⨉
⨉
  • O serwisie
  • Współpraca i reklama
  • Autorzy
  • Kontakt
  • Regulamin serwisu
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Zaloguj się
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
F1 speedwaynews speedway
  • Formuła 1
    • Kalendarz Formuły 1
    • Składy zespołów Formuły 1 2025
  • MotoGP
    • Kalendarz MotoGP 2025
    • Tory MotoGP
  • Serie juniorskie
    • Formuła 2
    • Formuła 3
    • Formuła 4
    • Formuły regionalne
  • Serie juniorskie z Polakami
    • Wyniki
  • Kącik ciekawostek
    • Historia Formuły
    • Kariery
    • Polacy w Formule
    • Tory
  • Inne wyścigi
  • Wywiady
Zakończona
- Logo Kwalifikacje do GP Japonii F1 2025
05.04.2025 08:00
Zakończona
 Logo F1 GP Chin 2025
23.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do GP Chin F1 2025
22.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Sprint przed GP Chin 2025
22.03.2025 03:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do sprintu GP Chin F1 2025
21.03.2025 08:30
Strona główna » Sainz o strategii: to było za wcześnie

Sainz o strategii: to było za wcześnie

  • Formuła 1
21 maja 2025 Ten artykuł przeczytasz w 10 minut

Adrian Januszkiewicz

Sainz o strategii: to było za wcześnie

Carlos Sainz po zakończeniu GP Emilii-Romanii przyznał, że miał zastrzeżenia do strategii Williamsa na wyścig. Według Hiszpana mógł on dojechać na wyższej pozycji niż ósma, bo w ten weekend bardzo dobrze czuł się w bolidzie.

Sainz mógł dłużej pozostać na torze

Podczas GP Emilii-Romanii Carlos Sainz był jednym z pierwszych kierowców, którzy zjechali na pit stop. Część jego rywali przedłużyła swój pierwszy stint, co negatywnie odbiło się na strategii kierowcy Williamsa.

Początkowo Hiszpan jechał przed swoim kolegą zespołowym, Alexem Albonem. Finalnie skończył za nim. Taj wykonał swój pierwszy postój później, co pozwoliło mu wywalczyć po raz trzeci w tym sezonie 5. miejsce. Sainz był 8.

GP Emilii-Romanii: Verstappen w swoim żywiole | Podsumowanie

Po wyścigu kierowca z Madrytu przyznał, że według niego byłby na mecie wyżej, gdyby wybrał właściwą strategię.

– Oczywiście jestem teraz trochę niezadowolony po kolejnym weekendzie, w którym mieliśmy dobre tempo — powiedział oficjalnemu kanałowi F1. Uważał, że jego samochód jest „wystarczająco mocny, aby dziś znaleźć się w pierwszej piątce”.

– Byliśmy szybsi od Mercedesa, szybsi od Ferrari — powiedział Sainz. – Szczerze mówiąc, czułem się tam naprawdę dobrze przez cały weekend.

– Ale z jakiegoś powodu nie mamy chwili wytchnienia w niedziele, jeśli chodzi o realizację wyścigu. Zjechaliśmy do boksów naprawdę wcześnie, wtedy wydawało się, że to za wcześnie i oczywiście ostatecznie tak było.

Komunikacja w Williamsie wymaga poprawy

Po nieporozumieniu dotyczącym instrukcji strategicznych podczas poprzedniego wyścigu w Miami Sainz powiedział, że nadal jest pole do poprawy w sposobie, w jaki komunikuje się ze swoim nowym zespołem.

GP Miami: McLareny poza zasięgiem rywali

– Musimy po prostu robić postępy w zrozumieniu się nawzajem w niedziele, ponieważ w tej chwili kosztuje nas to wiele punktów – powiedział.

– Ale jeśli w wyścigu [siódmym – przyp. red.] pokazuję poziom, jaki pokazuję pod względem prędkości w samochodzie i tego, jak się czuję, wiem, że możemy iść tylko do przodu – powiedział. – Dlatego pozostanę pozytywnie nastawiony i będę się nawzajem motywował, abyśmy dalej się rozwijali jako zespół.

Sainz przyznał, że nie spodziewał się „kilka wyścigów temu, nawet rok temu, że będziemy walczyć z Mercedesem i Ferrari w czystym tempie na tych torach, a ja byłbym zły z P8”.

– Ale teraz rzeczywistość jest taka, że ​​mieliśmy samochód w ciągu ostatnich dwóch weekendów, który mógł ich pokonać, a tego nie zrobiliśmy. To oczywiście nie sprawia, że ​​jestem zbyt szczęśliwy, ponieważ wiem, że mamy potencjał i prędkość, aby pokonać te zespoły na tego typu torach, ale nie wykorzystujemy tego w niedziele.

– To po prostu oznacza, że ​​jako zespół musimy się poprawić, musimy nadal trochę lepiej się rozumieć, aby upewnić się, że w niedziele nie będziemy sobie zbytnio komplikować pracy. Dzisiaj nie spodziewałem się, że będę musiał walczyć z P15 na P8, co utrudniło mi życie, ale udało nam się to zrobić.

Williams bardzo dobrze wszedł w sezon 2025

Obecny sezon jest jak dotąd najlepszym dla ekipy z Grove od 8 lat. Punktuje niemal regularnie i momentami rywalizuje na równi z Ferrari i Mercedesem. Do tej pory Williams zdobył 51 punktów i zajmuje 5. miejsce w klasyfikacji konstruktorów. Ma przy tym dość bezpieczną przewagę nad szóstym, Haasem (20 punktów – przyp. red.). Do Ferrari, które zajmuje 4. miejsce Brytyjczycy tracą 63 punkty.

Alex Albon w wywiadzie dla Sky Sports F1 po wyścigu przyznał, że na Imoli miał apetyt na więcej. Taj uważał, że miał na tyle dobre tempo, że mógł nawet zawalczyć o podium. Liczył na to, że gdy wyprzedzi Charlesa Leclerca, to rzuci się w pogoń za Oscarem Piastrim. Jednak przy starciu z Monakijczykiem zawodnik Williamsa wyjechał poza tor i w pułapkę żwirową. Rywalizację kontynuował, ale już nie był w stanie walczyć o więcej niż P5.

W klasyfikacji kierowców Albon jest ósmy (40 punktów), a Sainz jedenasty (11 punktów). Do końca sezonu jeszcze 17 weekendów wyścigowych. 4 z nich obejmą także sprinty. Jest zatem jeszcze bardzo dużo okazji do punktowania. Williams może zarówno awansować, jak i spaść niżej. Najbliższa możliwość zapunktowania będzie w ten weekend podczas GP Monako.

Podczas ulicznego klasyka strategia będzie bardzo istotna. Każdy zespół będzie musiał podczas wyścigu odbyć obowiązkowo 2 postoje w boksie. Tak postanowiła FIA. Ma to zwiększyć widowisko dla kibiców i poprawić rywalizację. Wymiary bolidów i szerokość toru utrudniają wyprzedzanie na ulicach Monako. Z tego względu zespoły w ubiegłych latach kładły nacisk przede wszystkim na kwalifikacje. W samym wyścigu liczył się moment pit stopu z myślą o „podcięciu” rywali. Nastawienie było też raczej na jeden postój. Nowe reguły wymuszą teraz na zespołach inne podejście. Być może dzięki temu któryś z kierowców Williamsa nawet stanie na podium. Przekonamy się niebawem. Monte Carlo nie wybacza błędów.

Zdjęcie otwierające: carlossainz.es

Aby nie przegapić najciekawszych artykułów kliknij obserwuj speedwaynews.pl na Google News

Obserwuj nas!
  • Tagi
  • Alex Albon
  • Carlos Sainz
  • F1
  • F1 2025
  • GP Emilii-Romanii
  • Williams

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Powiązane artykuły

Sainz o strategii: to było za wcześnie

Sainz o strategii: to było za wcześnie

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
21 maja 2025

Carlos Sainz po zakończeniu GP Emilii-Romanii przyznał, że miał zastrzeżenia do strategii Williamsa na wyścig. Według Hiszpana mógł on dojechać na wyższej pozycji niż ósma, bo w ten weekend bardzo dobrze czuł się w bolidzie.

Max Verstappen ostrożny w ocenie. Chwali go były szef zespołu

Max Verstappen ostrożny w ocenie. Chwali go były szef zespołu

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
21 maja 2025

Max Verstappen wygrał drugi wyścig w tym sezonie. Holender podchodzi ostrożnie do oceny dalszych szans. Były szef zespołu Haas chwali jego mentalność.

McLaren stracił swój atut? Winne dyrektywy FIA

McLaren stracił swój atut? Winne dyrektywy FIA

Adrian Drozdek

  • Formuła 1
21 maja 2025

Międzynarodowa Federacja Samochodowa przedstawiła zespołom F1 nowe wytyczne jeszcze przed GP Emilii-Romanii. Rzekomo najbardziej miały one dotknąć aktualnych mistrzów świata, czyli McLarena.

Pirelli zaskoczone zachowaniem opon C6 na Imoli

Pirelli zaskoczone zachowaniem opon C6 na Imoli

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
20 maja 2025

Podczas GP Emilii-Romanii zadebiutowała nowa najmiększa mieszanka opon Pirelli oznaczona jako C6. Chociaż zebrała ona pozytywne oceny podczas piątkowych treningów, to w sobotę była wolniejsza niż twardsza C5. Co dziwne, nawet producent nie wie na pewno z czego to wynika.

Lando Norris: Nie mam wymówek. McLaren znalazł problem

Lando Norris: Nie mam wymówek. McLaren znalazł problem

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
20 maja 2025

Lando Norris przyznaje, że musi się poprawić. Brytyjczyk traci w kwalifikacjach do kolegi zespołowego. McLaren sugeruje, że to kwestia problemu z bolidem.

Villeneuve bezlitosny wobec mistrzów świata

Villeneuve bezlitosny wobec mistrzów świata

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
20 maja 2025

Znany ze swojego ostrego języka, Jacques Villeneuve nie zostawił suchej nitki na McLarenie po wyścigu o GP Emilii-Romanii. W rozmowie ze Sky Sports F1 powiedział wprost o słabości ekipy z Woking.

F2: Crawford wygrał w sprincie, Dunne w wyścigu głównym. Podsumowanie weekendu na Imoli

Sport motorowy. F2: Crawford wygrał w sprincie, Dunne w wyścigu głównym. Podsumowanie weekendu na Imoli

Wiktor Żuchowski

  • Formuła 2
19 maja 2025

Podczas GP Emilii-Romagnii, obok rywalizacji kierowców Formuły 1, walka trwała także w Formule 2. Czas na podsumowanie tych zmagań na torze Imola.

Grand Prix Emilii-Romanii: Zwycięzcy i przegrani

Grand Prix Emilii-Romanii: Zwycięzcy i przegrani

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
19 maja 2025

Max Verstappen kontrolował Grand Prix Emilii-Romanii. Nie popełnił żadnego błędu. Ferrari odrabiało straty po sobotnim rozczarowaniu. McLaren nie wykorzystał okazji. Kto zaimponował, a kto zmarnował szanse? Oto nasz werdykt.

GP Emilii-Romanii: Verstappen w swoim żywiole | Podsumowanie

GP Emilii-Romanii: Verstappen w swoim żywiole | Podsumowanie

Adrian Drozdek

  • Formuła 1
18 maja 2025

Max Verstappen z Red Bulla wygrał po raz drugi w tym sezonie. Czterokrotny mistrz świata po wygraniu walki w pierwszym zakręcie oddalił się od rywali i pomknął po przekonujące zwycięstwo. Podium uzupełnili kierowcy McLarena, Lando Norris i Oscar Piastri.

Przebudzenie Astona Martina. Entuzjastyczne wypowiedzi kierowców po kwalifikacjach

Przebudzenie Astona Martina. Entuzjastyczne wypowiedzi kierowców po kwalifikacjach

Eryk Dziemiańczuk

  • Formuła 1
18 maja 2025

Aston Martin ma za sobą najlepsze kwalifikacje w obecnej kampanii, które są przełamaniem dla niemrawego startu sezonu.

Patronat medialny

  • Speedway Równe

  • Speedway Club Žarnovica

  • German Speedway Masters

  • Baltic Speedway League

Formuła 1

MKierowcaZespółPkt.
1.Oscar PiastriMcLaren146
2.Lando NorrisMcLaren133
3.Max VerstappenRed Bull124
4.George RussellMercedes99
5.Charles LeclercFerrari61
6.Lewis HamiltonFerrari53
7.Andrea Kimi AntonelliMercedes48
8.Alexander AlbonWilliams40
9.Esteban OconHaas14
10.Lance StrollAston Martin14
11.Carlos SainzWilliams11
12.Yuki TsunodaRed Bull10
13.Pierre GaslyAlpine7
14.Isack HadjarVisa Cash App RB7
15.Nico HulkenbergStake F1 Team6
16.Oliver BearmanHaas6
17.Fernando AlonsoAston Martin0
18.Liam LawsonVisa Cash App RB0
19.Jack DoohanAlpine0
20.Gabriel BortoletoStake F1 Team0
21.Franco ColapintoAlpine0

Formuła 2

MKierowcaZespółPkt.
1.Alex DunneRodin Motorsport64
2.Luke BrowningHitech TGR58
3.Richard VerschoorMP Motorsport55
4.Leonardo FornaroliInvicta Racing52
5.Arvid LindbladCampos Racing45
6.Pepe MartiCampos Racing41
7.Jak CrawfordDAMS Lucas Oil38
8.Victor MartinsART Grand Prix33
9.Dino BeganovicHitech TGR29
10.Oliver GoetheMP Motorsport12
11.Gabriele MiniPrema Racing12
12.Joshua DürksenAIX Racing11
13.Roman StanekInvicta Racing9
14.Sebastián MontoyaPrema Racing7
15.Ritomo MiyataART Grand Prix3
16.Rafael VillagómezVan Amersfoort Racing3
17.Kush MainiDAMS Lucas Oil1
18.Sami MeguetounifTrident0
19.Amaury CordeelTrident0
20.Cian ShieldsAIX Racing0
21.John BennettVan Amersfoort Racing0
22.Max EstersonTrident0

MotoGP

MKierowcaZespółPkt.
1.Marc MarquezDucati Lenovo Team171
2.Alex MarquezBK8 Gresini Racing MotoGP149
3.Francesco „Pecco” BagnaiaDucati Lenovo Team120
4.Franco MorbidelliPertamina Enduro VR46 Racing Team85
5.Fabio Di GiannantonioPertamina Enduro VR46 Racing Team74
6.Johann ZarcoCastrol Honda LCR72
7.Fabio QuartararoMonster Energy Yamaha MotoGP Team56
8.Fermin AldeguerBK8 Gresini Racing MotoGP48
9.Pedro AcostaRed Bull KTM Factory Racing46
10.AI OguraTrackhouse MotoGP Team43
11.Maverick VinalesRed Bull KTM Tech340
12.Marco BezzecchiAprilia Racing38
13.Luca MariniHonda HRC Castrol37
14.Brad BinderRed Bull KTM Factory Racing32
15.Enea BastianiniRed Bull KTM Tech331
16.Alex RinsMonster Energy Yamaha MotoGP Team23
17.Jack MillerPrima Pramac Yamaha MotoGP19
18.Raúl FernándezTrackhouse MotoGP Team15
19.Joan MirHonda HRC Castrol12
20.Takaaki NakagamiHonda HRC Test Team10
21.Lorenzo SavadoriAprilia Racing8
22.Augusto FernandezPrima Pramac Yamaha MotoGP3
23.Miguel OliveiraPrima Pramac Yamaha MotoGP2
24.Somkiat ChantraIDEMITSU Honda LCR0
25.Aleix EspargaroHonda HRC Test Team0
26.Jorge MartinAprilia Racing0

Wydawca:
IBO Media Dagmara Starzec
32-015 Stanisławice 318
e-mail: kontakt@speedwaynews.pl

  • Kontakt z redakcją
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Pokaż się u nas
  • Regulamin
  • Polityka Prywatności
  • Informacje o RODO
  • Zarejestruj się
  • O serwisie
  • Galerie zdjęć

2025 © speedwaynews.pl - Wszelkie prawa autorskie wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie informacji i tekstów zabronione