⨉
⨉
  • O serwisie
  • Współpraca i reklama
  • Autorzy
  • Kontakt
  • Regulamin serwisu
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Zaloguj się
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
F1 speedwaynews speedway
  • Formuła 1
    • Kalendarz Formuły 1
    • Składy zespołów Formuły 1 2025
  • MotoGP
    • Kalendarz MotoGP 2025
    • Tory MotoGP
  • Serie juniorskie
    • Formuła 2
    • Formuła 3
    • Formuła 4
    • Formuły regionalne
  • Serie juniorskie z Polakami
    • Wyniki
  • Kącik ciekawostek
    • Historia Formuły
    • Kariery
    • Polacy w Formule
    • Tory
  • Inne wyścigi
  • Wywiady
Zakończona
- Logo Kwalifikacje do GP Japonii F1 2025
05.04.2025 08:00
Zakończona
 Logo F1 GP Chin 2025
23.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do GP Chin F1 2025
22.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Sprint przed GP Chin 2025
22.03.2025 03:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do sprintu GP Chin F1 2025
21.03.2025 08:30
Strona główna » Ferrari popełniło fundamentalny błąd. Musi ratować sezon w F1

Ferrari popełniło fundamentalny błąd. Musi ratować sezon w F1

  • Formuła 1
7 maja 2025 Ten artykuł przeczytasz w 9 minut

Wiktoria Żupińska

Ferrari popełniło fundamentalny błąd. Musi ratować sezon w F1

Ferrari nie osiąga spodziewanych rezultatów. Zdobyli tylko jedne podium w Grand Prix w 2025. Bolid ma fundamentalny błąd. Zespół chce wprowadzić odważne zmiany.

Niespełnione nadzieje

Ferrari miało walczyć o mistrzostwo świata w tym sezonie. Jednak wygląda to co raz bardziej wątpliwie. Do liderów klasyfikacji konstruktorów, czyli McLarena, brakuje im aż 152 punkty. Tracą też sporo do Mercedesa, znajdującego się na drugim miejscu. Mają również 11 mniej niż Red Bull, mimo że ta pozycja w tabeli generalnej ekipy z Milton Keynes to zasługa w większości jednego kierowcy, Maxa Verstappena.

Ferrari team principal Fred Vasseur defended the handling of team orders between Leclerc and Hamilton during the Miami GP, despite both drivers being unhappy about the situation during the race: pic.twitter.com/0dp2rqHt0H

— The Race (@wearetherace) May 5, 2025

Na Grand Prix Bahrajnu zespół przywiózł nową podłogę, która miała naprawić problemy ze stabilnością. Tylne zawieszenie SF-25 jest zbyt miękkie, co czyni tył bolidu nieprzewidywalnym. Ferrari ma też problem z wysokością prześwitu i musi podwyższać auto, aby nie ryzykować zbytniego zużycia deski. To sprawia, że nie funkcjonuje w optymalnym oknie operacyjnym. Jeszcze w Arabii Saudyjskiej Charles Leclerc miał nadzieję, że znalazł odpowiednie ustawienia, które pozwolą zmaksymalizować rezultaty.

Fundamentalna wada

Optymizm Charlesa Leclerca po zdobyciu pierwszego podium dla Ferrari w Grand Prix w sezonie okazał się przedwczesny. W Miami zespół został pokonany w kwalifikacjach przez obu kierowców Williamsa, a w niedzielnym wyścigu przez Alexa Albona. Carlos Sainz był w stanie walczyć z dwoma Ferrari, które ostatecznie okazały się niewiele lepsze. Ekipa z Grove jednak pokazała swoje mocne strony i postęp w stosunku do zeszłego roku. Stajnia z Maranello za to zaliczyła jak dotąd najgorszy weekend w 2025, wyłączając podwójną dyskwalifikację w Chinach.

"I was one of the first to arrive at the circuit to make sure we took the right steps through the day, but it didn't make any difference."

— ESPN F1 (@ESPNF1) May 4, 2025

Jedynym jasnym punktem w Miami dla Ferrari było podium Lewisa Hamiltona w sprincie, w którym pomogła nieprzewidywalna pogoda i dobra decyzja strategiczna. Charles Leclerc rozbił się jeszcze przed startem, po tym jak zespół wysłał go na oponach deszczowych przejściowych na mokry tor.

Następnego dnia jednak Brytyjczyk startował z 12., a Monakijczyk z 8. miejsca. McLaren okazał się nietykalny, z czym nie mógł poradzić sobie nawet Max Verstappen, choć próbował jak najbardziej utrudnić kierowcom życie. Oscar Piastri wygrał trzecie Grand Prix z rzędu, a za nim dojechał Lando Norris.

Jakby tego było mało, Ferrari wprowadziło zamieszenie po pit stopach, nie mogąc zdecydować się na optymalną strategię. Chociaż okazuje się, że to najmniejszy z ich problemów. Inżynierowie z Maranello nie potrafią sprawić, aby tylne zawieszenie działało prawidłowo.

"Fred came to my room. I just put my hand on his shoulder and like, 'Dude, calm down, don't be so sensitive.' I could have said way worse things on the radio"

— ESPN F1 (@ESPNF1) May 7, 2025

Ferrari i nieużyteczny potencjał

Giuliano Duchessa z Autoracer.it podaje, że Ferrari pracuje nad nowym zawieszeniem. Nowe części mogłyby zostać połączone z pakietem ulepszeń, ale dokładna data nie jest znana. Bardzo możliwe, że prace w tym zakresie trwają już od pewnego czasu.

Chęć dokonania zmian w zawieszeniu w trakcie sezonu sugeruje, że SF-25 ma fundamentalny błąd. Od początku roku Fred Vasseur zarzeka się, że bolid posiada potencjał, tylko musi zostać odblokowany. Jednak informacja, którą podzielił się dzisiaj włoski dziennikarz świadczy o tym, że problem z autem nie dotyczy tylko obszaru aerodynamicznego, ale ma też podłoże mechaniczne.

🗣️ "We had a few upgrades that I think should have helped for here, and the gap seems pretty similar."

P4 on the grid, Charles Leclerc feels he's getting the most out of his Ferrari – and "feels good" in it – but the laptimes just aren't where he wants. pic.twitter.com/5lOcboOXIf

— The Race (@wearetherace) April 19, 2025

Potencjał, o którym nieustannie mówi szef zespołu, istnieje, ale w symulatorze. Na torze jednak rzeczywistość wygląda inaczej, właśnie przez ograniczenia związane z tylnym zawieszeniem. Prace nad poprawkami nadzoruje Loic Serra, który odpowiedzialny też jest za projekt na 2026, czyli pierwszy w Ferrari, nad którym będzie sprawował całkowitą pieczę.

Decyzja o wprowadzeniu tak dużych zmian w trakcie sezonu może wydawać się zaskakująca, ale Ferrari nie może sobie pozwolić na ryzyko, że 2025 będzie wyglądać tak jak dotychczas pod względem wyników.

Czy warto było zmieniać?

Bolid z poprzedniego roku został całkowicie zmodyfikowany. Fred Vasseur mówił przed początkiem sezonu, że zmianom uległo nawet 99% auta, bo Ferrari chciało zaryzykować, aby walczyć z McLarenem o tytuły mistrzowskie. W 2024 r. zajęli drugie miejsce i mieli jedynie 14 punktów straty.

Esclusiva Ferrari: la SF-25 non funziona, Serra lavora a una nuova sospensione! https://t.co/ASs9TIGhqY

— Giuliano Duchessa (@GiulyDuchessa) May 7, 2025

Jednak SF-25 posiada inną równowagę aerodynamiczną niż SF-24. Ma również przednie zawieszenie typu pull-rod. Skupiono się bardziej na przedniej części pojazdu, co zmusiło do zaprojektowania innej ogólnej geometrii pojazdu. Zmodyfikowano również skrzynię biegów i zmniejszono tylne zawieszenie. Jak na razie nie przyniosło to efektów, a jedynie ograniczenia.

Aby nie przegapić najciekawszych artykułów kliknij obserwuj speedwaynews.pl na Google News

Obserwuj nas!
  • Tagi
  • Charles Leclerc
  • F1
  • F1 2025
  • Ferrari
  • Frederic Vasseur
  • Lewis Hamilton

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Powiązane artykuły

GP Monako 1992: Starcie gigantów i płaskowyż Andrei Mody

GP Monako 1992: Starcie gigantów i płaskowyż Andrei Mody

Igor Długosz

  • Formuła 1
8 sierpnia 2025

Choć wciąż utrzymuje status najważniejszej rundy w kalendarzu, Grand Prix Monako nie jest znane z ekscytujących wyścigów. Stąd wielowątkowa edycja 1992 przeszła do historii. Na czele stawki ujrzeliśmy legendarny pojedynek dwóch mistrzów - Nigela Mansella i Ayrtona Senny. Tymczasem w dolnej części tabeli doszło do istnego cudu, związanego z najgorszym zespołem w historii Formuły 1. Oto pełna historia 50. edycji Grand Prix Monako.

Liuzzi: Trzy problemy go spowalniają

Liuzzi: Trzy problemy go spowalniają

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
7 sierpnia 2025

Za nami już połowa sezonu 2025, a Lewis Hamilton wciąż nie dowozi pożądanych przez Ferrari wyników w swoim debiutanckim sezonie w Maranello. O potencjalnych przyczynach tego stanu rzeczy opowiedział dla "La Gazzetta dello Sport" Vitantonio Liuzzi, były kierowca Formuły 1.

GP Węgier: Święto McLarena na Hungaroringu

GP Węgier: Święto McLarena na Hungaroringu

Adrian Drozdek

  • Formuła 1
3 sierpnia 2025

GP Węgier dostarczyło nam emocjonującą walkę o zwycięstwo w wykonaniu kierowców McLarena. Ostatecznie górą, dzięki strategii jednego pit stopu, był Lando Norris. Oscar Piastri naciskał go do samego końca. Za nimi z ostrej walki o najniższy stopień podium z Charlesem Leclerkiem wyszedł George Russell.

Ford w Formule 1. Od dominacji do marginalizacji

Ford w Formule 1. Od dominacji do marginalizacji

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
30 lipca 2025

Za sprawą współpracy z Red Bull Racing koncern Ford będzie znów obecny w Formule 1. Oznacza to kolejny amerykański akcent w Jedynce w ostatnim czasie. Ford jednak w przeciwieństwie do Haasa czy Cadillaca ma w niej wiele sukcesów, które warto przypomnieć.

GP Belgii: Pomarańczowa dominacja. Zmiana pozycji w McLarenie

GP Belgii: Pomarańczowa dominacja. Zmiana pozycji w McLarenie

Adrian Drozdek

  • Formuła 1
27 lipca 2025

Oscar Piastri dopisał sobie szóste zwycięstwo w sezonie 2025. Australijczyk wygrał GP Belgii dzięki dojrzałej jeździe i ograniu Lando Norrisa na samym początku wyścigu. Podium uzupełnił Charles Leclerc z Ferrari, który stoczył zaciętą walkę z Maxem Verstappenem.

Kwalifikacje GP Belgii: pierwszy rząd dla kierowców McLarena

Kwalifikacje GP Belgii: pierwszy rząd dla kierowców McLarena

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
26 lipca 2025

Sobotnie kwalifikacje do GP Belgii były kolejnym pokazem siły kierowców McLarena. Tym razem lepszą pozycję na starcie wywalczył Lando Norris. Niespodziewanie Max Verstappen nie znalazł się w TOP 3 sesji.

GP Belgii: Verstappen wygrał swój dwunasty sprint

GP Belgii: Verstappen wygrał swój dwunasty sprint

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
26 lipca 2025

Max Verstappen bardzo dobrze wykorzystał swoją okazję i wygrał sprint F1 po raz dwunasty. Oscar Piastri trzymał się bardzo blisko mistrza świata, jednak nie był w stanie go wyprzedzić przez blisko 15 okrążeń.

GP Belgii: Piastri i Verstappen w 1. rzędzie do sprintu

GP Belgii: Piastri i Verstappen w 1. rzędzie do sprintu

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
25 lipca 2025

Oscar Piastri zdominował piątkowe sesje do GP Belgii Formuły 1. Australijczyk ruszy z pole position do sobotniego sprintu na Spa-Francorchamps. Obok niego z 1. rzędu ruszy Max Verstappen.

Ferrari na najlepszej drodze do zwycięstw. Nadchodzi ich czas?

Ferrari na najlepszej drodze do zwycięstw. Nadchodzi ich czas?

Adrian Drozdek

  • Formuła 1
25 lipca 2025

Scuderia Ferrari zajmuje aktualnie drugie miejsce w klasyfikacji konstruktorów i to pomimo tego, że sezon 2025 nie układa się po ich myśli. Charles Leclerc i Lewis Hamilton nie wygrali jeszcze ani jednego wyścigu w tym roku. Według byłego kierowcy F1 i eksperta telewizyjnego, Jolyona Palmera, sytuacja szybko ulegnie zmianie.

Pierwsze zwycięstwo Ferrari w F1 – Silverstone 1951

Pierwsze zwycięstwo Ferrari w F1 – Silverstone 1951

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
14 lipca 2025

14 lipca to jeden z wyjątkowych dni w historii Ferrari. Właśnie tego dnia podczas GP Wielkiej Brytanii 1951 ekipa z Maranello osiągnęła swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Zawdzięcza to Argentyńczykowi José Froilánowi Gonzálezowi.

Patronat medialny

  • Speedway Równe

  • Speedway Club Žarnovica

  • German Speedway Masters

  • Baltic Speedway League

Formuła 1

MKierowcaZespółPkt.
1.Oscar PiastriMcLaren284
2.Lando NorrisMcLaren275
3.Max VerstappenRed Bull187
4.George RussellMercedes172
5.Charles LeclercFerrari151
6.Lewis HamiltonFerrari109
7.Andrea Kimi AntonelliMercedes64
8.Alexander AlbonWilliams54
9.Nico HulkenbergStake F1 Team37
10.Esteban OconHaas27
11.Fernando AlonsoAston Martin26
12.Lance StrollAston Martin26
13.Isack HadjarVisa Cash App RB22
14.Pierre GaslyAlpine20
15.Liam LawsonVisa Cash App RB20
16.Carlos SainzWilliams16
17.Gabriel BortoletoStake F1 Team14
18.Yuki TsunodaRed Bull10
19.Oliver BearmanHaas8
20.Franco ColapintoAlpine0
21.Jack DoohanAlpine0

Formuła 2

MKierowcaZespółPkt.
1.Richard VerschoorMP Motorsport114
2.Alex DunneRodin Motorsport90
3.Jak CrawfordDAMS Lucas Oil88
4.Leonardo FornaroliInvicta Racing86
5.Luke BrowningHitech TGR83
6.Arvid LindbladInvicta Racing79
7.Pepe MartiCampos Racing67
8.Sebastián MontoyaPrema Racing53
9.Victor MartinsART Grand Prix49
10.Dino BeganovicHitech TGR31
11.Roman StanekInvicta Racing23
12.Kush MainiDAMS Lucas Oil21
13.Gabriele MiniPrema Racing21
14.Joshua DürksenAIX Racing19
15.Oliver GoetheMP Motorsport12
16.Rafael VillagómezVan Amersfoort Racing10
17.Ritomo MiyataART Grand Prix6
18.Amaury CordeelTrident2
19.Sami MeguetounifTrident2
20.Cian ShieldsAIX Racing0
21.Max EstersonTrident0
22.John BennettVan Amersfoort Racing0

MotoGP

MKierowcaZespółPkt.
1.Marc MarquezDucati Lenovo Team307
2.Alex MarquezBK8 Gresini Racing MotoGP239
3.Francesco „Pecco” BagnaiaDucati Lenovo Team181
4.Franco MorbidelliPertamina Enduro VR46 Racing Team139
5.Fabio Di GiannantonioPertamina Enduro VR46 Racing Team136
6.Marco BezzecchiAprilia Racing121
7.Johann ZarcoCastrol Honda LCR101
8.Pedro AcostaRed Bull KTM Factory Racing98
9.Fermin AldeguerBK8 Gresini Racing MotoGP81
10.Maverick VinalesRed Bull KTM Tech369
11.Fabio QuartararoMonster Energy Yamaha MotoGP Team67
12.AI AguraTrackhouse MotoGP Team49
13.Brad BinderRed Bull KTM Factory Racing47
14.Raúl FernándezTrackhouse MotoGP Team44
15.Enea BastianiniRed Bull KTM Tech342
16.Luca MariniHonda HRC Castrol38
17.Alex RinsMonster Energy Yamaha MotoGP Team35
18.Jack MillerPrima Pramac Yamaha MotoGP33
19.Joan MirHonda HRC Castrol32
20.Takaaki NakagamiHonda HRC Test Team10
21.Lorenzo SavadoriAprilia Racing8
22.Augusto FernandezPrima Pramac Yamaha MotoGP6
23.Miguel OliveiraPrima Pramac Yamaha MotoGP6
24.Somkiat ChantraIDEMITSU Honda LCR1
25.Aleix EspargaroHonda HRC Test Team0
26.Jorge MartinAprilia Racing0

Wydawca:
IBO Media Dagmara Starzec
32-015 Stanisławice 318
e-mail: kontakt@speedwaynews.pl

  • Kontakt z redakcją
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Pokaż się u nas
  • Regulamin
  • Polityka Prywatności
  • Informacje o RODO
  • Zarejestruj się
  • O serwisie
  • Galerie zdjęć

2025 © speedwaynews.pl - Wszelkie prawa autorskie wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie informacji i tekstów zabronione