⨉
⨉
  • O serwisie
  • Współpraca i reklama
  • Autorzy
  • Kontakt
  • Regulamin serwisu
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Zaloguj się
af AF sq SQ am AM ar AR hy HY az AZ eu EU be BE bn BN bs BS bg BG ca CA ceb CEB ny NY zh-CN ZH-CN zh-TW ZH-TW co CO hr HR cs CS da DA nl NL en EN eo EO et ET tl TL fi FI fr FR fy FY gl GL ka KA de DE el EL gu GU ht HT ha HA haw HAW iw IW hi HI hmn HMN hu HU is IS ig IG id ID ga GA it IT ja JA jw JW kn KN kk KK km KM ko KO ku KU ky KY lo LO la LA lv LV lt LT lb LB mk MK mg MG ms MS ml ML mt MT mi MI mr MR mn MN my MY ne NE no NO ps PS fa FA pl PL pt PT pa PA ro RO ru RU sm SM gd GD sr SR st ST sn SN sd SD si SI sk SK sl SL so SO es ES su SU sw SW sv SV tg TG ta TA te TE th TH tr TR uk UK ur UR uz UZ vi VI cy CY xh XH yi YI yo YO zu ZU
af AF sq SQ am AM ar AR hy HY az AZ eu EU be BE bn BN bs BS bg BG ca CA ceb CEB ny NY zh-CN ZH-CN zh-TW ZH-TW co CO hr HR cs CS da DA nl NL en EN eo EO et ET tl TL fi FI fr FR fy FY gl GL ka KA de DE el EL gu GU ht HT ha HA haw HAW iw IW hi HI hmn HMN hu HU is IS ig IG id ID ga GA it IT ja JA jw JW kn KN kk KK km KM ko KO ku KU ky KY lo LO la LA lv LV lt LT lb LB mk MK mg MG ms MS ml ML mt MT mi MI mr MR mn MN my MY ne NE no NO ps PS fa FA pl PL pt PT pa PA ro RO ru RU sm SM gd GD sr SR st ST sn SN sd SD si SI sk SK sl SL so SO es ES su SU sw SW sv SV tg TG ta TA te TE th TH tr TR uk UK ur UR uz UZ vi VI cy CY xh XH yi YI yo YO zu ZU
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
F1 speedwaynews speedway
  • Formuła 1
    • Kalendarz Formuły 1
    • Składy zespołów Formuły 1 2025
  • MotoGP
    • Kalendarz MotoGP 2025
    • Tory MotoGP
  • Serie juniorskie
    • Formuła 2
    • Formuła 3
    • Formuła 4
    • Formuły regionalne
  • Serie juniorskie z Polakami
    • Wyniki
  • Kącik ciekawostek
    • Historia Formuły
    • Kariery
    • Polacy w Formule
    • Tory
  • Inne wyścigi
  • Wywiady
LIVE
Stelmet Falubaz Zielona Góra Logo
25:17
row-rybnik.png Logo
30.05.2025 18:00
LIVE
 Logo Finał SGP3 w Pradze
30.05.2025 17:00
Zakończona
- Logo Kwalifikacje do GP Japonii F1 2025
05.04.2025 08:00
Zakończona
 Logo F1 GP Chin 2025
23.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do GP Chin F1 2025
22.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Sprint przed GP Chin 2025
22.03.2025 03:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do sprintu GP Chin F1 2025
21.03.2025 08:30
Strona główna » Grand Prix Bahrajnu: Zwycięzcy i przegrani

Grand Prix Bahrajnu: Zwycięzcy i przegrani

  • Formuła 1
14 kwietnia 2025 Ten artykuł przeczytasz w 24 minuty

Wiktoria Żupińska

af AF sq SQ am AM ar AR hy HY az AZ eu EU be BE bn BN bs BS bg BG ca CA ceb CEB ny NY zh-CN ZH-CN zh-TW ZH-TW co CO hr HR cs CS da DA nl NL en EN eo EO et ET tl TL fi FI fr FR fy FY gl GL ka KA de DE el EL gu GU ht HT ha HA haw HAW iw IW hi HI hmn HMN hu HU is IS ig IG id ID ga GA it IT ja JA jw JW kn KN kk KK km KM ko KO ku KU ky KY lo LO la LA lv LV lt LT lb LB mk MK mg MG ms MS ml ML mt MT mi MI mr MR mn MN my MY ne NE no NO ps PS fa FA pl PL pt PT pa PA ro RO ru RU sm SM gd GD sr SR st ST sn SN sd SD si SI sk SK sl SL so SO es ES su SU sw SW sv SV tg TG ta TA te TE th TH tr TR uk UK ur UR uz UZ vi VI cy CY xh XH yi YI yo YO zu ZU
af AF sq SQ am AM ar AR hy HY az AZ eu EU be BE bn BN bs BS bg BG ca CA ceb CEB ny NY zh-CN ZH-CN zh-TW ZH-TW co CO hr HR cs CS da DA nl NL en EN eo EO et ET tl TL fi FI fr FR fy FY gl GL ka KA de DE el EL gu GU ht HT ha HA haw HAW iw IW hi HI hmn HMN hu HU is IS ig IG id ID ga GA it IT ja JA jw JW kn KN kk KK km KM ko KO ku KU ky KY lo LO la LA lv LV lt LT lb LB mk MK mg MG ms MS ml ML mt MT mi MI mr MR mn MN my MY ne NE no NO ps PS fa FA pl PL pt PT pa PA ro RO ru RU sm SM gd GD sr SR st ST sn SN sd SD si SI sk SK sl SL so SO es ES su SU sw SW sv SV tg TG ta TA te TE th TH tr TR uk UK ur UR uz UZ vi VI cy CY xh XH yi YI yo YO zu ZU
Grand Prix Bahrajnu: Zwycięzcy i przegrani

Oscar Piastri wygrał czwartą rundę F1, a tuż za nim dojechał George Russell. Okropny weekend zaliczył Max Verstappen w Red Bullu. Aston Martin pokazał się z najgorszej strony. Kto wykorzystał swoje szanse, a kto rozczarował w Bahrajnie?

Grand Prix Bahrajnu: Zwycięzcy

Oscar Piastri

Fenomenalne okrążenie kwalifikacyjne, które zapewniło mu drugie w tym sezonie i karierze pole position. Zaliczył bardzo udany weekend, podczas gdy jego kolega zespołowy ponownie miał problemy. Lando Norris nie ukrywał po kwalifikacjach, że nie spisał się wystarczająco dobrze. Posunął się nawet do stwierdzenia, że wyglądało to tak, jakby nigdy nie jeździł bolidem F1.

Brytyjczyk znany jest z otwartej krytyki wobec siebie, ale od początku roku również uparcie powtarza, że McLaren wcale nie jest tak szybki, jak powszechnie się uważa. Australijczyk tymczasem ma zupełnie odmienne zdanie i nawet przyznał, że nie będzie udawał, że MCL39 nie jest najlepszym bolidem. Cieszy go fakt, że zespół zbudował tak dobry samochód i z niego korzysta. Oscar Piastri przez cały weekend nie popełnił żadnego błędu i kontynuuje bardzo dobry start sezonu. Jego opanowanie i stonowane reakcje emocjonalne sugerują, że ma przewagę nad Norrisem jeżeli chodzi o stronę mentalną.

Mega pic.twitter.com/tVDLG2zoEu

— Oscar Piastri (@OscarPiastri) April 13, 2025

W zeszłym sezonie ewidentnie odstawał od niego w kwalifikacjach, ale widać, że popracował nad tym przez zimę. Z pewnością jest teraz jednym z faworytów o sięgnięcie po mistrzostwo świata kierowców, a nawet bardziej niż jego kolega zespołowy, który ma wyraźne trudności z wydobyciem pełni potencjału MCL39.

George Russell

Kierowca Mercedesa po raz trzeci w sezonie stanął na podium. W zeszłym roku zdecydowanie pokonał Lewisa Hamiltona w kwalifikacjach, ale nadal przejawiał problemy z utrzymaniem konkurencyjności na dystansie wyścigu. Za szybko zużywał opony, szczególnie w pierwszym stincie, co rzutowało na jego wyniki i pozwalało 7-krotnemu mistrzowi świata nadrobić straty z pozycji startowych. Na podstawie pierwszych czterech rund można zauważyć, że poprawił się w tym aspekcie, sprawnie przejmując rolę lidera zespołu.

George Russell właściwie nie popełnił żadnego błędu podczas całego weekendu. W16 jest obecnie drugim najszybszym bolidem, jak przyznał sam Toto Wolff. Brytyjczyk praktycznie we wszystkich przypadkach dotychczas wykorzystał pełnię potencjału i przewagę nad Ferrari. McLaren powinien zgarnąć 1-2 w kwalifikacjach i niedzielnym wyścigu, ale kierowca Mercedesa rozdzielił kolegów zespołowych.

George Russell Grand Prix Bahrajnu 2025 Mercedes F1
Fot. Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team

Startował z 3. pozycji po karze nałożonej również na Kimiego Antonellego, po tym jak Mercedes wypuścił ich z garażu za wcześnie. Na pierwszym okrążeniu wyprzedził Charlesa Leclerca i poradził sobie z problemami z elektroniką. Pod koniec wyścigu zaczęły mu szwankować hamulce, ale dowiózł drugie miejsce, jadąc 24 okrążenia na miękkich oponach.

Haas

Amerykańska stajnia nie zaczęła najlepiej sezonu. W Australii odkryli problem ze stabilnością bolidu w szybkich zakrętach, a Ollie Bearman dwukrotnie rozbił się podczas sesji treningowych. Od tego momentu Haas próbuje naprawić fundamentalną wadę w projekcie VF-25 i jak na razie idzie im bardzo dobrze. Wprowadzili jako pierwsi ulepszenia i wygląda na to, że ryzykowna decyzja, aby przywieźć nietestowaną porządnie podłogę do Japonii, okazała się słuszna. 

Saturday: Crashes out of qualifying
Sunday: Recovers brilliantly to finish P8

👏 @OconEsteban #F1 #BahrainGP pic.twitter.com/zPzHiWyayw

— Formula 1 (@F1) April 13, 2025

W sobotę wydawało się, że czeka ich trudne Grand Prix Bahrajnu. Ollie Bearman zakwalifikował się na ostatnim miejscu, a Esteban Ocon rozbił się podczas Q2. Zespołowi udało się naprawić bolid Francuza i startował bez konsekwencji z 14. lokaty. Sprytna strategia pozwoliła obu kierowcom nadrobić straty i dowieźć punkty, szczególnie Oconowi, który skutecznie podciął Verstappena. Bearman z kolei awansował z 20. pozycji i ostatecznie skończył na 10. Haas awansował na piąte miejsce w klasyfikacji konstruktorów.

Pierre Gasly

Alpine to kolejny zespół, który nieciekawie zaczął sezon. Po wprowadzeniu przez FIA surowszej dyrektywy ws. tzw. ,,mini-DRS”, ekipa otwarcie przyznała, że musieli dokonać zmian. Dyskwalifikacja Gasly’ego również nie pomogła. Japonia z kolei pokazała, że hybrydzie Renault brakuje mocy w porównaniu do konkurentów – obaj kierowcy stracili na prostych.

Pierre Gasly Alpine Grand Prix Bahrajnu 2025
Fot. BWT Alpine F1 Team

Grand Prix Bahrajnu przyniosło jednak pozytywną zmianę, szczególnie dla Pierre’a Gasly’ego, który zdobył pierwsze punkty dla zespołu. Wykręcił fenomenalny czas w Q3 i uplasował się na 5. miejscu (czwartym po karze dla Antonellego) przed Lando Norrisem, Lewisem Hamiltonem i Maxem Verstappenem. Dobrze nawigował wyścig i neutralizację, ostatecznie kończąc na siódmej pozycji, po tym jak Holender wyprzedził go na ostatnim okrążeniu.

Charles Leclerc

Nie jest to wymarzony start sezonu dla Charlesa Leclerca i Ferrari, ale Monakijczyk – z wyjątkiem sprintu w Chinach – maksymalizuje wszystkie okazje i pokazuje przewagę nad Lewisem Hamiltonem. Poszedł w innym kierunku niż kolega zespołowy jeżeli chodzi o ustawienia bolidu. Czuje się bardziej komfortowo w SF-25, któremu pomimo skutecznych poprawek wprowadzonych w Bahrajnie, nadal brakuje prędkości do McLarena.

Leclerc zrobił bardzo dobre okrążenie w kwalifikacjach w Q3, które zapewniło mu trzecie miejsce (ostatecznie drugie) i różnicę prawie 0,6 s nad Hamiltonem, który startował z 9. miejsca. Co prawda Russell wyprzedził go na starcie na miękkich oponach, ale przez większość wyścigu Monakijczyk miał szansę na podium, której umiejętnie bronił przed Lando Norrisem. Ostatecznie jednak stracił 3. miejsce, ustępując Brytyjczykowi w szybszym MCL39.

LAP 50/57

Can Norris get past Leclerc and claim the final podium place? #F1 #BahrainGP pic.twitter.com/Dj5nKyPF42

— Formula 1 (@F1) April 13, 2025

Yuki Tsunoda

Nowy kierowca Red Bulla zaczął może nie najlepiej w Japonii, ale stopniowo zyskuje pewność siebie w RB21. W Bahrajnie zakwalifikował się na 10. miejscu i skończył na 9. Nie tylko wszedł do Q3, ale osiągnął więcej niż Perez i Lawson w ostatnich sześciu wyścigach jako koledzy Maxa Verstappena – zdobył punkty.

Wynik Tsunody może nie robi wrażenia, jeśli weźmiemy pod uwagę, że Esteban Ocon w Haasie ukończył przed nim, ale pokazuje, że wykonuje to, czego kierownictwo Red Bulla od niego oczekuje. Jego zadaniem jest zdobywanie punktów i zbliżenie się do Verstappena jak najbardziej to możliwe. Japończyk przyznał, że nadal pracuje nad osiągnięciem pełnej zgodności i komfortu w bolidzie, ale jego wczorajszy wynik pokazuje, że jest na dobrej drodze.

Yuki Tsunoda scores Red Bull's first non-Verstappen points since the 2024 Las Vegas GP 🙌 pic.twitter.com/nBnVADcndd

— The Race (@wearetherace) April 13, 2025

Sam zespół wczoraj utrudniał swoim kierowców Grand Prix przez powolne pit stopy. Zepsuł im się system sygnalizacji świetlnej, który informuje o tym, czy można opuścić boks.

Grand Prix Bahrajnu: Przegrani

Aston Martin

Początkowe dobre wyniki Lance’a Strolla mogły nakreślić zbyt optymistyczny i fałszywy obraz prawdziwej sytuacji Astona Martina. Kanadyjczyk zdobył punkty dzięki przyzwoitej jeździe, ale też w dużym stopniu oportunistycznym okazjom – dobra strategia, neutralizacja i pomyłki innych kierowców w Australii oraz dyskwalifikacje Ferrari i Gasly’ego w Chinach. Od Japonii widzimy rzeczywistą formę AMR25, a ta nie jest najlepsza.

Aston Martin desperacko potrzebuje skutecznych ulepszeń, czego najlepszym dowodem jest fakt, że w Bahrajnie Alonso potrzebował trzech kompletów nowych opon, aby w ogóle przejść do Q2. Dwukrotny mistrz świata zapowiadał, że będzie to jeden z ich najgorszych wyścigów i miał rację. Dzięki dyskwalifikacji Hulkenberga, został wypromowany do 15. miejsca, Stroll natomiast dojechał na 18.

Aston Martin F1 Fernando Alonso Grand Prix Bahrajnu
Fot. Aston Martin Aramco F1 Team

Pierwszego dnia testów przedsezonowych bolid nie wyglądał najgorzej, szczególnie w rękach Hiszpana. Od tamtego czasu jest tylko gorzej, co widać wyraźnie gdy porównamy onboarda Alonso z testów i GP Bahrajnu. 43-latek musiał porządnie się napracować, żeby auto w ogóle skręciło, bo cierpi na dużą podsterowność. Aston Martin desperacko potrzebuje ulepszeń, które zapowiadane są na Miami i Imolę. Od ich skuteczności będzie zależeć czy do końca sezonu będą walczyć wyłącznie ze Stakiem. Ekipa z Silverstone musi pokazać, że nauczyła się dobrze działać po zmianach kadrowych i że potrafi rozwijać bolid w sezonie bez pomocy Adriana Neweya.

Red Bull

Austriacka ekipa ma wiele niekomfortowych pytań, na które musi odpowiedzieć po Grand Prix Bahrajnu. Helmut Marko zapowiadał, że powtórzenie sukcesu z Japonii będzie niemożliwe, a Max Verstappen, że Sakhir obnaży ich największe słabości. Tak się stało, a frustracja Holendra rosła przez cały weekend. RB21 nie miało przyczepności, było zbyt wolne i niestabilne. Wyjawił, że pozmieniali wszystkie ustawienia, żeby ,,odwrócić bolid do góry nogami”, ale w przeciwieństwie do zeszłego tygodnia, tym razem nie przyniosło to oczekiwanych rezultatów. 

Dodajmy do tego problemy z hamulcami, wolne pit stopy i wątpliwą strategię założenia Verstappenowi twardych opon, mimo że ewidentnie nie sprawowały się tak dobrze jak średnie C2. Nic dziwnego, że czterokrotny mistrz świata nie miał ochoty rozmawiać z zespołem. 

🗣️ "The position where I finished is, at the end of the day, the maximum that we could have done."

Max Verstappen thinks he maximised his result at the Bahrain GP – but it wasn't the *easiest* of journeys to get there: pic.twitter.com/I7mzObY4Zq

— The Race (@wearetherace) April 13, 2025

Ted Kravitz ze Sky Sports przekazał, że widział menedżer Holendra, który w ostrych słowach zrugał doradcę Red Bulla. Jeszcze wczoraj odbyło się pilne zebranie, w którym uczestniczyli Christian Horner, Helmut Marko, Pierre Waché i Paul Monaghan. Ekipa z Milton Keynes doskonale wie, że musi naprawić RB21, ale nie może też pozwolić sobie na błędy z pit stopami. Niedziałający system sygnalizacji świetlnej mógł ich o wiele więcej kosztować.

Lando Norris 

Lando Norris skończył na 3. miejscu i odrobił większość straty ze słabych kwalifikacji, ale raczej nie nazwie tego weekendu udanym. Powinien być co najmniej o jedno miejsce wyżej, a tak właściwie to walczyć o zwycięstwo. Jego kolega zespołowy pokazał się z najlepszej strony, nie popełnił żadnego błędu i kontrolował umiejętnie wyścig. Pokazał, że gotowy jest na walkę o mistrzostwo świata. Norris po raz kolejny rozczarował. W dodatku otrzymał 5 sekund kary, bo wyjechał bolidem poza obręb swojego pola startowego.

Lando Norris after qualifying P6 in Bahrain. pic.twitter.com/UqBuBcg8mB

— ESPN F1 (@ESPNF1) April 12, 2025

Norrisowi nie pomaga fakt, że nie czuje się w pełni pewny w bolidzie oraz jego wypowiedzi w mediach. Od paru tygodni zarzeka się, że MCL39 nie jest najszybszym bolidem i odpowiada na zaczepki Verstappena, wyzywając go do wypróbowania auta. Tymczasem Oscar Piastri otwarcie przyznaje, że McLaren zbudował najlepszy samochód i nie zamierza tego ukrywać. Korzysta też z jego potencjału.

Carlos Sainz/Williams

Weekend Carlosa Sainza rozpoczął się dobrze. Po raz pierwszy w sezonie przeszedł do Q3 i zakwalifikował się na 8. miejscu przed Lewisem Hamiltonem w Ferrari. Miał dobry start i dobrze radził sobie do czasu kolizji z Yukim Tsunodą, który wyrządził szkodę w jego bolidzie. Nie było sensu kontynuować wyścigu i musiał zjechać do garażu. Jakby tego mało, Hiszpan otrzymał 10 sekund i 2 punkty karne za wypchnięcie Kimiego Antonellego poza tor.

Points were on the cards, but an unfortunate end for the team.

Hear from Alex and Carlos after the Bahrain GP 🇧🇭 pic.twitter.com/tm8fsg77U1

— Atlassian Williams Racing (@WilliamsRacing) April 14, 2025

Jeżeli chodzi o Alexandra Albona, jego szanse na udany weekend zostały odebrane przez absurdalne działanie FIA. Okrążenie pomiarowe Nico Hulkenberga z Q1 zostało anulowane dopiero po zakończeniu następnej sesji. Uniemożliwiło to awans Albona do Q2 i powalczenie o miejsce w Q3. Jak przyznał kierowca Williamsa, miał szansę jeszcze zdobyć punkty w trakcie GP, lecz samochód bezpieczeństwa wyjechał w niefortunnym dla nich czasie.

Liam Lawson

Nowozelandczyk nadal przyzwyczaja się do bolidu Racing Bulls. Jego dotychczasowe występy pokazują, że Red Bull podjął dobrą decyzję o jego degradacji do juniorskiej ekipy. Yuki Tsunoda zdobył punkty w swoim drugim wyścigu z zespołem, a Liam Lawson zaliczył trudny weekend. Odpadł z Q1 po problemach z DRS i nie dorównywał Isackowi Hadjarowi przez cały weekend.

Następnie w niedzielnym Grand Prix pokazał się z najgorszej strony jeśli chodzi o jazdę. Najpierw zderzył się z Lancem Strollem, za co otrzymał 5 sekund kary i 1 punkt do superlicencji. Chwilę później podobnie zrobił z Nico Hulkenbergiem. Chciał wyprzedzić go po wewnętrznej, ale źle obliczył swoje zamiary i w niego wjechał. Sędziowie dali mu 10 sekund i 2 punkty karne.

Aby nie przegapić najciekawszych artykułów kliknij obserwuj speedwaynews.pl na Google News

Obserwuj nas!
  • Tagi
  • F1
  • F1 2025

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Powiązane artykuły

Treningi GP Hiszpanii: duet z Woking najszybszy | Podsumowanie

Treningi GP Hiszpanii: duet z Woking najszybszy | Podsumowanie

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
30 maja 2025

Piątkowe treningi do GP Hiszpanii należały do obu kierowców McLarena. Czasowo najlepszy w pierwszym treningu był Lando Norris, a w drugim Oscar Piastri. Blisko duetu w papajowych bolidach był Max Verstappen.

Red Bull Racing w Polsce. Wizyty mistrzów świata

Red Bull Racing w Polsce. Wizyty mistrzów świata

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
30 maja 2025

Red Bull Racing na przestrzeni lat pojawiał się w Polsce przy okazji ciekawych wydarzeń motorsportowych. Dziś przypomnimy je, w tym ubiegłoroczne Red Bull Speed Ways we Wrocławiu.

Wybory przesądzone? Mohammed Ben Sulayem posprzątał w FIA

Wybory przesądzone? Mohammed Ben Sulayem posprzątał w FIA

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
29 maja 2025

Prezydent FIA chce znowu startować na stanowisko. Otrzymał ogromne wsparcie od sojuszników. Mohammed Ben Sulayem twierdzi, że federacja zarabia za mało.

Jenson Button sugeruje zmiany w kontraktach kierowców

Jenson Button sugeruje zmiany w kontraktach kierowców

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
29 maja 2025

Jenson Button podczas rozmowy w Sky Sports F1 odniósł się do decyzji Alpine, które po 6 wyścigach sezonu zdecydowało się oddać fotel kierowcy wyścigowego Franco Colapinto na miejsce Jacka Doohana. Zdaniem Brytyjczyka kontrakty kierowców w tej materii powinny ulec zmianie.

Wakacje czy kariera – Newey miał duży ból głowy

Wakacje czy kariera – Newey miał duży ból głowy

Adrian Drozdek

  • Formuła 1
29 maja 2025

Najbardziej utytułowany inżynier w F1 przyznał otwarcie, że po zakończeniu współpracy z Red Bullem nie miał pojęcia, co będzie robił. Adrian Newey rozważał przejście na spokojną emeryturę i poświęcenie się swojej rodzinie, ale też wciąż czuł głód rywalizacji.

Brundle: posłużyli jako kozły ofiarne

Brundle: posłużyli jako kozły ofiarne

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
28 maja 2025

Martin Brundle, były kierowca Formuły 1, a obecnie jej komentator w Sky Sports, przedstawił na chłodno swoją perspektywę odnośnie wydarzeń z minionego GP Monako.

Kolejny kraj dołącza do afrykańskiego wyścigu o F1

Kolejny kraj dołącza do afrykańskiego wyścigu o F1

Adrian Drozdek

  • Formuła 1
28 maja 2025

Od dłuższego czasu mówi się o kandydaturach Republiki Południowej Afryki i Rwandy. Teraz do nich zdaje się dołączać Maroko, dla którego byłby to powrót do kalendarza po co najmniej 70 latach.

Binotto: oni mogą ponownie dominować

Binotto: oni mogą ponownie dominować

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
28 maja 2025

Mattia Binotto jest zdania, że zespół fabryczny Audi będzie dobrze przygotowany do sezonu 2026 pod kątem jednostki napędowej. Zaznacza jednak, że inna ekipa może mieć na tej płaszczyźnie przewagę nad resztą stawki.

Wheatley przyznaje: to wymaga analizy i przemyśleń

Wheatley przyznaje: to wymaga analizy i przemyśleń

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
27 maja 2025

Minione GP Monako mimo dwóch obowiązkowych postojów w boksie nie dostarczyło wielu emocji, za to pojawiły się kontrowersje. Wśród nich była kara nałożona na George'a Russella po ścięciu przez niego Szykany Nouvelle. Odniósł się do tego m.in. Jonathan Wheatley, szef zespołu Sauber.

Fernando Alonso został ambasadorem  Barcelona-Catalunya

Fernando Alonso został ambasadorem Barcelona-Catalunya

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
27 maja 2025

Fernando Alonso został ambasadorem toru Barcelona-Catalunya. Zwiększy to szanse na pozostanie obiektu w F1. Hiszpan robi przytyk w stronę Madringu.

Patronat medialny

  • Speedway Równe

  • Speedway Club Žarnovica

  • German Speedway Masters

  • Baltic Speedway League

Formuła 1

MKierowcaZespółPkt.
1.Oscar PiastriMcLaren161
2.Lando NorrisMcLaren158
3.Max VerstappenRed Bull136
4.George RussellMercedes99
5.Charles LeclercFerrari79
6.Lewis HamiltonFerrari63
7.Andrea Kimi AntonelliMercedes48
8.Alexander AlbonWilliams42
9.Esteban OconHaas20
10.Isack HadjarVisa Cash App RB15
11.Lance StrollAston Martin14
12.Carlos SainzWilliams12
13.Yuki TsunodaRed Bull10
14.Pierre GaslyAlpine7
15.Nico HulkenbergStake F1 Team6
16.Oliver BearmanHaas6
17.Liam LawsonVisa Cash App RB0
18.Fernando AlonsoAston Martin0
19.Jack DoohanAlpine0
20.Franco ColapintoAlpine0
21.Gabriel BortoletoStake F1 Team0

Formuła 2

MKierowcaZespółPkt.
1.Luke BrowningHitech TGR70
2.Alex DunneRodin Motorsport67
3.Leonardo FornaroliInvicta Racing64
4.Richard VerschoorMP Motorsport59
5.Jak CrawfordDAMS Lucas Oil56
6.Arvid LinbladCampos Racing51
7.Pepe MartiCampos Racing41
8.Victor MartinsART Grand Prix33
9.Dino BeganovicHitech TGR29
10.Gabriele MiniPrema Racing20
11.Sebastián MontoyaPrema Racing18
12.Kush MainiDAMS Lucas Oil15
13.Oliver GoetheMP Motorsport12
14.Roman StanekInvicta Racing12
15.Joshua DürksenAIX Racing11
16.Rafael VillagómezVan Amersfoort Racing4
17.Ritomo MiyataART Grand Prix3
18.Amaury CordeelTrident2
19.Sami MeguetounifTrident1
20.Cian ShieldsAIX Racing0
21.John BennettVan Amersfoort Racing0
22.Max EstersonTrident0

MotoGP

MKierowcaZespółPkt.
1.Marc MarquezDucati Lenovo Team196
2.Alex MarquezBK8 Gresini Racing MotoGP172
3.Francesco „Pecco” BagnaiaDucati Lenovo Team124
4.Franco MorbidelliPertamina Enduro VR46 Racing Team98
5.Johann ZarcoCastrol HRC Honda97
6.Fabio Di GiannantonioPertamina Enduro VR46 Racing Team88
7.Marco BezzecchiAprilia Racing69
8.Fabio QuartararoMonster Energy Yamaha MotoGP Team59
9.Pedro AcostaRed Bull KTM Factory Racing58
10.Fermin AldeguerBK8 Gresini Racing MotoGP56
11.Maverick VinalesRed Bull KTM Tech345
12.AI AguraTrackhouse MotoGP Team38
13.Luca MariniHonda HRC Castrol38
14.Brad BinderRed Bull KTM Factory Racing34
15.Enea BastianiniRed Bull KTM Tech331
16.Jack MillerPrima Pramac Yamaha MotoGP29
17.Alex RinsMonster Energy Yamaha MotoGP Team26
18.Raúl FernándezTrackhouse MotoGP Team19
19.Joan MirHonda HRC Castrol18
20.Takaaki NakagamiHonda HRC Test Team10
21.Lorenzo SavadoriAprilia Racing8
22.Augusto FernandezPrima Pramac Yamaha MotoGP3
23.Miguel OliveiraPrima Pramac Yamaha MotoGP2
24.Somkiat ChantraIDEMITSU Honda LCR0
25.Aleix EspargaroHonda HRC Test Team0
26.Jorge MartinAprilia Racing0

Wydawca:
IBO Media Dagmara Starzec
32-015 Stanisławice 318
e-mail: kontakt@speedwaynews.pl

  • Kontakt z redakcją
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Pokaż się u nas
  • Regulamin
  • Polityka Prywatności
  • Informacje o RODO
  • Zarejestruj się
  • O serwisie
  • Galerie zdjęć

2025 © speedwaynews.pl - Wszelkie prawa autorskie wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie informacji i tekstów zabronione