⨉
⨉
  • O serwisie
  • Współpraca i reklama
  • Autorzy
  • Kontakt
  • Regulamin serwisu
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Zaloguj się
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
F1 speedwaynews speedway
  • Formuła 1
    • Kalendarz Formuły 1
    • Składy zespołów Formuły 1 2025
  • MotoGP
    • Kalendarz MotoGP 2025
    • Tory MotoGP
  • Serie juniorskie
    • Formuła 2
    • Formuła 3
    • Formuła 4
    • Formuły regionalne
  • Serie juniorskie z Polakami
    • Wyniki
  • Kącik ciekawostek
    • Historia Formuły
    • Kariery
    • Polacy w Formule
    • Tory
  • Inne wyścigi
  • Wywiady
Zakończona
- Logo Kwalifikacje do GP Japonii F1 2025
05.04.2025 08:00
Zakończona
 Logo F1 GP Chin 2025
23.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do GP Chin F1 2025
22.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Sprint przed GP Chin 2025
22.03.2025 03:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do sprintu GP Chin F1 2025
21.03.2025 08:30
Strona główna » Red Bull jest pod wrażeniem. Yuki Tsunoda radzi sobie z presją

Red Bull jest pod wrażeniem. Yuki Tsunoda radzi sobie z presją

  • Formuła 1
10 maja 2025 Ten artykuł przeczytasz w 7 minut

Wiktoria Żupińska

Red Bull jest pod wrażeniem. Yuki Tsunoda radzi sobie z presją

Yuki Tsunoda jak dotąd przyzwoicie spisuje się w Red Bullu. Zespół pochwalił kierowcę za radzenie sobie z presją. Kierowca nie boi się wyrażać własnego zdania.

Yuki Tsunoda dobrze się spisuje

Yuki Tsunoda po latach starań w juniorskiej ekipie Red Bulla, w końcu otrzymał w tym roku awans do głównego zespołu. Zastąpił Liama Lawsona od Grand Prix Japonii i jak dotąd dobrze się spisuje. Co prawda na Suzuce, gdy po raz pierwszy wsiadł do RB21, zakwalifikował się na 15., a skończył wyścig na 12. miejscu, ale od tamtego czasu regularnie się poprawia.

overall a positive weekend, points in both races but still plenty to work on
ピットレーンのペナルティで自分のレースを難しくしましたが、なんとかポイントは取れました。週末として悪くはなかったですが、これこらさらに改善していきます! pic.twitter.com/hoh5vipBtK

— 角田裕毅/Yuki Tsunoda (@yukitsunoda07) May 5, 2025

W kwalifikacjach do ostatnich trzech Grand Prix uplasował się w pierwszej dziesiątce. Z Bahrajnu i Miami przywiózł punkty. W Arabii Saudyjskiej też miał na nie szansę, gdyby nie kolizja z Pierrem Gaslym na 1. okrążeniu. Christian Horner pochwalił feedback Tsunody i umiejętność szybkiej adaptacji. Porównując rezultaty Japończyka z Lawsonem, rzeczywiście widać różnicę.

Yuki Tsunoda radzi sobie z presją

Główny inżynier Red Bulla pochwalił Yukiego Tsunodę za solidne występy w barwach zespołu. Nazwał go dobrym członkiem ekipy i powiedział, że jak dotąd proces integracji przebiega pomyślnie.

– Wydaje się, że naprawdę dobrze się przyzwyczaja. To nie są najłatwiejsze okoliczności, w jakich można dołączyć. Przyszedł, jest szczery w swoim feedbacku, uprzejmy, dobry członek zespołu. Miał trochę pecha momentami, szczęścia innym razem… Nabiera pewności – entuzjastycznie odpowiedział Paul Monaghan dziennikarzom przed Grand Prix Miami.

Yuki Tsunoda scores Red Bull's first non-Verstappen points since the 2024 Las Vegas GP 🙌 pic.twitter.com/nBnVADcndd

— The Race (@wearetherace) April 13, 2025

Inżynierowi zaimponowała szczególnie umiejętność Tsunody radzenia sobie z presją jeżdżenia u boku Verstappena. Czterokrotny mistrz świata dotychczas zdecydowanie wygrał z każdym kolegą zespołowym od czasu Daniela Ricciardo. Holender pokonał kierowców z małym stażem, czyli Pierre’a Gasly’ego i Alexa Albona, jak i doświadczonego Sergio Pereza.

– Nie boi się wyrażać swojej opinii, mówi, czego potrzebuje i czego nie lubi, co jest dobre. Jest w zespole, jest jego dobrym członkiem, poradzi sobie. Wydaje się być w stanie uniknąć onieśmielenia wynikającego z bycia kolegą zespołowym Maxa, więc to naprawdę dobrze. Jestem pod wrażeniem. Ma w sobie determinację – kontynuował dalej Monaghan.

Helmut Marko bardziej krytyczny

Yuki Tsunoda przyznał, że nadal próbuje zrozumieć RB21, bo nie odkrył jeszcze nawet połowy potencjału bolidu. Pochwalił za to Maxa Verstappena, który według niego wykorzystuje maksymalnie wszystkie możliwości auta.

Christian Horner podkreślił, że Japończyk wniósł pozytywną energię do zespołu. Powiedział, że brakuje mu do Verstappena, ale jak tylko poczuje się pewniej w bolidzie i przyzwyczai się do niego, będzie walczył bardziej z przodu stawki.

Yuki Tsunoda is still in the "learning" phase at Red Bull, but he's got a pretty bold prediction of what he can do once he fully understands the RB21.

Do you think he's right? pic.twitter.com/fvHNXBA3s8

— The Race (@wearetherace) April 17, 2025

Helmut Marko był ostrożniejszy w pochwałach Yukiego Tsunody. Stwierdził, że kierowca musi poprawić swoje wyniki w kwalifikacjach i na ten moment jest to najważniejszy obszar, w którym Red Bull oczekuje lepszych rezultatów. Sam Tsunoda ma podobne zdanie. Otwarcie mówi, że musi nad tym popracować, bo wyższe miejsce w kwalifikacjach daje większe możliwości zdobycia punktów i pomaga w strategii zespołu.

– Będąc całkowicie szczerym, w ostatnich wyścigach nie byłem w stanie wykorzystać w pełni potencjału w Q3. Więcej poprawiałem się w trakcie Q1 i Q2, a Q3 to zdecydowanie bardziej wysiłek. Jeżeli naciskasz trochę bardziej niż bolid jest w stanie znieść, nawet 2% więcej niż auto chce, po prostu reaguje zupełnie inaczej niż to, do czego jestem przyzwyczajony. Nie mogę jeszcze tego przewidzieć. To przyjdzie z doświadczeniem w Red Bullu – przyznał w Miami kolega zespołowy Verstappena.

Aby nie przegapić najciekawszych artykułów kliknij obserwuj speedwaynews.pl na Google News

Obserwuj nas!
  • Tagi
  • Christian Horner
  • F1
  • F1 2025
  • Helmut Marko
  • Red Bull
  • Yuki Tsunoda

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Powiązane artykuły

Montoya: Nie powinien lekceważyć Hamiltona

Montoya: Nie powinien lekceważyć Hamiltona

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
15 sierpnia 2025

Na półmetku sezonu Lewis Hamilton wypada w Ferrari wyraźnie gorzej od Charlesa Leclerca. Juan Pablo Montoya uważa jednak, że Brytyjczyk może się jeszcze odbudować, a Monakijczyk musi na niego uważać.

GP Monako 1992: Starcie gigantów i płaskowyż Andrei Mody

GP Monako 1992: Starcie gigantów i płaskowyż Andrei Mody

Igor Długosz

  • Formuła 1
8 sierpnia 2025

Choć wciąż utrzymuje status najważniejszej rundy w kalendarzu, Grand Prix Monako nie jest znane z ekscytujących wyścigów. Stąd wielowątkowa edycja 1992 przeszła do historii. Na czele stawki ujrzeliśmy legendarny pojedynek dwóch mistrzów - Nigela Mansella i Ayrtona Senny. Tymczasem w dolnej części tabeli doszło do istnego cudu, związanego z najgorszym zespołem w historii Formuły 1. Oto pełna historia 50. edycji Grand Prix Monako.

Liuzzi: Trzy problemy go spowalniają

Liuzzi: Trzy problemy go spowalniają

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
7 sierpnia 2025

Za nami już połowa sezonu 2025, a Lewis Hamilton wciąż nie dowozi pożądanych przez Ferrari wyników w swoim debiutanckim sezonie w Maranello. O potencjalnych przyczynach tego stanu rzeczy opowiedział dla "La Gazzetta dello Sport" Vitantonio Liuzzi, były kierowca Formuły 1.

GP Węgier: Święto McLarena na Hungaroringu

GP Węgier: Święto McLarena na Hungaroringu

Adrian Drozdek

  • Formuła 1
3 sierpnia 2025

GP Węgier dostarczyło nam emocjonującą walkę o zwycięstwo w wykonaniu kierowców McLarena. Ostatecznie górą, dzięki strategii jednego pit stopu, był Lando Norris. Oscar Piastri naciskał go do samego końca. Za nimi z ostrej walki o najniższy stopień podium z Charlesem Leclerkiem wyszedł George Russell.

Ford w Formule 1. Od dominacji do marginalizacji

Ford w Formule 1. Od dominacji do marginalizacji

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
30 lipca 2025

Za sprawą współpracy z Red Bull Racing koncern Ford będzie znów obecny w Formule 1. Oznacza to kolejny amerykański akcent w Jedynce w ostatnim czasie. Ford jednak w przeciwieństwie do Haasa czy Cadillaca ma w niej wiele sukcesów, które warto przypomnieć.

GP Belgii: Pomarańczowa dominacja. Zmiana pozycji w McLarenie

GP Belgii: Pomarańczowa dominacja. Zmiana pozycji w McLarenie

Adrian Drozdek

  • Formuła 1
27 lipca 2025

Oscar Piastri dopisał sobie szóste zwycięstwo w sezonie 2025. Australijczyk wygrał GP Belgii dzięki dojrzałej jeździe i ograniu Lando Norrisa na samym początku wyścigu. Podium uzupełnił Charles Leclerc z Ferrari, który stoczył zaciętą walkę z Maxem Verstappenem.

Kwalifikacje GP Belgii: pierwszy rząd dla kierowców McLarena

Kwalifikacje GP Belgii: pierwszy rząd dla kierowców McLarena

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
26 lipca 2025

Sobotnie kwalifikacje do GP Belgii były kolejnym pokazem siły kierowców McLarena. Tym razem lepszą pozycję na starcie wywalczył Lando Norris. Niespodziewanie Max Verstappen nie znalazł się w TOP 3 sesji.

GP Belgii: Verstappen wygrał swój dwunasty sprint

GP Belgii: Verstappen wygrał swój dwunasty sprint

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
26 lipca 2025

Max Verstappen bardzo dobrze wykorzystał swoją okazję i wygrał sprint F1 po raz dwunasty. Oscar Piastri trzymał się bardzo blisko mistrza świata, jednak nie był w stanie go wyprzedzić przez blisko 15 okrążeń.

GP Belgii: Piastri i Verstappen w 1. rzędzie do sprintu

GP Belgii: Piastri i Verstappen w 1. rzędzie do sprintu

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
25 lipca 2025

Oscar Piastri zdominował piątkowe sesje do GP Belgii Formuły 1. Australijczyk ruszy z pole position do sobotniego sprintu na Spa-Francorchamps. Obok niego z 1. rzędu ruszy Max Verstappen.

Ferrari na najlepszej drodze do zwycięstw. Nadchodzi ich czas?

Ferrari na najlepszej drodze do zwycięstw. Nadchodzi ich czas?

Adrian Drozdek

  • Formuła 1
25 lipca 2025

Scuderia Ferrari zajmuje aktualnie drugie miejsce w klasyfikacji konstruktorów i to pomimo tego, że sezon 2025 nie układa się po ich myśli. Charles Leclerc i Lewis Hamilton nie wygrali jeszcze ani jednego wyścigu w tym roku. Według byłego kierowcy F1 i eksperta telewizyjnego, Jolyona Palmera, sytuacja szybko ulegnie zmianie.

Patronat medialny

  • Speedway Równe

  • Speedway Club Žarnovica

  • German Speedway Masters

  • Baltic Speedway League

Formuła 1

MKierowcaZespółPkt.
1.Oscar PiastriMcLaren284
2.Lando NorrisMcLaren275
3.Max VerstappenRed Bull187
4.George RussellMercedes172
5.Charles LeclercFerrari151
6.Lewis HamiltonFerrari109
7.Andrea Kimi AntonelliMercedes64
8.Alexander AlbonWilliams54
9.Nico HulkenbergStake F1 Team37
10.Esteban OconHaas27
11.Fernando AlonsoAston Martin26
12.Lance StrollAston Martin26
13.Isack HadjarVisa Cash App RB22
14.Pierre GaslyAlpine20
15.Liam LawsonVisa Cash App RB20
16.Carlos SainzWilliams16
17.Gabriel BortoletoStake F1 Team14
18.Yuki TsunodaRed Bull10
19.Oliver BearmanHaas8
20.Franco ColapintoAlpine0
21.Jack DoohanAlpine0

Formuła 2

MKierowcaZespółPkt.
1.Richard VerschoorMP Motorsport114
2.Alex DunneRodin Motorsport90
3.Jak CrawfordDAMS Lucas Oil88
4.Leonardo FornaroliInvicta Racing86
5.Luke BrowningHitech TGR83
6.Arvid LindbladInvicta Racing79
7.Pepe MartiCampos Racing67
8.Sebastián MontoyaPrema Racing53
9.Victor MartinsART Grand Prix49
10.Dino BeganovicHitech TGR31
11.Roman StanekInvicta Racing23
12.Kush MainiDAMS Lucas Oil21
13.Gabriele MiniPrema Racing21
14.Joshua DürksenAIX Racing19
15.Oliver GoetheMP Motorsport12
16.Rafael VillagómezVan Amersfoort Racing10
17.Ritomo MiyataART Grand Prix6
18.Amaury CordeelTrident2
19.Sami MeguetounifTrident2
20.Cian ShieldsAIX Racing0
21.Max EstersonTrident0
22.John BennettVan Amersfoort Racing0

MotoGP

MKierowcaZespółPkt.
1.Marc MarquezDucati Lenovo Team307
2.Alex MarquezBK8 Gresini Racing MotoGP239
3.Francesco „Pecco” BagnaiaDucati Lenovo Team181
4.Franco MorbidelliPertamina Enduro VR46 Racing Team139
5.Fabio Di GiannantonioPertamina Enduro VR46 Racing Team136
6.Marco BezzecchiAprilia Racing121
7.Johann ZarcoCastrol Honda LCR101
8.Pedro AcostaRed Bull KTM Factory Racing98
9.Fermin AldeguerBK8 Gresini Racing MotoGP81
10.Maverick VinalesRed Bull KTM Tech369
11.Fabio QuartararoMonster Energy Yamaha MotoGP Team67
12.AI AguraTrackhouse MotoGP Team49
13.Brad BinderRed Bull KTM Factory Racing47
14.Raúl FernándezTrackhouse MotoGP Team44
15.Enea BastianiniRed Bull KTM Tech342
16.Luca MariniHonda HRC Castrol38
17.Alex RinsMonster Energy Yamaha MotoGP Team35
18.Jack MillerPrima Pramac Yamaha MotoGP33
19.Joan MirHonda HRC Castrol32
20.Takaaki NakagamiHonda HRC Test Team10
21.Lorenzo SavadoriAprilia Racing8
22.Augusto FernandezPrima Pramac Yamaha MotoGP6
23.Miguel OliveiraPrima Pramac Yamaha MotoGP6
24.Somkiat ChantraIDEMITSU Honda LCR1
25.Aleix EspargaroHonda HRC Test Team0
26.Jorge MartinAprilia Racing0

Wydawca:
IBO Media Dagmara Starzec
32-015 Stanisławice 318
e-mail: kontakt@speedwaynews.pl

  • Kontakt z redakcją
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Pokaż się u nas
  • Regulamin
  • Polityka Prywatności
  • Informacje o RODO
  • Zarejestruj się
  • O serwisie
  • Galerie zdjęć

2025 © speedwaynews.pl - Wszelkie prawa autorskie wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie informacji i tekstów zabronione