⨉
⨉
  • O serwisie
  • Współpraca i reklama
  • Autorzy
  • Kontakt
  • Regulamin serwisu
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Zaloguj się
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
F1 speedwaynews speedway
  • Formuła 1
    • Kalendarz Formuły 1
    • Składy zespołów Formuły 1 2025
  • MotoGP
    • Kalendarz MotoGP 2025
    • Tory MotoGP
  • Serie juniorskie
    • Formuła 2
    • Formuła 3
    • Formuła 4
    • Formuły regionalne
  • Serie juniorskie z Polakami
    • Wyniki
  • Kącik ciekawostek
    • Historia Formuły
    • Kariery
    • Polacy w Formule
    • Tory
  • Inne wyścigi
  • Wywiady
Zakończona
- Logo Kwalifikacje do GP Japonii F1 2025
05.04.2025 08:00
Zakończona
 Logo F1 GP Chin 2025
23.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do GP Chin F1 2025
22.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Sprint przed GP Chin 2025
22.03.2025 03:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do sprintu GP Chin F1 2025
21.03.2025 08:30
Strona główna » Aston Martin eksperymentuje w F1. Będzie testować na 2026

Aston Martin eksperymentuje w F1. Będzie testować na 2026

  • Formuła 1
6 maja 2025 Ten artykuł przeczytasz w 8 minut

Wiktoria Żupińska

Aston Martin eksperymentuje w F1. Będzie testować na 2026

Aston Martin nie porzuca nadziei na poprawę sezonu. Niedługo wprowadzi ulepszenia. Zespół będzie testować technologie na przyszły rok.

Aston Martin musi eksperymentować

Aston Martin zaliczył kolejny trudny weekend w F1. Nie zdobył żadnych punktów w niedzielnym Grand Prix i okazał się wolniejszy od Stake. Mogą cieszyć się jedynie z tych czterech, które Stroll otrzymał za piąte miejsce w sprincie, ale ponownie stało się to dzięki korzystnemu splotowi wydarzeń, a nie rzeczywistemu tempu. Zespół mógł zająć też dobrą pozycję w sobotnim wyścigu z Alonso, gdyby nie zła strategia i wypadek spowodowany przez Lawsona.

"We need to continue to analyse where we can improve and work hard to be more competitive in Imola."

Debrief the #MiamiGP with Andy Cowell and the team.

— Aston Martin Aramco F1 Team (@AstonMartinF1) May 5, 2025

Ekipa z Silverstone przygotowuje się do zmiany regulacji na przyszły rok. Adrian Newey, który rozpoczął pracę na początku marca, pracuje wyłącznie nad AMR26. Większość wysiłków została skierowana na 2026, bo Aston Martin chce wykorzystać okazję i przesunąć się na przód stawki. Jednak zespół planuje przywieźć ulepszenia, aby choć trochę poprawić sytuację w tym sezonie. Całkowite porzucenie projektu mogłoby być zbyt demoralizujące.

– Wyniki odzwierciedlają osiągi bolidu i nie jesteśmy z tego powodu zadowoleni. Analizujemy informacje, jakie mamy o kierowcach i dane, próbując zrozumieć. To nasza ogólna ewaluacja na moment dzisiejszy. To jest bardzo reprezentatywny tor. Na tę chwilę nie mamy konkretnego obszaru, gdzie tracimy czas. Jest mnóstwo problemów do rozwiązania – stwierdził szef zespołu.

Aston Martin będzie testował

Wszystkie ulepszenia wprowadzone w przeciągu ostatnich dwóch lat okazały się nieskuteczne. Poprawki za każdym razem wyłącznie pogorszyły osiągi bolidów i uczyniły je trudniejszymi w prowadzeniu. Ich najlepszy wynik w kwalifikacjach do GP Miami w tym roku był gorszy aż o 0,4s niż najlepszy czas w 2023. Okrążenie wykręcone przez Fernando Alonso w tym roku w Q1 to 1:27.604. Dwa lata temu w Q3 pojechał 1:27.202.

Qualifying comes to an end in Miami.#MiamiGP pic.twitter.com/exMVtRhVMJ

— Aston Martin Aramco F1 Team (@AstonMartinF1) May 3, 2025

Andy Cowell wyjaśnił Motorsport España, że zespół przywiezie ulepszenia do AMR25 na Imolę, a także do Monako i Barcelony. Nie wszystkie części jednak zostaną na stałe, bo niektóre będą testować technologie planowane na przyszły rok. Aston Martin chce rozwiązać problemy z korelacją danych widzianych w tunelu aerodynamicznym a rzeczywistością na torze. Pozwoli to rozwiać wszelkie wątpliwości.

– Ale to kolejne wydarzenie [Grand Prix Miami – przyp. red.], dzięki któremu możemy zebrać informacje dla naszych narzędzi symulacyjnych. Są technologie, o których myśleliśmy, aby je wykorzystać w 2026, które będą testowane w bolidzie na 2025. To jedyny sposób, aby potwierdzić, co będzie dobre w przyszłości – jeśli działa w wyścigu, wtedy naprawdę działa – kontynuował Andy Cowell.

Królik doświadczalny

Szef zespołu, który dołączył do Astona Martina w roli CEO grupy w październiku 2024, przejął obowiązki Mike’a Kracka na początku tego roku. W Miami zapowiedział, że ekipa ma jeszcze szansę skończyć z przyzwoitym wynikiem pod koniec sezonu.

🚨RACE PACE IN MIAMI 2025 RACE

1 – McLaren: 1:31.069
2 – Red Bull: 1:31.625 (+0.555s)
3 – Mercedes: 1:31.737 (+0.667s)
4 – Williams: 1:31.823 (+0.753s)
5 – Ferrari: 1:31.990 (+0.920s)
6 – Racing Bulls: 1:32.149 (+1.079s)
7 – Haas: 1:32.258 (+1.188s)
8 – Kick Sauber: 1:32.541… pic.twitter.com/slGhvV1zUS

— Holiness (@F1BigData) May 4, 2025

W celu potwierdzenia korelacji nowego sprzętu, stajnia z Silverstone wkrótce wprowadzi ulepszenia do AMR25. Zdaniem Cowella, tegoroczny bolid posłuży im do testowania, a także opanowania własnych zasobów i rozwiązań technologicznych do perfekcji. Twierdzi, że zespół nadal ma dość mało doświadczenia w pracy razem i dopiero przyzwyczaja się do narzędzi oraz mechanizmów, które duże zespołu wykorzystują od dekad.

Kolejne miesiące pokażą, czy Aston Martin może być pewny swojego postępu, jeśli chodzi o przyszłoroczne regulacje. Nowe rozwiązania i technologie będzie można zobaczyć w drugiej połowie sezonu.

Aston Martin confirma que llevará actualizaciones a Imola, Mónaco y España.

➡️ Andy Cowell lo ha confirmado, aunque algunas piezas estarán relacionadas con la directiva técnica de Barcelona.#F1 #AstonMartin https://t.co/vOk0KGME0X

— SoyMotor.com (@SoyMotor) May 6, 2025

– Mam nadzieję, że uda nam się trochę dokręcić śruby. Możesz dać znać Fredowi [Vasseurowi – przyp. red.] – przekornie odparł Cowell na konferencji prasowej.

Ta zaczepka w stronę Ferrari to odpowiedź na sugestie dziennikarzy, że zespół nie zamierza wprowadzać żadnych ulepszeń do AMR25. Pokazuje ambicje Astona Martina. Zespół chce wspiąć się w górę tabeli, nawet jeśli nie w tym roku, to przygotowuje fundamenty na sukces w 2026.

Aby nie przegapić najciekawszych artykułów kliknij obserwuj speedwaynews.pl na Google News

Obserwuj nas!
  • Tagi
  • Andy Cowell
  • Aston Martin F1
  • F1
  • F1 2025

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Powiązane artykuły

Kwalifikacje GP Azerbejdżanu: pogoda dla Verstappena

Kwalifikacje GP Azerbejdżanu: pogoda dla Verstappena

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
20 września 2025

Sobotnie kwalifikacje przed GP Azerbejdżanu mocno się wydłużyły. W ich trakcie czerwona flaga pojawiała się aż 6 razy. Część faworytów pojechała wolno lub odpadło wcześniej. Najszybszy był jednak Max Verstappen, który będzie miał obu kierowców McLarena daleko za sobą na starcie.

Treningi GP Azerbejdżanu: Dwa oblicza piątku dla McLarena

Treningi GP Azerbejdżanu: Dwa oblicza piątku dla McLarena

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
19 września 2025

Formuła 1 opuściła już Europę i sezon dokończy w Azji i na terenie obu Ameryk. Ten etap rywalizacji otwiera weekend o GP Azerbejdżanu, który rozpoczęły piątkowe treningi. Mimo tego, że McLaren jest faworytem, to dzisiejsze sesje nie przebiegły do końca po myśli ekipy z Woking.

Treningi GP Włoch: Mocny piątek Ferrari i Sainza | Podsumowanie

Treningi GP Włoch: Mocny piątek Ferrari i Sainza | Podsumowanie

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
5 września 2025

Rozpoczął się weekend o GP Włoch 2025. Piątkowe treningi na Monzy pokazały, że po raz kolejny nie można lekceważyć Ferrari w Lombardii. Z dobrej strony pokazali się obaj kierowcy Scuderii, ale również Carlos Sainz.

Kwalifikacje GP Holandii: Norris nie najszybszy | Podsumowanie

Kwalifikacje GP Holandii: Norris nie najszybszy | Podsumowanie

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
30 sierpnia 2025

Lando Norris zdominował czasowo wszystkie sesje treningowe poprzedzające GP Holandii. Wydawało się, że w kwalifikacjach Brytyjczyk z McLarena również będzie najszybszy, ale do pole position stracił 0,012 sekundy. Je zdobył Oscar Piastri.

Alex, nic nie szkodzi spróbować

Alex, nic nie szkodzi spróbować

Igor Długosz

  • Formuła 1
29 sierpnia 2025

Poza walką Willa Powera i Davida Malukasa o fotel w Penske, tegoroczny "sezon ogórkowy" IndyCar nie jest zbyt ciekawy. Odejście mistrza może jednak wywrócić wszystko do góry nogami. Alex Palou jest łączony z ekipą Red Bulla w Formule 1. Pytanie tylko, czy ten transfer ma sens?

Treningi GP Holandii: piątek dla Lando Norrisa | Podsumowanie

Treningi GP Holandii: piątek dla Lando Norrisa | Podsumowanie

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
29 sierpnia 2025

Piątkowe treningi poprzedzające GP Holandii na torze Zandvoort należały do Lando Norrisa. Brytyjczyk ukończył obie sesje przed Oscarem Piastrim i wyraźnie wyżej od Maxa Verstappena. Nadspodziewanie dobrze wypadli też kierowcy Astona Martina. Mimo prognoz nad torem przy Morzu Północnym nie padał dziś ulewny deszcz.

Wypadki, które zainspirowały twórców filmu F1

Wypadki, które zainspirowały twórców filmu F1

Igor Długosz

  • Formuła 1
22 sierpnia 2025

Film F1 zawierał mnóstwo nierealistycznych elementów, które przeszkadzały fanom motorsportu - pomieszany kalendarz wyścigów, budowanie samochodu pod "walkę", czy też naginanie przepisów do granic absurdu. Coś, do czego nie można się jednak przyczepić to wypadki, gdyż większość z nich była rzetelnie inspirowana prawdziwymi zdarzeniami. Uwaga, ten artykuł jest pełen spoilerów.

Program Juniorów Red Bulla: Marko pewny swego

Program Juniorów Red Bulla: Marko pewny swego

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
21 sierpnia 2025

Helmut Marko nie chowa głowy w piasek, jeśli chodzi o surową politykę Programu Juniorów Red Bulla. Przekonuje, że większość tych, którzy nie odnieśli sukcesu w Formule 1, nadal korzysta z tego doświadczenia i kontynuuje karierę w czołowych sportach motorowych.

Montoya: Nie powinien lekceważyć Hamiltona

Montoya: Nie powinien lekceważyć Hamiltona

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
15 sierpnia 2025

Na półmetku sezonu Lewis Hamilton wypada w Ferrari wyraźnie gorzej od Charlesa Leclerca. Juan Pablo Montoya uważa jednak, że Brytyjczyk może się jeszcze odbudować, a Monakijczyk musi na niego uważać.

GP Monako 1992: Starcie gigantów i płaskowyż Andrei Mody

GP Monako 1992: Starcie gigantów i płaskowyż Andrei Mody

Igor Długosz

  • Formuła 1
8 sierpnia 2025

Choć wciąż utrzymuje status najważniejszej rundy w kalendarzu, Grand Prix Monako nie jest znane z ekscytujących wyścigów. Stąd wielowątkowa edycja 1992 przeszła do historii. Na czele stawki ujrzeliśmy legendarny pojedynek dwóch mistrzów - Nigela Mansella i Ayrtona Senny. Tymczasem w dolnej części tabeli doszło do istnego cudu, związanego z najgorszym zespołem w historii Formuły 1. Oto pełna historia 50. edycji Grand Prix Monako.

Patronat medialny

  • Speedway Równe

  • Speedway Club Žarnovica

  • German Speedway Masters

  • Baltic Speedway League

Formuła 1

MKierowcaZespółPkt.
1.Oscar PiastriMcLaren309
2.Lando NorrisMcLaren275
3.Max VerstappenRed Bull205
4.George RussellMercedes184
5.Charles LeclercFerrari151
6.Lewis HamiltonFerrari109
7.Andrea Kimi AntonelliMercedes64
8.Alexander AlbonWilliams64
9.Nico HulkenbergStake F1 Team37
10.Isack HadjarHaas37
11.Lance StrollAston Martin32
12.Fernando AlonsoAston Martin30
13.Esteban OconHaas28
14.Pierre GaslyAlpine20
15.Liam LawsonVisa Cash App RB20
16.Oliver BearmanHaas16
17.Carlos SainzWilliams16
18.Gabriel BortoletoStake F1 Team14
19.Yuki TsunodaRed Bull12
20.Franco ColapintoAlpine0
21.Jack DoohanAlpine0

Formuła 2

MKierowcaZespółPkt.
1.Richard VerschoorMP Motorsport114
2.Alex DunneRodin Motorsport90
3.Jak CrawfordDAMS Lucas Oil88
4.Leonardo FornaroliInvicta Racing86
5.Luke BrowningHitech TGR83
6.Arvid LindbladInvicta Racing79
7.Pepe MartiCampos Racing67
8.Sebastián MontoyaPrema Racing53
9.Victor MartinsART Grand Prix49
10.Dino BeganovicHitech TGR31
11.Roman StanekInvicta Racing23
12.Kush MainiDAMS Lucas Oil21
13.Gabriele MiniPrema Racing21
14.Joshua DürksenAIX Racing19
15.Oliver GoetheMP Motorsport12
16.Rafael VillagómezVan Amersfoort Racing10
17.Ritomo MiyataART Grand Prix6
18.Amaury CordeelTrident2
19.Sami MeguetounifTrident2
20.Cian ShieldsAIX Racing0
21.Max EstersonTrident0
22.John BennettVan Amersfoort Racing0

MotoGP

MKierowcaZespółPkt.
1.Marc MarquezDucati Lenovo Team307
2.Alex MarquezBK8 Gresini Racing MotoGP239
3.Francesco „Pecco” BagnaiaDucati Lenovo Team181
4.Franco MorbidelliPertamina Enduro VR46 Racing Team139
5.Fabio Di GiannantonioPertamina Enduro VR46 Racing Team136
6.Marco BezzecchiAprilia Racing121
7.Johann ZarcoCastrol Honda LCR101
8.Pedro AcostaRed Bull KTM Factory Racing98
9.Fermin AldeguerBK8 Gresini Racing MotoGP81
10.Maverick VinalesRed Bull KTM Tech369
11.Fabio QuartararoMonster Energy Yamaha MotoGP Team67
12.AI AguraTrackhouse MotoGP Team49
13.Brad BinderRed Bull KTM Factory Racing47
14.Raúl FernándezTrackhouse MotoGP Team44
15.Enea BastianiniRed Bull KTM Tech342
16.Luca MariniHonda HRC Castrol38
17.Alex RinsMonster Energy Yamaha MotoGP Team35
18.Jack MillerPrima Pramac Yamaha MotoGP33
19.Joan MirHonda HRC Castrol32
20.Takaaki NakagamiHonda HRC Test Team10
21.Lorenzo SavadoriAprilia Racing8
22.Augusto FernandezPrima Pramac Yamaha MotoGP6
23.Miguel OliveiraPrima Pramac Yamaha MotoGP6
24.Somkiat ChantraIDEMITSU Honda LCR1
25.Aleix EspargaroHonda HRC Test Team0
26.Jorge MartinAprilia Racing0

Wydawca:
IBO Media Dagmara Starzec
32-015 Stanisławice 318
e-mail: kontakt@speedwaynews.pl

  • Kontakt z redakcją
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Pokaż się u nas
  • Regulamin
  • Polityka Prywatności
  • Informacje o RODO
  • Zarejestruj się
  • O serwisie
  • Galerie zdjęć

2025 © speedwaynews.pl - Wszelkie prawa autorskie wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie informacji i tekstów zabronione