⨉
⨉
  • O serwisie
  • Współpraca i reklama
  • Autorzy
  • Kontakt
  • Regulamin serwisu
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Zaloguj się
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
F1 speedwaynews speedway
  • Formuła 1
    • Kalendarz Formuły 1
    • Składy zespołów Formuły 1 2025
  • MotoGP
    • Kalendarz MotoGP 2025
    • Tory MotoGP
  • Serie juniorskie
    • Formuła 2
    • Formuła 3
    • Formuła 4
    • Formuły regionalne
  • Serie juniorskie z Polakami
    • Wyniki
  • Kącik ciekawostek
    • Historia Formuły
    • Kariery
    • Polacy w Formule
    • Tory
  • Inne wyścigi
  • Wywiady
Zakończona
- Logo Kwalifikacje do GP Japonii F1 2025
05.04.2025 08:00
Zakończona
 Logo F1 GP Chin 2025
23.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do GP Chin F1 2025
22.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Sprint przed GP Chin 2025
22.03.2025 03:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do sprintu GP Chin F1 2025
21.03.2025 08:30
Strona główna » Max Verstappen zły na FIA. Red Bull wykorzysta słabość McLarena

Max Verstappen zły na FIA. Red Bull wykorzysta słabość McLarena

  • Formuła 1
23 kwietnia 2025 Ten artykuł przeczytasz w 14 minut

Wiktoria Żupińska

Max Verstappen zły na FIA. Red Bull wykorzysta słabość McLarena

W Arabii Saudyjskiej Max Verstappen zdobył sensacyjne pole position. Miał szansę wygrać, ale otrzymał karę. Holender nie krył swojej złości. Zespół jest pewny, że może wykorzystać słabość McLarena.

Zmarnowana szansa na wygraną

Max Verstappen przyjechał do Arabii Saudyjskiej po frustrującym Grand Prix Bahrajnu, w którym zajął 6. miejsce. McLarena uważano za faworytów, szczególnie po sesjach treningowych. Różnica w symulacjach okrążeń kwalifikacyjnych wyniosła ponad 0,3 sekundy, a długich przejazdów nawet 0,7 s nad resztą stawki. Mimo wszystko Red Bull nie zostawał daleko w tyle. Holender wraz z zespołem polepszali osiągi z każdego treningu na następny. Finalnie znaleźli najlepsze ustawienia, które ustawiły bolid w optymalnym oknie operacyjnym.

Red Bull znany jest z tego, że potrafi odmienić swoją sytuację z piątku na sobotę, dzięki dokładnej pracy i testowaniu wszystkich możliwych ustawień. W kwalifikacjach Max Verstappen sięgnął po sensacyjne pole position, z przewagą 0,010 s nad Oscarem Piastrim. Pomogła mu w tym zręczna decyzja jego inżyniera wyścigowego o zatankowaniu bolidu na dwa okrążenia pomiarowe z rzędu. Pomocny okazał się też Yuki Tsunoda, który udzielił koledze zespołowemu cienia aerodynamicznego.

Side-by-side off the start between the leading duo! 😲🤏#F1 #SaudiArabianGP pic.twitter.com/DRk10T84aC

— Formula 1 (@F1) April 21, 2025

Niestety Holender zajął drugie miejsce, po tym jak otrzymał karę 5 sekund za incydent z kierowcą McLarena w pierwszej szykanie toru. Czterokrotny mistrz świata nie krył swojego niezadowolenia z decyzji sędziów. Mimo wszystko próbował nadrobić stratę i wydłużył pierwszy stint, ale ostatecznie zakończył wyścig 2,843 s za Piastrim.

Red Bull wykorzysta słabość McLarena

Helmut Marko ogłosił, że do Red Bulla powrócił optymizm. Wierzy, że zespół po straconej wygranej znowu czuje ducha walki. Planuje wykorzystać słabość McLarena, który ma dwóch kierowców numer jeden. Austriak jest przekonany, że między Oscarem Piastrim a Lando Norrisem prędzej czy później dojdzie do konfliktu, z którego może skorzystać ekipa z Milton Keynes.

– Jak pamiętam, w pewnym momencie mieliśmy jakieś 40 punktów straty z Vettelem, ale i tak zostaliśmy mistrzami świata. Duch walki powrócił i znamy swoje słabości. W pewnym momencie ulepszenia techniczne przyniosą rezultaty. Wolimy trochę różnorodności. Czasami jeden wygrywa, a potem inny. To jest dla nas właściwie świetna okazja. że ci dwaj [Norris i Piastri – przyp. red.] będą walczyć – podzielił się swoimi myślami w wywiadzie dla ORF.

W ubiegłym tygodniu Max Verstappen był w tak złym humorze, że ogłosił, iż nawet nie myśli o walce o mistrzostwo świata. Tor Sakhir odsłonił wszystkie słabe strony RB21. Żadne ustawienia nie pomogły na problem, który wydaje się fundamentalną wadą projektu. Jednak Red Bull przywiózł mały pakiet ulepszeń do Dżuddy, dotyczących głównie przewodów hamulcowych, co miało pomóc w redukcji zużycia opon.

Helmut Marko is feeling confident… #F1 pic.twitter.com/fW6WHuhdCm

— PlanetF1 (@Planet_F1) April 22, 2025

Początkowo miał to być jeden większy pakiet poprawek, wprowadzony na Imoli. Zespół postanowił rozdzielić go na trzy części, aby krok po kroku rozwiązać wszystkie bolączki ich bolidu. Helmut Marko przyznał, że stracone zwycięstwo jest frustrujące, ale ulepszenia zadziałały. Teraz koncentrują się przede wszystkim na powiększeniu okna operacyjnego RB21. Kiedy udaje im się znaleźć odpowiednie ustawienia, są równie szybcy, co McLaren. W dodatku mają tzw. czynnik Maxa, jak z zadowoleniem przyznał doradca Red Bulla.

– Jeżeli ktoś by nam powiedział w piątek, że skończymy jako drudzy, cieszylibyśmy się. Dobre wieści są takie, że dowiedliśmy naszego tempa. Byliśmy na równi, jeśli chodzi o zużycie opon. To nam daje pewność siebie na przyszłość – wyjawił dalej.

Max Verstappen nie krył złości

Verstappen otrzymał karę 5 sekund za wyjechanie poza tor i dołączenie do niego przed Piastrim. Holender utrzymywał, że został wypchnięty przez Australijczyka w pierwszym zakręcie tuż po starcie wyścigu i miał prawo zachować miejsce, z którego startował. Sędziowie jednak mieli inne zdanie.

Ostatecznie Verstappen zakończył niedzielne zmagania niecałe trzy sekundy za Piastrim, więc kara kosztowała go zwycięstwo w Grand Prix Arabii Saudyjskiej. Naturalnie nie był z tego powodu zadowolony, podobnie jak cała ekipa Red Bulla. Christian Horner w sesji z mediami przyniósł wydrukowany zrzut ekranu z onboardu swojego kierowcy, który miał przekonywać o jego niewinności.

Christian Horner printed out screenshots to explain to the media why Max Verstappen's 5-second penalty was unfair 👀

(via @RonaldVording) pic.twitter.com/lIViIm7Lbg

— Autosport (@autosport) April 21, 2025

Aktualny mistrz świata był wyraźnie zdenerwowany, rozmawiając tuż po zakończeniu wyścigu z Davidem Coulthardem. Odmówił odpowiedzi na pytanie o incydencie na starcie. W krótkich słowach podziękował fanom i powiedział, że nie może doczekać się Miami. Na podium nie dołączył do ogólnego świętowania, a na konferencji prasowej wstrzymywał się od dłuższych wypowiedzi.

– Start się wydarzył, zakręt pierwszy się wydarzył i nagle było 50 okrążenie. To wszystko po prostu stało się super szybko. Problem jest taki, że nie mogę wyrazić własnej opinii w tym temacie, bo mogę także zostać ukarany, także wiecie, lepiej o tym nie mówić – Verstappen defensywie odpowiedział na pytanie o sytuację po starcie z Australijczykiem.

Somewhere under there… is Max 🎊#F1 || #SaudiArabainGP pic.twitter.com/bRuNV4pknZ

— Oracle Red Bull Racing (@redbullracing) April 21, 2025

Max Verstappen swoje oszczędne odpowiedzi uzasadnił dwoma powodami. Po pierwsze, stwierdził, że woli wstrzymywać się od mówienia za dużo, bo w erze mediów społecznościowych łatwo zostać niezrozumianym. Stwierdził, że ludzie zbyt często przekręcają jego słowa. Zdecydował się zmniejszyć jakiekolwiek interakcje z ludźmi spoza bliskiego otoczenia do minimum.

FIA ogranicza wolność słowa

Jednak główny powód zdawkowych wypowiedzi to niechęć do nowych przepisów FIA. W tym roku przepisy kodeksu sportowego zostały zaostrzone. Załącznik B wywołał najwięcej kontrowersji. Wyznaczono w nim surowe kary za używanie wulgaryzmów na konferencjach prasowych i wszelkie negatywne komentarze odnośnie organizacji i sędziów. Naturalnie wzbudziło i wzbudza to nadal kontrowersje.

– Nie możesz w pełni wyrazić swojej opinii, bo najwyraźniej nie jest ona doceniana albo ludzie nie potrafią znieść całej prawdy. Szczerze mówiąc, dla mnie jest lepiej, jeśli nie mówię za dużo – pozwala mi to zaoszczędzić też czas, ponieważ już i tak musimy robić bardzo dużo [rozmawiać z mediami – przyp. red.]. Prawdę powiedziawszy, to chodzi o to, jak wszystko teraz się zmienia. Każdy jest teraz super wrażliwy na wszystko. No i to, co oczywiście mamy teraz, że nie możemy być w żaden sposób krytyczni, więc… w porządku, mniej gadania, nawet lepiej dla mnie! – stwierdził 4-krotny mistrz świata.

Deep in conversation 👀 pic.twitter.com/JuJ6A338K1

— ESPN F1 (@ESPNF1) April 21, 2025

Max Verstappen rozmawiał tuż po wyścigu z Mohammedem Ben Sulayemem. Nie wiadomo, czego dotyczyła dyskusja, ale prezydent FIA nie polepszył sytuacji i humoru już zdenerwowanego Holendra. Kierowca Red Bulla wyjawił dziennikarzom po Grand Prix swoje obawy, że przepisy odnośnie krytykowania federacji mogą być nadużywane. Stwierdził, że nie może nic mówić, bo narazi się na kłopoty.

– Wiem, że nie mogę tu przeklinać, ale jednocześnie nie możesz być krytyczny czy [wypowiadać się – przyp. red.] w żaden sposób, który mógłby zranić albo narazić na niebezpieczeństwo… pozwólcie, że wyciągnę rozpiskę, wiecie, jest tam wiele linijek. Właśnie dlatego lepiej jest nie mówić o tym, wiecie, bo możesz sobie zaszkodzić i nie sądzę, że ktokolwiek by tego chciał – gorzko podsumował 27-latek.

Aby nie przegapić najciekawszych artykułów kliknij obserwuj speedwaynews.pl na Google News

Obserwuj nas!
  • Tagi
  • F1
  • F1 2025
  • FIA
  • Helmut Marko
  • Max Verstappen
  • Red Bull

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Powiązane artykuły

Helmut Marko podsumował współpracę z Christianem Hornerem

Helmut Marko podsumował współpracę z Christianem Hornerem

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
11 lipca 2025

Christian Horner od GP Belgii nie będzie już szefem zespołu Red Bull Racing. Dotychczasowe stanowisko zajmował przez 20 lat od momentu rebrandingu ekipy z Jaguara. Helmut Marko, doradca austriackiej ekipy, podsumował lata współpracy z Brytyjczykiem.

Wheatley: Od pewnego czasu uważam go za wyjątkowy talent

Wheatley: Od pewnego czasu uważam go za wyjątkowy talent

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
11 lipca 2025

Jonathan Wheatley, szef zespołu Sauber, docenił wyczyn Nico Hulkenberga podczas minionego GP Wielkiej Brytanii. Podkreślił przy tym, że nigdy nie wątpił w talent Niemca.

Kim jest Laurent Mekies? Kariera nowego szefa Red Bull Racing

Kim jest Laurent Mekies? Kariera nowego szefa Red Bull Racing

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
10 lipca 2025

Laurent Mekies przejął wczoraj obowiązki Christiana Hornera. Francuz został CEO i szefem Red Bull Racing. Czeka go niełatwe zadanie. Jak wyglądała jego dotychczasowa kariera w F1?

Co dalej? Możliwa przyszłość Christiana Hornera w F1

Co dalej? Możliwa przyszłość Christiana Hornera w F1

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
10 lipca 2025

Christian Horner został niespodziewanie zwolniony po 20 latach. Rozstaje się z zespołem, którym kierował od samego początku w F1. Jakie ma teraz możliwości?

Kryzys zaczął się wcześniej. Co się dzieje w Red Bullu?

Kryzys zaczął się wcześniej. Co się dzieje w Red Bullu?

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
9 lipca 2025

Trzęsienie ziemi w Red Bullu. Christian Horner został zwolniony po 20 latach. Zespół nie chce utracić swojego najlepszego kierowcy. To nie koniec zmian w ekipie. Jak do tego doszło? Oto podsumowanie wszystkich powodów.

Red Bull zaszokował. Christian Horner zwolniony po 20 latach

Red Bull zaszokował. Christian Horner zwolniony po 20 latach

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
9 lipca 2025

Red Bull podał szokującą informację. Christian Horner został zwolniony po 20 latach. Jego rolę obejmie Laurent Mekies. Zespołowi grozi utrata najlepszego kierowcy.

Stroll ostro skrytykował bolid po dobrym wyniku na Silverstone

Stroll ostro skrytykował bolid po dobrym wyniku na Silverstone

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
9 lipca 2025

Lance Stroll nie krył zadowolenia pomimo dobrego wyniku w GP Wielkiej Brytanii. Ostro skrytykował bolid. Aston Martin przywiózł ulepszenia na Silverstone.

Youtuberzy i złodziej przyłapani podczas GP Wielkiej Brytanii

Youtuberzy i złodziej przyłapani podczas GP Wielkiej Brytanii

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
8 lipca 2025

Minione GP Wielkiej Brytanii upamiętniające 75-lecie Formuły 1 było bez wątpienia świętem motorsportu dla zebranych na Silverstone kibiców. Niestety nie obyło się bez przykrych incydentów. Trzej youtuberzy i jeden złodziej zostali aresztowani w trakcie weekendu przez policję z hrabstwa Northamptonshire.

Szef FIA szydzi z opinii rywala w wyborach

Szef FIA szydzi z opinii rywala w wyborach

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
8 lipca 2025

Mohammed Ben Sulayem, obecny szef FIA, wyśmiał pogłoski o „rządach terroru” w światowym organie zarządzającym sportem motorowym. Obiecał przy tym w niedzielę, że nadchodzące wybory na jego stanowisko będą uczciwe i przejrzyste.

Ferrari ma jeszcze czas. Fred Vasseur nadal bez nowego kontraktu

Ferrari ma jeszcze czas. Fred Vasseur nadal bez nowego kontraktu

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
8 lipca 2025

Ferrari w końcu zabrało głos w sprawie przyszłości szefa zespołu. Dyrektor generalny wyjawił, że prowadzi rozmowy z Vasseurem. Zapewnia, że jest jeszcze czas na podpisanie nowego kontraktu.

Patronat medialny

  • Speedway Równe

  • Speedway Club Žarnovica

  • German Speedway Masters

  • Baltic Speedway League

Formuła 1

MKierowcaZespółPkt.
1.Oscar PiastriMcLaren234
2.Lando NorrisMcLaren226
3.Max VerstappenRed Bull165
4.George RussellMercedes147
5.Charles LeclercFerrari119
6.Lewis HamiltonFerrari103
7.Andrea Kimi AntonelliMercedes63
8.Alexander AlbonWilliams46
9.Nico HulkenbergStake F1 Team37
10.Esteban OconHaas23
11.Isack HadjarVisa Cash App RB21
12.Lance StrollAston Martin20
13.Pierre GaslyAlpine19
14.Fernando AlonsoAston Martin16
15.Carlos SainzWilliams13
16.Liam LawsonVisa Cash App RB12
17.Yuki TsunodaRed Bull10
18.Oliver BearmanHaas6
19.Gabriel BortoletoStake F1 Team4
20.Franco ColapintoAlpine0
21.Jack DoohanAlpine0

Formuła 2

MKierowcaZespółPkt.
1.Richard VerschoorMP Motorsport114
2.Alex DunneRodin Motorsport90
3.Jak CrawfordDAMS Lucas Oil88
4.Leonardo FornaroliInvicta Racing86
5.Luke BrowningHitech TGR83
6.Arvid LindbladInvicta Racing79
7.Pepe MartiCampos Racing67
8.Sebastián MontoyaPrema Racing53
9.Victor MartinsART Grand Prix49
10.Dino BeganovicHitech TGR31
11.Roman StanekInvicta Racing23
12.Kush MainiDAMS Lucas Oil21
13.Gabriele MiniPrema Racing21
14.Joshua DürksenAIX Racing19
15.Oliver GoetheMP Motorsport12
16.Rafael VillagómezVan Amersfoort Racing10
17.Ritomo MiyataART Grand Prix6
18.Amaury CordeelTrident2
19.Sami MeguetounifTrident2
20.Cian ShieldsAIX Racing0
21.Max EstersonTrident0
22.John BennettVan Amersfoort Racing0

MotoGP

MKierowcaZespółPkt.
1.Marc MarquezDucati Lenovo Team307
2.Alex MarquezBK8 Gresini Racing MotoGP239
3.Francesco „Pecco” BagnaiaDucati Lenovo Team181
4.Franco MorbidelliPertamina Enduro VR46 Racing Team139
5.Fabio Di GiannantonioPertamina Enduro VR46 Racing Team136
6.Marco BezzecchiAprilia Racing121
7.Johann ZarcoCastrol Honda LCR101
8.Pedro AcostaRed Bull KTM Factory Racing98
9.Fermin AldeguerBK8 Gresini Racing MotoGP81
10.Maverick VinalesRed Bull KTM Tech369
11.Fabio QuartararoMonster Energy Yamaha MotoGP Team67
12.AI AguraTrackhouse MotoGP Team49
13.Brad BinderRed Bull KTM Factory Racing47
14.Raúl FernándezTrackhouse MotoGP Team44
15.Enea BastianiniRed Bull KTM Tech342
16.Luca MariniHonda HRC Castrol38
17.Alex RinsMonster Energy Yamaha MotoGP Team35
18.Jack MillerPrima Pramac Yamaha MotoGP33
19.Joan MirHonda HRC Castrol32
20.Takaaki NakagamiHonda HRC Test Team10
21.Lorenzo SavadoriAprilia Racing8
22.Augusto FernandezPrima Pramac Yamaha MotoGP6
23.Miguel OliveiraPrima Pramac Yamaha MotoGP6
24.Somkiat ChantraIDEMITSU Honda LCR1
25.Aleix EspargaroHonda HRC Test Team0
26.Jorge MartinAprilia Racing0

Wydawca:
IBO Media Dagmara Starzec
32-015 Stanisławice 318
e-mail: kontakt@speedwaynews.pl

  • Kontakt z redakcją
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Pokaż się u nas
  • Regulamin
  • Polityka Prywatności
  • Informacje o RODO
  • Zarejestruj się
  • O serwisie
  • Galerie zdjęć

2025 © speedwaynews.pl - Wszelkie prawa autorskie wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie informacji i tekstów zabronione