⨉
⨉
  • O serwisie
  • Współpraca i reklama
  • Autorzy
  • Kontakt
  • Regulamin serwisu
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Zaloguj się
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
F1 speedwaynews speedway
  • Formuła 1
    • Kalendarz Formuły 1
    • Składy zespołów Formuły 1 2025
  • MotoGP
    • Kalendarz MotoGP 2025
    • Tory MotoGP
  • Serie juniorskie
    • Formuła 2
    • Formuła 3
    • Formuła 4
    • Formuły regionalne
  • Serie juniorskie z Polakami
    • Wyniki
  • Kącik ciekawostek
    • Historia Formuły
    • Kariery
    • Polacy w Formule
    • Tory
  • Inne wyścigi
  • Wywiady
LIVE
Trans MF Landshut Devils Logo
13:11
Herb_Polonii_Piły2025 (1).png Logo
19.07.2025 19:30
LIVE
 Logo 2. finał IMP w Ostrowie
19.07.2025 19:05
Zakończona
- Logo Kwalifikacje do GP Japonii F1 2025
05.04.2025 08:00
Zakończona
 Logo F1 GP Chin 2025
23.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do GP Chin F1 2025
22.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Sprint przed GP Chin 2025
22.03.2025 03:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do sprintu GP Chin F1 2025
21.03.2025 08:30
Strona główna » Red Bull pokona McLarena? Szykują ambitny plan

Red Bull pokona McLarena? Szykują ambitny plan

  • Formuła 1
10 kwietnia 2025 Ten artykuł przeczytasz w 13 minut

Wiktoria Żupińska

Red Bull pokona McLarena? Szykują ambitny plan

Red Bull chce wyprzedzić McLarena. Odblokował tylko część potencjału. Po spektakularnej wygranej Maxa Verstappena w Japonii zespół jest głodny sukcesu. Szykują ambitny plan rozwoju.

Max Verstappen triumfował na Suzuce

W zeszłym tygodniu 4-krotny mistrz świata wygrał GP Japonii po znakomitych kwalifikacjach. Dzięki swoim umiejętnościom zdobył pole position i pobił rekord okrążenia Sebastiana Vettela z 2019 roku. Występ pochwalił nawet sam Fernando Alonso, który stwierdził, że kierowca Red Bulla zawdzięcza wyłącznie sobie pierwsze miejsce w czasówce, dodając, że był to magiczny moment. Pierwsza pozycja startowa zapewniła mu sukces następnego dnia. Max Verstappen nie popełnił żadnego błędu i pewnie kontrolował wyścig, co zapewniło mu pierwsze zwycięstwo w tym sezonie.

Nie ulega wątpliwości, że sobotnie PP to w przeważającej mierze zasługa talentu Holendra, ale potrzebował on też wystarczająco dobrej platformy. RB21 to nadal trudne i kapryśne auto, ale wygląda na to, że w Japonii Red Bullowi udało się znaleźć odpowiednie ustawienia. Umożliwiło to 4-krotnemu mistrzowi świata wydobycie potencjału bolidu.

Max 1️⃣#F1 || #JapaneseGP 🇯🇵 pic.twitter.com/Hv2vvXCawV

— Oracle Red Bull Racing (@redbullracing) April 6, 2025

Suzuka obnażyła mocne i słabe strony RB21

Większość kierowców Formuły 1 wymienia Suzukę jako jeden ze swoich ulubionych torów. Podobnie jak Monako, jest bardzo techniczny i testuje umiejętności za kierownicą, więc stanowi ekscytujące wyzwanie. Jednak jeśli ma się co najmniej przyzwoitego bolidu do wykorzystania, pokazanie swoich zdolności jest niesamowicie trudne, jeśli nie niemożliwe.

Grand Prix Japonii potwierdziło mocne strony modelu RB21, który razem z Ferrari uważa się za trzeci najlepszy bolid w stawce, co może się zmieniać nieznacznie w zależności od toru. Red Bull dobrze radził sobie w wolnych zakrętach i w strefach trakcji na Suzuce. Spisywał się w kwestii hamowania i nie miał problemów z krawężnikami – to drugie było wyraźną słabością zeszłorocznego RB20.

Jeżeli chodzi o słabe strony to zdecydowanie mowa tu o dbaniu o opony na dystansie całego wyścigu. Wszystkie zespoły tracą w tym aspekcie do McLarena. Max Verstappen dotrzymał rytmu obu kierowcom ekipy z Woking w Australii, lecz pomogły deszczowe warunki. W Chinach miał już z tym większy problem, ale i tak zmaksymalizował wszystkie możliwości. W Japonii z kolei nie było to tak widoczne, ponieważ degradacja była bardzo niska dla każdego, za co odpowiadały m.in. charakterystyka nowych opon Pirelli i nowa nawierzchnia w sektorze nr 1.

Pit stop Maxa Verstappena podczas GP Japonii 2025
Fot. Getty Images / Red Bull Content Pool / Pit stop Maxa Verstappena podczas Grand Prix Japonii, 2025

MCL39 ma największą przewagę właśnie w tym, jak dba o opony. Na Grand Prix Japonii McLaren nie mógł jej wykorzystać przez niskie zużycie opon, więc każdy kierowca mógł zbliżyć się do limitu prędkości i możliwości swoich bolidów.

– Oczywiście wolałbym Suzukę w starym stylu przed wymianą nawierzchni, bo w takiej sytuacji wykorzystalibyśmy dobre cechy naszego auta. Ale kiedy opony tak dobrze się trzymają, nie mamy dodatkowych zalet, bo każdy ma niską degradację – tak Andrea Stella podzielił się swoimi spostrzeżeniami po wyścigu.

Red Bull nadal musi sporo nadrobić

RB21 nadal ma problem ze stabilnością i jej utrzymaniem, gdy wchodzi w zakręty. Podczas testów przedsezonowych wydawało się, że zespół rozwiązał ten problem. Wygląda na to, że poczyniony postęp w tym obszarze jest niewystarczający. Ekipa z Milton Keynes zapowiadała w trakcie zimy, że ich celem jest zbudowanie bolidu, który zapewni większe okno operacyjne niż RB20.

Max Verstappen niejednokrotnie zdążył już wyjawić, że tegoroczny bolid nie dość, że jest trudny w prowadzeniu, to jeszcze nie najszybszy. W Japonii początkowo wyglądało na to, że Holender nie wywalczy pole position, a nawet nie znajdzie się w pierwszej piątce kwalifikacji. Samochód podczas sesji treningowych ewidentnie sprawiało problemy. Zespół całkowicie zmienił ustawienia z piątku na sobotę, co okazało się bardzo dobrym pomysłem.

Max Verstappen wygrał Grand Prix Japonii Red Bull
Fot. Oracle Red Bull Racing na X / Max Verstappen wygrał Grand Prix Japonii po raz czwarty z rzędu

– Łatwo przesadzić, mówiąc, że mamy trudny samochód do prowadzenia. Założę, że wszystkie są dość trudne. Jak bardzo nerwowy lub kapryśny jest twój bolid, jest względne. Założę się, że jest 18 innych nerwowych samochodów w alei serwisowej, które wszyscy uznalibyśmy za trudne w prowadzeniu, ja prawdopodobnie najbardziej. Starasz się więc, aby twój bolid był tak stabilny jak to możliwe – wyraził swoje zdanie Paul Monaghan, główny inżynier Red Bulla.

Zespół nadal musi poprawić to, jak RB21 zachowuje się podczas pokonywania zakrętów. Jest to problem, który nękał ich w zeszłym roku. Istnieje pewien rodzaju rozdźwięk między przodem a tyłem. Samochód wchodzi w zakręt z nadsterownością, ale w trakcie pokonywania go i wychodzenia z niego staje się podsterowny. Red Bull stoi przed dylematem, aby nie popaść w błędne koło. Poprawa jednej cechy modelu może skutkować pogorszeniem innej charakterystyki.

Max Verstappen: Znamy własne ograniczenia

Red Bull nadal jest średnio 0,2 sekundy za głównymi rywalami, czyli McLarenem. Jednak zespół chce nadrobić tę stratę. Jak podał serwis The Race, kluczowe osoby w zespole wyjawiły, że jak na razie ekipa poprawiła tylko 25% tego, co chce dokonać.

– Znamy własne ograniczenia. Mam nadzieję, że wkrótce je naprawimy, ale nie mogę podać konkretnej daty. Chodzi po prostu o znalezienie tego limitu, który jest bardzo wrażliwy na ten moment – powiedział Max Verstappen.

Paul Monaghan nalega, że nie ma bezpośredniego powiązania między bolidem trudnym do prowadzenia, a małym oknem operacyjnym. Twierdzi, że Red Bull musi poprawić stabilność i przewidywalność, która poprawi jakość i wygodę jazdy. Tłumaczy, że RB21 będzie walczyć na czele stawki z McLarenem, jeśli tylko wydobędą z niego więcej prędkości.

Co więcej, ekipa z Milton Keynes liczy też, że planowana dyrektywa, która ma wejść w życie na Grand Prix Hiszpanii, polepszy ich sytuację i przetasuje stawkę. W Barcelonie zaczną obowiązywać surowsze przepisy, ograniczające dozwoloną elastyczność przednich skrzydeł.

Max Verstappen has more points than Ferrari this season 😬 pic.twitter.com/96HgFgsmjU

— ESPN F1 (@ESPNF1) April 8, 2025

– Nie wiadomo, jaki to będzie miało wpływ na różne samochody. Można zauważyć, że okno operacyjne tych aut jest bardzo wąskie i ta zmiana w przednich skrzydłach jest całkiem znacząca. Ciekawe będzie zobaczyć jak i na kogo to wpłynie. Ale nie ma żadnych gwarancji. Wiemy, które obszary bolidu musimy poprawić. Cały zespół jest na tym bardzo skoncentrowany. Wiemy, że jeśli uda nam się odblokować trochę potencjału tego auta, to dołączymy do walki – stwierdził szef zespołu.

Red Bull skupiony jest na poprawieniu bolidu, aby pomóc Maxowi Verstappenowi w zdobyciu piątego tytułu mistrza świata z rzędu. Helmut Marko i Christian Horner nie raz mówili, że jest to najskuteczniejszy sposób zatrzymania Holendra w zespole. Austriacka ekipa musi się postarać. W przyszłym roku zaczynają się nowe regulacje i nie wiadomo, jak konkurencyjni będą.

Aby nie przegapić najciekawszych artykułów kliknij obserwuj speedwaynews.pl na Google News

Obserwuj nas!
  • Tagi
  • F1
  • F1 2025
  • Max Verstappen
  • Red Bull

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Powiązane artykuły

Helmut Marko podsumował współpracę z Christianem Hornerem

Helmut Marko podsumował współpracę z Christianem Hornerem

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
11 lipca 2025

Christian Horner od GP Belgii nie będzie już szefem zespołu Red Bull Racing. Dotychczasowe stanowisko zajmował przez 20 lat od momentu rebrandingu ekipy z Jaguara. Helmut Marko, doradca austriackiej ekipy, podsumował lata współpracy z Brytyjczykiem.

Wheatley: Od pewnego czasu uważam go za wyjątkowy talent

Wheatley: Od pewnego czasu uważam go za wyjątkowy talent

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
11 lipca 2025

Jonathan Wheatley, szef zespołu Sauber, docenił wyczyn Nico Hulkenberga podczas minionego GP Wielkiej Brytanii. Podkreślił przy tym, że nigdy nie wątpił w talent Niemca.

Kim jest Laurent Mekies? Kariera nowego szefa Red Bull Racing

Kim jest Laurent Mekies? Kariera nowego szefa Red Bull Racing

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
10 lipca 2025

Laurent Mekies przejął wczoraj obowiązki Christiana Hornera. Francuz został CEO i szefem Red Bull Racing. Czeka go niełatwe zadanie. Jak wyglądała jego dotychczasowa kariera w F1?

Co dalej? Możliwa przyszłość Christiana Hornera w F1

Co dalej? Możliwa przyszłość Christiana Hornera w F1

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
10 lipca 2025

Christian Horner został niespodziewanie zwolniony po 20 latach. Rozstaje się z zespołem, którym kierował od samego początku w F1. Jakie ma teraz możliwości?

Kryzys zaczął się wcześniej. Co się dzieje w Red Bullu?

Kryzys zaczął się wcześniej. Co się dzieje w Red Bullu?

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
9 lipca 2025

Trzęsienie ziemi w Red Bullu. Christian Horner został zwolniony po 20 latach. Zespół nie chce utracić swojego najlepszego kierowcy. To nie koniec zmian w ekipie. Jak do tego doszło? Oto podsumowanie wszystkich powodów.

Red Bull zaszokował. Christian Horner zwolniony po 20 latach

Red Bull zaszokował. Christian Horner zwolniony po 20 latach

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
9 lipca 2025

Red Bull podał szokującą informację. Christian Horner został zwolniony po 20 latach. Jego rolę obejmie Laurent Mekies. Zespołowi grozi utrata najlepszego kierowcy.

Stroll ostro skrytykował bolid po dobrym wyniku na Silverstone

Stroll ostro skrytykował bolid po dobrym wyniku na Silverstone

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
9 lipca 2025

Lance Stroll nie krył zadowolenia pomimo dobrego wyniku w GP Wielkiej Brytanii. Ostro skrytykował bolid. Aston Martin przywiózł ulepszenia na Silverstone.

Youtuberzy i złodziej przyłapani podczas GP Wielkiej Brytanii

Youtuberzy i złodziej przyłapani podczas GP Wielkiej Brytanii

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
8 lipca 2025

Minione GP Wielkiej Brytanii upamiętniające 75-lecie Formuły 1 było bez wątpienia świętem motorsportu dla zebranych na Silverstone kibiców. Niestety nie obyło się bez przykrych incydentów. Trzej youtuberzy i jeden złodziej zostali aresztowani w trakcie weekendu przez policję z hrabstwa Northamptonshire.

Szef FIA szydzi z opinii rywala w wyborach

Szef FIA szydzi z opinii rywala w wyborach

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
8 lipca 2025

Mohammed Ben Sulayem, obecny szef FIA, wyśmiał pogłoski o „rządach terroru” w światowym organie zarządzającym sportem motorowym. Obiecał przy tym w niedzielę, że nadchodzące wybory na jego stanowisko będą uczciwe i przejrzyste.

Ferrari ma jeszcze czas. Fred Vasseur nadal bez nowego kontraktu

Ferrari ma jeszcze czas. Fred Vasseur nadal bez nowego kontraktu

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
8 lipca 2025

Ferrari w końcu zabrało głos w sprawie przyszłości szefa zespołu. Dyrektor generalny wyjawił, że prowadzi rozmowy z Vasseurem. Zapewnia, że jest jeszcze czas na podpisanie nowego kontraktu.

Patronat medialny

  • Speedway Równe

  • Speedway Club Žarnovica

  • German Speedway Masters

  • Baltic Speedway League

Formuła 1

MKierowcaZespółPkt.
1.Oscar PiastriMcLaren234
2.Lando NorrisMcLaren226
3.Max VerstappenRed Bull165
4.George RussellMercedes147
5.Charles LeclercFerrari119
6.Lewis HamiltonFerrari103
7.Andrea Kimi AntonelliMercedes63
8.Alexander AlbonWilliams46
9.Nico HulkenbergStake F1 Team37
10.Esteban OconHaas23
11.Isack HadjarVisa Cash App RB21
12.Lance StrollAston Martin20
13.Pierre GaslyAlpine19
14.Fernando AlonsoAston Martin16
15.Carlos SainzWilliams13
16.Liam LawsonVisa Cash App RB12
17.Yuki TsunodaRed Bull10
18.Oliver BearmanHaas6
19.Gabriel BortoletoStake F1 Team4
20.Franco ColapintoAlpine0
21.Jack DoohanAlpine0

Formuła 2

MKierowcaZespółPkt.
1.Richard VerschoorMP Motorsport114
2.Alex DunneRodin Motorsport90
3.Jak CrawfordDAMS Lucas Oil88
4.Leonardo FornaroliInvicta Racing86
5.Luke BrowningHitech TGR83
6.Arvid LindbladInvicta Racing79
7.Pepe MartiCampos Racing67
8.Sebastián MontoyaPrema Racing53
9.Victor MartinsART Grand Prix49
10.Dino BeganovicHitech TGR31
11.Roman StanekInvicta Racing23
12.Kush MainiDAMS Lucas Oil21
13.Gabriele MiniPrema Racing21
14.Joshua DürksenAIX Racing19
15.Oliver GoetheMP Motorsport12
16.Rafael VillagómezVan Amersfoort Racing10
17.Ritomo MiyataART Grand Prix6
18.Amaury CordeelTrident2
19.Sami MeguetounifTrident2
20.Cian ShieldsAIX Racing0
21.Max EstersonTrident0
22.John BennettVan Amersfoort Racing0

MotoGP

MKierowcaZespółPkt.
1.Marc MarquezDucati Lenovo Team307
2.Alex MarquezBK8 Gresini Racing MotoGP239
3.Francesco „Pecco” BagnaiaDucati Lenovo Team181
4.Franco MorbidelliPertamina Enduro VR46 Racing Team139
5.Fabio Di GiannantonioPertamina Enduro VR46 Racing Team136
6.Marco BezzecchiAprilia Racing121
7.Johann ZarcoCastrol Honda LCR101
8.Pedro AcostaRed Bull KTM Factory Racing98
9.Fermin AldeguerBK8 Gresini Racing MotoGP81
10.Maverick VinalesRed Bull KTM Tech369
11.Fabio QuartararoMonster Energy Yamaha MotoGP Team67
12.AI AguraTrackhouse MotoGP Team49
13.Brad BinderRed Bull KTM Factory Racing47
14.Raúl FernándezTrackhouse MotoGP Team44
15.Enea BastianiniRed Bull KTM Tech342
16.Luca MariniHonda HRC Castrol38
17.Alex RinsMonster Energy Yamaha MotoGP Team35
18.Jack MillerPrima Pramac Yamaha MotoGP33
19.Joan MirHonda HRC Castrol32
20.Takaaki NakagamiHonda HRC Test Team10
21.Lorenzo SavadoriAprilia Racing8
22.Augusto FernandezPrima Pramac Yamaha MotoGP6
23.Miguel OliveiraPrima Pramac Yamaha MotoGP6
24.Somkiat ChantraIDEMITSU Honda LCR1
25.Aleix EspargaroHonda HRC Test Team0
26.Jorge MartinAprilia Racing0

Wydawca:
IBO Media Dagmara Starzec
32-015 Stanisławice 318
e-mail: kontakt@speedwaynews.pl

  • Kontakt z redakcją
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Pokaż się u nas
  • Regulamin
  • Polityka Prywatności
  • Informacje o RODO
  • Zarejestruj się
  • O serwisie
  • Galerie zdjęć

2025 © speedwaynews.pl - Wszelkie prawa autorskie wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie informacji i tekstów zabronione