Oliver Oakes złożył rezygnację. Nie będzie już szefem zespołu Alpine. Jego obowiązki przejmie Flavio Briatore.
Oliver Oakes zrezygnował
Oliver Oakes został szefem zespołu Alpine w zeszłym roku. Przejął tę rolę od Bruno Famina. Miał lepiej współpracować z Flavio Briatore, który powrócił do zespołu jako doradca wykonawczy. W tym tygodniu pojawiły się doniesienia, że Jack Doohan stracił swoje miejsce. Ma zostać zastąpiony przez Franco Colapinto. Dzisiaj Alpine testowało na torze Zandvoort, gdzie widziany był również argentyński kierowca.
Informacja o odejściu szefa zespołu jest więc zaskoczeniem. Zespół wydał oświadczenie, w którym poinformował, że Oliver Oakes sam złożył wypowiedzenie. Przyjął jego rezygnację ze skutkiem natychmiastowym. Jego obowiązki ma przejąć Flavio Briatore.
Dzięki zarządzaniu Oakesa, Alpine stopniowo naprawiło problemy w 2024 i polepszyło swoją sytuację względem rywali. W tym roku jednak rezultaty nie są najlepsze. Zespół po sześciu rundach ma tylko 7 punktów w klasyfikacji konstruktorów.
Flavio Briatore przejmie stery
To już kolejna zmiana na tym stanowisku i w strukturze zarządzającej Alpine w ciągu kilku lat. Wcześniej oficjalnie obowiązkami dzielili się Laurent Rossi, Davide Brivio oraz Marcin Budkowski, który odszedł na początku 2022 wraz z Alainem Prostem, konsultantem i dyrektorem niewykonawczym. Potem stery przejął Otmar Szafnauer, który został zwolniony w lipcu 2023. Stery przejął po nim Bruno Famin, który został zastąpiony przed Grand Prix Holandii w 2024. Oliver Oakes był szefem zespołu niewiele ponad dziewięć miesięcy.
W zeszłym roku kontrowersje wywołał powrót Flavio Briatore, który na prośbę CEO Renault, Luci de Meo, został doradcą wykonawczym. Miał pomóc w naprawieniu sytuacji Alpine, skąd przed początkiem sezonu odeszli dyrektor techniczny i sportowy.
Alpine podaje, że Briatore przejmie obowiązki Oakesa w trybie natychmiastowym. Zespół podziękował byłemu już szefowi zespołu za wysiłki, ale nie zamierza dalej komentować sprawy.
Briatore prowadził zespół, gdy ten jeszcze był Benettonem, a później Renault. Zdobył po dwa mistrzostwa świata z Michaelem Schumacherem i Fernando Alonso. Opuścił Formułę 1 w niesławie w 2009 po tym, gdy wybuchła tzw. afera Crashgate.
FIA nałożyła na Flavio Briatore dożywotni zakaz angażowania się w sport. Włochowi udało się odwrócić decyzję w 2010 po tym jak odwołał się do francuskiego Tribunal de Grande Instance.
Aby nie przegapić najciekawszych artykułów kliknij obserwuj speedwaynews.pl na Google News
Obserwuj nas!