⨉
⨉
  • O serwisie
  • Współpraca i reklama
  • Autorzy
  • Kontakt
  • Regulamin serwisu
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Zaloguj się
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
F1 speedwaynews speedway
  • Formuła 1
    • Kalendarz Formuły 1
    • Składy zespołów Formuły 1 2025
  • MotoGP
    • Kalendarz MotoGP 2025
    • Tory MotoGP
  • Serie juniorskie
    • Formuła 2
    • Formuła 3
    • Formuła 4
    • Formuły regionalne
  • Serie juniorskie z Polakami
    • Wyniki
  • Kącik ciekawostek
    • Historia Formuły
    • Kariery
    • Polacy w Formule
    • Tory
  • Inne wyścigi
  • Wywiady
Zakończona
- Logo Kwalifikacje do GP Japonii F1 2025
05.04.2025 08:00
Zakończona
 Logo F1 GP Chin 2025
23.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do GP Chin F1 2025
22.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Sprint przed GP Chin 2025
22.03.2025 03:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do sprintu GP Chin F1 2025
21.03.2025 08:30
Strona główna » SF: Makino wygrał, kosztowna kara dla Ohty | Analiza

SF: Makino wygrał, kosztowna kara dla Ohty | Analiza

  • Formuła 1
10 marca 2025 Ten artykuł przeczytasz w 12 minut

Jakub Mikołajczak

SF: Makino wygrał, kosztowna kara dla Ohty | Analiza

Pierwszy weekend Super Formuły za nami. Drugi wyścig nie obfitował w tyle zwrotów akcji, co w pierwszym, ale kara dla Ohty wpłynęła na czołowe wyniki. Niemniej tak czy siak Tadasuke Makino wygrałby bez tego, bo na dystansie uporał się ze swoim rodakiem.

Najlepszy kierowca: Tadasuke Makino

W 2019 roku były kierowca F2 z przytupem zadebiutował w Super Formule, ponieważ od razu wywalczył pole position. Na swoją premierową wygraną na tym poziomie musiał jednak czekać do zeszłego roku i rundy na torze Autopolis. Po drodze przytrafił mu się również triumf w Motegi.

Japończyk do omawianego wyścigu przystąpił z 5. pola. Zaraz po starcie przesunął się o 2 lokaty w górę. Zdołał przeskoczyć Sho Tsuboiego, po czym odważnym manewrem od wewnętrznej uporał się ze swoim kolegą z zespołu, czyli Kakunoshinem Ohtą.

Po sobotnim zamieszaniu z oknem pit-stopu dyrekcja wyścigu usunęła ja, więc zawodnicy mieli wiekszą swobodę pod kątem strategii. Makino w przeciwieństwie do m.in. Iwasy, czy też wspomnianego Ohty, przedłużył swój pierwszy przejazd. Decyzja ta okazała się strzałem w dziesiątke. Reprezentant zespołu Dandelion wyjechał po wizycie z alei serwisowej na 1. pozycji, ale na chwilę wyprzedził go jego kolega z zespołu. Status ten był przejściowy, ponieważ podopieczny Hondy 3 okrążenia później uporał się z nim i pomknął do mety po swoje trzecie w karierze zwycięstwo w Super Formule.

Kto jeszcze stanął na podium oprócz Makino?

W czołowej trójce znaleźli się Sho Tsuboi i Ayumu Iwasa. Niemniej należy tu wspomnieć o karze dla Ohty, bo to ona ukształtowała podium. Reprezentant Dandelionu w środkowej części wyścigu wyprzedził byłego juniora Red Bulla poza torem. Miało to miejsce w szykanie, która zlokalizowana jest tuż przed prostą startową. Za ten manewr podopieczny Hondy otrzymał karę doliczenia 5 sekund do końcowego czasu jego wyścigu, co finalnie zepchnęło go na 12. miejsce. Zawody bowiem zakończyły się za samochodem bezpieczeństwem.

実は撮ってたけど起動が寸前すぎたインシデント。カクのシケインのブレーキングは前から好きなんだけど、これだけまっすぐ突っ切ってギャップを作ったのに5秒だけならペイできるよなぁ…
接触と復帰方法は別件では?
まぁ結局SCで自分に返ったからアレなんだけどね #SFormula pic.twitter.com/nBqXli9IWh

— はたけ (@hatake_ms) March 9, 2025

Tsuboi podobnie jak Makino przedłużył swój przejazd względem rywali, co pozwoliło mu znaleźć się przed Iwasą. Ten z kolei drugi dzień z rzędu popisał się kapitalnym startem do wyścigu. Podobnie jak w sobotę ograł Tomokiego Nijiriego i objął prowadzenie. Później jednak zgubił tempo, więc (nielegalnie, ale jednak) wyprzedził go Ohta, a ponadto strategią znalazł się przed nim Tsuboi. Niemniej z dwoma miejscami na podium, to właśnie on został liderem mistrzostw.

Honda lepsza od Toyoty

Marka z Tokio na własnym torze ponownie lepiej spisała się od bezpośredniego konkurenta. W punktach znalazło się aż 6 kierowców jeżdżących z silnikiem tego producenta, przy 4 Toyoty. Wynik ten byłby jeszcze lepszy, gdyby nie kara dla Ohty. Na niej bowiem skorzystał Kazuya Oshima, który tym samym doczekał się punktu. W sobotę bowiem pierwotnie sklasyfikowano go na 9. pozycji, lecz stracił je na skutek niebezpiecznego wypuszczenia. Na podium stanęło 2 podopiecznych Hondy (Makino, Iwasa), oraz 1 Toyoty (czyli Tsuboi).

Największe zaskoczenia: Igor Fraga i Syun Koide

Dwójka debiutantów dobrze rozpoczęła tegoroczny sezon Super Formuły, chociaż obaj w sobotę mieli ogromne problemy, pomimo znakomitych kwalifikacji. Na szczęście dla nich niedziela przyniosła całkowicie nowe rozdanie. Brazylijczyk wraz z Japończykiem w czasówce wykręcili czasy, które dały im pola startowe w połowie drugiej dziesiątki.

Świetnie po zgaszeniu świateł ruszył zwłaszcza Fraga, który awansował o 4 pozycje i znalazł się na 10. miejscu. Zawodnik znany z F3 znalazł się w pierwszej grupie zawodników, która zdecydowała się na zmianę ogumienia. Co prawda względem m.in. Ohty i Iwasy zjechał później, lecz było wielu więcej konkurentów, którzy jeszcze nie wykonali obowiązkowej zmiany.

Pośród takich zawodników znalazł się właśnie Koide, który pod koniec wyścigu wykorzystując świeże opony uporał się z Kamuim Kobayashim. Ostatecznie debiutanci zostali sklasyfikowani na kolejno 5. i 8. lokacie. W pełni odbili sobie zatem niepowodzenie z soboty.

Na mały plusik zasłużył również wspomniany Oshima. Weteran wyjedzie z rundy inauguracyjnej z 1 punktem, co nie było takie oczywiste. Przed nim na metę wpadł Kamui Kobayashi, który w swoim stylu stoczył kilka interesujących pojedynków. Na 14. okrążeniu chciał objechać od zewnętrznej Toshikiego Oyu, ale manewr ten mu się nie udał.

Największe rozczarowanie: Tomoki Nojiri

2-krotny mistrz serii w najbliższych tygodniach będzie musiał wyraźnie popracować nad startami. Zarówno w sobotę, jak i w niedzielę stracił prowadzenie przed pierwszym zakrętem. W obu przypadkach sztuki wyprzedzania dokonywał na nim Ayumu Iwasa.

Ponadto Nojiri nawet nie stanął na podium. W sobotę miał pecha z momentem neutralizacji, ale teraz sam od siebie dołożył antycegiełkę. Wszak tuż po zmianie ogumienia, która miała miejsce na 1. okrążeniu, nie rozgrzał ich tak dobrze jak Ohta, co wykorzystał kierowca Dandelionu. Sobotni zwycięzca rywalizacji zaatakował rywala w „łyżce”, po czym odjechał mu. Do tego później doszła kwestia „nadcięć”, którą znakomicie rozegrali m.in. Tsuboi i Makino.

Było spokojniej niż w 1. wyścigu, ale…

W sobotę raz za razem mieliśmy różne wypadki i neutralizacje. Dzień później rywalizacja była o wiele bardziej spokojniejsza, ponieważ dopiero na sam koniec wyścigu wyjechał samochód bezpieczeństwa. Na wyjściu z pierwszego zakrętu zderzyli się Seita Nonaka i Zak O’Sullivan. W wyniku zdarzenia Brytyjczyk wylądował w barierze.

これもSCからの合図#SFormula #SFgo pic.twitter.com/zeGpDb96IE

— ganta (@4ds36gt) March 10, 2025

Decyzja o neutralizacji pojawiła się niemalże natychmiastowo, lecz sposób jej wykonania przypominał słynne GP Europy 2010 w F1. Liderzy, czyli Makino i Ohta pokonali bowiem okrążenie nie podążając za samochodem bezpieczeństwa, bo ten pojawił się na torze za nimi. Zorientowawszy się co się stało, sędziowie pozwolili Tsuboiemu i spółce wyprzedzić go dopiero w połowie okrążenia. Na szczęście inni kierowcy zdołali doścignąć kolejkę na ostatnim kółku, więc ta niecodzienna sytuacja nie zamieniła się w niepotrzebną aferę.

Co dalej? Makino i spółka trochę poczekają

Kolejna runda Super Formuły została zaplanowana na 18 kwietnia. Druga najszybsza seria wyścigowa świata pojawi się wówczas w Motegi. Kibice ponownie będą świadkami podwójnego weekendu. Jest to już od kilku lat norma, że obiekt, który fani znają głównie pod starą nazwą (Twin Ring Motegi), gości po 2 wyścigi SF.

W klasyfikacji kierowców prowadzi Ayumu Iwasa. Były kierowca F2 zgromadził do tej pory 30 punktów. Kolejne miejsca zajmują: Sho Tsuboi (23 pkt), Tadasuke Makino (22 pkt), Kakunoshin Ohta (21 pkt), Tomoki Nojiri (18 pkt) i Ren Sato (16 pkt). Reszta zawodników, która zdołała finiszować w czołowej 10., czyli Kamui Kobayashi, Igor Fraga, Sena Sakaguchi, Toshiki Oyu, Syun Koide, Zak O’Sullivan, Kenta Yamashita i Kazuya Oshima mają w swoim dorobku mniej niż 10 „oczek”.

Wyniki wyścigu

Aby nie przegapić najciekawszych artykułów kliknij obserwuj speedwaynews.pl na Google News

Obserwuj nas!
  • Tagi
  • DOCOMO Dandelion Racing
  • Super Formuła
  • Suzuka
  • Tadasuke Makino

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Powiązane artykuły

Renesans formy gwiazdy? Nigdy nie miał jeszcze takiej serii

Sport motorowy: Renesans formy gwiazdy? Nigdy nie miał jeszcze takiej serii

Jakub Mikołajczak

  • Inne wyścigi
21 maja 2025

Super Formuła rozpoczęła nowy sezon. W stawce tradycyjnie znajduje się Kamui Kobayashi. Japończyk znany z F1 notuje bardzo dobre wyniki. Dlaczego to takie wyjątkowe i nieco niespodziewane?

Wielu faworytów do mistrzostwa? Na to wygląda

Sport motorowy. Wielu faworytów do mistrzostwa? Na to wygląda

Jakub Mikołajczak

  • Inne wyścigi
20 maja 2025

W Japonii rozkręcił się sezon Super Formuły. Jak na razie walka o czołowe pozycje jest zacięta. Z drugiej strony niedawny podopieczny zespołu F1 zawodzi.

SF: Makino wygrał, kosztowna kara dla Ohty | Analiza

SF: Makino wygrał, kosztowna kara dla Ohty | Analiza

Jakub Mikołajczak

  • Formuła 1
10 marca 2025

Pierwszy weekend Super Formuły za nami. Drugi wyścig nie obfitował w tyle zwrotów akcji, co w pierwszym, ale kara dla Ohty wpłynęła na czołowe wyniki. Niemniej tak czy siak Tadasuke Makino wygrałby bez tego, bo na dystansie uporał się ze swoim rodakiem.

SF: Ohta wygrał chaotyczny wyścig na Suzuce | Analiza

SF: Ohta wygrał chaotyczny wyścig na Suzuce | Analiza

Jakub Mikołajczak

  • Formuła 1
8 marca 2025

Inauguracja tegorocznego sezonu Super Formuły nie zawiodła. Mieliśmy na torze sporo walki i nie brakowało zwrotów akcji. Finalnie triumf odniósł Kakunoshin Ohta, którego do końca gonił Ayumu Iwasa. Podium uzupełnił natomiast Ren Sato. Dobre wyścigi zaliczyli również Kamui Kobayashi i Zak O'Sullivan.

Super Formuła: Poważny wypadek w Japonii. Rasmussen opuści inaugurację sezonu w wyniku złamania kręgosłupa [Wideo]

Super Formuła: Poważny wypadek w Japonii. Rasmussen opuści inaugurację sezonu w wyniku złamania kręgosłupa [Wideo]

Jakub Mikołajczak

  • Formuła 1
7 marca 2025

Formuła 1 wraca już za tydzień, ale podczas tego weekendu mamy do czynienia z inauguracją Super Formuły. Niestety zabraknie w niej Duńczyka Olivera Rasmussena, który uległ poważnemu wypadkowi.

Oliver Rasmussen przed sezonem 2025 Super Formuły. „Chcę iść śladami Toma Kristensena” | WYWIAD

Oliver Rasmussen przed sezonem 2025 Super Formuły. „Chcę iść śladami Toma Kristensena” | WYWIAD

Jakub Mikołajczak

  • Formuła 1
6 marca 2025

Super Formuła w ten weekend zaczyna zmagania. W stawce znalazł się reprezentant Danii. Mowa tu o Oliverze Rasmussenie, który stanie się pierwszym kierowcą ze swojego państwa od prawie 30. lat, który będzie rywalizował w drugiej najszybszej serii wyścigowej świata.

Patronat medialny

  • Speedway Równe

  • Speedway Club Žarnovica

  • German Speedway Masters

  • Baltic Speedway League

Formuła 1

MKierowcaZespółPkt.
1.Oscar PiastriMcLaren161
2.Lando NorrisMcLaren158
3.Max VerstappenRed Bull136
4.George RussellMercedes99
5.Charles LeclercFerrari79
6.Lewis HamiltonFerrari63
7.Andrea Kimi AntonelliMercedes48
8.Alexander AlbonWilliams42
9.Esteban OconHaas20
10.Isack HadjarVisa Cash App RB15
11.Lance StrollAston Martin14
12.Carlos SainzWilliams12
13.Yuki TsunodaRed Bull10
14.Pierre GaslyAlpine7
15.Nico HulkenbergStake F1 Team6
16.Oliver BearmanHaas6
17.Liam LawsonVisa Cash App RB0
18.Fernando AlonsoAston Martin0
19.Jack DoohanAlpine0
20.Franco ColapintoAlpine0
21.Gabriel BortoletoStake F1 Team0

Formuła 2

MKierowcaZespółPkt.
1.Luke BrowningHitech TGR70
2.Alex DunneRodin Motorsport67
3.Leonardo FornaroliInvicta Racing64
4.Richard VerschoorMP Motorsport59
5.Jak CrawfordDAMS Lucas Oil56
6.Arvid LinbladCampos Racing51
7.Pepe MartiCampos Racing41
8.Victor MartinsART Grand Prix33
9.Dino BeganovicHitech TGR29
10.Gabriele MiniPrema Racing20
11.Sebastián MontoyaPrema Racing18
12.Kush MainiDAMS Lucas Oil15
13.Oliver GoetheMP Motorsport12
14.Roman StanekInvicta Racing12
15.Joshua DürksenAIX Racing11
16.Rafael VillagómezVan Amersfoort Racing4
17.Ritomo MiyataART Grand Prix3
18.Amaury CordeelTrident2
19.Sami MeguetounifTrident1
20.Cian ShieldsAIX Racing0
21.John BennettVan Amersfoort Racing0
22.Max EstersonTrident0

MotoGP

MKierowcaZespółPkt.
1.Marc MarquezDucati Lenovo Team196
2.Alex MarquezBK8 Gresini Racing MotoGP172
3.Francesco „Pecco” BagnaiaDucati Lenovo Team124
4.Franco MorbidelliPertamina Enduro VR46 Racing Team98
5.Johann ZarcoCastrol HRC Honda97
6.Fabio Di GiannantonioPertamina Enduro VR46 Racing Team88
7.Marco BezzecchiAprilia Racing69
8.Fabio QuartararoMonster Energy Yamaha MotoGP Team59
9.Pedro AcostaRed Bull KTM Factory Racing58
10.Fermin AldeguerBK8 Gresini Racing MotoGP56
11.Maverick VinalesRed Bull KTM Tech345
12.AI AguraTrackhouse MotoGP Team38
13.Luca MariniHonda HRC Castrol38
14.Brad BinderRed Bull KTM Factory Racing34
15.Enea BastianiniRed Bull KTM Tech331
16.Jack MillerPrima Pramac Yamaha MotoGP29
17.Alex RinsMonster Energy Yamaha MotoGP Team26
18.Raúl FernándezTrackhouse MotoGP Team19
19.Joan MirHonda HRC Castrol18
20.Takaaki NakagamiHonda HRC Test Team10
21.Lorenzo SavadoriAprilia Racing8
22.Augusto FernandezPrima Pramac Yamaha MotoGP3
23.Miguel OliveiraPrima Pramac Yamaha MotoGP2
24.Somkiat ChantraIDEMITSU Honda LCR0
25.Aleix EspargaroHonda HRC Test Team0
26.Jorge MartinAprilia Racing0

Wydawca:
IBO Media Dagmara Starzec
32-015 Stanisławice 318
e-mail: kontakt@speedwaynews.pl

  • Kontakt z redakcją
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Pokaż się u nas
  • Regulamin
  • Polityka Prywatności
  • Informacje o RODO
  • Zarejestruj się
  • O serwisie
  • Galerie zdjęć

2025 © speedwaynews.pl - Wszelkie prawa autorskie wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie informacji i tekstów zabronione