⨉
⨉
  • O serwisie
  • Współpraca i reklama
  • Autorzy
  • Kontakt
  • Regulamin serwisu
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Zaloguj się
af AF sq SQ am AM ar AR hy HY az AZ eu EU be BE bn BN bs BS bg BG ca CA ceb CEB ny NY zh-CN ZH-CN zh-TW ZH-TW co CO hr HR cs CS da DA nl NL en EN eo EO et ET tl TL fi FI fr FR fy FY gl GL ka KA de DE el EL gu GU ht HT ha HA haw HAW iw IW hi HI hmn HMN hu HU is IS ig IG id ID ga GA it IT ja JA jw JW kn KN kk KK km KM ko KO ku KU ky KY lo LO la LA lv LV lt LT lb LB mk MK mg MG ms MS ml ML mt MT mi MI mr MR mn MN my MY ne NE no NO ps PS fa FA pl PL pt PT pa PA ro RO ru RU sm SM gd GD sr SR st ST sn SN sd SD si SI sk SK sl SL so SO es ES su SU sw SW sv SV tg TG ta TA te TE th TH tr TR uk UK ur UR uz UZ vi VI cy CY xh XH yi YI yo YO zu ZU
af AF sq SQ am AM ar AR hy HY az AZ eu EU be BE bn BN bs BS bg BG ca CA ceb CEB ny NY zh-CN ZH-CN zh-TW ZH-TW co CO hr HR cs CS da DA nl NL en EN eo EO et ET tl TL fi FI fr FR fy FY gl GL ka KA de DE el EL gu GU ht HT ha HA haw HAW iw IW hi HI hmn HMN hu HU is IS ig IG id ID ga GA it IT ja JA jw JW kn KN kk KK km KM ko KO ku KU ky KY lo LO la LA lv LV lt LT lb LB mk MK mg MG ms MS ml ML mt MT mi MI mr MR mn MN my MY ne NE no NO ps PS fa FA pl PL pt PT pa PA ro RO ru RU sm SM gd GD sr SR st ST sn SN sd SD si SI sk SK sl SL so SO es ES su SU sw SW sv SV tg TG ta TA te TE th TH tr TR uk UK ur UR uz UZ vi VI cy CY xh XH yi YI yo YO zu ZU
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
F1 speedwaynews speedway
  • Formuła 1
    • Kalendarz Formuły 1
    • Składy zespołów Formuły 1 2025
  • MotoGP
    • Kalendarz MotoGP 2025
    • Tory MotoGP
  • Serie juniorskie
    • Formuła 2
    • Formuła 3
    • Formuła 4
    • Formuły regionalne
  • Serie juniorskie z Polakami
    • Wyniki
  • Kącik ciekawostek
    • Historia Formuły
    • Kariery
    • Polacy w Formule
    • Tory
  • Inne wyścigi
  • Wywiady
Zakończona
- Logo Kwalifikacje do GP Japonii F1 2025
05.04.2025 08:00
Zakończona
 Logo F1 GP Chin 2025
23.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do GP Chin F1 2025
22.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Sprint przed GP Chin 2025
22.03.2025 03:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do sprintu GP Chin F1 2025
21.03.2025 08:30
Strona główna » Grand Prix Bahrajnu: Zwycięzcy i przegrani

Grand Prix Bahrajnu: Zwycięzcy i przegrani

  • Formuła 1
14 kwietnia 2025 Ten artykuł przeczytasz w 24 minuty

Wiktoria Żupińska

af AF sq SQ am AM ar AR hy HY az AZ eu EU be BE bn BN bs BS bg BG ca CA ceb CEB ny NY zh-CN ZH-CN zh-TW ZH-TW co CO hr HR cs CS da DA nl NL en EN eo EO et ET tl TL fi FI fr FR fy FY gl GL ka KA de DE el EL gu GU ht HT ha HA haw HAW iw IW hi HI hmn HMN hu HU is IS ig IG id ID ga GA it IT ja JA jw JW kn KN kk KK km KM ko KO ku KU ky KY lo LO la LA lv LV lt LT lb LB mk MK mg MG ms MS ml ML mt MT mi MI mr MR mn MN my MY ne NE no NO ps PS fa FA pl PL pt PT pa PA ro RO ru RU sm SM gd GD sr SR st ST sn SN sd SD si SI sk SK sl SL so SO es ES su SU sw SW sv SV tg TG ta TA te TE th TH tr TR uk UK ur UR uz UZ vi VI cy CY xh XH yi YI yo YO zu ZU
af AF sq SQ am AM ar AR hy HY az AZ eu EU be BE bn BN bs BS bg BG ca CA ceb CEB ny NY zh-CN ZH-CN zh-TW ZH-TW co CO hr HR cs CS da DA nl NL en EN eo EO et ET tl TL fi FI fr FR fy FY gl GL ka KA de DE el EL gu GU ht HT ha HA haw HAW iw IW hi HI hmn HMN hu HU is IS ig IG id ID ga GA it IT ja JA jw JW kn KN kk KK km KM ko KO ku KU ky KY lo LO la LA lv LV lt LT lb LB mk MK mg MG ms MS ml ML mt MT mi MI mr MR mn MN my MY ne NE no NO ps PS fa FA pl PL pt PT pa PA ro RO ru RU sm SM gd GD sr SR st ST sn SN sd SD si SI sk SK sl SL so SO es ES su SU sw SW sv SV tg TG ta TA te TE th TH tr TR uk UK ur UR uz UZ vi VI cy CY xh XH yi YI yo YO zu ZU
Grand Prix Bahrajnu: Zwycięzcy i przegrani

Oscar Piastri wygrał czwartą rundę F1, a tuż za nim dojechał George Russell. Okropny weekend zaliczył Max Verstappen w Red Bullu. Aston Martin pokazał się z najgorszej strony. Kto wykorzystał swoje szanse, a kto rozczarował w Bahrajnie?

Grand Prix Bahrajnu: Zwycięzcy

Oscar Piastri

Fenomenalne okrążenie kwalifikacyjne, które zapewniło mu drugie w tym sezonie i karierze pole position. Zaliczył bardzo udany weekend, podczas gdy jego kolega zespołowy ponownie miał problemy. Lando Norris nie ukrywał po kwalifikacjach, że nie spisał się wystarczająco dobrze. Posunął się nawet do stwierdzenia, że wyglądało to tak, jakby nigdy nie jeździł bolidem F1.

Brytyjczyk znany jest z otwartej krytyki wobec siebie, ale od początku roku również uparcie powtarza, że McLaren wcale nie jest tak szybki, jak powszechnie się uważa. Australijczyk tymczasem ma zupełnie odmienne zdanie i nawet przyznał, że nie będzie udawał, że MCL39 nie jest najlepszym bolidem. Cieszy go fakt, że zespół zbudował tak dobry samochód i z niego korzysta. Oscar Piastri przez cały weekend nie popełnił żadnego błędu i kontynuuje bardzo dobry start sezonu. Jego opanowanie i stonowane reakcje emocjonalne sugerują, że ma przewagę nad Norrisem jeżeli chodzi o stronę mentalną.

Mega pic.twitter.com/tVDLG2zoEu

— Oscar Piastri (@OscarPiastri) April 13, 2025

W zeszłym sezonie ewidentnie odstawał od niego w kwalifikacjach, ale widać, że popracował nad tym przez zimę. Z pewnością jest teraz jednym z faworytów o sięgnięcie po mistrzostwo świata kierowców, a nawet bardziej niż jego kolega zespołowy, który ma wyraźne trudności z wydobyciem pełni potencjału MCL39.

George Russell

Kierowca Mercedesa po raz trzeci w sezonie stanął na podium. W zeszłym roku zdecydowanie pokonał Lewisa Hamiltona w kwalifikacjach, ale nadal przejawiał problemy z utrzymaniem konkurencyjności na dystansie wyścigu. Za szybko zużywał opony, szczególnie w pierwszym stincie, co rzutowało na jego wyniki i pozwalało 7-krotnemu mistrzowi świata nadrobić straty z pozycji startowych. Na podstawie pierwszych czterech rund można zauważyć, że poprawił się w tym aspekcie, sprawnie przejmując rolę lidera zespołu.

George Russell właściwie nie popełnił żadnego błędu podczas całego weekendu. W16 jest obecnie drugim najszybszym bolidem, jak przyznał sam Toto Wolff. Brytyjczyk praktycznie we wszystkich przypadkach dotychczas wykorzystał pełnię potencjału i przewagę nad Ferrari. McLaren powinien zgarnąć 1-2 w kwalifikacjach i niedzielnym wyścigu, ale kierowca Mercedesa rozdzielił kolegów zespołowych.

George Russell Grand Prix Bahrajnu 2025 Mercedes F1
Fot. Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team

Startował z 3. pozycji po karze nałożonej również na Kimiego Antonellego, po tym jak Mercedes wypuścił ich z garażu za wcześnie. Na pierwszym okrążeniu wyprzedził Charlesa Leclerca i poradził sobie z problemami z elektroniką. Pod koniec wyścigu zaczęły mu szwankować hamulce, ale dowiózł drugie miejsce, jadąc 24 okrążenia na miękkich oponach.

Haas

Amerykańska stajnia nie zaczęła najlepiej sezonu. W Australii odkryli problem ze stabilnością bolidu w szybkich zakrętach, a Ollie Bearman dwukrotnie rozbił się podczas sesji treningowych. Od tego momentu Haas próbuje naprawić fundamentalną wadę w projekcie VF-25 i jak na razie idzie im bardzo dobrze. Wprowadzili jako pierwsi ulepszenia i wygląda na to, że ryzykowna decyzja, aby przywieźć nietestowaną porządnie podłogę do Japonii, okazała się słuszna. 

Saturday: Crashes out of qualifying
Sunday: Recovers brilliantly to finish P8

👏 @OconEsteban #F1 #BahrainGP pic.twitter.com/zPzHiWyayw

— Formula 1 (@F1) April 13, 2025

W sobotę wydawało się, że czeka ich trudne Grand Prix Bahrajnu. Ollie Bearman zakwalifikował się na ostatnim miejscu, a Esteban Ocon rozbił się podczas Q2. Zespołowi udało się naprawić bolid Francuza i startował bez konsekwencji z 14. lokaty. Sprytna strategia pozwoliła obu kierowcom nadrobić straty i dowieźć punkty, szczególnie Oconowi, który skutecznie podciął Verstappena. Bearman z kolei awansował z 20. pozycji i ostatecznie skończył na 10. Haas awansował na piąte miejsce w klasyfikacji konstruktorów.

Pierre Gasly

Alpine to kolejny zespół, który nieciekawie zaczął sezon. Po wprowadzeniu przez FIA surowszej dyrektywy ws. tzw. ,,mini-DRS”, ekipa otwarcie przyznała, że musieli dokonać zmian. Dyskwalifikacja Gasly’ego również nie pomogła. Japonia z kolei pokazała, że hybrydzie Renault brakuje mocy w porównaniu do konkurentów – obaj kierowcy stracili na prostych.

Pierre Gasly Alpine Grand Prix Bahrajnu 2025
Fot. BWT Alpine F1 Team

Grand Prix Bahrajnu przyniosło jednak pozytywną zmianę, szczególnie dla Pierre’a Gasly’ego, który zdobył pierwsze punkty dla zespołu. Wykręcił fenomenalny czas w Q3 i uplasował się na 5. miejscu (czwartym po karze dla Antonellego) przed Lando Norrisem, Lewisem Hamiltonem i Maxem Verstappenem. Dobrze nawigował wyścig i neutralizację, ostatecznie kończąc na siódmej pozycji, po tym jak Holender wyprzedził go na ostatnim okrążeniu.

Charles Leclerc

Nie jest to wymarzony start sezonu dla Charlesa Leclerca i Ferrari, ale Monakijczyk – z wyjątkiem sprintu w Chinach – maksymalizuje wszystkie okazje i pokazuje przewagę nad Lewisem Hamiltonem. Poszedł w innym kierunku niż kolega zespołowy jeżeli chodzi o ustawienia bolidu. Czuje się bardziej komfortowo w SF-25, któremu pomimo skutecznych poprawek wprowadzonych w Bahrajnie, nadal brakuje prędkości do McLarena.

Leclerc zrobił bardzo dobre okrążenie w kwalifikacjach w Q3, które zapewniło mu trzecie miejsce (ostatecznie drugie) i różnicę prawie 0,6 s nad Hamiltonem, który startował z 9. miejsca. Co prawda Russell wyprzedził go na starcie na miękkich oponach, ale przez większość wyścigu Monakijczyk miał szansę na podium, której umiejętnie bronił przed Lando Norrisem. Ostatecznie jednak stracił 3. miejsce, ustępując Brytyjczykowi w szybszym MCL39.

LAP 50/57

Can Norris get past Leclerc and claim the final podium place? #F1 #BahrainGP pic.twitter.com/Dj5nKyPF42

— Formula 1 (@F1) April 13, 2025

Yuki Tsunoda

Nowy kierowca Red Bulla zaczął może nie najlepiej w Japonii, ale stopniowo zyskuje pewność siebie w RB21. W Bahrajnie zakwalifikował się na 10. miejscu i skończył na 9. Nie tylko wszedł do Q3, ale osiągnął więcej niż Perez i Lawson w ostatnich sześciu wyścigach jako koledzy Maxa Verstappena – zdobył punkty.

Wynik Tsunody może nie robi wrażenia, jeśli weźmiemy pod uwagę, że Esteban Ocon w Haasie ukończył przed nim, ale pokazuje, że wykonuje to, czego kierownictwo Red Bulla od niego oczekuje. Jego zadaniem jest zdobywanie punktów i zbliżenie się do Verstappena jak najbardziej to możliwe. Japończyk przyznał, że nadal pracuje nad osiągnięciem pełnej zgodności i komfortu w bolidzie, ale jego wczorajszy wynik pokazuje, że jest na dobrej drodze.

Yuki Tsunoda scores Red Bull's first non-Verstappen points since the 2024 Las Vegas GP 🙌 pic.twitter.com/nBnVADcndd

— The Race (@wearetherace) April 13, 2025

Sam zespół wczoraj utrudniał swoim kierowców Grand Prix przez powolne pit stopy. Zepsuł im się system sygnalizacji świetlnej, który informuje o tym, czy można opuścić boks.

Grand Prix Bahrajnu: Przegrani

Aston Martin

Początkowe dobre wyniki Lance’a Strolla mogły nakreślić zbyt optymistyczny i fałszywy obraz prawdziwej sytuacji Astona Martina. Kanadyjczyk zdobył punkty dzięki przyzwoitej jeździe, ale też w dużym stopniu oportunistycznym okazjom – dobra strategia, neutralizacja i pomyłki innych kierowców w Australii oraz dyskwalifikacje Ferrari i Gasly’ego w Chinach. Od Japonii widzimy rzeczywistą formę AMR25, a ta nie jest najlepsza.

Aston Martin desperacko potrzebuje skutecznych ulepszeń, czego najlepszym dowodem jest fakt, że w Bahrajnie Alonso potrzebował trzech kompletów nowych opon, aby w ogóle przejść do Q2. Dwukrotny mistrz świata zapowiadał, że będzie to jeden z ich najgorszych wyścigów i miał rację. Dzięki dyskwalifikacji Hulkenberga, został wypromowany do 15. miejsca, Stroll natomiast dojechał na 18.

Aston Martin F1 Fernando Alonso Grand Prix Bahrajnu
Fot. Aston Martin Aramco F1 Team

Pierwszego dnia testów przedsezonowych bolid nie wyglądał najgorzej, szczególnie w rękach Hiszpana. Od tamtego czasu jest tylko gorzej, co widać wyraźnie gdy porównamy onboarda Alonso z testów i GP Bahrajnu. 43-latek musiał porządnie się napracować, żeby auto w ogóle skręciło, bo cierpi na dużą podsterowność. Aston Martin desperacko potrzebuje ulepszeń, które zapowiadane są na Miami i Imolę. Od ich skuteczności będzie zależeć czy do końca sezonu będą walczyć wyłącznie ze Stakiem. Ekipa z Silverstone musi pokazać, że nauczyła się dobrze działać po zmianach kadrowych i że potrafi rozwijać bolid w sezonie bez pomocy Adriana Neweya.

Red Bull

Austriacka ekipa ma wiele niekomfortowych pytań, na które musi odpowiedzieć po Grand Prix Bahrajnu. Helmut Marko zapowiadał, że powtórzenie sukcesu z Japonii będzie niemożliwe, a Max Verstappen, że Sakhir obnaży ich największe słabości. Tak się stało, a frustracja Holendra rosła przez cały weekend. RB21 nie miało przyczepności, było zbyt wolne i niestabilne. Wyjawił, że pozmieniali wszystkie ustawienia, żeby ,,odwrócić bolid do góry nogami”, ale w przeciwieństwie do zeszłego tygodnia, tym razem nie przyniosło to oczekiwanych rezultatów. 

Dodajmy do tego problemy z hamulcami, wolne pit stopy i wątpliwą strategię założenia Verstappenowi twardych opon, mimo że ewidentnie nie sprawowały się tak dobrze jak średnie C2. Nic dziwnego, że czterokrotny mistrz świata nie miał ochoty rozmawiać z zespołem. 

🗣️ "The position where I finished is, at the end of the day, the maximum that we could have done."

Max Verstappen thinks he maximised his result at the Bahrain GP – but it wasn't the *easiest* of journeys to get there: pic.twitter.com/I7mzObY4Zq

— The Race (@wearetherace) April 13, 2025

Ted Kravitz ze Sky Sports przekazał, że widział menedżer Holendra, który w ostrych słowach zrugał doradcę Red Bulla. Jeszcze wczoraj odbyło się pilne zebranie, w którym uczestniczyli Christian Horner, Helmut Marko, Pierre Waché i Paul Monaghan. Ekipa z Milton Keynes doskonale wie, że musi naprawić RB21, ale nie może też pozwolić sobie na błędy z pit stopami. Niedziałający system sygnalizacji świetlnej mógł ich o wiele więcej kosztować.

Lando Norris 

Lando Norris skończył na 3. miejscu i odrobił większość straty ze słabych kwalifikacji, ale raczej nie nazwie tego weekendu udanym. Powinien być co najmniej o jedno miejsce wyżej, a tak właściwie to walczyć o zwycięstwo. Jego kolega zespołowy pokazał się z najlepszej strony, nie popełnił żadnego błędu i kontrolował umiejętnie wyścig. Pokazał, że gotowy jest na walkę o mistrzostwo świata. Norris po raz kolejny rozczarował. W dodatku otrzymał 5 sekund kary, bo wyjechał bolidem poza obręb swojego pola startowego.

Lando Norris after qualifying P6 in Bahrain. pic.twitter.com/UqBuBcg8mB

— ESPN F1 (@ESPNF1) April 12, 2025

Norrisowi nie pomaga fakt, że nie czuje się w pełni pewny w bolidzie oraz jego wypowiedzi w mediach. Od paru tygodni zarzeka się, że MCL39 nie jest najszybszym bolidem i odpowiada na zaczepki Verstappena, wyzywając go do wypróbowania auta. Tymczasem Oscar Piastri otwarcie przyznaje, że McLaren zbudował najlepszy samochód i nie zamierza tego ukrywać. Korzysta też z jego potencjału.

Carlos Sainz/Williams

Weekend Carlosa Sainza rozpoczął się dobrze. Po raz pierwszy w sezonie przeszedł do Q3 i zakwalifikował się na 8. miejscu przed Lewisem Hamiltonem w Ferrari. Miał dobry start i dobrze radził sobie do czasu kolizji z Yukim Tsunodą, który wyrządził szkodę w jego bolidzie. Nie było sensu kontynuować wyścigu i musiał zjechać do garażu. Jakby tego mało, Hiszpan otrzymał 10 sekund i 2 punkty karne za wypchnięcie Kimiego Antonellego poza tor.

Points were on the cards, but an unfortunate end for the team.

Hear from Alex and Carlos after the Bahrain GP 🇧🇭 pic.twitter.com/tm8fsg77U1

— Atlassian Williams Racing (@WilliamsRacing) April 14, 2025

Jeżeli chodzi o Alexandra Albona, jego szanse na udany weekend zostały odebrane przez absurdalne działanie FIA. Okrążenie pomiarowe Nico Hulkenberga z Q1 zostało anulowane dopiero po zakończeniu następnej sesji. Uniemożliwiło to awans Albona do Q2 i powalczenie o miejsce w Q3. Jak przyznał kierowca Williamsa, miał szansę jeszcze zdobyć punkty w trakcie GP, lecz samochód bezpieczeństwa wyjechał w niefortunnym dla nich czasie.

Liam Lawson

Nowozelandczyk nadal przyzwyczaja się do bolidu Racing Bulls. Jego dotychczasowe występy pokazują, że Red Bull podjął dobrą decyzję o jego degradacji do juniorskiej ekipy. Yuki Tsunoda zdobył punkty w swoim drugim wyścigu z zespołem, a Liam Lawson zaliczył trudny weekend. Odpadł z Q1 po problemach z DRS i nie dorównywał Isackowi Hadjarowi przez cały weekend.

Następnie w niedzielnym Grand Prix pokazał się z najgorszej strony jeśli chodzi o jazdę. Najpierw zderzył się z Lancem Strollem, za co otrzymał 5 sekund kary i 1 punkt do superlicencji. Chwilę później podobnie zrobił z Nico Hulkenbergiem. Chciał wyprzedzić go po wewnętrznej, ale źle obliczył swoje zamiary i w niego wjechał. Sędziowie dali mu 10 sekund i 2 punkty karne.

Aby nie przegapić najciekawszych artykułów kliknij obserwuj speedwaynews.pl na Google News

Obserwuj nas!
  • Tagi
  • F1
  • F1 2025

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Powiązane artykuły

Red Bull jest pod wrażeniem. Yuki Tsunoda radzi sobie z presją

Red Bull jest pod wrażeniem. Yuki Tsunoda radzi sobie z presją

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
10 maja 2025

Yuki Tsunoda jak dotąd przyzwoicie spisuje się w Red Bullu. Zespół pochwalił kierowcę za radzenie sobie z presją. Kierowca nie boi się wyrażać własnego zdania.

Były szef Alpine wprowadzi dwunasty zespół do F1?

Były szef Alpine wprowadzi dwunasty zespół do F1?

Adrian Drozdek

  • Felietony
9 maja 2025

Otmar Szafnauer, były szef Alpine i Force India/Racing Point, przekonywał, że Formuła 1 potrzebuje kolejnego zespołu. Sam widziałby też siebie jako na czele nowego projektu.

Vettel wróci do Red Bulla?

Vettel wróci do Red Bulla?

Adrian Drozdek

  • Formuła 1
9 maja 2025

Sebastian Vettel wielokrotnie wiązany był z powrotem do Formuły 1. Niemiec często łączony był z powrotem do roli kierowcy, ale ostatnio coraz częściej widzi się go w innych rolach.

Max Verstappen: Nie robi mi to różnicy

Max Verstappen: Nie robi mi to różnicy

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
8 maja 2025

Chociaż Max Verstappen rozpoczął GP Miami z pole position, to ukończył je poza podium. Po wyścigu w rozmowie z Viaplay szerzej powiedział, co myśli o swoim tempie.

Limit budżetowy F1 zostanie wycofany?

Limit budżetowy F1 zostanie wycofany?

Adrian Drozdek

  • Formuła 1
8 maja 2025

Trudno w to uwierzyć, ale wkrótce możemy mieć zwrot w sprawie limitu budżetowego w F1. Prezydent FIA, Mohammed Ben Sulayem, cytowany przez "Associated Press", rzekomo widzi w nim tylko "problem".

Ferrari popełniło fundamentalny błąd. Musi ratować sezon w F1

Ferrari popełniło fundamentalny błąd. Musi ratować sezon w F1

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
7 maja 2025

Ferrari nie osiąga spodziewanych rezultatów. Zdobyli tylko jedne podium w Grand Prix w 2025. Bolid ma fundamentalny błąd. Zespół chce wprowadzić odważne zmiany.

Alpine nie zwalnia tempa. Argentyńczyk za Australijczyka

Alpine nie zwalnia tempa. Argentyńczyk za Australijczyka

Ernest Mróz

  • Formuła 1
7 maja 2025

Stało się. Właściwie mówiło się o tym przed startem sezonu. Ostatecznie stało się to po 6 rundach - Franco Colapinto wraca do ścigania w F1. Alpine nie daje mu jednak gwarancji dokończenia sezonu.

Trzęsienie w Alpine. Oliver Oakes zrezygnował

Trzęsienie w Alpine. Oliver Oakes zrezygnował

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
6 maja 2025

Oliver Oakes złożył rezygnację. Nie będzie już szefem zespołu Alpine. Jego obowiązki przejmie Flavio Briatore.

Aston Martin eksperymentuje w F1. Będzie testować na 2026

Aston Martin eksperymentuje w F1. Będzie testować na 2026

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
6 maja 2025

Aston Martin nie porzuca nadziei na poprawę sezonu. Niedługo wprowadzi ulepszenia. Zespół będzie testować technologie na przyszły rok.

Alex Albon: Nigdy nie miałem go w zasięgu wzroku tak długo

Alex Albon: Nigdy nie miałem go w zasięgu wzroku tak długo

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
6 maja 2025

Alex Albon był bardzo zadowolony z tempa Williamsa podczas GP Miami. Przyznał, że nawet, gdy jeździł dla Red Bull Racing, to nie miał Maxa Verstappena tak blisko przed sobą.

Patronat medialny

  • Speedway Równe

  • Speedway Club Žarnovica

  • German Speedway Masters

  • Baltic Speedway League

Formuła 1

MKierowcaZespółPkt.
1.Oscar PiastriMcLaren131
2.Lando NorrisMcLaren115
3.Max VerstappenRed Bull99
4.George RussellMercedes93
5.Charles LeclercFerrari53
6.Andrea Kimi AntonelliMercedes48
7.Lewis HamiltonFerrari41
8.Alexander AlbonWilliams30
9.Esteban OconHaas14
10.Lance StrollAston Martin14
11.Yuki TsunodaRed Bull9
12.Pierre GaslyAlpine7
13.Carlos SainzWilliams7
14.Nico HulkenbergStake F1 Team6
15.Oliver BearmanHaas5
16.Isack HadjarVisa Cash App RB5
17.Fernando AlonsoAston Martin0
18.Liam LawsonVisa Cash App RB0
19.Jack DoohanAlpine0
20.Gabriel BortoletoStake F1 Team0

Formuła 2

MKierowcaZespółPkt.
1.Richard VeschoorMP Motorsport53
2.Pepe MartíCampos Racing41
3.Leonardo FornaroliInvicta Racing40
4.Alex DunneRodin Motorsport35
5.Luke BrowningHitech TGR33
6.Victor MartinsART Grand Prix28
7.Arvid LindbladCampos Racing24
8.Jak CrawfordDAMS Lucas Oil20
9.Dino BenaovicHitech TGR12
10.Gabriele MiniPrema Racing12
11.Joshua DürksenAIX Racing11
12.Roman StanekInvicta Racing8
13.Oliver GoetheCampos Racing6
14.Sebastián MontoyaPrema Racing3
15.Rafael VillagómezVan Amersfoort Racing3
16.Kush MainiDAMS Lucas Oil1
17.Ritomo MiyataART Grand Prix0
18.Amaury CordeelRodin Motorsport0
19.Sami MeguetounifTrident0
20.Cian ShieldsAIX Racing0
21.John BennettVan Amersfoort Racing0
22.Max EstersonTrident0

MotoGP

MKierowcaZespółPkt.
1.Alex MarquezBK8 Gresini Racing MotoGP140
2.Marc MarquezDucati Lenovo Team139
3.Francesco „Pecco” BagnaiaDucati Lenovo Team120
4.Franco MorbidelliPertamina Enduro VR46 Racing Team84
5.Fabio Di GiannantonioPertamina Enduro VR46 Racing Team63
6.Fabio QuartararoMonster Energy Yamaha MotoGP Team50
7.Johann ZarcoCASTROL Honda LCR43
8.AI OguraTrackhouse MotoGP Team37
9.Marco BezzecchiAprilia Racing36
10.Pedro AcostaRed Bull KTM Factory Racing33
11.Brad BinderRed Bull KTM Factory Racing32
12.Luca MariniHonda HRC Castrol32
13.Enea BastianiniRed Bull KTM Tech328
14.Fermin AldeguerBK8 Gresini Racing MotoGP25
15.Maverick VinalesRed Bull KTM Tech324
16.Jack MillerPrima Pramac Yamaha MotoGP19
17.Alex RinsMonster Energy Yamaha MotoGP Team17
18.Joan MirHonda HRC Castrol11
19.Raúl FernándezTrackhouse MotoGP Team6
20.Augusto FernandezPrima Pramac Yamaha MotoGP3
21.Miguel OliveiraPrima Pramac Yamaha MotoGP2
22.Lorenzo SalvadoriAprilia Racing1
23.Somkiat ChantraIDEMITSU Honda LCR0
24.Aleix EspargaroHonda HRC Test Team0
25.Jorge MartinAprilia Racing0

Wydawca:
IBO Media Dagmara Starzec
32-015 Stanisławice 318
e-mail: kontakt@speedwaynews.pl

  • Kontakt z redakcją
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Pokaż się u nas
  • Regulamin
  • Polityka Prywatności
  • Informacje o RODO
  • Zarejestruj się
  • O serwisie
  • Galerie zdjęć

2025 © speedwaynews.pl - Wszelkie prawa autorskie wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie informacji i tekstów zabronione