⨉
⨉
  • O serwisie
  • Współpraca i reklama
  • Autorzy
  • Kontakt
  • Regulamin serwisu
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Zaloguj się
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
F1 speedwaynews speedway
  • Formuła 1
    • Kalendarz Formuły 1
    • Składy zespołów Formuły 1 2025
  • MotoGP
    • Kalendarz MotoGP 2025
    • Tory MotoGP
  • Serie juniorskie
    • Formuła 2
    • Formuła 3
    • Formuła 4
    • Formuły regionalne
  • Serie juniorskie z Polakami
    • Wyniki
  • Kącik ciekawostek
    • Historia Formuły
    • Kariery
    • Polacy w Formule
    • Tory
  • Inne wyścigi
  • Wywiady
Zakończona
- Logo Kwalifikacje do GP Japonii F1 2025
05.04.2025 08:00
Zakończona
 Logo F1 GP Chin 2025
23.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do GP Chin F1 2025
22.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Sprint przed GP Chin 2025
22.03.2025 03:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do sprintu GP Chin F1 2025
21.03.2025 08:30
Strona główna » Charles Leclerc sięga po ekstremalne rozwiązania. Ferrari widzi efekty

Charles Leclerc sięga po ekstremalne rozwiązania. Ferrari widzi efekty

  • Formuła 1
2 maja 2025 Ten artykuł przeczytasz w 8 minut

Wiktoria Żupińska

Charles Leclerc sięga po ekstremalne rozwiązania. Ferrari widzi efekty

Charles Leclerc ma przewagę nad kolegą zespołowym. Od Grand Prix Chin pokonuje Lewisa Hamiltona w kwalifikacjach i wyścigach. Sekret tkwi w ekstremalnych ustawieniach.

Charles Leclerc rośnie w siłę

Charles Leclerc już raz pokonał 7-krotnego mistrza świata i to w pierwszym sezonie z Ferrari. Dwa lata spędzone u boku Sebastiana Vettela, który ma na koncie cztery tytuły mistrzowskie, pokazały, że Monakijczyk jest przyszłością zespołu. Teraz mierzy się z Lewisem Hamiltonem, statystycznie najlepszym kierowcą w historii F1. Pomijając zwycięstwo Brytyjczyka w sprincie w Chinach, jak dotąd Leclerc radzi sobie bardzo dobrze.

Z każdym kolejnym wyścigiem znajduje sposób, aby polepszyć swoje występy. W Arabii Saudyjskiej zdobył pierwsze podium dla Ferrari w Grand Prix w tym sezonie. Charles Leclerc wyjawił, że znalazł odpowiednie ustawienie bolidu, które pozwala mu zmaksymalizować wyniki. Wiadomo, że poszedł dość w agresywnym kierunku, co zmusiło go do zmodyfikowania stylu jazdy, bo auto ma tzw. „ostry przód”

Lewis Hamilton: "The upgrades are definitely working."

Charles Leclerc…https://t.co/GvqGy3VUs2#F1 pic.twitter.com/wiQXaR1m7I

— PlanetF1 (@Planet_F1) April 12, 2025

– Oczywiście nie zdradzę zbyt wielu szczegółów, ale to [ustawienia – przyp. red] uczyniło bolid trochę bardziej trudnym, bardzo, bardzo ostrym [czułym na przedniej osi – przyp. red.]. I to jest dość trudne w prowadzeniu, szczególnie gdy znajdujesz się na granicy w kwalifikacjach. Ale to jest coś, co lubię, co zawsze lubiłem w trakcie mojej kariery. Ponowne zmodyfikowanie wszystkiego w bolidzie, żeby pójść w tym kierunku zajmuje parę wyścigów, a to jest proces, przez który przechodzimy i w ostatnich GP to się opłaciło – Charles Leclerc wyjawił dziennikarzom The Race.

Lepszy od mistrza świata

Charles Leclerc wyjaśnił, że nadal pracuje ze swoimi inżynierami nad udoskonaleniem ustawień, ale jak dotąd przynoszą one rezultaty. W ostatnich trzech kwalifikacjach do Grand Prix był szybszy od Hamiltona kolejno o 0,311 s, 0,597 s i 0,531 s.

Monakijczyk czuje się lepiej z precyzyjniejszym przodem bolidu, co oczywiście w rezultacie powoduje zmniejszenie stabilności w tylnej części auta. Leclerc radzi sobie z tym bardzo dobrze, w przeciwieństwie do Hamiltona. Nie przepada za to za podsterownością. Znacznie lepiej od swojego kolegi zespołowego toleruje zwiększoną niestabilność przy wejściach w szybkie zakręty. Wyniki absolwenta Ferrari Driver Academy pokazują, że dobrze zaadaptował się do charakterystyki SF-25.

Lewis Hamilton had a message for his fans in London today 🙌📈 pic.twitter.com/4X8rbhHXs9

— Autosport (@autosport) April 25, 2025

– Inżynierowie, z którymi pracuję są przyzwyczajeni do ustawiania bolidu pod innego kierowcę i inny styl jazdy, a ja jestem przyzwyczajony do jeżdżenia autem z innym stylem jazdy. To jest więc kombinacja różnych czynników – Lewis Hamilton tłumaczył swoje problemy na wczorajszej konferencji prasowej w Miami.

Podobne ustawienia

Lewis Hamilton od paru tygodni otwarcie mówi, że nie wie, z czego tak naprawdę wynikają jego problemy. W Arabii Saudyjskiej ukończył wyścig prawie 31 sekund za Leclerkiem, co skłoniło go do wyznania, że jest zagubiony i nie wie, jakie są powodu jego deficytu.

Wcześniej Hamilton miał nadzieję, że nowa podłoga poprawi jego sytuację. Niestety, oczekiwania się nie spełniły. Ferrari ma miękkie tylne zawieszenie, a wiadomo, że mistrz świata preferuje bardziej sztywno ustawione auto i stabilny tył. Do tego dochodzą jego kłopoty z adaptacją stylu jazdy do obecnej generacji bolidów. Przez swoje przyzwyczajenia, nie jest w stanie osiągnąć maksimum możliwości i całkowicie odblokować swojego potencjału, nawet jeśli jego wyniki nie są najgorsze.

Charles Leclerc has overtaken Sebastian Vettel as the driver who has scored the most points with Ferrari 🔥#JapaneseGP pic.twitter.com/QIlkunyEcO

— Motorsport.com (@Motorsport) April 6, 2025

Według Charlesa Leclerka, ustawienia jego i Lewisa Hamiltona teraz są znacznie bardziej zbliżone niż wcześniej. Sugeruje to, że 40-latek nie do końca czuje się komfortowo z ekstremalnym podejściem, które wybrał jego kolega zespołowy. Tym gorzej dla niego, bo wygląda na to, że SF-25 działa najlepiej właśnie wtedy, gdy kierowca podąży w tym bardziej ,,drastycznym” kierunku.

– Zawsze bardzo, bardzo trudno porównać odczucia kierowców, bo jeśli nie czujesz się komfortowo, to zawsze jest coś, z czym zmagasz się bardziej niż inny kierowca i dlatego nie możesz jechać szybko. Jeśli chodzi o mnie, w tym roku poszliśmy w dość ekstremalnych kierunkach pod względem ustawień, aby wycisnąć z samochodu trochę więcej, więc czuję, że muszę zmienić całkiem sporo w swoim stylu jazdy, aby dostosować się do nowych wymagań tego samochodu – odpowiedział Leclerc przed Grand Prix Miami.

Dodał, że rozumie, że pewne rzeczy są dla niego naturalne po siedmiu latach w Ferrari. Chodzi o sposób funkcjonowania zespołu, pracy z inżynierami, znajomość narzędzi i metod działania. Jak sam jednak powiedział, czuje, że w tym roku jeździ zupełnie inaczej, bo SF-25 wymaga innych ustawień i stylu jazdy.

Aby nie przegapić najciekawszych artykułów kliknij obserwuj speedwaynews.pl na Google News

Obserwuj nas!
  • Tagi
  • Charles Leclerc
  • Ferrari
  • Lewis Hamilton
  • Scuderia Ferrari

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Powiązane artykuły

Frederic Vasseur: Zmarnowaliśmy szanse na lepszy wynik

Frederic Vasseur: Zmarnowaliśmy szanse na lepszy wynik

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
18 czerwca 2025

Frederic Vasseur, szef zespołu Scuderia Ferrari, podsumował weekend o GP Kanady w wykonaniu ekipy z Maranello. Zdaniem Francuza był to weekend zmarnowanych szans. Docenił też postęp w wykonaniu rywali.

Grand Prix Kanady: Zwycięzcy i przegrani

Grand Prix Kanady: Zwycięzcy i przegrani

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
17 czerwca 2025

George Russell wygrał czwarte Grand Prix w karierze. Andrea Kimi Antonelli zdobył pierwsze podium. Lando Norris popełnił kosztowny błąd. Kto wykorzystał swoje szanse w Kanadzie, a kto je zmarnował? Oto nasz werdykt.

OPINIA: Hamilton i Vasseur nie są problemem, Ferrari jest

OPINIA: Hamilton i Vasseur nie są problemem, Ferrari jest

Wiktoria Żupińska

  • Felietony
12 czerwca 2025

Przyszłość szefa zespołu jest kwestionowana. Media skupiają się na formie mistrza świata. Jednak Hamilton i Vasseur nie są problemem. Ferrari potrzebuje twardego resetu na najwyższym szczeblu.

Przewodnik 24h Le Mans 2025: Klasa Hypercar jeszcze silniejsza

Motorsport. Przewodnik 24h Le Mans 2025: Klasa Hypercar jeszcze silniejsza

Grzegorz Piotrowicz

  • Serie z Polakami
12 czerwca 2025

Kolejny rok z rzędu Klasa Hypercar zapowiada się jeszcze lepiej, niż w poprzednim roku. 21 aut to absolutny rekord i kapitalna wiadomość dla sportu. W tej zapowiedzi przedstawimy szanse każdego z producentów na zwycięstwo w ten weekend.

Lewis Hamilton: Nigdy nie mów nigdy. McLaren nie jest nietykalny

Lewis Hamilton: Nigdy nie mów nigdy. McLaren nie jest nietykalny

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
7 czerwca 2025

Lewis Hamilton wierzy, że pokonanie McLarena będzie trudne. Nie wyklucza jednak możliwości, że rywalom się uda. Wątpi w szanse Ferrari.

Carlos Sainz wie, co czuje Lewis Hamilton. Dla niego to nic nowego

Carlos Sainz wie, co czuje Lewis Hamilton. Dla niego to nic nowego

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
5 czerwca 2025

Carlos Sainz nie sądzi, że Williams będzie gotowy wygrywać w przyszłym roku. Hiszpan marzy o byciu mistrzem świata. Problemy Lewisa Hamiltona to dla niego nic nowego.

Charles Leclerc: Mieliśmy szczęście. Oba Ferrari z problemami

Charles Leclerc: Mieliśmy szczęście. Oba Ferrari z problemami

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
3 czerwca 2025

Charles Leclerc miał szczęście w Grand Prix Hiszpanii. Przyznał, że bez neutralizacji nie zdobyłby podium. Okazuje się, że oba Ferrari miały problem w wyścigu.

Grand Prix Hiszpanii: Zwycięzcy i przegrani

Grand Prix Hiszpanii: Zwycięzcy i przegrani

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
2 czerwca 2025

Nico Hülkenberg zdobył sensacyjne piąte miejsce w GP Hiszpanii. Oscar Piastri wygrał już piąty wyścig w sezonie. Maxa Verstappena poniosły emocje. Kto wykorzystał okazję, a kto ją zmarnował? Oto nasz werdykt.

Lewis Hamilton: To było okropne. Zero pozytywów po GP Hiszpanii

Lewis Hamilton: To było okropne. Zero pozytywów po GP Hiszpanii

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
2 czerwca 2025

Lewis Hamilton jest rozczarowany szóstym miejscem w Grand Prix Hiszpanii. Stwierdza, że to jeden z najgorszych wyścigów, jakich doświadczył.

Grand Prix Monako: Zwycięzcy i przegrani

Grand Prix Monako: Zwycięzcy i przegrani

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
26 maja 2025

Lando Norris odnalazł formę w Monako. Aston Martin zmarnował kolejną szansę, a Mercedes zaliczył okropny weekend. Zawiodły też nowe przepisy FIA. Kto rozczarował, a kto wykorzystał swoją szansę? Oto nasz werdykt.

Patronat medialny

  • Speedway Równe

  • Speedway Club Žarnovica

  • German Speedway Masters

  • Baltic Speedway League

Formuła 1

MKierowcaZespółPkt.
1.Oscar PiastriMcLaren198
2.Lando NorrisMcLaren176
3.Max VerstappenRed Bull155
4.George RussellMercedes136
5.Charles LeclercFerrari104
6.Lewis HamiltonFerrari79
7.Andrea Kimi AntonelliMercedes63
8.Alexander AlbonWilliams42
9.Esteban OconHaas22
10.Isack HadjarVisa Cash App RB21
11.Nico HulkenbergStake F1 Team20
12.Lance StrollAston Martin14
13.Carlos SainzWilliams13
14.Pierre GaslyAlpine11
15.Yuki TsunodaRed Bull10
16.Fernando AlonsoAston Martin8
17.Oliver BearmanHaas6
18.Liam LawsonVisa Cash App RB4
19.Gabriel BortoletoStake F1 Team0
20.Franco ColapintoAlpine0
21.Jack DoohanAlpine0

Formuła 2

MKierowcaZespółPkt.
1.Alex DunneRodin Motorsport87
2.Richard VerschoorMP Motorsport84
3.Arvid LinbladCampos Racing79
4.Jak CrawfordDAMS Lucas Oil73
5.Luke BrowningHitech TGR73
6.Leonardo FornaroliInvicta Racing66
7.Pepe MartiCampos Racing49
8.Victor MartinsART Grand Prix41
9.Sebastián MontoyaPrema Racing36
10.Dino BeganovicHitech TGR29
11.Kush MainiDAMS Lucas Oil21
12.Gabriele MiniPrema Racing21
13.Oliver GoetheMP Motorsport12
14.Roman StanekInvicta Racing12
15.Joshua DürksenAIX Racing11
16.Rafael VillagómezVan Amersfoort Racing10
17.Ritomo MiyataART Grand Prix5
18.Amaury CordeelTrident2
19.Sami MeguetounifTrident1
20.Cian ShieldsAIX Racing0
21.John BennettVan Amersfoort Racing0
22.Max EstersonTrident0

MotoGP

MKierowcaZespółPkt.
1.Marc MarquezDucati Lenovo Team196
2.Alex MarquezBK8 Gresini Racing MotoGP172
3.Francesco „Pecco” BagnaiaDucati Lenovo Team124
4.Franco MorbidelliPertamina Enduro VR46 Racing Team98
5.Johann ZarcoCastrol HRC Honda97
6.Fabio Di GiannantonioPertamina Enduro VR46 Racing Team88
7.Marco BezzecchiAprilia Racing69
8.Fabio QuartararoMonster Energy Yamaha MotoGP Team59
9.Pedro AcostaRed Bull KTM Factory Racing58
10.Fermin AldeguerBK8 Gresini Racing MotoGP56
11.Maverick VinalesRed Bull KTM Tech345
12.AI AguraTrackhouse MotoGP Team38
13.Luca MariniHonda HRC Castrol38
14.Brad BinderRed Bull KTM Factory Racing34
15.Enea BastianiniRed Bull KTM Tech331
16.Jack MillerPrima Pramac Yamaha MotoGP29
17.Alex RinsMonster Energy Yamaha MotoGP Team26
18.Raúl FernándezTrackhouse MotoGP Team19
19.Joan MirHonda HRC Castrol18
20.Takaaki NakagamiHonda HRC Test Team10
21.Lorenzo SavadoriAprilia Racing8
22.Augusto FernandezPrima Pramac Yamaha MotoGP3
23.Miguel OliveiraPrima Pramac Yamaha MotoGP2
24.Somkiat ChantraIDEMITSU Honda LCR0
25.Aleix EspargaroHonda HRC Test Team0
26.Jorge MartinAprilia Racing0

Wydawca:
IBO Media Dagmara Starzec
32-015 Stanisławice 318
e-mail: kontakt@speedwaynews.pl

  • Kontakt z redakcją
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Pokaż się u nas
  • Regulamin
  • Polityka Prywatności
  • Informacje o RODO
  • Zarejestruj się
  • O serwisie
  • Galerie zdjęć

2025 © speedwaynews.pl - Wszelkie prawa autorskie wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie informacji i tekstów zabronione