⨉
⨉
  • O serwisie
  • Współpraca i reklama
  • Autorzy
  • Kontakt
  • Regulamin serwisu
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Zaloguj się
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
F1 speedwaynews speedway
  • Formuła 1
    • Kalendarz Formuły 1
    • Składy zespołów Formuły 1 2025
  • MotoGP
    • Kalendarz MotoGP 2025
    • Tory MotoGP
  • Serie juniorskie
    • Formuła 2
    • Formuła 3
    • Formuła 4
    • Formuły regionalne
  • Serie juniorskie z Polakami
    • Wyniki
  • Kącik ciekawostek
    • Historia Formuły
    • Kariery
    • Polacy w Formule
    • Tory
  • Inne wyścigi
  • Wywiady
Zakończona
- Logo Kwalifikacje do GP Japonii F1 2025
05.04.2025 08:00
Zakończona
 Logo F1 GP Chin 2025
23.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do GP Chin F1 2025
22.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Sprint przed GP Chin 2025
22.03.2025 03:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do sprintu GP Chin F1 2025
21.03.2025 08:30
Strona główna » Słodko-gorzkie debiuty w GP Australii. Jeden kozak i pechowcy

Słodko-gorzkie debiuty w GP Australii. Jeden kozak i pechowcy

  • Formuła 1
20 marca 2025 Ten artykuł przeczytasz w 14 minut

Eryk Dziemiańczuk

Słodko-gorzkie debiuty w GP Australii. Jeden kozak i pechowcy

Tegoroczne GP Australii było pierwszym sprawdzianem w królowej motorsportu dla kilku kierowców. Jak poradzili sobie debiutanci?

Andrea Kimi Antonelli

Zdecydowanie najbardziej zadowolonym kierowcą po debiucie jest nowy nabytek Mercedesa. Antonelli rozpoczął weekend niepozornie, co skwitował zaledwie 16. pozycją w kwalifikacjach. Włoch naprawił jednak swoje błędy w niedzielę. Zmienne warunki i obfity deszcz nie przeszkodziły mu w zaprezentowaniu kapitalnej jazdy. Antonelli popisał się świetnymi manewrami wyprzedzania na śliskiej nawierzchni. Dzięki temu Włoch ukończył wyścig tuż za podium, na 4. miejscu. Pierwotnie w rezultatach był zapisany lokatę niżej, jednak Mercedes odwołał się od 5-sekundowej kary dla swojego kierowcy i przywrócił go na P4. Tak udany wynik 18-latka oraz podium George’a Russella pozwoliło stajni z Brackley być wiceliderami klasyfikacji konstruktorów po GP Australii. Na prowadzeniu znajduje się McLaren, który ma na koncie tyle samo punktów.

Fearless in his first race 💪

Kimi Antonelli sweeps past Alex Albon to take P4 in Melbourne 👀#F1 #AusGP pic.twitter.com/o7AZLDWoJ0

— Formula 1 (@F1) March 17, 2025

Antonelli swoim występem napisał również pewną historię. Jego rezultat jest najlepszym, który osiągnął jakikolwiek debiutant od 2014 roku. Wówczas 2. miejsce w swoim premierowym starcie w Formule 1 zajął Kevin Magnussen. Duńczyk dokonał tego w barwach McLarena, również na torze w Melbourne. Uległ on jedynie Nico Rosbergowi.

Liam Lawson

Rozczarowujące wrażenia po swoim debiucie zdecydowanie ma Liam Lawson. Nowozelandczyk również zaprezentował się przeciętnie w sobotę, zajmując dopiero 18. lokatę i odpadając w Q1. Niestety jednak w jego przypadku nie doświadczyliśmy niedzielnego odkupienia. Kierowca Red Bulla cały wyścig nie mógł uporać się z trudnymi warunkami, przez co nie nawiązał do tempa czołowej dziesiątki. Przykrym zwieńczeniem tego weekendu okazał się wypadek na 47. okrążeniu, którego efektem był DNF w pierwszym wyścigu dla nowego zespołu.

CHAOS!! The @astonmartin Safety Car is deployed once again 🟡

Lawson makes contact with the wall and Bortoleto is off the road#F1 #AusGP pic.twitter.com/cGjFwFPjsS

— Formula 1 (@F1) March 16, 2025

Lawson musiał sprostać zdecydowanie największym oczekiwaniom ze wszystkich debiutantów. Nowozelandczyk wskoczył do bolidu, który nieprzerwanie od 4 lat wywalcza tytuły mistrzowskie. Zastąpił on Sergio Pereza, czyli kierowcę, który na przestrzeni całej kariery udowodnił o swojej wysokiej jakości. Dodatkowo zespołowym partnerem Nowozelandczyka jest najlepszy kierowca ostatnich lat, czyli oczywiście Max Verstappen. Lawson musi jeździć na odpowiednim poziomie, aby nie zawieść zarządu Red Bulla. Nie można wyciągać pochopnych wniosków po jednym weekendzie, jednak zanim 23-latek nie dowiedzie swojej wartości, nie może być pewny co do swojego miejsca w zespole. Został mu powierzony spory kredyt zaufania.

Isack Hadjar

Isack Hadjar to zdecydowanie debiutant, który wywołał najwięcej poruszenia w Australii. Po udanych kwalifikacjach Francuz nie mógł sprawdzić się w warunkach wyścigu. Kierowca Racing Bulls popełnił błąd na okrążeniu formującym, przez co wylądował w barierze. W taki właśnie sposób Hadjar zakończył swoją rywalizację na ulicach Melbourne. Po rozpoczęciu wyścigu zobaczyliśmy go już tylko raz, kiedy wracał do padoku ze łzami w oczach w objęciach Anthony’ego Hamiltona. Technicznie 20-latek nie przystąpił do zmagań, więc na swój debiut poczeka dopiero do GP Chin. Nie zmienia to faktu, że Francuz wyjechał z Australii w przygnębionym nastroju po kosztownej pomyłce.

A classy gesture 💪

Hear from Anthony Hamilton on consoling Isack Hadjar after the Racing Bulls driver's early retirement in Australia 👇#F1 #AusGP @CanalplusF1 pic.twitter.com/a6aF6CYy54

— Formula 1 (@F1) March 17, 2025

Ciekawa sytuacja miała miejsce po wyścigu z Helmutem Marko. Austriak skomentował sytuację, w której Hadjar z płaczem wychodził z rozbitego bolidu. Doradca sportowy Red Bulla stwierdził, że cała ta „szopka” była zbędna i pokazuje słabą mentalność kierowcy. Trzeba przyznać, że taka opinia Marko jest dość surowa, biorąc pod uwagę zerowe doświadczenie Hadjara. Czas pokaże, czy Francuz znajdzie jeszcze uznanie w oczach swojego przełożonego. 81-latek przez całą karierę w seriach juniorskich bardzo wspierał młodego kierowcę, jednak początek ich relacji w Formule 1 nie wydaje się zbyt kolorowy.

Oliver Bearman

Fatalny weekend ma za sobą Oliver Bearman. Podobnie jak w przypadku Lawsona i Doohana, nie była to dla niego pierwsza styczność z wyścigiem w królowej motorsportu, jednak jego doświadczenie dalej jest znikome. Brytyjczyk już podczas FP1 dość poważnie rozbił swój bolid, przez co wywołał czerwoną flagę. Mechanicy Haasa nie zdołali naprawić maszyny przez następne godziny, co sprawiło, że Bearman opuścił całość FP2. Następny dzień nie zaczął się wiele lepiej. Brytyjczyk zakopał samochód w żwirze na samym początku ostatniego treningu, a w efekcie stracił kolejną godzinę jazd. Wszystkie te incydenty sprawiły, że Bearman nie wyjechał na sesję kwalifikacyjną przez awarię skrzyni biegów.

Two Top 10 pit stops to kick off the season! 👏🛞

Our crew delivered the 5th and 6th fastest stops at the #AusGP 👊 #HaasF1 #F1 #AusGP pic.twitter.com/AlWFqKm4jU

— MoneyGram Haas F1 Team (@HaasF1Team) March 18, 2025

Podczas wyścigu kierowca Haasa nie odkupił swoich win. Za pozytyw można uznać fakt, że Bearman zameldował się na mecie rywalizacji, nie rozbijając bolidu, tak jak robił to w poprzednich dniach. Jego tempo i przystosowanie się do trudnych warunków było jednak dalekie od ideału. Brytyjczyk zajął ostatnie miejsce wśród kierowców, którzy ukończyli wyścig.

Gabriel Bortoleto

Ten debiutant był zdecydowanie największym wygranym sobotnich kwalifikacji. Bortoleto mimo dysponowania bolidem o przeciętnych osiągach awansował do Q2 i pokonał kilku dużo wyżej notowanych kierowców. Wisienką na torcie tej udanej czasówki był fakt, że Brazylijczyk pod sam koniec segmentu wypchnął ze strefy awansu Antonelliego, czyli debiutanta w lepszej maszynie.

"We knew anything could happen in conditions like these; we gave it everything but pushed a little too hard. On the other hand, I’m happy for Nico and the team for scoring points today: he did an amazing job, and everyone deserved it, both trackside and back at our HQ in Hinwil."… pic.twitter.com/hJcF8PUiGk

— Stake F1 Team KICK Sauber (@stakef1team_ks) March 16, 2025

Niestety jednak Bortoleto nie utrzymał takiej dyspozycji podczas niedzielnego wyścigu. Kierowca Saubera długo wytrzymywał na torze w zmiennych warunkach pogodowych, jednak na 47. okrążeniu nie był w stanie utrzymać bolidu w torze. Brazylijczyk zakończył rywalizację w barierze, a więc jego debiut finalnie nie należał do najbardziej udanych.

Jack Doohan

Ostatnim debiutantem weekendu w Australii był Jack Doohan. Dla kierowcy Alpine był to drugi wyścig w karierze, tuż po ubiegłorocznym GP Abu Zabi. Tym razem 22-latek spisał się zupełnie przyzwoicie w kwalifikacjach i awansował do Q2. Niestety jednak gorzej dla niego ułożył się niedzielny wyścig. Doohan już na pierwszym okrążeniu popełnił błąd na mokrym torze i rozbił swój bolid. Trudno oceniać potencjał w tempie na dłuższych przejazdach Australijczyka po tak krótkim występie, jednak debiut na własnej ziemi nie ułożył się dla niego zbyt dobrze.

Rising higher, together. 🫶 pic.twitter.com/oL258ad4lx

— BWT Alpine Formula One Team (@AlpineF1Team) March 17, 2025

Aby nie przegapić najciekawszych artykułów kliknij obserwuj speedwaynews.pl na Google News

Obserwuj nas!
  • Tagi
  • Andrea Kimi Antonelli
  • Gabriel Bortoleto
  • GP Australii
  • Isack Hadjar
  • Jack Doohan
  • Liam Lawson
  • Oliver Bearman

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Powiązane artykuły

Jenson Button sugeruje zmiany w kontraktach kierowców

Jenson Button sugeruje zmiany w kontraktach kierowców

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
29 maja 2025

Jenson Button podczas rozmowy w Sky Sports F1 odniósł się do decyzji Alpine, które po 6 wyścigach sezonu zdecydowało się oddać fotel kierowcy wyścigowego Franco Colapinto na miejsce Jacka Doohana. Zdaniem Brytyjczyka kontrakty kierowców w tej materii powinny ulec zmianie.

Grand Prix Monako: Zwycięzcy i przegrani

Grand Prix Monako: Zwycięzcy i przegrani

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
26 maja 2025

Lando Norris odnalazł formę w Monako. Aston Martin zmarnował kolejną szansę, a Mercedes zaliczył okropny weekend. Zawiodły też nowe przepisy FIA. Kto rozczarował, a kto wykorzystał swoją szansę? Oto nasz werdykt.

2 pit stopy w Monako. Kierowcy ocenili pomysł

2 pit stopy w Monako. Kierowcy ocenili pomysł

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
23 maja 2025

W niedzielę podczas GP Monako kierowcy F1 będą zobowiązani wykonać 2 pit stopy. FIA chce w ten sposób zwiększyć atrakcyjność tego ikonicznego wyścigu. Kierowcy przed startem weekendu zabrali głos ws. tego pomysłu.

Wirtualna neutralizacja w F2. Nie każdy wie o tej zasadzie

Sport motorowy. Wirtualna neutralizacja w F2. Nie każdy wie o tej zasadzie

Jakub Mikołajczak

  • Formuła 2
23 maja 2025

Oglądając F2 wielu kibiców zastanawia się, dlaczego w czasie wirtualnej neutralizacji kierowcy nie zjeżdżają na wymianę opon. Otóż zakazuje tego regulamin. Przyjrzyjmy się temu.

Doohan miał pistolet przy skroni. Kierowcy F1 o sytuacji w Alpine

Doohan miał pistolet przy skroni. Kierowcy F1 o sytuacji w Alpine

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
15 maja 2025

Kierowcy F1 skrytykowali dzisiaj sytuację w Alpine. Wyrazili swoje opinie o wymianie kierowców. Niektórzy stwierdzili, że to brutalne. Padły też ostre słowa ze strony nowicjuszy.

Colapinto zastąpi Doohana od Imoli? Coraz więcej na to wskazuje

Colapinto zastąpi Doohana od Imoli? Coraz więcej na to wskazuje

Artur Różański

  • Formuła 1
6 maja 2025

Kolejne media informują o zamianie w fotelu Alpine od weekendu na Imoli, mimo wcześniejszych informacji o nieingerowaniu w skład do przerwy wakacyjnej. Jak traktować te doniesienia?

Grand Prix Miami: Zwycięzcy i przegrani

Grand Prix Miami: Zwycięzcy i przegrani

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
5 maja 2025

Oscar Piastri wygrał po raz trzeci z rzędu. Red Bull zaliczył kolejną wpadkę. Ferrari okazało się gorsze od Williamsa. Kto wykorzystał swoją okazję w Miami, a kto wolałby zapomnieć o tym weekendzie? Oto nasz werdykt.

Kwalifikacje do sprintu w Miami: Antonelli ograł faworytów

Kwalifikacje do sprintu w Miami: Antonelli ograł faworytów

Adrian Drozdek

  • Formuła 1
2 maja 2025

Kwalifikacje przyniosły nam świetne widowisko i zaciętą walkę o pole position do sprintu przed GP Miami. Andrea Kimi Antonelli z Mercedesa minimalnie pokonał kierowców McLarena, Oscara Piastriego i Lando Norrisa. Takiego scenariusza nikt się nie spodziewał.

Isack Hadjar: praca i cierpliwość popłaciły | Droga do F1

Isack Hadjar: praca i cierpliwość popłaciły | Droga do F1

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
15 kwietnia 2025

Isack Hadjar był ostatnim kierowcą, którego ogłoszono na sezon 2025 po decyzji Red Bulla o tym, że Liam Lawson zastąpi Sergio Pereza. Francuz pochodzenia algierskiego zajął, w związku z tym, wolne miejsce w Racing Bulls.

Najgorsze debiuty w F1. Lista TOP 5

Najgorsze debiuty w F1. Lista TOP 5

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
11 kwietnia 2025

Formuła 1 liczy już sobie 75 lat. W tym czasie zadebiutowało w niej kilkuset kierowców. Wielu z nich swój pierwszy weekend Grand Prix (bywa, że jedyny) wolałoby zapomnieć. Oto lista TOP 5 najgorszych debiutów w F1.

Patronat medialny

  • Speedway Równe

  • Speedway Club Žarnovica

  • German Speedway Masters

  • Baltic Speedway League

Formuła 1

MKierowcaZespółPkt.
1.Oscar PiastriMcLaren161
2.Lando NorrisMcLaren158
3.Max VerstappenRed Bull136
4.George RussellMercedes99
5.Charles LeclercFerrari79
6.Lewis HamiltonFerrari63
7.Andrea Kimi AntonelliMercedes48
8.Alexander AlbonWilliams42
9.Esteban OconHaas20
10.Isack HadjarVisa Cash App RB15
11.Lance StrollAston Martin14
12.Carlos SainzWilliams12
13.Yuki TsunodaRed Bull10
14.Pierre GaslyAlpine7
15.Nico HulkenbergStake F1 Team6
16.Oliver BearmanHaas6
17.Liam LawsonVisa Cash App RB0
18.Fernando AlonsoAston Martin0
19.Jack DoohanAlpine0
20.Franco ColapintoAlpine0
21.Gabriel BortoletoStake F1 Team0

Formuła 2

MKierowcaZespółPkt.
1.Luke BrowningHitech TGR70
2.Alex DunneRodin Motorsport67
3.Leonardo FornaroliInvicta Racing64
4.Richard VerschoorMP Motorsport59
5.Jak CrawfordDAMS Lucas Oil56
6.Arvid LinbladCampos Racing51
7.Pepe MartiCampos Racing41
8.Victor MartinsART Grand Prix33
9.Dino BeganovicHitech TGR29
10.Gabriele MiniPrema Racing20
11.Sebastián MontoyaPrema Racing18
12.Kush MainiDAMS Lucas Oil15
13.Oliver GoetheMP Motorsport12
14.Roman StanekInvicta Racing12
15.Joshua DürksenAIX Racing11
16.Rafael VillagómezVan Amersfoort Racing4
17.Ritomo MiyataART Grand Prix3
18.Amaury CordeelTrident2
19.Sami MeguetounifTrident1
20.Cian ShieldsAIX Racing0
21.John BennettVan Amersfoort Racing0
22.Max EstersonTrident0

MotoGP

MKierowcaZespółPkt.
1.Marc MarquezDucati Lenovo Team196
2.Alex MarquezBK8 Gresini Racing MotoGP172
3.Francesco „Pecco” BagnaiaDucati Lenovo Team124
4.Franco MorbidelliPertamina Enduro VR46 Racing Team98
5.Johann ZarcoCastrol HRC Honda97
6.Fabio Di GiannantonioPertamina Enduro VR46 Racing Team88
7.Marco BezzecchiAprilia Racing69
8.Fabio QuartararoMonster Energy Yamaha MotoGP Team59
9.Pedro AcostaRed Bull KTM Factory Racing58
10.Fermin AldeguerBK8 Gresini Racing MotoGP56
11.Maverick VinalesRed Bull KTM Tech345
12.AI AguraTrackhouse MotoGP Team38
13.Luca MariniHonda HRC Castrol38
14.Brad BinderRed Bull KTM Factory Racing34
15.Enea BastianiniRed Bull KTM Tech331
16.Jack MillerPrima Pramac Yamaha MotoGP29
17.Alex RinsMonster Energy Yamaha MotoGP Team26
18.Raúl FernándezTrackhouse MotoGP Team19
19.Joan MirHonda HRC Castrol18
20.Takaaki NakagamiHonda HRC Test Team10
21.Lorenzo SavadoriAprilia Racing8
22.Augusto FernandezPrima Pramac Yamaha MotoGP3
23.Miguel OliveiraPrima Pramac Yamaha MotoGP2
24.Somkiat ChantraIDEMITSU Honda LCR0
25.Aleix EspargaroHonda HRC Test Team0
26.Jorge MartinAprilia Racing0

Wydawca:
IBO Media Dagmara Starzec
32-015 Stanisławice 318
e-mail: kontakt@speedwaynews.pl

  • Kontakt z redakcją
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Pokaż się u nas
  • Regulamin
  • Polityka Prywatności
  • Informacje o RODO
  • Zarejestruj się
  • O serwisie
  • Galerie zdjęć

2025 © speedwaynews.pl - Wszelkie prawa autorskie wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie informacji i tekstów zabronione