⨉
⨉
  • O serwisie
  • Współpraca i reklama
  • Autorzy
  • Kontakt
  • Regulamin serwisu
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Zaloguj się
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
F1 speedwaynews speedway
  • Formuła 1
    • Kalendarz Formuły 1
    • Składy zespołów Formuły 1 2025
  • MotoGP
    • Kalendarz MotoGP 2025
    • Tory MotoGP
  • Serie juniorskie
    • Formuła 2
    • Formuła 3
    • Formuła 4
    • Formuły regionalne
  • Serie juniorskie z Polakami
    • Wyniki
  • Kącik ciekawostek
    • Historia Formuły
    • Kariery
    • Polacy w Formule
    • Tory
  • Inne wyścigi
  • Wywiady
Zakończona
- Logo Kwalifikacje do GP Japonii F1 2025
05.04.2025 08:00
Zakończona
 Logo F1 GP Chin 2025
23.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do GP Chin F1 2025
22.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Sprint przed GP Chin 2025
22.03.2025 03:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do sprintu GP Chin F1 2025
21.03.2025 08:30
Strona główna » Sergio Perez wróci do F1? Rosną jego szanse na rolę lidera w amerykańskim zespole

Sergio Perez wróci do F1? Rosną jego szanse na rolę lidera w amerykańskim zespole

  • Formuła 1
26 marca 2025 Ten artykuł przeczytasz w 10 minut

Daniel Bonna

Sergio Perez wróci do F1? Rosną jego szanse na rolę lidera w amerykańskim zespole

Sergio Perez - mimo nieudanego zeszłego roku - na pewno będzie gorącym nazwiskiem na rynku kierowców przed sezonem 2026. Wygląda na to, że głównym zainteresowanym na ściągnięcie Meksykanina będzie debiutujący zespół w stawce, czyli Cadillac.

Checo faworytem do miejsca w debiutującym zespole?

Rok temu Meksykanin pożegnał się z Red Bullem po bardzo słabym sezonie. Zakończył wtedy mistrzostwa na 8. miejscu w klasyfikacji kierowców, z dorobkiem zaledwie 152 punktów. Stanął na podium tylko cztery raz i to w pierwszych pięciu rundach. Biorąc pod uwagę, że Czerwone Byki wypadły z walki o mistrzostwo świata wśród konstruktorów, a Max Verstappen wiedział, że Sergio Perez niewiele mu pomoże też w walce indywidualnej. Jednak już w sezonie 2026 możemy być świadkami powrotu Checo do stawki Formuły 1.

Dziennikarz meksykańskiego FOX Sports, Chacho López, podczas audycji radiowej powiedział, że Cadillac skontaktował się już z 35-latkiem i negocjują jego angaż. Perez ma być świadom tego, że debiutująca ekipa nie będzie w stanie na początku rywalizować o zwycięstwa, ani o podia. Jednak 6-krotny zwycięzca Grand Prix ma pokładać dużo wiary w ich bazę techniczną, która może znacząco rozwinąć się w przyszłości. Dodatkowo może spodziewać się atrakcyjnej oferty finansowej. Sam kierowca na pewno sprowadziłby ze sobą sporą ilość znaczących sponsorów, dodatkowo jego rozgłos w Ameryce Północnej i Środkowej pomógłby w promowaniu nowego zespołu F1.

Sergio Perez nie rozważa powrotu do Red Bulla

Liam Lawson fatalnie rozpoczął swoją przygodę z Red Bullem. Nowozelandczyk dwukrotnie zakończył kwalifikacje na ostatnim miejscu, nie zdobywając przy tym żadnego punktu w wyścigach i sprincie. Po wyścigu w Chinach zaczęły pojawiać się informację, że podczas rundy w Japonii może stracić miejsce na rzecz Yukiego Tsunody. Wtedy Lawson wróciłby za kierownicę bolidu Racing Bulls. Zespół będzie mógł porównać wyniki obu kierowców i sprawdzić dokładniej, co jest nie tak z ich tegoroczną konstrukcją.

Kibice zaczęli rozmyślać, czy aby na pewno decyzja o zwolnieniu Pereza była słuszna. Wspomniany wcześniej dziennikarz powiedział, że Red Bull na pewno nie skontaktuje się z Checo. Uważa, że duma Christiana Hornera na to nie pozwoli, ponieważ to on „zorganizował” odejście Meksykanina z zespołu. 35-latek również nie byłby zainteresowany opcją powrotu do ekipy z Milton Keynes, po tym, jak „bardzo źle go potraktowali”.

Czyżby jednak padło na Cadillaca?

Od początku mówi się, że Cadillac celuje w duet młodego kierowcy i weterana. Sergio Perez oczywiście pasuje do drugiego profilu. Zakładając, że na niego zdecydują się, pozostanie jeszcze wybór młodszego zawodnika. Faworytem wydaje się obecny kierowca Andretti Global w IndyCar, Colton Herta. Już w 2021 roku, Michael Andretti planował wykupienie Alfy Romeo/Saubera i wsadzenie tam Amerykanina. Ostatecznie negocjacje utknęły w martwym punkcie, jednak Kalifornijczyk obecnie jest na szczycie listy życzeń Cadillaca. Herta testował już bolid Formuły 1 we współpracy z McLarenem. Natomiast zeszły sezon IndyCar zakończył na 2. miejscu w „generalce”, tuż za trzykrotnym mistrzem serii, Alexem Palou.

Same look, same goals 🏆 pic.twitter.com/sYYOV8Nk6D

— Andretti INDYCAR & INDY NXT (@AndrettiIndy) February 4, 2025

Skoro już padło nazwisko Hiszpana, to o nim również trzeba wspomnieć. Palou, tak jak i Herta testował bolid F1 z ekipą z Woking. Warto wspomnieć, że w lipcu 2022 roku podpisał on kontrakt z nimi na starty w IndyCar i testy samochodami Formuły 1. O ile Hiszpan otrzymał wiele szans na jazdę bolidami F1, nawet i jeden z treningów dla debiutantów podczas rundy w Austin w 2022 roku. Tak, po podpisaniu Oscara Piastriego, zrozumiał, że nie ma szans na awans do królowej motorsportu i rozwiązał kontrakt z McLarenem. W sezonie 2023 IndyCar pozostał w ekipie Chip Ganassi Racing. Nawet obecnie trwa batalia sądowa między Hiszpanem a McLaren Racing. Cała ta sytuacja może zniechęcić Cadillaca do jakichkolwiek negocjacji z Palou, jednak pod względem wyników trzeba przyznać, że zasłużył na szansę w Formule 1. Obecny sezon IndyCar rozpoczął od dwóch zwycięstw w dwóch pierwszych rundach.

X3 🏆 @DHLUS @IndyCar @CGRTeams pic.twitter.com/gyznjIK0nK

— Alex Palou Montalbo (@AlexPalou) September 15, 2024

A może by tak meksykański duet?

Trzecią opcją ze świata IndyCar, jest lubiany przez wielu kibiców Pato O’Ward. Osoby, które nawet nie obserwują tej serii, mogą kojarzyć Meksykanina. Pato brał już udział w kilku treningach F1, czy testach posezonowych. W zeszłym roku pojechał w pierwszym treningu podczas GP Meksyku. Było wtedy widać jak wielu fanów przyszło tam dla kierowcy Arrow McLarena. Często można było słyszeć opinię amerykańskich dziennikarzy, że jest to kierowca, który zasługuje na szansę w Formule 1. Może, jak nie z McLarenem, to właśnie z Cadillakiem?

Selfie de tus mexas favoritos 🇲🇽 #AbuDhabiGP #F1 pic.twitter.com/piI5huYD91

— Pato O'Ward (@PatricioOWard) November 26, 2023

Inne opcje na rolę doświadczonego kierowcy

Poza Sergio Perezem, na miejscu Cadillaca rozważany mieliby być również Valtteri Bottas i Daniel Ricciardo. Fin przez 3 ostatnie sezony jeździł w Sauberze, w którym miał swoje przebłyski. Zeszły rok bardzo trudno ocenić, ponieważ samochód, którym dysponował, był zdecydowanie najsłabszy w stawce. Chociaż Zhou Guanyu zdołał zdobyć 4 punkty podczas GP Kataru. Mimo to Bottas na pewno ma sporą wiedzę, którą będzie przydatna dla debiutującego zespołu.

Daniel Ricciardo, który jeszcze niedawno był brany pod uwagę zastępstwa za Sergio Pereza w Red Bulla. Ostatecznie to on szybciej został zwolniony z siostrzanej ekipy Czerwonych Byków, Racing Bulls. Australijczyk, tak samo jak Bottas i Perez, może na pewno wnieść cennego doświadczenia dla Cadillaca. Dodatkowo jego obecność na 100% zachęciłaby wielu znaczących sponsorów, aby dołączyć do amerykańskiego zespołu.

Możliwe jednak, że najlepszym duetem kierowców dla Cadillaca będzie Sergio Perez i Colton Herta/Pato O’Ward.

Aby nie przegapić najciekawszych artykułów kliknij obserwuj speedwaynews.pl na Google News

Obserwuj nas!
  • Tagi
  • F1

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Powiązane artykuły

Montoya: Nie powinien lekceważyć Hamiltona

Montoya: Nie powinien lekceważyć Hamiltona

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
15 sierpnia 2025

Na półmetku sezonu Lewis Hamilton wypada w Ferrari wyraźnie gorzej od Charlesa Leclerca. Juan Pablo Montoya uważa jednak, że Brytyjczyk może się jeszcze odbudować, a Monakijczyk musi na niego uważać.

GP Monako 1992: Starcie gigantów i płaskowyż Andrei Mody

GP Monako 1992: Starcie gigantów i płaskowyż Andrei Mody

Igor Długosz

  • Formuła 1
8 sierpnia 2025

Choć wciąż utrzymuje status najważniejszej rundy w kalendarzu, Grand Prix Monako nie jest znane z ekscytujących wyścigów. Stąd wielowątkowa edycja 1992 przeszła do historii. Na czele stawki ujrzeliśmy legendarny pojedynek dwóch mistrzów - Nigela Mansella i Ayrtona Senny. Tymczasem w dolnej części tabeli doszło do istnego cudu, związanego z najgorszym zespołem w historii Formuły 1. Oto pełna historia 50. edycji Grand Prix Monako.

Liuzzi: Trzy problemy go spowalniają

Liuzzi: Trzy problemy go spowalniają

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
7 sierpnia 2025

Za nami już połowa sezonu 2025, a Lewis Hamilton wciąż nie dowozi pożądanych przez Ferrari wyników w swoim debiutanckim sezonie w Maranello. O potencjalnych przyczynach tego stanu rzeczy opowiedział dla "La Gazzetta dello Sport" Vitantonio Liuzzi, były kierowca Formuły 1.

GP Węgier: Święto McLarena na Hungaroringu

GP Węgier: Święto McLarena na Hungaroringu

Adrian Drozdek

  • Formuła 1
3 sierpnia 2025

GP Węgier dostarczyło nam emocjonującą walkę o zwycięstwo w wykonaniu kierowców McLarena. Ostatecznie górą, dzięki strategii jednego pit stopu, był Lando Norris. Oscar Piastri naciskał go do samego końca. Za nimi z ostrej walki o najniższy stopień podium z Charlesem Leclerkiem wyszedł George Russell.

Ford w Formule 1. Od dominacji do marginalizacji

Ford w Formule 1. Od dominacji do marginalizacji

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
30 lipca 2025

Za sprawą współpracy z Red Bull Racing koncern Ford będzie znów obecny w Formule 1. Oznacza to kolejny amerykański akcent w Jedynce w ostatnim czasie. Ford jednak w przeciwieństwie do Haasa czy Cadillaca ma w niej wiele sukcesów, które warto przypomnieć.

GP Belgii: Pomarańczowa dominacja. Zmiana pozycji w McLarenie

GP Belgii: Pomarańczowa dominacja. Zmiana pozycji w McLarenie

Adrian Drozdek

  • Formuła 1
27 lipca 2025

Oscar Piastri dopisał sobie szóste zwycięstwo w sezonie 2025. Australijczyk wygrał GP Belgii dzięki dojrzałej jeździe i ograniu Lando Norrisa na samym początku wyścigu. Podium uzupełnił Charles Leclerc z Ferrari, który stoczył zaciętą walkę z Maxem Verstappenem.

Kwalifikacje GP Belgii: pierwszy rząd dla kierowców McLarena

Kwalifikacje GP Belgii: pierwszy rząd dla kierowców McLarena

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
26 lipca 2025

Sobotnie kwalifikacje do GP Belgii były kolejnym pokazem siły kierowców McLarena. Tym razem lepszą pozycję na starcie wywalczył Lando Norris. Niespodziewanie Max Verstappen nie znalazł się w TOP 3 sesji.

GP Belgii: Verstappen wygrał swój dwunasty sprint

GP Belgii: Verstappen wygrał swój dwunasty sprint

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
26 lipca 2025

Max Verstappen bardzo dobrze wykorzystał swoją okazję i wygrał sprint F1 po raz dwunasty. Oscar Piastri trzymał się bardzo blisko mistrza świata, jednak nie był w stanie go wyprzedzić przez blisko 15 okrążeń.

GP Belgii: Piastri i Verstappen w 1. rzędzie do sprintu

GP Belgii: Piastri i Verstappen w 1. rzędzie do sprintu

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
25 lipca 2025

Oscar Piastri zdominował piątkowe sesje do GP Belgii Formuły 1. Australijczyk ruszy z pole position do sobotniego sprintu na Spa-Francorchamps. Obok niego z 1. rzędu ruszy Max Verstappen.

Ferrari na najlepszej drodze do zwycięstw. Nadchodzi ich czas?

Ferrari na najlepszej drodze do zwycięstw. Nadchodzi ich czas?

Adrian Drozdek

  • Formuła 1
25 lipca 2025

Scuderia Ferrari zajmuje aktualnie drugie miejsce w klasyfikacji konstruktorów i to pomimo tego, że sezon 2025 nie układa się po ich myśli. Charles Leclerc i Lewis Hamilton nie wygrali jeszcze ani jednego wyścigu w tym roku. Według byłego kierowcy F1 i eksperta telewizyjnego, Jolyona Palmera, sytuacja szybko ulegnie zmianie.

Patronat medialny

  • Speedway Równe

  • Speedway Club Žarnovica

  • German Speedway Masters

  • Baltic Speedway League

Formuła 1

MKierowcaZespółPkt.
1.Oscar PiastriMcLaren284
2.Lando NorrisMcLaren275
3.Max VerstappenRed Bull187
4.George RussellMercedes172
5.Charles LeclercFerrari151
6.Lewis HamiltonFerrari109
7.Andrea Kimi AntonelliMercedes64
8.Alexander AlbonWilliams54
9.Nico HulkenbergStake F1 Team37
10.Esteban OconHaas27
11.Fernando AlonsoAston Martin26
12.Lance StrollAston Martin26
13.Isack HadjarVisa Cash App RB22
14.Pierre GaslyAlpine20
15.Liam LawsonVisa Cash App RB20
16.Carlos SainzWilliams16
17.Gabriel BortoletoStake F1 Team14
18.Yuki TsunodaRed Bull10
19.Oliver BearmanHaas8
20.Franco ColapintoAlpine0
21.Jack DoohanAlpine0

Formuła 2

MKierowcaZespółPkt.
1.Richard VerschoorMP Motorsport114
2.Alex DunneRodin Motorsport90
3.Jak CrawfordDAMS Lucas Oil88
4.Leonardo FornaroliInvicta Racing86
5.Luke BrowningHitech TGR83
6.Arvid LindbladInvicta Racing79
7.Pepe MartiCampos Racing67
8.Sebastián MontoyaPrema Racing53
9.Victor MartinsART Grand Prix49
10.Dino BeganovicHitech TGR31
11.Roman StanekInvicta Racing23
12.Kush MainiDAMS Lucas Oil21
13.Gabriele MiniPrema Racing21
14.Joshua DürksenAIX Racing19
15.Oliver GoetheMP Motorsport12
16.Rafael VillagómezVan Amersfoort Racing10
17.Ritomo MiyataART Grand Prix6
18.Amaury CordeelTrident2
19.Sami MeguetounifTrident2
20.Cian ShieldsAIX Racing0
21.Max EstersonTrident0
22.John BennettVan Amersfoort Racing0

MotoGP

MKierowcaZespółPkt.
1.Marc MarquezDucati Lenovo Team307
2.Alex MarquezBK8 Gresini Racing MotoGP239
3.Francesco „Pecco” BagnaiaDucati Lenovo Team181
4.Franco MorbidelliPertamina Enduro VR46 Racing Team139
5.Fabio Di GiannantonioPertamina Enduro VR46 Racing Team136
6.Marco BezzecchiAprilia Racing121
7.Johann ZarcoCastrol Honda LCR101
8.Pedro AcostaRed Bull KTM Factory Racing98
9.Fermin AldeguerBK8 Gresini Racing MotoGP81
10.Maverick VinalesRed Bull KTM Tech369
11.Fabio QuartararoMonster Energy Yamaha MotoGP Team67
12.AI AguraTrackhouse MotoGP Team49
13.Brad BinderRed Bull KTM Factory Racing47
14.Raúl FernándezTrackhouse MotoGP Team44
15.Enea BastianiniRed Bull KTM Tech342
16.Luca MariniHonda HRC Castrol38
17.Alex RinsMonster Energy Yamaha MotoGP Team35
18.Jack MillerPrima Pramac Yamaha MotoGP33
19.Joan MirHonda HRC Castrol32
20.Takaaki NakagamiHonda HRC Test Team10
21.Lorenzo SavadoriAprilia Racing8
22.Augusto FernandezPrima Pramac Yamaha MotoGP6
23.Miguel OliveiraPrima Pramac Yamaha MotoGP6
24.Somkiat ChantraIDEMITSU Honda LCR1
25.Aleix EspargaroHonda HRC Test Team0
26.Jorge MartinAprilia Racing0

Wydawca:
IBO Media Dagmara Starzec
32-015 Stanisławice 318
e-mail: kontakt@speedwaynews.pl

  • Kontakt z redakcją
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Pokaż się u nas
  • Regulamin
  • Polityka Prywatności
  • Informacje o RODO
  • Zarejestruj się
  • O serwisie
  • Galerie zdjęć

2025 © speedwaynews.pl - Wszelkie prawa autorskie wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie informacji i tekstów zabronione