⨉
⨉
  • O serwisie
  • Współpraca i reklama
  • Autorzy
  • Kontakt
  • Regulamin serwisu
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Zaloguj się
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
F1 speedwaynews speedway
  • Formuła 1
    • Kalendarz Formuły 1
    • Składy zespołów Formuły 1 2025
  • MotoGP
    • Kalendarz MotoGP 2025
    • Tory MotoGP
  • Serie juniorskie
    • Formuła 2
    • Formuła 3
    • Formuła 4
    • Formuły regionalne
  • Serie juniorskie z Polakami
    • Wyniki
  • Kącik ciekawostek
    • Historia Formuły
    • Kariery
    • Polacy w Formule
    • Tory
  • Inne wyścigi
  • Wywiady
LIVE
 Logo 1. półfinał DMPJ w Ostrowie – grupa 1
30.07.2025 17:00
Zakończona
- Logo Kwalifikacje do GP Japonii F1 2025
05.04.2025 08:00
Zakończona
 Logo F1 GP Chin 2025
23.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do GP Chin F1 2025
22.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Sprint przed GP Chin 2025
22.03.2025 03:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do sprintu GP Chin F1 2025
21.03.2025 08:30
Strona główna » Toto Wolff: To jest żart. Mercedes nie chce zmian

Toto Wolff: To jest żart. Mercedes nie chce zmian

  • Formuła 1
24 kwietnia 2025 Ten artykuł przeczytasz w 7 minut

Wiktoria Żupińska

Toto Wolff: To jest żart. Mercedes nie chce zmian

Czeka nas posiedzenie Komisji F1 w sprawie silników na przyszły rok. W przepisach na 2026 mogą zajść zmiany. Toto Wolff stanowczo sprzeciwia się propozycjom. Mówi, że to żart.

F1: Mercedes nie chce żadnych zmian

Do pierwszego testu przedsezonowego przed sezonem 2026 pozostało jedynie dziewięć miesięcy, ale sprawa silników nie jest jeszcze zamknięta. Formuła 1 oficjalnie wydała dzisiaj – 23 kwietnia – oświadczenie, że nie powróci do V10. Producenci silników odrzucili skrócenie cyklu regulacji. Jednak sprawa nie jest zamknięta, bo na dzisiaj zaplanowano spotkanie Komisji F1. Przedmiotem dyskusji będą potencjalne zmiany.

Przepisy techniczne na przyszły rok obejmują m.in. równy podział energii elektrycznej i spalinowej w jednostce napędowej. Powszechnie uważa się, że Mercedes ma szansę stworzyć najlepszy silnik, podobnie jak w 2014, gdy po raz pierwszy wprowadzono hybrydowe V6. Pomysł powrotu do V10 odrzucili na spotkaniu w Bahrajnie właśnie niemiecki producent, a także Honda i Audi.

Zabraknie mocy na prostej?

Spotkanie przed Grand Prix Bahrajnu w zeszłym tygodniu mogło dać producentom silników fałszywe zapewnienia. Jeżeli sądzili, że dyskusja o potencjalnych zmianach na przyszły rok jest zakończona, to wygląda na to, że się mylili. Dzisiaj odbędzie się posiedzenie Komisji F1, na której uczestnicy będą rozmawiać o proponowanych modyfikacjach na 2026.

Istnieją obawy, że przy równym podziale mocy między silnikiem spalinowym a baterią, bolidowi może zabraknąć mocy. Przede wszystkim mowa tu o torach, gdzie dominują szybkie zakręty i proste, więc auta zwyczajnie tej jej potrzebują, czyli Monza, Baku, Dżudda i Las Vegas.

#F1 butchered its 2026 cars and tyres to achieve an engine ideal that could now be discarded, says Edd Straw:

➡️ https://t.co/urRK4khyTnhttps://t.co/urRK4khyTn

— The Race (@wearetherace) April 23, 2025

Propozycje ma dotyczyć zredukowania energii elektrycznej z 350 kW na 200 kW, czyli zmniejszenia jej udziału w jednostce napędowej do 35%. Do zwolenników takiego rozwiązania należy m.in. Christian Horner. Red Bull po raz pierwszy buduje swoją własną jednostką napędową, we współpracy z Fordem. Według doniesień, Brytyjczyk chciał najpierw zebrać poparcie wśród innych producentów, dlatego nie przedyskutowano tych planów modyfikacji na ubiegłotygodniowym spotkaniu.

– FIA przeprowadziła badania i moim zdaniem za wszelką cenę chce uniknąć częstego lift and coast [zdjęcie nogi z gazu przed punktem hamowania – przyp. red.] w samym Grand Prix, które nie będzie szczególnie dobre dla sportu i ogromnie frustrujące dla kierowców – Horner zaprzeczył, że nalegał na FIA, aby poruszyła temat ponownie.

Toto Wolff twierdzi, że to żart

Mercedes zdecydowanie odrzuca jakiekolwiek propozycje zmiany planu. Toto Wolff wypowiedział się po Grand Prix Arabii Saudyjskiej, że nie zgodzi się na żadne modyfikacje. Już wcześniej zapowiadał, że gdyby Formuła 1 skróciła regulacje, wyglądałaby głupio. Od początku nie był zwolennikiem szybszego powrotu silników V10.

Christian Horner is open to the idea of Formula 1 returning to V10 engines in future, after the next power unit regulations.https://t.co/tpQhY9Ct5g pic.twitter.com/NaKYzWSxLH

— PlanetF1 (@Planet_F1) March 2, 2025

– Czytanie programu Komisji F1 jest niemal tak zabawne jak czytanie niektórych komentarzy, które widzę na Twitterze o amerykańskiej polityce. Naprawdę chcę nas chronić i wstrzymać się od komentarza, ale to jest żart. Tydzień temu było spotkanie ws. silników, a teraz to znowu powraca do agendy – uciął dyskusję szef zespołu Mercedesa.

Jak podają media, w symulacjach przeprowadzanych przez producentów silników wyłania się niepokojący obraz. Wynika z nich, że kierowcy będą musieli często używać techniki typu lift and coast – podnosić nogę z pedału gazu – aby naładować baterię. Biorąc pod uwagę, że Formułę 1 uważa się za królową motorsportu, nie jest to zachęcająca i korzystna perspektywa. Mercedes jest jednak przeciwny dokonaniu jakichkolwiek zmian w podziale mocy. Red Bull, Audi i Ferrari są według doniesień otwarte na propozycję, a przynajmniej całkowicie jej nie wykluczają. Pozycja Hondy w tej kwestii jest nieznana. Należy zaznaczyć, że w Bahrajnie wykluczyli możliwość skrócenia regulacji, ale byli otwarci na dyskusję.

Aby nie przegapić najciekawszych artykułów kliknij obserwuj speedwaynews.pl na Google News

Obserwuj nas!
  • Tagi
  • F1
  • F1 2025
  • Mercedes F1
  • Toto Wolff

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Powiązane artykuły

Ford w Formule 1. Od dominacji do marginalizacji

Ford w Formule 1. Od dominacji do marginalizacji

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
30 lipca 2025

Za sprawą współpracy z Red Bull Racing koncern Ford będzie znów obecny w Formule 1. Oznacza to kolejny amerykański akcent w Jedynce w ostatnim czasie. Ford jednak w przeciwieństwie do Haasa czy Cadillaca ma w niej wiele sukcesów, które warto przypomnieć.

GP Belgii: Pomarańczowa dominacja. Zmiana pozycji w McLarenie

GP Belgii: Pomarańczowa dominacja. Zmiana pozycji w McLarenie

Adrian Drozdek

  • Formuła 1
27 lipca 2025

Oscar Piastri dopisał sobie szóste zwycięstwo w sezonie 2025. Australijczyk wygrał GP Belgii dzięki dojrzałej jeździe i ograniu Lando Norrisa na samym początku wyścigu. Podium uzupełnił Charles Leclerc z Ferrari, który stoczył zaciętą walkę z Maxem Verstappenem.

Kwalifikacje GP Belgii: pierwszy rząd dla kierowców McLarena

Kwalifikacje GP Belgii: pierwszy rząd dla kierowców McLarena

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
26 lipca 2025

Sobotnie kwalifikacje do GP Belgii były kolejnym pokazem siły kierowców McLarena. Tym razem lepszą pozycję na starcie wywalczył Lando Norris. Niespodziewanie Max Verstappen nie znalazł się w TOP 3 sesji.

GP Belgii: Verstappen wygrał swój dwunasty sprint

GP Belgii: Verstappen wygrał swój dwunasty sprint

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
26 lipca 2025

Max Verstappen bardzo dobrze wykorzystał swoją okazję i wygrał sprint F1 po raz dwunasty. Oscar Piastri trzymał się bardzo blisko mistrza świata, jednak nie był w stanie go wyprzedzić przez blisko 15 okrążeń.

GP Belgii: Piastri i Verstappen w 1. rzędzie do sprintu

GP Belgii: Piastri i Verstappen w 1. rzędzie do sprintu

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
25 lipca 2025

Oscar Piastri zdominował piątkowe sesje do GP Belgii Formuły 1. Australijczyk ruszy z pole position do sobotniego sprintu na Spa-Francorchamps. Obok niego z 1. rzędu ruszy Max Verstappen.

Ferrari na najlepszej drodze do zwycięstw. Nadchodzi ich czas?

Ferrari na najlepszej drodze do zwycięstw. Nadchodzi ich czas?

Adrian Drozdek

  • Formuła 1
25 lipca 2025

Scuderia Ferrari zajmuje aktualnie drugie miejsce w klasyfikacji konstruktorów i to pomimo tego, że sezon 2025 nie układa się po ich myśli. Charles Leclerc i Lewis Hamilton nie wygrali jeszcze ani jednego wyścigu w tym roku. Według byłego kierowcy F1 i eksperta telewizyjnego, Jolyona Palmera, sytuacja szybko ulegnie zmianie.

Helmut Marko podsumował współpracę z Christianem Hornerem

Helmut Marko podsumował współpracę z Christianem Hornerem

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
11 lipca 2025

Christian Horner od GP Belgii nie będzie już szefem zespołu Red Bull Racing. Dotychczasowe stanowisko zajmował przez 20 lat od momentu rebrandingu ekipy z Jaguara. Helmut Marko, doradca austriackiej ekipy, podsumował lata współpracy z Brytyjczykiem.

Wheatley: Od pewnego czasu uważam go za wyjątkowy talent

Wheatley: Od pewnego czasu uważam go za wyjątkowy talent

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
11 lipca 2025

Jonathan Wheatley, szef zespołu Sauber, docenił wyczyn Nico Hulkenberga podczas minionego GP Wielkiej Brytanii. Podkreślił przy tym, że nigdy nie wątpił w talent Niemca.

Kim jest Laurent Mekies? Kariera nowego szefa Red Bull Racing

Kim jest Laurent Mekies? Kariera nowego szefa Red Bull Racing

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
10 lipca 2025

Laurent Mekies przejął wczoraj obowiązki Christiana Hornera. Francuz został CEO i szefem Red Bull Racing. Czeka go niełatwe zadanie. Jak wyglądała jego dotychczasowa kariera w F1?

Co dalej? Możliwa przyszłość Christiana Hornera w F1

Co dalej? Możliwa przyszłość Christiana Hornera w F1

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
10 lipca 2025

Christian Horner został niespodziewanie zwolniony po 20 latach. Rozstaje się z zespołem, którym kierował od samego początku w F1. Jakie ma teraz możliwości?

Patronat medialny

  • Speedway Równe

  • Speedway Club Žarnovica

  • German Speedway Masters

  • Baltic Speedway League

Formuła 1

MKierowcaZespółPkt.
1.Oscar PiastriMcLaren266
2.Lando NorrisMcLaren250
3.Max VerstappenRed Bull185
4.George RussellMercedes157
5.Charles LeclercFerrari149
6.Lewis HamiltonFerrari109
7.Andrea Kimi AntonelliMercedes63
8.Alexander AlbonWilliams54
9.Nico HulkenbergStake F1 Team37
10.Esteban OconHaas27
11.Isack HadjarVisa Cash App RB22
12.Pierre GaslyAlpine20
13.Lance StrollAston Martin20
14.Liam LawsonVisa Cash App RB16
15.Fernando AlonsoAston Martin16
16.Carlos SainzWilliams16
17.Yuki TsunodaRed Bull10
18.Oliver BearmanHaas8
19.Gabriel BortoletoStake F1 Team6
20.Franco ColapintoAlpine0
21.Jack DoohanAlpine0

Formuła 2

MKierowcaZespółPkt.
1.Richard VerschoorMP Motorsport114
2.Alex DunneRodin Motorsport90
3.Jak CrawfordDAMS Lucas Oil88
4.Leonardo FornaroliInvicta Racing86
5.Luke BrowningHitech TGR83
6.Arvid LindbladInvicta Racing79
7.Pepe MartiCampos Racing67
8.Sebastián MontoyaPrema Racing53
9.Victor MartinsART Grand Prix49
10.Dino BeganovicHitech TGR31
11.Roman StanekInvicta Racing23
12.Kush MainiDAMS Lucas Oil21
13.Gabriele MiniPrema Racing21
14.Joshua DürksenAIX Racing19
15.Oliver GoetheMP Motorsport12
16.Rafael VillagómezVan Amersfoort Racing10
17.Ritomo MiyataART Grand Prix6
18.Amaury CordeelTrident2
19.Sami MeguetounifTrident2
20.Cian ShieldsAIX Racing0
21.Max EstersonTrident0
22.John BennettVan Amersfoort Racing0

MotoGP

MKierowcaZespółPkt.
1.Marc MarquezDucati Lenovo Team307
2.Alex MarquezBK8 Gresini Racing MotoGP239
3.Francesco „Pecco” BagnaiaDucati Lenovo Team181
4.Franco MorbidelliPertamina Enduro VR46 Racing Team139
5.Fabio Di GiannantonioPertamina Enduro VR46 Racing Team136
6.Marco BezzecchiAprilia Racing121
7.Johann ZarcoCastrol Honda LCR101
8.Pedro AcostaRed Bull KTM Factory Racing98
9.Fermin AldeguerBK8 Gresini Racing MotoGP81
10.Maverick VinalesRed Bull KTM Tech369
11.Fabio QuartararoMonster Energy Yamaha MotoGP Team67
12.AI AguraTrackhouse MotoGP Team49
13.Brad BinderRed Bull KTM Factory Racing47
14.Raúl FernándezTrackhouse MotoGP Team44
15.Enea BastianiniRed Bull KTM Tech342
16.Luca MariniHonda HRC Castrol38
17.Alex RinsMonster Energy Yamaha MotoGP Team35
18.Jack MillerPrima Pramac Yamaha MotoGP33
19.Joan MirHonda HRC Castrol32
20.Takaaki NakagamiHonda HRC Test Team10
21.Lorenzo SavadoriAprilia Racing8
22.Augusto FernandezPrima Pramac Yamaha MotoGP6
23.Miguel OliveiraPrima Pramac Yamaha MotoGP6
24.Somkiat ChantraIDEMITSU Honda LCR1
25.Aleix EspargaroHonda HRC Test Team0
26.Jorge MartinAprilia Racing0

Wydawca:
IBO Media Dagmara Starzec
32-015 Stanisławice 318
e-mail: kontakt@speedwaynews.pl

  • Kontakt z redakcją
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Pokaż się u nas
  • Regulamin
  • Polityka Prywatności
  • Informacje o RODO
  • Zarejestruj się
  • O serwisie
  • Galerie zdjęć

2025 © speedwaynews.pl - Wszelkie prawa autorskie wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie informacji i tekstów zabronione