⨉
⨉
  • O serwisie
  • Współpraca i reklama
  • Autorzy
  • Kontakt
  • Regulamin serwisu
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Zaloguj się
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
F1 speedwaynews speedway
  • Formuła 1
    • Kalendarz Formuły 1
    • Składy zespołów Formuły 1 2025
  • MotoGP
    • Kalendarz MotoGP 2025
    • Tory MotoGP
  • Serie juniorskie
    • Formuła 2
    • Formuła 3
    • Formuła 4
    • Formuły regionalne
  • Serie juniorskie z Polakami
    • Wyniki
  • Kącik ciekawostek
    • Historia Formuły
    • Kariery
    • Polacy w Formule
    • Tory
  • Inne wyścigi
  • Wywiady
Zakończona
- Logo Kwalifikacje do GP Japonii F1 2025
05.04.2025 08:00
Zakończona
 Logo F1 GP Chin 2025
23.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do GP Chin F1 2025
22.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Sprint przed GP Chin 2025
22.03.2025 03:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do sprintu GP Chin F1 2025
21.03.2025 08:30
Strona główna » Charles Leclerc: Mieliśmy szczęście. Oba Ferrari z problemami

Charles Leclerc: Mieliśmy szczęście. Oba Ferrari z problemami

  • Formuła 1
3 czerwca 2025 Ten artykuł przeczytasz w 8 minut

Wiktoria Żupińska

Charles Leclerc: Mieliśmy szczęście. Oba Ferrari z problemami

Charles Leclerc miał szczęście w Grand Prix Hiszpanii. Przyznał, że bez neutralizacji nie zdobyłby podium. Okazuje się, że oba Ferrari miały problem w wyścigu.

Charles Leclerc zaryzykował

Charles Leclerc zdobył trzecie podium dla Ferrari w Grand Prix w tym sezonie. W kwalifikacjach postanowił zaryzykować i postawić na niekonwencjonalną strategię. Wykonał tylko jedno okrążenie pomiarowe w Q3 na nowych oponach miękkich, co wystarczyło na 7. miejsce startowe.

Monakijczyk chciał zachować dwa komplety nowych opon pośrednich, aby mieć przewagę w wyścigu. W sobotę wyjawił dziennikarzom, że to był jego własny pomysł, a zespół namawiał go do innego planu.

🗣️ "I take full responsibility for the way that qualifying has gone. It was my choice."

Only one run in Q3 for Leclerc – but he hopes it opens things up for him a little more tyre wise for tomorrow's race: pic.twitter.com/VMJXqZtqc6

— The Race (@wearetherace) May 31, 2025

– Myślę, że z dwoma kompletami w Q3 jest łatwiej. Prawdopodobnie znalazłbym czas. Jak dużo, nie wiem. Sądzę, że było trochę więcej chmur [pod koniec sesji – przyp. red.]. Ale biorę pełną odpowiedzialność za to jak wyszły kwalifikacje. To był mój wybór, żeby wyjechać w połowie [sesji], a zespół namawiał, żebym pojechał pod koniec. Nadal chciałem mieć plan B w razie, gdyby jedno okrążenie nie poszło zgodnie z oczekiwaniami, [popełniłbym] błąd czy cokolwiek, [mieć] szansę na drugi przejazd. Także to moja wina. I podjąłem te wszystkie decyzje, żeby mieć lepsze opony na jutrzejszy wyścig. Jeżeli jutro mamy bardzo zły wyścig, to będę musiał wziąć odpowiedzialność za zły weekend. Jeżeli pójdzie dobrze, to będę szczęśliwy mogąc wziąć na siebie zasługę popchnięcia zespołu w jedną stronę, ale tylko czas pokaże – tłumaczył mediom w sobotę.

Ryzyko to za mało

Charles Leclerc dobrze wystartował i wyprzedził George’a Russella, podobnie jak jego kolega zespołowy. Zamienił się miejscami z Lewisem Hamiltonem, bo miał lepsze tempo. Szczególnie dobrze radził sobie podczas pierwszego stintu na pośrednich oponach, lecz na drugim trochę gorzej. Jak sam jednak przyznał, bez neutralizacji nie wystarczyłoby to na zdobycie podium.

– Dzisiaj stanęliśmy na podium, bo mieliśmy szczęście z samochodem bezpieczeństwa. Poza tym myślę, że zajęlibyśmy czwarte miejsce. Więc nie sądzę, żebym miał dużo więcej pewności siebie, żeby konsekwentnie finiszować na podium. Ale tak, zbliżamy się do tego. Chyba zaczynamy rozumieć samochód, jak możemy go ustawić, żeby wyciągnąć z niego maksimum. Ale nadal musimy iść w dość ekstremalnych kierunkach, co nie jest przyjemne do jazdy. Więc jeśli nie będziemy mieć ulepszeń w najbliższym czasie, myślę, że będzie trudno regularnie walczyć o podia – wyjawił na konferencji prasowej po Grand Prix Hiszpanii.

A well deserved podium finish for @Charles_Leclerc 🏆 pic.twitter.com/1VbiL3ciwo

— Scuderia Ferrari HP (@ScuderiaFerrari) June 1, 2025

Charles Leclerc ukończył wyścig na podium, bo wyprzedził Maxa Verstappena po restarcie. Kierowca Ferrari wyjawił, że w momencie, gdy zobaczył, że mistrz świata ma twarde opony, wiedział, że 3 miejsce jest możliwe do zdobycia. Musiał jednak szybko działać. Zderzył się z Holendrem na prostej, za co obaj zostali wezwani do sędziów, ale nie otrzymali kary.

– Cóż, mam na myśli, że od momentu, gdy dowiedziałem się, że Max ma twardą oponę, pomyślałem: »OK, to nie jest świetna opona na ostatnie pięć okrążeń«, zwłaszcza jeśli nie ma żadnego oszczędzania [opon – przyp. red.] lub czegokolwiek. Więc wiedziałem, że to dla mnie pełny atak i że jest szansa na finisz na podium. Max jechał z dużym zaangażowaniem w ostatnim zakręcie, stracił tył na wyjściu, a potem jechaliśmy praktycznie obok siebie i byłem bardzo szczęśliwy, że zająłem trzecie miejsce. A potem dotknęliśmy się na prostej do pit stopu – podsumował Leclerc.

Nie tylko Lewis Hamilton miał problem

Jak się okazało, Lewis Hamilton miał problem podczas drugiego stintu. Mistrz świata skarżył się na problemy z balansem. Skończył na szóstym miejscu po tym jak wyprzedził go Nico Hülkenberg. Nie tylko on jeden miał problemy z SF-25.

Charles 🗣️ "We still have a lot of work to do and are not yet as fast as we want to be, but now we head home to reset and push to come back stronger in the coming races."

Back in Maranello after the triple header with 2 podiums 💪

— Scuderia Ferrari HP (@ScuderiaFerrari) June 1, 2025

Toto Wolff powiedział, że podczas ostatnich okrążeń z bolidu Charlesa Leclerca wyciekał olej. Fred Vasseur jednak zaprzeczył. Potwierdził za to, że usterka się pojawiła, ale nie znają jej przyczyny.

– Mieliśmy też mały problem z drugim samochodem, ale nie z olejem. Nie wiem, skąd to się bierze, z samochodu. Tego nie wiem – odpowiedział szef zespołu.

Ferrari pracuje nad wprowadzeniem znaczącego pakietu ulepszeń. Nowe tylne zawieszenie ma pomóc z odblokowaniem potencjału bolidu. Początkowo poprawki planowano dopiero na Grand Prix Wielkiej Brytanii. Ostatnie reporty pokazują, że możemy zobaczyć nowe części już w Austrii, a niektóre nawet w Kanadzie.

Aby nie przegapić najciekawszych artykułów kliknij obserwuj speedwaynews.pl na Google News

Obserwuj nas!
  • Tagi
  • Charles Leclerc
  • F1
  • F1 2025
  • Ferrari
  • GP Hiszpanii
  • Scuderia Ferrari

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Powiązane artykuły

GP Węgier: Święto McLarena na Hungaroringu

GP Węgier: Święto McLarena na Hungaroringu

Adrian Drozdek

  • Formuła 1
3 sierpnia 2025

GP Węgier dostarczyło nam emocjonującą walkę o zwycięstwo w wykonaniu kierowców McLarena. Ostatecznie górą, dzięki strategii jednego pit stopu, był Lando Norris. Oscar Piastri naciskał go do samego końca. Za nimi z ostrej walki o najniższy stopień podium z Charlesem Leclerkiem wyszedł George Russell.

Ford w Formule 1. Od dominacji do marginalizacji

Ford w Formule 1. Od dominacji do marginalizacji

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
30 lipca 2025

Za sprawą współpracy z Red Bull Racing koncern Ford będzie znów obecny w Formule 1. Oznacza to kolejny amerykański akcent w Jedynce w ostatnim czasie. Ford jednak w przeciwieństwie do Haasa czy Cadillaca ma w niej wiele sukcesów, które warto przypomnieć.

GP Belgii: Pomarańczowa dominacja. Zmiana pozycji w McLarenie

GP Belgii: Pomarańczowa dominacja. Zmiana pozycji w McLarenie

Adrian Drozdek

  • Formuła 1
27 lipca 2025

Oscar Piastri dopisał sobie szóste zwycięstwo w sezonie 2025. Australijczyk wygrał GP Belgii dzięki dojrzałej jeździe i ograniu Lando Norrisa na samym początku wyścigu. Podium uzupełnił Charles Leclerc z Ferrari, który stoczył zaciętą walkę z Maxem Verstappenem.

Kwalifikacje GP Belgii: pierwszy rząd dla kierowców McLarena

Kwalifikacje GP Belgii: pierwszy rząd dla kierowców McLarena

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
26 lipca 2025

Sobotnie kwalifikacje do GP Belgii były kolejnym pokazem siły kierowców McLarena. Tym razem lepszą pozycję na starcie wywalczył Lando Norris. Niespodziewanie Max Verstappen nie znalazł się w TOP 3 sesji.

GP Belgii: Verstappen wygrał swój dwunasty sprint

GP Belgii: Verstappen wygrał swój dwunasty sprint

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
26 lipca 2025

Max Verstappen bardzo dobrze wykorzystał swoją okazję i wygrał sprint F1 po raz dwunasty. Oscar Piastri trzymał się bardzo blisko mistrza świata, jednak nie był w stanie go wyprzedzić przez blisko 15 okrążeń.

GP Belgii: Piastri i Verstappen w 1. rzędzie do sprintu

GP Belgii: Piastri i Verstappen w 1. rzędzie do sprintu

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
25 lipca 2025

Oscar Piastri zdominował piątkowe sesje do GP Belgii Formuły 1. Australijczyk ruszy z pole position do sobotniego sprintu na Spa-Francorchamps. Obok niego z 1. rzędu ruszy Max Verstappen.

Ferrari na najlepszej drodze do zwycięstw. Nadchodzi ich czas?

Ferrari na najlepszej drodze do zwycięstw. Nadchodzi ich czas?

Adrian Drozdek

  • Formuła 1
25 lipca 2025

Scuderia Ferrari zajmuje aktualnie drugie miejsce w klasyfikacji konstruktorów i to pomimo tego, że sezon 2025 nie układa się po ich myśli. Charles Leclerc i Lewis Hamilton nie wygrali jeszcze ani jednego wyścigu w tym roku. Według byłego kierowcy F1 i eksperta telewizyjnego, Jolyona Palmera, sytuacja szybko ulegnie zmianie.

Pierwsze zwycięstwo Ferrari w F1 – Silverstone 1951

Pierwsze zwycięstwo Ferrari w F1 – Silverstone 1951

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
14 lipca 2025

14 lipca to jeden z wyjątkowych dni w historii Ferrari. Właśnie tego dnia podczas GP Wielkiej Brytanii 1951 ekipa z Maranello osiągnęła swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Zawdzięcza to Argentyńczykowi José Froilánowi Gonzálezowi.

Helmut Marko podsumował współpracę z Christianem Hornerem

Helmut Marko podsumował współpracę z Christianem Hornerem

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
11 lipca 2025

Christian Horner od GP Belgii nie będzie już szefem zespołu Red Bull Racing. Dotychczasowe stanowisko zajmował przez 20 lat od momentu rebrandingu ekipy z Jaguara. Helmut Marko, doradca austriackiej ekipy, podsumował lata współpracy z Brytyjczykiem.

Wheatley: Od pewnego czasu uważam go za wyjątkowy talent

Wheatley: Od pewnego czasu uważam go za wyjątkowy talent

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
11 lipca 2025

Jonathan Wheatley, szef zespołu Sauber, docenił wyczyn Nico Hulkenberga podczas minionego GP Wielkiej Brytanii. Podkreślił przy tym, że nigdy nie wątpił w talent Niemca.

Patronat medialny

  • Speedway Równe

  • Speedway Club Žarnovica

  • German Speedway Masters

  • Baltic Speedway League

Formuła 1

MKierowcaZespółPkt.
1.Oscar PiastriMcLaren284
2.Lando NorrisMcLaren275
3.Max VerstappenRed Bull187
4.George RussellMercedes172
5.Charles LeclercFerrari151
6.Lewis HamiltonFerrari109
7.Andrea Kimi AntonelliMercedes64
8.Alexander AlbonWilliams54
9.Nico HulkenbergStake F1 Team37
10.Esteban OconHaas27
11.Fernando AlonsoAston Martin26
12.Lance StrollAston Martin26
13.Isack HadjarVisa Cash App RB22
14.Pierre GaslyAlpine20
15.Liam LawsonVisa Cash App RB20
16.Carlos SainzWilliams16
17.Gabriel BortoletoStake F1 Team14
18.Yuki TsunodaRed Bull10
19.Oliver BearmanHaas8
20.Franco ColapintoAlpine0
21.Jack DoohanAlpine0

Formuła 2

MKierowcaZespółPkt.
1.Richard VerschoorMP Motorsport114
2.Alex DunneRodin Motorsport90
3.Jak CrawfordDAMS Lucas Oil88
4.Leonardo FornaroliInvicta Racing86
5.Luke BrowningHitech TGR83
6.Arvid LindbladInvicta Racing79
7.Pepe MartiCampos Racing67
8.Sebastián MontoyaPrema Racing53
9.Victor MartinsART Grand Prix49
10.Dino BeganovicHitech TGR31
11.Roman StanekInvicta Racing23
12.Kush MainiDAMS Lucas Oil21
13.Gabriele MiniPrema Racing21
14.Joshua DürksenAIX Racing19
15.Oliver GoetheMP Motorsport12
16.Rafael VillagómezVan Amersfoort Racing10
17.Ritomo MiyataART Grand Prix6
18.Amaury CordeelTrident2
19.Sami MeguetounifTrident2
20.Cian ShieldsAIX Racing0
21.Max EstersonTrident0
22.John BennettVan Amersfoort Racing0

MotoGP

MKierowcaZespółPkt.
1.Marc MarquezDucati Lenovo Team307
2.Alex MarquezBK8 Gresini Racing MotoGP239
3.Francesco „Pecco” BagnaiaDucati Lenovo Team181
4.Franco MorbidelliPertamina Enduro VR46 Racing Team139
5.Fabio Di GiannantonioPertamina Enduro VR46 Racing Team136
6.Marco BezzecchiAprilia Racing121
7.Johann ZarcoCastrol Honda LCR101
8.Pedro AcostaRed Bull KTM Factory Racing98
9.Fermin AldeguerBK8 Gresini Racing MotoGP81
10.Maverick VinalesRed Bull KTM Tech369
11.Fabio QuartararoMonster Energy Yamaha MotoGP Team67
12.AI AguraTrackhouse MotoGP Team49
13.Brad BinderRed Bull KTM Factory Racing47
14.Raúl FernándezTrackhouse MotoGP Team44
15.Enea BastianiniRed Bull KTM Tech342
16.Luca MariniHonda HRC Castrol38
17.Alex RinsMonster Energy Yamaha MotoGP Team35
18.Jack MillerPrima Pramac Yamaha MotoGP33
19.Joan MirHonda HRC Castrol32
20.Takaaki NakagamiHonda HRC Test Team10
21.Lorenzo SavadoriAprilia Racing8
22.Augusto FernandezPrima Pramac Yamaha MotoGP6
23.Miguel OliveiraPrima Pramac Yamaha MotoGP6
24.Somkiat ChantraIDEMITSU Honda LCR1
25.Aleix EspargaroHonda HRC Test Team0
26.Jorge MartinAprilia Racing0

Wydawca:
IBO Media Dagmara Starzec
32-015 Stanisławice 318
e-mail: kontakt@speedwaynews.pl

  • Kontakt z redakcją
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Pokaż się u nas
  • Regulamin
  • Polityka Prywatności
  • Informacje o RODO
  • Zarejestruj się
  • O serwisie
  • Galerie zdjęć

2025 © speedwaynews.pl - Wszelkie prawa autorskie wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie informacji i tekstów zabronione