⨉
⨉
  • O serwisie
  • Współpraca i reklama
  • Autorzy
  • Kontakt
  • Regulamin serwisu
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Zaloguj się
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
F1 speedwaynews speedway
  • Formuła 1
    • Kalendarz Formuły 1
    • Składy zespołów Formuły 1 2025
  • MotoGP
    • Kalendarz MotoGP 2025
    • Tory MotoGP
  • Serie juniorskie
    • Formuła 2
    • Formuła 3
    • Formuła 4
    • Formuły regionalne
  • Serie juniorskie z Polakami
    • Wyniki
  • Kącik ciekawostek
    • Historia Formuły
    • Kariery
    • Polacy w Formule
    • Tory
  • Inne wyścigi
  • Wywiady
LIVE
Autona Unia Tarnów Logo
0:0
../../../wp-content/uploads/2022/04/unia-leszno.png Logo
07.08.2025 17:00
Zakończona
- Logo Kwalifikacje do GP Japonii F1 2025
05.04.2025 08:00
Zakończona
 Logo F1 GP Chin 2025
23.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do GP Chin F1 2025
22.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Sprint przed GP Chin 2025
22.03.2025 03:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do sprintu GP Chin F1 2025
21.03.2025 08:30
Strona główna » Przełom w Ferrari? Leclerc wskazał moment

Przełom w Ferrari? Leclerc wskazał moment

  • Formuła 1
22 kwietnia 2025 Ten artykuł przeczytasz w 6 minut

Adrian Januszkiewicz

Przełom w Ferrari? Leclerc wskazał moment

Charles Leclerc po GP Arabii Saudyjskiej podkreślił, że jest zadowolony z dotychczasowego postępu w obsłudze bolidu SF-25. Według Monakijczyka jeden z nadchodzących weekendów może być przełomem dla formy Ferrari w tym sezonie.

Kierowca Ferrari pokłada nadzieje w nowym przednim skrzydle

Minione GP Arabii Saudyjskiej Charles Leclerc ukończył na najniższym stopniu podium. Nie licząc sprintu do GP Chin, jest to najlepszy rezultat Ferrari w obecnym sezonie. Monakijczyk pokłada nadzieje na resztę sezonu w zmianie przepisów od GP Hiszpanii.

Leclerc powiedział, że Ferrari będzie miało nowy projekt przedniego skrzydła na czas weekendu pod Barceloną. Liczy, że dzięki temu będą bardziej konkurencyjni.

– Myślę, że jesteśmy w tyle pod względem rzeczywistych osiągów samochodu — wyjaśnił po zdobyciu pierwszego podium w sezonie, zajmując trzecie miejsce w niedzielę. – Na pewno jesteśmy za McLarenem i Red Bullem, za Mercedesem sądzę, że też.

– Z jednej strony poszedłem w kierunku, o którym mówiłem przez ostatnie dwa lub trzy weekendy i czuję, że nigdy nie czułem się tak komfortowo z samochodem, jak teraz. Więc wyciągamy z niego maksimum – dodał.

– Potrzebujemy po prostu lepszego samochodu. I myślę, że punktem zwrotnym sezonu będzie Barcelona, ​​z nowym przednim skrzydłem, mam nadzieję, że trochę nam to pomoże – zaznaczył.

Leclerc: W Dżuddzie osiągnęliśmy najlepsze, co mogliśmy

Po pokonaniu o sekundę Lando Norrisa w walce o podium w Dżuddzie, Leclerc powiedział, że nie mógł skończyć wyżej.

– Szczerze mówiąc, uważam, że pojechaliśmy idealny wyścig – powiedział oficjalnemu kanałowi F1. – Dziś nie czuję, żeby było coś więcej na stole.

– Każde okrążenie było naprawdę, naprawdę dobre. Nie było żadnych błędów. Strategia, idealna. Postój w boksach, znowu, idealny: nie mówimy wiele o naszych postojach w boksach, ponieważ kiedy coś pójdzie nie tak, oczywiście o tym mówimy, ponieważ można przez to przegrać wyścig, ale mechanicy wykonują niesamowitą robotę. Myślę, że dominujemy w bitwie o postoje w boksach od początku sezonu i to dzięki ciężkiej pracy, którą wykonali.

– Ale ogólnie rzecz biorąc, to był idealny wyścig i dziś nie udało mi się osiągnąć nic więcej niż P3.

Początek bieżącego sezonu nie jest łatwy dla Ferrari. Ekipa z Maranello ma nie tylko problemy ze zdobywaniem podiów, ale też dobrze punktowanych pozycji. Szczególnie słabo wygląda forma Lewisa Hamiltona, który wciąż uczy się bolidu SF-25. W obronie Brytyjczyka staje jednak szef zespołu Fred Vasseur. Suchej nitki na Scuderii nie zostawia z kolei Luca di Montezemolo, były prezydent Ferrari.

Jak dotąd Włosi zdobyli 78 punktów i zajmują 4. miejsce w klasyfikacji konstruktorów, tracąc do prowadzącego McLarena aż 110 punktów. W klasyfikacji kierowców Charles Leclerc zajmuje 5. miejsce (47 punktów), a Lewis Hamilton 7. (31 punktów). Takie rezultaty są zdecydowanie poniżej oczekiwań zespołu, jak i jego kibiców. Już niemal 1/4 obecnego sezonu za nami, więc czasu na punkt przełomowy dla Ferrari jest coraz mniej. Celem minimum jest chociaż wyrównanie rezultatu sprzed roku w klasyfikacji konstruktorów. Maksimum to oczywiście mistrzostwo. Już wiemy, że w obu przypadkach nie będzie łatwo.

Kolejną rundą w tegorocznym kalendarzu F1 będzie uliczne GP Miami w dniach 2-4 maja.

Zdjęcie główne: Scuderia Ferrari HP / X

Aby nie przegapić najciekawszych artykułów kliknij obserwuj speedwaynews.pl na Google News

Obserwuj nas!
  • Tagi
  • Charles Leclerc
  • F1
  • F1 2025
  • Ferrari
  • Scuderia Ferrari

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Powiązane artykuły

Liuzzi: Trzy problemy go spowalniają

Liuzzi: Trzy problemy go spowalniają

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
7 sierpnia 2025

Za nami już połowa sezonu 2025, a Lewis Hamilton wciąż nie dowozi pożądanych przez Ferrari wyników w swoim debiutanckim sezonie w Maranello. O potencjalnych przyczynach tego stanu rzeczy opowiedział dla "La Gazzetta dello Sport" Vitantonio Liuzzi, były kierowca Formuły 1.

GP Węgier: Święto McLarena na Hungaroringu

GP Węgier: Święto McLarena na Hungaroringu

Adrian Drozdek

  • Formuła 1
3 sierpnia 2025

GP Węgier dostarczyło nam emocjonującą walkę o zwycięstwo w wykonaniu kierowców McLarena. Ostatecznie górą, dzięki strategii jednego pit stopu, był Lando Norris. Oscar Piastri naciskał go do samego końca. Za nimi z ostrej walki o najniższy stopień podium z Charlesem Leclerkiem wyszedł George Russell.

Ford w Formule 1. Od dominacji do marginalizacji

Ford w Formule 1. Od dominacji do marginalizacji

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
30 lipca 2025

Za sprawą współpracy z Red Bull Racing koncern Ford będzie znów obecny w Formule 1. Oznacza to kolejny amerykański akcent w Jedynce w ostatnim czasie. Ford jednak w przeciwieństwie do Haasa czy Cadillaca ma w niej wiele sukcesów, które warto przypomnieć.

GP Belgii: Pomarańczowa dominacja. Zmiana pozycji w McLarenie

GP Belgii: Pomarańczowa dominacja. Zmiana pozycji w McLarenie

Adrian Drozdek

  • Formuła 1
27 lipca 2025

Oscar Piastri dopisał sobie szóste zwycięstwo w sezonie 2025. Australijczyk wygrał GP Belgii dzięki dojrzałej jeździe i ograniu Lando Norrisa na samym początku wyścigu. Podium uzupełnił Charles Leclerc z Ferrari, który stoczył zaciętą walkę z Maxem Verstappenem.

Kwalifikacje GP Belgii: pierwszy rząd dla kierowców McLarena

Kwalifikacje GP Belgii: pierwszy rząd dla kierowców McLarena

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
26 lipca 2025

Sobotnie kwalifikacje do GP Belgii były kolejnym pokazem siły kierowców McLarena. Tym razem lepszą pozycję na starcie wywalczył Lando Norris. Niespodziewanie Max Verstappen nie znalazł się w TOP 3 sesji.

GP Belgii: Verstappen wygrał swój dwunasty sprint

GP Belgii: Verstappen wygrał swój dwunasty sprint

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
26 lipca 2025

Max Verstappen bardzo dobrze wykorzystał swoją okazję i wygrał sprint F1 po raz dwunasty. Oscar Piastri trzymał się bardzo blisko mistrza świata, jednak nie był w stanie go wyprzedzić przez blisko 15 okrążeń.

GP Belgii: Piastri i Verstappen w 1. rzędzie do sprintu

GP Belgii: Piastri i Verstappen w 1. rzędzie do sprintu

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
25 lipca 2025

Oscar Piastri zdominował piątkowe sesje do GP Belgii Formuły 1. Australijczyk ruszy z pole position do sobotniego sprintu na Spa-Francorchamps. Obok niego z 1. rzędu ruszy Max Verstappen.

Ferrari na najlepszej drodze do zwycięstw. Nadchodzi ich czas?

Ferrari na najlepszej drodze do zwycięstw. Nadchodzi ich czas?

Adrian Drozdek

  • Formuła 1
25 lipca 2025

Scuderia Ferrari zajmuje aktualnie drugie miejsce w klasyfikacji konstruktorów i to pomimo tego, że sezon 2025 nie układa się po ich myśli. Charles Leclerc i Lewis Hamilton nie wygrali jeszcze ani jednego wyścigu w tym roku. Według byłego kierowcy F1 i eksperta telewizyjnego, Jolyona Palmera, sytuacja szybko ulegnie zmianie.

Pierwsze zwycięstwo Ferrari w F1 – Silverstone 1951

Pierwsze zwycięstwo Ferrari w F1 – Silverstone 1951

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
14 lipca 2025

14 lipca to jeden z wyjątkowych dni w historii Ferrari. Właśnie tego dnia podczas GP Wielkiej Brytanii 1951 ekipa z Maranello osiągnęła swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Zawdzięcza to Argentyńczykowi José Froilánowi Gonzálezowi.

Helmut Marko podsumował współpracę z Christianem Hornerem

Helmut Marko podsumował współpracę z Christianem Hornerem

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
11 lipca 2025

Christian Horner od GP Belgii nie będzie już szefem zespołu Red Bull Racing. Dotychczasowe stanowisko zajmował przez 20 lat od momentu rebrandingu ekipy z Jaguara. Helmut Marko, doradca austriackiej ekipy, podsumował lata współpracy z Brytyjczykiem.

Patronat medialny

  • Speedway Równe

  • Speedway Club Žarnovica

  • German Speedway Masters

  • Baltic Speedway League

Formuła 1

MKierowcaZespółPkt.
1.Oscar PiastriMcLaren284
2.Lando NorrisMcLaren275
3.Max VerstappenRed Bull187
4.George RussellMercedes172
5.Charles LeclercFerrari151
6.Lewis HamiltonFerrari109
7.Andrea Kimi AntonelliMercedes64
8.Alexander AlbonWilliams54
9.Nico HulkenbergStake F1 Team37
10.Esteban OconHaas27
11.Fernando AlonsoAston Martin26
12.Lance StrollAston Martin26
13.Isack HadjarVisa Cash App RB22
14.Pierre GaslyAlpine20
15.Liam LawsonVisa Cash App RB20
16.Carlos SainzWilliams16
17.Gabriel BortoletoStake F1 Team14
18.Yuki TsunodaRed Bull10
19.Oliver BearmanHaas8
20.Franco ColapintoAlpine0
21.Jack DoohanAlpine0

Formuła 2

MKierowcaZespółPkt.
1.Richard VerschoorMP Motorsport114
2.Alex DunneRodin Motorsport90
3.Jak CrawfordDAMS Lucas Oil88
4.Leonardo FornaroliInvicta Racing86
5.Luke BrowningHitech TGR83
6.Arvid LindbladInvicta Racing79
7.Pepe MartiCampos Racing67
8.Sebastián MontoyaPrema Racing53
9.Victor MartinsART Grand Prix49
10.Dino BeganovicHitech TGR31
11.Roman StanekInvicta Racing23
12.Kush MainiDAMS Lucas Oil21
13.Gabriele MiniPrema Racing21
14.Joshua DürksenAIX Racing19
15.Oliver GoetheMP Motorsport12
16.Rafael VillagómezVan Amersfoort Racing10
17.Ritomo MiyataART Grand Prix6
18.Amaury CordeelTrident2
19.Sami MeguetounifTrident2
20.Cian ShieldsAIX Racing0
21.Max EstersonTrident0
22.John BennettVan Amersfoort Racing0

MotoGP

MKierowcaZespółPkt.
1.Marc MarquezDucati Lenovo Team307
2.Alex MarquezBK8 Gresini Racing MotoGP239
3.Francesco „Pecco” BagnaiaDucati Lenovo Team181
4.Franco MorbidelliPertamina Enduro VR46 Racing Team139
5.Fabio Di GiannantonioPertamina Enduro VR46 Racing Team136
6.Marco BezzecchiAprilia Racing121
7.Johann ZarcoCastrol Honda LCR101
8.Pedro AcostaRed Bull KTM Factory Racing98
9.Fermin AldeguerBK8 Gresini Racing MotoGP81
10.Maverick VinalesRed Bull KTM Tech369
11.Fabio QuartararoMonster Energy Yamaha MotoGP Team67
12.AI AguraTrackhouse MotoGP Team49
13.Brad BinderRed Bull KTM Factory Racing47
14.Raúl FernándezTrackhouse MotoGP Team44
15.Enea BastianiniRed Bull KTM Tech342
16.Luca MariniHonda HRC Castrol38
17.Alex RinsMonster Energy Yamaha MotoGP Team35
18.Jack MillerPrima Pramac Yamaha MotoGP33
19.Joan MirHonda HRC Castrol32
20.Takaaki NakagamiHonda HRC Test Team10
21.Lorenzo SavadoriAprilia Racing8
22.Augusto FernandezPrima Pramac Yamaha MotoGP6
23.Miguel OliveiraPrima Pramac Yamaha MotoGP6
24.Somkiat ChantraIDEMITSU Honda LCR1
25.Aleix EspargaroHonda HRC Test Team0
26.Jorge MartinAprilia Racing0

Wydawca:
IBO Media Dagmara Starzec
32-015 Stanisławice 318
e-mail: kontakt@speedwaynews.pl

  • Kontakt z redakcją
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Pokaż się u nas
  • Regulamin
  • Polityka Prywatności
  • Informacje o RODO
  • Zarejestruj się
  • O serwisie
  • Galerie zdjęć

2025 © speedwaynews.pl - Wszelkie prawa autorskie wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie informacji i tekstów zabronione