⨉
⨉
  • O serwisie
  • Współpraca i reklama
  • Autorzy
  • Kontakt
  • Regulamin serwisu
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Zaloguj się
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
F1 speedwaynews speedway
  • Formuła 1
    • Kalendarz Formuły 1
    • Składy zespołów Formuły 1 2025
  • MotoGP
    • Kalendarz MotoGP 2025
    • Tory MotoGP
  • Serie juniorskie
    • Formuła 2
    • Formuła 3
    • Formuła 4
    • Formuły regionalne
  • Serie juniorskie z Polakami
    • Wyniki
  • Kącik ciekawostek
    • Historia Formuły
    • Kariery
    • Polacy w Formule
    • Tory
  • Inne wyścigi
  • Wywiady
Zakończona
- Logo Kwalifikacje do GP Japonii F1 2025
05.04.2025 08:00
Zakończona
 Logo F1 GP Chin 2025
23.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do GP Chin F1 2025
22.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Sprint przed GP Chin 2025
22.03.2025 03:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do sprintu GP Chin F1 2025
21.03.2025 08:30
Strona główna » Trudny start Alpine. Zero punktów to nie przypadek

Trudny start Alpine. Zero punktów to nie przypadek

  • Formuła 1
9 kwietnia 2025 Ten artykuł przeczytasz w 7 minut

Artur Różański

Trudny start Alpine. Zero punktów to nie przypadek

Alpine zanotowało najgorszy start sezonu wśród całej stawki F1. Brak punktów ma jednak swoją przyczynę.

Sezon 2025 wymaga więcej od ekip środka stawki

Już dawno stawka Formuły 1 nie była aż tak mocno zbita. Już po dwóch wyścigach niemal każdy z zespołów zdobył punkty na swoje konto. Wyjątek stanowi Alpine. Walka o tytuł „Best of the rest” dawno nie była tak zażarta i w zasadzie w każdy weekend inna ekipa może przewodzić środkowi stawki.

Takie okoliczności szczególnie uwypuklają wszelkie błędy, pomyłki i niedociągnięcia, o czym przekonało się nie tylko Alpine. Jednak Francuzi mają jeszcze jeden wyjątkowo duży problem, który ciągnie ich na dno.

Zmora Alpine cały czas się ich trzyma

Alpine jakiś czas temu zapowiedziało, że odejdzie od silników Renault i przerzuci się na jednostki Mercedesa. To był PR-owy strzał w kolano, co pokazuje, jak bardzo zespół z Enstone jest zdesperowany, by wrócić do walki o regularne punkty i to nawet kosztem strat wizerunkowych.

Tezę na temat słabego silnika Renault potwierdzają dane z GP Japonii. Alpine Pierre’a Gasly’ego było bardzo szybkie w 1. sektorze, szczególnie w krętych „eskach”. Tempo w tym miejscu w wykonaniu francuskiej stajni było lepsze nawet od tego, co prezentowała ekipa Racing Bulls.

Jednak karkołomny dla Alpine okazał się drugi sektor. Dwie długie proste grzebały za każdym razem szanse kierowców zespołu z Enstone na dobry rezultat w kontekście całego okrążenia. Dla zobrazowania przepaści między tymi sekcjami warto zwrócić uwagę, że Alpine do najszybszego auta w stawce w 1. sektorze traciło raptem 0,235 s. Dopiero w drugim rosło to już do 0,643 s. Ponadto strata do lidera środka stawki wyniosła tam aż 0,369 sek. To przepaść przy tak zbitym gridzie.

Gasly dobrze wie, gdzie tkwi problem

Lider ekipy z Enstone przekonywał w swoich wypowiedziach, że dobrze wie, gdzie leży problem.

– Kiedy kończysz sesję i patrzysz na GPS w różnych samochodach, bardzo łatwo jest zrozumieć, gdzie przegrywamy. […] Tak naprawdę wykorzystaliśmy wszystko, co mieliśmy w pakiecie, tylko trochę nam to zajęło. Nie porównywaliśmy się zbytnio do naszych głównych konkurentów, ale po prostu brakowało nam trochę tempa w niektórych obszarach toru. To są całkiem oczywiste miejsca, gdzie tracimy – powiedział Pierre Gasly.

Deficyt mocy jest szczególnie odczuwany w wyścigach, gdzie kierowcy Alpine są dość łatwo wyprzedzani na prostych przez pozostałe zespoły środka stawki.

– Jesteś w dobrej pozycji do ataku, tak jak ja miałem z Fernando [Alonso] na końcu, ale nigdy nie byłem wystarczająco blisko, żeby faktycznie spróbować czegoś na ostatniej szykanie lub w zakręcie nr 1. Jednocześnie stajemy się bezbronni, gdy ktoś znajduje się dość blisko nas – stwierdził fakty Gasly.

W Alpine jest pomysł i nadzieja na poprawę

Słabe osiągi silnika w Alpine powodują straty rzędu od 2 do 6 dziesiątych sekundy. To znaczna różnica, która przy tak ciasnej stawce powoduje wyraźne straty. Jednak Alpine miało pomysł, jak zrekompensować deficyt. Francuzi mocno wierzyli w elastyczne tylne skrzydła. To one od początku sezonu miały być ich sojusznikiem w walce ze słabą jednostką napędową.

Jednak w związku ze stanowczą reakcją FIA tylne skrzydła są teraz dużo skrupulatniej kontrolowane, a prześwit pomiędzy płatami został znacząco zmniejszony. To mocno pokomplikowało Alpine ich plan zredukowania strat.

O tym, czy i kiedy Alpine będzie w stanie wrócić do punktowanej dziesiątki, wypowiedział się Pierre Gasly.

– W tej chwili nie jesteśmy faworytami, kiedy patrzymy na Racing Bulls lub Williamsa, który również był niezwykle szybki. Ale jestem pewien, że w pewnym momencie zdobędziemy punkty. Na pewno musimy uzyskać trochę więcej wyników, ale jestem pewien, że to nastąpi. Musimy się skupić na sobie – skwitował 16. kierowca klasyfikacji generalnej.

W kontekście przyszłości Alpine warto wrócić do przeszłości, a dokładniej do testów w Bahrajnie, gdzie ta ekipa prezentowała się obiecująco. Pozwala to uważać, że sama konstrukcja jest dobra, a głównym problemem jest niezmiennie moc silnika Renault. Dlatego istnieje duża szansa na to, że na torach, które nie są skupione na mocy, Alpine będzie w stanie wrócić do Top 10.

Aby nie przegapić najciekawszych artykułów kliknij obserwuj speedwaynews.pl na Google News

Obserwuj nas!
  • Tagi
  • Alpine F1
  • F1
  • F1 2025

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Powiązane artykuły

Nico Hulkenberg pozytywnie zaskoczony po GP Hiszpanii

Nico Hulkenberg pozytywnie zaskoczony po GP Hiszpanii

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
2 czerwca 2025

Nico Hulkenberg był prawdopodobnie największą niespodzianką minionego GP Hiszpanii. Kierowca Saubera dojechał do mety niedzielnego wyścigu na 5. miejscu. Czy tak dobry rezultat wisiał w powietrzu?

Max Verstappen przyznał się do błędu po GP Hiszpanii

Max Verstappen przyznał się do błędu po GP Hiszpanii

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
2 czerwca 2025

Max Verstappen przyznał się do błędu po Grand Prix Hiszpanii. Stwierdził, że przyczyniła się do tego frustracja. Żałuje agresywnego manewru.

Lewis Hamilton: To było okropne. Zero pozytywów po GP Hiszpanii

Lewis Hamilton: To było okropne. Zero pozytywów po GP Hiszpanii

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
2 czerwca 2025

Lewis Hamilton jest rozczarowany szóstym miejscem w Grand Prix Hiszpanii. Stwierdza, że to jeden z najgorszych wyścigów, jakich doświadczył.

GP Hiszpanii: Wygrana Piastriego. Nieoczekiwane podium Ferrari

GP Hiszpanii: Wygrana Piastriego. Nieoczekiwane podium Ferrari

Adrian Drozdek

  • Formuła 1
1 czerwca 2025

Oscar Piastri powrócił do wygrywania po dwóch rundach przerwy, kiedy to uznawał wyższość Maxa Verstappena i Lando Norrisa. W GP Hiszpanii, Australijczyk nie miał sobie równych i "po profesorsku" realizował swój plan. Podium uzupełnili Lando Norris i Charles Leclerc.

Kwalifikacje GP Hiszpanii: McLaren nie oddaje pola

Kwalifikacje GP Hiszpanii: McLaren nie oddaje pola

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
31 maja 2025

Kwalifikacje przed GP Hiszpanii były kolejnymi udanymi dla McLarena. Z pierwszego pola ruszy Oscar Piastri przed Lando Norrisem i Maxem Verstappenem.

Treningi GP Hiszpanii: duet z Woking najszybszy | Podsumowanie

Treningi GP Hiszpanii: duet z Woking najszybszy | Podsumowanie

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
30 maja 2025

Piątkowe treningi do GP Hiszpanii należały do obu kierowców McLarena. Czasowo najlepszy w pierwszym treningu był Lando Norris, a w drugim Oscar Piastri. Blisko duetu w papajowych bolidach był Max Verstappen.

Red Bull Racing w Polsce. Wizyty mistrzów świata

Red Bull Racing w Polsce. Wizyty mistrzów świata

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
30 maja 2025

Red Bull Racing na przestrzeni lat pojawiał się w Polsce przy okazji ciekawych wydarzeń motorsportowych. Dziś przypomnimy je, w tym ubiegłoroczne Red Bull Speed Ways we Wrocławiu.

Wybory przesądzone? Mohammed Ben Sulayem posprzątał w FIA

Wybory przesądzone? Mohammed Ben Sulayem posprzątał w FIA

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
29 maja 2025

Prezydent FIA chce znowu startować na stanowisko. Otrzymał ogromne wsparcie od sojuszników. Mohammed Ben Sulayem twierdzi, że federacja zarabia za mało.

Jenson Button sugeruje zmiany w kontraktach kierowców

Jenson Button sugeruje zmiany w kontraktach kierowców

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
29 maja 2025

Jenson Button podczas rozmowy w Sky Sports F1 odniósł się do decyzji Alpine, które po 6 wyścigach sezonu zdecydowało się oddać fotel kierowcy wyścigowego Franco Colapinto na miejsce Jacka Doohana. Zdaniem Brytyjczyka kontrakty kierowców w tej materii powinny ulec zmianie.

Wakacje czy kariera – Newey miał duży ból głowy

Wakacje czy kariera – Newey miał duży ból głowy

Adrian Drozdek

  • Formuła 1
29 maja 2025

Najbardziej utytułowany inżynier w F1 przyznał otwarcie, że po zakończeniu współpracy z Red Bullem nie miał pojęcia, co będzie robił. Adrian Newey rozważał przejście na spokojną emeryturę i poświęcenie się swojej rodzinie, ale też wciąż czuł głód rywalizacji.

Patronat medialny

  • Speedway Równe

  • Speedway Club Žarnovica

  • German Speedway Masters

  • Baltic Speedway League

Formuła 1

MKierowcaZespółPkt.
1.Oscar PiastriMcLaren186
2.Lando NorrisMcLaren176
3.Max VerstappenRed Bull137
4.George RussellMercedes111
5.Charles LeclercFerrari94
6.Lewis HamiltonFerrari71
7.Andrea Kimi AntonelliMercedes48
8.Alexander AlbonWilliams42
9.Isack HadjarVisa Cash App RB21
10.Esteban OconHaas20
11.Nico HulkenbergStake F1 Team16
12.Lance StrollAston Martin14
13.Carlos SainzWilliams12
14.Pierre GaslyAlpine11
15.Yuki TsunodaRed Bull10
16.Oliver BearmanHaas6
17.Liam LawsonVisa Cash App RB4
18.Fernando AlonsoAston Martin2
19.Gabriel BortoletoStake F1 Team0
20.Jack DoohanAlpine0
21.Franco ColapintoAlpine0

Formuła 2

MKierowcaZespółPkt.
1.Alex DunneRodin Motorsport87
2.Richard VerschoorMP Motorsport84
3.Arvid LinbladCampos Racing79
4.Jak CrawfordDAMS Lucas Oil73
5.Luke BrowningHitech TGR73
6.Leonardo FornaroliInvicta Racing66
7.Pepe MartiCampos Racing49
8.Victor MartinsART Grand Prix41
9.Sebastián MontoyaPrema Racing36
10.Dino BeganovicHitech TGR29
11.Kush MainiDAMS Lucas Oil21
12.Gabriele MiniPrema Racing21
13.Oliver GoetheMP Motorsport12
14.Roman StanekInvicta Racing12
15.Joshua DürksenAIX Racing11
16.Rafael VillagómezVan Amersfoort Racing10
17.Ritomo MiyataART Grand Prix5
18.Amaury CordeelTrident2
19.Sami MeguetounifTrident1
20.Cian ShieldsAIX Racing0
21.John BennettVan Amersfoort Racing0
22.Max EstersonTrident0

MotoGP

MKierowcaZespółPkt.
1.Marc MarquezDucati Lenovo Team196
2.Alex MarquezBK8 Gresini Racing MotoGP172
3.Francesco „Pecco” BagnaiaDucati Lenovo Team124
4.Franco MorbidelliPertamina Enduro VR46 Racing Team98
5.Johann ZarcoCastrol HRC Honda97
6.Fabio Di GiannantonioPertamina Enduro VR46 Racing Team88
7.Marco BezzecchiAprilia Racing69
8.Fabio QuartararoMonster Energy Yamaha MotoGP Team59
9.Pedro AcostaRed Bull KTM Factory Racing58
10.Fermin AldeguerBK8 Gresini Racing MotoGP56
11.Maverick VinalesRed Bull KTM Tech345
12.AI AguraTrackhouse MotoGP Team38
13.Luca MariniHonda HRC Castrol38
14.Brad BinderRed Bull KTM Factory Racing34
15.Enea BastianiniRed Bull KTM Tech331
16.Jack MillerPrima Pramac Yamaha MotoGP29
17.Alex RinsMonster Energy Yamaha MotoGP Team26
18.Raúl FernándezTrackhouse MotoGP Team19
19.Joan MirHonda HRC Castrol18
20.Takaaki NakagamiHonda HRC Test Team10
21.Lorenzo SavadoriAprilia Racing8
22.Augusto FernandezPrima Pramac Yamaha MotoGP3
23.Miguel OliveiraPrima Pramac Yamaha MotoGP2
24.Somkiat ChantraIDEMITSU Honda LCR0
25.Aleix EspargaroHonda HRC Test Team0
26.Jorge MartinAprilia Racing0

Wydawca:
IBO Media Dagmara Starzec
32-015 Stanisławice 318
e-mail: kontakt@speedwaynews.pl

  • Kontakt z redakcją
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Pokaż się u nas
  • Regulamin
  • Polityka Prywatności
  • Informacje o RODO
  • Zarejestruj się
  • O serwisie
  • Galerie zdjęć

2025 © speedwaynews.pl - Wszelkie prawa autorskie wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie informacji i tekstów zabronione