⨉
⨉
  • O serwisie
  • Współpraca i reklama
  • Autorzy
  • Kontakt
  • Regulamin serwisu
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Zaloguj się
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
F1 speedwaynews speedway
  • Formuła 1
    • Kalendarz Formuły 1
    • Składy zespołów Formuły 1 2025
  • MotoGP
    • Kalendarz MotoGP 2025
    • Tory MotoGP
  • Serie juniorskie
    • Formuła 2
    • Formuła 3
    • Formuła 4
    • Formuły regionalne
  • Serie juniorskie z Polakami
    • Wyniki
  • Kącik ciekawostek
    • Historia Formuły
    • Kariery
    • Polacy w Formule
    • Tory
  • Inne wyścigi
  • Wywiady
Zakończona
- Logo Kwalifikacje do GP Japonii F1 2025
05.04.2025 08:00
Zakończona
 Logo F1 GP Chin 2025
23.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do GP Chin F1 2025
22.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Sprint przed GP Chin 2025
22.03.2025 03:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do sprintu GP Chin F1 2025
21.03.2025 08:30
Strona główna » Przewodnik 24h Le Mans: Zapowiedź LMP2

Sport motorowy - Przewodnik 24h Le Mans: Zapowiedź LMP2

  • Serie z Polakami
10 czerwca 2025 Ten artykuł przeczytasz w 9 minut

Grzegorz Piotrowicz

Przewodnik 24h Le Mans: Zapowiedź LMP2

Na starcie tegorocznego 24h Le Mans 2025 zobaczymy siedemnaście prototypów LMP2. W prawie każdym z nich znajdziemy kierowców, którzy aspirują do miana zwycięzcy tego wyścigu, choć walka o takowe będzie ciasna od startu do mety. W tym artykule przedstawimy wam wybrane załogi drugiej klasy prototypów, którą samochody zaopatruje obecnie francuska Oreca.

United Autosports broni trofeum

Z pięciu poprzednich edycji 24h Le Mans aż dwie padły łupem brytyjskiej ekipy. W 2020 roku United Autosports miał świat LMP2 u stóp, bo wówczas zdobył on też mistrzostwo tej klasy w WEC i ELMS. Do tego doszła jeszcze mistrzowska korona w LMP3 w ELMS. Potem jednak przyszły gorsze lata, które zrzuciły zespół z piedestału. Chociażby warto wspomnieć o edycji z 2021 roku, gdy na starcie pojawiły się trzy auta, z których żadne z nich nie odniosło sukcesu.

Natomiast to wszystko udało się odbudować w zeszłym roku z pomocą Jarvisa, garga i Seigla. W tym roku ekipa Richarda Deana i Zaka Browna przyjechała do Francji z myślą o obronie tego rezultatu. Na pewno w przygotowaniach pomógł im start w 24h Daytona czy 12h Sebring na początku tego roku. Pytanie czy jakoś to się przełoży na formę w najbliższy weekend? Tego nikt nie wie. Wiemy natomiast, że Renger van der Zande, Pietro Fittipaldi i David Heinemeier Hansson w #22 oraz Daniel Schneider, Oliver Jarvis i Ben Hanley w #23 z Pro-Am to dobre składy. Mogą one powalczyć o triumf zarówno w ogólnym rozrachunku, jak i podklasie Pro-Am.

Fot. Javier Jimenez / DPPI

Inter Europol Competition celuje w drugi triumf

Trzeba sobie jasno powiedzieć, że dla polskiej ekipy, podobnie jak dla innych zespołów, wygrana w Le Mans nie była celem samym w sobie, a istotnym krokiem milowym. To, co dwa lata temu osiągnęli “piekarze” wydawało się niemożliwe, a jednak tego dokonali. Co istotne, po tym sukcesie, Inter Europol nie spoczął na laurach, a nawet przyspieszył. Później udało się wywalczyć wicemistrzostwo LMP2 w WEC i wygrać kilka wyścigów w ELMS. Wreszcie rok temu znów zagościli na podium w Le Mans, choć tym razem na drugim stopniu.

Do tego w IMSA ekipa zdobyła mistrzostwo przy współpracy z PR1 Mathiasen, a tegoroczne 12h Sebring padło ich łupem. Rzeczywistość oczywiście zweryfikuje cele, ale póki co ten jest jeden – wygrać 24h Le Mans. Tu podobnie – jak w Unitedzie – zobaczymy jedno normalne LMP2 w postaci #43. Je poprowadzą Kuba Śmiechowski, Tom Dillmann i Nick Yelloly. Zaś bliźniaczą #34 zobaczymy w grupie aut Pro-Am i zasiądą w nim Nick Boulle, Luca Ghiotto i Jean-Baptiste Simmenauer.

Algarve Pro w drodze po sukces

Trzeci zespół w tym zestawieniu to kolejna ekipa, która wystawi dwa auta, po jednym w obydwu podklasach. Portugalski zespół zna smak zwycięstwa we francuskim klasyku, ale tylko w kategorii LMP2 Pro-Am. Teraz warto pójść o krok dalej i wywalczyć wygraną w normalnej kategorii LMP2. Tu mają dobry arsenał w postaci #25, w którym zasiądą Mathias Kaiser, Lorenzo Fluxa i Theo Pourchaire. To solidny skład, którego największą wadą może być niewielkie doświadczenie Fluxy i Pourchaire, ale jednocześnie tych dwóch utalentowanych kierowców może zrobić nam niespodziankę. Auto #45 w Pro-Am poprowadzą George Kurtz, Nicky Catsburg i Alex Quinn.

IDEC Sport przełoży na Le Mans sukces z ELMS?

24h Le Mans to zdecydowanie inny wyścig w porównaniu do tych, jakie obserwujemy w cyklu ELMS. Jednak nie sposób nie zwrócić uwagi na to, jak w tegorocznej kampanii radzi sobie IDEC. W przeszłości ta ekipa przechodziła krzyż pański na tym torze, gdy w trakcie jednego dnia kierowcy potrafili doszczętnie rozbić dwa auta. Zaś innym razem zdarzyła się nawet konieczność podmiany zawodnika z powodu kontuzji na wskutek wypadku. Teraz jednak nie patrzymy na francuską ekipę przez pryzmat tamtych zdarzeń.

Dla nich jest to wyjątkowy rok, ponieważ jest to prawdopodobnie ostatni rok jako ekipa LMP2 przed awansem do klasy Hypercar. W 2026 roku wystawią oni prototyp należącej do Hyundaia marki Genesis. Dlatego warto wykorzystać ten rok, w którym inżynierowie owego producenta wspierają ekipę zakulisowo. To ma przełożenie na ich formę w ELMS i pomoże sięgnąć po laury w 24h Le Mans. Jak na razie w 4h Barcelona i Le Castellet udało się wygrać. Tutaj zadanie będzie o wiele trudniejsze, ale jednocześnie pojawi się tu sporo ekip z europejskiej serii. Zaś w #18 znajdą się Andre Lotterer, Mathys Jaubert i Jamie Chadwick. Zaś #28 poprowadzą Paul Lafargue, Job van Uitert i Sebastian Alvarez.

Fot. Julien Delfosse / DPPI

Zapowiedź 24h Le Mans: Nie zapominajmy o mniejszych zespołach LMP2

LMP2 w 24h Le Mans ma to do siebie, że tu absolutnie nikogo nie wolno wykluczać. Szansę mają tu zarówno ekipy wystawiające po dwa samochody, jak jeszcze nie wspomniany Proton czy jednosamochodowe operacje. Tu trzeba wymienić CLX jadące pod brandem, Pure Racing VDS Panis, TDS czy AO Racing by TF. To będą mocne składy. Jednocześnie niczego nie można ujmować Nielsen Racing czy RLR MSport, które znamy głównie z LMP3 w ELMS. Oczywiście fakt posiadania kierowcy z brązową licencją nie dyskwalifikuje ich z walki o czołowe pozycje, ale jednocześnie należy liczyć się z realiami. W klasie, w której każdy ma taki sam samochód, zgranie zespołu na torze daje ogromną różnicę.

Aby nie przegapić najciekawszych artykułów kliknij obserwuj speedwaynews.pl na Google News

Obserwuj nas!
  • Tagi
  • 24H of Le Mans
  • inter europol competition
  • lmp2
  • WEC

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Powiązane artykuły

Hyperpole Le Mans 24H: Historyczny dublet Cadillaca

Hyperpole Le Mans 24H: Historyczny dublet Cadillaca

Igor Długosz

  • Formuła 1
12 czerwca 2025

Musieli czekać na to rok. Po łamiącej serca porażce sprzed 12. miesięcy, Cadillac wreszcie może celebrować podwójny pierwszy rząd w Le Mans. Alex Lynn zdobył pole position kategorii Hypercar, a Mathias Beche oraz Mattia Drudi triumfowali kolejno w LMP2 i LMGT3.

Polacy w 24h Le Mans 2025. Polska ofensywa we Francji

Sport motorowy: Polacy w 24h Le Mans 2025. Polska ofensywa we Francji

Grzegorz Piotrowicz

  • Serie z Polakami
12 czerwca 2025

Od kilku lat Polacy mogą się cieszyć coraz większą reprezentacją w legendanym wyścigu 24h Le Mans. Teraz możemy mówić regularnie o dość sporej "ekipie", która co roku odwiedza francuski wyścig.

Kobiety w 24h Le Mans 2025. Dobra obsada nie tylko w LMGT3

Sport motorowy. Kobiety w 24h Le Mans 2025. Dobra obsada nie tylko w LMGT3

Grzegorz Piotrowicz

  • Serie z Polakami
12 czerwca 2025

OStatnie lata są coraz lepsze dla reprezentacji kobiet w 24h Le Mans. Oprócz Iron Dames zobaczymy jeszcze kilka innych reprezentantek "płci pięknej"

Przewodnik 24h Le Mans 2025: Klasa Hypercar jeszcze silniejsza

Sport motorowy. Przewodnik 24h Le Mans 2025: Klasa Hypercar jeszcze silniejsza

Grzegorz Piotrowicz

  • Serie z Polakami
12 czerwca 2025

Kolejny rok z rzędu Klasa Hypercar zapowiada się jeszcze lepiej, niż w poprzednim roku. 21 aut to absolutny rekord i kapitalna wiadomość dla sportu. W tej zapowiedzi przedstawimy szanse każdego z producentów na zwycięstwo w ten weekend.

Kwalifikacje w 24h Le Mans: Cadillac najszybszy w przed Hyperpole

Sport motorowy. Kwalifikacje w 24h Le Mans: Cadillac najszybszy w przed Hyperpole

Grzegorz Piotrowicz

  • Serie z Polakami
11 czerwca 2025

Pierwszy dzień kwalifikacji upłynął nam pod znakiem czerwonych flag oraz paru niespodzianek. W Hypercarach nie zobaczymy jutro jednej z Toyot.

Le Mans 24H: Kosmetyczne zmiany w BoP

Le Mans 24H: Kosmetyczne zmiany w BoP

Igor Długosz

  • Formuła 1
11 czerwca 2025

Balance of Performance podczas zeszłorocznego Le Mans 24H było wręcz perfekcyjnie. Większość aut w stawce miała dobre szanse na zwycięstwo, a kibice byli zachwyceni widowiskiem. Nic zatem dziwnego, że WEC utrzymało ten kierunek.

Le Mans 24H. Jak działa nowy format kwalifikacji?

Le Mans 24H. Jak działa nowy format kwalifikacji?

Igor Długosz

  • Formuła 1
10 czerwca 2025

Kwalifikacje nie są zbyt istotne w wyścigach długodystansowych, a szczególnie dobowych. Mimo to, format czasówki Le Mans 24H został w tym roku ciekawie rozbudowany.

Kiedy McLaren ukończył potrójną koronę – Historia Le Mans 1995

Kiedy McLaren ukończył potrójną koronę – Historia Le Mans 1995

Igor Długosz

  • Formuła 1
10 czerwca 2025

Za dwa lata McLaren wykona swój wyczekiwany powrót do czołowej klasy Le Mans. Wielokrotni mistrzowie świata Formuły 1 zaledwie kilka razy startowali w tym legendarnym wyścigu. Ich debiut w 1995 roku zapisał się jednak na kartach historii.

Przewodnik 24h Le Mans: Zapowiedź LMP2

Sport motorowy - Przewodnik 24h Le Mans: Zapowiedź LMP2

Grzegorz Piotrowicz

  • Serie z Polakami
10 czerwca 2025

Na starcie tegorocznego 24h Le Mans 2025 zobaczymy siedemnaście prototypów LMP2. W prawie każdym z nich znajdziemy kierowców, którzy aspirują do miana zwycięzcy tego wyścigu, choć walka o takowe będzie ciasna od startu do mety. W tym artykule przedstawimy wam wybrane załogi drugiej klasy prototypów, którą samochody zaopatruje obecnie francuska Oreca.

Przewodnik 24h Le Mans 2025: Zapowiedź LMGT3

Sport motorowy. Przewodnik 24h Le Mans 2025: Zapowiedź LMGT3

Grzegorz Piotrowicz

  • Serie z Polakami
9 czerwca 2025

Drugi rok klasy LMGT3 w WEC i ELMS nie oznacza, że mamy wystarczająco dużo wiedzy, aby określić, kto może być faworytem do zwycięstwa w 24h Le Mans 2025. Spróbujemy jednak przyblżyć szanse poszczególnych producentów oraz niektórych załóg na sukces w nadchodzącym wyścigu.

Patronat medialny

  • Speedway Równe

  • Speedway Club Žarnovica

  • German Speedway Masters

  • Baltic Speedway League

Formuła 1

MKierowcaZespółPkt.
1.Oscar PiastriMcLaren186
2.Lando NorrisMcLaren176
3.Max VerstappenRed Bull137
4.George RussellMercedes111
5.Charles LeclercFerrari94
6.Lewis HamiltonFerrari71
7.Andrea Kimi AntonelliMercedes48
8.Alexander AlbonWilliams42
9.Isack HadjarVisa Cash App RB21
10.Esteban OconHaas20
11.Nico HulkenbergStake F1 Team16
12.Lance StrollAston Martin14
13.Carlos SainzWilliams12
14.Pierre GaslyAlpine11
15.Yuki TsunodaRed Bull10
16.Oliver BearmanHaas6
17.Liam LawsonVisa Cash App RB4
18.Fernando AlonsoAston Martin2
19.Gabriel BortoletoStake F1 Team0
20.Jack DoohanAlpine0
21.Franco ColapintoAlpine0

Formuła 2

MKierowcaZespółPkt.
1.Alex DunneRodin Motorsport87
2.Richard VerschoorMP Motorsport84
3.Arvid LinbladCampos Racing79
4.Jak CrawfordDAMS Lucas Oil73
5.Luke BrowningHitech TGR73
6.Leonardo FornaroliInvicta Racing66
7.Pepe MartiCampos Racing49
8.Victor MartinsART Grand Prix41
9.Sebastián MontoyaPrema Racing36
10.Dino BeganovicHitech TGR29
11.Kush MainiDAMS Lucas Oil21
12.Gabriele MiniPrema Racing21
13.Oliver GoetheMP Motorsport12
14.Roman StanekInvicta Racing12
15.Joshua DürksenAIX Racing11
16.Rafael VillagómezVan Amersfoort Racing10
17.Ritomo MiyataART Grand Prix5
18.Amaury CordeelTrident2
19.Sami MeguetounifTrident1
20.Cian ShieldsAIX Racing0
21.John BennettVan Amersfoort Racing0
22.Max EstersonTrident0

MotoGP

MKierowcaZespółPkt.
1.Marc MarquezDucati Lenovo Team196
2.Alex MarquezBK8 Gresini Racing MotoGP172
3.Francesco „Pecco” BagnaiaDucati Lenovo Team124
4.Franco MorbidelliPertamina Enduro VR46 Racing Team98
5.Johann ZarcoCastrol HRC Honda97
6.Fabio Di GiannantonioPertamina Enduro VR46 Racing Team88
7.Marco BezzecchiAprilia Racing69
8.Fabio QuartararoMonster Energy Yamaha MotoGP Team59
9.Pedro AcostaRed Bull KTM Factory Racing58
10.Fermin AldeguerBK8 Gresini Racing MotoGP56
11.Maverick VinalesRed Bull KTM Tech345
12.AI AguraTrackhouse MotoGP Team38
13.Luca MariniHonda HRC Castrol38
14.Brad BinderRed Bull KTM Factory Racing34
15.Enea BastianiniRed Bull KTM Tech331
16.Jack MillerPrima Pramac Yamaha MotoGP29
17.Alex RinsMonster Energy Yamaha MotoGP Team26
18.Raúl FernándezTrackhouse MotoGP Team19
19.Joan MirHonda HRC Castrol18
20.Takaaki NakagamiHonda HRC Test Team10
21.Lorenzo SavadoriAprilia Racing8
22.Augusto FernandezPrima Pramac Yamaha MotoGP3
23.Miguel OliveiraPrima Pramac Yamaha MotoGP2
24.Somkiat ChantraIDEMITSU Honda LCR0
25.Aleix EspargaroHonda HRC Test Team0
26.Jorge MartinAprilia Racing0

Wydawca:
IBO Media Dagmara Starzec
32-015 Stanisławice 318
e-mail: kontakt@speedwaynews.pl

  • Kontakt z redakcją
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Pokaż się u nas
  • Regulamin
  • Polityka Prywatności
  • Informacje o RODO
  • Zarejestruj się
  • O serwisie
  • Galerie zdjęć

2025 © speedwaynews.pl - Wszelkie prawa autorskie wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie informacji i tekstów zabronione