⨉
⨉
  • O serwisie
  • Współpraca i reklama
  • Autorzy
  • Kontakt
  • Regulamin serwisu
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Zaloguj się
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
F1 speedwaynews speedway
  • Formuła 1
    • Kalendarz Formuły 1
    • Składy zespołów Formuły 1 2025
  • MotoGP
    • Kalendarz MotoGP 2025
    • Tory MotoGP
  • Serie juniorskie
    • Formuła 2
    • Formuła 3
    • Formuła 4
    • Formuły regionalne
  • Serie juniorskie z Polakami
    • Wyniki
  • Kącik ciekawostek
    • Historia Formuły
    • Kariery
    • Polacy w Formule
    • Tory
  • Inne wyścigi
  • Wywiady
Zakończona
- Logo Kwalifikacje do GP Japonii F1 2025
05.04.2025 08:00
Zakończona
 Logo F1 GP Chin 2025
23.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do GP Chin F1 2025
22.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Sprint przed GP Chin 2025
22.03.2025 03:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do sprintu GP Chin F1 2025
21.03.2025 08:30
Strona główna » Sainz o strategii: To było za wcześnie

Sainz o strategii: To było za wcześnie

  • Formuła 1
21 maja 2025 Ten artykuł przeczytasz w 10 minut

Adrian Januszkiewicz

Sainz o strategii: To było za wcześnie

Carlos Sainz po zakończeniu GP Emilii-Romanii przyznał, że miał zastrzeżenia do strategii Williamsa na wyścig. Według Hiszpana mógł on dojechać na wyższej pozycji niż ósma, bo w ten weekend bardzo dobrze czuł się w bolidzie.

Sainz mógł dłużej pozostać na torze

Podczas GP Emilii-Romanii Carlos Sainz był jednym z pierwszych kierowców, którzy zjechali na pit stop. Część jego rywali przedłużyła swój pierwszy stint, co negatywnie odbiło się na strategii kierowcy Williamsa.

Początkowo Hiszpan jechał przed swoim kolegą zespołowym, Alexem Albonem. Finalnie skończył za nim. Taj wykonał swój pierwszy postój później, co pozwoliło mu wywalczyć po raz trzeci w tym sezonie 5. miejsce. Sainz był 8.

GP Emilii-Romanii: Verstappen w swoim żywiole | Podsumowanie

Po wyścigu kierowca z Madrytu przyznał, że według niego byłby na mecie wyżej, gdyby wybrał właściwą strategię.

– Oczywiście jestem teraz trochę niezadowolony po kolejnym weekendzie, w którym mieliśmy dobre tempo — powiedział oficjalnemu kanałowi F1. Uważał, że jego samochód jest „wystarczająco mocny, aby dziś znaleźć się w pierwszej piątce”.

– Byliśmy szybsi od Mercedesa, szybsi od Ferrari — powiedział Sainz. – Szczerze mówiąc, czułem się tam naprawdę dobrze przez cały weekend.

– Ale z jakiegoś powodu nie mamy chwili wytchnienia w niedzielę, jeśli chodzi o realizację wyścigu. Zjechaliśmy do boksów naprawdę wcześnie, wtedy wydawało się, że to za wcześnie i oczywiście ostatecznie tak było.

Komunikacja w Williamsie wymaga poprawy

Po nieporozumieniu dotyczącym instrukcji strategicznych podczas poprzedniego wyścigu w Miami Sainz powiedział, że nadal jest pole do poprawy w sposobie, w jaki komunikuje się ze swoim nowym zespołem.

GP Miami: McLareny poza zasięgiem rywali

– Musimy po prostu robić postępy w zrozumieniu się nawzajem w niedziele, ponieważ w tej chwili kosztuje nas to wiele punktów – powiedział.

– Ale jeśli w wyścigu [siódmym – przyp. red.] pokazuję poziom, jaki pokazuję pod względem prędkości w samochodzie i tego, jak się czuję, wiem, że możemy iść tylko do przodu – powiedział. – Dlatego pozostanę pozytywnie nastawiony i będę się nawzajem motywował, abyśmy dalej się rozwijali jako zespół.

Sainz przyznał, że nie spodziewał się „kilka wyścigów temu, nawet rok temu, że będziemy walczyć z Mercedesem i Ferrari w czystym tempie na tych torach, a ja byłbym zły z P8”.

– Ale teraz rzeczywistość jest taka, że ​​mieliśmy samochód w ciągu ostatnich dwóch weekendów, który mógł ich pokonać, a tego nie zrobiliśmy. To oczywiście nie sprawia, że ​​jestem zbyt szczęśliwy, ponieważ wiem, że mamy potencjał i prędkość, aby pokonać te zespoły na tego typu torach, ale nie wykorzystujemy tego w niedziele.

– To po prostu oznacza, że ​​jako zespół musimy się poprawić, musimy nadal trochę lepiej się rozumieć, aby upewnić się, że w niedziele nie będziemy sobie zbytnio komplikować pracy. Dzisiaj nie spodziewałem się, że będę musiał walczyć z P15 na P8, co utrudniło mi życie, ale udało nam się to zrobić.

Williams bardzo dobrze wszedł w sezon 2025

Obecny sezon jest jak dotąd najlepszym dla ekipy z Grove od 8 lat. Punktuje niemal regularnie i momentami rywalizuje na równi z Ferrari i Mercedesem. Do tej pory Williams zdobył 51 punktów i zajmuje 5. miejsce w klasyfikacji konstruktorów. Ma przy tym dość bezpieczną przewagę nad szóstym, Haasem (20 punktów – przyp. red.). Do Ferrari, które zajmuje 4. miejsce Brytyjczycy tracą 63 punkty.

Alex Albon w wywiadzie dla Sky Sports F1 po wyścigu przyznał, że na Imoli miał apetyt na więcej. Taj uważał, że miał na tyle dobre tempo, że mógł nawet zawalczyć o podium. Liczył na to, że gdy wyprzedzi Charlesa Leclerca, to rzuci się w pogoń za Oscarem Piastrim. Jednak przy starciu z Monakijczykiem zawodnik Williamsa wyjechał poza tor i w pułapkę żwirową. Rywalizację kontynuował, ale już nie był w stanie walczyć o więcej niż P5.

W klasyfikacji kierowców Albon jest ósmy (40 punktów), a Sainz jedenasty (11 punktów). Do końca sezonu jeszcze 17 weekendów wyścigowych. 4 z nich obejmą także sprinty. Jest zatem jeszcze bardzo dużo okazji do punktowania. Williams może zarówno awansować, jak i spaść niżej. Najbliższa możliwość zapunktowania będzie w ten weekend podczas GP Monako.

Podczas ulicznego klasyka strategia będzie bardzo istotna. Każdy zespół będzie musiał podczas wyścigu odbyć obowiązkowo 2 postoje w boksie. Tak postanowiła FIA. Ma to zwiększyć widowisko dla kibiców i poprawić rywalizację. Wymiary bolidów i szerokość toru utrudniają wyprzedzanie na ulicach Monako. Z tego względu zespoły w ubiegłych latach kładły nacisk przede wszystkim na kwalifikacje. W samym wyścigu liczył się moment pit stopu z myślą o „podcięciu” rywali. Nastawienie było też raczej na jeden postój. Nowe reguły wymuszą teraz na zespołach inne podejście. Być może dzięki temu któryś z kierowców Williamsa nawet stanie na podium. Przekonamy się niebawem. Monte Carlo nie wybacza błędów.

Zdjęcie otwierające: carlossainz.es

Aby nie przegapić najciekawszych artykułów kliknij obserwuj speedwaynews.pl na Google News

Obserwuj nas!
  • Tagi
  • Alex Albon
  • Carlos Sainz
  • F1
  • F1 2025
  • GP Emilii-Romanii
  • Williams

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Powiązane artykuły

Kwalifikacje GP Azerbejdżanu: pogoda dla Verstappena

Kwalifikacje GP Azerbejdżanu: pogoda dla Verstappena

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
20 września 2025

Sobotnie kwalifikacje przed GP Azerbejdżanu mocno się wydłużyły. W ich trakcie czerwona flaga pojawiała się aż 6 razy. Część faworytów pojechała wolno lub odpadło wcześniej. Najszybszy był jednak Max Verstappen, który będzie miał obu kierowców McLarena daleko za sobą na starcie.

Treningi GP Azerbejdżanu: Dwa oblicza piątku dla McLarena

Treningi GP Azerbejdżanu: Dwa oblicza piątku dla McLarena

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
19 września 2025

Formuła 1 opuściła już Europę i sezon dokończy w Azji i na terenie obu Ameryk. Ten etap rywalizacji otwiera weekend o GP Azerbejdżanu, który rozpoczęły piątkowe treningi. Mimo tego, że McLaren jest faworytem, to dzisiejsze sesje nie przebiegły do końca po myśli ekipy z Woking.

Treningi GP Włoch: Mocny piątek Ferrari i Sainza | Podsumowanie

Treningi GP Włoch: Mocny piątek Ferrari i Sainza | Podsumowanie

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
5 września 2025

Rozpoczął się weekend o GP Włoch 2025. Piątkowe treningi na Monzy pokazały, że po raz kolejny nie można lekceważyć Ferrari w Lombardii. Z dobrej strony pokazali się obaj kierowcy Scuderii, ale również Carlos Sainz.

Kwalifikacje GP Holandii: Norris nie najszybszy | Podsumowanie

Kwalifikacje GP Holandii: Norris nie najszybszy | Podsumowanie

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
30 sierpnia 2025

Lando Norris zdominował czasowo wszystkie sesje treningowe poprzedzające GP Holandii. Wydawało się, że w kwalifikacjach Brytyjczyk z McLarena również będzie najszybszy, ale do pole position stracił 0,012 sekundy. Je zdobył Oscar Piastri.

Alex, nic nie szkodzi spróbować

Alex, nic nie szkodzi spróbować

Igor Długosz

  • Formuła 1
29 sierpnia 2025

Poza walką Willa Powera i Davida Malukasa o fotel w Penske, tegoroczny "sezon ogórkowy" IndyCar nie jest zbyt ciekawy. Odejście mistrza może jednak wywrócić wszystko do góry nogami. Alex Palou jest łączony z ekipą Red Bulla w Formule 1. Pytanie tylko, czy ten transfer ma sens?

Treningi GP Holandii: piątek dla Lando Norrisa | Podsumowanie

Treningi GP Holandii: piątek dla Lando Norrisa | Podsumowanie

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
29 sierpnia 2025

Piątkowe treningi poprzedzające GP Holandii na torze Zandvoort należały do Lando Norrisa. Brytyjczyk ukończył obie sesje przed Oscarem Piastrim i wyraźnie wyżej od Maxa Verstappena. Nadspodziewanie dobrze wypadli też kierowcy Astona Martina. Mimo prognoz nad torem przy Morzu Północnym nie padał dziś ulewny deszcz.

Wypadki, które zainspirowały twórców filmu F1

Wypadki, które zainspirowały twórców filmu F1

Igor Długosz

  • Formuła 1
22 sierpnia 2025

Film F1 zawierał mnóstwo nierealistycznych elementów, które przeszkadzały fanom motorsportu - pomieszany kalendarz wyścigów, budowanie samochodu pod "walkę", czy też naginanie przepisów do granic absurdu. Coś, do czego nie można się jednak przyczepić to wypadki, gdyż większość z nich była rzetelnie inspirowana prawdziwymi zdarzeniami. Uwaga, ten artykuł jest pełen spoilerów.

Program Juniorów Red Bulla: Marko pewny swego

Program Juniorów Red Bulla: Marko pewny swego

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
21 sierpnia 2025

Helmut Marko nie chowa głowy w piasek, jeśli chodzi o surową politykę Programu Juniorów Red Bulla. Przekonuje, że większość tych, którzy nie odnieśli sukcesu w Formule 1, nadal korzysta z tego doświadczenia i kontynuuje karierę w czołowych sportach motorowych.

Montoya: Nie powinien lekceważyć Hamiltona

Montoya: Nie powinien lekceważyć Hamiltona

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
15 sierpnia 2025

Na półmetku sezonu Lewis Hamilton wypada w Ferrari wyraźnie gorzej od Charlesa Leclerca. Juan Pablo Montoya uważa jednak, że Brytyjczyk może się jeszcze odbudować, a Monakijczyk musi na niego uważać.

GP Monako 1992: Starcie gigantów i płaskowyż Andrei Mody

GP Monako 1992: Starcie gigantów i płaskowyż Andrei Mody

Igor Długosz

  • Formuła 1
8 sierpnia 2025

Choć wciąż utrzymuje status najważniejszej rundy w kalendarzu, Grand Prix Monako nie jest znane z ekscytujących wyścigów. Stąd wielowątkowa edycja 1992 przeszła do historii. Na czele stawki ujrzeliśmy legendarny pojedynek dwóch mistrzów - Nigela Mansella i Ayrtona Senny. Tymczasem w dolnej części tabeli doszło do istnego cudu, związanego z najgorszym zespołem w historii Formuły 1. Oto pełna historia 50. edycji Grand Prix Monako.

Patronat medialny

  • Speedway Równe

  • Speedway Club Žarnovica

  • German Speedway Masters

  • Baltic Speedway League

Formuła 1

MKierowcaZespółPkt.
1.Oscar PiastriMcLaren309
2.Lando NorrisMcLaren275
3.Max VerstappenRed Bull205
4.George RussellMercedes184
5.Charles LeclercFerrari151
6.Lewis HamiltonFerrari109
7.Andrea Kimi AntonelliMercedes64
8.Alexander AlbonWilliams64
9.Nico HulkenbergStake F1 Team37
10.Isack HadjarHaas37
11.Lance StrollAston Martin32
12.Fernando AlonsoAston Martin30
13.Esteban OconHaas28
14.Pierre GaslyAlpine20
15.Liam LawsonVisa Cash App RB20
16.Oliver BearmanHaas16
17.Carlos SainzWilliams16
18.Gabriel BortoletoStake F1 Team14
19.Yuki TsunodaRed Bull12
20.Franco ColapintoAlpine0
21.Jack DoohanAlpine0

Formuła 2

MKierowcaZespółPkt.
1.Richard VerschoorMP Motorsport114
2.Alex DunneRodin Motorsport90
3.Jak CrawfordDAMS Lucas Oil88
4.Leonardo FornaroliInvicta Racing86
5.Luke BrowningHitech TGR83
6.Arvid LindbladInvicta Racing79
7.Pepe MartiCampos Racing67
8.Sebastián MontoyaPrema Racing53
9.Victor MartinsART Grand Prix49
10.Dino BeganovicHitech TGR31
11.Roman StanekInvicta Racing23
12.Kush MainiDAMS Lucas Oil21
13.Gabriele MiniPrema Racing21
14.Joshua DürksenAIX Racing19
15.Oliver GoetheMP Motorsport12
16.Rafael VillagómezVan Amersfoort Racing10
17.Ritomo MiyataART Grand Prix6
18.Amaury CordeelTrident2
19.Sami MeguetounifTrident2
20.Cian ShieldsAIX Racing0
21.Max EstersonTrident0
22.John BennettVan Amersfoort Racing0

MotoGP

MKierowcaZespółPkt.
1.Marc MarquezDucati Lenovo Team307
2.Alex MarquezBK8 Gresini Racing MotoGP239
3.Francesco „Pecco” BagnaiaDucati Lenovo Team181
4.Franco MorbidelliPertamina Enduro VR46 Racing Team139
5.Fabio Di GiannantonioPertamina Enduro VR46 Racing Team136
6.Marco BezzecchiAprilia Racing121
7.Johann ZarcoCastrol Honda LCR101
8.Pedro AcostaRed Bull KTM Factory Racing98
9.Fermin AldeguerBK8 Gresini Racing MotoGP81
10.Maverick VinalesRed Bull KTM Tech369
11.Fabio QuartararoMonster Energy Yamaha MotoGP Team67
12.AI AguraTrackhouse MotoGP Team49
13.Brad BinderRed Bull KTM Factory Racing47
14.Raúl FernándezTrackhouse MotoGP Team44
15.Enea BastianiniRed Bull KTM Tech342
16.Luca MariniHonda HRC Castrol38
17.Alex RinsMonster Energy Yamaha MotoGP Team35
18.Jack MillerPrima Pramac Yamaha MotoGP33
19.Joan MirHonda HRC Castrol32
20.Takaaki NakagamiHonda HRC Test Team10
21.Lorenzo SavadoriAprilia Racing8
22.Augusto FernandezPrima Pramac Yamaha MotoGP6
23.Miguel OliveiraPrima Pramac Yamaha MotoGP6
24.Somkiat ChantraIDEMITSU Honda LCR1
25.Aleix EspargaroHonda HRC Test Team0
26.Jorge MartinAprilia Racing0

Wydawca:
IBO Media Dagmara Starzec
32-015 Stanisławice 318
e-mail: kontakt@speedwaynews.pl

  • Kontakt z redakcją
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Pokaż się u nas
  • Regulamin
  • Polityka Prywatności
  • Informacje o RODO
  • Zarejestruj się
  • O serwisie
  • Galerie zdjęć

2025 © speedwaynews.pl - Wszelkie prawa autorskie wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie informacji i tekstów zabronione