⨉
⨉
  • O serwisie
  • Współpraca i reklama
  • Autorzy
  • Kontakt
  • Regulamin serwisu
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Zaloguj się
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
F1 speedwaynews speedway
  • Formuła 1
    • Kalendarz Formuły 1
    • Składy zespołów Formuły 1 2025
  • MotoGP
    • Kalendarz MotoGP 2025
    • Tory MotoGP
  • Serie juniorskie
    • Formuła 2
    • Formuła 3
    • Formuła 4
    • Formuły regionalne
  • Serie juniorskie z Polakami
    • Wyniki
  • Kącik ciekawostek
    • Historia Formuły
    • Kariery
    • Polacy w Formule
    • Tory
  • Inne wyścigi
  • Wywiady
LIVE
Betard Sparta Wrocław Logo
30:12
row-rybnik.png Logo
20.06.2025 20:30
Zakończona
- Logo Kwalifikacje do GP Japonii F1 2025
05.04.2025 08:00
Zakończona
 Logo F1 GP Chin 2025
23.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do GP Chin F1 2025
22.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Sprint przed GP Chin 2025
22.03.2025 03:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do sprintu GP Chin F1 2025
21.03.2025 08:30
Strona główna » Racing Bulls zawiedzeni po GP Kanady. Rywale bardzo blisko

Racing Bulls zawiedzeni po GP Kanady. Rywale bardzo blisko

  • Formuła 1
20 czerwca 2025 Ten artykuł przeczytasz w 8 minut

Adrian Januszkiewicz

Racing Bulls zawiedzeni po GP Kanady. Rywale bardzo blisko

Wyścig o GP Kanady Formuły 1 nie ułożył się po myśli ekipy Racing Bulls. Isack Hadjar i Laurent Mekies zgodnie uważają, że zespół z Faenzy miał sporo przeszkód w Montrealu.

Isack Hadjar: Wszystko poszło nie tak

Ekipa Racing Bulls niespodziewanie miała słabe tempo podczas minionego GP Kanady. Po udanych trzech weekendach z rzędu w Europie, ten w Montrealu był bezowocny pod kątem punktów. Isack Hadjar powiedział, że „wszystko poszło nie tak” w niedzielnym wyścigu.

Zarówno Isack Hadjar, jak i Liam Lawson zdobyli 20 punktów w ostatnim triple headerze. Chociaż ich tempo początkowo wyglądało obiecująco, żaden z nich nie był w stanie sprawić w Montrealu, by opony pracowały.

Startując z 12. miejsca po karze przesunięcia na starcie, Hadjar powiedział, że nadmierna degradacja opon szybko przekreśliła jego szanse na awans. Oznaczało to, że musiał zjechać do boksów wcześnie i został zmuszony do bardzo długiego postoju przez duży ruch w alei serwisowej.

– Myślę, że wszystko było nie tak – wzruszył ramionami. – Miałem duże zużycie opon na pośredniej mieszance. Bardzo wcześnie rozgrzaliśmy lewy przód, bardzo gwałtownie, a tempo było po prostu bardzo słabe. Pod koniec dość łatwo było wyprzedzać i nie miałem szans. To wszystko.

– Od początku weekendu mam problem z opanowaniem samochodu. Pewność siebie jest bardzo niska, nawet w kwalifikacjach. P9 było w porządku, ale wyciągnąłem to okrążenie walcząc z samochodem. A przez ponad 70 okrążeń nie potrafię tego zrobić.

Zapytany, dlaczego jego wyścig nagle stał się tak trudny, Francuz odpowiedział:

– Nie wiem. W Barcelonie było cieplej, a my byliśmy szybcy, więc to nie kwestia temperatury.

Isack Hadjar (Racing Bulls) w rozmowie z Pierrem Hamelinem przed GP Kanady 2025
Fot. Getty Images / Red Bull Content Pool

Rywale Racing Bulls wykorzystali okazję

Liam Lawson nie poradził sobie lepiej po tym, jak miał problemy z ustawieniem opon w odpowiednim oknie w kwalifikacjach. Ostatecznie dało mu to 19. miejsce na starcie. Startując z alei serwisowej z nową jednostką napędową, Nowozelandczyk również nie miał tempa, aby odegrać znaczącą rolę w wyścigu. Problem z chłodzeniem zmusił finalnie jego zespół do wycofania bolidu na 53. okrążeniu. W związku z tym, żaden z kierowców drugiej ekipy Red Bulla nie zdobył punktów.

– Trudna prawda jest taka, że ​​dzisiaj nie mieliśmy wystarczającego tempa, aby walczyć w pierwszej dziesiątce – przyznał szef zespołu Laurent Mekies. – Isack miał duże ziarnienie na oponach podczas pierwszego przejazdu na pośredniej mieszance i niestety musieliśmy wycofać samochód Liama ​​z powodu problemu z układem chłodzenia.

– To zacięta walka w środku stawki i nawet jedna dziesiąta może zrobić różnicę, a to wystarczyło, aby się cofnąć zamiast atakować do przodu.

Mekies widzi jednak pozytywy przed kolejnymi weekendami Grand Prix.

– Patrząc wstecz na ostatnie kilka miesięcy, każda pojedyncza poprawa, jaką poczyniliśmy jako zespół, została dokonana po trudnych weekendach, takich jak ten w Kanadzie.

Bezpośredni rywale Racing Bulls ze środka stawki zdobyli punkty, co oznacza intrygującą walkę w europejskich wyścigach latem. Podczas gdy Williams nadal jest na prowadzeniu z 55 punktami, Haas ma tyle samo punktów, co RB na szóstym miejscu. Po 28.

Siódme miejsce Fernando Alonso pozwoliło Astonowi Martinowi awansować na ósme miejsce, sześć punktów za poprzedzającymi rywalami. Z kolei Sauber ma teraz 20 punktów przed przyszłotygodniowym GP Austrii. Zatem środek stawki jest bardzo zbity przed półmetkiem sezonu. Każdy będzie szukał swojej szansy, żeby przebić się wyżej.

Zdjęcie otwierające: Getty Images / Red Bull Content Pool

Aby nie przegapić najciekawszych artykułów kliknij obserwuj speedwaynews.pl na Google News

Obserwuj nas!
  • Tagi
  • F1
  • F1 2025
  • GP Kanady
  • Isack Hadjar
  • Laurent Mekies
  • Racing Bulls

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Powiązane artykuły

Aktywny kierowca F1 wystąpi w Le Mans 24H? To nie wykluczone

Aktywny kierowca F1 wystąpi w Le Mans 24H? To nie wykluczone

Igor Długosz

  • Formuła 1
20 czerwca 2025

Ogłoszenie kierowców Hypercar McLarena nie wydarzy się w najbliższej przyszłości. Długie oczekiwanie może być jednak tego warte. Sporą niespodziankę potencjalnie szykują dla nas Lando Norris i Oscar Piastri.

Mistrz świata chce wystartować w Le Mans, ale…

Mistrz świata chce wystartować w Le Mans, ale…

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
20 czerwca 2025

Max Verstappen podkreśla, że chciałby wystartować pewnego dnia w legendarnym wyścigu 24h Le Mans. Mistrz świata jednak pewne zastrzeżenia co do przepisów obowiązujących w serii WEC.

Racing Bulls zawiedzeni po GP Kanady. Rywale bardzo blisko

Racing Bulls zawiedzeni po GP Kanady. Rywale bardzo blisko

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
20 czerwca 2025

Wyścig o GP Kanady Formuły 1 nie ułożył się po myśli ekipy Racing Bulls. Isack Hadjar i Laurent Mekies zgodnie uważają, że zespół z Faenzy miał sporo przeszkód w Montrealu.

Norris musi pokazać swój charakter. McLaren go w pełni wspiera

Norris musi pokazać swój charakter. McLaren go w pełni wspiera

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
20 czerwca 2025

Andrea Stella mówi, że Lando Norris musi wyciągnąć wnioski z wypadku w Kanadzie. Szef zespołu liczy na to, że Brytyjczyk pokaże siłę swojego charakteru.

Christian Horner: Z Maxem zawsze wiesz, czego się spodziewać

Christian Horner: Z Maxem zawsze wiesz, czego się spodziewać

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
20 czerwca 2025

Christian Horner wierzy w lojalność Maxa Verstappena. Holender zawsze stawia sprawy jasno. Red Bull chce wygrać piąty tytuł mistrzowski z rzędu. Zespół idzie wzorem Schumachera i Ferrari.

Nowe kontrowersje w FIA: Odeszła kolejna ważna osoba

Nowe kontrowersje w FIA: Odeszła kolejna ważna osoba

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
19 czerwca 2025

Kolejna ważna osoba odeszła z FIA. Federacja zlikwidowała stanowisko Sary Mariani. Miała skrytykować Mohammeda Ben Sulayema.

James Vowles podpisał nowy kontrakt z zespołem Williams

James Vowles podpisał nowy kontrakt z zespołem Williams

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
19 czerwca 2025

James Vowles podpisał nowy kontrakt z zespołem Williams. Brytyjczyk pozostanie w ekipie na wiele lat. Stawia jasne cele. Chce wygrywać mistrzostwa świata.

Andy Cowell: Fernando znalazł sposób. Alonso dobrze się bawił

Andy Cowell: Fernando znalazł sposób. Alonso dobrze się bawił

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
19 czerwca 2025

Andy Cowell chwali Fernando Alonso za wyniki w kwalifikacjach. Szef zespołu mówi, że Hiszpan znalazł sposób na maksymalizowanie możliwości. Mistrz świata potrafi prowadzić trudny bolid. Dobrze się bawił w Kanadzie.

Wood z powrotem w F1. Aston Martin zatrudnił go za radą Neweya

Wood z powrotem w F1. Aston Martin zatrudnił go za radą Neweya

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
18 czerwca 2025

Aston Martin nie stoi w miejscu. Zespół zatrudnił właśnie bliskiego współpracownika Adriana Neweya z Red Bulla. Pracowali razem przy sukcesie Sebastiana Vettela.

Frederic Vasseur: Zmarnowaliśmy szanse na lepszy wynik

Frederic Vasseur: Zmarnowaliśmy szanse na lepszy wynik

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
18 czerwca 2025

Frederic Vasseur, szef zespołu Scuderia Ferrari, podsumował weekend o GP Kanady w wykonaniu ekipy z Maranello. Zdaniem Francuza był to weekend zmarnowanych szans. Docenił też postęp w wykonaniu rywali.

Patronat medialny

  • Speedway Równe

  • Speedway Club Žarnovica

  • German Speedway Masters

  • Baltic Speedway League

Formuła 1

MKierowcaZespółPkt.
1.Oscar PiastriMcLaren198
2.Lando NorrisMcLaren176
3.Max VerstappenRed Bull155
4.George RussellMercedes136
5.Charles LeclercFerrari104
6.Lewis HamiltonFerrari79
7.Andrea Kimi AntonelliMercedes63
8.Alexander AlbonWilliams42
9.Esteban OconHaas22
10.Isack HadjarVisa Cash App RB21
11.Nico HulkenbergStake F1 Team20
12.Lance StrollAston Martin14
13.Carlos SainzWilliams13
14.Pierre GaslyAlpine11
15.Yuki TsunodaRed Bull10
16.Fernando AlonsoAston Martin8
17.Oliver BearmanHaas6
18.Liam LawsonVisa Cash App RB4
19.Gabriel BortoletoStake F1 Team0
20.Franco ColapintoAlpine0
21.Jack DoohanAlpine0

Formuła 2

MKierowcaZespółPkt.
1.Alex DunneRodin Motorsport87
2.Richard VerschoorMP Motorsport84
3.Arvid LinbladCampos Racing79
4.Jak CrawfordDAMS Lucas Oil73
5.Luke BrowningHitech TGR73
6.Leonardo FornaroliInvicta Racing66
7.Pepe MartiCampos Racing49
8.Victor MartinsART Grand Prix41
9.Sebastián MontoyaPrema Racing36
10.Dino BeganovicHitech TGR29
11.Kush MainiDAMS Lucas Oil21
12.Gabriele MiniPrema Racing21
13.Oliver GoetheMP Motorsport12
14.Roman StanekInvicta Racing12
15.Joshua DürksenAIX Racing11
16.Rafael VillagómezVan Amersfoort Racing10
17.Ritomo MiyataART Grand Prix5
18.Amaury CordeelTrident2
19.Sami MeguetounifTrident1
20.Cian ShieldsAIX Racing0
21.John BennettVan Amersfoort Racing0
22.Max EstersonTrident0

MotoGP

MKierowcaZespółPkt.
1.Marc MarquezDucati Lenovo Team196
2.Alex MarquezBK8 Gresini Racing MotoGP172
3.Francesco „Pecco” BagnaiaDucati Lenovo Team124
4.Franco MorbidelliPertamina Enduro VR46 Racing Team98
5.Johann ZarcoCastrol HRC Honda97
6.Fabio Di GiannantonioPertamina Enduro VR46 Racing Team88
7.Marco BezzecchiAprilia Racing69
8.Fabio QuartararoMonster Energy Yamaha MotoGP Team59
9.Pedro AcostaRed Bull KTM Factory Racing58
10.Fermin AldeguerBK8 Gresini Racing MotoGP56
11.Maverick VinalesRed Bull KTM Tech345
12.AI AguraTrackhouse MotoGP Team38
13.Luca MariniHonda HRC Castrol38
14.Brad BinderRed Bull KTM Factory Racing34
15.Enea BastianiniRed Bull KTM Tech331
16.Jack MillerPrima Pramac Yamaha MotoGP29
17.Alex RinsMonster Energy Yamaha MotoGP Team26
18.Raúl FernándezTrackhouse MotoGP Team19
19.Joan MirHonda HRC Castrol18
20.Takaaki NakagamiHonda HRC Test Team10
21.Lorenzo SavadoriAprilia Racing8
22.Augusto FernandezPrima Pramac Yamaha MotoGP3
23.Miguel OliveiraPrima Pramac Yamaha MotoGP2
24.Somkiat ChantraIDEMITSU Honda LCR0
25.Aleix EspargaroHonda HRC Test Team0
26.Jorge MartinAprilia Racing0

Wydawca:
IBO Media Dagmara Starzec
32-015 Stanisławice 318
e-mail: kontakt@speedwaynews.pl

  • Kontakt z redakcją
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Pokaż się u nas
  • Regulamin
  • Polityka Prywatności
  • Informacje o RODO
  • Zarejestruj się
  • O serwisie
  • Galerie zdjęć

2025 © speedwaynews.pl - Wszelkie prawa autorskie wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie informacji i tekstów zabronione