⨉
⨉
  • O serwisie
  • Współpraca i reklama
  • Autorzy
  • Kontakt
  • Regulamin serwisu
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Zaloguj się
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
F1 speedwaynews speedway
  • Formuła 1
    • Kalendarz Formuły 1
    • Składy zespołów Formuły 1 2025
  • MotoGP
    • Kalendarz MotoGP 2025
    • Tory MotoGP
  • Serie juniorskie
    • Formuła 2
    • Formuła 3
    • Formuła 4
    • Formuły regionalne
  • Serie juniorskie z Polakami
    • Wyniki
  • Kącik ciekawostek
    • Historia Formuły
    • Kariery
    • Polacy w Formule
    • Tory
  • Inne wyścigi
  • Wywiady
Zakończona
- Logo Kwalifikacje do GP Japonii F1 2025
05.04.2025 08:00
Zakończona
 Logo F1 GP Chin 2025
23.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do GP Chin F1 2025
22.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Sprint przed GP Chin 2025
22.03.2025 03:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do sprintu GP Chin F1 2025
21.03.2025 08:30
Strona główna » Zmiany przepisów MotoGP. Newsy przed GP Francji

Zmiany przepisów MotoGP. Newsy przed GP Francji

  • Formuła 1
  • MotoGP
8 maja 2025 Ten artykuł przeczytasz w 10 minut

Igor Długosz

Zmiany przepisów MotoGP. Newsy przed GP Francji

W czasie pomiędzy GP Hiszpanii a GP Francji, MotoGP zatwierdziło wiele ciekawych zmian regulaminu. Oprócz tego, otrzymaliśmy nowe informacje na temat stanu zdrowia kilku zawodników. Oto newsowe podsumowanie tygodnia przed szóstą rundą sezonu.

Skutki zagrywki Marqueza

MotoGP prędko zareagowało na zamieszanie, którego byliśmy świadkami na starcie tegorocznego Grand Prix Ameryk. W ramach przypomnienia – ośmiokrotny mistrz świata tuż przed rozpoczęciem okrążenia formującego pobiegł sprintem do alei serwisowej. Hiszpan w ostatniej chwili postanowił zmienić motocykl na ten, który miał założone slicki zamiast deszczówek. W jego ślady poszło wielu innych zawodników, co wywołało kompletny chaos oraz odwołanie startu. Jak się okazało, sędziowie złamali w ten sposób regulamin, gdyż pola startowe nie opuściło wystarczająco wielu zawodników, aby wymusić wstrzymanie procedury startowej. Natomiast Marquez przyznał się, że jego działanie było celowe. Zaledwie miesiąc później, tuż przed GP Francji, potwierdzono zmiany przepisów w tym zakresie.

Zasada o odwołaniu startu, której sędziowie nie uszanowali w Teksasie, pozostaje dokładnie taka sama. Zaostrzono jednak karę za rozpoczęcie okrążenia formującego z alei serwisowej. Zawodnicy będą musieli dwa razy, a nie jak dotychczas, tylko raz, pokonać nitkę „Long Lap”. Powinno to zniechęcić od tej ryzykownej strategii. Podczas tegorocznego GP Ameryk nikt jednak nie otrzymał kary ze względu na odwołanie startu. Sędziowie będą musieli zatem w takich sytuacjach bardziej się pilnować.

Dodatkowe testy dla kontuzjowanych zawodników

Start tegorocznej kampanii Jorge Martina to istny koszmar. Hiszpan doznał kontuzji już podczas pierwszego dnia testów w Malezji, a następnie jego powrót przedłużył się jeszcze bardziej przez kolejny uraz. Urzędujący mistrz świata wykonał swój debiut dla Aprilii dopiero w Katarze, praktycznie bez doświadczenia na motocyklu RS-GP. Przed tym wyścigiem marka z Noale poprosiła o możliwość zorganizowania dla Martina specjalnych, prywatnych testów, aby mógł się on odnaleźć za kierownicą. MotoGP oraz każdy ze startujących w mistrzostwach producentów wydał na to zgodę – poza jednym. Ducati zawetowało wniosek Aprilii, co niektórzy uważają za pstryczek w nos zawodnika, który odebrał im plakietkę z numerem #1.

Organizatorom serii bardzo spodobał się jednak pomysł testów dla wracających do ścigania motocyklistów. W trybie natychmiastowym zostały one dodane do MotoGP. O specjalny dzień prywatnych jazd będą mogli ubiegać się zawodnicy, którzy:

– nie wzięli udziału w wydarzeniu MotoGP od co najmniej 45-ciu dni

– opuścili ostatnie 3 wydarzenia z rzędu.

Do „wydarzeń” zalicza się nie tylko Grand Prix, ale również oficjalne sesje testowe MotoGP. Testy, które mają miejsce w poniedziałek po wyścigu nie są traktowane jako oddzielny event. Jeżeli chodzi o wybór toru, zawodnicy nie mogą wykonać swojego powrotu na obiekcie organizującym Grand Prix w trakcie najbliższych ośmiu tygodni lub w później części rozpoczętego sezonu. Tor musi także spełniać wymogi koncesyjne dla danego producenta. W trakcie tych 1-dniowych testów wracający po kontuzji zawodnik uzyska dostęp do trzech kompletów opon. Jego producent będzie musiał je odliczyć od wyznaczonej dla niego przed sezonem alokacji ogumienia na testy.

Motocykle 2027 poczekają na swój debiut

Zmiana ta nie została oficjalnie wprowadzona do regulaminu, lecz uzgodnili ją między sobą producenci. Zrewolucjonizowane motocykle na sezon 2027, które zawierają silniki 850cc, nie będą mogły być testowane przed końcem aktualnego sezonu. Jest to sposób na ograniczenie wydatków, co z pewnością zadowoli KTM-a.

Decyzja ta nie będzie miała wpływu na debiut opon Pirelli. Włoski dostawca ogumienia dołączy do MotoGP od 2027 roku, lecz pierwsze testy jego produktu zostaną przeprowadzone już niedługo. Zespoły spotkają się na torze Aragon z przerobionymi motocyklami aktualnej generacji. Nadal będą je zasilać silniki o pojemności 1000cc, lecz zabraknie w nich systemów opuszczania zawieszenia, a wszelkie elementy aerodynamiczne zostaną ograniczone. W ten sposób Pirelli sprawdzi swoje opony na maszynach imitujących motocykle 2027. Data tego testu nie została jeszcze wyznaczona.

Oliveira wraca na motocykl w GP Francji…

Gdyby nowe przepisy odnośnie post-kontuzyjnych testów weszły w życie odrobinę wcześniej, to już mógłby z nich skorzystać Miguel Oliveira. Pod względem zdrowotnym, jest on jednym z najbardziej pechowych zawodników we współczesnej historii MotoGP. Portugalczyk aż pięciokrotnie doznał kontuzji w przeciągu ostatnich trzech lat. Każdy z tych urazów był skutkiem kolizji niewinnego Oliveiry z rywalem. Tym razem do uszczerbku na zdrowiu 30-latka przyczynił się Fermin Aldeguer, który uderzył swojego przeciwnika podczas sprintu w Argentynie.

Oliveira odsiedział niecałe 2 miesiące przez zwichnięte więzadło mostkowo-obojczykowe w lewym ramieniu. W tym czasie zastępował go zawodnik testowy Yamahy, Augusto Fernandez. Od GP Francji obowiązki Hiszpana ponownie dotyczyć będą wyłącznie rozwoju motocykla. Swój proces adaptacji do Yamahy kontynuować natomiast będzie Oliveira, który jeszcze przed urazem zaliczył wymagający start sezonu 2025.

Podczas nadchodzącego GP Francji on oraz Jack Miller będą jeździć motocyklem YZR-M1 ze specjalnym malowaniem. Pramac przygotował nowe barwy na domowy wyścig ich głównego sponsora, Alpine. Zostaną one odsłonięte w niedzielę przed wyścigiem.

… a Chantra z niego zsiada

Na weekend MotoGP z pełną stawką jeszcze w tym roku poczekamy. Nie dość, że Jorge Martin kontynuuje rehabilitację po kolejnym, okropnym wypadku w Katarze, kontuzji doznał też Somkiat Chantra. Zawodnik LCR przeszedł w ostatnich dniach operację, której celem było pozbycie się zespołu ciasnoty przedziałów powięziowych – czyli tzw. „arm pump’a”. Jest to dość powszechny problem zdrowotny wśród motocyklistów. Taj nie czuje się na siłach, aby wrócić za kierownicę już w GP Francji. To być może tłumaczy jego bardzo słabe osiągi w USA, Katarze i Hiszpanii.

Dokładnie taki sam zabieg przeszedł również rozczarowujący w ostatnim okresie Pedro Acosta. Hiszpan jest jednak gotowy do rywalizacji. Testy medyczne przed startem weekendu przeszedł również Franco Morbidelli, który zakończył swój udział w GP Hiszpanii poważną kraksą.

Harmonogram oraz informacje na temat transmisji z GP Francji MotoGP znajdziecie tutaj.

Aby nie przegapić najciekawszych artykułów kliknij obserwuj speedwaynews.pl na Google News

Obserwuj nas!
  • Tagi
  • MotoGP
  • MotoGP 2025

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Powiązane artykuły

GP Holandii MotoGP: Jeden Marquez na podium, drugi w szpitalu

GP Holandii MotoGP: Jeden Marquez na podium, drugi w szpitalu

Igor Długosz

  • Formuła 1
29 czerwca 2025

GP Holandii MotoGP może mieć poważne konsekwencje dla losów tegorocznego tytułu mistrzowskiego. Jeden z potencjalnych pretendentów doznał kontuzji po groźnym wypadku w Assen.

Sprint GP Holandii MotoGP: Klasyka gatunku

Sprint GP Holandii MotoGP: Klasyka gatunku

Igor Długosz

  • Formuła 1
28 czerwca 2025

Sobota na torze Assen potwierdziła stereotypy w MotoGP. Fabio Quartararo jest motocyklowym Charlesem Leclerciem, a Alex Marquez nie potrafi ścigać się z własnym bratem.

GP Włoch: Marquez ograł Bagnaię na Mugello

Motorsport: GP Włoch: Marquez ograł Bagnaię na Mugello

Grzegorz Piotrowicz

  • MotoGP
22 czerwca 2025

Tor Mugello dał nam kapitalny pojedynek pomiędzy braćmi Marquez, a Bagnaią. GP Włoch MotoGP rozstrzygnęło już mniejszą ilością błędów popełnionych przez Marca Marqueza.

Kwalifikacje & Sprint GP Włoch MotoGP: Setka Marqueza

Kwalifikacje & Sprint GP Włoch MotoGP: Setka Marqueza

Igor Długosz

  • Formuła 1
21 czerwca 2025

Mugello należy do jednego z gorszych obiektów w portfolio Marca Marqueza. Fakt, że swoje setne pole position w mistrzostwach świata wywalczył właśnie na tym torze jest zatem odrobinę ironiczny. Wzgórza Toskanii nie sprzyjały mu również na starcie sprintu, a mimo to odniósł kolejne imponujące zwycięstwo.

Milan Pawelec pojedzie w GP Czech. Dzika karta dla Polaka

Motorsport. Milan Pawelec pojedzie w GP Czech. Dzika karta dla Polaka

Grzegorz Piotrowicz

  • Serie juniorskie z Polakami
18 czerwca 2025

Milan Pawelec w tym roku przesiadł się na motocykl kategorii Moto2. Głównym jego programem są starty w Mistrzostwach Europy, ale w lipcu zadebiutuje on też w Mistrzostwach Świata podczas GP Czech.

Toprak Razgatlioglu oficjalnie w MotoGP. Sensacyjny transfer

Motorsport: Toprak Razgatlioglu oficjalnie w MotoGP. Sensacyjny transfer

Grzegorz Piotrowicz

  • MotoGP
10 czerwca 2025

Sensacja się wydarzyła w MotoGP! Po wielu latach przymiarek i spekulacji do stawki w barwach Yamahy Pramac dołączy popularny zawodnik World Superbike, Toprak Razgatlioglu.

MotoGP: Marquez wygrał sprint GP Aragonii. Fatalnie Bagnaia

Motorsport. MotoGP: Marquez wygrał sprint GP Aragonii. Fatalnie Bagnaia

Grzegorz Piotrowicz

  • MotoGP
7 czerwca 2025

Sprint w Aragonii poszedł zdecydowanie po myśli fabrycznego zawodnika Ducati. Pomimo słabego startu, zdołał on wrócić na prowadzenie i obronić zwycięstwo przed bratem.

Jorge Martin właśnie mógł zamordować swoją karierę | Felieton

Jorge Martin właśnie mógł zamordować swoją karierę | Felieton

Igor Długosz

  • Formuła 1
30 maja 2025

Nawet zwycięstwo Marco Bezzecchiego na Silverstone nie wystarczyło do przekonania Jorge Martina. Urzędujący mistrz świat potwierdził swoją szokującą decyzję, aby odejść z Aprilii po sezonie 2025. Ten ruch ma poważne konsekwencje, które mogą ciągnąć się za nimi aż do końca kariery.

Bezzecchi wygrał GP Wielkiej Brytanii. Marquezowie na deskach

Motorsport. Bezzecchi wygrał GP Wielkiej Brytanii. Marquezowie na deskach

Grzegorz Piotrowicz

  • MotoGP
25 maja 2025

Niedzielne zmagania stały pod znakiem zamieszania, które wywołał rozlany olej. W przerywanej czerwoną flagą rywalizacji najlepiej poradził sobie Marco Bezzecchi z Aprilii. Natomiast znów świetnie zaprezentowali się dwaj francuscy motocykliści na Hondzie i Yamasze.

Sprint MotoGP Silverstone: Alex wreszcie pokonał starszego brata

Sprint MotoGP Silverstone: Alex wreszcie pokonał starszego brata

Igor Długosz

  • Formuła 1
24 maja 2025

Dominacja Marca Marqueza w tegorocznych sprintach nareszcie została przerwana. Rodzina Marquezów wciąż posiada jednak monopol na sobotnie wyścigi MotoGP w 2025 roku. Duet Hiszpanów pokonał Fabio Quartararo, który po raz trzeci z rzędu zdobył jakże imponujące pole position.

Patronat medialny

  • Speedway Równe

  • Speedway Club Žarnovica

  • German Speedway Masters

  • Baltic Speedway League

Formuła 1

MKierowcaZespółPkt.
1.Oscar PiastriMcLaren234
2.Lando NorrisMcLaren226
3.Max VerstappenRed Bull165
4.George RussellMercedes147
5.Charles LeclercFerrari119
6.Lewis HamiltonFerrari103
7.Andrea Kimi AntonelliMercedes63
8.Alexander AlbonWilliams46
9.Nico HulkenbergStake F1 Team37
10.Esteban OconHaas23
11.Isack HadjarVisa Cash App RB21
12.Lance StrollAston Martin20
13.Pierre GaslyAlpine19
14.Fernando AlonsoAston Martin16
15.Carlos SainzWilliams13
16.Liam LawsonVisa Cash App RB12
17.Yuki TsunodaRed Bull10
18.Oliver BearmanHaas6
19.Gabriel BortoletoStake F1 Team4
20.Franco ColapintoAlpine0
21.Jack DoohanAlpine0

Formuła 2

MKierowcaZespółPkt.
1.Richard VerschoorMP Motorsport114
2.Alex DunneRodin Motorsport90
3.Jak CrawfordDAMS Lucas Oil88
4.Leonardo FornaroliInvicta Racing86
5.Luke BrowningHitech TGR83
6.Arvid LindbladInvicta Racing79
7.Pepe MartiCampos Racing67
8.Sebastián MontoyaPrema Racing53
9.Victor MartinsART Grand Prix49
10.Dino BeganovicHitech TGR31
11.Roman StanekInvicta Racing23
12.Kush MainiDAMS Lucas Oil21
13.Gabriele MiniPrema Racing21
14.Joshua DürksenAIX Racing19
15.Oliver GoetheMP Motorsport12
16.Rafael VillagómezVan Amersfoort Racing10
17.Ritomo MiyataART Grand Prix6
18.Amaury CordeelTrident2
19.Sami MeguetounifTrident2
20.Cian ShieldsAIX Racing0
21.Max EstersonTrident0
22.John BennettVan Amersfoort Racing0

MotoGP

MKierowcaZespółPkt.
1.Marc MarquezDucati Lenovo Team307
2.Alex MarquezBK8 Gresini Racing MotoGP239
3.Francesco „Pecco” BagnaiaDucati Lenovo Team181
4.Franco MorbidelliPertamina Enduro VR46 Racing Team139
5.Fabio Di GiannantonioPertamina Enduro VR46 Racing Team136
6.Marco BezzecchiAprilia Racing121
7.Johann ZarcoCastrol Honda LCR101
8.Pedro AcostaRed Bull KTM Factory Racing98
9.Fermin AldeguerBK8 Gresini Racing MotoGP81
10.Maverick VinalesRed Bull KTM Tech369
11.Fabio QuartararoMonster Energy Yamaha MotoGP Team67
12.AI AguraTrackhouse MotoGP Team49
13.Brad BinderRed Bull KTM Factory Racing47
14.Raúl FernándezTrackhouse MotoGP Team44
15.Enea BastianiniRed Bull KTM Tech342
16.Luca MariniHonda HRC Castrol38
17.Alex RinsMonster Energy Yamaha MotoGP Team35
18.Jack MillerPrima Pramac Yamaha MotoGP33
19.Joan MirHonda HRC Castrol32
20.Takaaki NakagamiHonda HRC Test Team10
21.Lorenzo SavadoriAprilia Racing8
22.Augusto FernandezPrima Pramac Yamaha MotoGP6
23.Miguel OliveiraPrima Pramac Yamaha MotoGP6
24.Somkiat ChantraIDEMITSU Honda LCR1
25.Aleix EspargaroHonda HRC Test Team0
26.Jorge MartinAprilia Racing0

Wydawca:
IBO Media Dagmara Starzec
32-015 Stanisławice 318
e-mail: kontakt@speedwaynews.pl

  • Kontakt z redakcją
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Pokaż się u nas
  • Regulamin
  • Polityka Prywatności
  • Informacje o RODO
  • Zarejestruj się
  • O serwisie
  • Galerie zdjęć

2025 © speedwaynews.pl - Wszelkie prawa autorskie wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie informacji i tekstów zabronione