⨉
⨉
  • O serwisie
  • Współpraca i reklama
  • Autorzy
  • Kontakt
  • Regulamin serwisu
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Zaloguj się
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
F1 speedwaynews speedway
  • Formuła 1
    • Kalendarz Formuły 1
    • Składy zespołów Formuły 1 2025
  • MotoGP
    • Kalendarz MotoGP 2025
    • Tory MotoGP
  • Serie juniorskie
    • Formuła 2
    • Formuła 3
    • Formuła 4
    • Formuły regionalne
  • Serie juniorskie z Polakami
    • Wyniki
  • Kącik ciekawostek
    • Historia Formuły
    • Kariery
    • Polacy w Formule
    • Tory
  • Inne wyścigi
  • Wywiady
Zakończona
- Logo Kwalifikacje do GP Japonii F1 2025
05.04.2025 08:00
Zakończona
 Logo F1 GP Chin 2025
23.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do GP Chin F1 2025
22.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Sprint przed GP Chin 2025
22.03.2025 03:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do sprintu GP Chin F1 2025
21.03.2025 08:30
Strona główna » Red Bull pokona McLarena? Szykują ambitny plan

Red Bull pokona McLarena? Szykują ambitny plan

  • Formuła 1
10 kwietnia 2025 Ten artykuł przeczytasz w 13 minut

Wiktoria Żupińska

Red Bull pokona McLarena? Szykują ambitny plan

Red Bull chce wyprzedzić McLarena. Odblokował tylko część potencjału. Po spektakularnej wygranej Maxa Verstappena w Japonii zespół jest głodny sukcesu. Szykują ambitny plan rozwoju.

Max Verstappen triumfował na Suzuce

W zeszłym tygodniu 4-krotny mistrz świata wygrał GP Japonii po znakomitych kwalifikacjach. Dzięki swoim umiejętnościom zdobył pole position i pobił rekord okrążenia Sebastiana Vettela z 2019 roku. Występ pochwalił nawet sam Fernando Alonso, który stwierdził, że kierowca Red Bulla zawdzięcza wyłącznie sobie pierwsze miejsce w czasówce, dodając, że był to magiczny moment. Pierwsza pozycja startowa zapewniła mu sukces następnego dnia. Max Verstappen nie popełnił żadnego błędu i pewnie kontrolował wyścig, co zapewniło mu pierwsze zwycięstwo w tym sezonie.

Nie ulega wątpliwości, że sobotnie PP to w przeważającej mierze zasługa talentu Holendra, ale potrzebował on też wystarczająco dobrej platformy. RB21 to nadal trudne i kapryśne auto, ale wygląda na to, że w Japonii Red Bullowi udało się znaleźć odpowiednie ustawienia. Umożliwiło to 4-krotnemu mistrzowi świata wydobycie potencjału bolidu.

Max 1️⃣#F1 || #JapaneseGP 🇯🇵 pic.twitter.com/Hv2vvXCawV

— Oracle Red Bull Racing (@redbullracing) April 6, 2025

Suzuka obnażyła mocne i słabe strony RB21

Większość kierowców Formuły 1 wymienia Suzukę jako jeden ze swoich ulubionych torów. Podobnie jak Monako, jest bardzo techniczny i testuje umiejętności za kierownicą, więc stanowi ekscytujące wyzwanie. Jednak jeśli ma się co najmniej przyzwoitego bolidu do wykorzystania, pokazanie swoich zdolności jest niesamowicie trudne, jeśli nie niemożliwe.

Grand Prix Japonii potwierdziło mocne strony modelu RB21, który razem z Ferrari uważa się za trzeci najlepszy bolid w stawce, co może się zmieniać nieznacznie w zależności od toru. Red Bull dobrze radził sobie w wolnych zakrętach i w strefach trakcji na Suzuce. Spisywał się w kwestii hamowania i nie miał problemów z krawężnikami – to drugie było wyraźną słabością zeszłorocznego RB20.

Jeżeli chodzi o słabe strony to zdecydowanie mowa tu o dbaniu o opony na dystansie całego wyścigu. Wszystkie zespoły tracą w tym aspekcie do McLarena. Max Verstappen dotrzymał rytmu obu kierowcom ekipy z Woking w Australii, lecz pomogły deszczowe warunki. W Chinach miał już z tym większy problem, ale i tak zmaksymalizował wszystkie możliwości. W Japonii z kolei nie było to tak widoczne, ponieważ degradacja była bardzo niska dla każdego, za co odpowiadały m.in. charakterystyka nowych opon Pirelli i nowa nawierzchnia w sektorze nr 1.

Pit stop Maxa Verstappena podczas GP Japonii 2025
Fot. Getty Images / Red Bull Content Pool / Pit stop Maxa Verstappena podczas Grand Prix Japonii, 2025

MCL39 ma największą przewagę właśnie w tym, jak dba o opony. Na Grand Prix Japonii McLaren nie mógł jej wykorzystać przez niskie zużycie opon, więc każdy kierowca mógł zbliżyć się do limitu prędkości i możliwości swoich bolidów.

– Oczywiście wolałbym Suzukę w starym stylu przed wymianą nawierzchni, bo w takiej sytuacji wykorzystalibyśmy dobre cechy naszego auta. Ale kiedy opony tak dobrze się trzymają, nie mamy dodatkowych zalet, bo każdy ma niską degradację – tak Andrea Stella podzielił się swoimi spostrzeżeniami po wyścigu.

Red Bull nadal musi sporo nadrobić

RB21 nadal ma problem ze stabilnością i jej utrzymaniem, gdy wchodzi w zakręty. Podczas testów przedsezonowych wydawało się, że zespół rozwiązał ten problem. Wygląda na to, że poczyniony postęp w tym obszarze jest niewystarczający. Ekipa z Milton Keynes zapowiadała w trakcie zimy, że ich celem jest zbudowanie bolidu, który zapewni większe okno operacyjne niż RB20.

Max Verstappen niejednokrotnie zdążył już wyjawić, że tegoroczny bolid nie dość, że jest trudny w prowadzeniu, to jeszcze nie najszybszy. W Japonii początkowo wyglądało na to, że Holender nie wywalczy pole position, a nawet nie znajdzie się w pierwszej piątce kwalifikacji. Samochód podczas sesji treningowych ewidentnie sprawiało problemy. Zespół całkowicie zmienił ustawienia z piątku na sobotę, co okazało się bardzo dobrym pomysłem.

Max Verstappen wygrał Grand Prix Japonii Red Bull
Fot. Oracle Red Bull Racing na X / Max Verstappen wygrał Grand Prix Japonii po raz czwarty z rzędu

– Łatwo przesadzić, mówiąc, że mamy trudny samochód do prowadzenia. Założę, że wszystkie są dość trudne. Jak bardzo nerwowy lub kapryśny jest twój bolid, jest względne. Założę się, że jest 18 innych nerwowych samochodów w alei serwisowej, które wszyscy uznalibyśmy za trudne w prowadzeniu, ja prawdopodobnie najbardziej. Starasz się więc, aby twój bolid był tak stabilny jak to możliwe – wyraził swoje zdanie Paul Monaghan, główny inżynier Red Bulla.

Zespół nadal musi poprawić to, jak RB21 zachowuje się podczas pokonywania zakrętów. Jest to problem, który nękał ich w zeszłym roku. Istnieje pewien rodzaju rozdźwięk między przodem a tyłem. Samochód wchodzi w zakręt z nadsterownością, ale w trakcie pokonywania go i wychodzenia z niego staje się podsterowny. Red Bull stoi przed dylematem, aby nie popaść w błędne koło. Poprawa jednej cechy modelu może skutkować pogorszeniem innej charakterystyki.

Max Verstappen: Znamy własne ograniczenia

Red Bull nadal jest średnio 0,2 sekundy za głównymi rywalami, czyli McLarenem. Jednak zespół chce nadrobić tę stratę. Jak podał serwis The Race, kluczowe osoby w zespole wyjawiły, że jak na razie ekipa poprawiła tylko 25% tego, co chce dokonać.

– Znamy własne ograniczenia. Mam nadzieję, że wkrótce je naprawimy, ale nie mogę podać konkretnej daty. Chodzi po prostu o znalezienie tego limitu, który jest bardzo wrażliwy na ten moment – powiedział Max Verstappen.

Paul Monaghan nalega, że nie ma bezpośredniego powiązania między bolidem trudnym do prowadzenia, a małym oknem operacyjnym. Twierdzi, że Red Bull musi poprawić stabilność i przewidywalność, która poprawi jakość i wygodę jazdy. Tłumaczy, że RB21 będzie walczyć na czele stawki z McLarenem, jeśli tylko wydobędą z niego więcej prędkości.

Co więcej, ekipa z Milton Keynes liczy też, że planowana dyrektywa, która ma wejść w życie na Grand Prix Hiszpanii, polepszy ich sytuację i przetasuje stawkę. W Barcelonie zaczną obowiązywać surowsze przepisy, ograniczające dozwoloną elastyczność przednich skrzydeł.

Max Verstappen has more points than Ferrari this season 😬 pic.twitter.com/96HgFgsmjU

— ESPN F1 (@ESPNF1) April 8, 2025

– Nie wiadomo, jaki to będzie miało wpływ na różne samochody. Można zauważyć, że okno operacyjne tych aut jest bardzo wąskie i ta zmiana w przednich skrzydłach jest całkiem znacząca. Ciekawe będzie zobaczyć jak i na kogo to wpłynie. Ale nie ma żadnych gwarancji. Wiemy, które obszary bolidu musimy poprawić. Cały zespół jest na tym bardzo skoncentrowany. Wiemy, że jeśli uda nam się odblokować trochę potencjału tego auta, to dołączymy do walki – stwierdził szef zespołu.

Red Bull skupiony jest na poprawieniu bolidu, aby pomóc Maxowi Verstappenowi w zdobyciu piątego tytułu mistrza świata z rzędu. Helmut Marko i Christian Horner nie raz mówili, że jest to najskuteczniejszy sposób zatrzymania Holendra w zespole. Austriacka ekipa musi się postarać. W przyszłym roku zaczynają się nowe regulacje i nie wiadomo, jak konkurencyjni będą.

Aby nie przegapić najciekawszych artykułów kliknij obserwuj speedwaynews.pl na Google News

Obserwuj nas!
  • Tagi
  • F1
  • F1 2025
  • Max Verstappen
  • Red Bull

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Powiązane artykuły

Grand Prix Hiszpanii: Zwycięzcy i przegrani

Grand Prix Hiszpanii: Zwycięzcy i przegrani

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
2 czerwca 2025

Nico Hülkenberg zdobył sensacyjne piąte miejsce w GP Hiszpanii. Oscar Piastri wygrał już piąty wyścig w sezonie. Maxa Verstappena poniosły emocje. Kto wykorzystał okazję, a kto ją zmarnował? Oto nasz werdykt.

Nico Hulkenberg pozytywnie zaskoczony po GP Hiszpanii

Nico Hulkenberg pozytywnie zaskoczony po GP Hiszpanii

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
2 czerwca 2025

Nico Hulkenberg był prawdopodobnie największą niespodzianką minionego GP Hiszpanii. Kierowca Saubera dojechał do mety niedzielnego wyścigu na 5. miejscu. Czy tak dobry rezultat wisiał w powietrzu?

Max Verstappen przyznał się do błędu po GP Hiszpanii

Max Verstappen przyznał się do błędu po GP Hiszpanii

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
2 czerwca 2025

Max Verstappen przyznał się do błędu po Grand Prix Hiszpanii. Stwierdził, że przyczyniła się do tego frustracja. Żałuje agresywnego manewru.

Lewis Hamilton: To było okropne. Zero pozytywów po GP Hiszpanii

Lewis Hamilton: To było okropne. Zero pozytywów po GP Hiszpanii

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
2 czerwca 2025

Lewis Hamilton jest rozczarowany szóstym miejscem w Grand Prix Hiszpanii. Stwierdza, że to jeden z najgorszych wyścigów, jakich doświadczył.

GP Hiszpanii: Wygrana Piastriego. Nieoczekiwane podium Ferrari

GP Hiszpanii: Wygrana Piastriego. Nieoczekiwane podium Ferrari

Adrian Drozdek

  • Formuła 1
1 czerwca 2025

Oscar Piastri powrócił do wygrywania po dwóch rundach przerwy, kiedy to uznawał wyższość Maxa Verstappena i Lando Norrisa. W GP Hiszpanii, Australijczyk nie miał sobie równych i "po profesorsku" realizował swój plan. Podium uzupełnili Lando Norris i Charles Leclerc.

Kwalifikacje GP Hiszpanii: McLaren nie oddaje pola

Kwalifikacje GP Hiszpanii: McLaren nie oddaje pola

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
31 maja 2025

Kwalifikacje przed GP Hiszpanii były kolejnymi udanymi dla McLarena. Z pierwszego pola ruszy Oscar Piastri przed Lando Norrisem i Maxem Verstappenem.

Treningi GP Hiszpanii: duet z Woking najszybszy | Podsumowanie

Treningi GP Hiszpanii: duet z Woking najszybszy | Podsumowanie

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
30 maja 2025

Piątkowe treningi do GP Hiszpanii należały do obu kierowców McLarena. Czasowo najlepszy w pierwszym treningu był Lando Norris, a w drugim Oscar Piastri. Blisko duetu w papajowych bolidach był Max Verstappen.

Red Bull Racing w Polsce. Wizyty mistrzów świata

Red Bull Racing w Polsce. Wizyty mistrzów świata

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
30 maja 2025

Red Bull Racing na przestrzeni lat pojawiał się w Polsce przy okazji ciekawych wydarzeń motorsportowych. Dziś przypomnimy je, w tym ubiegłoroczne Red Bull Speed Ways we Wrocławiu.

Wybory przesądzone? Mohammed Ben Sulayem posprzątał w FIA

Wybory przesądzone? Mohammed Ben Sulayem posprzątał w FIA

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
29 maja 2025

Prezydent FIA chce znowu startować na stanowisko. Otrzymał ogromne wsparcie od sojuszników. Mohammed Ben Sulayem twierdzi, że federacja zarabia za mało.

Jenson Button sugeruje zmiany w kontraktach kierowców

Jenson Button sugeruje zmiany w kontraktach kierowców

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
29 maja 2025

Jenson Button podczas rozmowy w Sky Sports F1 odniósł się do decyzji Alpine, które po 6 wyścigach sezonu zdecydowało się oddać fotel kierowcy wyścigowego Franco Colapinto na miejsce Jacka Doohana. Zdaniem Brytyjczyka kontrakty kierowców w tej materii powinny ulec zmianie.

Patronat medialny

  • Speedway Równe

  • Speedway Club Žarnovica

  • German Speedway Masters

  • Baltic Speedway League

Formuła 1

MKierowcaZespółPkt.
1.Oscar PiastriMcLaren186
2.Lando NorrisMcLaren176
3.Max VerstappenRed Bull137
4.George RussellMercedes111
5.Charles LeclercFerrari94
6.Lewis HamiltonFerrari71
7.Andrea Kimi AntonelliMercedes48
8.Alexander AlbonWilliams42
9.Isack HadjarVisa Cash App RB21
10.Esteban OconHaas20
11.Nico HulkenbergStake F1 Team16
12.Lance StrollAston Martin14
13.Carlos SainzWilliams12
14.Pierre GaslyAlpine11
15.Yuki TsunodaRed Bull10
16.Oliver BearmanHaas6
17.Liam LawsonVisa Cash App RB4
18.Fernando AlonsoAston Martin2
19.Gabriel BortoletoStake F1 Team0
20.Jack DoohanAlpine0
21.Franco ColapintoAlpine0

Formuła 2

MKierowcaZespółPkt.
1.Alex DunneRodin Motorsport87
2.Richard VerschoorMP Motorsport84
3.Arvid LinbladCampos Racing79
4.Jak CrawfordDAMS Lucas Oil73
5.Luke BrowningHitech TGR73
6.Leonardo FornaroliInvicta Racing66
7.Pepe MartiCampos Racing49
8.Victor MartinsART Grand Prix41
9.Sebastián MontoyaPrema Racing36
10.Dino BeganovicHitech TGR29
11.Kush MainiDAMS Lucas Oil21
12.Gabriele MiniPrema Racing21
13.Oliver GoetheMP Motorsport12
14.Roman StanekInvicta Racing12
15.Joshua DürksenAIX Racing11
16.Rafael VillagómezVan Amersfoort Racing10
17.Ritomo MiyataART Grand Prix5
18.Amaury CordeelTrident2
19.Sami MeguetounifTrident1
20.Cian ShieldsAIX Racing0
21.John BennettVan Amersfoort Racing0
22.Max EstersonTrident0

MotoGP

MKierowcaZespółPkt.
1.Marc MarquezDucati Lenovo Team196
2.Alex MarquezBK8 Gresini Racing MotoGP172
3.Francesco „Pecco” BagnaiaDucati Lenovo Team124
4.Franco MorbidelliPertamina Enduro VR46 Racing Team98
5.Johann ZarcoCastrol HRC Honda97
6.Fabio Di GiannantonioPertamina Enduro VR46 Racing Team88
7.Marco BezzecchiAprilia Racing69
8.Fabio QuartararoMonster Energy Yamaha MotoGP Team59
9.Pedro AcostaRed Bull KTM Factory Racing58
10.Fermin AldeguerBK8 Gresini Racing MotoGP56
11.Maverick VinalesRed Bull KTM Tech345
12.AI AguraTrackhouse MotoGP Team38
13.Luca MariniHonda HRC Castrol38
14.Brad BinderRed Bull KTM Factory Racing34
15.Enea BastianiniRed Bull KTM Tech331
16.Jack MillerPrima Pramac Yamaha MotoGP29
17.Alex RinsMonster Energy Yamaha MotoGP Team26
18.Raúl FernándezTrackhouse MotoGP Team19
19.Joan MirHonda HRC Castrol18
20.Takaaki NakagamiHonda HRC Test Team10
21.Lorenzo SavadoriAprilia Racing8
22.Augusto FernandezPrima Pramac Yamaha MotoGP3
23.Miguel OliveiraPrima Pramac Yamaha MotoGP2
24.Somkiat ChantraIDEMITSU Honda LCR0
25.Aleix EspargaroHonda HRC Test Team0
26.Jorge MartinAprilia Racing0

Wydawca:
IBO Media Dagmara Starzec
32-015 Stanisławice 318
e-mail: kontakt@speedwaynews.pl

  • Kontakt z redakcją
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Pokaż się u nas
  • Regulamin
  • Polityka Prywatności
  • Informacje o RODO
  • Zarejestruj się
  • O serwisie
  • Galerie zdjęć

2025 © speedwaynews.pl - Wszelkie prawa autorskie wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie informacji i tekstów zabronione