⨉
⨉
  • O serwisie
  • Współpraca i reklama
  • Autorzy
  • Kontakt
  • Regulamin serwisu
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Zaloguj się
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
F1 speedwaynews speedway
  • Formuła 1
    • Kalendarz Formuły 1
    • Składy zespołów Formuły 1 2025
  • MotoGP
    • Kalendarz MotoGP 2025
    • Tory MotoGP
  • Serie juniorskie
    • Formuła 2
    • Formuła 3
    • Formuła 4
    • Formuły regionalne
  • Serie juniorskie z Polakami
    • Wyniki
  • Kącik ciekawostek
    • Historia Formuły
    • Kariery
    • Polacy w Formule
    • Tory
  • Inne wyścigi
  • Wywiady
LIVE
Texom Stal Rzeszów Logo
39:33
wilki2 (1).png Logo
06.07.2025 14:00
LIVE
Wybrzeże Gdańsk Logo
34:26
Herb_Polonii_Piły2025 (1).png Logo
06.07.2025 14:00
Zakończona
- Logo Kwalifikacje do GP Japonii F1 2025
05.04.2025 08:00
Zakończona
 Logo F1 GP Chin 2025
23.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do GP Chin F1 2025
22.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Sprint przed GP Chin 2025
22.03.2025 03:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do sprintu GP Chin F1 2025
21.03.2025 08:30
Strona główna » Polskie podium w GT Open w Belgii

Polskie podium w GT Open w Belgii

  • Formuła 1
  • Inne wyścigi
  • Serie z Polakami
19 maja 2025 Ten artykuł przeczytasz w 4 minuty

Adrian Drozdek

Polskie podium w GT Open w Belgii

Kierowcy Olimp Racing, Karol Basz i Marcin Jedliński. stanęli na podium drugiej rundy International GT Open w Belgii.

Kluczowe decyzje w polskiej ekipie

Przed weekendem na Spa-Francorchamps Olimp Racing podjął kluczową decyzję strategiczną o wystartowaniu w podwójnie punktowanym wyścigu sprawdzonym samochodem Audi R8 LMS GT3 EVO II. Karol Basz i Marcin Jedliński wystartowali w dobrze sobie znanym samochodzie.

Podczas inauguracji sezonu w Portugalii numer 777. Basza i Jedlińskiego widniał na Ferrari 296 GT3. Debiut w nowym modelu nie poszedł jednak z górki. Cały zespół czeka jeszcze intensywna praca nad wydobyciem pełni osiągów z nowego samochodu.

Po dogłębnym przeanalizowaniu sytuacji, ekipa postanowiła jednorazowo wystawić w Belgii auto, którym triumfowała tu przed rokiem, pozostawiając dalszy rozwój nowego Ferrari priorytetem na nadchodzące rundy.

Przebieg wyścigu na Spa

Basz nie potrzebował dużo czasu na aklimatyzację za kierownicą. Już na początku ustanowił najszybszy czas w klasyfikacji generalnej drugiej części czasówki, czym przypieczętował pole position w klasie PRO-AM po uśrednieniu pomiarów jego i Jedlińskiego. Przewaga Karola nad najbliższym rywalem wyniosła 0,250 sekundy.

Olimp Racing podzielił dystans 500 kilometrów na cztery stinty. Wyścig rozpoczął Marcin Jedliński, który skutecznie uniknął zbędnych incydentów w nerwowym początku rywalizacji.

Po 43 minutach stery przejął Karol Basz, zajmując piątą pozycję na wyjeździe z boksu. Przed końcem swojej zmiany awansował o jedną lokatę oraz znacząco zbliżył się do liderów klasy.

Za kierownicę na kolejne trzy kwadranse powrócił Jedliński. Przed ostatnią zmianą kierowców spadł na wcześniej zajmowane piąte miejsce. W końcowej fazie zmagań Basz zyskał dwie pozycje, zapewniając polskiemu duetowi najniższy stopień na podium.

Karol Basz zadowolony z pierwszego podium

Zwykle kapryśna pogoda na belgijskim obiekcie tym razem sprzyjała przez cały dystans wyścigu. Chociaż status toru jednoznacznie wskazywał mokrą nawierzchnię, przez pełne 180 minut nie pojawiły się opady deszczu.

Sama rywalizacja również przebiegła bardzo czysto. Pomimo licznych kolizji, ani razu nie pojawiła się neutralizacja i nie było konieczności przerywania zmagań.

– Za nami 500 km Spa-Francorchamps – druga runda GT-Open. Cały zespół Olimp Racing wykonał świetną robotę przez ten weekend. W sobotę mieliśmy znakomite tempo, które pozwoliło nam wywalczyć pole position. W niedzielę start z pierwszego pola pomógł nam umocnić pozycję w czołówce, której broniliśmy przez 72 okrążenia, aż do wywieszenia flagi w szachownicę. Trzecie miejsce daje ogromną satysfakcję i solidny dorobek punktowy. Cały zespół jest naprawdę zadowolony z tego wyniku, wszyscy włożyli w niego ogromy wysiłek. Wiemy nad czym musimy jeszcze popracować i skupić naszą uwagę przed kolejną rundą, która już niebawem odbędzie się na Hockenheimring. Dziękuję za wsparcie i widzimy się już niebawem na torze – powiedział Karol Basz.

Aby nie przegapić najciekawszych artykułów kliknij obserwuj speedwaynews.pl na Google News

Obserwuj nas!
  • Tagi
  • GT Open
  • Karol Basz

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Powiązane artykuły

Awaria wykluczyła Polaka z walki o triumf w 24h Spa

Motorsport: Awaria wykluczyła Polaka z walki o triumf w 24h Spa

Adrian Drozdek

  • Inne wyścigi
1 lipca 2025

Polski kierowca nie przeciął linii mety 24-godzinnego wyścigu na Spa-Francorchamps, ponieważ odpadł po niespełna sześciu godzinach rywalizacji.

Basz otarł się o podium w Świątyni Prędkości

Motorsport: Basz otarł się o podium w Świątyni Prędkości

Adrian Drozdek

  • Serie z Polakami
3 czerwca 2025

Załoga #3 GetSpeed w składzie: Karol Basz, Anthony Bartone i Yannick Mettler zajęła czwarte miejsce w 3-godzinnym wyścigu GT World Challenge Europe Endurance Cup na Monzy.

Polski mistrz świata FIA o niezwykłej przygodzie | WYWIAD

Motorsport: Polski mistrz świata FIA o niezwykłej przygodzie | WYWIAD

Adrian Drozdek

  • Serie z Polakami
22 maja 2025

Karol Basz, kartingowy mistrz świata CIK-FIA z 2015 roku, obecnie ścigający się w GT World Challenge Europe i GT Open, opowiedział o swoich motorsportowych wyzwaniach. Polak łączy obowiązki kierowcy wyścigowego z zarządzaniem KB Management, KB Racing Experience, coachingiem i wieloma innymi projektami.

Polskie podium w GT Open w Belgii

Polskie podium w GT Open w Belgii

Adrian Drozdek

  • Formuła 1
19 maja 2025

Kierowcy Olimp Racing, Karol Basz i Marcin Jedliński. stanęli na podium drugiej rundy International GT Open w Belgii.

Niezaspokojony apetyt Basza we Francji

Motorsport. Niezaspokojony apetyt Basza we Francji

Adrian Drozdek

  • Serie z Polakami
15 kwietnia 2025

Karol Basz, wspólnie z Anthonym Bartone’em i Yannickiem Mettlerem, nie zaliczyli wymarzonego w pierwszym tegorocznym wyścigu GT World Challenge Europe. Mimo dobrego tempa, czegoś zabrakło.

Polak zaimponował w prologu GT World Challenge Europe. Basz mierzy wysoko

Polak zaimponował w prologu GT World Challenge Europe. Basz mierzy wysoko

Adrian Drozdek

  • Formuła 1
17 marca 2025

Polskie kierowca, Karol Basz, zajął pierwsze miejsce podczas trzeciej sesji przedsezonowych testów. Jego czas finalnie okazał się być drugi najlepszy podczas całego prologu GT World Challenge Europe.

Patronat medialny

  • Speedway Równe

  • Speedway Club Žarnovica

  • German Speedway Masters

  • Baltic Speedway League

Formuła 1

MKierowcaZespółPkt.
1.Oscar PiastriMcLaren216
2.Lando NorrisMcLaren201
3.Max VerstappenRed Bull155
4.George RussellMercedes146
5.Charles LeclercFerrari119
6.Lewis HamiltonFerrari91
7.Andrea Kimi AntonelliMercedes63
8.Alexander AlbonWilliams42
9.Esteban OconHaas23
10.Nico HulkenbergStake F1 Team22
11.Isack HadjarVisa Cash App RB21
12.Lance StrollAston Martin14
13.Fernando AlonsoAston Martin14
14.Carlos SainzWilliams13
15.Liam LawsonVisa Cash App RB12
16.Pierre GaslyAston Martin11
17.Yuki TsunodaRed Bull10
18.Oliver BearmanHaas6
19.Gabriel BortoletoStake F1 Team4
20.Franco ColapintoAlpine0
21.Jack DoohanAlpine0

Formuła 2

MKierowcaZespółPkt.
1.Richard VerschoorMP Motorsport114
2.Alex DunneRodin Motorsport90
3.Jak CrawfordDAMS Lucas Oil88
4.Leonardo FornaroliInvicta Racing86
5.Luke BrowningHitech TGR83
6.Arvid LindbladInvicta Racing79
7.Pepe MartiCampos Racing67
8.Sebastián MontoyaPrema Racing53
9.Victor MartinsART Grand Prix49
10.Dino BeganovicHitech TGR31
11.Roman StanekInvicta Racing23
12.Kush MainiDAMS Lucas Oil21
13.Gabriele MiniPrema Racing21
14.Joshua DürksenAIX Racing19
15.Oliver GoetheMP Motorsport12
16.Rafael VillagómezVan Amersfoort Racing10
17.Ritomo MiyataART Grand Prix6
18.Amaury CordeelTrident2
19.Sami MeguetounifTrident2
20.Cian ShieldsAIX Racing0
21.Max EstersonTrident0
22.John BennettVan Amersfoort Racing0

MotoGP

MKierowcaZespółPkt.
1.Marc MarquezDucati Lenovo Team307
2.Alex MarquezBK8 Gresini Racing MotoGP239
3.Francesco „Pecco” BagnaiaDucati Lenovo Team181
4.Franco MorbidelliPertamina Enduro VR46 Racing Team139
5.Fabio Di GiannantonioPertamina Enduro VR46 Racing Team136
6.Marco BezzecchiAprilia Racing121
7.Johann ZarcoCastrol Honda LCR101
8.Pedro AcostaRed Bull KTM Factory Racing98
9.Fermin AldeguerBK8 Gresini Racing MotoGP81
10.Maverick VinalesRed Bull KTM Tech369
11.Fabio QuartararoMonster Energy Yamaha MotoGP Team67
12.AI AguraTrackhouse MotoGP Team49
13.Brad BinderRed Bull KTM Factory Racing47
14.Raúl FernándezTrackhouse MotoGP Team44
15.Enea BastianiniRed Bull KTM Tech342
16.Luca MariniHonda HRC Castrol38
17.Alex RinsMonster Energy Yamaha MotoGP Team35
18.Jack MillerPrima Pramac Yamaha MotoGP33
19.Joan MirHonda HRC Castrol32
20.Takaaki NakagamiHonda HRC Test Team10
21.Lorenzo SavadoriAprilia Racing8
22.Augusto FernandezPrima Pramac Yamaha MotoGP6
23.Miguel OliveiraPrima Pramac Yamaha MotoGP6
24.Somkiat ChantraIDEMITSU Honda LCR1
25.Aleix EspargaroHonda HRC Test Team0
26.Jorge MartinAprilia Racing0

Wydawca:
IBO Media Dagmara Starzec
32-015 Stanisławice 318
e-mail: kontakt@speedwaynews.pl

  • Kontakt z redakcją
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Pokaż się u nas
  • Regulamin
  • Polityka Prywatności
  • Informacje o RODO
  • Zarejestruj się
  • O serwisie
  • Galerie zdjęć

2025 © speedwaynews.pl - Wszelkie prawa autorskie wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie informacji i tekstów zabronione