty w F1. #1 – Hans Heyer

Najciekawszym przypadkiem w historii nieudanych debiutów w F1 jest zdecydowanie ten Hansa Heyera. To kolejny raz, gdy Niemiec debiutował w domowym Grand Prix. Tym razem było to jednak na Hockenheimringu w roku 1977. Heyer nie miał doświadczenia w single-seaterach, ale za to dobre relacje z lokalnymi marshallami. To sprawiło, że chociaż jego czas okrążenia nie pozwalał się zakwalifikować do wyścigu, to stanął na jego starcie. Przejechał w nim za kierownicą bolidu Penske w barwach zespołu ATS 10 „kółek” do czasu awarii skrzyni biegów. Finalnie został zdyskwalifikowany, gdy wyszło na jaw, jakim sposobem w ogóle wystartował w wyścigu. Od tego czasu jest jedynym kierowcą F1, który w swoich statystykach za jeden wyścig ma opis: DNQ (ang. Did Not Qualify – pol. nie zakwalifikował się); DNF (ang. Did Not Finish – pol. nie ukończył) i DSQ (ang. Disqualified – pol. zdyskwalifikowany). Po tym do F1 już nie powrócił.

Hans Heyer podczas sesji treningowej do Grand Prix Niemiec 1977
Fot. MS-Photo via FB group

Zdjęcie główne: Getty Images / Red Bull Content Pool

Aby nie przegapić najciekawszych artykułów kliknij obserwuj speedwaynews.pl na Google News

Obserwuj nas!
  • Tagi
  • F1
  • Isack Hadjar

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Powiązane artykuły

Montoya: Nie powinien lekceważyć Hamiltona

Montoya: Nie powinien lekceważyć Hamiltona

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
15 sierpnia 2025

Na półmetku sezonu Lewis Hamilton wypada w Ferrari wyraźnie gorzej od Charlesa Leclerca. Juan Pablo Montoya uważa jednak, że Brytyjczyk może się jeszcze odbudować, a Monakijczyk musi na niego uważać.

GP Monako 1992: Starcie gigantów i płaskowyż Andrei Mody

GP Monako 1992: Starcie gigantów i płaskowyż Andrei Mody

Igor Długosz

  • Formuła 1
8 sierpnia 2025

Choć wciąż utrzymuje status najważniejszej rundy w kalendarzu, Grand Prix Monako nie jest znane z ekscytujących wyścigów. Stąd wielowątkowa edycja 1992 przeszła do historii. Na czele stawki ujrzeliśmy legendarny pojedynek dwóch mistrzów - Nigela Mansella i Ayrtona Senny. Tymczasem w dolnej części tabeli doszło do istnego cudu, związanego z najgorszym zespołem w historii Formuły 1. Oto pełna historia 50. edycji Grand Prix Monako.

Liuzzi: Trzy problemy go spowalniają

Liuzzi: Trzy problemy go spowalniają

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
7 sierpnia 2025

Za nami już połowa sezonu 2025, a Lewis Hamilton wciąż nie dowozi pożądanych przez Ferrari wyników w swoim debiutanckim sezonie w Maranello. O potencjalnych przyczynach tego stanu rzeczy opowiedział dla "La Gazzetta dello Sport" Vitantonio Liuzzi, były kierowca Formuły 1.

GP Węgier: Święto McLarena na Hungaroringu

GP Węgier: Święto McLarena na Hungaroringu

Adrian Drozdek

  • Formuła 1
3 sierpnia 2025

GP Węgier dostarczyło nam emocjonującą walkę o zwycięstwo w wykonaniu kierowców McLarena. Ostatecznie górą, dzięki strategii jednego pit stopu, był Lando Norris. Oscar Piastri naciskał go do samego końca. Za nimi z ostrej walki o najniższy stopień podium z Charlesem Leclerkiem wyszedł George Russell.

Ford w Formule 1. Od dominacji do marginalizacji

Ford w Formule 1. Od dominacji do marginalizacji

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
30 lipca 2025

Za sprawą współpracy z Red Bull Racing koncern Ford będzie znów obecny w Formule 1. Oznacza to kolejny amerykański akcent w Jedynce w ostatnim czasie. Ford jednak w przeciwieństwie do Haasa czy Cadillaca ma w niej wiele sukcesów, które warto przypomnieć.

GP Belgii: Pomarańczowa dominacja. Zmiana pozycji w McLarenie

GP Belgii: Pomarańczowa dominacja. Zmiana pozycji w McLarenie

Adrian Drozdek

  • Formuła 1
27 lipca 2025

Oscar Piastri dopisał sobie szóste zwycięstwo w sezonie 2025. Australijczyk wygrał GP Belgii dzięki dojrzałej jeździe i ograniu Lando Norrisa na samym początku wyścigu. Podium uzupełnił Charles Leclerc z Ferrari, który stoczył zaciętą walkę z Maxem Verstappenem.

Kwalifikacje GP Belgii: pierwszy rząd dla kierowców McLarena

Kwalifikacje GP Belgii: pierwszy rząd dla kierowców McLarena

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
26 lipca 2025

Sobotnie kwalifikacje do GP Belgii były kolejnym pokazem siły kierowców McLarena. Tym razem lepszą pozycję na starcie wywalczył Lando Norris. Niespodziewanie Max Verstappen nie znalazł się w TOP 3 sesji.

GP Belgii: Verstappen wygrał swój dwunasty sprint

GP Belgii: Verstappen wygrał swój dwunasty sprint

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
26 lipca 2025

Max Verstappen bardzo dobrze wykorzystał swoją okazję i wygrał sprint F1 po raz dwunasty. Oscar Piastri trzymał się bardzo blisko mistrza świata, jednak nie był w stanie go wyprzedzić przez blisko 15 okrążeń.

GP Belgii: Piastri i Verstappen w 1. rzędzie do sprintu

GP Belgii: Piastri i Verstappen w 1. rzędzie do sprintu

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
25 lipca 2025

Oscar Piastri zdominował piątkowe sesje do GP Belgii Formuły 1. Australijczyk ruszy z pole position do sobotniego sprintu na Spa-Francorchamps. Obok niego z 1. rzędu ruszy Max Verstappen.

Ferrari na najlepszej drodze do zwycięstw. Nadchodzi ich czas?

Ferrari na najlepszej drodze do zwycięstw. Nadchodzi ich czas?

Adrian Drozdek

  • Formuła 1
25 lipca 2025

Scuderia Ferrari zajmuje aktualnie drugie miejsce w klasyfikacji konstruktorów i to pomimo tego, że sezon 2025 nie układa się po ich myśli. Charles Leclerc i Lewis Hamilton nie wygrali jeszcze ani jednego wyścigu w tym roku. Według byłego kierowcy F1 i eksperta telewizyjnego, Jolyona Palmera, sytuacja szybko ulegnie zmianie.

Patronat medialny

  • Speedway Równe

  • Speedway Club Žarnovica

  • German Speedway Masters

  • Baltic Speedway League

Formuła 1

MKierowcaZespółPkt.
1.Oscar PiastriMcLaren284
2.Lando NorrisMcLaren275
3.Max VerstappenRed Bull187
4.George RussellMercedes172
5.Charles LeclercFerrari151
6.Lewis HamiltonFerrari109
7.Andrea Kimi AntonelliMercedes64
8.Alexander AlbonWilliams54
9.Nico HulkenbergStake F1 Team37
10.Esteban OconHaas27
11.Fernando AlonsoAston Martin26
12.Lance StrollAston Martin26
13.Isack HadjarVisa Cash App RB22
14.Pierre GaslyAlpine20
15.Liam LawsonVisa Cash App RB20
16.Carlos SainzWilliams16
17.Gabriel BortoletoStake F1 Team14
18.Yuki TsunodaRed Bull10
19.Oliver BearmanHaas8
20.Franco ColapintoAlpine0
21.Jack DoohanAlpine0

Formuła 2

MKierowcaZespółPkt.
1.Richard VerschoorMP Motorsport114
2.Alex DunneRodin Motorsport90
3.Jak CrawfordDAMS Lucas Oil88
4.Leonardo FornaroliInvicta Racing86
5.Luke BrowningHitech TGR83
6.Arvid LindbladInvicta Racing79
7.Pepe MartiCampos Racing67
8.Sebastián MontoyaPrema Racing53
9.Victor MartinsART Grand Prix49
10.Dino BeganovicHitech TGR31
11.Roman StanekInvicta Racing23
12.Kush MainiDAMS Lucas Oil21
13.Gabriele MiniPrema Racing21
14.Joshua DürksenAIX Racing19
15.Oliver GoetheMP Motorsport12
16.Rafael VillagómezVan Amersfoort Racing10
17.Ritomo MiyataART Grand Prix6
18.Amaury CordeelTrident2
19.Sami MeguetounifTrident2
20.Cian ShieldsAIX Racing0
21.Max EstersonTrident0
22.John BennettVan Amersfoort Racing0

MotoGP

MKierowcaZespółPkt.
1.Marc MarquezDucati Lenovo Team307
2.Alex MarquezBK8 Gresini Racing MotoGP239
3.Francesco „Pecco” BagnaiaDucati Lenovo Team181
4.Franco MorbidelliPertamina Enduro VR46 Racing Team139
5.Fabio Di GiannantonioPertamina Enduro VR46 Racing Team136
6.Marco BezzecchiAprilia Racing121
7.Johann ZarcoCastrol Honda LCR101
8.Pedro AcostaRed Bull KTM Factory Racing98
9.Fermin AldeguerBK8 Gresini Racing MotoGP81
10.Maverick VinalesRed Bull KTM Tech369
11.Fabio QuartararoMonster Energy Yamaha MotoGP Team67
12.AI AguraTrackhouse MotoGP Team49
13.Brad BinderRed Bull KTM Factory Racing47
14.Raúl FernándezTrackhouse MotoGP Team44
15.Enea BastianiniRed Bull KTM Tech342
16.Luca MariniHonda HRC Castrol38
17.Alex RinsMonster Energy Yamaha MotoGP Team35
18.Jack MillerPrima Pramac Yamaha MotoGP33
19.Joan MirHonda HRC Castrol32
20.Takaaki NakagamiHonda HRC Test Team10
21.Lorenzo SavadoriAprilia Racing8
22.Augusto FernandezPrima Pramac Yamaha MotoGP6
23.Miguel OliveiraPrima Pramac Yamaha MotoGP6
24.Somkiat ChantraIDEMITSU Honda LCR1
25.Aleix EspargaroHonda HRC Test Team0
26.Jorge MartinAprilia Racing0

Wydawca:
IBO Media Dagmara Starzec
32-015 Stanisławice 318
e-mail: kontakt@speedwaynews.pl

  • Kontakt z redakcją
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Pokaż się u nas
  • Regulamin
  • Polityka Prywatności
  • Informacje o RODO
  • Zarejestruj się
  • O serwisie
  • Galerie zdjęć

2025 © speedwaynews.pl - Wszelkie prawa autorskie wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie informacji i tekstów zabronione