⨉
⨉
  • O serwisie
  • Współpraca i reklama
  • Autorzy
  • Kontakt
  • Regulamin serwisu
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Zaloguj się
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
F1 speedwaynews speedway
  • Formuła 1
    • Kalendarz Formuły 1
    • Składy zespołów Formuły 1 2025
  • MotoGP
    • Kalendarz MotoGP 2025
    • Tory MotoGP
  • Serie juniorskie
    • Formuła 2
    • Formuła 3
    • Formuła 4
    • Formuły regionalne
  • Serie juniorskie z Polakami
    • Wyniki
  • Kącik ciekawostek
    • Historia Formuły
    • Kariery
    • Polacy w Formule
    • Tory
  • Inne wyścigi
  • Wywiady
Zakończona
- Logo Kwalifikacje do GP Japonii F1 2025
05.04.2025 08:00
Zakończona
 Logo F1 GP Chin 2025
23.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do GP Chin F1 2025
22.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Sprint przed GP Chin 2025
22.03.2025 03:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do sprintu GP Chin F1 2025
21.03.2025 08:30
Strona główna » Red Bull potrafi wymyślać. McLaren krytykuje rywali w F1

Red Bull potrafi wymyślać. McLaren krytykuje rywali w F1

  • Formuła 1
6 maja 2025 Ten artykuł przeczytasz w 10 minut

Wiktoria Żupińska

Red Bull potrafi wymyślać. McLaren krytykuje rywali w F1

Oscar Piastri wygrał trzeci wyścig z rzędu. Jednak McLaren twierdzi, że Red Bull wcale nie jest bez szans. Lando Norris zarzucił Maxowi Verstappenowi złą jazdę.

Red Bull umie wymyślać narracje

Max Verstappen zdobył pole position do Grand Prix Miami. Nie udało mu się przekuć to w zwycięstwo w niedzielę. Zarówno Oscar Piastri jak i Lando Norris wyprzedzili go, aczkolwiek Holender nie poddał się oczywiście bez walki. Już na samym starcie Brytyjczyk spadł na szóste miejsce, chcąc uniknąć kolizji z kierowcą Red Bulla.

Z kolei Oscar Piastri musiał wykazać się cierpliwością. Podjął wiele prób wyprzedzenia Maxa Verstappena, który nie zamierzał ułatwiać mu wykonania manewru. W końcu na 14. okrążeniu Holender zblokował koła i Australijczyk go wyminął. Bez problemu zbudował kilkusekundową przewagę nad czterokrotnym mistrzem świata.

Miami = hot ☀️Max’s Lap times = hotter 🔥#F1 || #MiamiGP 🇺🇸 pic.twitter.com/qrqqUDjtXx

— Oracle Red Bull Racing (@redbullracing) May 4, 2025

Jednak sobotnie kwalifikacje skłoniły szefa zespołu McLarena do krytki Red Bulla. Andrea Stella stwierdził, że ekipa z Milton Keynes potrafi wymyślać korzystne dla siebie narracje. Nie przekonuje go pomysł, że rywale są całkowicie bez szans.

– Red Bull, są bardzo dobrzy jeśli chodzi o projektowanie szybkich bolidów, są wyjątkowo dobrzy w prowadzeniu szybkich aut i są niezwykle dobrzy także w wymyślaniu narracji na własną korzyść – powiedział Andrea Stella.

Red Bull nie dokonuje cudów

Max Verstappen zdobył trzy pole position w 2025. Tylko raz udało mu się wygrać. Pozostałe zwycięstwa przypadły kierowcom McLarena, którzy mają najlepszy bolid, jak powszechnie uważa się w padoku. Jeszcze przed początkiem roku uważani byli za faworytów do zdobycia obu tytułów mistrzowskich, podobnie jak Ferrari. Stajnia z Maranello jednak na razie nie spełniła oczekiwań. Mają jedynie 94 punkty w klasyfikacji konstruktorów. Ekipa z Woking zdobyła ich aż 246.

Quite close™️

Graphic from @justformulacar pic.twitter.com/wRaqVAvIrG

— The Race (@wearetherace) May 3, 2025

Biorąc pod uwagę jak zakończył się sezon 2024, przewidywano, że Red Bull będzie znajdować się w gorszej pozycji od McLarena. Rzeczywiście tak jest. RB21 to szybki bolid, szczególnie na jednym okrążeniu, ale kapryśny i ma swoje ograniczenia. Trudno wydobyć pełen potencjał auta, bo ma wąskie okno operacyjne. MCL39 radzi sobie znacznie lepiej na prostych i z tym, jak traktuje opony. Ich degradacja jest bardzo niska i to właśnie daje prawdziwą przewagę na dystansie wyścigu.

– Oni [Red Bull – przyp. red.] wykorzystują każdą okazję, żeby pozostać w rywalizacji i niektóre z tych okazji czasami polegają na kreowaniu narracji: o, my tu dokonujemy cudów, inni powinni wygrać każdy trening, kwalifikacje i wyścig – kontynuował szef zespołu.

Norris krytykuje Verstappena

Andrea Stella stwierdził, że Red Bull tworzy narrację, która ma przedstawić ich w lepszym świetle, a skrytykować McLaren. Szef zespołu nie przejmuje się tym i mówi, że zespół skupia się na faktach i obszarach, które może poprawić. Wykorzystywanie „nietechnicznych” możliwości i okazji zostawia ekipie z Milton Keynes.

Lando Norris skończył wyścig na drugim miejscu, choć miał okazję go wygrać. Na pierwszym okrążeniu zmierzył się z czterokrotnym mistrzem świata i w wyniku potyczki spadł na szóste miejsce. Ponownie Oscar Piastri pokazał się z lepszej strony, jeśli chodzi o umiejętne i przemyślane wyprzedzanie oraz walkę o pozycje.

📻 Radio from Norris: pic.twitter.com/JNb3uPePRE

— The Race (@wearetherace) May 4, 2025

Mimo tego, to właśnie Norris skrytykował Verstappena za nieprzemyślaną jazdę. Stwierdził, że Holender sam zrujnował sobie wyścig i mógł skończyć na podium.

– Walczył twardo [Max – przyp. red.]. To od niego zależy, czy tak zrobi. Zrujnował swój własny wyścig. Nie ściga się zbyt mądrze. Mógł prawdopodobnie skończyć trzeci dzisiaj, a tak się nie stało, właśnie z tego powodu. Więc tak, walczy zaciekle, czego zawsze należy się spodziewać. Ale jest jak jest – podsumował gorzko Lando Norris po GP Miami.

Lando Norris thinks Max Verstappen could have got more out of his race at the Miami GP: pic.twitter.com/IbqsfxMniA

— The Race (@wearetherace) May 5, 2025

Verstappen nie ma nic do stracenia

Oscar Piastri co prawda też odniósł się w niezbyt pozytywnym tonie o walce z Maxem Verstappenem, ale jego krytyka była bardziej zawoalowana. Porównał to z doświadczeniem wyprzedzania Kimiego Antonellego, który nie utrudniał mu zadania.

– Oczywiście dla Maxa, prowadzenie wyścigu… inna historia. Ale spodziewałem się tego. I wiedziałem, że mamy dobre tempo. I jak powiedziałem, to była tylko kwestia czasu, czekanie na odpowiedni moment albo zmuszenie go do tego momentu i to właśnie byłem w stanie zrobić – stwierdził lider klasyfikacji.

Ostateczne czwarte miejsce Verstappena w Grand Prix jest rezultatem pechowej dla niego neutralizacji. Wirtualny samochód bezpieczeństwa pojawił się w niekorzystnym dla niego momencie, ale skorzystał na tym Russell, który stanął dzięki temu na podium.

Just a 37 second gap between the McLarens and third place 👀🚀#MiamiGP pic.twitter.com/ekfnz3FIGY

— Autosport (@autosport) May 4, 2025

Holender nie przejął się stratą 3. miejsca, bo jest w F1 po to, by wygrywać. Przyznał, że w niedzielę daleko im było od zwycięstwa, ale nie zamierzał ułatwiać kierowcom McLarena zadania.

– Wiesz, nie miałem nic do stracenia, więc chciałem się po prostu trochę zabawić. Oni byli daleko z przodu. Byli po prostu o wiele szybsi od pozostałych na torze, gdzie degradacja termalna jest bardzo wysoka, mieli ogromną przewagę, myślę, że to jest całkiem jasne – dodał czterokrotny mistrz świata.

Aby nie przegapić najciekawszych artykułów kliknij obserwuj speedwaynews.pl na Google News

Obserwuj nas!
  • Tagi
  • Andrea Stella
  • F1
  • F1 2025
  • Lando Norris
  • Max Verstappen
  • McLaren
  • Oscar Piastri
  • Red Bull

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Powiązane artykuły

Kwalifikacje GP Azerbejdżanu: pogoda dla Verstappena

Kwalifikacje GP Azerbejdżanu: pogoda dla Verstappena

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
20 września 2025

Sobotnie kwalifikacje przed GP Azerbejdżanu mocno się wydłużyły. W ich trakcie czerwona flaga pojawiała się aż 6 razy. Część faworytów pojechała wolno lub odpadło wcześniej. Najszybszy był jednak Max Verstappen, który będzie miał obu kierowców McLarena daleko za sobą na starcie.

Treningi GP Azerbejdżanu: Dwa oblicza piątku dla McLarena

Treningi GP Azerbejdżanu: Dwa oblicza piątku dla McLarena

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
19 września 2025

Formuła 1 opuściła już Europę i sezon dokończy w Azji i na terenie obu Ameryk. Ten etap rywalizacji otwiera weekend o GP Azerbejdżanu, który rozpoczęły piątkowe treningi. Mimo tego, że McLaren jest faworytem, to dzisiejsze sesje nie przebiegły do końca po myśli ekipy z Woking.

Treningi GP Włoch: Mocny piątek Ferrari i Sainza | Podsumowanie

Treningi GP Włoch: Mocny piątek Ferrari i Sainza | Podsumowanie

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
5 września 2025

Rozpoczął się weekend o GP Włoch 2025. Piątkowe treningi na Monzy pokazały, że po raz kolejny nie można lekceważyć Ferrari w Lombardii. Z dobrej strony pokazali się obaj kierowcy Scuderii, ale również Carlos Sainz.

Kwalifikacje GP Holandii: Norris nie najszybszy | Podsumowanie

Kwalifikacje GP Holandii: Norris nie najszybszy | Podsumowanie

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
30 sierpnia 2025

Lando Norris zdominował czasowo wszystkie sesje treningowe poprzedzające GP Holandii. Wydawało się, że w kwalifikacjach Brytyjczyk z McLarena również będzie najszybszy, ale do pole position stracił 0,012 sekundy. Je zdobył Oscar Piastri.

Alex, nic nie szkodzi spróbować

Alex, nic nie szkodzi spróbować

Igor Długosz

  • Formuła 1
29 sierpnia 2025

Poza walką Willa Powera i Davida Malukasa o fotel w Penske, tegoroczny "sezon ogórkowy" IndyCar nie jest zbyt ciekawy. Odejście mistrza może jednak wywrócić wszystko do góry nogami. Alex Palou jest łączony z ekipą Red Bulla w Formule 1. Pytanie tylko, czy ten transfer ma sens?

Treningi GP Holandii: piątek dla Lando Norrisa | Podsumowanie

Treningi GP Holandii: piątek dla Lando Norrisa | Podsumowanie

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
29 sierpnia 2025

Piątkowe treningi poprzedzające GP Holandii na torze Zandvoort należały do Lando Norrisa. Brytyjczyk ukończył obie sesje przed Oscarem Piastrim i wyraźnie wyżej od Maxa Verstappena. Nadspodziewanie dobrze wypadli też kierowcy Astona Martina. Mimo prognoz nad torem przy Morzu Północnym nie padał dziś ulewny deszcz.

Wypadki, które zainspirowały twórców filmu F1

Wypadki, które zainspirowały twórców filmu F1

Igor Długosz

  • Formuła 1
22 sierpnia 2025

Film F1 zawierał mnóstwo nierealistycznych elementów, które przeszkadzały fanom motorsportu - pomieszany kalendarz wyścigów, budowanie samochodu pod "walkę", czy też naginanie przepisów do granic absurdu. Coś, do czego nie można się jednak przyczepić to wypadki, gdyż większość z nich była rzetelnie inspirowana prawdziwymi zdarzeniami. Uwaga, ten artykuł jest pełen spoilerów.

Program Juniorów Red Bulla: Marko pewny swego

Program Juniorów Red Bulla: Marko pewny swego

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
21 sierpnia 2025

Helmut Marko nie chowa głowy w piasek, jeśli chodzi o surową politykę Programu Juniorów Red Bulla. Przekonuje, że większość tych, którzy nie odnieśli sukcesu w Formule 1, nadal korzysta z tego doświadczenia i kontynuuje karierę w czołowych sportach motorowych.

Montoya: Nie powinien lekceważyć Hamiltona

Montoya: Nie powinien lekceważyć Hamiltona

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
15 sierpnia 2025

Na półmetku sezonu Lewis Hamilton wypada w Ferrari wyraźnie gorzej od Charlesa Leclerca. Juan Pablo Montoya uważa jednak, że Brytyjczyk może się jeszcze odbudować, a Monakijczyk musi na niego uważać.

GP Monako 1992: Starcie gigantów i płaskowyż Andrei Mody

GP Monako 1992: Starcie gigantów i płaskowyż Andrei Mody

Igor Długosz

  • Formuła 1
8 sierpnia 2025

Choć wciąż utrzymuje status najważniejszej rundy w kalendarzu, Grand Prix Monako nie jest znane z ekscytujących wyścigów. Stąd wielowątkowa edycja 1992 przeszła do historii. Na czele stawki ujrzeliśmy legendarny pojedynek dwóch mistrzów - Nigela Mansella i Ayrtona Senny. Tymczasem w dolnej części tabeli doszło do istnego cudu, związanego z najgorszym zespołem w historii Formuły 1. Oto pełna historia 50. edycji Grand Prix Monako.

Patronat medialny

  • Speedway Równe

  • Speedway Club Žarnovica

  • German Speedway Masters

  • Baltic Speedway League

Formuła 1

MKierowcaZespółPkt.
1.Oscar PiastriMcLaren309
2.Lando NorrisMcLaren275
3.Max VerstappenRed Bull205
4.George RussellMercedes184
5.Charles LeclercFerrari151
6.Lewis HamiltonFerrari109
7.Andrea Kimi AntonelliMercedes64
8.Alexander AlbonWilliams64
9.Nico HulkenbergStake F1 Team37
10.Isack HadjarHaas37
11.Lance StrollAston Martin32
12.Fernando AlonsoAston Martin30
13.Esteban OconHaas28
14.Pierre GaslyAlpine20
15.Liam LawsonVisa Cash App RB20
16.Oliver BearmanHaas16
17.Carlos SainzWilliams16
18.Gabriel BortoletoStake F1 Team14
19.Yuki TsunodaRed Bull12
20.Franco ColapintoAlpine0
21.Jack DoohanAlpine0

Formuła 2

MKierowcaZespółPkt.
1.Richard VerschoorMP Motorsport114
2.Alex DunneRodin Motorsport90
3.Jak CrawfordDAMS Lucas Oil88
4.Leonardo FornaroliInvicta Racing86
5.Luke BrowningHitech TGR83
6.Arvid LindbladInvicta Racing79
7.Pepe MartiCampos Racing67
8.Sebastián MontoyaPrema Racing53
9.Victor MartinsART Grand Prix49
10.Dino BeganovicHitech TGR31
11.Roman StanekInvicta Racing23
12.Kush MainiDAMS Lucas Oil21
13.Gabriele MiniPrema Racing21
14.Joshua DürksenAIX Racing19
15.Oliver GoetheMP Motorsport12
16.Rafael VillagómezVan Amersfoort Racing10
17.Ritomo MiyataART Grand Prix6
18.Amaury CordeelTrident2
19.Sami MeguetounifTrident2
20.Cian ShieldsAIX Racing0
21.Max EstersonTrident0
22.John BennettVan Amersfoort Racing0

MotoGP

MKierowcaZespółPkt.
1.Marc MarquezDucati Lenovo Team307
2.Alex MarquezBK8 Gresini Racing MotoGP239
3.Francesco „Pecco” BagnaiaDucati Lenovo Team181
4.Franco MorbidelliPertamina Enduro VR46 Racing Team139
5.Fabio Di GiannantonioPertamina Enduro VR46 Racing Team136
6.Marco BezzecchiAprilia Racing121
7.Johann ZarcoCastrol Honda LCR101
8.Pedro AcostaRed Bull KTM Factory Racing98
9.Fermin AldeguerBK8 Gresini Racing MotoGP81
10.Maverick VinalesRed Bull KTM Tech369
11.Fabio QuartararoMonster Energy Yamaha MotoGP Team67
12.AI AguraTrackhouse MotoGP Team49
13.Brad BinderRed Bull KTM Factory Racing47
14.Raúl FernándezTrackhouse MotoGP Team44
15.Enea BastianiniRed Bull KTM Tech342
16.Luca MariniHonda HRC Castrol38
17.Alex RinsMonster Energy Yamaha MotoGP Team35
18.Jack MillerPrima Pramac Yamaha MotoGP33
19.Joan MirHonda HRC Castrol32
20.Takaaki NakagamiHonda HRC Test Team10
21.Lorenzo SavadoriAprilia Racing8
22.Augusto FernandezPrima Pramac Yamaha MotoGP6
23.Miguel OliveiraPrima Pramac Yamaha MotoGP6
24.Somkiat ChantraIDEMITSU Honda LCR1
25.Aleix EspargaroHonda HRC Test Team0
26.Jorge MartinAprilia Racing0

Wydawca:
IBO Media Dagmara Starzec
32-015 Stanisławice 318
e-mail: kontakt@speedwaynews.pl

  • Kontakt z redakcją
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Pokaż się u nas
  • Regulamin
  • Polityka Prywatności
  • Informacje o RODO
  • Zarejestruj się
  • O serwisie
  • Galerie zdjęć

2025 © speedwaynews.pl - Wszelkie prawa autorskie wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie informacji i tekstów zabronione