⨉
⨉
  • O serwisie
  • Współpraca i reklama
  • Autorzy
  • Kontakt
  • Regulamin serwisu
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Zaloguj się
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
F1 speedwaynews speedway
  • Formuła 1
    • Kalendarz Formuły 1
    • Składy zespołów Formuły 1 2025
  • MotoGP
    • Kalendarz MotoGP 2025
    • Tory MotoGP
  • Serie juniorskie
    • Formuła 2
    • Formuła 3
    • Formuła 4
    • Formuły regionalne
  • Serie juniorskie z Polakami
    • Wyniki
  • Kącik ciekawostek
    • Historia Formuły
    • Kariery
    • Polacy w Formule
    • Tory
  • Inne wyścigi
  • Wywiady
Zakończona
- Logo Kwalifikacje do GP Japonii F1 2025
05.04.2025 08:00
Zakończona
 Logo F1 GP Chin 2025
23.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do GP Chin F1 2025
22.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Sprint przed GP Chin 2025
22.03.2025 03:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do sprintu GP Chin F1 2025
21.03.2025 08:30
Strona główna » Błąd sędziów? Na szali pole position

Sport motorowy - Błąd sędziów? Na szali pole position

  • Formuła 2
  • Serie juniorskie
23 maja 2025 Ten artykuł przeczytasz w 6 minut

Jakub Mikołajczak

Błąd sędziów? Na szali pole position

Po kilku godzinach poznaliśmy werdykt w sprawie kolizji pomiędzy Alexem Dunnem i Rafaelem Villagomezem. Decyzja już teraz wywołała sporo kontrowersji.

Kraksa w kwalifikacjach

Alex Dunne sięgnął po swoje pierwsze w karierze pole position w F2. Niemniej nie obyło się bez kontrowersji. W pewnym momencie kwalifikacji Irlandczyk wpakował w bandę Rafaela Villagomeza. Do tej sytuacji doszło w ostatnim zakręcie.

Junior McLarena włączył „tryb wyścigowy” i wszedł pod przysłowiowy łokieć kierowcy VAR. Między nimi doszło do kontaktu, w wyniku którego rodak Sergio Pereza zakończył udział w sesji na ścianie.

Wydawało się, że Alex Dunne może stracić pole position. Zwłaszcza, że tak naprawdę jedynie nieporozumienie mogło jakoś usprawiedliwić tą sytuację. Niemniej spora część obserwatorów spodziewała się kary dla reprezentanta Rodin Motorsport. Tak się jednak nie stało.

Dlaczego Alex Dunne uniknął kary?

Sędziowie zwrócili w oficjalnym werdykcie uwagę na to, że obaj kierowcy mogli lepiej się zachować.

– Kierowca samochodu 25 [Villagomez] wyjaśnił, że wiedział, że samochód 17 [Dunne] był za nim przez całe okrążenie i że próbował go wyprzedzić kilka razy, aby mieć przestrzeń, ale kierowca bolidu z numerem 25 chciał utrzymać swoją pozycję na torze. Zawodnik z numerem 25 przyznał, że jechał środkiem toru w zakręcie numer 18 i odbił do lewej, aby dać zawodnikowi z numerem 17 więcej miejsca po wewnętrznej, ale nie było wystarczająco dużo miejsca dla nich obu i ostatecznie doszło do zderzenia. Po dokładnym rozważeniu sprawy, sędziowie uznali, że zawodnik jadący w bolidzie z 17-tką pojechał zbyt optymistycznie, próbując wyprzedzić samochód numer 25 w 19. zakręcie, ale zauważyli również nieprzewidywalną jazdę samochodu numer 25 między zakrętami 18 i 19. Dlatego uznali, że żaden z kierowców nie ponosi całkowitej ani przeważającej winy za incydent i stwierdzili, że nie ma potrzeby podejmowania dalszych działań – można było przeczytać w uzasadnieniu.

Pełny werdykt można przeczytać na stronie FIA. Decyzja już teraz robi wiele kontrowersji. Część obserwatorów twierdzi, że junior McLarena zasłużył na przesunięcie w dół stawki. Niemniej fakt pozostaje taki, że Irlandczyk zachował 2 punkty i pole position.

W przeszłości zdarzały się podobne kolizje

Wypadek z kwalifikacji F2 nie jest pierwszą taką sytuacją w Monte Carlo. Za wzór można tutaj podać wydarzenia z 2014 roku. Wówczas w czasówce F1 tuż przed zakrętem numer 5 zderzyli się Felipe Massa i Marcus Ericsson.

Z kolei w GP2 miała miejsce podobna kraksa do tej najnowszej. W wyścigu w tamtym miejscu szczepili się Simon Trummer i Stefano Coletti. Różnica była jednak taka, że w ścianę wpadli obaj.

Patrząc w dalszą przeszłość to sezon 2011 obfitował w ich aż za dużo. Praktycznie wszystkie wydarzyły się w ostatnim sektorze. Najpierw Fabio Leimer został niemalże obrócony przez wspomnianego już Stefano Colettiego. Kilka minut później w sekcji basenowej w kwalifikacjach wpadli w siebie Giedo van der Garde i Oliver Turvey. Dosłownie minutę później Romain Grosjean za zakrętem La Rascasse przeleciał nad Pålem Varhaugiem. Tu warto dodać, że Francuz z Norwegiem byli… kolegami z zespołu. Z kolei na sam koniec sesji podczas pokonywania sekcji basenowej w Alvaro Parentę wjechał Marcus Ericsson.

Do tego wszystkiego można dodać przygodę Daniego Ciosa w ostatnim zakręcie, gdy Hiszpan stał się archetypem Dunne’a. Tam jednak miał on wraz z Parentą więcej szczęścia. Grosjean wcześniej również urwał skrzydło, gdy wpadł w rywala.

Aby nie przegapić najciekawszych artykułów kliknij obserwuj speedwaynews.pl na Google News

Obserwuj nas!
  • Tagi
  • Alex Dunne
  • F2
  • F2 2025

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Powiązane artykuły

Błąd sędziów? Na szali pole position

Sport motorowy - Błąd sędziów? Na szali pole position

Jakub Mikołajczak

  • Formuła 2
23 maja 2025

Po kilku godzinach poznaliśmy werdykt w sprawie kolizji pomiędzy Alexem Dunnem i Rafaelem Villagomezem. Decyzja już teraz wywołała sporo kontrowersji.

Wirtualna neutralizacja w F2. Nie każdy wie o tej zasadzie

Sport motorowy. Wirtualna neutralizacja w F2. Nie każdy wie o tej zasadzie

Jakub Mikołajczak

  • Formuła 2
23 maja 2025

Oglądając F2 wielu kibiców zastanawia się, dlaczego w czasie wirtualnej neutralizacji kierowcy nie zjeżdżają na wymianę opon. Otóż zakazuje tego regulamin. Przyjrzyjmy się temu.

F2: Crawford wygrał w sprincie, Dunne w wyścigu głównym. Podsumowanie weekendu na Imoli

Sport motorowy. F2: Crawford wygrał w sprincie, Dunne w wyścigu głównym. Podsumowanie weekendu na Imoli

Wiktor Żuchowski

  • Formuła 2
19 maja 2025

Podczas GP Emilii-Romagnii, obok rywalizacji kierowców Formuły 1, walka trwała także w Formule 2. Czas na podsumowanie tych zmagań na torze Imola.

Klasyfikacja F2 2025. Aktualna punktacja kierowców i zespołów

Sport żużlowy. Klasyfikacja F2 2025. Aktualna punktacja kierowców i zespołów

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 2
26 kwietnia 2025

W ciągu jednego weekendu klasyfikacja F2 może się zmieniać dwukrotnie. Wynika to ze stałego formatu sprintu i wyścigu głównego na każdą rundę mistrzostw. O szczegółach dowiesz się z tego artykułu.

Kalendarz F2 2025. Gdzie i kiedy pojadą pretendenci do F1?

Sport motorowy. Kalendarz F2 2025. Gdzie i kiedy pojadą pretendenci do F1?

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 2
18 kwietnia 2025

Tak jak w ubiegłym roku kalendarz F2 obejmie 14 rund. Rozpoczął się on w marcu w Australii, a ostatni wyścig odbędzie się 7 grudnia. Poza Antypodami obejmuje on 5 rund w Azji i 8 w Europie.

Transmisja F2 2025. Gdzie oglądać wyścigi zaplecza F1 w Polsce?

Sport motorowy - Transmisja F2 2025. Gdzie oglądać wyścigi zaplecza F1 w Polsce?

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 2
17 kwietnia 2025

Dostęp do transmisji Formuły 2 w Polsce uległ zmianie wraz z odejściem z naszego rynku Viaplay. Nie jest on jednak specjalnie utrudniony. W tym artykule przedstawiamy najważniejsze informacje nt. transmisji weekendów wyścigowych bezpośredniego zaplecza Formuły 1.

Isack Hadjar: praca i cierpliwość popłaciły | Droga do F1

Isack Hadjar: praca i cierpliwość popłaciły | Droga do F1

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
15 kwietnia 2025

Isack Hadjar był ostatnim kierowcą, którego ogłoszono na sezon 2025 po decyzji Red Bulla o tym, że Liam Lawson zastąpi Sergio Pereza. Francuz pochodzenia algierskiego zajął, w związku z tym, wolne miejsce w Racing Bulls.

F2: Wyścig w Melbourne odwołany przez deszcz

F2: Wyścig w Melbourne odwołany przez deszcz

Daniel Bonna

  • Formuła 1
16 marca 2025

Mocne opady deszczu nie zezwoliły dzisiaj na ściganie w Formule 2. Dyrekcja wyścigu walczyła przez godzinę, kierowcy dwukrotnie wyjechali za samochodem bezpieczeństwa, ale to nic nie dało. Nie przejechano nawet jednego okrążenia.

F2: Durksen ograł Fornarolego na starcie | Podsumowanie

F2: Durksen ograł Fornarolego na starcie | Podsumowanie

Jakub Mikołajczak

  • Formuła 1
15 marca 2025

Za nami pierwszy wyścig F2 w sezonie 2025. Obfitował on w wiele neutralizacji. Górą w sprincie okazał się Joshua Durksen. Za Paragwajczykiem na metę wpadli Leonardo Fornaroli i Luke Browning.

F2: Gabriele Mini z pole position | Podsumowanie kwalifikacji

F2: Gabriele Mini z pole position | Podsumowanie kwalifikacji

Krzysztof Jankowski

  • Formuła 1
14 marca 2025

Sezon Formuły 2 dopiero się rozpoczął, a już mamy pierwsze niespodzianki. Pole position w inauguracyjnych kwalifikacjach wywalczył bez większych trudności Gabriele Mini, który wcześniej przejechał w F2...ledwie dwa wyścigi.

Patronat medialny

  • Speedway Równe

  • Speedway Club Žarnovica

  • German Speedway Masters

  • Baltic Speedway League

Formuła 1

MKierowcaZespółPkt.
1.Oscar PiastriMcLaren146
2.Lando NorrisMcLaren133
3.Max VerstappenRed Bull124
4.George RussellMercedes99
5.Charles LeclercFerrari61
6.Lewis HamiltonFerrari53
7.Andrea Kimi AntonelliMercedes48
8.Alexander AlbonWilliams40
9.Esteban OconHaas14
10.Lance StrollAston Martin14
11.Carlos SainzWilliams11
12.Yuki TsunodaRed Bull10
13.Pierre GaslyAlpine7
14.Isack HadjarVisa Cash App RB7
15.Nico HulkenbergStake F1 Team6
16.Oliver BearmanHaas6
17.Fernando AlonsoAston Martin0
18.Liam LawsonVisa Cash App RB0
19.Jack DoohanAlpine0
20.Gabriel BortoletoStake F1 Team0
21.Franco ColapintoAlpine0

Formuła 2

MKierowcaZespółPkt.
1.Alex DunneRodin Motorsport64
2.Luke BrowningHitech TGR58
3.Richard VerschoorMP Motorsport55
4.Leonardo FornaroliInvicta Racing52
5.Arvid LindbladCampos Racing45
6.Pepe MartiCampos Racing41
7.Jak CrawfordDAMS Lucas Oil38
8.Victor MartinsART Grand Prix33
9.Dino BeganovicHitech TGR29
10.Oliver GoetheMP Motorsport12
11.Gabriele MiniPrema Racing12
12.Joshua DürksenAIX Racing11
13.Roman StanekInvicta Racing9
14.Sebastián MontoyaPrema Racing7
15.Ritomo MiyataART Grand Prix3
16.Rafael VillagómezVan Amersfoort Racing3
17.Kush MainiDAMS Lucas Oil1
18.Sami MeguetounifTrident0
19.Amaury CordeelTrident0
20.Cian ShieldsAIX Racing0
21.John BennettVan Amersfoort Racing0
22.Max EstersonTrident0

MotoGP

MKierowcaZespółPkt.
1.Marc MarquezDucati Lenovo Team171
2.Alex MarquezBK8 Gresini Racing MotoGP149
3.Francesco „Pecco” BagnaiaDucati Lenovo Team120
4.Franco MorbidelliPertamina Enduro VR46 Racing Team85
5.Fabio Di GiannantonioPertamina Enduro VR46 Racing Team74
6.Johann ZarcoCastrol Honda LCR72
7.Fabio QuartararoMonster Energy Yamaha MotoGP Team56
8.Fermin AldeguerBK8 Gresini Racing MotoGP48
9.Pedro AcostaRed Bull KTM Factory Racing46
10.AI OguraTrackhouse MotoGP Team43
11.Maverick VinalesRed Bull KTM Tech340
12.Marco BezzecchiAprilia Racing38
13.Luca MariniHonda HRC Castrol37
14.Brad BinderRed Bull KTM Factory Racing32
15.Enea BastianiniRed Bull KTM Tech331
16.Alex RinsMonster Energy Yamaha MotoGP Team23
17.Jack MillerPrima Pramac Yamaha MotoGP19
18.Raúl FernándezTrackhouse MotoGP Team15
19.Joan MirHonda HRC Castrol12
20.Takaaki NakagamiHonda HRC Test Team10
21.Lorenzo SavadoriAprilia Racing8
22.Augusto FernandezPrima Pramac Yamaha MotoGP3
23.Miguel OliveiraPrima Pramac Yamaha MotoGP2
24.Somkiat ChantraIDEMITSU Honda LCR0
25.Aleix EspargaroHonda HRC Test Team0
26.Jorge MartinAprilia Racing0

Wydawca:
IBO Media Dagmara Starzec
32-015 Stanisławice 318
e-mail: kontakt@speedwaynews.pl

  • Kontakt z redakcją
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Pokaż się u nas
  • Regulamin
  • Polityka Prywatności
  • Informacje o RODO
  • Zarejestruj się
  • O serwisie
  • Galerie zdjęć

2025 © speedwaynews.pl - Wszelkie prawa autorskie wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie informacji i tekstów zabronione