⨉
⨉
  • O serwisie
  • Współpraca i reklama
  • Autorzy
  • Kontakt
  • Regulamin serwisu
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Zaloguj się
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
F1 speedwaynews speedway
  • Formuła 1
    • Kalendarz Formuły 1
    • Składy zespołów Formuły 1 2025
  • MotoGP
    • Kalendarz MotoGP 2025
    • Tory MotoGP
  • Serie juniorskie
    • Formuła 2
    • Formuła 3
    • Formuła 4
    • Formuły regionalne
  • Serie juniorskie z Polakami
    • Wyniki
  • Kącik ciekawostek
    • Historia Formuły
    • Kariery
    • Polacy w Formule
    • Tory
  • Inne wyścigi
  • Wywiady
LIVE
CELLFAST WILKI KROSNO Logo
27:15
SR.png Logo
14.06.2025 16:15
LIVE
Lokomotiv Daugavpils Logo
38:46
OPO.png Logo
14.06.2025 15:15
Zakończona
- Logo Kwalifikacje do GP Japonii F1 2025
05.04.2025 08:00
Zakończona
 Logo F1 GP Chin 2025
23.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do GP Chin F1 2025
22.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Sprint przed GP Chin 2025
22.03.2025 03:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do sprintu GP Chin F1 2025
21.03.2025 08:30
Strona główna » Toto Wolff: To jest żart. Mercedes nie chce zmian

Toto Wolff: To jest żart. Mercedes nie chce zmian

  • Formuła 1
24 kwietnia 2025 Ten artykuł przeczytasz w 7 minut

Wiktoria Żupińska

Toto Wolff: To jest żart. Mercedes nie chce zmian

Czeka nas posiedzenie Komisji F1 w sprawie silników na przyszły rok. W przepisach na 2026 mogą zajść zmiany. Toto Wolff stanowczo sprzeciwia się propozycjom. Mówi, że to żart.

F1: Mercedes nie chce żadnych zmian

Do pierwszego testu przedsezonowego przed sezonem 2026 pozostało jedynie dziewięć miesięcy, ale sprawa silników nie jest jeszcze zamknięta. Formuła 1 oficjalnie wydała dzisiaj – 23 kwietnia – oświadczenie, że nie powróci do V10. Producenci silników odrzucili skrócenie cyklu regulacji. Jednak sprawa nie jest zamknięta, bo na dzisiaj zaplanowano spotkanie Komisji F1. Przedmiotem dyskusji będą potencjalne zmiany.

Przepisy techniczne na przyszły rok obejmują m.in. równy podział energii elektrycznej i spalinowej w jednostce napędowej. Powszechnie uważa się, że Mercedes ma szansę stworzyć najlepszy silnik, podobnie jak w 2014, gdy po raz pierwszy wprowadzono hybrydowe V6. Pomysł powrotu do V10 odrzucili na spotkaniu w Bahrajnie właśnie niemiecki producent, a także Honda i Audi.

Zabraknie mocy na prostej?

Spotkanie przed Grand Prix Bahrajnu w zeszłym tygodniu mogło dać producentom silników fałszywe zapewnienia. Jeżeli sądzili, że dyskusja o potencjalnych zmianach na przyszły rok jest zakończona, to wygląda na to, że się mylili. Dzisiaj odbędzie się posiedzenie Komisji F1, na której uczestnicy będą rozmawiać o proponowanych modyfikacjach na 2026.

Istnieją obawy, że przy równym podziale mocy między silnikiem spalinowym a baterią, bolidowi może zabraknąć mocy. Przede wszystkim mowa tu o torach, gdzie dominują szybkie zakręty i proste, więc auta zwyczajnie tej jej potrzebują, czyli Monza, Baku, Dżudda i Las Vegas.

#F1 butchered its 2026 cars and tyres to achieve an engine ideal that could now be discarded, says Edd Straw:

➡️ https://t.co/urRK4khyTnhttps://t.co/urRK4khyTn

— The Race (@wearetherace) April 23, 2025

Propozycje ma dotyczyć zredukowania energii elektrycznej z 350 kW na 200 kW, czyli zmniejszenia jej udziału w jednostce napędowej do 35%. Do zwolenników takiego rozwiązania należy m.in. Christian Horner. Red Bull po raz pierwszy buduje swoją własną jednostką napędową, we współpracy z Fordem. Według doniesień, Brytyjczyk chciał najpierw zebrać poparcie wśród innych producentów, dlatego nie przedyskutowano tych planów modyfikacji na ubiegłotygodniowym spotkaniu.

– FIA przeprowadziła badania i moim zdaniem za wszelką cenę chce uniknąć częstego lift and coast [zdjęcie nogi z gazu przed punktem hamowania – przyp. red.] w samym Grand Prix, które nie będzie szczególnie dobre dla sportu i ogromnie frustrujące dla kierowców – Horner zaprzeczył, że nalegał na FIA, aby poruszyła temat ponownie.

Toto Wolff twierdzi, że to żart

Mercedes zdecydowanie odrzuca jakiekolwiek propozycje zmiany planu. Toto Wolff wypowiedział się po Grand Prix Arabii Saudyjskiej, że nie zgodzi się na żadne modyfikacje. Już wcześniej zapowiadał, że gdyby Formuła 1 skróciła regulacje, wyglądałaby głupio. Od początku nie był zwolennikiem szybszego powrotu silników V10.

Christian Horner is open to the idea of Formula 1 returning to V10 engines in future, after the next power unit regulations.https://t.co/tpQhY9Ct5g pic.twitter.com/NaKYzWSxLH

— PlanetF1 (@Planet_F1) March 2, 2025

– Czytanie programu Komisji F1 jest niemal tak zabawne jak czytanie niektórych komentarzy, które widzę na Twitterze o amerykańskiej polityce. Naprawdę chcę nas chronić i wstrzymać się od komentarza, ale to jest żart. Tydzień temu było spotkanie ws. silników, a teraz to znowu powraca do agendy – uciął dyskusję szef zespołu Mercedesa.

Jak podają media, w symulacjach przeprowadzanych przez producentów silników wyłania się niepokojący obraz. Wynika z nich, że kierowcy będą musieli często używać techniki typu lift and coast – podnosić nogę z pedału gazu – aby naładować baterię. Biorąc pod uwagę, że Formułę 1 uważa się za królową motorsportu, nie jest to zachęcająca i korzystna perspektywa. Mercedes jest jednak przeciwny dokonaniu jakichkolwiek zmian w podziale mocy. Red Bull, Audi i Ferrari są według doniesień otwarte na propozycję, a przynajmniej całkowicie jej nie wykluczają. Pozycja Hondy w tej kwestii jest nieznana. Należy zaznaczyć, że w Bahrajnie wykluczyli możliwość skrócenia regulacji, ale byli otwarci na dyskusję.

Aby nie przegapić najciekawszych artykułów kliknij obserwuj speedwaynews.pl na Google News

Obserwuj nas!
  • Tagi
  • F1
  • F1 2025
  • Mercedes F1
  • Toto Wolff

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Powiązane artykuły

Russell bez nowego kontraktu, bo Mercedes ma pilniejsze sprawy

Russell bez nowego kontraktu, bo Mercedes ma pilniejsze sprawy

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
14 czerwca 2025

George Russell nie martwi się brakiem nowego kontraktu. Mercedes ma teraz ważniejsze rzeczy do załatwienia. Rozumie zainteresowanie Maxem Verstappenem.

Treningi GP Kanady: mieszany piątek 13-go | Podsumowanie

Treningi GP Kanady: mieszany piątek 13-go | Podsumowanie

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
14 czerwca 2025

Piątkowe sesje treningowe przed GP Kanady nie dały nam jeszcze jasnego obrazu, kto będzie zdecydowanym faworytem w Montrealu. Pozytywnie kończą je jednak Red Bull i Mercedes.

F1 2027. Jak może wyglądać kalendarz Jedynki za 2 lata?

F1 2027. Jak może wyglądać kalendarz Jedynki za 2 lata?

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
13 czerwca 2025

W tym tygodniu poznaliśmy już kalendarz Formuły 1 na rok 2026. Względem tegorocznego nie ma znaczących zmian. Te prawdopodobnie zaczną się za 2 lata.

Max Verstappen nie zamierza się zmieniać

Max Verstappen nie zamierza się zmieniać

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
13 czerwca 2025

Max Verstappen nie zamierza się zmieniać. Grozi mu zakaz jazdy w wyścigu, ale nie myśli o tym. Kierowca ufa swoim umiejętnościom.

Fernando Alonso zaskoczony trudnościami rywali

Fernando Alonso zaskoczony trudnościami rywali

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
13 czerwca 2025

Fernando Alonso jest zaskoczony trudnościami rywali. Powiedział, że Aston Martin musi radzić sobie z większymi problemami. Zespół jest jednak zmotywowany obecnością Adriana Neweya.

George Russell: Max Verstappen zapłacił wysoką cenę

George Russell: Max Verstappen zapłacił wysoką cenę

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
13 czerwca 2025

George Russell docenia przeprosiny Maxa Verstappena. Jest zaskoczony, że mistrz świata wziął odpowiedzialność na siebie. Przyznaje, że Holender zapłacił wysoką cenę.

OPINIA: Hamilton i Vasseur nie są problemem, Ferrari jest

OPINIA: Hamilton i Vasseur nie są problemem, Ferrari jest

Wiktoria Żupińska

  • Felietony
12 czerwca 2025

Przyszłość szefa zespołu jest kwestionowana. Media skupiają się na formie mistrza świata. Jednak Hamilton i Vasseur nie są problemem. Ferrari potrzebuje twardego resetu na najwyższym szczeblu.

Niepewna przyszłość GP Hiszpanii. Madring ma kłopoty prawne

Niepewna przyszłość GP Hiszpanii. Madring ma kłopoty prawne

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
12 czerwca 2025

Grand Prix Hiszpanii może się nie odbyć. Przyszłość toru w Madrycie stoi pod znakiem zapytania. Organizatorzy Madringu mają kłopoty prawne.

George Russell ostrzega F1: Wszystko może się rozpaść

George Russell ostrzega F1: Wszystko może się rozpaść

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
11 czerwca 2025

George Russell przestrzega Formułę 1, która nie może brać swojej popularności za pewnik. Mistrzostwo znajduje się w krytycznym momencie. F1 powinna zachować ostrożność, bo wszystko może się rozpaść.

Kalendarz F1 2026. Mistrzostwa na dłużej w Europie

Kalendarz F1 2026. Mistrzostwa na dłużej w Europie

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
10 czerwca 2025

Formuła 1 przedstawiła dziś oficjalny kalendarz na sezon 2026. Względem obecnego liczba wyścigów pozostaje bez zmian. Które weekendy będą obejmowały wyścig sprinterski, jeszcze oficjalnie nie wiadomo.

Patronat medialny

  • Speedway Równe

  • Speedway Club Žarnovica

  • German Speedway Masters

  • Baltic Speedway League

Formuła 1

MKierowcaZespółPkt.
1.Oscar PiastriMcLaren186
2.Lando NorrisMcLaren176
3.Max VerstappenRed Bull137
4.George RussellMercedes111
5.Charles LeclercFerrari94
6.Lewis HamiltonFerrari71
7.Andrea Kimi AntonelliMercedes48
8.Alexander AlbonWilliams42
9.Isack HadjarVisa Cash App RB21
10.Esteban OconHaas20
11.Nico HulkenbergStake F1 Team16
12.Lance StrollAston Martin14
13.Carlos SainzWilliams12
14.Pierre GaslyAlpine11
15.Yuki TsunodaRed Bull10
16.Oliver BearmanHaas6
17.Liam LawsonVisa Cash App RB4
18.Fernando AlonsoAston Martin2
19.Gabriel BortoletoStake F1 Team0
20.Jack DoohanAlpine0
21.Franco ColapintoAlpine0

Formuła 2

MKierowcaZespółPkt.
1.Alex DunneRodin Motorsport87
2.Richard VerschoorMP Motorsport84
3.Arvid LinbladCampos Racing79
4.Jak CrawfordDAMS Lucas Oil73
5.Luke BrowningHitech TGR73
6.Leonardo FornaroliInvicta Racing66
7.Pepe MartiCampos Racing49
8.Victor MartinsART Grand Prix41
9.Sebastián MontoyaPrema Racing36
10.Dino BeganovicHitech TGR29
11.Kush MainiDAMS Lucas Oil21
12.Gabriele MiniPrema Racing21
13.Oliver GoetheMP Motorsport12
14.Roman StanekInvicta Racing12
15.Joshua DürksenAIX Racing11
16.Rafael VillagómezVan Amersfoort Racing10
17.Ritomo MiyataART Grand Prix5
18.Amaury CordeelTrident2
19.Sami MeguetounifTrident1
20.Cian ShieldsAIX Racing0
21.John BennettVan Amersfoort Racing0
22.Max EstersonTrident0

MotoGP

MKierowcaZespółPkt.
1.Marc MarquezDucati Lenovo Team196
2.Alex MarquezBK8 Gresini Racing MotoGP172
3.Francesco „Pecco” BagnaiaDucati Lenovo Team124
4.Franco MorbidelliPertamina Enduro VR46 Racing Team98
5.Johann ZarcoCastrol HRC Honda97
6.Fabio Di GiannantonioPertamina Enduro VR46 Racing Team88
7.Marco BezzecchiAprilia Racing69
8.Fabio QuartararoMonster Energy Yamaha MotoGP Team59
9.Pedro AcostaRed Bull KTM Factory Racing58
10.Fermin AldeguerBK8 Gresini Racing MotoGP56
11.Maverick VinalesRed Bull KTM Tech345
12.AI AguraTrackhouse MotoGP Team38
13.Luca MariniHonda HRC Castrol38
14.Brad BinderRed Bull KTM Factory Racing34
15.Enea BastianiniRed Bull KTM Tech331
16.Jack MillerPrima Pramac Yamaha MotoGP29
17.Alex RinsMonster Energy Yamaha MotoGP Team26
18.Raúl FernándezTrackhouse MotoGP Team19
19.Joan MirHonda HRC Castrol18
20.Takaaki NakagamiHonda HRC Test Team10
21.Lorenzo SavadoriAprilia Racing8
22.Augusto FernandezPrima Pramac Yamaha MotoGP3
23.Miguel OliveiraPrima Pramac Yamaha MotoGP2
24.Somkiat ChantraIDEMITSU Honda LCR0
25.Aleix EspargaroHonda HRC Test Team0
26.Jorge MartinAprilia Racing0

Wydawca:
IBO Media Dagmara Starzec
32-015 Stanisławice 318
e-mail: kontakt@speedwaynews.pl

  • Kontakt z redakcją
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Pokaż się u nas
  • Regulamin
  • Polityka Prywatności
  • Informacje o RODO
  • Zarejestruj się
  • O serwisie
  • Galerie zdjęć

2025 © speedwaynews.pl - Wszelkie prawa autorskie wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie informacji i tekstów zabronione