⨉
⨉
  • O serwisie
  • Współpraca i reklama
  • Autorzy
  • Kontakt
  • Regulamin serwisu
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Zaloguj się
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
F1 speedwaynews speedway
  • Formuła 1
    • Kalendarz Formuły 1
    • Składy zespołów Formuły 1 2025
  • MotoGP
    • Kalendarz MotoGP 2025
    • Tory MotoGP
  • Serie juniorskie
    • Formuła 2
    • Formuła 3
    • Formuła 4
    • Formuły regionalne
  • Serie juniorskie z Polakami
    • Wyniki
  • Kącik ciekawostek
    • Historia Formuły
    • Kariery
    • Polacy w Formule
    • Tory
  • Inne wyścigi
  • Wywiady
Zakończona
- Logo Kwalifikacje do GP Japonii F1 2025
05.04.2025 08:00
Zakończona
 Logo F1 GP Chin 2025
23.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do GP Chin F1 2025
22.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Sprint przed GP Chin 2025
22.03.2025 03:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do sprintu GP Chin F1 2025
21.03.2025 08:30
Strona główna » Toto Wolff ostrzega: Formuła 1 wyglądałaby głupio. Szef Mercedesa o silnikach V10

Toto Wolff ostrzega: Formuła 1 wyglądałaby głupio. Szef Mercedesa o silnikach V10

  • Formuła 1
27 marca 2025 Ten artykuł przeczytasz w 7 minut

Wiktoria Żupińska

Toto Wolff ostrzega: Formuła 1 wyglądałaby głupio. Szef Mercedesa o silnikach V10

W nadchodzącym sezonie czeka nas zmiana regulacji. Jednak już pojawił się pomysł powrotu do silników V10. Toto Wolff studzi emocje i ostrzega F1 przed podejmowaniem pochopnych decyzji.

Toto Wolff: Formuła 1 musi być wiarygodnym partnerem

Mohammed Ben Sulayem zasugerował w zeszłym miesiącu, że Formuła 1 powinna rozważyć powrót do silników wolnossących V10. Rozpoczęło to na nowo dyskusję, szczególnie wśród fanów, którzy pamiętają jeszcze ich ryk i emocje z tym związane. Wcześniej entuzjastycznie na ten temat wypowiadał się CEO F1, Stefano Domenicali. 

Obecnie trwają prace nad bolidami na 2026 i wyzwaniami, jakie się z nimi wiążą. Producenci muszą zmierzyć się nie tylko z aktywną aerodynamiką, ale także z zwiększeniem mocy elektrycznej pochodzącej z baterii. W przyszłym roku będzie stanowić ona 50% całego zasilania jednostki napędowej. 

❌ Audi se opone a los V10 ❌

➡️Prefiere mantener la versión híbrida de 2026.

➡️ La marca de los aros tiene claro que la normativa del año que viene fue "clave" en la decisión de entrar en #F1. https://t.co/cveMhes4Au

— SoyMotor.com (@SoyMotor) March 24, 2025

Przeciwko skróceniu pięcioletniego cyklu regulacji, jaki przewidziano, wypowiedziało się ostatnio Audi. Niemiecki producent wejdzie oficjalnie do królowej motorsportu w przyszłym roku, przejmując zespół Stake. Honda również niezbyt optymistycznie odnosi się do perspektywy szybkiej zmiany, która mogłaby nastąpić już nawet w 2028. 

Głos w tej dyskusji zabrał również Toto Wolff. W wywiadzie dla Motorsport.com ostrzega, że F1 musi być wiarygodnym partnerem dla producentów. Dodał, że wycofanie się szybsze z nowych regulacji nie świadczyło by dobrze o sporcie.

– Wyglądamy trochę głupio jako Formuła 1, kiedy zachęcamy kogoś takiego jak Audi i proponujemy świetny silnik hybrydowy ze zrównoważonymi paliwami, a potem nagle mówimy, że tak właściwie to chcemy go mieć tylko przez trzy lata, nie pięć – mówił szef zespołu Mercedesa.

Przytyk w stronę Red Bulla?

Nowe regulacje stanowią wyzwanie dla wszystkich, ale szczególnie dla Red Bulla, który po raz pierwszy zbuduje swój własny silnik. Co prawda Red Bull Powertrains podjął się współpracy z Fordem, ale w głównej mierze odpowiedzialna za to jest stajnia z Milton Keynes. Christian Horner poparł pomysł powrotu do silników V10, mimo iż jego zespół dużo zainwestował w stworzenie hybrydowej jednostki napędowej i technologie z tym związane.

Toto Wolff w wywiadzie nie wspomniał bezpośrednio o Red Bullu, ale trudno oprzeć się wrażeniu, że miał ich na myśli, gdy mówił o rywalach Mercedesa, którzy wykorzystują pomysł przywrócenia silników V10, bo nie radzą sobie z nowymi hybrydami. 

– Sądzę, że to ludzie, którzy mają przeczucie, że może nie będą tak konkurencyjni jakby chcieli w przyszłym roku. Pamiętajcie, że w 2014 te same osoby krytykowały przepisy dotyczące silników, bo ich dostawca jednostki napędowej nie był tak konkurencyjny na początku. Teraz robią własne silniki i myślę, że są tam obawy, że nie idzie im najlepiej, dlatego nagle zaczyna się biznes manipulacyjny i V10 pojawia się jako pomysł – skomentował Austriak.

Mercedes boss Toto Wolff isn't completely sold on the return of V10 engines in #F1 just yet… pic.twitter.com/49yAYAEY9o

— PlanetF1 (@Planet_F1) March 3, 2025

Wolff sugeruje nieudane partnerstwo Red Bulla z Renault, który od 2014 roku dostarczał zespołowi hybrydowe silniki. Niestety okazały się one niekonkurencyjne i zawodne. Ostatecznie współpraca okazała się frustrująca, pomimo wcześniejszych sukcesów w poprzedniej erze regulacji silników V8. Mercedes z kolei wyprodukował bezapelacyjnie najlepszą jednostkę napędową, która pozwoliła stajni z Brackley na długo zdominować Formułę 1. Ekipa zdobyła rekordowe osiem tytułów konstruktorów z rzędu i siedem mistrzostw świata kierowców

Wielu myśli, że Mercedes znajduje się w najbardziej komfortowej pozycji na przyszłoroczne regulacje. Uważani są za faworytów, jeśli chodzi o wyprodukowanie najlepszego silnika. Bardzo dobrze ma radzić sobie również Ferrari, co nie zaskakuje. Z kolei przyszłość Red Bulla jest niepewna. Z padoku dochodzą mieszane głosy odnośnie tego, jak przebiega postęp ekipy w tworzeniu nowej hybrydy. 

Aby nie przegapić najciekawszych artykułów kliknij obserwuj speedwaynews.pl na Google News

Obserwuj nas!
  • Tagi
  • F1
  • F1 2025
  • Mercedes F1
  • silniki V10
  • Toto Wolff

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Powiązane artykuły

GP Hiszpanii: Wygrana Piastriego. Nieoczekiwane podium Ferrari

GP Hiszpanii: Wygrana Piastriego. Nieoczekiwane podium Ferrari

Adrian Drozdek

  • Formuła 1
1 czerwca 2025

Oscar Piastri powrócił do wygrywania po dwóch rundach przerwy, kiedy to uznawał wyższość Maxa Verstappena i Lando Norrisa. W GP Hiszpanii, Australijczyk nie miał sobie równych i "po profesorsku" realizował swój plan. Podium uzupełnili Lando Norris i Charles Leclerc.

Kwalifikacje GP Hiszpanii: McLaren nie oddaje pola

Kwalifikacje GP Hiszpanii: McLaren nie oddaje pola

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
31 maja 2025

Kwalifikacje przed GP Hiszpanii były kolejnymi udanymi dla McLarena. Z pierwszego pola ruszy Oscar Piastri przed Lando Norrisem i Maxem Verstappenem.

Treningi GP Hiszpanii: duet z Woking najszybszy | Podsumowanie

Treningi GP Hiszpanii: duet z Woking najszybszy | Podsumowanie

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
30 maja 2025

Piątkowe treningi do GP Hiszpanii należały do obu kierowców McLarena. Czasowo najlepszy w pierwszym treningu był Lando Norris, a w drugim Oscar Piastri. Blisko duetu w papajowych bolidach był Max Verstappen.

Red Bull Racing w Polsce. Wizyty mistrzów świata

Red Bull Racing w Polsce. Wizyty mistrzów świata

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
30 maja 2025

Red Bull Racing na przestrzeni lat pojawiał się w Polsce przy okazji ciekawych wydarzeń motorsportowych. Dziś przypomnimy je, w tym ubiegłoroczne Red Bull Speed Ways we Wrocławiu.

Wybory przesądzone? Mohammed Ben Sulayem posprzątał w FIA

Wybory przesądzone? Mohammed Ben Sulayem posprzątał w FIA

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
29 maja 2025

Prezydent FIA chce znowu startować na stanowisko. Otrzymał ogromne wsparcie od sojuszników. Mohammed Ben Sulayem twierdzi, że federacja zarabia za mało.

Jenson Button sugeruje zmiany w kontraktach kierowców

Jenson Button sugeruje zmiany w kontraktach kierowców

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
29 maja 2025

Jenson Button podczas rozmowy w Sky Sports F1 odniósł się do decyzji Alpine, które po 6 wyścigach sezonu zdecydowało się oddać fotel kierowcy wyścigowego Franco Colapinto na miejsce Jacka Doohana. Zdaniem Brytyjczyka kontrakty kierowców w tej materii powinny ulec zmianie.

Wakacje czy kariera – Newey miał duży ból głowy

Wakacje czy kariera – Newey miał duży ból głowy

Adrian Drozdek

  • Formuła 1
29 maja 2025

Najbardziej utytułowany inżynier w F1 przyznał otwarcie, że po zakończeniu współpracy z Red Bullem nie miał pojęcia, co będzie robił. Adrian Newey rozważał przejście na spokojną emeryturę i poświęcenie się swojej rodzinie, ale też wciąż czuł głód rywalizacji.

Brundle: posłużyli jako kozły ofiarne

Brundle: posłużyli jako kozły ofiarne

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
28 maja 2025

Martin Brundle, były kierowca Formuły 1, a obecnie jej komentator w Sky Sports, przedstawił na chłodno swoją perspektywę odnośnie wydarzeń z minionego GP Monako.

Kolejny kraj dołącza do afrykańskiego wyścigu o F1

Kolejny kraj dołącza do afrykańskiego wyścigu o F1

Adrian Drozdek

  • Formuła 1
28 maja 2025

Od dłuższego czasu mówi się o kandydaturach Republiki Południowej Afryki i Rwandy. Teraz do nich zdaje się dołączać Maroko, dla którego byłby to powrót do kalendarza po co najmniej 70 latach.

Binotto: oni mogą ponownie dominować

Binotto: oni mogą ponownie dominować

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
28 maja 2025

Mattia Binotto jest zdania, że zespół fabryczny Audi będzie dobrze przygotowany do sezonu 2026 pod kątem jednostki napędowej. Zaznacza jednak, że inna ekipa może mieć na tej płaszczyźnie przewagę nad resztą stawki.

Patronat medialny

  • Speedway Równe

  • Speedway Club Žarnovica

  • German Speedway Masters

  • Baltic Speedway League

Formuła 1

MKierowcaZespółPkt.
1.Oscar PiastriMcLaren186
2.Lando NorrisMcLaren176
3.Max VerstappenRed Bull137
4.George RussellMercedes111
5.Charles LeclercFerrari94
6.Lewis HamiltonFerrari71
7.Andrea Kimi AntonelliMercedes48
8.Alexander AlbonWilliams42
9.Isack HadjarVisa Cash App RB21
10.Esteban OconHaas20
11.Nico HulkenbergStake F1 Team16
12.Lance StrollAston Martin14
13.Carlos SainzWilliams12
14.Pierre GaslyAlpine11
15.Yuki TsunodaRed Bull10
16.Oliver BearmanHaas6
17.Liam LawsonVisa Cash App RB4
18.Fernando AlonsoAston Martin2
19.Gabriel BortoletoStake F1 Team0
20.Jack DoohanAlpine0
21.Franco ColapintoAlpine0

Formuła 2

MKierowcaZespółPkt.
1.Alex DunneRodin Motorsport87
2.Richard VerschoorMP Motorsport84
3.Arvid LinbladCampos Racing79
4.Jak CrawfordDAMS Lucas Oil73
5.Luke BrowningHitech TGR73
6.Leonardo FornaroliInvicta Racing66
7.Pepe MartiCampos Racing49
8.Victor MartinsART Grand Prix41
9.Sebastián MontoyaPrema Racing36
10.Dino BeganovicHitech TGR29
11.Kush MainiDAMS Lucas Oil21
12.Gabriele MiniPrema Racing21
13.Oliver GoetheMP Motorsport12
14.Roman StanekInvicta Racing12
15.Joshua DürksenAIX Racing11
16.Rafael VillagómezVan Amersfoort Racing10
17.Ritomo MiyataART Grand Prix5
18.Amaury CordeelTrident2
19.Sami MeguetounifTrident1
20.Cian ShieldsAIX Racing0
21.John BennettVan Amersfoort Racing0
22.Max EstersonTrident0

MotoGP

MKierowcaZespółPkt.
1.Marc MarquezDucati Lenovo Team196
2.Alex MarquezBK8 Gresini Racing MotoGP172
3.Francesco „Pecco” BagnaiaDucati Lenovo Team124
4.Franco MorbidelliPertamina Enduro VR46 Racing Team98
5.Johann ZarcoCastrol HRC Honda97
6.Fabio Di GiannantonioPertamina Enduro VR46 Racing Team88
7.Marco BezzecchiAprilia Racing69
8.Fabio QuartararoMonster Energy Yamaha MotoGP Team59
9.Pedro AcostaRed Bull KTM Factory Racing58
10.Fermin AldeguerBK8 Gresini Racing MotoGP56
11.Maverick VinalesRed Bull KTM Tech345
12.AI AguraTrackhouse MotoGP Team38
13.Luca MariniHonda HRC Castrol38
14.Brad BinderRed Bull KTM Factory Racing34
15.Enea BastianiniRed Bull KTM Tech331
16.Jack MillerPrima Pramac Yamaha MotoGP29
17.Alex RinsMonster Energy Yamaha MotoGP Team26
18.Raúl FernándezTrackhouse MotoGP Team19
19.Joan MirHonda HRC Castrol18
20.Takaaki NakagamiHonda HRC Test Team10
21.Lorenzo SavadoriAprilia Racing8
22.Augusto FernandezPrima Pramac Yamaha MotoGP3
23.Miguel OliveiraPrima Pramac Yamaha MotoGP2
24.Somkiat ChantraIDEMITSU Honda LCR0
25.Aleix EspargaroHonda HRC Test Team0
26.Jorge MartinAprilia Racing0

Wydawca:
IBO Media Dagmara Starzec
32-015 Stanisławice 318
e-mail: kontakt@speedwaynews.pl

  • Kontakt z redakcją
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Pokaż się u nas
  • Regulamin
  • Polityka Prywatności
  • Informacje o RODO
  • Zarejestruj się
  • O serwisie
  • Galerie zdjęć

2025 © speedwaynews.pl - Wszelkie prawa autorskie wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie informacji i tekstów zabronione