⨉
⨉
  • O serwisie
  • Współpraca i reklama
  • Autorzy
  • Kontakt
  • Regulamin serwisu
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Zaloguj się
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
F1 speedwaynews speedway
  • Formuła 1
    • Kalendarz Formuły 1
    • Składy zespołów Formuły 1 2025
  • MotoGP
    • Kalendarz MotoGP 2025
    • Tory MotoGP
  • Serie juniorskie
    • Formuła 2
    • Formuła 3
    • Formuła 4
    • Formuły regionalne
  • Serie juniorskie z Polakami
    • Wyniki
  • Kącik ciekawostek
    • Historia Formuły
    • Kariery
    • Polacy w Formule
    • Tory
  • Inne wyścigi
  • Wywiady
Zakończona
- Logo Kwalifikacje do GP Japonii F1 2025
05.04.2025 08:00
Zakończona
 Logo F1 GP Chin 2025
23.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do GP Chin F1 2025
22.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Sprint przed GP Chin 2025
22.03.2025 03:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do sprintu GP Chin F1 2025
21.03.2025 08:30
Strona główna » Porsche zdominowało GP Long Beach IMSA. Klęska BMW

Porsche zdominowało GP Long Beach IMSA. Klęska BMW

  • Formuła 1
13 kwietnia 2025 Ten artykuł przeczytasz w 9 minut

Grzegorz Piotrowicz

Porsche zdominowało GP Long Beach IMSA. Klęska BMW

GP Long Beach IMSA momentami było dość spokojne i generalnie trudno się wyprzedzało na tym torze. Nadal jednak duet Porsche Penske pokazał, że strategią można wiele ugrać. W GTD kapitalną strategią popisało się Porsche AO Racing.

Penske bezbłędnie rozegrało BMW

Po starcie obydwu aut z drugiego rzędu, między Tandym a Jaminetem doszło do drobnej przepychanki. Na niej gorzej wyszedł Jaminet, który stracił jedną pozycję na rzecz Acury. Jednakże po dwudziestu minutach to straciło na znaczeniu, gdy Corvette AWA Racing wywołała neutralizację. Wtedy Tandy z #7 i Jaminet z #6 zanurkowali do boksów za liderującym wówczas Vanthoorem z #25 BMW. I tutaj zadziałała magia Penske. Ekspresowe tankowanie i wymiana kierowców pozwoliły obydwu autom przeskoczyć BMW. Jakby tego było mało to Team RLL rozdzielił strategię między dwa prototypy bawarskiego producenta. I jak #25 zjechała od razu, tak #24 pierwotnie prawdopodobnie miała zjechać w późniejszej części wyścigu. Jednakże ostatecznie ta załoga pojawiła się u swoich mechaników jeszcze w trakcie tej samej neutralizacji.

W takiej sytuacji na czele wylądowały dwa fabryczne Porsche. Te od momentu restartu kontrolowały sytuację już do samej mety. Nawet drugi wyjazd samochodu bezpieczeństwa nie zachwiał ich dubletem. Nick Tandy i Felipe Nasr wygrali GP Long Beach 2025 IMSA przez bliźniaczym Penske. Podium dopełniło BMW #25, które znów nie zmieniło pole position na zwycięstwo. Dopiero za nimi zameldowały się samochody Acury, Cadillaca i Aston Martin. Nawet pomijając ciasną naturę toru Long Beach, te dwie marki wyglądały w tym wyścigu na „bezzębne”. W tym wyścigu były one zdecydowanie niewidoczne.

BMW prowadzi po starcie GP Long Beach IMSA 2025
Fot. BMW Motorsport

RLL i BMW muszą wyciągnąć wnioski

Już po raz trzeci z rzędu Dries Vanthoor był najszybszy w kwalifikacjach dzięki prędkości BMW. Potem znowu dobrze wystartował i trzymał prowadzenie przed rywalami. Na Long Beach wyprzedzanie jest dość trudne i najlepszą szansą na awans jest tu przeskoczenie rywala w alei serwisowej. I dobitnie przekonał się o tym Belg, gdy po dwudziestu minutach on wraz z duetem Penske zameldował się w boksach podczas pierwszej neutralizacji. Spóźniona zmiana kierowców, która w Porsche poszła sprawnie przyniosła zmianę na czele. Teraz to BMW stało się myśliwym, a Porsche zwierzyną. Jednakże po restarcie okazało się, że Eng w #25 nie ma na nią sposobu, podobnie jak jego rywale.

To był absolutny blamaż ekipy RLL. Do tego zespół jeszcze opóźnił zjazd #24 względem #25 tylko po to, aby uniknąć podwójnego postoju dwóch aut. W Penske nie stanowiło to problemu. Natomiast w przypadku ekipy Bobby’ego Rahala zdaje się to przerastać ich możliwości organizacyjne.

Tym samym BMW koncertowo pozbawiło się zwycięstwa, lub choćby podwójnego podium.Biorąc pod uwagę ilość tego typu zdarzeń oraz błędów strategicznych, jakie mają miejsce w tej ekipie, BMW powinno rozważyć zmianę zespołu partnerującego im w tym programie. M Hybrid V8 pokazuje w tym roku bardzo dobre osiągi zarówno w IMSA, jak i WEC i marnowanie jego możliwości poprzez nieumiejętny dobór strategii jest czymś karygodnym.

GP Long Beach 2025 IMSA: Rexy najlepsze w GTD

Początki dobrze układały się dla Parkera Thompsona z Lexusa oraz Toma Gamble w Astonie Martinie. Zaś za nimi jechał Jonny Edgar w Rexy AO Racing Porsche, które gościnnie jechało w GTD. I tym razem znów o wszystkim zadecydowały postoje, ale nie te mające miejsce przy pierwszej neutralizacji. Wtedy samochody tylko dolewały paliwa i nie wymieniały kierowców. Takie postoje wydarzyły się w czterdziestej minucie, na godzinę przed metą. Sprawna zamiana Edgara na Laurensa Vanthoora zaowocowała przeskoczeniem Lexusa i Astona Martina. Dalej już nie było okazji do zyskania pozycji w boksach, ponieważ auta GTD dojechały na tym paliwie już do mety. GP Long Beach 2025 IMSA wywalczyli Vanthoor wraz z Edgarem w #177 AO Racing Porsche.

Vanthoor i Edgar najszybsi w GP Long Beach IMSA GTD
Fot. Porsche Motorsport

Klasyfikacja generalna IMSA po GP Long Beach 2025

Nie zdziwi nikogo fakt, że tu obecnie prowadzi #7 Porsche Penske. Zaś za nimi ze stratą ponad stu punktów mamy bliźniaczą #6. Trzecie ze stratą blisko trzystu „oczek” mamy BMW z Engiem i Vanthoorem. Natomiast w GTD liderem punktacji jest Russell Ward z Mercedesa. Do niego około sto punktów tracą Tom Gamble i Parker Thompson. Przypominamy, że w IMSA obowiązuje inna skala punktowa. Tam za pole position przyznaje się 35 „oczek”, a za zwycięstwo 350. Dodatkowo punktuje cała stawka.

IMSA zostaje w Kalifornii

Po Long Beach znów czeka nas miesiąc przerwy. Po niej stawka przeniesie się na tor Laguna Seca, a więc inny popularny obiekt w stanie Kalifornia. Tam 12 maja odbędzie się kolejny sprint, ale tym razem potrwa on 2 godziny i 40 minut, a więc o godzinę dłużej niż w Long Beach. Tym razem ujrzymy na starcie wszystkie cztery klasy. Natomiast już za tydzień czeka nas druga runda WEC w postaci 6h Imola. Zaś 4 maja drugi wyścig sezonu rozegra ELMS.

Wyniki wyścigu GP Long Beach 2025 IMSA

Dwie neutralizacje w GP Long Beach 2025 IMSA
Fot. Alkamel IMSA

Aby nie przegapić najciekawszych artykułów kliknij obserwuj speedwaynews.pl na Google News

Obserwuj nas!
  • Tagi
  • IMSA
  • IMSA 2025

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Powiązane artykuły

IMSA: BMW zakończyło historyczną współpracę

Motorsport: IMSA: BMW zakończyło historyczną współpracę

Igor Długosz

  • Inne wyścigi
11 lipca 2025

W środku nocy potwierdzona została jedna z najważniejszych decyzji kontraktowych na sezon 2026 IMSA. Po aż siedemnastu latach współpracy BMW postanowiło rozstać się z Team RLL. Jaka teraz będzie przyszłość ich programu GTP?

IMSA: Acura wygrała GP Detroit. Ford pokonał Corvette „w domu”

Motorsport. IMSA: Acura wygrała GP Detroit. Ford pokonał Corvette „w domu”

Grzegorz Piotrowicz

  • Serie z Polakami
1 czerwca 2025

Dotychczas Porsche miało zawsze odpowiedź na tempo Acury, BMW czy Cadillaca. Tym razem jednak doszło do zmiany układu sił. W Detroit to wspomniana Acura najlepiej się zakwalifikowała i pomimo dobrej strategii ekipy Penske to Meyer Shank Racing dowiózł zwycięstwo w domu Forda i General Motors.

IMSA: Porsche pokonało BMW w GP Monterey. Kolizja na finiszu

Motorsport: IMSA: Porsche pokonało BMW w GP Monterey. Kolizja na finiszu

Grzegorz Piotrowicz

  • Serie z Polakami
12 maja 2025

Trwa absolutna dominacja Porsche w amerykańskich mistrzostwach. W GP Monterey w IMSA, ponownie z pole position ruszył Dries Vanthoor z BMW i znowu #24 musiała uznać wyższość duetu Porsche Penske.

Porsche zdominowało GP Long Beach IMSA. Klęska BMW

Porsche zdominowało GP Long Beach IMSA. Klęska BMW

Grzegorz Piotrowicz

  • Formuła 1
13 kwietnia 2025

GP Long Beach IMSA momentami było dość spokojne i generalnie trudno się wyprzedzało na tym torze. Nadal jednak duet Porsche Penske pokazał, że strategią można wiele ugrać. W GTD kapitalną strategią popisało się Porsche AO Racing.

Nowa generacja LMP2. Przepisy nabierają kształtu

Nowa generacja LMP2. Przepisy nabierają kształtu

Igor Długosz

  • Formuła 1
30 marca 2025

Po latach opóźnień i niezdecydowania FIA oraz ACO wreszcie czują się gotowe do wprowadzenia następnej generacji aut LMP2. W przeciągu ostatnich kilku dni dowiedzieliśmy się o przetargach na nowe silniki i podwozia.

Potrójna korona wyścigów długodystansowych. Nick Tandy dołączył do ekskluzywnego grona

Potrójna korona wyścigów długodystansowych. Nick Tandy dołączył do ekskluzywnego grona

Igor Długosz

  • Formuła 1
21 marca 2025

Potrójna korona to termin znany wśród fanów motorsportu. Nie tak dużo osób jednak wie, o istnieniu długodystansowej wersji tego osiągnięcia. W zeszły weekend na listę jej zwycięzców wpisał się nowy zawodnik.

12h Sebring: Wygrana Porsche. Inter Europol najlepszy w LMP2

12h Sebring: Wygrana Porsche. Inter Europol najlepszy w LMP2

Grzegorz Piotrowicz

  • Formuła 1
16 marca 2025

12h Sebring IWSC znów przyniosło nam rollercoaster w końcówce zmagań. Najlepsze w GTP okazało się Porsche, które wywalczyło dublet. Natomiast w LMP2 pierwsze samodzielne zwycięstwo wywalczył Inter Europol Competition.

Intensywny weekend wyścigowy. Wraca F1 i nie tylko

Intensywny weekend wyścigowy. Wraca F1 i nie tylko

Grzegorz Piotrowicz

  • Formuła 1
14 marca 2025

W ten weekend będziemy mogli raczyć się ściganiem w F1, MotoGP, IMSA, a także w klasach i seriach juniorskich. Szykuje się sporo emocji.

BMW zdobywa pole position na Sebring w dramatycznych kwalifikacjach | Podsumowanie

BMW zdobywa pole position na Sebring w dramatycznych kwalifikacjach | Podsumowanie

Igor Długosz

  • Formuła 1
14 marca 2025

Sesja kwalifikacyjna IMSA na torze Sebring tradycyjnie nie rozczarowała. Kierowcy podarowali nam ogromną dawkę emocji jeszcze przed startem 12-godzinnych zmagań.

Jak okiełznać wyboje? Zapowiedź 12 Hours of Sebring 2025

Jak okiełznać wyboje? Zapowiedź 12 Hours of Sebring 2025

Igor Długosz

  • Formuła 1
13 marca 2025

Druga runda tegorocznego sezonu IMSA to historyczne 12 Hours of Sebring. Choć dystans jest o połowę krótszy niż w Daytonie, zespoły i kierowców czeka równie wielkie wyzwanie.

Patronat medialny

  • Speedway Równe

  • Speedway Club Žarnovica

  • German Speedway Masters

  • Baltic Speedway League

Formuła 1

MKierowcaZespółPkt.
1.Oscar PiastriMcLaren234
2.Lando NorrisMcLaren226
3.Max VerstappenRed Bull165
4.George RussellMercedes147
5.Charles LeclercFerrari119
6.Lewis HamiltonFerrari103
7.Andrea Kimi AntonelliMercedes63
8.Alexander AlbonWilliams46
9.Nico HulkenbergStake F1 Team37
10.Esteban OconHaas23
11.Isack HadjarVisa Cash App RB21
12.Lance StrollAston Martin20
13.Pierre GaslyAlpine19
14.Fernando AlonsoAston Martin16
15.Carlos SainzWilliams13
16.Liam LawsonVisa Cash App RB12
17.Yuki TsunodaRed Bull10
18.Oliver BearmanHaas6
19.Gabriel BortoletoStake F1 Team4
20.Franco ColapintoAlpine0
21.Jack DoohanAlpine0

Formuła 2

MKierowcaZespółPkt.
1.Richard VerschoorMP Motorsport114
2.Alex DunneRodin Motorsport90
3.Jak CrawfordDAMS Lucas Oil88
4.Leonardo FornaroliInvicta Racing86
5.Luke BrowningHitech TGR83
6.Arvid LindbladInvicta Racing79
7.Pepe MartiCampos Racing67
8.Sebastián MontoyaPrema Racing53
9.Victor MartinsART Grand Prix49
10.Dino BeganovicHitech TGR31
11.Roman StanekInvicta Racing23
12.Kush MainiDAMS Lucas Oil21
13.Gabriele MiniPrema Racing21
14.Joshua DürksenAIX Racing19
15.Oliver GoetheMP Motorsport12
16.Rafael VillagómezVan Amersfoort Racing10
17.Ritomo MiyataART Grand Prix6
18.Amaury CordeelTrident2
19.Sami MeguetounifTrident2
20.Cian ShieldsAIX Racing0
21.Max EstersonTrident0
22.John BennettVan Amersfoort Racing0

MotoGP

MKierowcaZespółPkt.
1.Marc MarquezDucati Lenovo Team307
2.Alex MarquezBK8 Gresini Racing MotoGP239
3.Francesco „Pecco” BagnaiaDucati Lenovo Team181
4.Franco MorbidelliPertamina Enduro VR46 Racing Team139
5.Fabio Di GiannantonioPertamina Enduro VR46 Racing Team136
6.Marco BezzecchiAprilia Racing121
7.Johann ZarcoCastrol Honda LCR101
8.Pedro AcostaRed Bull KTM Factory Racing98
9.Fermin AldeguerBK8 Gresini Racing MotoGP81
10.Maverick VinalesRed Bull KTM Tech369
11.Fabio QuartararoMonster Energy Yamaha MotoGP Team67
12.AI AguraTrackhouse MotoGP Team49
13.Brad BinderRed Bull KTM Factory Racing47
14.Raúl FernándezTrackhouse MotoGP Team44
15.Enea BastianiniRed Bull KTM Tech342
16.Luca MariniHonda HRC Castrol38
17.Alex RinsMonster Energy Yamaha MotoGP Team35
18.Jack MillerPrima Pramac Yamaha MotoGP33
19.Joan MirHonda HRC Castrol32
20.Takaaki NakagamiHonda HRC Test Team10
21.Lorenzo SavadoriAprilia Racing8
22.Augusto FernandezPrima Pramac Yamaha MotoGP6
23.Miguel OliveiraPrima Pramac Yamaha MotoGP6
24.Somkiat ChantraIDEMITSU Honda LCR1
25.Aleix EspargaroHonda HRC Test Team0
26.Jorge MartinAprilia Racing0

Wydawca:
IBO Media Dagmara Starzec
32-015 Stanisławice 318
e-mail: kontakt@speedwaynews.pl

  • Kontakt z redakcją
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Pokaż się u nas
  • Regulamin
  • Polityka Prywatności
  • Informacje o RODO
  • Zarejestruj się
  • O serwisie
  • Galerie zdjęć

2025 © speedwaynews.pl - Wszelkie prawa autorskie wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie informacji i tekstów zabronione