⨉
⨉
  • O serwisie
  • Współpraca i reklama
  • Autorzy
  • Kontakt
  • Regulamin serwisu
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Zaloguj się
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
F1 speedwaynews speedway
  • Formuła 1
    • Kalendarz Formuły 1
    • Składy zespołów Formuły 1 2025
  • MotoGP
    • Kalendarz MotoGP 2025
    • Tory MotoGP
  • Serie juniorskie
    • Formuła 2
    • Formuła 3
    • Formuła 4
    • Formuły regionalne
  • Serie juniorskie z Polakami
    • Wyniki
  • Kącik ciekawostek
    • Historia Formuły
    • Kariery
    • Polacy w Formule
    • Tory
  • Inne wyścigi
  • Wywiady
Zakończona
- Logo Kwalifikacje do GP Japonii F1 2025
05.04.2025 08:00
Zakończona
 Logo F1 GP Chin 2025
23.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do GP Chin F1 2025
22.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Sprint przed GP Chin 2025
22.03.2025 03:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do sprintu GP Chin F1 2025
21.03.2025 08:30
Strona główna » Red Bull nie widział problemu. Pierre Waché szczerze o RB21

Red Bull nie widział problemu. Pierre Waché szczerze o RB21

  • Formuła 1
7 czerwca 2025 Ten artykuł przeczytasz w 9 minut

Wiktoria Żupińska

Red Bull nie widział problemu. Pierre Waché szczerze o RB21

Pierre Waché przyznał, że Red Bull musi nadrobić straty do McLarena. Tegoroczny bolid jest szybszy, ale to nie wystarcza. Wierzy jednak, że zespół może się poprawić.

Pierre Waché szczerze o RB21

Max Verstappen zgarnął trzy pole position i dwie wygrane w tym sezonie. Obecnie jest 3. w klasyfikacji generalnej. Po karze 10 sekund w Hiszpanii, Holender spadł na 10. miejsce w wyścigu i stracił cenne punkty. Obecnie brakuje mu ich aż 49 do Oscara Piastriego. W dodatku jest na granicy zakazu ścigania się w jednym GP.

🗣️ "I always give everything out there for the team and emotions can run high."

Max Verstappen via his Instagram: pic.twitter.com/0yNDjKNlva

— The Race (@wearetherace) June 2, 2025

Mimo wszystko nadal ma szansę zdobyć piąty tytuł mistrzowski z rzędu, nawet jeśli jego szanse znacznie zmalały po 9. rundzie. RB21 to dość kapryśny bolid i trudny w prowadzeniu, ale Maxowi Verstappenowi udaje się wyciągnąć z niego maksimum możliwości. Dyrektywa FIA wprowadzona w Barcelonie pomogła Red Bullowi zmniejszyć problemy ze zrozumieniem mapy aerodynamicznej samochodu.

Koledzy zespołowi Holendra mają jednak trudności z wydobyciem osiągów bolidu. Pierre Waché w wywiadzie dla RacingNews365 przyznaje, że tegoroczne auto ma podobną charakterystykę, co poprzednie modele, a problem nie jest nowy.

Helmut Marko on a Max Verstappen Austrian GP ban:https://t.co/h8DGo0RLdE pic.twitter.com/tBXZM6OJSK

— PlanetF1 (@Planet_F1) June 5, 2025

– Oczywiste, że McLaren prześcignął wszystkich w rozwoju w połowie zeszłego roku, świetnie radząc sobie ze znalezieniem idealnego punktu pod względem zachowania i osiągów samochodu, którego my nie znaleźliśmy. Podkreśliło to, że gdy dominowaliśmy w 2023 i 2024 roku, nadal mieliśmy ten sam problem z samochodem. Charakterystyka była podobna i znaleźliśmy większą wydajność samochodu, a szczerze mówiąc to nawet powiększając ten problem – opowiedział dyrektor techniczny Red Bulla.

Red Bull musi nadrobić straty

Helmut Marko wierzy, że Max Verstappen nadal ma szansę na wygranie mistrzostwa świata w tym roku. Zadeklarował, że Red Bull będzie pracował nad RB21 dopóki będzie istniała możliwość zdobycia tytułu. Dość pewnie powiedział, że w Kanadzie Holender powinien walczyć na równi z McLarenami, dzięki kolejnym ulepszeniom.

– Gdybyśmy nie sądzili, że możemy [dogonić McLarena przyp. red.], szczerze mówiąc, nie wprowadzilibyśmy tego rozwoju. Myślę, że możemy. Są mocni pod każdym względem, ale myślę, że możemy ich mieć. Gdybym tak nie myślał, to zainwestowałbym wszystkie zasoby w przyszły rok – zadeklarował Pierre Waché.

Verstappen becomes only the fourth driver – after Schumacher, Hamilton and Vettel – to have led laps in 100 F1 races 📈#SpanishGP pic.twitter.com/LeXBYKLt5z

— Autosport (@autosport) June 1, 2025

Jasna deklaracja wsparcia dla Verstappena tylko potwierdziła, że zespół skoncentrowany jest wokół niego. Powszechnie panuje przekonanie, że bolidy Red Bulla od lat projektowane głównie z myślą o nim i jego preferencjach.

– To trudne. Nie widzisz problemu, dopóki go nie masz. W tym biznesie, ponieważ jesteś tak skupiony i ograniczany przez środki, pieniądze, możliwość spojrzenia na sprawę całościowo, biorąc pod uwagę jak testujesz bolid, trudno przewidzieć problem, zanim się pojawi, więc idziesz w kierunku, w jakim my poszliśmy, prawdę powiedziawszy – przyznał francuski inżynier.

🚨RACE WIINERS | 2024 VS. 2025 pic.twitter.com/HRmMIAjFBT

— Holiness (@F1BigData) June 3, 2025

McLaren wybrał inną drogę

Max Verstappen wygrał dwa Grand Prix w tym sezonie, tymczasem jego dwaj koledzy zespołowi nie znaleźli się nawet w pierwszej piątce w żadnym z wyścigów. Liam Lawson był tak zagubiony w RB21, że został zdegradowany do Racing Bulls zaledwie po dwóch rundach.

– Z perspektywy czasu można powiedzieć «Spie****liśmy to», ale nie jestem pewien, patrząc teraz, czy byłoby inaczej. Bolid jest szybszy, ale niewystarczająco – szczerze wyznał dyrektor techniczny.

👏 What a rookie season so far for Isack Hadjar: pic.twitter.com/Lg5bYYo0XC

— The Race (@wearetherace) June 7, 2025

Z kolei Yuki Tsunoda, który jeździ w barwach Red Bulla od Japonii, początkowo wyglądał, jakby radził sobie lepiej w bolidzie. W Bahrajnie i Miami zdobył pierwsze punkty dla zespołu z Milton Keynes, podobnie na Imoli. Jak dotąd jednak nie opanował w pełni potencjału RB21 nawet w zbliżonym stopniu, co Max Verstappen. W ostatnich dwóch rundach wypadł jak dotąd najgorzej.

Sergio Pérez points in his last 9 GPs with Red Bull: 13
Second Red Bull drivers in the first 9 GPs of 2025: 7 pic.twitter.com/1JdShUfFBg

— Holiness (@F1BigData) June 3, 2025

– Widzieliście to, gdy Checo miał coraz większe problemy, a mimo to Max był w stanie wyciągnąć więcej z bolidu. Oczywiste jest, że McLaren wybrał inną drogę pod względem cech [bolidu – przyp. red.] i udało im się nas prześcignąć. Teraz musimy nadrobić zaległości, aby samochód był bardziej przewidywalny, ale nie tracił na wydajności oraz aby kierowca miał możliwość wydobycia osiągów z bolidu – odpowiedział 50-latek.

Aby nie przegapić najciekawszych artykułów kliknij obserwuj speedwaynews.pl na Google News

Obserwuj nas!
  • Tagi
  • F1
  • F1 2025
  • Max Verstappen
  • Red Bull

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Powiązane artykuły

Kwalifikacje GP Azerbejdżanu: pogoda dla Verstappena

Kwalifikacje GP Azerbejdżanu: pogoda dla Verstappena

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
20 września 2025

Sobotnie kwalifikacje przed GP Azerbejdżanu mocno się wydłużyły. W ich trakcie czerwona flaga pojawiała się aż 6 razy. Część faworytów pojechała wolno lub odpadło wcześniej. Najszybszy był jednak Max Verstappen, który będzie miał obu kierowców McLarena daleko za sobą na starcie.

Treningi GP Azerbejdżanu: Dwa oblicza piątku dla McLarena

Treningi GP Azerbejdżanu: Dwa oblicza piątku dla McLarena

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
19 września 2025

Formuła 1 opuściła już Europę i sezon dokończy w Azji i na terenie obu Ameryk. Ten etap rywalizacji otwiera weekend o GP Azerbejdżanu, który rozpoczęły piątkowe treningi. Mimo tego, że McLaren jest faworytem, to dzisiejsze sesje nie przebiegły do końca po myśli ekipy z Woking.

Treningi GP Włoch: Mocny piątek Ferrari i Sainza | Podsumowanie

Treningi GP Włoch: Mocny piątek Ferrari i Sainza | Podsumowanie

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
5 września 2025

Rozpoczął się weekend o GP Włoch 2025. Piątkowe treningi na Monzy pokazały, że po raz kolejny nie można lekceważyć Ferrari w Lombardii. Z dobrej strony pokazali się obaj kierowcy Scuderii, ale również Carlos Sainz.

Kwalifikacje GP Holandii: Norris nie najszybszy | Podsumowanie

Kwalifikacje GP Holandii: Norris nie najszybszy | Podsumowanie

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
30 sierpnia 2025

Lando Norris zdominował czasowo wszystkie sesje treningowe poprzedzające GP Holandii. Wydawało się, że w kwalifikacjach Brytyjczyk z McLarena również będzie najszybszy, ale do pole position stracił 0,012 sekundy. Je zdobył Oscar Piastri.

Alex, nic nie szkodzi spróbować

Alex, nic nie szkodzi spróbować

Igor Długosz

  • Formuła 1
29 sierpnia 2025

Poza walką Willa Powera i Davida Malukasa o fotel w Penske, tegoroczny "sezon ogórkowy" IndyCar nie jest zbyt ciekawy. Odejście mistrza może jednak wywrócić wszystko do góry nogami. Alex Palou jest łączony z ekipą Red Bulla w Formule 1. Pytanie tylko, czy ten transfer ma sens?

Treningi GP Holandii: piątek dla Lando Norrisa | Podsumowanie

Treningi GP Holandii: piątek dla Lando Norrisa | Podsumowanie

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
29 sierpnia 2025

Piątkowe treningi poprzedzające GP Holandii na torze Zandvoort należały do Lando Norrisa. Brytyjczyk ukończył obie sesje przed Oscarem Piastrim i wyraźnie wyżej od Maxa Verstappena. Nadspodziewanie dobrze wypadli też kierowcy Astona Martina. Mimo prognoz nad torem przy Morzu Północnym nie padał dziś ulewny deszcz.

Wypadki, które zainspirowały twórców filmu F1

Wypadki, które zainspirowały twórców filmu F1

Igor Długosz

  • Formuła 1
22 sierpnia 2025

Film F1 zawierał mnóstwo nierealistycznych elementów, które przeszkadzały fanom motorsportu - pomieszany kalendarz wyścigów, budowanie samochodu pod "walkę", czy też naginanie przepisów do granic absurdu. Coś, do czego nie można się jednak przyczepić to wypadki, gdyż większość z nich była rzetelnie inspirowana prawdziwymi zdarzeniami. Uwaga, ten artykuł jest pełen spoilerów.

Program Juniorów Red Bulla: Marko pewny swego

Program Juniorów Red Bulla: Marko pewny swego

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
21 sierpnia 2025

Helmut Marko nie chowa głowy w piasek, jeśli chodzi o surową politykę Programu Juniorów Red Bulla. Przekonuje, że większość tych, którzy nie odnieśli sukcesu w Formule 1, nadal korzysta z tego doświadczenia i kontynuuje karierę w czołowych sportach motorowych.

Montoya: Nie powinien lekceważyć Hamiltona

Montoya: Nie powinien lekceważyć Hamiltona

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
15 sierpnia 2025

Na półmetku sezonu Lewis Hamilton wypada w Ferrari wyraźnie gorzej od Charlesa Leclerca. Juan Pablo Montoya uważa jednak, że Brytyjczyk może się jeszcze odbudować, a Monakijczyk musi na niego uważać.

GP Monako 1992: Starcie gigantów i płaskowyż Andrei Mody

GP Monako 1992: Starcie gigantów i płaskowyż Andrei Mody

Igor Długosz

  • Formuła 1
8 sierpnia 2025

Choć wciąż utrzymuje status najważniejszej rundy w kalendarzu, Grand Prix Monako nie jest znane z ekscytujących wyścigów. Stąd wielowątkowa edycja 1992 przeszła do historii. Na czele stawki ujrzeliśmy legendarny pojedynek dwóch mistrzów - Nigela Mansella i Ayrtona Senny. Tymczasem w dolnej części tabeli doszło do istnego cudu, związanego z najgorszym zespołem w historii Formuły 1. Oto pełna historia 50. edycji Grand Prix Monako.

Patronat medialny

  • Speedway Równe

  • Speedway Club Žarnovica

  • German Speedway Masters

  • Baltic Speedway League

Formuła 1

MKierowcaZespółPkt.
1.Oscar PiastriMcLaren309
2.Lando NorrisMcLaren275
3.Max VerstappenRed Bull205
4.George RussellMercedes184
5.Charles LeclercFerrari151
6.Lewis HamiltonFerrari109
7.Andrea Kimi AntonelliMercedes64
8.Alexander AlbonWilliams64
9.Nico HulkenbergStake F1 Team37
10.Isack HadjarHaas37
11.Lance StrollAston Martin32
12.Fernando AlonsoAston Martin30
13.Esteban OconHaas28
14.Pierre GaslyAlpine20
15.Liam LawsonVisa Cash App RB20
16.Oliver BearmanHaas16
17.Carlos SainzWilliams16
18.Gabriel BortoletoStake F1 Team14
19.Yuki TsunodaRed Bull12
20.Franco ColapintoAlpine0
21.Jack DoohanAlpine0

Formuła 2

MKierowcaZespółPkt.
1.Richard VerschoorMP Motorsport114
2.Alex DunneRodin Motorsport90
3.Jak CrawfordDAMS Lucas Oil88
4.Leonardo FornaroliInvicta Racing86
5.Luke BrowningHitech TGR83
6.Arvid LindbladInvicta Racing79
7.Pepe MartiCampos Racing67
8.Sebastián MontoyaPrema Racing53
9.Victor MartinsART Grand Prix49
10.Dino BeganovicHitech TGR31
11.Roman StanekInvicta Racing23
12.Kush MainiDAMS Lucas Oil21
13.Gabriele MiniPrema Racing21
14.Joshua DürksenAIX Racing19
15.Oliver GoetheMP Motorsport12
16.Rafael VillagómezVan Amersfoort Racing10
17.Ritomo MiyataART Grand Prix6
18.Amaury CordeelTrident2
19.Sami MeguetounifTrident2
20.Cian ShieldsAIX Racing0
21.Max EstersonTrident0
22.John BennettVan Amersfoort Racing0

MotoGP

MKierowcaZespółPkt.
1.Marc MarquezDucati Lenovo Team307
2.Alex MarquezBK8 Gresini Racing MotoGP239
3.Francesco „Pecco” BagnaiaDucati Lenovo Team181
4.Franco MorbidelliPertamina Enduro VR46 Racing Team139
5.Fabio Di GiannantonioPertamina Enduro VR46 Racing Team136
6.Marco BezzecchiAprilia Racing121
7.Johann ZarcoCastrol Honda LCR101
8.Pedro AcostaRed Bull KTM Factory Racing98
9.Fermin AldeguerBK8 Gresini Racing MotoGP81
10.Maverick VinalesRed Bull KTM Tech369
11.Fabio QuartararoMonster Energy Yamaha MotoGP Team67
12.AI AguraTrackhouse MotoGP Team49
13.Brad BinderRed Bull KTM Factory Racing47
14.Raúl FernándezTrackhouse MotoGP Team44
15.Enea BastianiniRed Bull KTM Tech342
16.Luca MariniHonda HRC Castrol38
17.Alex RinsMonster Energy Yamaha MotoGP Team35
18.Jack MillerPrima Pramac Yamaha MotoGP33
19.Joan MirHonda HRC Castrol32
20.Takaaki NakagamiHonda HRC Test Team10
21.Lorenzo SavadoriAprilia Racing8
22.Augusto FernandezPrima Pramac Yamaha MotoGP6
23.Miguel OliveiraPrima Pramac Yamaha MotoGP6
24.Somkiat ChantraIDEMITSU Honda LCR1
25.Aleix EspargaroHonda HRC Test Team0
26.Jorge MartinAprilia Racing0

Wydawca:
IBO Media Dagmara Starzec
32-015 Stanisławice 318
e-mail: kontakt@speedwaynews.pl

  • Kontakt z redakcją
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Pokaż się u nas
  • Regulamin
  • Polityka Prywatności
  • Informacje o RODO
  • Zarejestruj się
  • O serwisie
  • Galerie zdjęć

2025 © speedwaynews.pl - Wszelkie prawa autorskie wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie informacji i tekstów zabronione