⨉
⨉
  • O serwisie
  • Współpraca i reklama
  • Autorzy
  • Kontakt
  • Regulamin serwisu
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Zaloguj się
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
F1 speedwaynews speedway
  • Formuła 1
    • Kalendarz Formuły 1
    • Składy zespołów Formuły 1 2025
  • MotoGP
    • Kalendarz MotoGP 2025
    • Tory MotoGP
  • Serie juniorskie
    • Formuła 2
    • Formuła 3
    • Formuła 4
    • Formuły regionalne
  • Serie juniorskie z Polakami
    • Wyniki
  • Kącik ciekawostek
    • Historia Formuły
    • Kariery
    • Polacy w Formule
    • Tory
  • Inne wyścigi
  • Wywiady
LIVE
 Logo 3. runda Drużynowego Pucharu Ekstraligi 85-190cc w Bydgoszczy
31.05.2025 11:00
Zakończona
- Logo Kwalifikacje do GP Japonii F1 2025
05.04.2025 08:00
Zakończona
 Logo F1 GP Chin 2025
23.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do GP Chin F1 2025
22.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Sprint przed GP Chin 2025
22.03.2025 03:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do sprintu GP Chin F1 2025
21.03.2025 08:30
Strona główna » Russell: McLaren powinien wygrać każdy wyścig

Russell: McLaren powinien wygrać każdy wyścig

  • Formuła 1
20 marca 2025 Ten artykuł przeczytasz w 8 minut

Wiktoria Żupińska

Russell: McLaren powinien wygrać każdy wyścig

Kierowca Mercedesa wypowiedział się o przewadze McLarena. Porównał ją do dominacji Red Bulla. Twierdzi, że zespół z Woking powinien wygrać każdy wyścig. Wątpi, że tak się stanie.

Russell: McLaren powinien wygrać każdy wyścig 

Kierowca Mercedesa został zapytany podczas dnia medialnego przed Grand Prix Chin o przemyślania po pierwszej rundzie Formuły 1. McLaren od testów przedsezonowych uważany jest za faworyta. Ekipa z Woking rozpoczęła nowy sezon bardzo dobrymi kwalifikacjami, zdobywając pole position i obstawiając pierwszy rząd. W niedzielę zwycięstwo celebrował Lando Norris. Oscar Piastri był na drodze do zajęcia 2. miejsca, lecz w wyniku pomyłki stracił kontrolę nad bolidem i wyjechał poza tor. Ostatecznie skończył na 9. pozycji.

To nie pierwszy raz, gdy George Russell wygłasza pesymistyczne osądy. W 2023 roku po Grand Prix Bahrajnu stwierdził, że Red Bull wygra każdy wyścig w sezonie. Z wyjątkiem Singapuru, gdzie zwycięstwo zgarnął Carlos Sainz w Ferrari, rzeczywiście tak się stało. Max Verstappen ustanowił rekord Formuły 1, wygrywając 10 GP z rzędu. 

Już w zeszłym tygodniu George Russell oświadczył, że przewaga McLarena jest tak duża, że ekipa może spokojnie skupić się już na przyszłorocznym bolidzie i nadal zdobyć tytułu mistrzów świata kierowców i konstruktorów. Każdy inny zespół musi najpierw nadrobić stratę.

Fot. McLaren F1 na X / Lando Norris, Andrea Stella i Oscar Piastri celebrują z zespołem po Grand Prix Australii

– Jeżeli masz przewagę sześciu dziesiątych [sekundy – przyp. red.] na początku roku, wtedy nikt nie nadrobi tych sześciu dziesiątych w przeciągu roku. McLaren jest więc w najlepszej pozycji teraz i w przyszłości – ogłosił kierowca Mercedesa po kwalifikacjach do Grand Prix Australii.

Toto Wolff był bardziej optymistyczny, choć przyznawał, że McLaren podniósł dla wszystkich poprzeczkę. Oświadczył, że model W16 ma stabilniejszą platformę i nie cierpi na wahania w osiągach przy zmianach temperatur, w przeciwieństwie do swojego poprzednika. Mercedes musi tylko odblokować pełen potencjał i wtedy będzie mógł konkurować z zespołem z Woking.

George Russell: Przewaga McLarena jest większa niż wcześniej Red Bulla

George Russell stwierdził także, że McLaren może cieszyć się dużą przewagą nad resztą stawki. Co istotne, podkreślił, że nawet Red Bull nie miał takiej w poprzednich latach swojej dominacji. Według niego RB19 był średnio szybszy o 0.3–0.4 sekundy od pozostałych, ale tegoroczny bolid zespołu z Woking jest jeszcze lepszy.

– Ich bolid powinien wygrać każdy wyścig, ale nie sądzę, że oni to zrobią. Zobaczmy. Przewaga, jaką mają w tym roku jest większa niż ta, którą kiedykolwiek miał Red Bull. Ale kiedy Max siedział za kierownicą tamtego bolidu, był niezawodny na każdym okrążeniu, zrobił wszystkie przejazdy w Q3, nikt nie miał wątpliwości. Mam nadzieję, że będziemy mogli wykorzystać okazję jak to zrobiliśmy w weekend, bo chłopaki powinni byli zgarnąć podwójne zwycięstwo – powiedział mediom George Russell.

Russell believes McLaren has raised the bar for dominance in 2025, beyond even where Red Bull set it in 2023 👀 pic.twitter.com/geMBWvRfUO

— The Race (@wearetherace) March 20, 2025

Gdy przedstawiono Maxowi Verstappenowi śmiałe stwierdzenie Russella, podszedł do wszystkiego nieco rozważniej. Zauważył, że niezwykle trudno ocenić taką sytuację, póki samemu nie znajdzie się za kierownicą MCL39. Nadal jednak uważa, że McLaren ma obecnie najlepszy bolid, który stawia ich na czele stawki.

Piastri: George wymyślił ostatnio parę zabawnych rzeczy

Jednym z kluczowych elementów, który obecnie zapewnia zespołowi z Woking przewagę, jest to, jak MCL39 radzi sobie z oponami. Łagodnie się z nimi obchodzi i nie cierpi z powodu ich przegrzewania się. Obaj kierowcy byli szybsi od reszty w sektorze trzecim toru Albert Park. Pozostali stracili czas w wyniku degradacji i w konsekwencji braku przyczepności.

Oscar Piastri nie zgodził się ze śmiałymi i definitywnymi stwierdzeniami kierowcy Mercedesa. Co więcej, nazwał je naciąganymi.

– George wymyślił ostatnio parę zabawnych rzeczy. Zobaczymy, to był tylko jeden wyścig i tor, który nam odpowiadał od dwóch lat, nawet wtedy, gdy nasz bolid nie był bardziej dominujący niż Red Bull. Na pewno pojedziemy na taki tor, gdzie będziemy mieć więcej problemów. Jeżeli George chce spisać sezon na straty po pierwszym weekendzie, niech to robi, ale my mamy świadomość, że Melbourne to był wyjątkowy weekend, a nie tym, co oczekujemy, że będzie normą – odpowiedział Oscar Piastri zapytany o komentarz George’a Russella.

🗣️ "We're very aware that Melbourne was an exceptional weekend rather than what we’re expecting to be the norm."

Oscar Piastri says you shouldn't put too much stock into George Russell's suggestion McLaren's 2025 car looks more dominant than any Red Bull. pic.twitter.com/IgdT9Shgfs

— The Race (@wearetherace) March 20, 2025

Aby nie przegapić najciekawszych artykułów kliknij obserwuj speedwaynews.pl na Google News

Obserwuj nas!
  • Tagi
  • F1
  • F1 2025
  • George Russell
  • GP Chin
  • Mercedes F1

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Powiązane artykuły

Treningi GP Hiszpanii: duet z Woking najszybszy | Podsumowanie

Treningi GP Hiszpanii: duet z Woking najszybszy | Podsumowanie

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
30 maja 2025

Piątkowe treningi do GP Hiszpanii należały do obu kierowców McLarena. Czasowo najlepszy w pierwszym treningu był Lando Norris, a w drugim Oscar Piastri. Blisko duetu w papajowych bolidach był Max Verstappen.

Red Bull Racing w Polsce. Wizyty mistrzów świata

Red Bull Racing w Polsce. Wizyty mistrzów świata

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
30 maja 2025

Red Bull Racing na przestrzeni lat pojawiał się w Polsce przy okazji ciekawych wydarzeń motorsportowych. Dziś przypomnimy je, w tym ubiegłoroczne Red Bull Speed Ways we Wrocławiu.

Wybory przesądzone? Mohammed Ben Sulayem posprzątał w FIA

Wybory przesądzone? Mohammed Ben Sulayem posprzątał w FIA

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
29 maja 2025

Prezydent FIA chce znowu startować na stanowisko. Otrzymał ogromne wsparcie od sojuszników. Mohammed Ben Sulayem twierdzi, że federacja zarabia za mało.

Jenson Button sugeruje zmiany w kontraktach kierowców

Jenson Button sugeruje zmiany w kontraktach kierowców

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
29 maja 2025

Jenson Button podczas rozmowy w Sky Sports F1 odniósł się do decyzji Alpine, które po 6 wyścigach sezonu zdecydowało się oddać fotel kierowcy wyścigowego Franco Colapinto na miejsce Jacka Doohana. Zdaniem Brytyjczyka kontrakty kierowców w tej materii powinny ulec zmianie.

Wakacje czy kariera – Newey miał duży ból głowy

Wakacje czy kariera – Newey miał duży ból głowy

Adrian Drozdek

  • Formuła 1
29 maja 2025

Najbardziej utytułowany inżynier w F1 przyznał otwarcie, że po zakończeniu współpracy z Red Bullem nie miał pojęcia, co będzie robił. Adrian Newey rozważał przejście na spokojną emeryturę i poświęcenie się swojej rodzinie, ale też wciąż czuł głód rywalizacji.

Brundle: posłużyli jako kozły ofiarne

Brundle: posłużyli jako kozły ofiarne

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
28 maja 2025

Martin Brundle, były kierowca Formuły 1, a obecnie jej komentator w Sky Sports, przedstawił na chłodno swoją perspektywę odnośnie wydarzeń z minionego GP Monako.

Kolejny kraj dołącza do afrykańskiego wyścigu o F1

Kolejny kraj dołącza do afrykańskiego wyścigu o F1

Adrian Drozdek

  • Formuła 1
28 maja 2025

Od dłuższego czasu mówi się o kandydaturach Republiki Południowej Afryki i Rwandy. Teraz do nich zdaje się dołączać Maroko, dla którego byłby to powrót do kalendarza po co najmniej 70 latach.

Binotto: oni mogą ponownie dominować

Binotto: oni mogą ponownie dominować

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
28 maja 2025

Mattia Binotto jest zdania, że zespół fabryczny Audi będzie dobrze przygotowany do sezonu 2026 pod kątem jednostki napędowej. Zaznacza jednak, że inna ekipa może mieć na tej płaszczyźnie przewagę nad resztą stawki.

Wheatley przyznaje: to wymaga analizy i przemyśleń

Wheatley przyznaje: to wymaga analizy i przemyśleń

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
27 maja 2025

Minione GP Monako mimo dwóch obowiązkowych postojów w boksie nie dostarczyło wielu emocji, za to pojawiły się kontrowersje. Wśród nich była kara nałożona na George'a Russella po ścięciu przez niego Szykany Nouvelle. Odniósł się do tego m.in. Jonathan Wheatley, szef zespołu Sauber.

Fernando Alonso został ambasadorem  Barcelona-Catalunya

Fernando Alonso został ambasadorem Barcelona-Catalunya

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
27 maja 2025

Fernando Alonso został ambasadorem toru Barcelona-Catalunya. Zwiększy to szanse na pozostanie obiektu w F1. Hiszpan robi przytyk w stronę Madringu.

Patronat medialny

  • Speedway Równe

  • Speedway Club Žarnovica

  • German Speedway Masters

  • Baltic Speedway League

Formuła 1

MKierowcaZespółPkt.
1.Oscar PiastriMcLaren161
2.Lando NorrisMcLaren158
3.Max VerstappenRed Bull136
4.George RussellMercedes99
5.Charles LeclercFerrari79
6.Lewis HamiltonFerrari63
7.Andrea Kimi AntonelliMercedes48
8.Alexander AlbonWilliams42
9.Esteban OconHaas20
10.Isack HadjarVisa Cash App RB15
11.Lance StrollAston Martin14
12.Carlos SainzWilliams12
13.Yuki TsunodaRed Bull10
14.Pierre GaslyAlpine7
15.Nico HulkenbergStake F1 Team6
16.Oliver BearmanHaas6
17.Liam LawsonVisa Cash App RB0
18.Fernando AlonsoAston Martin0
19.Jack DoohanAlpine0
20.Franco ColapintoAlpine0
21.Gabriel BortoletoStake F1 Team0

Formuła 2

MKierowcaZespółPkt.
1.Luke BrowningHitech TGR70
2.Alex DunneRodin Motorsport67
3.Leonardo FornaroliInvicta Racing64
4.Richard VerschoorMP Motorsport59
5.Jak CrawfordDAMS Lucas Oil56
6.Arvid LinbladCampos Racing51
7.Pepe MartiCampos Racing41
8.Victor MartinsART Grand Prix33
9.Dino BeganovicHitech TGR29
10.Gabriele MiniPrema Racing20
11.Sebastián MontoyaPrema Racing18
12.Kush MainiDAMS Lucas Oil15
13.Oliver GoetheMP Motorsport12
14.Roman StanekInvicta Racing12
15.Joshua DürksenAIX Racing11
16.Rafael VillagómezVan Amersfoort Racing4
17.Ritomo MiyataART Grand Prix3
18.Amaury CordeelTrident2
19.Sami MeguetounifTrident1
20.Cian ShieldsAIX Racing0
21.John BennettVan Amersfoort Racing0
22.Max EstersonTrident0

MotoGP

MKierowcaZespółPkt.
1.Marc MarquezDucati Lenovo Team196
2.Alex MarquezBK8 Gresini Racing MotoGP172
3.Francesco „Pecco” BagnaiaDucati Lenovo Team124
4.Franco MorbidelliPertamina Enduro VR46 Racing Team98
5.Johann ZarcoCastrol HRC Honda97
6.Fabio Di GiannantonioPertamina Enduro VR46 Racing Team88
7.Marco BezzecchiAprilia Racing69
8.Fabio QuartararoMonster Energy Yamaha MotoGP Team59
9.Pedro AcostaRed Bull KTM Factory Racing58
10.Fermin AldeguerBK8 Gresini Racing MotoGP56
11.Maverick VinalesRed Bull KTM Tech345
12.AI AguraTrackhouse MotoGP Team38
13.Luca MariniHonda HRC Castrol38
14.Brad BinderRed Bull KTM Factory Racing34
15.Enea BastianiniRed Bull KTM Tech331
16.Jack MillerPrima Pramac Yamaha MotoGP29
17.Alex RinsMonster Energy Yamaha MotoGP Team26
18.Raúl FernándezTrackhouse MotoGP Team19
19.Joan MirHonda HRC Castrol18
20.Takaaki NakagamiHonda HRC Test Team10
21.Lorenzo SavadoriAprilia Racing8
22.Augusto FernandezPrima Pramac Yamaha MotoGP3
23.Miguel OliveiraPrima Pramac Yamaha MotoGP2
24.Somkiat ChantraIDEMITSU Honda LCR0
25.Aleix EspargaroHonda HRC Test Team0
26.Jorge MartinAprilia Racing0

Wydawca:
IBO Media Dagmara Starzec
32-015 Stanisławice 318
e-mail: kontakt@speedwaynews.pl

  • Kontakt z redakcją
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Pokaż się u nas
  • Regulamin
  • Polityka Prywatności
  • Informacje o RODO
  • Zarejestruj się
  • O serwisie
  • Galerie zdjęć

2025 © speedwaynews.pl - Wszelkie prawa autorskie wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie informacji i tekstów zabronione