⨉
⨉
  • O serwisie
  • Współpraca i reklama
  • Autorzy
  • Kontakt
  • Regulamin serwisu
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Zaloguj się
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
F1 speedwaynews speedway
  • Formuła 1
    • Kalendarz Formuły 1
    • Składy zespołów Formuły 1 2025
  • MotoGP
    • Kalendarz MotoGP 2025
    • Tory MotoGP
  • Serie juniorskie
    • Formuła 2
    • Formuła 3
    • Formuła 4
    • Formuły regionalne
  • Serie juniorskie z Polakami
    • Wyniki
  • Kącik ciekawostek
    • Historia Formuły
    • Kariery
    • Polacy w Formule
    • Tory
  • Inne wyścigi
  • Wywiady
LIVE
H.Skrzydlewska Orzeł Łódź Logo
33:27
../../../wp-content/uploads/2022/03/psz-poznan.png Logo
02.08.2025 16:00
LIVE
 Logo 9. runda Pucharu Ekstraligi 500R w Gorzowie (FINAŁ)
02.08.2025 14:00
Zakończona
- Logo Kwalifikacje do GP Japonii F1 2025
05.04.2025 08:00
Zakończona
 Logo F1 GP Chin 2025
23.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do GP Chin F1 2025
22.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Sprint przed GP Chin 2025
22.03.2025 03:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do sprintu GP Chin F1 2025
21.03.2025 08:30
Strona główna » Start 24h Le Mans 2025: Doskonały początek Porsche

Motorsport - Start 24h Le Mans 2025: Doskonały początek Porsche

  • Serie z Polakami
14 czerwca 2025 Ten artykuł przeczytasz w 8 minut

Grzegorz Piotrowicz

Start 24h Le Mans 2025: Doskonały początek Porsche

Pierwsze dwie godziny w 24h Le Mans upłynęły pod znakiem dominacji Porsche. Prowadzenie objął Andlauer w #5, a z końca stawki kapitalnie przebiła się #6. W LMP2 Inter Europol utrzymał się w czołówce po starcie.

Penske od razu wzięło się do pracy

Julien Andlauer w #5 Penske nie czekał na duet Jota Sport i jeszcze na pierwszym okrążeniu uporał się ze Stevensem i Bamberem z #12 i #38. Pierwsze pół godziny przyniosło też awans na czwartą lokatę #4, którą prowadzi Felipe Nasr. Zaś na końcu stawki po dyskwalifikacji z „czasówki” szaleje Kevin Estre z #6. Francuz jest już siódmy w klasie.

Za plecami liderującego Porsche w pierwszej godzinie znalazł się duet fabrycznego Cadillaca. Zaś w pierwszej piątce znalazł się Nicklas Nielsen. On skorzystał na niepomyślnym początku wyścigu w wykonaniu BMW. Zarówno #15, jak i #20 spadły poza pierwszą siódemkę. Przyczyniły się do tego błędy na pierwszych metrach oraz przypuszczalnie problemy z oponami.

Dalej za nimi dopiero na dziesiątym miejscu jest #8 Toyoty z Buemim, a czternasta jest #7. Między nimi znalazły się dwa Ferrari z numerami #51 i #83. Te drugie na starcie prowadził Phil Hanson. Robert Kubica wsiądzie najwcześniej prawdopodobnie po 18:00 czasu polskiego. Natomiast koniec stawki w pierwszej godzinie należał do lokalnych bohaterów w postaci Alpine i Peugeota, a także Astona Martina.

Pierwsze kłopoty w Hypercarach

Na koniec pierwszej godziny emocjonowaliśmy się głównie walką Conwaya z #7 przeciwko Nasrowi w #4. Brazylijczyk w Porsche. Zaś w międzyczasie na wskutek błędu w brudnym powietrzu za autem GT3, z toru wyleciał Paul di Resta w #93 Peugeota. Francuz wypadł na pobocze i uderzył w ścianę, od której się odbił i wrócił na tor. Na szczęście udało mu się powrócić do ścigania po dokonaniu napraw w alei serwisowej. Z kolei drugą godzinę otworzył nam Nicklas Nielsen w #50 Ferrari, który udanie zaatakował Earla Bambera w #38. Zaś potem Hanson z #83 uporał się z Habsburgiem z #35 Alpine.

Dalej po 17:00 czasu polskiego znowu do roboty wziął się Kevin Estre z #6, który przy okazji drugiej serii zjazdów objął wirtualne prowadzenie. Zaś Nielsen przeskoczył obydwa Cadillaki Jota Sport. Co więcej, z nimi uporał się także prywatny samochód tej marki w postaci #311 Action Express.

W połowie drugiej godziny dość długi postój zaliczyła Toyota #7. Mike Conway stał dość długo na stanowisku serwisowym i mechanicy dość intensywnie przyglądali się jego podłodze. Natomiast w tym czasie na torze mieliśmy kapitalny pojedynek Andlauera z Nielsenem. Ten pierwszy obronił prowadzenie dla Porsche #5, które utrzymało pierwszą lokatę po dwóch godzinach.

Fot. Fabrizio Boldoni / DPPI

Inter Europol pozytywnie po starcie w LMP2

Wprawdzie na pierwszych metrach PJ Hyett w #199 AO Racing przeskoczył Toma Dillmanna w #43 Inter Europolu. Jednak nadal polska załoga znajdowała się w czołowej trójce. Zaś prowadzenie po starcie utrzymał Rodrigo Sales z #29 TDS. Po pół godziny przyszła kolej na pierwsze zjazdy i te przewróciły nam po raz pierwszy i nie ostatni kolejność w stawce. Dillmann w #43 objął prowadzenie po tym, jak Inter Europol szybciej uporał się z pit stopem swojej głównej załogi. Zaś TDS i AO Racing musiały zacząć oglądać się na #16 RLR MSport.

Pod koniec pierwszej godziny Daniel Heinemeier Hansson z #22 United Autosports najpierw obrócił się po kontakcie z Ferrari z LMGT3. Zaś potem spróbował wrócić na tor w skandalicznie niebezpieczny sposób. W jego sprawie sędziowie ukarali go reprymendą

Na koniec pierwszej godziny do pracy wziął się też Luca Ghiotto z #34 Inter Europolu, która jedzie w LMP2 Pro-Am. Tu warto wspomnieć, że dzięki dobrej strategii, Włoch po dwóch godzinach wbił się do pierwszej dziesiątki klasy LMP2. Biorąc pod uwagę kiepską formę z testów i treningów to całkiem dobra wiadomość z tego obozu. Natomiast na czele po dwóch godzinach w tej klasie znajdowała się bliźniacza załoga #43 piekarzy.

Fot. Fabrizio Boldoni / DPPI

BMW Valentino Rossiego na razie doskonale w LMGT3

Kelvin van der Linde i Ahmad Al Harthy, a więc zmiennicy Valentino Rossiego z #46 wykonali dobrą pracę w po starcie. Z drugiego rzędu udało się wyprowadzić auto na prowadzenie. Zaś za nim świetnie radzi sobie Valentin Hasse-Clot z #10 Astona Martina RSL. Francuz z końca stawki klasy po półtorej godziny i dwóch seriach zjazdów przedostał się na drugie miejsce. Zaś, gdy doszło do konfrontacji z Al Harthym z BMW to udało mu się przejąć prowadzenie w LMGT3. Za nim należało pochwalić też Robina z #78 Akkodis ASP Lexusa. Jemu i Hawskworthowi półtorej godziny przyniosło trzecią lokatę. Zaś piątą lokatę w tym samym czasie okupowała bliźniacza #87.

Za nimi pod koniec drugiej godziny zaszalał Tom Van Rompuy z #81 Corvette, który skutecznie zaatakował #88 Mustanga.

Aby nie przegapić najciekawszych artykułów kliknij obserwuj speedwaynews.pl na Google News

Obserwuj nas!
  • Tagi
  • 24H of Le Mans
  • inter europol competition
  • porsche 963
  • Robert Kubica
  • WEC

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Powiązane artykuły

WEC: Cadillac z pierwszą wygraną w WEC. Kubica w punktach

Motorsport. WEC: Cadillac z pierwszą wygraną w WEC. Kubica w punktach

Grzegorz Piotrowicz

  • Serie z Polakami
14 lipca 2025

Wyścig 6h Sao Paulo WEC przebiegał spokojnie. Od startu do mety tylko Porsche mogło zbliżyć się do Cadillaca. Ten jednak nie dał się pokonać wygrywając po raz pierwszy w WEC

6H Sao Paulo BoP: Czy to koniec dominacji Ferrari?

Motorsport: 6H Sao Paulo BoP: Czy to koniec dominacji Ferrari?

Igor Długosz

  • Inne wyścigi
10 lipca 2025

6 Hours of Sao Paulo najprawdopodobniej ujrzy kres tegorocznej hegemonii Ferrari. Po wygraniu wszystkich czterech dotychczasowych wyścigów, model 499P (nareszcie) został poważnie spowolniony. Tifosi mogą również oczekiwać trudnego weekendu w klasie LMGT3.

Toto Wolff: Nie będzie Hypercara Mercedesa, bo…

Motorsport. Toto Wolff: Nie będzie Hypercara Mercedesa, bo…

Adrian Januszkiewicz

  • Inne wyścigi
24 czerwca 2025

Szef zespołu Formuły 1 Mercedesa, Toto Wolff, wykluczył dołączenie niemieckiej marki w klasie Hypercar do serii WEC, jak i ikonicznego wyścigu 24h Le Mans. Podał też powody tej decyzji.

Aktywny kierowca F1 wystąpi w Le Mans 24H? To niewykluczone

Aktywny kierowca F1 wystąpi w Le Mans 24H? To niewykluczone

Igor Długosz

  • Formuła 1
20 czerwca 2025

Ogłoszenie kierowców Hypercar McLarena nie wydarzy się w najbliższej przyszłości. Długie oczekiwanie może być jednak tego warte. Sporą niespodziankę potencjalnie szykują dla nas Lando Norris i Oscar Piastri.

Mistrz świata chce wystartować w Le Mans, ale…

Mistrz świata chce wystartować w Le Mans, ale…

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
20 czerwca 2025

Max Verstappen podkreśla, że chciałby wystartować pewnego dnia w legendarnym wyścigu 24h Le Mans. Mistrz świata jednak pewne zastrzeżenia co do przepisów obowiązujących w serii WEC.

Kubica wygrał 24h Le Mans z Ferrari. Triumf Inter Europolu w LMP2

Motorsport. Kubica wygrał 24h Le Mans z Ferrari. Triumf Inter Europolu w LMP2

Grzegorz Piotrowicz

  • Serie z Polakami
15 czerwca 2025

Robert Kubica wygrał 24h Le Mans 2025 wraz z Ferrari. Inter Europol Competition triumfował w Le Mans w klasie LMP2 po raz drugi w swojej historii

24h Le Mans: Kubica z Ferrari i Inter Europol walczą o zwycięstwo

Motorsport. 24h Le Mans: Kubica z Ferrari i Inter Europol walczą o zwycięstwo

Grzegorz Piotrowicz

  • Serie z Polakami
15 czerwca 2025

Robert Kubica wraz z #83 AF Corse Ferrari prowadzą w 24h Le Mans. Wraz z nim o zwycięstwo walczą dwa fabryczne samochody. Natomiast Inter Europol Competition rywalizuje o wygraną w LMP2.

Kubica wściekły: Sami coś zrobimy

Motorsport. Kubica wściekły: Sami coś zrobimy

Jakub Mikołajczak

  • Serie z Polakami
15 czerwca 2025

Robert Kubica nie gryzł się w język podczas wywiadu telewizyjnego. Polak miał zastrzeżenia co do załogi #51.

Ferrari odjeżdża rano 24h Le Mans 2025. Kubica niezadowolony

Motorsport. Ferrari odjeżdża rano 24h Le Mans 2025. Kubica niezadowolony

Grzegorz Piotrowicz

  • Serie z Polakami
15 czerwca 2025

Poranek w 24h Le Mans nie przyniósł nan trzęsienia ziemi, ale kilka załóg zaliczyło problemy, a nawet musiało się wycofać ze ścigania. Prowadzi trójka Ferrari 499P między którymi doszło do sprzeczki o kolejność w stawce.

24h Le Mans 2025: Kubica z Ferrari i Inter Europol na czele w nocy

Motorsport. 24h Le Mans 2025: Kubica z Ferrari i Inter Europol na czele w nocy

Grzegorz Piotrowicz

  • Serie z Polakami
15 czerwca 2025

Noc w 24h Le Mans była zdecydowanie udana dla Ferrari i Porsche. Te dwie marki walczą aktualnie o prowadzenie w klasie Hypercar oraz LMGT3. Zaś w LMP2 Inter Europol toczy bój o prowadzenie

Patronat medialny

  • Speedway Równe

  • Speedway Club Žarnovica

  • German Speedway Masters

  • Baltic Speedway League

Formuła 1

MKierowcaZespółPkt.
1.Oscar PiastriMcLaren266
2.Lando NorrisMcLaren250
3.Max VerstappenRed Bull185
4.George RussellMercedes157
5.Charles LeclercFerrari149
6.Lewis HamiltonFerrari109
7.Andrea Kimi AntonelliMercedes63
8.Alexander AlbonWilliams54
9.Nico HulkenbergStake F1 Team37
10.Esteban OconHaas27
11.Isack HadjarVisa Cash App RB22
12.Pierre GaslyAlpine20
13.Lance StrollAston Martin20
14.Liam LawsonVisa Cash App RB16
15.Fernando AlonsoAston Martin16
16.Carlos SainzWilliams16
17.Yuki TsunodaRed Bull10
18.Oliver BearmanHaas8
19.Gabriel BortoletoStake F1 Team6
20.Franco ColapintoAlpine0
21.Jack DoohanAlpine0

Formuła 2

MKierowcaZespółPkt.
1.Richard VerschoorMP Motorsport114
2.Alex DunneRodin Motorsport90
3.Jak CrawfordDAMS Lucas Oil88
4.Leonardo FornaroliInvicta Racing86
5.Luke BrowningHitech TGR83
6.Arvid LindbladInvicta Racing79
7.Pepe MartiCampos Racing67
8.Sebastián MontoyaPrema Racing53
9.Victor MartinsART Grand Prix49
10.Dino BeganovicHitech TGR31
11.Roman StanekInvicta Racing23
12.Kush MainiDAMS Lucas Oil21
13.Gabriele MiniPrema Racing21
14.Joshua DürksenAIX Racing19
15.Oliver GoetheMP Motorsport12
16.Rafael VillagómezVan Amersfoort Racing10
17.Ritomo MiyataART Grand Prix6
18.Amaury CordeelTrident2
19.Sami MeguetounifTrident2
20.Cian ShieldsAIX Racing0
21.Max EstersonTrident0
22.John BennettVan Amersfoort Racing0

MotoGP

MKierowcaZespółPkt.
1.Marc MarquezDucati Lenovo Team307
2.Alex MarquezBK8 Gresini Racing MotoGP239
3.Francesco „Pecco” BagnaiaDucati Lenovo Team181
4.Franco MorbidelliPertamina Enduro VR46 Racing Team139
5.Fabio Di GiannantonioPertamina Enduro VR46 Racing Team136
6.Marco BezzecchiAprilia Racing121
7.Johann ZarcoCastrol Honda LCR101
8.Pedro AcostaRed Bull KTM Factory Racing98
9.Fermin AldeguerBK8 Gresini Racing MotoGP81
10.Maverick VinalesRed Bull KTM Tech369
11.Fabio QuartararoMonster Energy Yamaha MotoGP Team67
12.AI AguraTrackhouse MotoGP Team49
13.Brad BinderRed Bull KTM Factory Racing47
14.Raúl FernándezTrackhouse MotoGP Team44
15.Enea BastianiniRed Bull KTM Tech342
16.Luca MariniHonda HRC Castrol38
17.Alex RinsMonster Energy Yamaha MotoGP Team35
18.Jack MillerPrima Pramac Yamaha MotoGP33
19.Joan MirHonda HRC Castrol32
20.Takaaki NakagamiHonda HRC Test Team10
21.Lorenzo SavadoriAprilia Racing8
22.Augusto FernandezPrima Pramac Yamaha MotoGP6
23.Miguel OliveiraPrima Pramac Yamaha MotoGP6
24.Somkiat ChantraIDEMITSU Honda LCR1
25.Aleix EspargaroHonda HRC Test Team0
26.Jorge MartinAprilia Racing0

Wydawca:
IBO Media Dagmara Starzec
32-015 Stanisławice 318
e-mail: kontakt@speedwaynews.pl

  • Kontakt z redakcją
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Pokaż się u nas
  • Regulamin
  • Polityka Prywatności
  • Informacje o RODO
  • Zarejestruj się
  • O serwisie
  • Galerie zdjęć

2025 © speedwaynews.pl - Wszelkie prawa autorskie wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie informacji i tekstów zabronione