⨉
⨉
  • O serwisie
  • Współpraca i reklama
  • Autorzy
  • Kontakt
  • Regulamin serwisu
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Zaloguj się
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
F1 speedwaynews speedway
  • Formuła 1
    • Kalendarz Formuły 1
    • Składy zespołów Formuły 1 2025
  • MotoGP
    • Kalendarz MotoGP 2025
    • Tory MotoGP
  • Serie juniorskie
    • Formuła 2
    • Formuła 3
    • Formuła 4
    • Formuły regionalne
  • Serie juniorskie z Polakami
    • Wyniki
  • Kącik ciekawostek
    • Historia Formuły
    • Kariery
    • Polacy w Formule
    • Tory
  • Inne wyścigi
  • Wywiady
Zakończona
- Logo Kwalifikacje do GP Japonii F1 2025
05.04.2025 08:00
Zakończona
 Logo F1 GP Chin 2025
23.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do GP Chin F1 2025
22.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Sprint przed GP Chin 2025
22.03.2025 03:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do sprintu GP Chin F1 2025
21.03.2025 08:30
Strona główna » Wirtualna neutralizacja w F2. Nie każdy wie o tej zasadzie

Motorsport. Wirtualna neutralizacja w F2. Nie każdy wie o tej zasadzie

  • Formuła 2
23 maja 2025 Ten artykuł przeczytasz w 5 minut

Jakub Mikołajczak

Wirtualna neutralizacja w F2. Nie każdy wie o tej zasadzie

Oglądając F2 wielu kibiców zastanawia się, dlaczego w czasie wirtualnej neutralizacji kierowcy nie zjeżdżają na wymianę opon. Otóż zakazuje tego regulamin. Przyjrzyjmy się temu.

Co mówi regulamin?

W F1 nie ma żadnego ograniczenia jeżeli chodzi o zjazdy do alei serwisowej w takiej sytuacji. Wirtualna neutralizacja w F2 rządzi się swoimi prawami. W regulaminie sportowym, w artykule 38. rozdziału o sprawach organizacyjnych, można znaleźć następujący zapis:

– Podczas wyścigu głównego obowiązuje jeden obowiązkowy postój w boksach, którego nie wolno wykonywać:

a) dopóki kierowca nie ukończy sześciu okrążeń, lub;

b) podczas interwencji wirtualnego samochodu bezpieczeństwa (VSC), chyba że kierowca znajduje się już w zjeździe do boksów lub na torze w momencie uruchomienia VSC, lub;

c) w tym samym czasie, co każdy postój w boksach niezbędny po nałożeniu kary na podstawie Artykułu 39.3 c) lub d).

Ponadto w podrozdziale poświęconemu wirtualnej neutralizacji można przeczytać:

– W przypadku uruchomienia procedury VSC w trakcie wyścigu, żaden samochód nie może wjechać do boksów, gdy jest ona włączona, chyba że ma to na celu wymianę opon lub naprawę rzeczywistych uszkodzeń powstałych w wyniku wypadku.

Wirtualna neutralizacja w F2: Przykłady z przeszłości

W 2016 roku przygodę z pit-stopem miał Siergiej Sirotkin. Rosjanin zjechał do alei serwisowej w momencie, gdy dosłownie 4 sekundy wcześniej, dyrekcja wyścigu ogłosiła wirtualną neutralizację. Miało to miejsce w czasie wyścigu głównego na torze Hockenheim. Przyszły kierowca Williamsa musiał raz jeszcze zawitać do mechaników, aby odbyć obowiązkową wymianę ogumienia. Podopieczny SMP Racing pomimo tej sytuacji po brawurowej jeździe zdołał wygrać wyścig.

W sezonie 2022 w czasie zawodów na torze Imola dwójka kierowców – Marino Sato i Felipe Drugovich, czekała na to aż dyrekcja wyścigu zmieni wirtualną neutralizację na tą rzeczywistą. Dopiero wtedy Japończyk i Brazylijczyk zjechali do swoich mechaników, aby nie naruszyć przepisów.

Z kolei przed rokiem przygodę z wirtualną neutralizacją miał Pepe Marti. Hiszpan podczas zawodów na Red Bull Ringu zjechał za późno do alei serwisowej. Zespół nie ściągnął go jednak na nowy pit-stop. Z tego powodu junior Red Bulla otrzymał karę doliczenia 30 sekund do końcowego czasu wyścigu. To zepchnęło go z 4. pozycji na 15.

Czasem… trzeba mieć farta

Wirtualna neutralizacja w F2 może także szansą. Tak było w minionej edycji bezpośredniego zaplecza F1 z Zakiem O’Sullivanem. Brytyjczyk w czasie wyścigu głównego w Monako zjechał do alei serwisowej na 2 okrążenia przed końcem wyścigu. Dosłownie 7 sekund po jego manewrze dyrekcja wyścigu uruchomiła procedurą wirtualnej neutralizacji, ponieważ Zane Maloney zderzył się z Joshuą Durksenem. Ówczesny podopieczny Williamsa po pit-stopie wyjechał przed wściekłym Isackiem Hadjarem i pognał po swoją premierową wygraną w F2.

To 7 sekund zdecydowało pomiędzy dyskwalifikacją, a wygraną. Szerzej tamten wyścig opiszę w innym materiale.

Aby nie przegapić najciekawszych artykułów kliknij obserwuj speedwaynews.pl na Google News

Obserwuj nas!
  • Tagi
  • F2
  • F2 2025
  • Isack Hadjar

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Powiązane artykuły

Arvid Lindblad nie chce być kolejnym Maxem Verstappenem

Motorsport. Arvid Lindblad nie chce być kolejnym Maxem Verstappenem

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 2
2 lipca 2025

Arvid Lindblad pojedzie w pierwszej sesji treningowej w Silverstone. Junior Red Bulla zastąpi Yukiego Tsunodę. Helmut Marko uważa go za talent pokoleniowy. Jednak kierowca F2 nie chce być kolejnym Maxem Verstappenem.

F2: Verschoor liderem mistrzostw po Austrii

Motorsport: F2: Verschoor liderem mistrzostw po Austrii

Daniel Bonna

  • Formuła 2
29 czerwca 2025

W sobotnim sprincie doszło do niebezpiecznie wyglądającego wypadku i ściganie zostało przerwane czerwoną flagą. Niedzielny wyścig był już o wiele bardziej spokojny i zwycięzcą został Richard Verschoor, który objął prowadzenie w mistrzostwach.

Racing Bulls zawiedzeni po GP Kanady. Rywale bardzo blisko

Racing Bulls zawiedzeni po GP Kanady. Rywale bardzo blisko

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
20 czerwca 2025

Wyścig o GP Kanady Formuły 1 nie ułożył się po myśli ekipy Racing Bulls. Isack Hadjar i Laurent Mekies zgodnie uważają, że zespół z Faenzy miał sporo przeszkód w Montrealu.

Kalendarz F2 2026. Długie pauzy w trakcie sezonu

Motorsport. Kalendarz F2 2026. Długie pauzy w trakcie sezonu

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 2
10 czerwca 2025

Wraz z dzisiejszą prezentacją kalendarza Formuły 1 na rok 2026, przedstawiono także przyszłoroczny harmonogram Formuły 2. Liczba weekendów wyścigowych będzie taka sama jak w tym roku. Będzie jednak więcej długich przerw.

F2: Verschoor w sprincie, Lindblad w wyścigu głównym. Podsumowanie weekendu w Hiszpanii

F2: Verschoor w sprincie, Lindblad w wyścigu głównym. Podsumowanie weekendu w Hiszpanii

Wiktor Żuchowski

  • Formuła 2
1 czerwca 2025

Trzeci weekend wyścigowy Formuły 2 z rzędu przyniósł równie wiele emocji, co poprzednie. Pora na podsumowanie zmagań F2 w Hiszpanii.

Grand Prix Monako: Zwycięzcy i przegrani

Grand Prix Monako: Zwycięzcy i przegrani

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
26 maja 2025

Lando Norris odnalazł formę w Monako. Aston Martin zmarnował kolejną szansę, a Mercedes zaliczył okropny weekend. Zawiodły też nowe przepisy FIA. Kto rozczarował, a kto wykorzystał swoją szansę? Oto nasz werdykt.

F2: Crawford zwyciężył w Monako po karambolu na starcie i kontrowersjach

F2: Crawford zwyciężył w Monako po karambolu i kontrowersjach

Wiktor Żuchowski

  • Formuła 2
25 maja 2025

Formuła 2 w Monako potrafi zaskakiwać. Nie inaczej było w wyścigu głównym, który przyniósł sporo emocji... niekoniecznie pozytywnych. Po kontrowersyjnym wyścigu zwyciężył Jak Crawford, przed Leonardo Fornarolim i Sebastianem Montoyą.

Błąd sędziów? Na szali pole position

Motorsport - Błąd sędziów? Na szali pole position

Jakub Mikołajczak

  • Formuła 2
23 maja 2025

Po kilku godzinach poznaliśmy werdykt w sprawie kolizji pomiędzy Alexem Dunnem i Rafaelem Villagomezem. Decyzja już teraz wywołała sporo kontrowersji.

Wirtualna neutralizacja w F2. Nie każdy wie o tej zasadzie

Motorsport. Wirtualna neutralizacja w F2. Nie każdy wie o tej zasadzie

Jakub Mikołajczak

  • Formuła 2
23 maja 2025

Oglądając F2 wielu kibiców zastanawia się, dlaczego w czasie wirtualnej neutralizacji kierowcy nie zjeżdżają na wymianę opon. Otóż zakazuje tego regulamin. Przyjrzyjmy się temu.

F2: Crawford wygrał w sprincie, Dunne w wyścigu głównym. Podsumowanie weekendu na Imoli

Motorsport. F2: Crawford wygrał w sprincie, Dunne w wyścigu głównym. Podsumowanie weekendu na Imoli

Wiktor Żuchowski

  • Formuła 2
19 maja 2025

Podczas GP Emilii-Romagnii, obok rywalizacji kierowców Formuły 1, walka trwała także w Formule 2. Czas na podsumowanie tych zmagań na torze Imola.

Patronat medialny

  • Speedway Równe

  • Speedway Club Žarnovica

  • German Speedway Masters

  • Baltic Speedway League

Formuła 1

MKierowcaZespółPkt.
1.Oscar PiastriMcLaren234
2.Lando NorrisMcLaren226
3.Max VerstappenRed Bull165
4.George RussellMercedes147
5.Charles LeclercFerrari119
6.Lewis HamiltonFerrari103
7.Andrea Kimi AntonelliMercedes63
8.Alexander AlbonWilliams46
9.Nico HulkenbergStake F1 Team37
10.Esteban OconHaas23
11.Isack HadjarVisa Cash App RB21
12.Lance StrollAston Martin20
13.Pierre GaslyAlpine19
14.Fernando AlonsoAston Martin16
15.Carlos SainzWilliams13
16.Liam LawsonVisa Cash App RB12
17.Yuki TsunodaRed Bull10
18.Oliver BearmanHaas6
19.Gabriel BortoletoStake F1 Team4
20.Franco ColapintoAlpine0
21.Jack DoohanAlpine0

Formuła 2

MKierowcaZespółPkt.
1.Richard VerschoorMP Motorsport114
2.Alex DunneRodin Motorsport90
3.Jak CrawfordDAMS Lucas Oil88
4.Leonardo FornaroliInvicta Racing86
5.Luke BrowningHitech TGR83
6.Arvid LindbladInvicta Racing79
7.Pepe MartiCampos Racing67
8.Sebastián MontoyaPrema Racing53
9.Victor MartinsART Grand Prix49
10.Dino BeganovicHitech TGR31
11.Roman StanekInvicta Racing23
12.Kush MainiDAMS Lucas Oil21
13.Gabriele MiniPrema Racing21
14.Joshua DürksenAIX Racing19
15.Oliver GoetheMP Motorsport12
16.Rafael VillagómezVan Amersfoort Racing10
17.Ritomo MiyataART Grand Prix6
18.Amaury CordeelTrident2
19.Sami MeguetounifTrident2
20.Cian ShieldsAIX Racing0
21.Max EstersonTrident0
22.John BennettVan Amersfoort Racing0

MotoGP

MKierowcaZespółPkt.
1.Marc MarquezDucati Lenovo Team307
2.Alex MarquezBK8 Gresini Racing MotoGP239
3.Francesco „Pecco” BagnaiaDucati Lenovo Team181
4.Franco MorbidelliPertamina Enduro VR46 Racing Team139
5.Fabio Di GiannantonioPertamina Enduro VR46 Racing Team136
6.Marco BezzecchiAprilia Racing121
7.Johann ZarcoCastrol Honda LCR101
8.Pedro AcostaRed Bull KTM Factory Racing98
9.Fermin AldeguerBK8 Gresini Racing MotoGP81
10.Maverick VinalesRed Bull KTM Tech369
11.Fabio QuartararoMonster Energy Yamaha MotoGP Team67
12.AI AguraTrackhouse MotoGP Team49
13.Brad BinderRed Bull KTM Factory Racing47
14.Raúl FernándezTrackhouse MotoGP Team44
15.Enea BastianiniRed Bull KTM Tech342
16.Luca MariniHonda HRC Castrol38
17.Alex RinsMonster Energy Yamaha MotoGP Team35
18.Jack MillerPrima Pramac Yamaha MotoGP33
19.Joan MirHonda HRC Castrol32
20.Takaaki NakagamiHonda HRC Test Team10
21.Lorenzo SavadoriAprilia Racing8
22.Augusto FernandezPrima Pramac Yamaha MotoGP6
23.Miguel OliveiraPrima Pramac Yamaha MotoGP6
24.Somkiat ChantraIDEMITSU Honda LCR1
25.Aleix EspargaroHonda HRC Test Team0
26.Jorge MartinAprilia Racing0

Wydawca:
IBO Media Dagmara Starzec
32-015 Stanisławice 318
e-mail: kontakt@speedwaynews.pl

  • Kontakt z redakcją
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Pokaż się u nas
  • Regulamin
  • Polityka Prywatności
  • Informacje o RODO
  • Zarejestruj się
  • O serwisie
  • Galerie zdjęć

2025 © speedwaynews.pl - Wszelkie prawa autorskie wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie informacji i tekstów zabronione