⨉
⨉
  • O serwisie
  • Współpraca i reklama
  • Autorzy
  • Kontakt
  • Regulamin serwisu
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Zaloguj się
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
F1 speedwaynews speedway
  • Formuła 1
    • Kalendarz Formuły 1
    • Składy zespołów Formuły 1 2025
  • MotoGP
    • Kalendarz MotoGP 2025
    • Tory MotoGP
  • Serie juniorskie
    • Formuła 2
    • Formuła 3
    • Formuła 4
    • Formuły regionalne
  • Serie juniorskie z Polakami
    • Wyniki
  • Kącik ciekawostek
    • Historia Formuły
    • Kariery
    • Polacy w Formule
    • Tory
  • Inne wyścigi
  • Wywiady
Zakończona
- Logo Kwalifikacje do GP Japonii F1 2025
05.04.2025 08:00
Zakończona
 Logo F1 GP Chin 2025
23.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do GP Chin F1 2025
22.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Sprint przed GP Chin 2025
22.03.2025 03:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do sprintu GP Chin F1 2025
21.03.2025 08:30
Strona główna » Najgorsze debiuty w F1. Lista TOP 5

Najgorsze debiuty w F1. Lista TOP 5

  • Formuła 1
  • Historia Formuły
  • Kącik ciekawostek
  • Kariery
11 kwietnia 2025 Ten artykuł przeczytasz w 9 minut

Adrian Januszkiewicz

Najgorsze debiuty w F1. Lista TOP 5

Formuła 1 liczy już sobie 75 lat. W tym czasie zadebiutowało w niej kilkuset kierowców. Wielu z nich swój pierwszy weekend Grand Prix (bywa, że jedyny) wolałoby zapomnieć. Oto lista TOP 5 najgorszych debiutów w F1.

Najgorsze debiuty w F1 – zestawienie trudne do opisania

W tegorocznej stawce Formuły 1 mamy łącznie 6 debiutantów (uwzględniając Liama Lawsona). Już po 3 pierwszych rundach sezonu możemy wstępnie stwierdzić, kto miał dobry, a kto słaby początek. W historii Królowej Sportów Motorowych tych drugich było całkiem sporo. Ustalenie tych najgorszych nie jest wcale łatwą sprawą, bo można brać pod uwagę różne kryteria. Dlatego dzisiejsze zestawienie jest względnie subiektywne. Oto nasze „TOP 5: Najgorsze debiuty w F1”.

Najmłodsi zdobywcy punktów w F1. Lista TOP 5

#5 – Isack Hadjar

Listę zaczniemy od najświeższego przypadku. Podczas tegorocznego Grand Prix Australii dużego pecha miał jeżdżący w barwach Racing Bulls Isack Hadjar. Francuz algierskiego pochodzenia wpadł w poślizg już w trakcie okrążenia formującego i uderzył w ścianę przy drugim zakręcie toru Albert Park. Uszkodzenia bolidu były na tyle poważne, że nie mógł już jechać dalej w wyścigu. Samemu kierowcy nic się nie stało, jednak emocjonalnie bardzo przeżył fakt, że w swoim debiucie zaliczył tak prosty błąd i nie mógł nawet powalczyć o punkty. Kolejne weekendy były już jednak dla niego bardziej owocne.

Isack Hadjar crashes out! 😮

Terminal damage on the formation lap for a devastated Hadjar #F1 #AusGP pic.twitter.com/PMmXQCnmA9

— Formula 1 (@F1) March 16, 2025

#4 – Marco Apicella

Kolejny na liście jest Włoch Marco Apicella. Jego debiutem, jak i jedynym weekendem w F1, było rodzinne Grand Prix Włoch na torze Monza w roku 1993. Była to 13. runda sezonu. Apicella awansował do zespołu Jordana, dzięki swoim udanym startom w japońskiej Formule 3000 i odejściu Thierry’ego Boutsena z F1. Niestety nie nacieszył się tym długo, ponieważ po starcie z 23. miejsca (na 26 zawodników) wziął udział w wypadku kilku bolidów. Od następnej rundy jego miejsce zajął (również Włoch) Emanuele Naspetti. Zatem wyścigowy dorobek Apicelli w F1 to tylko kilkaset metrów na Monzy i nic więcej.

Marco Apicella podczas debiutu w F1 w roku 1993
Fot. Pascal Rondeau / Allsport

#3 – Frank Gardner

Frank Gardner, pochodzący z Australii, swój najlepszy okres w karierze miał jeżdżąc w mistrzostwach samochodów turystycznych w Wielkiej Brytanii w latach 60. i 70. Oczywiście zwyciężał też w innych seriach. Jego przygoda z F1 nie była długa, ani owocna. Zadebiutował w roku 1964 podczas Grand Prix Wielkiej Brytanii na torze Brands Hatch. Do wyścigu stanął za kierownicą Brabhama BT10 w specyfikacji Formuły 2. W kwalifikacjach na 25 zawodników zajął 19. miejsce. Pech chciał, że zaraz po starcie, Garner zderzył się z jednym z rywali i nie dojechał do mety. Potem pojawiał się w stawce jeszcze w sezonach 1965 i 1968, ale ani razu nie zapunktował.

#2 – Ernst Loof

Na nieudane debiuty mogą wpływać własne lub cudze błędy, ale też złośliwość rzeczy martwych. Dobitnie się o tym przekonał Niemiec Ernst Loof. Jego debiut w F1 miał miejsce podczas domowego wyścigu na Nürburgringu w roku 1953, do którego zakwalifikował się na 31. miejscu z 35. Ustanowił wtedy ciekawy rekord, ponieważ od startu rywalizacji pokonał samochodem zaledwie… 2 metry (!). Winna była awaria pompy paliwowej. Później nie oglądaliśmy go już w zawodach F1. Była to zatem najkrótsza kariera w historii Formuły 1.

Day 46| Ernst Loof 🇩🇪
4 July 1907 – 3 March 1956

He participated in 1 F1 World Championship GP, the German GP, 1953. He retired with fuel pump failure after 2m. Having only made it 6ft off the starting grid, he holds the record for the driver with the shortest F1 career.#F1 pic.twitter.com/poLsLV2RdU

— F1Oholic #AH19🇫🇷 (@f1oholic) September 4, 2020

Najgorsze debiuty w F1. #1 – Hans Heyer

Najciekawszym przypadkiem w historii nieudanych debiutów w F1 jest zdecydowanie ten Hansa Heyera. To kolejny raz, gdy Niemiec debiutował w domowym Grand Prix. Tym razem było to jednak na Hockenheimringu w roku 1977. Heyer nie miał doświadczenia w single-seaterach, ale za to dobre relacje z lokalnymi marshallami. To sprawiło, że chociaż jego czas okrążenia nie pozwalał się zakwalifikować do wyścigu, to stanął na jego starcie. Przejechał w nim za kierownicą bolidu Penske w barwach zespołu ATS 10 „kółek” do czasu awarii skrzyni biegów. Finalnie został zdyskwalifikowany, gdy wyszło na jaw, jakim sposobem w ogóle wystartował w wyścigu. Od tego czasu jest jedynym kierowcą F1, który w swoich statystykach za jeden wyścig ma opis: DNQ (ang. Did Not Qualify – pol. nie zakwalifikował się); DNF (ang. Did Not Finish – pol. nie ukończył) i DSQ (ang. Disqualified – pol. zdyskwalifikowany). Po tym do F1 już nie powrócił.

Hans Heyer podczas sesji treningowej do Grand Prix Niemiec 1977
Fot. MS-Photo via FB group

Zdjęcie główne: Getty Images / Red Bull Content Pool

Aby nie przegapić najciekawszych artykułów kliknij obserwuj speedwaynews.pl na Google News

Obserwuj nas!
  • Tagi
  • F1
  • Isack Hadjar

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Powiązane artykuły

Red Bull jest pod wrażeniem. Yuki Tsunoda radzi sobie z presją

Red Bull jest pod wrażeniem. Yuki Tsunoda radzi sobie z presją

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
10 maja 2025

Yuki Tsunoda jak dotąd przyzwoicie spisuje się w Red Bullu. Zespół pochwalił kierowcę za radzenie sobie z presją. Kierowca nie boi się wyrażać własnego zdania.

Były szef Alpine wprowadzi dwunasty zespół do F1?

Były szef Alpine wprowadzi dwunasty zespół do F1?

Adrian Drozdek

  • Felietony
9 maja 2025

Otmar Szafnauer, były szef Alpine i Force India/Racing Point, przekonywał, że Formuła 1 potrzebuje kolejnego zespołu. Sam widziałby też siebie jako na czele nowego projektu.

Vettel wróci do Red Bulla?

Vettel wróci do Red Bulla?

Adrian Drozdek

  • Formuła 1
9 maja 2025

Sebastian Vettel wielokrotnie wiązany był z powrotem do Formuły 1. Niemiec często łączony był z powrotem do roli kierowcy, ale ostatnio coraz częściej widzi się go w innych rolach.

Max Verstappen: Nie robi mi to różnicy

Max Verstappen: Nie robi mi to różnicy

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
8 maja 2025

Chociaż Max Verstappen rozpoczął GP Miami z pole position, to ukończył je poza podium. Po wyścigu w rozmowie z Viaplay szerzej powiedział, co myśli o swoim tempie.

Limit budżetowy F1 zostanie wycofany?

Limit budżetowy F1 zostanie wycofany?

Adrian Drozdek

  • Formuła 1
8 maja 2025

Trudno w to uwierzyć, ale wkrótce możemy mieć zwrot w sprawie limitu budżetowego w F1. Prezydent FIA, Mohammed Ben Sulayem, cytowany przez "Associated Press", rzekomo widzi w nim tylko "problem".

Ferrari popełniło fundamentalny błąd. Musi ratować sezon w F1

Ferrari popełniło fundamentalny błąd. Musi ratować sezon w F1

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
7 maja 2025

Ferrari nie osiąga spodziewanych rezultatów. Zdobyli tylko jedne podium w Grand Prix w 2025. Bolid ma fundamentalny błąd. Zespół chce wprowadzić odważne zmiany.

Alpine nie zwalnia tempa. Argentyńczyk za Australijczyka

Alpine nie zwalnia tempa. Argentyńczyk za Australijczyka

Ernest Mróz

  • Formuła 1
7 maja 2025

Stało się. Właściwie mówiło się o tym przed startem sezonu. Ostatecznie stało się to po 6 rundach - Franco Colapinto wraca do ścigania w F1. Alpine nie daje mu jednak gwarancji dokończenia sezonu.

Trzęsienie w Alpine. Oliver Oakes zrezygnował

Trzęsienie w Alpine. Oliver Oakes zrezygnował

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
6 maja 2025

Oliver Oakes złożył rezygnację. Nie będzie już szefem zespołu Alpine. Jego obowiązki przejmie Flavio Briatore.

Aston Martin eksperymentuje w F1. Będzie testować na 2026

Aston Martin eksperymentuje w F1. Będzie testować na 2026

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
6 maja 2025

Aston Martin nie porzuca nadziei na poprawę sezonu. Niedługo wprowadzi ulepszenia. Zespół będzie testować technologie na przyszły rok.

Alex Albon: Nigdy nie miałem go w zasięgu wzroku tak długo

Alex Albon: Nigdy nie miałem go w zasięgu wzroku tak długo

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
6 maja 2025

Alex Albon był bardzo zadowolony z tempa Williamsa podczas GP Miami. Przyznał, że nawet, gdy jeździł dla Red Bull Racing, to nie miał Maxa Verstappena tak blisko przed sobą.

Patronat medialny

  • Speedway Równe

  • Speedway Club Žarnovica

  • German Speedway Masters

  • Baltic Speedway League

Formuła 1

MKierowcaZespółPkt.
1.Oscar PiastriMcLaren131
2.Lando NorrisMcLaren115
3.Max VerstappenRed Bull99
4.George RussellMercedes93
5.Charles LeclercFerrari53
6.Andrea Kimi AntonelliMercedes48
7.Lewis HamiltonFerrari41
8.Alexander AlbonWilliams30
9.Esteban OconHaas14
10.Lance StrollAston Martin14
11.Yuki TsunodaRed Bull9
12.Pierre GaslyAlpine7
13.Carlos SainzWilliams7
14.Nico HulkenbergStake F1 Team6
15.Oliver BearmanHaas5
16.Isack HadjarVisa Cash App RB5
17.Fernando AlonsoAston Martin0
18.Liam LawsonVisa Cash App RB0
19.Jack DoohanAlpine0
20.Gabriel BortoletoStake F1 Team0

Formuła 2

MKierowcaZespółPkt.
1.Richard VeschoorMP Motorsport53
2.Pepe MartíCampos Racing41
3.Leonardo FornaroliInvicta Racing40
4.Alex DunneRodin Motorsport35
5.Luke BrowningHitech TGR33
6.Victor MartinsART Grand Prix28
7.Arvid LindbladCampos Racing24
8.Jak CrawfordDAMS Lucas Oil20
9.Dino BenaovicHitech TGR12
10.Gabriele MiniPrema Racing12
11.Joshua DürksenAIX Racing11
12.Roman StanekInvicta Racing8
13.Oliver GoetheCampos Racing6
14.Sebastián MontoyaPrema Racing3
15.Rafael VillagómezVan Amersfoort Racing3
16.Kush MainiDAMS Lucas Oil1
17.Ritomo MiyataART Grand Prix0
18.Amaury CordeelRodin Motorsport0
19.Sami MeguetounifTrident0
20.Cian ShieldsAIX Racing0
21.John BennettVan Amersfoort Racing0
22.Max EstersonTrident0

MotoGP

MKierowcaZespółPkt.
1.Alex MarquezBK8 Gresini Racing MotoGP140
2.Marc MarquezDucati Lenovo Team139
3.Francesco „Pecco” BagnaiaDucati Lenovo Team120
4.Franco MorbidelliPertamina Enduro VR46 Racing Team84
5.Fabio Di GiannantonioPertamina Enduro VR46 Racing Team63
6.Fabio QuartararoMonster Energy Yamaha MotoGP Team50
7.Johann ZarcoCASTROL Honda LCR43
8.AI OguraTrackhouse MotoGP Team37
9.Marco BezzecchiAprilia Racing36
10.Pedro AcostaRed Bull KTM Factory Racing33
11.Brad BinderRed Bull KTM Factory Racing32
12.Luca MariniHonda HRC Castrol32
13.Enea BastianiniRed Bull KTM Tech328
14.Fermin AldeguerBK8 Gresini Racing MotoGP25
15.Maverick VinalesRed Bull KTM Tech324
16.Jack MillerPrima Pramac Yamaha MotoGP19
17.Alex RinsMonster Energy Yamaha MotoGP Team17
18.Joan MirHonda HRC Castrol11
19.Raúl FernándezTrackhouse MotoGP Team6
20.Augusto FernandezPrima Pramac Yamaha MotoGP3
21.Miguel OliveiraPrima Pramac Yamaha MotoGP2
22.Lorenzo SalvadoriAprilia Racing1
23.Somkiat ChantraIDEMITSU Honda LCR0
24.Aleix EspargaroHonda HRC Test Team0
25.Jorge MartinAprilia Racing0

Wydawca:
IBO Media Dagmara Starzec
32-015 Stanisławice 318
e-mail: kontakt@speedwaynews.pl

  • Kontakt z redakcją
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Pokaż się u nas
  • Regulamin
  • Polityka Prywatności
  • Informacje o RODO
  • Zarejestruj się
  • O serwisie
  • Galerie zdjęć

2025 © speedwaynews.pl - Wszelkie prawa autorskie wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie informacji i tekstów zabronione