⨉
⨉
  • O serwisie
  • Współpraca i reklama
  • Autorzy
  • Kontakt
  • Regulamin serwisu
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Zaloguj się
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
F1 speedwaynews speedway
  • Formuła 1
    • Kalendarz Formuły 1
    • Składy zespołów Formuły 1 2025
  • MotoGP
    • Kalendarz MotoGP 2025
    • Tory MotoGP
  • Serie juniorskie
    • Formuła 2
    • Formuła 3
    • Formuła 4
    • Formuły regionalne
  • Serie juniorskie z Polakami
    • Wyniki
  • Kącik ciekawostek
    • Historia Formuły
    • Kariery
    • Polacy w Formule
    • Tory
  • Inne wyścigi
  • Wywiady
Zakończona
- Logo Kwalifikacje do GP Japonii F1 2025
05.04.2025 08:00
Zakończona
 Logo F1 GP Chin 2025
23.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do GP Chin F1 2025
22.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Sprint przed GP Chin 2025
22.03.2025 03:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do sprintu GP Chin F1 2025
21.03.2025 08:30
Strona główna » Powinien mieć już dwa tytuły. George Russell śmiało o F1

Powinien mieć już dwa tytuły. George Russell śmiało o F1

  • Formuła 1
28 kwietnia 2025 Ten artykuł przeczytasz w 7 minut

Wiktoria Żupińska

Powinien mieć już dwa tytuły. George Russell śmiało o F1

George Russell solidnie zaczął nowy sezon F1. Wyszedł z cienia Lewisa Hamiltona i wypowiedział śmiałe uwagi. Nie boi się Maxa Verstappena.

Wyszedł z cienia Lewisa Hamiltona

George Russell od sezonu 2025 jest liderem Mercedesa. Spędził trzy lata jako kolega zespołowy Lewisa Hamiltona, czyli statystycznie najlepszego kierowcy w historii Formuły 1. Dotrzymywał mu kroku, a w zeszłym roku zdecydowanie pokonał w kwalifikacjach do Grand Prix stosunkiem 19-5. Zdobył też dwadzieścia dwa punkty więcej od siedmiokrotnego mistrza świata.

Teraz Brytyjczyk jeździ u boku młodego Kimiego Antonellego. Według Toto Wolffa, George Russell bez problemów przejął rolę lidera zespołu i jak na razie osiąga najlepsze wyniki, na jakie pozwalają możliwości bolidu. Jego najgorsze miejsce w tym roku to 5. w Arabii Saudyjskiej.

🗣️ "I'm excited to see how he progresses throughout the season."

George Russell has nothing but praise for his rookie team-mate, Kimi Antonelli: pic.twitter.com/CVocaqjy7Z

— The Race (@wearetherace) April 17, 2025

– Co ciekawe, Lewis był zawsze tym bardzo doświadczonym i starszym kierowcą tutaj. A George, to nigdy nie było tak, że on był szczeniaczkiem. Ale nagle Lewisa nie ma, a George jest w swojej najlepszej formie albo na jej początku, zdecydowanie starszy kierowca w zespole, który dowozi, ma dobre występy, mówi odpowiednie rzeczy. I przejął tę rolę od Lewisa – powiedział Wolff na łamach The Athletic w Arabii Saudyjskiej.

Pięć lat za późno

Trzykrotny zwycięzca Grand Prix w F1 jest gotowy na mistrzostwo świata. Gdy przeszedł do Mercedesa w 2022, forma zespołu znacznie się pogorszyła. Red Bull i Max Verstappen oficjalnie zakończyli ośmioletnią dominację stajni z Brackley rok wcześniej w Abu Zabi. Mimo wszystko sezon 2024 okazał się dotychczas najlepszy dla niemieckiej ekipy dotychcz w obecnym cyklu regulacji, bo Russell z Hamiltonem wygrali łącznie cztery GP.

– Bycie kolegą zespołowym siedmiokrotnego mistrza świata nie jest proste. Kiedyś było tak, że jak skończyłeś przed Lewisem Hamiltonem w mistrzostwach albo w wyścigu, wygrywałeś wyścig. Albo jeśli skończyłeś przed [nim – przyp. red] w mistrzostwach, wygrywałeś mistrzostwo. Jeśli znalazłbym się tu pięć lat wcześniej, można by argumentować, że miałbym dwa tytuły mistrzowskie – spekulował George Russell w wywiadzie dla Luke’a Smitha.

George Russell says contracts don't "really mean anything" in today's Formula 1 📝 pic.twitter.com/DqvD0xsPly

— ESPN F1 (@ESPNF1) April 18, 2025

Brytyjczyk przyznaje, że zaczął chodzić do psychologa sportowego. Twierdzi, że pomogło mu to w osiąganiu lepszych wyników, radzeniu sobie z presją i poczuciem porażki. Kieruje się też podejściem Rogera Federera, który powiedział, że wygrał tylko 54% punktów w meczach tenisowych, w których brał udział.

– Kiedy rzeczywiście rozłożysz to na części i zrozumiesz, że to tylko sport, pomoże ci to wejść na wyższy poziom. Po prostu akceptacja, że nikt nigdzie nie wygrywa 100% cały czas. Musisz się więc przygotować na te porażki, ale będziesz wiedzieć jak sobie z nimi poradzić – tłumaczył dalej.

Nie boi się Maxa Verstappena

Od 2026 w Formule 1 zaczną obowiązywać nowe regulacje techniczne. Mercedes, podobnie jak wtedy, gdy po raz pierwszy wprowadzono silniki hybrydowe V6, uważany jest za faworytów. Wszystko przez szczególny nacisk na jednostkę napędową w przepisach – jej konkurencyjność może znacznie zaważyć o sukcesie lub porażce zespołu.

Kontrakt George’a Russella kończy się pod koniec tego roku, podobnie Kimiego Antonellego. Toto Wolff jednak widzi w młodym Włochu kolejną gwiazdę F1, na miarę Hamiltona i Verstappena. Z tego powodu to właśnie Russell byłby najbardziej narażony na utratę miejsca w Mercedesie, w razie gdyby Holender chciał odejść z Red Bulla.

Martin Brundle on George Russell's Mercedes future…https://t.co/LaL8ixwBCk#F1 pic.twitter.com/8UQ4O6qn2O

— PlanetF1 (@Planet_F1) April 15, 2025

– Kiedy Lewis tu był, nigdy nie dyskutowano o kontrakcie wcześniej niż w czerwcu, lipcu. To zawsze było lato. Nienormalne prawdopodobnie jest to, ile kierowców podpisało tak wcześnie [kontrakt długoterminowy – przyp. red.] – uspakajał w Dżudzie Russell.

Aby nie przegapić najciekawszych artykułów kliknij obserwuj speedwaynews.pl na Google News

Obserwuj nas!
  • Tagi
  • F1
  • F1 2025
  • George Russell
  • Mercedes F1

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Powiązane artykuły

Red Bull jest pod wrażeniem. Yuki Tsunoda radzi sobie z presją

Red Bull jest pod wrażeniem. Yuki Tsunoda radzi sobie z presją

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
10 maja 2025

Yuki Tsunoda jak dotąd przyzwoicie spisuje się w Red Bullu. Zespół pochwalił kierowcę za radzenie sobie z presją. Kierowca nie boi się wyrażać własnego zdania.

Były szef Alpine wprowadzi dwunasty zespół do F1?

Były szef Alpine wprowadzi dwunasty zespół do F1?

Adrian Drozdek

  • Felietony
9 maja 2025

Otmar Szafnauer, były szef Alpine i Force India/Racing Point, przekonywał, że Formuła 1 potrzebuje kolejnego zespołu. Sam widziałby też siebie jako na czele nowego projektu.

Vettel wróci do Red Bulla?

Vettel wróci do Red Bulla?

Adrian Drozdek

  • Formuła 1
9 maja 2025

Sebastian Vettel wielokrotnie wiązany był z powrotem do Formuły 1. Niemiec często łączony był z powrotem do roli kierowcy, ale ostatnio coraz częściej widzi się go w innych rolach.

Max Verstappen: Nie robi mi to różnicy

Max Verstappen: Nie robi mi to różnicy

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
8 maja 2025

Chociaż Max Verstappen rozpoczął GP Miami z pole position, to ukończył je poza podium. Po wyścigu w rozmowie z Viaplay szerzej powiedział, co myśli o swoim tempie.

Limit budżetowy F1 zostanie wycofany?

Limit budżetowy F1 zostanie wycofany?

Adrian Drozdek

  • Formuła 1
8 maja 2025

Trudno w to uwierzyć, ale wkrótce możemy mieć zwrot w sprawie limitu budżetowego w F1. Prezydent FIA, Mohammed Ben Sulayem, cytowany przez "Associated Press", rzekomo widzi w nim tylko "problem".

Ferrari popełniło fundamentalny błąd. Musi ratować sezon w F1

Ferrari popełniło fundamentalny błąd. Musi ratować sezon w F1

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
7 maja 2025

Ferrari nie osiąga spodziewanych rezultatów. Zdobyli tylko jedne podium w Grand Prix w 2025. Bolid ma fundamentalny błąd. Zespół chce wprowadzić odważne zmiany.

Alpine nie zwalnia tempa. Argentyńczyk za Australijczyka

Alpine nie zwalnia tempa. Argentyńczyk za Australijczyka

Ernest Mróz

  • Formuła 1
7 maja 2025

Stało się. Właściwie mówiło się o tym przed startem sezonu. Ostatecznie stało się to po 6 rundach - Franco Colapinto wraca do ścigania w F1. Alpine nie daje mu jednak gwarancji dokończenia sezonu.

Trzęsienie w Alpine. Oliver Oakes zrezygnował

Trzęsienie w Alpine. Oliver Oakes zrezygnował

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
6 maja 2025

Oliver Oakes złożył rezygnację. Nie będzie już szefem zespołu Alpine. Jego obowiązki przejmie Flavio Briatore.

Aston Martin eksperymentuje w F1. Będzie testować na 2026

Aston Martin eksperymentuje w F1. Będzie testować na 2026

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
6 maja 2025

Aston Martin nie porzuca nadziei na poprawę sezonu. Niedługo wprowadzi ulepszenia. Zespół będzie testować technologie na przyszły rok.

Alex Albon: Nigdy nie miałem go w zasięgu wzroku tak długo

Alex Albon: Nigdy nie miałem go w zasięgu wzroku tak długo

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
6 maja 2025

Alex Albon był bardzo zadowolony z tempa Williamsa podczas GP Miami. Przyznał, że nawet, gdy jeździł dla Red Bull Racing, to nie miał Maxa Verstappena tak blisko przed sobą.

Patronat medialny

  • Speedway Równe

  • Speedway Club Žarnovica

  • German Speedway Masters

  • Baltic Speedway League

Formuła 1

MKierowcaZespółPkt.
1.Oscar PiastriMcLaren131
2.Lando NorrisMcLaren115
3.Max VerstappenRed Bull99
4.George RussellMercedes93
5.Charles LeclercFerrari53
6.Andrea Kimi AntonelliMercedes48
7.Lewis HamiltonFerrari41
8.Alexander AlbonWilliams30
9.Esteban OconHaas14
10.Lance StrollAston Martin14
11.Yuki TsunodaRed Bull9
12.Pierre GaslyAlpine7
13.Carlos SainzWilliams7
14.Nico HulkenbergStake F1 Team6
15.Oliver BearmanHaas5
16.Isack HadjarVisa Cash App RB5
17.Fernando AlonsoAston Martin0
18.Liam LawsonVisa Cash App RB0
19.Jack DoohanAlpine0
20.Gabriel BortoletoStake F1 Team0

Formuła 2

MKierowcaZespółPkt.
1.Richard VeschoorMP Motorsport53
2.Pepe MartíCampos Racing41
3.Leonardo FornaroliInvicta Racing40
4.Alex DunneRodin Motorsport35
5.Luke BrowningHitech TGR33
6.Victor MartinsART Grand Prix28
7.Arvid LindbladCampos Racing24
8.Jak CrawfordDAMS Lucas Oil20
9.Dino BenaovicHitech TGR12
10.Gabriele MiniPrema Racing12
11.Joshua DürksenAIX Racing11
12.Roman StanekInvicta Racing8
13.Oliver GoetheCampos Racing6
14.Sebastián MontoyaPrema Racing3
15.Rafael VillagómezVan Amersfoort Racing3
16.Kush MainiDAMS Lucas Oil1
17.Ritomo MiyataART Grand Prix0
18.Amaury CordeelRodin Motorsport0
19.Sami MeguetounifTrident0
20.Cian ShieldsAIX Racing0
21.John BennettVan Amersfoort Racing0
22.Max EstersonTrident0

MotoGP

MKierowcaZespółPkt.
1.Alex MarquezBK8 Gresini Racing MotoGP140
2.Marc MarquezDucati Lenovo Team139
3.Francesco „Pecco” BagnaiaDucati Lenovo Team120
4.Franco MorbidelliPertamina Enduro VR46 Racing Team84
5.Fabio Di GiannantonioPertamina Enduro VR46 Racing Team63
6.Fabio QuartararoMonster Energy Yamaha MotoGP Team50
7.Johann ZarcoCASTROL Honda LCR43
8.AI OguraTrackhouse MotoGP Team37
9.Marco BezzecchiAprilia Racing36
10.Pedro AcostaRed Bull KTM Factory Racing33
11.Brad BinderRed Bull KTM Factory Racing32
12.Luca MariniHonda HRC Castrol32
13.Enea BastianiniRed Bull KTM Tech328
14.Fermin AldeguerBK8 Gresini Racing MotoGP25
15.Maverick VinalesRed Bull KTM Tech324
16.Jack MillerPrima Pramac Yamaha MotoGP19
17.Alex RinsMonster Energy Yamaha MotoGP Team17
18.Joan MirHonda HRC Castrol11
19.Raúl FernándezTrackhouse MotoGP Team6
20.Augusto FernandezPrima Pramac Yamaha MotoGP3
21.Miguel OliveiraPrima Pramac Yamaha MotoGP2
22.Lorenzo SalvadoriAprilia Racing1
23.Somkiat ChantraIDEMITSU Honda LCR0
24.Aleix EspargaroHonda HRC Test Team0
25.Jorge MartinAprilia Racing0

Wydawca:
IBO Media Dagmara Starzec
32-015 Stanisławice 318
e-mail: kontakt@speedwaynews.pl

  • Kontakt z redakcją
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Pokaż się u nas
  • Regulamin
  • Polityka Prywatności
  • Informacje o RODO
  • Zarejestruj się
  • O serwisie
  • Galerie zdjęć

2025 © speedwaynews.pl - Wszelkie prawa autorskie wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie informacji i tekstów zabronione