⨉
⨉
  • O serwisie
  • Współpraca i reklama
  • Autorzy
  • Kontakt
  • Regulamin serwisu
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Zaloguj się
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
F1 speedwaynews speedway
  • Formuła 1
    • Kalendarz Formuły 1
    • Składy zespołów Formuły 1 2025
  • MotoGP
    • Kalendarz MotoGP 2025
    • Tory MotoGP
  • Serie juniorskie
    • Formuła 2
    • Formuła 3
    • Formuła 4
    • Formuły regionalne
  • Serie juniorskie z Polakami
    • Wyniki
  • Kącik ciekawostek
    • Historia Formuły
    • Kariery
    • Polacy w Formule
    • Tory
  • Inne wyścigi
  • Wywiady
Zakończona
- Logo Kwalifikacje do GP Japonii F1 2025
05.04.2025 08:00
Zakończona
 Logo F1 GP Chin 2025
23.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do GP Chin F1 2025
22.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Sprint przed GP Chin 2025
22.03.2025 03:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do sprintu GP Chin F1 2025
21.03.2025 08:30
Strona główna » Trudny weekend dla Lawsona. Red Bull uspokaja

Trudny weekend dla Lawsona. Red Bull uspokaja

  • Formuła 1
18 marca 2025 Ten artykuł przeczytasz w 8 minut

Wiktoria Żupińska

Trudny weekend dla Lawsona. Red Bull uspokaja

Liam Lawson zaliczył niefortunny pierwszy weekend jako kierowca Red Bulla – rozbił się podczas Grand Prix Australii. W zespole nikt jednak nie panikuje. Christian Horner studzi emocje, a Helmut Marko wyjątkowo nie krytykuje.

Niefortunny debiut Lawsona w Red Bullu

Liam Lawson rozpoczął swój pierwszy pełny sezon w Formule 1 od rozczarowującego weekendu w Australii. Warto wspomnieć, że nie jeździł wcześniej na torze Albert Park w trakcie swoich dwóch stintów w VCARB. Jego piątkowe sesje treningowe przebiegły bez problemów, ale Nowozelandczyk nie potrafił przybliżyć się czasowo do Maxa Verstappena. Następnie w sobotę stracił czas na praktykę w FP3 z powodu problemu z jednostką napędową.

Lawson OUT in Q1 ❌

That's going to be it for Liam Lawson in qualifying after making a mistake on his fast lap! 😮#F1 #AusGP pic.twitter.com/SecUxfbHme

— Formula 1 (@F1) March 15, 2025

Wszystko to odbiło się negatywnie na kwalifikacjach, z których odpadł z Q1. Wyścig zaczął z alei serwisowej, a po niefortunnej decyzji zespołu, żeby nie zmieniać opon, gdy zaczął padać deszcz, stracił kontrolę i wjechał w bandy. 

Podczas Grand Prix Australii aż sześciu kierowców rozbiło swoje bolidy. Oprócz Liama Lawsona, kontrolę nad samochodami stracili wszyscy debiutanci z wyjątkiem Kimiego Antonellego. Zderzenia z bandami nie uniknęli również znacznie bardziej doświadczeni Carlos Sainz i Fernando Alonso. Trudne warunki stanowiły wyzwanie także dla pozostałych, którzy wyjeżdżali poza tor lub obracali się. 

Red Bull nie panikuje 

Liam Lawson otrzymał promocję do głównego zespołu Red Bulla po tym, jak Sergio Perez stracił swoje miejsce. Był najdłuższym kolegą zespołowym Maxa Verstappena, ale gdy jego kolejne rozczarowujące występu kosztowały ekipę mistrzostwo świata konstruktorów, rozwiązano z nim umowę. 

Horner i Marko zdecydowali, że jego zastępcą będzie Liam Lawson.  Wywołało to dyskusję w mediach i wśród fanów, którzy argumentowali, że Yuki Tsunoda ma lepsze wyniki i więcej doświadczenia. Tym samym wydawał się lepszym i bardziej logicznym wyborem. 

Fot. Oracle Red Bull Racing na platformie X / Max Verstappen i Liam Lawson w trakcie forum dla fanów / Grand Prix Australii

Red Bull od początku zaznaczył, że zadaniem Lawsona jest wspomaganie Maxa Verstappena w zdobyciu tytułu mistrza świata. Próba dorównania Holendrowi, przez wielu uważanego za obecnie najlepszego zawodnika w F1, skazana byłaby na porażkę. Od 23-latka oczekuje się tylko regularnego zdobywania punktów. 

Mimo że austriacki zespół znany jest z bezkompromisowego traktowania swoich kierowców, Christian Horner okazał wyrozumiałość. Powiedział mediom, że Grand Prix Australii nie było reprezentatywne pod względem ukazania umiejętności Nowozelandczyka. 

– To był dla niego trudny weekend. Zmieniliśmy trochę bolid, aby zwiększyć docisk. Bardzo trudno wyprzedzać na tym torze. Podjęliśmy ryzyko, żeby zostawić go [na torze – przyp. red.], bo znajdował się poza punktami i pomyśleliśmy »Wiecie co, zaryzykujmy, może się uda«, ale właśnie w tamtym momencie zaczęło bardziej padać. Trudno więc winić go za ten ostatni obrót. Myślę, że jeden jasny punkt jest taki, że na slickach uzyskał drugi najszybszy czas okrążenia w Grand Prix, 1:22.9. Max wykręcił 1:23, Lando 1:22.1. Jeśli możemy wyciągnąć jakiś pozytywny wniosek będzie właśnie to, że jego prędkość na suchym nie była taka zła – tłumaczył po wyścigu Brytyjczyk. 

Red Bull uważnie się przygląda

Zazwyczaj krytyczny doradca Red Bulla tym razem wstrzymał się od przesadnie negatywnych komentarzy. Helmut Marko oświadczył, że zespół będzie obserwować rozwój Lawsona w ciągu następnych kilku Grand Prix.

– Chciał pokazać, co potrafi i niestety źle wyszło. Na razie musimy pozwolić mu uspokoić się trochę i obserwować jego rozwój w pierwszych trzech do pięciu wyścigach – stwierdził 81-latek.

Safety car deployed ⚠️

Liam is in the wall and is unfortunately out of the race 🥲 #F1 || #AusGP

— Oracle Red Bull Racing (@redbullracing) March 16, 2025

Liam Lawson ma okazję zrehabilitować się już w tym tygodniu podczas drugiej rundy F1. Kierowcy będą mieli do dyspozycji tylko jedną sesję treningową, żeby przyzwyczaić się do nowej nawierzchni toru Shanghai, bo podczas Grand Prix Chin odbywa się pierwszy sprint tego sezonu. 

– Szczerze powiedziawszy, po prostu nie mogę się doczekać Chin i resetu. Tak, to coś, przez co przechodziłem wiele razy w mojej karierze i na szczęście mamy parę dni przerwy. Chiny to weekend sprinterski, więc samo w sobie będzie trudno. Ale tak, jestem podekscytowany, że zaczyna się kolejny weekend – opowiedział Nowozelandczyk o swoim debiucie w Red Bullu.

Aby nie przegapić najciekawszych artykułów kliknij obserwuj speedwaynews.pl na Google News

Obserwuj nas!
  • Tagi
  • F1 2025
  • Liam Lawson
  • Red Bull

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Powiązane artykuły

Czy rzeczywiście dyrektywa FIA nie zdała efektu?

Czy rzeczywiście dyrektywa FIA nie zdała efektu?

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
7 czerwca 2025

Dyrektywa FIA nie zniwelowała przewagi McLarena. Utrudniła jednak życie niektórym zespołom w stawce. Rywale ekipy z Woking musieli pójść na kompromis.

Lewis Hamilton: Nigdy nie mów nigdy. McLaren nie jest nietykalny

Lewis Hamilton: Nigdy nie mów nigdy. McLaren nie jest nietykalny

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
7 czerwca 2025

Lewis Hamilton wierzy, że pokonanie McLarena będzie trudne. Nie wyklucza jednak możliwości, że rywalom się uda. Wątpi w szanse Ferrari.

Szefowie zespołów F1 na bakier z Niemcami

Szefowie zespołów F1 na bakier z Niemcami

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
6 czerwca 2025

Szefowie zespołów F1 nie mają łatwego życia w ostatnim czasie. Co weekend muszą się mierzyć z niewygodnymi pytaniami i komentarzami niektórych ekspertów. Na ostre odpowiedzi zdecydowali się niedawno Christian Horner i Andrea Stella wobec Ralfa Schumachera i Nico Rosberga.

Carlos Sainz wie, co czuje Lewis Hamilton. Dla niego to nic nowego

Carlos Sainz wie, co czuje Lewis Hamilton. Dla niego to nic nowego

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
5 czerwca 2025

Carlos Sainz nie sądzi, że Williams będzie gotowy wygrywać w przyszłym roku. Hiszpan marzy o byciu mistrzem świata. Problemy Lewisa Hamiltona to dla niego nic nowego.

Bloki ślizgowe bolidów F1 – jest decyzja FIA

Bloki ślizgowe bolidów F1 – jest decyzja FIA

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
5 czerwca 2025

Bloki ślizgowe, które znajdują się pod podłogą bolidów F1 były jednym z istotniejszych tematów minionego GP Hiszpanii. W trakcie weekendu testowano te wykonane ze stali nierdzewnej, aby wywoływały mniej iskier spod bolidów i nie powodowały pożarów traw przy torze. FIA wydała już werdykt po testach.

McLaren znalazł sposób na… rozwiązywanie konfliktów

McLaren znalazł sposób na… rozwiązywanie konfliktów

Adrian Drozdek

  • Formuła 1
5 czerwca 2025

Szef zespołu McLaren, Andrea Stella, nie ukrywał swojej radości po dublecie w GP Hiszpanii. Włoch i inni członkowie ekipy otrzymali jednak zadanie domowe od aktualnego lidera klasyfikacji generalnej.

Red Bull szykuje kolejną zmianę w składzie?

Red Bull szykuje kolejną zmianę w składzie?

Adrian Drozdek

  • Formuła 1
4 czerwca 2025

Stajnia z Milton Keynes dała Yukiemu Tsunodzie duży kredyt zaufania od GP Japonii. Jednak Japończyk nie skraca dystansu do Maxa Verstappena i nie broni się wynikami. Brak progresu w kolejnych rundach może wymusić na Red Bullu kolejną zmianę partnera aktualnego 4-krotnego mistrza świata.

Schumacher za Colapinto? Nie można tego wykluczyć

Schumacher za Colapinto? Nie można tego wykluczyć

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
4 czerwca 2025

Niepewne występy Franco Colapinto za kierownicą tegorocznego bolidu Alpine F1 Team mogą sprawić, że również Argentyńczyk zostanie zdjęty przez kierownictwo ekipy z Enstone. Jego potencjalnym następcą może być Mick Schumacher.

Marko: Rozpętało się piekło. Verstappen zasłużył na karę

Marko: Rozpętało się piekło. Verstappen zasłużył na karę

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
3 czerwca 2025

Helmut Marko nie rozumie reakcji Maxa Verstappena. Twierdzi, że Holendra poniosły emocje. Przyznaje, że przyczyniły się do tego złe decyzje.

Briatore się wypiera: Nigdy z nim o tym nie rozmawiałem

Briatore się wypiera: Nigdy z nim o tym nie rozmawiałem

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
3 czerwca 2025

Flavio Briatore, obecnie konsultant wykonawczy w zespole Alpine, zapytany o aferę "Crashgate" z roku 2008, zaprzecza zeznaniom Nelsona Piqueta Jr. Włoch powołuje się też na wyrok Francuskiego Sądu Najwyższego.

Patronat medialny

  • Speedway Równe

  • Speedway Club Žarnovica

  • German Speedway Masters

  • Baltic Speedway League

Formuła 1

MKierowcaZespółPkt.
1.Oscar PiastriMcLaren186
2.Lando NorrisMcLaren176
3.Max VerstappenRed Bull137
4.George RussellMercedes111
5.Charles LeclercFerrari94
6.Lewis HamiltonFerrari71
7.Andrea Kimi AntonelliMercedes48
8.Alexander AlbonWilliams42
9.Isack HadjarVisa Cash App RB21
10.Esteban OconHaas20
11.Nico HulkenbergStake F1 Team16
12.Lance StrollAston Martin14
13.Carlos SainzWilliams12
14.Pierre GaslyAlpine11
15.Yuki TsunodaRed Bull10
16.Oliver BearmanHaas6
17.Liam LawsonVisa Cash App RB4
18.Fernando AlonsoAston Martin2
19.Gabriel BortoletoStake F1 Team0
20.Jack DoohanAlpine0
21.Franco ColapintoAlpine0

Formuła 2

MKierowcaZespółPkt.
1.Alex DunneRodin Motorsport87
2.Richard VerschoorMP Motorsport84
3.Arvid LinbladCampos Racing79
4.Jak CrawfordDAMS Lucas Oil73
5.Luke BrowningHitech TGR73
6.Leonardo FornaroliInvicta Racing66
7.Pepe MartiCampos Racing49
8.Victor MartinsART Grand Prix41
9.Sebastián MontoyaPrema Racing36
10.Dino BeganovicHitech TGR29
11.Kush MainiDAMS Lucas Oil21
12.Gabriele MiniPrema Racing21
13.Oliver GoetheMP Motorsport12
14.Roman StanekInvicta Racing12
15.Joshua DürksenAIX Racing11
16.Rafael VillagómezVan Amersfoort Racing10
17.Ritomo MiyataART Grand Prix5
18.Amaury CordeelTrident2
19.Sami MeguetounifTrident1
20.Cian ShieldsAIX Racing0
21.John BennettVan Amersfoort Racing0
22.Max EstersonTrident0

MotoGP

MKierowcaZespółPkt.
1.Marc MarquezDucati Lenovo Team196
2.Alex MarquezBK8 Gresini Racing MotoGP172
3.Francesco „Pecco” BagnaiaDucati Lenovo Team124
4.Franco MorbidelliPertamina Enduro VR46 Racing Team98
5.Johann ZarcoCastrol HRC Honda97
6.Fabio Di GiannantonioPertamina Enduro VR46 Racing Team88
7.Marco BezzecchiAprilia Racing69
8.Fabio QuartararoMonster Energy Yamaha MotoGP Team59
9.Pedro AcostaRed Bull KTM Factory Racing58
10.Fermin AldeguerBK8 Gresini Racing MotoGP56
11.Maverick VinalesRed Bull KTM Tech345
12.AI AguraTrackhouse MotoGP Team38
13.Luca MariniHonda HRC Castrol38
14.Brad BinderRed Bull KTM Factory Racing34
15.Enea BastianiniRed Bull KTM Tech331
16.Jack MillerPrima Pramac Yamaha MotoGP29
17.Alex RinsMonster Energy Yamaha MotoGP Team26
18.Raúl FernándezTrackhouse MotoGP Team19
19.Joan MirHonda HRC Castrol18
20.Takaaki NakagamiHonda HRC Test Team10
21.Lorenzo SavadoriAprilia Racing8
22.Augusto FernandezPrima Pramac Yamaha MotoGP3
23.Miguel OliveiraPrima Pramac Yamaha MotoGP2
24.Somkiat ChantraIDEMITSU Honda LCR0
25.Aleix EspargaroHonda HRC Test Team0
26.Jorge MartinAprilia Racing0

Wydawca:
IBO Media Dagmara Starzec
32-015 Stanisławice 318
e-mail: kontakt@speedwaynews.pl

  • Kontakt z redakcją
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Pokaż się u nas
  • Regulamin
  • Polityka Prywatności
  • Informacje o RODO
  • Zarejestruj się
  • O serwisie
  • Galerie zdjęć

2025 © speedwaynews.pl - Wszelkie prawa autorskie wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie informacji i tekstów zabronione