⨉
⨉
  • O serwisie
  • Współpraca i reklama
  • Autorzy
  • Kontakt
  • Regulamin serwisu
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Zaloguj się
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
F1 speedwaynews speedway
  • Formuła 1
    • Kalendarz Formuły 1
    • Składy zespołów Formuły 1 2025
  • MotoGP
    • Kalendarz MotoGP 2025
    • Tory MotoGP
  • Serie juniorskie
    • Formuła 2
    • Formuła 3
    • Formuła 4
    • Formuły regionalne
  • Serie juniorskie z Polakami
    • Wyniki
  • Kącik ciekawostek
    • Historia Formuły
    • Kariery
    • Polacy w Formule
    • Tory
  • Inne wyścigi
  • Wywiady
Zakończona
- Logo Kwalifikacje do GP Japonii F1 2025
05.04.2025 08:00
Zakończona
 Logo F1 GP Chin 2025
23.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do GP Chin F1 2025
22.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Sprint przed GP Chin 2025
22.03.2025 03:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do sprintu GP Chin F1 2025
21.03.2025 08:30
Strona główna » Wheatley przyznaje: to wymaga analizy i przemyśleń

Wheatley przyznaje: to wymaga analizy i przemyśleń

  • Formuła 1
27 maja 2025 Ten artykuł przeczytasz w 8 minut

Adrian Januszkiewicz

Wheatley przyznaje: to wymaga analizy i przemyśleń

Minione GP Monako mimo dwóch obowiązkowych postojów w boksie nie dostarczyło wielu emocji, za to pojawiły się kontrowersje. Wśród nich była kara nałożona na George'a Russella po ścięciu przez niego Szykany Nouvelle. Odniósł się do tego m.in. Jonathan Wheatley, szef zespołu Sauber.

Wheatley namawia do refleksji po karze na Russella

George Russell podczas minionego GP Monako po ścięciu Szykany Neuvelle otrzymał surowszą karę niż zwykle FIA przyznaje w takim przypadku. Kierowca Mercedesa wykonał ten manewr świadomie, bo nie widział innej możliwości na wyprzedzenie Alexa Albona z Williamsa. Nie zamierzał też oddać pozycji po wyjeździe przed Taja. Sędziowie w swoim werdykcie na temat Brytyjczyka, powołali się na jego odmowę oddania pozycji. W związku z tym nałożyli na niego karę przejazdu przez aleję serwisową. Jest ona surowszą sankcją niż 10 sekund zwykle stosowane za takie naruszenia. Jonathan Wheatley, szef zespołu Sauber, uważa, że ta sytuacja powinna skłonić Formułę 1 do przemyśleń.

– Jako sport musimy przyjrzeć się bliżej karze George’a [Russella – przyp. red.] i zastanowić się, czego można się z niej nauczyć — zwłaszcza w wyścigach tak silnie uzależnionych od obowiązkowych zasad dotyczących stosowania opon, jak ten.

Wheatley dołączył do Saubera jako szef zespołu na początku tego sezonu po spędzeniu wielu lat jako dyrektor sportowy Red Bulla.

Jonathan Wheatley zasili szeregi Kick Sauber jako szef zespołu od kwietnia

Russell był sfrustrowany tempem za Alexem Albonem

Russell przyznał, że ściął szykanę, ponieważ czuł frustrację, tkwiąc za Albonem, który celowo go spowalniał. Chciał w ten sposób pomóc swojemu koledze z zespołu, Carlosowi Sainzowi Jr. Kilku kierowców wyraziło zaniepokojenie taką taktyką. Również Sainz, który powiedział, że nie jest zadowolony z uciekania się do „manipulacji”.

Grand Prix Monako: Zwycięzcy i przegrani

Obaj kierowcy Williamsa, a także Liam Lawson z Racing Bulls celowo momentami spowalniali stawkę za nimi. Russell powiedział, że Mercedes był przygotowany zrobić to samo, gdyby znaleźli się na pozycji punktowanej.

– Zaplanowaliśmy to sami z Kimim [Antonellim – przyp. red.] i mną, aby spowolnić stawkę — powiedział oficjalnemu kanałowi F1. – Zjeżdżałem do boksów, on spowalniał resztę, a potem się zamienialiśmy i robiłem to samo dla niego.

– Ale [Racing Bulls – przyp. red.] to zrobiło, Williams to zrobił. Gdybyśmy zjechali do boksów na pierwszym okrążeniu, skończylibyśmy poza punktami. Gdybyśmy pojechali długo, skończylibyśmy poza punktami.

George Russell podczas GP Monako
Fot. Jiri Krenek / Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team

Russell powiedział, że jego frustracja z powodu utknięcia za Albonem została spotęgowana przez fakt, że jego słaba pozycja startowa była wynikiem problemu technicznego podczas kwalifikacji poprzedniego dnia.

Kwalifikacje GP Monako: Norris wyrwał Leclercowi PP

– Oczywiście w pewnym momencie powiedziałem po prostu „pieprzyć to”. Chcę cieszyć się Monako. Nie dostałem szansy w kwalifikacjach.

– Przejechałem 25 okrążeń, jeżdżąc kwalifikacjami na każdym okrążeniu [w wyścigu – przyp. red.]. Przynajmniej to mi się podobało, a ironią losu jest to, że ukończyłem wyścig na wyższej pozycji, biorąc karę przejazdu przez aleję serwisową, niż bym miał. Niestety, system jest wadliwy.

Pomysł FIA na uatrakcyjnienie GP Monako nie dał pożądanych efektów. Zarówno Wheatley, jak i Russell są zdania, że trzeba z tego wyciągnąć wnioski. Czas pokaże, czy zostaną wyciągnięte.

Źródło: RaceFans

Zdjęcie otwierające: Stake F1 Team KICK Sauber / X

Aby nie przegapić najciekawszych artykułów kliknij obserwuj speedwaynews.pl na Google News

Obserwuj nas!
  • Tagi
  • F1
  • F1 2025
  • George Russell
  • GP Monako
  • Jonathan Wheatley
  • Sauber F1 Team

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Powiązane artykuły

Brundle: posłużyli jako kozły ofiarne

Brundle: posłużyli jako kozły ofiarne

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
28 maja 2025

Martin Brundle, były kierowca Formuły 1, a obecnie jej komentator w Sky Sports, przedstawił na chłodno swoją perspektywę odnośnie wydarzeń z minionego GP Monako.

Kolejny kraj dołącza do afrykańskiego wyścigu o F1

Kolejny kraj dołącza do afrykańskiego wyścigu o F1

Adrian Drozdek

  • Formuła 1
28 maja 2025

Od dłuższego czasu mówi się o kandydaturach Republiki Południowej Afryki i Rwandy. Teraz do nich zdaje się dołączać Maroko, dla którego byłby to powrót do kalendarza po co najmniej 70 latach.

Binotto: oni mogą ponownie dominować

Binotto: oni mogą ponownie dominować

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
28 maja 2025

Mattia Binotto jest zdania, że zespół fabryczny Audi będzie dobrze przygotowany do sezonu 2026 pod kątem jednostki napędowej. Zaznacza jednak, że inna ekipa może mieć na tej płaszczyźnie przewagę nad resztą stawki.

Wheatley przyznaje: to wymaga analizy i przemyśleń

Wheatley przyznaje: to wymaga analizy i przemyśleń

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
27 maja 2025

Minione GP Monako mimo dwóch obowiązkowych postojów w boksie nie dostarczyło wielu emocji, za to pojawiły się kontrowersje. Wśród nich była kara nałożona na George'a Russella po ścięciu przez niego Szykany Nouvelle. Odniósł się do tego m.in. Jonathan Wheatley, szef zespołu Sauber.

Fernando Alonso został ambasadorem  Barcelona-Catalunya

Fernando Alonso został ambasadorem Barcelona-Catalunya

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
27 maja 2025

Fernando Alonso został ambasadorem toru Barcelona-Catalunya. Zwiększy to szanse na pozostanie obiektu w F1. Hiszpan robi przytyk w stronę Madringu.

Mistrz świata wciąż z tyłu. W Monako zawiódł go ERS

Mistrz świata wciąż z tyłu. W Monako zawiódł go ERS

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
26 maja 2025

Fernando Alonso, Mistrz Świata Formuły 1 roku 2005 i 2006, zalicza jeden ze swoich najgorszych sezonów w Królowej Sportów Motorowych. Po 8 weekendach sezonu 2005 Hiszpan wciąż pozostaje bez punktów. Tym razem w Monako stracił szansę na nie przez awarię systemu ERS.

Grand Prix Monako: Zwycięzcy i przegrani

Grand Prix Monako: Zwycięzcy i przegrani

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
26 maja 2025

Lando Norris odnalazł formę w Monako. Aston Martin zmarnował kolejną szansę, a Mercedes zaliczył okropny weekend. Zawiodły też nowe przepisy FIA. Kto rozczarował, a kto wykorzystał swoją szansę? Oto nasz werdykt.

GP Monako: Przebudzenie Norrisa | Podsumowanie

GP Monako: Przebudzenie Norrisa | Podsumowanie

Adrian Drozdek

  • Formuła 1
25 maja 2025

Lando Norris wytrzymał presję w GP Monako i wygrał swój drugi wyścig w sezonie 2025. Brytyjczyk znacząco zbliżył się do 3. dziś Oscara Piastriego w "generalce". Kierowców McLarena rozdzielił Charles Leclerc z Ferrari.

F2: Crawford zwyciężył w Monako po karambolu na starcie i kontrowersjach

F2: Crawford zwyciężył w Monako po karambolu i kontrowersjach

Wiktor Żuchowski

  • Formuła 2
25 maja 2025

Formuła 2 w Monako potrafi zaskakiwać. Nie inaczej było w wyścigu głównym, który przyniósł sporo emocji... niekoniecznie pozytywnych. Po kontrowersyjnym wyścigu zwyciężył Jak Crawford, przed Leonardo Fornarolim i Sebastianem Montoyą.

F3: Tsolov poza zasięgiem, Biliński drugi w Monako

Sport motorowy. F3: Tsolov poza zasięgiem, Biliński drugi w Monako

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 3
25 maja 2025

Nikola Tsolov od początku głównego wyścigu Formuły 3 w Monako utrzymał prowadzenie i pewnie wygrał uliczny klasyk. Roman Biliński mając tuż za sobą poważnych rywali, zdołał wybronić 2. miejsce.

Patronat medialny

  • Speedway Równe

  • Speedway Club Žarnovica

  • German Speedway Masters

  • Baltic Speedway League

Formuła 1

MKierowcaZespółPkt.
1.Oscar PiastriMcLaren161
2.Lando NorrisMcLaren158
3.Max VerstappenRed Bull136
4.George RussellMercedes99
5.Charles LeclercFerrari79
6.Lewis HamiltonFerrari63
7.Andrea Kimi AntonelliMercedes48
8.Alexander AlbonWilliams42
9.Esteban OconHaas20
10.Isack HadjarVisa Cash App RB15
11.Lance StrollAston Martin14
12.Carlos SainzWilliams12
13.Yuki TsunodaRed Bull10
14.Pierre GaslyAlpine7
15.Nico HulkenbergStake F1 Team6
16.Oliver BearmanHaas6
17.Liam LawsonVisa Cash App RB0
18.Fernando AlonsoAston Martin0
19.Jack DoohanAlpine0
20.Franco ColapintoAlpine0
21.Gabriel BortoletoStake F1 Team0

Formuła 2

MKierowcaZespółPkt.
1.Luke BrowningHitech TGR70
2.Alex DunneRodin Motorsport67
3.Leonardo FornaroliInvicta Racing64
4.Richard VerschoorMP Motorsport59
5.Jak CrawfordDAMS Lucas Oil56
6.Arvid LinbladCampos Racing51
7.Pepe MartiCampos Racing41
8.Victor MartinsART Grand Prix33
9.Dino BeganovicHitech TGR29
10.Gabriele MiniPrema Racing20
11.Sebastián MontoyaPrema Racing18
12.Kush MainiDAMS Lucas Oil15
13.Oliver GoetheMP Motorsport12
14.Roman StanekInvicta Racing12
15.Joshua DürksenAIX Racing11
16.Rafael VillagómezVan Amersfoort Racing4
17.Ritomo MiyataART Grand Prix3
18.Amaury CordeelTrident2
19.Sami MeguetounifTrident1
20.Cian ShieldsAIX Racing0
21.John BennettVan Amersfoort Racing0
22.Max EstersonTrident0

MotoGP

MKierowcaZespółPkt.
1.Marc MarquezDucati Lenovo Team196
2.Alex MarquezBK8 Gresini Racing MotoGP172
3.Francesco „Pecco” BagnaiaDucati Lenovo Team124
4.Franco MorbidelliPertamina Enduro VR46 Racing Team98
5.Johann ZarcoCastrol HRC Honda97
6.Fabio Di GiannantonioPertamina Enduro VR46 Racing Team88
7.Marco BezzecchiAprilia Racing69
8.Fabio QuartararoMonster Energy Yamaha MotoGP Team59
9.Pedro AcostaRed Bull KTM Factory Racing58
10.Fermin AldeguerBK8 Gresini Racing MotoGP56
11.Maverick VinalesRed Bull KTM Tech345
12.AI AguraTrackhouse MotoGP Team38
13.Luca MariniHonda HRC Castrol38
14.Brad BinderRed Bull KTM Factory Racing34
15.Enea BastianiniRed Bull KTM Tech331
16.Jack MillerPrima Pramac Yamaha MotoGP29
17.Alex RinsMonster Energy Yamaha MotoGP Team26
18.Raúl FernándezTrackhouse MotoGP Team19
19.Joan MirHonda HRC Castrol18
20.Takaaki NakagamiHonda HRC Test Team10
21.Lorenzo SavadoriAprilia Racing8
22.Augusto FernandezPrima Pramac Yamaha MotoGP3
23.Miguel OliveiraPrima Pramac Yamaha MotoGP2
24.Somkiat ChantraIDEMITSU Honda LCR0
25.Aleix EspargaroHonda HRC Test Team0
26.Jorge MartinAprilia Racing0

Wydawca:
IBO Media Dagmara Starzec
32-015 Stanisławice 318
e-mail: kontakt@speedwaynews.pl

  • Kontakt z redakcją
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Pokaż się u nas
  • Regulamin
  • Polityka Prywatności
  • Informacje o RODO
  • Zarejestruj się
  • O serwisie
  • Galerie zdjęć

2025 © speedwaynews.pl - Wszelkie prawa autorskie wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie informacji i tekstów zabronione