⨉
⨉
  • O serwisie
  • Współpraca i reklama
  • Autorzy
  • Kontakt
  • Regulamin serwisu
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Zaloguj się
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
F1 speedwaynews speedway
  • Formuła 1
    • Kalendarz Formuły 1
    • Składy zespołów Formuły 1 2025
  • MotoGP
    • Kalendarz MotoGP 2025
    • Tory MotoGP
  • Serie juniorskie
    • Formuła 2
    • Formuła 3
    • Formuła 4
    • Formuły regionalne
  • Serie juniorskie z Polakami
    • Wyniki
  • Kącik ciekawostek
    • Historia Formuły
    • Kariery
    • Polacy w Formule
    • Tory
  • Inne wyścigi
  • Wywiady
Zakończona
- Logo Kwalifikacje do GP Japonii F1 2025
05.04.2025 08:00
Zakończona
 Logo F1 GP Chin 2025
23.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do GP Chin F1 2025
22.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Sprint przed GP Chin 2025
22.03.2025 03:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do sprintu GP Chin F1 2025
21.03.2025 08:30
Strona główna » Red Bull pokona McLarena? Szykują ambitny plan

Red Bull pokona McLarena? Szykują ambitny plan

  • Formuła 1
10 kwietnia 2025 Ten artykuł przeczytasz w 13 minut

Wiktoria Żupińska

Red Bull pokona McLarena? Szykują ambitny plan

Red Bull chce wyprzedzić McLarena. Odblokował tylko część potencjału. Po spektakularnej wygranej Maxa Verstappena w Japonii zespół jest głodny sukcesu. Szykują ambitny plan rozwoju.

Max Verstappen triumfował na Suzuce

W zeszłym tygodniu 4-krotny mistrz świata wygrał GP Japonii po znakomitych kwalifikacjach. Dzięki swoim umiejętnościom zdobył pole position i pobił rekord okrążenia Sebastiana Vettela z 2019 roku. Występ pochwalił nawet sam Fernando Alonso, który stwierdził, że kierowca Red Bulla zawdzięcza wyłącznie sobie pierwsze miejsce w czasówce, dodając, że był to magiczny moment. Pierwsza pozycja startowa zapewniła mu sukces następnego dnia. Max Verstappen nie popełnił żadnego błędu i pewnie kontrolował wyścig, co zapewniło mu pierwsze zwycięstwo w tym sezonie.

Nie ulega wątpliwości, że sobotnie PP to w przeważającej mierze zasługa talentu Holendra, ale potrzebował on też wystarczająco dobrej platformy. RB21 to nadal trudne i kapryśne auto, ale wygląda na to, że w Japonii Red Bullowi udało się znaleźć odpowiednie ustawienia. Umożliwiło to 4-krotnemu mistrzowi świata wydobycie potencjału bolidu.

Max 1️⃣#F1 || #JapaneseGP 🇯🇵 pic.twitter.com/Hv2vvXCawV

— Oracle Red Bull Racing (@redbullracing) April 6, 2025

Suzuka obnażyła mocne i słabe strony RB21

Większość kierowców Formuły 1 wymienia Suzukę jako jeden ze swoich ulubionych torów. Podobnie jak Monako, jest bardzo techniczny i testuje umiejętności za kierownicą, więc stanowi ekscytujące wyzwanie. Jednak jeśli ma się co najmniej przyzwoitego bolidu do wykorzystania, pokazanie swoich zdolności jest niesamowicie trudne, jeśli nie niemożliwe.

Grand Prix Japonii potwierdziło mocne strony modelu RB21, który razem z Ferrari uważa się za trzeci najlepszy bolid w stawce, co może się zmieniać nieznacznie w zależności od toru. Red Bull dobrze radził sobie w wolnych zakrętach i w strefach trakcji na Suzuce. Spisywał się w kwestii hamowania i nie miał problemów z krawężnikami – to drugie było wyraźną słabością zeszłorocznego RB20.

Jeżeli chodzi o słabe strony to zdecydowanie mowa tu o dbaniu o opony na dystansie całego wyścigu. Wszystkie zespoły tracą w tym aspekcie do McLarena. Max Verstappen dotrzymał rytmu obu kierowcom ekipy z Woking w Australii, lecz pomogły deszczowe warunki. W Chinach miał już z tym większy problem, ale i tak zmaksymalizował wszystkie możliwości. W Japonii z kolei nie było to tak widoczne, ponieważ degradacja była bardzo niska dla każdego, za co odpowiadały m.in. charakterystyka nowych opon Pirelli i nowa nawierzchnia w sektorze nr 1.

Pit stop Maxa Verstappena podczas GP Japonii 2025
Fot. Getty Images / Red Bull Content Pool / Pit stop Maxa Verstappena podczas Grand Prix Japonii, 2025

MCL39 ma największą przewagę właśnie w tym, jak dba o opony. Na Grand Prix Japonii McLaren nie mógł jej wykorzystać przez niskie zużycie opon, więc każdy kierowca mógł zbliżyć się do limitu prędkości i możliwości swoich bolidów.

– Oczywiście wolałbym Suzukę w starym stylu przed wymianą nawierzchni, bo w takiej sytuacji wykorzystalibyśmy dobre cechy naszego auta. Ale kiedy opony tak dobrze się trzymają, nie mamy dodatkowych zalet, bo każdy ma niską degradację – tak Andrea Stella podzielił się swoimi spostrzeżeniami po wyścigu.

Red Bull nadal musi sporo nadrobić

RB21 nadal ma problem ze stabilnością i jej utrzymaniem, gdy wchodzi w zakręty. Podczas testów przedsezonowych wydawało się, że zespół rozwiązał ten problem. Wygląda na to, że poczyniony postęp w tym obszarze jest niewystarczający. Ekipa z Milton Keynes zapowiadała w trakcie zimy, że ich celem jest zbudowanie bolidu, który zapewni większe okno operacyjne niż RB20.

Max Verstappen niejednokrotnie zdążył już wyjawić, że tegoroczny bolid nie dość, że jest trudny w prowadzeniu, to jeszcze nie najszybszy. W Japonii początkowo wyglądało na to, że Holender nie wywalczy pole position, a nawet nie znajdzie się w pierwszej piątce kwalifikacji. Samochód podczas sesji treningowych ewidentnie sprawiało problemy. Zespół całkowicie zmienił ustawienia z piątku na sobotę, co okazało się bardzo dobrym pomysłem.

Max Verstappen wygrał Grand Prix Japonii Red Bull
Fot. Oracle Red Bull Racing na X / Max Verstappen wygrał Grand Prix Japonii po raz czwarty z rzędu

– Łatwo przesadzić, mówiąc, że mamy trudny samochód do prowadzenia. Założę, że wszystkie są dość trudne. Jak bardzo nerwowy lub kapryśny jest twój bolid, jest względne. Założę się, że jest 18 innych nerwowych samochodów w alei serwisowej, które wszyscy uznalibyśmy za trudne w prowadzeniu, ja prawdopodobnie najbardziej. Starasz się więc, aby twój bolid był tak stabilny jak to możliwe – wyraził swoje zdanie Paul Monaghan, główny inżynier Red Bulla.

Zespół nadal musi poprawić to, jak RB21 zachowuje się podczas pokonywania zakrętów. Jest to problem, który nękał ich w zeszłym roku. Istnieje pewien rodzaju rozdźwięk między przodem a tyłem. Samochód wchodzi w zakręt z nadsterownością, ale w trakcie pokonywania go i wychodzenia z niego staje się podsterowny. Red Bull stoi przed dylematem, aby nie popaść w błędne koło. Poprawa jednej cechy modelu może skutkować pogorszeniem innej charakterystyki.

Max Verstappen: Znamy własne ograniczenia

Red Bull nadal jest średnio 0,2 sekundy za głównymi rywalami, czyli McLarenem. Jednak zespół chce nadrobić tę stratę. Jak podał serwis The Race, kluczowe osoby w zespole wyjawiły, że jak na razie ekipa poprawiła tylko 25% tego, co chce dokonać.

– Znamy własne ograniczenia. Mam nadzieję, że wkrótce je naprawimy, ale nie mogę podać konkretnej daty. Chodzi po prostu o znalezienie tego limitu, który jest bardzo wrażliwy na ten moment – powiedział Max Verstappen.

Paul Monaghan nalega, że nie ma bezpośredniego powiązania między bolidem trudnym do prowadzenia, a małym oknem operacyjnym. Twierdzi, że Red Bull musi poprawić stabilność i przewidywalność, która poprawi jakość i wygodę jazdy. Tłumaczy, że RB21 będzie walczyć na czele stawki z McLarenem, jeśli tylko wydobędą z niego więcej prędkości.

Co więcej, ekipa z Milton Keynes liczy też, że planowana dyrektywa, która ma wejść w życie na Grand Prix Hiszpanii, polepszy ich sytuację i przetasuje stawkę. W Barcelonie zaczną obowiązywać surowsze przepisy, ograniczające dozwoloną elastyczność przednich skrzydeł.

Max Verstappen has more points than Ferrari this season 😬 pic.twitter.com/96HgFgsmjU

— ESPN F1 (@ESPNF1) April 8, 2025

– Nie wiadomo, jaki to będzie miało wpływ na różne samochody. Można zauważyć, że okno operacyjne tych aut jest bardzo wąskie i ta zmiana w przednich skrzydłach jest całkiem znacząca. Ciekawe będzie zobaczyć jak i na kogo to wpłynie. Ale nie ma żadnych gwarancji. Wiemy, które obszary bolidu musimy poprawić. Cały zespół jest na tym bardzo skoncentrowany. Wiemy, że jeśli uda nam się odblokować trochę potencjału tego auta, to dołączymy do walki – stwierdził szef zespołu.

Red Bull skupiony jest na poprawieniu bolidu, aby pomóc Maxowi Verstappenowi w zdobyciu piątego tytułu mistrza świata z rzędu. Helmut Marko i Christian Horner nie raz mówili, że jest to najskuteczniejszy sposób zatrzymania Holendra w zespole. Austriacka ekipa musi się postarać. W przyszłym roku zaczynają się nowe regulacje i nie wiadomo, jak konkurencyjni będą.

Aby nie przegapić najciekawszych artykułów kliknij obserwuj speedwaynews.pl na Google News

Obserwuj nas!
  • Tagi
  • F1
  • F1 2025
  • Max Verstappen
  • Red Bull

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Powiązane artykuły

Kwalifikacje GP Holandii: Norris nie najszybszy | Podsumowanie

Kwalifikacje GP Holandii: Norris nie najszybszy | Podsumowanie

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
30 sierpnia 2025

Lando Norris zdominował czasowo wszystkie sesje treningowe poprzedzające GP Holandii. Wydawało się, że w kwalifikacjach Brytyjczyk z McLarena również będzie najszybszy, ale do pole position stracił 0,012 sekundy. Je zdobył Oscar Piastri.

Alex, nic nie szkodzi spróbować

Alex, nic nie szkodzi spróbować

Igor Długosz

  • Formuła 1
29 sierpnia 2025

Poza walką Willa Powera i Davida Malukasa o fotel w Penske, tegoroczny "sezon ogórkowy" IndyCar nie jest zbyt ciekawy. Odejście mistrza może jednak wywrócić wszystko do góry nogami. Alex Palou jest łączony z ekipą Red Bulla w Formule 1. Pytanie tylko, czy ten transfer ma sens?

Treningi GP Holandii: piątek dla Lando Norrisa | Podsumowanie

Treningi GP Holandii: piątek dla Lando Norrisa | Podsumowanie

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
29 sierpnia 2025

Piątkowe treningi poprzedzające GP Holandii na torze Zandvoort należały do Lando Norrisa. Brytyjczyk ukończył obie sesje przed Oscarem Piastrim i wyraźnie wyżej od Maxa Verstappena. Nadspodziewanie dobrze wypadli też kierowcy Astona Martina. Mimo prognoz nad torem przy Morzu Północnym nie padał dziś ulewny deszcz.

Wypadki, które zainspirowały twórców filmu F1

Wypadki, które zainspirowały twórców filmu F1

Igor Długosz

  • Formuła 1
22 sierpnia 2025

Film F1 zawierał mnóstwo nierealistycznych elementów, które przeszkadzały fanom motorsportu - pomieszany kalendarz wyścigów, budowanie samochodu pod "walkę", czy też naginanie przepisów do granic absurdu. Coś, do czego nie można się jednak przyczepić to wypadki, gdyż większość z nich była rzetelnie inspirowana prawdziwymi zdarzeniami. Uwaga, ten artykuł jest pełen spoilerów.

Program Juniorów Red Bulla: Marko pewny swego

Program Juniorów Red Bulla: Marko pewny swego

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
21 sierpnia 2025

Helmut Marko nie chowa głowy w piasek, jeśli chodzi o surową politykę Programu Juniorów Red Bulla. Przekonuje, że większość tych, którzy nie odnieśli sukcesu w Formule 1, nadal korzysta z tego doświadczenia i kontynuuje karierę w czołowych sportach motorowych.

Montoya: Nie powinien lekceważyć Hamiltona

Montoya: Nie powinien lekceważyć Hamiltona

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
15 sierpnia 2025

Na półmetku sezonu Lewis Hamilton wypada w Ferrari wyraźnie gorzej od Charlesa Leclerca. Juan Pablo Montoya uważa jednak, że Brytyjczyk może się jeszcze odbudować, a Monakijczyk musi na niego uważać.

GP Monako 1992: Starcie gigantów i płaskowyż Andrei Mody

GP Monako 1992: Starcie gigantów i płaskowyż Andrei Mody

Igor Długosz

  • Formuła 1
8 sierpnia 2025

Choć wciąż utrzymuje status najważniejszej rundy w kalendarzu, Grand Prix Monako nie jest znane z ekscytujących wyścigów. Stąd wielowątkowa edycja 1992 przeszła do historii. Na czele stawki ujrzeliśmy legendarny pojedynek dwóch mistrzów - Nigela Mansella i Ayrtona Senny. Tymczasem w dolnej części tabeli doszło do istnego cudu, związanego z najgorszym zespołem w historii Formuły 1. Oto pełna historia 50. edycji Grand Prix Monako.

Liuzzi: Trzy problemy go spowalniają

Liuzzi: Trzy problemy go spowalniają

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
7 sierpnia 2025

Za nami już połowa sezonu 2025, a Lewis Hamilton wciąż nie dowozi pożądanych przez Ferrari wyników w swoim debiutanckim sezonie w Maranello. O potencjalnych przyczynach tego stanu rzeczy opowiedział dla "La Gazzetta dello Sport" Vitantonio Liuzzi, były kierowca Formuły 1.

GP Węgier: Święto McLarena na Hungaroringu

GP Węgier: Święto McLarena na Hungaroringu

Adrian Drozdek

  • Formuła 1
3 sierpnia 2025

GP Węgier dostarczyło nam emocjonującą walkę o zwycięstwo w wykonaniu kierowców McLarena. Ostatecznie górą, dzięki strategii jednego pit stopu, był Lando Norris. Oscar Piastri naciskał go do samego końca. Za nimi z ostrej walki o najniższy stopień podium z Charlesem Leclerkiem wyszedł George Russell.

Ford w Formule 1. Od dominacji do marginalizacji

Ford w Formule 1. Od dominacji do marginalizacji

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
30 lipca 2025

Za sprawą współpracy z Red Bull Racing koncern Ford będzie znów obecny w Formule 1. Oznacza to kolejny amerykański akcent w Jedynce w ostatnim czasie. Ford jednak w przeciwieństwie do Haasa czy Cadillaca ma w niej wiele sukcesów, które warto przypomnieć.

Patronat medialny

  • Speedway Równe

  • Speedway Club Žarnovica

  • German Speedway Masters

  • Baltic Speedway League

Formuła 1

MKierowcaZespółPkt.
1.Oscar PiastriMcLaren284
2.Lando NorrisMcLaren275
3.Max VerstappenRed Bull187
4.George RussellMercedes172
5.Charles LeclercFerrari151
6.Lewis HamiltonFerrari109
7.Andrea Kimi AntonelliMercedes64
8.Alexander AlbonWilliams54
9.Nico HulkenbergStake F1 Team37
10.Esteban OconHaas27
11.Fernando AlonsoAston Martin26
12.Lance StrollAston Martin26
13.Isack HadjarVisa Cash App RB22
14.Pierre GaslyAlpine20
15.Liam LawsonVisa Cash App RB20
16.Carlos SainzWilliams16
17.Gabriel BortoletoStake F1 Team14
18.Yuki TsunodaRed Bull10
19.Oliver BearmanHaas8
20.Franco ColapintoAlpine0
21.Jack DoohanAlpine0

Formuła 2

MKierowcaZespółPkt.
1.Richard VerschoorMP Motorsport114
2.Alex DunneRodin Motorsport90
3.Jak CrawfordDAMS Lucas Oil88
4.Leonardo FornaroliInvicta Racing86
5.Luke BrowningHitech TGR83
6.Arvid LindbladInvicta Racing79
7.Pepe MartiCampos Racing67
8.Sebastián MontoyaPrema Racing53
9.Victor MartinsART Grand Prix49
10.Dino BeganovicHitech TGR31
11.Roman StanekInvicta Racing23
12.Kush MainiDAMS Lucas Oil21
13.Gabriele MiniPrema Racing21
14.Joshua DürksenAIX Racing19
15.Oliver GoetheMP Motorsport12
16.Rafael VillagómezVan Amersfoort Racing10
17.Ritomo MiyataART Grand Prix6
18.Amaury CordeelTrident2
19.Sami MeguetounifTrident2
20.Cian ShieldsAIX Racing0
21.Max EstersonTrident0
22.John BennettVan Amersfoort Racing0

MotoGP

MKierowcaZespółPkt.
1.Marc MarquezDucati Lenovo Team307
2.Alex MarquezBK8 Gresini Racing MotoGP239
3.Francesco „Pecco” BagnaiaDucati Lenovo Team181
4.Franco MorbidelliPertamina Enduro VR46 Racing Team139
5.Fabio Di GiannantonioPertamina Enduro VR46 Racing Team136
6.Marco BezzecchiAprilia Racing121
7.Johann ZarcoCastrol Honda LCR101
8.Pedro AcostaRed Bull KTM Factory Racing98
9.Fermin AldeguerBK8 Gresini Racing MotoGP81
10.Maverick VinalesRed Bull KTM Tech369
11.Fabio QuartararoMonster Energy Yamaha MotoGP Team67
12.AI AguraTrackhouse MotoGP Team49
13.Brad BinderRed Bull KTM Factory Racing47
14.Raúl FernándezTrackhouse MotoGP Team44
15.Enea BastianiniRed Bull KTM Tech342
16.Luca MariniHonda HRC Castrol38
17.Alex RinsMonster Energy Yamaha MotoGP Team35
18.Jack MillerPrima Pramac Yamaha MotoGP33
19.Joan MirHonda HRC Castrol32
20.Takaaki NakagamiHonda HRC Test Team10
21.Lorenzo SavadoriAprilia Racing8
22.Augusto FernandezPrima Pramac Yamaha MotoGP6
23.Miguel OliveiraPrima Pramac Yamaha MotoGP6
24.Somkiat ChantraIDEMITSU Honda LCR1
25.Aleix EspargaroHonda HRC Test Team0
26.Jorge MartinAprilia Racing0

Wydawca:
IBO Media Dagmara Starzec
32-015 Stanisławice 318
e-mail: [email protected]

  • Kontakt z redakcją
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Pokaż się u nas
  • Regulamin
  • Polityka Prywatności
  • Informacje o RODO
  • Zarejestruj się
  • O serwisie
  • Galerie zdjęć

2025 © speedwaynews.pl - Wszelkie prawa autorskie wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie informacji i tekstów zabronione