⨉
⨉
  • O serwisie
  • Współpraca i reklama
  • Autorzy
  • Kontakt
  • Regulamin serwisu
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Zaloguj się
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
F1 speedwaynews speedway
  • Formuła 1
    • Kalendarz Formuły 1
    • Składy zespołów Formuły 1 2025
  • MotoGP
    • Kalendarz MotoGP 2025
    • Tory MotoGP
  • Serie juniorskie
    • Formuła 2
    • Formuła 3
    • Formuła 4
    • Formuły regionalne
  • Serie juniorskie z Polakami
    • Wyniki
  • Kącik ciekawostek
    • Historia Formuły
    • Kariery
    • Polacy w Formule
    • Tory
  • Inne wyścigi
  • Wywiady
Zakończona
- Logo Kwalifikacje do GP Japonii F1 2025
05.04.2025 08:00
Zakończona
 Logo F1 GP Chin 2025
23.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do GP Chin F1 2025
22.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Sprint przed GP Chin 2025
22.03.2025 03:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do sprintu GP Chin F1 2025
21.03.2025 08:30
Strona główna » Mercedes chce znowu wygrywać w F1. Szykuje poprawki

Mercedes chce znowu wygrywać w F1. Szykuje poprawki

  • Formuła 1
13 maja 2025 Ten artykuł przeczytasz w 6 minut

Wiktoria Żupińska

Mercedes chce znowu wygrywać w F1. Szykuje poprawki

George Russell stanął cztery razy na podium, ale zespół chce więcej. Mercedes nie poddaje się i szykuje poprawki. Zamierza walczyć do końca sezonu.

To jeszcze nie koniec

Mercedes rozpoczął nowy sezon F1 znacznie lepiej niż w poprzednich trzech latach. Już po 3 rundach zespół zdobył najwięcej punktów od 2021 roku. George Russell stanął na podium cztery razy w sześciu pierwszych Grand Prix. Z kolei Kimi Antonelli osiągnął pole position do sprintu w Miami i startował z drugiego rzędu do niedzielnego wyścigu.

Na początku sezonu George Russell stwierdził, że McLaren ma taką przewagę, że nikt nie będzie w stanie ich dogonić. Przed Grand Prix Chin odważnie powiedział, że ekipa z Woking ma świetny bolid i w zadzie może skupić się całkowicie na projektowaniu przyszłorocznego auta. Dodał, że stajnia powinna wygrać każdy wyścig, ale pewnie tak się nie stanie.

Russell believes McLaren has raised the bar for dominance in 2025, beyond even where Red Bull set it in 2023 👀 pic.twitter.com/geMBWvRfUO

— The Race (@wearetherace) March 20, 2025

Mercedes przywiezie poprawki

Mercedes w końcu znalazł rozwiązanie problemu, z którym mierzył się od początku obecnego cyklu regulacji. W16 ma stabilniejszą platformę i nie jest tak zależny od warunków pogodowych, jak jego poprzednik. Wcześniejsze bolidy zawsze lepiej radziły sobie w zimniejszych Grand Prix. W momencie, gdy temperatura toru i powietrza rosła, osiągi aut spadały.

Toto Wolff przyznał, że choć McLaren podniósł poprzeczkę dla wszystkich w padoku, to wcale nie jest poza zasięgiem rywali. Najważniejszy obszar, gdzie ekipa z Woking cieszy się przewagą, to sposób, w jaki MCL39 traktuje opony. Red Bull i Mercedes mają zbliżone tempo na jednym okrążeniu, co umożliwiło Maxowi Verstappenowi zdobycie już trzech pole position w 2025. Na dystansie wyścigu jednak nie mają szans, bo kierowcy papai praktycznie nie muszą martwić się o degradację.

To be successful in #F1, you need to live and breathe it every day. But some things remain more important – and one of them is family.

Mercedes boss Toto Wolff is skipping this weekend's race at Imola so he can attend the graduation of his son in the US. He will return to the… pic.twitter.com/EBu6IDVs8E

— Jon Noble (@NobleF1) May 12, 2025

– Jedziemy do Imoli po zakończeniu jednej czwartej sezonu. Patrząc na pierwsze sześć rund, możemy wyciągnąć następujące wnioski: poczyniliśmy postępy w porównaniu z ubiegłym rokiem, a W16 jest bardziej stabilnym autem niż poprzednik. Osiągnęliśmy kilka solidnych wyników, zdobywając cztery miejsca na podium w tych wyścigach; i mamy jeszcze sporo pracy do wykonania, jeśli chcemy walczyć o zwycięstwa. Skupiamy się na osiągnięciu postępów w tym ostatnim punkcie, gdy rozpoczynamy europejską część sezonu – wypowiedział się Toto Wolff.

Mercedes chce wygrywać

Toto Wolff zapowiedział, że ekipa przywiezie ulepszenia na kolejne rundy sezonu 2025. Spodziewa się, że ich rywale również nie będą stać w miejscu, ale ambicją zespołu jest pozostać w walce do końca sezonu. Chcą wykorzystać to, że niektóre ekipy już skupiły się w całości na projektach na 2026.

Mercedes ma okazję stworzyć momentum i je później wykorzystać. Ferrari pracuje nad nowym tylnym zawieszeniem, które ma zadebiutować dopiero w Silverstone, jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem. Na nadchodzące Grand Prix Imoli i Monako stajnia z Maranello planuje jedynie drobne poprawki.

Dziewiąta runda sezonu z kolei może zmienić pozycje w stawce. W Barcelonie wchodzi w życie dyrektywa FIA, zmniejszająca elastyczność przednich skrzydeł. Na korzystny obrót spraw liczy przede wszystkim Red Bull, ale Fred Vasseur i Jonathan Wheatley również przypuszczają, że może mieć to istotny wpływ na dalsze osiągi niektórych zespołów.

Aby nie przegapić najciekawszych artykułów kliknij obserwuj speedwaynews.pl na Google News

Obserwuj nas!
  • Tagi
  • F1
  • F1 2025
  • Mercedes F1
  • Toto Wolff

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Powiązane artykuły

Szef Red Bulla ostro o przyszłorocznych przepisach F1

Szef Red Bulla ostro o przyszłorocznych przepisach F1

Adrian Drozdek

  • Formuła 1
14 maja 2025

Christian Horner zabrał głos w sprawie nowego limitu wagowego na sezon 2026. Według szefa Red Bull Racing, zespoły F1 będą zmuszone do wydawania większych środków finansowych, aby zrealizować ten zapis.

Kierowca Ferrari musi iść na ustępstwa

Kierowca Ferrari musi iść na ustępstwa

Adrian Drozdek

  • Formuła 1
14 maja 2025

Scuderia Ferrari robi wszystko, aby naprawić tegoroczny model SF-25. Chcąc uczynić ten pakiet bardziej wydajnym, jeden z kierowców, Charles Leclerc musi dokonywać radykalnych zmian ustawień.

Franco Colapinto wzmocni Alpine. Williams udziela wsparcia

Franco Colapinto wzmocni Alpine. Williams udziela wsparcia

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
14 maja 2025

Franco Colapinto oficjalnie powrócił do Formuły 1. Czeka go jednak sprawdzian. Musi się szybko wykazać. Szef zespołu Williams udziela wsparcia.

GP Wielkiej Brytanii 1950. Wspominamy pierwszy wyścig F1

GP Wielkiej Brytanii 1950. Wspominamy pierwszy wyścig F1

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
13 maja 2025

Dokładnie 75 lat temu odbył się pierwszy oficjalny wyścig Formuły 1. Historię Królowej Motorsportu rozpoczęło GP Wielkiej Brytanii 1950. Atmosferę tamtego dnia opiszemy w dzisiejszym materiale.

Mercedes chce znowu wygrywać w F1. Szykuje poprawki

Mercedes chce znowu wygrywać w F1. Szykuje poprawki

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
13 maja 2025

George Russell stanął cztery razy na podium, ale zespół chce więcej. Mercedes nie poddaje się i szykuje poprawki. Zamierza walczyć do końca sezonu.

Nürburgring 1984: Wyścig Mistrzów wygrany przez zmiennika

Nürburgring 1984: Wyścig Mistrzów wygrany przez zmiennika

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
12 maja 2025

12 maja od lat jest jednym z ważniejszych dni w historii międzynarodowego motorsportu. To właśnie tego dnia miał miejsce słynny Wyścig Mistrzów Nürburgring 1984, w którym wzięło udział 9 z 14 ówczesnych mistrzów świata Formuły 1. Dziś przypomnimy to, z kilku względów, wyjątkowe wydarzenie.

Red Bull jest pod wrażeniem. Yuki Tsunoda radzi sobie z presją

Red Bull jest pod wrażeniem. Yuki Tsunoda radzi sobie z presją

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
10 maja 2025

Yuki Tsunoda jak dotąd przyzwoicie spisuje się w Red Bullu. Zespół pochwalił kierowcę za radzenie sobie z presją. Kierowca nie boi się wyrażać własnego zdania.

Były szef Alpine wprowadzi dwunasty zespół do F1?

Były szef Alpine wprowadzi dwunasty zespół do F1?

Adrian Drozdek

  • Felietony
9 maja 2025

Otmar Szafnauer, były szef Alpine i Force India/Racing Point, przekonywał, że Formuła 1 potrzebuje kolejnego zespołu. Sam widziałby też siebie jako na czele nowego projektu.

Vettel wróci do Red Bulla?

Vettel wróci do Red Bulla?

Adrian Drozdek

  • Formuła 1
9 maja 2025

Sebastian Vettel wielokrotnie wiązany był z powrotem do Formuły 1. Niemiec często łączony był z powrotem do roli kierowcy, ale ostatnio coraz częściej widzi się go w innych rolach.

Max Verstappen: Nie robi mi to różnicy

Max Verstappen: Nie robi mi to różnicy

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
8 maja 2025

Chociaż Max Verstappen rozpoczął GP Miami z pole position, to ukończył je poza podium. Po wyścigu w rozmowie z Viaplay szerzej powiedział, co myśli o swoim tempie.

Patronat medialny

  • Speedway Równe

  • Speedway Club Žarnovica

  • German Speedway Masters

  • Baltic Speedway League

Formuła 1

MKierowcaZespółPkt.
1.Oscar PiastriMcLaren131
2.Lando NorrisMcLaren115
3.Max VerstappenRed Bull99
4.George RussellMercedes93
5.Charles LeclercFerrari53
6.Andrea Kimi AntonelliMercedes48
7.Lewis HamiltonFerrari41
8.Alexander AlbonWilliams30
9.Esteban OconHaas14
10.Lance StrollAston Martin14
11.Yuki TsunodaRed Bull9
12.Pierre GaslyAlpine7
13.Carlos SainzWilliams7
14.Nico HulkenbergStake F1 Team6
15.Oliver BearmanHaas5
16.Isack HadjarVisa Cash App RB5
17.Fernando AlonsoAston Martin0
18.Liam LawsonVisa Cash App RB0
19.Jack DoohanAlpine0
20.Gabriel BortoletoStake F1 Team0

Formuła 2

MKierowcaZespółPkt.
1.Richard VeschoorMP Motorsport53
2.Pepe MartíCampos Racing41
3.Leonardo FornaroliInvicta Racing40
4.Alex DunneRodin Motorsport35
5.Luke BrowningHitech TGR33
6.Victor MartinsART Grand Prix28
7.Arvid LindbladCampos Racing24
8.Jak CrawfordDAMS Lucas Oil20
9.Dino BenaovicHitech TGR12
10.Gabriele MiniPrema Racing12
11.Joshua DürksenAIX Racing11
12.Roman StanekInvicta Racing8
13.Oliver GoetheCampos Racing6
14.Sebastián MontoyaPrema Racing3
15.Rafael VillagómezVan Amersfoort Racing3
16.Kush MainiDAMS Lucas Oil1
17.Ritomo MiyataART Grand Prix0
18.Amaury CordeelRodin Motorsport0
19.Sami MeguetounifTrident0
20.Cian ShieldsAIX Racing0
21.John BennettVan Amersfoort Racing0
22.Max EstersonTrident0

MotoGP

MKierowcaZespółPkt.
1.Alex MarquezBK8 Gresini Racing MotoGP140
2.Marc MarquezDucati Lenovo Team139
3.Francesco „Pecco” BagnaiaDucati Lenovo Team120
4.Franco MorbidelliPertamina Enduro VR46 Racing Team84
5.Fabio Di GiannantonioPertamina Enduro VR46 Racing Team63
6.Fabio QuartararoMonster Energy Yamaha MotoGP Team50
7.Johann ZarcoCASTROL Honda LCR43
8.AI OguraTrackhouse MotoGP Team37
9.Marco BezzecchiAprilia Racing36
10.Pedro AcostaRed Bull KTM Factory Racing33
11.Brad BinderRed Bull KTM Factory Racing32
12.Luca MariniHonda HRC Castrol32
13.Enea BastianiniRed Bull KTM Tech328
14.Fermin AldeguerBK8 Gresini Racing MotoGP25
15.Maverick VinalesRed Bull KTM Tech324
16.Jack MillerPrima Pramac Yamaha MotoGP19
17.Alex RinsMonster Energy Yamaha MotoGP Team17
18.Joan MirHonda HRC Castrol11
19.Raúl FernándezTrackhouse MotoGP Team6
20.Augusto FernandezPrima Pramac Yamaha MotoGP3
21.Miguel OliveiraPrima Pramac Yamaha MotoGP2
22.Lorenzo SalvadoriAprilia Racing1
23.Somkiat ChantraIDEMITSU Honda LCR0
24.Aleix EspargaroHonda HRC Test Team0
25.Jorge MartinAprilia Racing0

Wydawca:
IBO Media Dagmara Starzec
32-015 Stanisławice 318
e-mail: kontakt@speedwaynews.pl

  • Kontakt z redakcją
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Pokaż się u nas
  • Regulamin
  • Polityka Prywatności
  • Informacje o RODO
  • Zarejestruj się
  • O serwisie
  • Galerie zdjęć

2025 © speedwaynews.pl - Wszelkie prawa autorskie wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie informacji i tekstów zabronione