⨉
⨉
  • O serwisie
  • Współpraca i reklama
  • Autorzy
  • Kontakt
  • Regulamin serwisu
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Zaloguj się
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
F1 speedwaynews speedway
  • Formuła 1
    • Kalendarz Formuły 1
    • Składy zespołów Formuły 1 2025
  • MotoGP
    • Kalendarz MotoGP 2025
    • Tory MotoGP
  • Serie juniorskie
    • Formuła 2
    • Formuła 3
    • Formuła 4
    • Formuły regionalne
  • Serie juniorskie z Polakami
    • Wyniki
  • Kącik ciekawostek
    • Historia Formuły
    • Kariery
    • Polacy w Formule
    • Tory
  • Inne wyścigi
  • Wywiady
Zakończona
- Logo Kwalifikacje do GP Japonii F1 2025
05.04.2025 08:00
Zakończona
 Logo F1 GP Chin 2025
23.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do GP Chin F1 2025
22.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Sprint przed GP Chin 2025
22.03.2025 03:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do sprintu GP Chin F1 2025
21.03.2025 08:30
Strona główna » Ferrari popełniło fundamentalny błąd. Musi ratować sezon w F1

Ferrari popełniło fundamentalny błąd. Musi ratować sezon w F1

  • Formuła 1
7 maja 2025 Ten artykuł przeczytasz w 9 minut

Wiktoria Żupińska

Ferrari popełniło fundamentalny błąd. Musi ratować sezon w F1

Ferrari nie osiąga spodziewanych rezultatów. Zdobyli tylko jedne podium w Grand Prix w 2025. Bolid ma fundamentalny błąd. Zespół chce wprowadzić odważne zmiany.

Niespełnione nadzieje

Ferrari miało walczyć o mistrzostwo świata w tym sezonie. Jednak wygląda to co raz bardziej wątpliwie. Do liderów klasyfikacji konstruktorów, czyli McLarena, brakuje im aż 152 punkty. Tracą też sporo do Mercedesa, znajdującego się na drugim miejscu. Mają również 11 mniej niż Red Bull, mimo że ta pozycja w tabeli generalnej ekipy z Milton Keynes to zasługa w większości jednego kierowcy, Maxa Verstappena.

Ferrari team principal Fred Vasseur defended the handling of team orders between Leclerc and Hamilton during the Miami GP, despite both drivers being unhappy about the situation during the race: pic.twitter.com/0dp2rqHt0H

— The Race (@wearetherace) May 5, 2025

Na Grand Prix Bahrajnu zespół przywiózł nową podłogę, która miała naprawić problemy ze stabilnością. Tylne zawieszenie SF-25 jest zbyt miękkie, co czyni tył bolidu nieprzewidywalnym. Ferrari ma też problem z wysokością prześwitu i musi podwyższać auto, aby nie ryzykować zbytniego zużycia deski. To sprawia, że nie funkcjonuje w optymalnym oknie operacyjnym. Jeszcze w Arabii Saudyjskiej Charles Leclerc miał nadzieję, że znalazł odpowiednie ustawienia, które pozwolą zmaksymalizować rezultaty.

Fundamentalna wada

Optymizm Charlesa Leclerca po zdobyciu pierwszego podium dla Ferrari w Grand Prix w sezonie okazał się przedwczesny. W Miami zespół został pokonany w kwalifikacjach przez obu kierowców Williamsa, a w niedzielnym wyścigu przez Alexa Albona. Carlos Sainz był w stanie walczyć z dwoma Ferrari, które ostatecznie okazały się niewiele lepsze. Ekipa z Grove jednak pokazała swoje mocne strony i postęp w stosunku do zeszłego roku. Stajnia z Maranello za to zaliczyła jak dotąd najgorszy weekend w 2025, wyłączając podwójną dyskwalifikację w Chinach.

"I was one of the first to arrive at the circuit to make sure we took the right steps through the day, but it didn't make any difference."

— ESPN F1 (@ESPNF1) May 4, 2025

Jedynym jasnym punktem w Miami dla Ferrari było podium Lewisa Hamiltona w sprincie, w którym pomogła nieprzewidywalna pogoda i dobra decyzja strategiczna. Charles Leclerc rozbił się jeszcze przed startem, po tym jak zespół wysłał go na oponach deszczowych przejściowych na mokry tor.

Następnego dnia jednak Brytyjczyk startował z 12., a Monakijczyk z 8. miejsca. McLaren okazał się nietykalny, z czym nie mógł poradzić sobie nawet Max Verstappen, choć próbował jak najbardziej utrudnić kierowcom życie. Oscar Piastri wygrał trzecie Grand Prix z rzędu, a za nim dojechał Lando Norris.

Jakby tego było mało, Ferrari wprowadziło zamieszenie po pit stopach, nie mogąc zdecydować się na optymalną strategię. Chociaż okazuje się, że to najmniejszy z ich problemów. Inżynierowie z Maranello nie potrafią sprawić, aby tylne zawieszenie działało prawidłowo.

"Fred came to my room. I just put my hand on his shoulder and like, 'Dude, calm down, don't be so sensitive.' I could have said way worse things on the radio"

— ESPN F1 (@ESPNF1) May 7, 2025

Ferrari i nieużyteczny potencjał

Giuliano Duchessa z Autoracer.it podaje, że Ferrari pracuje nad nowym zawieszeniem. Nowe części mogłyby zostać połączone z pakietem ulepszeń, ale dokładna data nie jest znana. Bardzo możliwe, że prace w tym zakresie trwają już od pewnego czasu.

Chęć dokonania zmian w zawieszeniu w trakcie sezonu sugeruje, że SF-25 ma fundamentalny błąd. Od początku roku Fred Vasseur zarzeka się, że bolid posiada potencjał, tylko musi zostać odblokowany. Jednak informacja, którą podzielił się dzisiaj włoski dziennikarz świadczy o tym, że problem z autem nie dotyczy tylko obszaru aerodynamicznego, ale ma też podłoże mechaniczne.

🗣️ "We had a few upgrades that I think should have helped for here, and the gap seems pretty similar."

P4 on the grid, Charles Leclerc feels he's getting the most out of his Ferrari – and "feels good" in it – but the laptimes just aren't where he wants. pic.twitter.com/5lOcboOXIf

— The Race (@wearetherace) April 19, 2025

Potencjał, o którym nieustannie mówi szef zespołu, istnieje, ale w symulatorze. Na torze jednak rzeczywistość wygląda inaczej, właśnie przez ograniczenia związane z tylnym zawieszeniem. Prace nad poprawkami nadzoruje Loic Serra, który odpowiedzialny też jest za projekt na 2026, czyli pierwszy w Ferrari, nad którym będzie sprawował całkowitą pieczę.

Decyzja o wprowadzeniu tak dużych zmian w trakcie sezonu może wydawać się zaskakująca, ale Ferrari nie może sobie pozwolić na ryzyko, że 2025 będzie wyglądać tak jak dotychczas pod względem wyników.

Czy warto było zmieniać?

Bolid z poprzedniego roku został całkowicie zmodyfikowany. Fred Vasseur mówił przed początkiem sezonu, że zmianom uległo nawet 99% auta, bo Ferrari chciało zaryzykować, aby walczyć z McLarenem o tytuły mistrzowskie. W 2024 r. zajęli drugie miejsce i mieli jedynie 14 punktów straty.

Esclusiva Ferrari: la SF-25 non funziona, Serra lavora a una nuova sospensione! https://t.co/ASs9TIGhqY

— Giuliano Duchessa (@GiulyDuchessa) May 7, 2025

Jednak SF-25 posiada inną równowagę aerodynamiczną niż SF-24. Ma również przednie zawieszenie typu pull-rod. Skupiono się bardziej na przedniej części pojazdu, co zmusiło do zaprojektowania innej ogólnej geometrii pojazdu. Zmodyfikowano również skrzynię biegów i zmniejszono tylne zawieszenie. Jak na razie nie przyniosło to efektów, a jedynie ograniczenia.

Aby nie przegapić najciekawszych artykułów kliknij obserwuj speedwaynews.pl na Google News

Obserwuj nas!
  • Tagi
  • Charles Leclerc
  • F1
  • F1 2025
  • Ferrari
  • Frederic Vasseur
  • Lewis Hamilton

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Powiązane artykuły

Były szef Alpine wprowadzi dwunasty zespół do F1?

Były szef Alpine wprowadzi dwunasty zespół do F1?

Adrian Drozdek

  • Felietony
9 maja 2025

Otmar Szafnauer, były szef Alpine i Force India/Racing Point, przekonywał, że Formuła 1 potrzebuje kolejnego zespołu. Sam widziałby też siebie jako na czele nowego projektu.

Vettel wróci do Red Bulla?

Vettel wróci do Red Bulla?

Adrian Drozdek

  • Formuła 1
9 maja 2025

Sebastian Vettel wielokrotnie wiązany był z powrotem do Formuły 1. Niemiec często łączony był z powrotem do roli kierowcy, ale ostatnio coraz częściej widzi się go w innych rolach.

Max Verstappen: Nie robi mi to różnicy

Max Verstappen: Nie robi mi to różnicy

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
8 maja 2025

Chociaż Max Verstappen rozpoczął GP Miami z pole position, to ukończył je poza podium. Po wyścigu w rozmowie z Viaplay szerzej powiedział, co myśli o swoim tempie.

Limit budżetowy F1 zostanie wycofany?

Limit budżetowy F1 zostanie wycofany?

Adrian Drozdek

  • Formuła 1
8 maja 2025

Trudno w to uwierzyć, ale wkrótce możemy mieć zwrot w sprawie limitu budżetowego w F1. Prezydent FIA, Mohammed Ben Sulayem, cytowany przez "Associated Press", rzekomo widzi w nim tylko "problem".

Ferrari popełniło fundamentalny błąd. Musi ratować sezon w F1

Ferrari popełniło fundamentalny błąd. Musi ratować sezon w F1

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
7 maja 2025

Ferrari nie osiąga spodziewanych rezultatów. Zdobyli tylko jedne podium w Grand Prix w 2025. Bolid ma fundamentalny błąd. Zespół chce wprowadzić odważne zmiany.

Alpine nie zwalnia tempa. Argentyńczyk za Australijczyka

Alpine nie zwalnia tempa. Argentyńczyk za Australijczyka

Ernest Mróz

  • Formuła 1
7 maja 2025

Stało się. Właściwie mówiło się o tym przed startem sezonu. Ostatecznie stało się to po 6 rundach - Franco Colapinto wraca do ścigania w F1. Alpine nie daje mu jednak gwarancji dokończenia sezonu.

Trzęsienie w Alpine. Oliver Oakes zrezygnował

Trzęsienie w Alpine. Oliver Oakes zrezygnował

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
6 maja 2025

Oliver Oakes złożył rezygnację. Nie będzie już szefem zespołu Alpine. Jego obowiązki przejmie Flavio Briatore.

Aston Martin eksperymentuje w F1. Będzie testować na 2026

Aston Martin eksperymentuje w F1. Będzie testować na 2026

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
6 maja 2025

Aston Martin nie porzuca nadziei na poprawę sezonu. Niedługo wprowadzi ulepszenia. Zespół będzie testować technologie na przyszły rok.

Alex Albon: Nigdy nie miałem go w zasięgu wzroku tak długo

Alex Albon: Nigdy nie miałem go w zasięgu wzroku tak długo

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
6 maja 2025

Alex Albon był bardzo zadowolony z tempa Williamsa podczas GP Miami. Przyznał, że nawet, gdy jeździł dla Red Bull Racing, to nie miał Maxa Verstappena tak blisko przed sobą.

Red Bull potrafi wymyślać. McLaren krytykuje rywali w F1

Red Bull potrafi wymyślać. McLaren krytykuje rywali w F1

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
6 maja 2025

Oscar Piastri wygrał trzeci wyścig z rzędu. Jednak McLaren twierdzi, że Red Bull wcale nie jest bez szans. Lando Norris zarzucił Maxowi Verstappenowi złą jazdę.

Patronat medialny

  • Speedway Równe

  • Speedway Club Žarnovica

  • German Speedway Masters

  • Baltic Speedway League

Formuła 1

MKierowcaZespółPkt.
1.Oscar PiastriMcLaren131
2.Lando NorrisMcLaren115
3.Max VerstappenRed Bull99
4.George RussellMercedes93
5.Charles LeclercFerrari53
6.Andrea Kimi AntonelliMercedes48
7.Lewis HamiltonFerrari41
8.Alexander AlbonWilliams30
9.Esteban OconHaas14
10.Lance StrollAston Martin14
11.Yuki TsunodaRed Bull9
12.Pierre GaslyAlpine7
13.Carlos SainzWilliams7
14.Nico HulkenbergStake F1 Team6
15.Oliver BearmanHaas5
16.Isack HadjarVisa Cash App RB5
17.Fernando AlonsoAston Martin0
18.Liam LawsonVisa Cash App RB0
19.Jack DoohanAlpine0
20.Gabriel BortoletoStake F1 Team0

Formuła 2

MKierowcaZespółPkt.
1.Richard VeschoorMP Motorsport53
2.Pepe MartíCampos Racing41
3.Leonardo FornaroliInvicta Racing40
4.Alex DunneRodin Motorsport35
5.Luke BrowningHitech TGR33
6.Victor MartinsART Grand Prix28
7.Arvid LindbladCampos Racing24
8.Jak CrawfordDAMS Lucas Oil20
9.Dino BenaovicHitech TGR12
10.Gabriele MiniPrema Racing12
11.Joshua DürksenAIX Racing11
12.Roman StanekInvicta Racing8
13.Oliver GoetheCampos Racing6
14.Sebastián MontoyaPrema Racing3
15.Rafael VillagómezVan Amersfoort Racing3
16.Kush MainiDAMS Lucas Oil1
17.Ritomo MiyataART Grand Prix0
18.Amaury CordeelRodin Motorsport0
19.Sami MeguetounifTrident0
20.Cian ShieldsAIX Racing0
21.John BennettVan Amersfoort Racing0
22.Max EstersonTrident0

MotoGP

MKierowcaZespółPkt.
1.Alex MarquezBK8 Gresini Racing MotoGP140
2.Marc MarquezDucati Lenovo Team139
3.Francesco „Pecco” BagnaiaDucati Lenovo Team120
4.Franco MorbidelliPertamina Enduro VR46 Racing Team84
5.Fabio Di GiannantonioPertamina Enduro VR46 Racing Team63
6.Fabio QuartararoMonster Energy Yamaha MotoGP Team50
7.Johann ZarcoCASTROL Honda LCR43
8.AI OguraTrackhouse MotoGP Team37
9.Marco BezzecchiAprilia Racing36
10.Pedro AcostaRed Bull KTM Factory Racing33
11.Brad BinderRed Bull KTM Factory Racing32
12.Luca MariniHonda HRC Castrol32
13.Enea BastianiniRed Bull KTM Tech328
14.Fermin AldeguerBK8 Gresini Racing MotoGP25
15.Maverick VinalesRed Bull KTM Tech324
16.Jack MillerPrima Pramac Yamaha MotoGP19
17.Alex RinsMonster Energy Yamaha MotoGP Team17
18.Joan MirHonda HRC Castrol11
19.Raúl FernándezTrackhouse MotoGP Team6
20.Augusto FernandezPrima Pramac Yamaha MotoGP3
21.Miguel OliveiraPrima Pramac Yamaha MotoGP2
22.Lorenzo SalvadoriAprilia Racing1
23.Somkiat ChantraIDEMITSU Honda LCR0
24.Aleix EspargaroHonda HRC Test Team0
25.Jorge MartinAprilia Racing0

Wydawca:
IBO Media Dagmara Starzec
32-015 Stanisławice 318
e-mail: kontakt@speedwaynews.pl

  • Kontakt z redakcją
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Pokaż się u nas
  • Regulamin
  • Polityka Prywatności
  • Informacje o RODO
  • Zarejestruj się
  • O serwisie
  • Galerie zdjęć

2025 © speedwaynews.pl - Wszelkie prawa autorskie wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie informacji i tekstów zabronione