⨉
⨉
  • O serwisie
  • Współpraca i reklama
  • Autorzy
  • Kontakt
  • Regulamin serwisu
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Zaloguj się
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
F1 speedwaynews speedway
  • Formuła 1
    • Kalendarz Formuły 1
    • Składy zespołów Formuły 1 2025
  • MotoGP
    • Kalendarz MotoGP 2025
    • Tory MotoGP
  • Serie juniorskie
    • Formuła 2
    • Formuła 3
    • Formuła 4
    • Formuły regionalne
  • Serie juniorskie z Polakami
    • Wyniki
  • Kącik ciekawostek
    • Historia Formuły
    • Kariery
    • Polacy w Formule
    • Tory
  • Inne wyścigi
  • Wywiady
LIVE
Speedway Kraków Logo
0:0
transmf.png Logo
25.05.2025 16:00
LIVE
Abramczyk Polonia Bydgoszcz Logo
17:7
psz poznan logo auuuuu.png Logo
25.05.2025 15:15
Zakończona
- Logo Kwalifikacje do GP Japonii F1 2025
05.04.2025 08:00
Zakończona
 Logo F1 GP Chin 2025
23.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do GP Chin F1 2025
22.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Sprint przed GP Chin 2025
22.03.2025 03:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do sprintu GP Chin F1 2025
21.03.2025 08:30
Strona główna » Były partner Roberta Kubicy chwali mistrza świata

Były partner Roberta Kubicy chwali mistrza świata

  • Formuła 1
24 maja 2025 Ten artykuł przeczytasz w 14 minut

Adrian Januszkiewicz

Były partner Roberta Kubicy chwali mistrza świata

Nick Heidfeld, były kolega zespołowy Roberta Kubicy, w obszernym wywiadzie skomentował bieżące wydarzenia w Formule 1. Przy okazji pochwalił Maxa Verstappena i jego osiągnięcia.

Nick Heidfeld ma dobre wspomnienia związane z GP Monako

Nick Heidfeld, dawny kolega Roberta Kubicy z BMW Sauber, pojawił się w Monako, gdzie w ten weekend odbywać się będzie kolejne Grand Prix w kalendarzu Formuły 1. Niemiec w rozmowie z F1 Insider odniósł się m.in. do swoich wspomnień związanych z torem na ulicach Monte Carlo.

– Widziałem swój pierwszy wyścig Formuły 1 na żywo tutaj w 1989 roku – to było naprawdę wyjątkowe. Najważniejszym momentem był rok 1996, kiedy po raz pierwszy wystartowałem tutaj w Formule 3. Wygrałem wyścig w 1997 r., ale jazda przez tunel po raz pierwszy i delektowanie się dźwiękiem – tego się nigdy nie zapomina. Później wygrałem tu Formułę 3000, byłem drugi w Formule 1 i na podium w Formule E. Jestem z tego nawet dumny. Monako ma po prostu niesamowity piękny tor, zawsze cieszę się, że tu jestem – powiedział Heidfeld. – Nie ma porównywalnej trasy. Singapur pojawił się później i też jest fajny, ale Monako jest wyjątkowe. Tutaj ryzyko błędu jest praktycznie zerowe, a dawniej było jeszcze większe. Na terenie basenu znajdowała się ściana po prawej i lewej stronie. Brzmi to głupio, ale może właśnie dlatego jest tak atrakcyjne. To dreszcz emocji, to dreszcz emocji – kiedyś było jeszcze bardziej wyraźne.

2005 MONACO

Mark Webber & Nick Heidfeld present their 3rd & 2nd place trophies #F1 pic.twitter.com/vE3PTuyWYL

— F1 Icons That Go Hard (@CrystalRacing) May 21, 2023

Były kolega Roberta Kubicy chwali Maxa Verstappena

Nick Heidfeld jest jednym z ekspertów telewizji Sky i na bieżąco śledzi, co się dzieje w Formule 1. Jest pod szczególnym wrażeniem jazdy Maxa Verstappena. W wywiadzie odniósł się do manewru wyprzedzania Holendra w szykanie Tamburello, który finalnie dał mu zwycięstwo w minionym GP Emilii-Romanii. Dla niektórych był to jeden z najlepszych manewrów wyprzedzania w historii.

– Uważam, że to przesada. To był świetny ruch, dzięki któremu wygrał wyścig – ale widzieliśmy już takie rzeczy wcześniej. Światowej klasy, bez dwóch zdań. Ale co wydaje mi się najciekawsze, to fakt, że nie siedzi już w lepszym aucie. Teraz jest pod presją – i nadal nie popełnia błędów. Imponujące. I jak zwykle jego koledzy zespołowi mają z nim ciężko – powiedział.

GP Emilii-Romanii: Verstappen w swoim żywiole | Podsumowanie

Skomentował także wyczyn 4-krotnego mistrza świata na Nordschleife pod pseudonimem Franz Herrmann. Pobił on tam rekord okrążenia.

– Tak, to było niezwykle imponujące. Formuła 1 jest oczywiście miarą wszystkiego, ale jako ktoś, kto brał udział w 24-godzinnym wyścigu na tym obiekcie trzy razy, wiem, jak to jest trudne. Do dziś twierdzę, że nie znam trasy idealnie – zwłaszcza biorąc pod uwagę natężenie ruchu. To, co pokazał tam Verstappen, było niezwykłe. Wielu uważa, że ​​jego talent pojawia się raz na sto lat. I udowadnia to raz za razem – powiedział.

Holendra zabrakło wśród kierowców, którzy w kinie w Monako obejrzeli przedpremierowo film „F1” z Bradem Pittem w roli głównej. Sam stwierdził, że później go nadrobi.

– […] On nie płynie z prądem. Wierzy w siebie i ma wątpliwości. Fakt, że nie dołączył do serialu Netflixa, bo uważał to za zbyt fałszywe rozwiązanie, mówi sam za siebie. Najważniejsze jest, żeby pozostał twardo stąpający po ziemi i ciągle się rozwijał. I dokładnie to robi – uznał Heidfeld.

Film „F1”. Opublikowano pełny trailer produkcji z Bradem Pittem

W F1 dominują rekiny, które wykorzystują słabości rywali

Zarówno Lando Norris, jak i Oscar Piastri w wywiadach wykazują się samokrytyką. Zdaniem Nicka Heidfelda to może być broń obosieczna.

– […] Przyznawanie się do błędów jest ważne, aby móc się poprawić. Ale czy zadawanie sobie takich pytań publicznie jest mądre? W przypadku Formuły 1, gdzie dominują rekiny, może to stanowić problem, bo inni chcą wykorzystać słabości – stwierdził.

Lando Norris podczas FP1 do GP Monako 2025
Fot. McLaren / X

Dawny partner Roberta Kubicy o Lewisie Hamiltonie: już nie jest specjalnie młody

Na pytanie, czy Lewis Hamilton może coś jeszcze osiągnąć w barwach Ferrari, Heidfeld odpowiedział twierdząco.

– Myślę, że tak. Jeśli samochód będzie mu odpowiadał, nadal będzie mógł osiągać najlepsze wyniki. Widzieliśmy to w Chinach. Jednak w porównaniu do Leclerca obecnie jest w tyle – zwłaszcza w kwalifikacjach. I oczywiście, nawet jeśli niektórym osobom nie podoba się to: On nie jest już taki młody. Jeśli porównamy go z Hamiltonem sprzed pięciu czy dziesięciu lat, zobaczymy różnice – powiedział Niemiec.

GP Chin: Sprint w Szanghaju dla Hamiltona | Podsumowanie

Zwrócił też uwagę na kwestię adaptacji do nowego dla Brytyjczyka środowiska.

– […] po wielu latach w tym samym środowisku trudno jest zmienić zespół. Lewis doskonale odnalazł się w Mercedesie – teraz musi przyzwyczaić się do nowego samochodu. Im jesteś starszy, tym trudniej jest zacząć wszystko od nowa.

Sauber musi się poprawić

Na pytanie odnośnie oczekiwań wobec zespołu Saubera, którego barwy Heidfeld reprezentował w latach 2001-2003 (jako Sauber Petronas – przyp. red.) i 2006-2010 (jako BMW Sauber – przyp. red.), a także współpracy ekipy z Hinwil z Audi, Niemiec odpowiedział stanowczo.

– Poprawa – to musi nastąpić. Ale jedno jest pewne: nie jest łatwo dostać się do Formuły 1. Trzeba dać zespołowi czas. Wcześniej ważne było, aby obie strony – BMW i Sauber – ze sobą współpracowały. Kiedy duży producent łączy się z mniejszym zespołem, dwa światy się zderzają. Zazwyczaj problemy wynikają z tego, że duże korporacje mają zupełnie inne struktury – podejmowanie decyzji zajmuje im znacznie więcej czasu. A na to nie można sobie pozwolić w Formule 1. Mam nadzieję, że Audi wyciągnęło wnioski z błędów popełnionych w przeszłości przez innych producentów samochodów.

Bolid Sauber podczas FP2 do GP Monako 2025
Fot. Stake F1 Team KICK Sauber / X

– Najważniejsze: dysponujesz większą ilością pieniędzy – to był również decydujący punkt dla BMW. To był jedyny raz w mojej karierze, kiedy samochód na początku był słaby, ale w trakcie sezonu udało nam się odwrócić sytuację. Ważne jest, aby pieniądze i wiedza były wykorzystywane prawidłowo – ale także, aby procesy nie były przeciągane w nieskończoność i aby wszystko nie ginęło w zespołach zadaniowych, jak to miało miejsce na początku w BMW. To właśnie sprawia, że ​​Formuła 1 jest interesująca dla producentów – niezwykle szybkie tempo rozwoju.

Cadillac ma powody, żeby postawić na Schumachera

Zapytany o to, dlaczego Cadillac powinien zdecydować się na zatrudnienie Micka Schumachera, Kolega Roberta Kubicy z lat 2006-2009 powiedział: – Ma doświadczenie, szybkość i siłę woli. Z niemieckiego punktu widzenia naturalne byłoby, że ktoś chciałby, aby to on zasiadł za sterami bolidu.

Cadillac rozważa kierowcę-ulubieńca Ecclestone’a

Żródło: F1 Insider

Zdjęcie otwierające: Jürgen Friedrich

Aby nie przegapić najciekawszych artykułów kliknij obserwuj speedwaynews.pl na Google News

Obserwuj nas!
  • Tagi
  • Cadillac
  • F1
  • F1 2025
  • GP Monako
  • Lando Norris
  • Lewis Hamilton
  • Max Verstappen
  • Mick Schumacher
  • Oscar Piastri
  • Sauber F1 Team

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Powiązane artykuły

F2: Crawford zwyciężył w Monako po karambolu na starcie i kontrowersjach

F2: Crawford zwyciężył w Monako po karambolu i kontrowersjach

Wiktor Żuchowski

  • Formuła 2
25 maja 2025

Formuła 2 w Monako potrafi zaskakiwać. Nie inaczej było w wyścigu głównym, który przyniósł sporo emocji... niekoniecznie pozytywnych. Po kontrowersyjnym wyścigu zwyciężył Jak Crawford, przed Leonardo Fornarolim i Sebastianem Montoyą.

F3: Tsolov poza zasięgiem, Biliński drugi w Monako

Sport motorowy. F3: Tsolov poza zasięgiem, Biliński drugi w Monako

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 3
25 maja 2025

Nikola Tsolov od początku głównego wyścigu Formuły 3 w Monako utrzymał prowadzenie i pewnie wygrał uliczny klasyk. Roman Biliński mając tuż za sobą poważnych rywali, zdołał wybronić 2. miejsce.

Kwalifikacje GP Monako: Norris wyrwał Leclercowi PP

Kwalifikacje GP Monako: Norris wyrwał Leclercowi PP

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
24 maja 2025

Kwalifikacje do GP Monako mogły być czwartą sesją tego weekendu udaną dla Charlesa Leclerca. Niestety dla niego i lokalnych kibiców, to Lando Norris ruszy z pole position w Monte Carlo.

Były partner Roberta Kubicy chwali mistrza świata

Były partner Roberta Kubicy chwali mistrza świata

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
24 maja 2025

Nick Heidfeld, były kolega zespołowy Roberta Kubicy, w obszernym wywiadzie skomentował bieżące wydarzenia w Formule 1. Przy okazji pochwalił Maxa Verstappena i jego osiągnięcia.

Treningi GP Monako: Piątek na czerwono | Podsumowanie

Treningi GP Monako: Piątek na czerwono | Podsumowanie

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
23 maja 2025

Treningi przed GP Monako klasycznie wymagały od kierowców bardzo dużo koncentracji, żeby przez zderzenia nie skomplikować sobie reszty weekendu. Najlepiej w obu piątkowych próbach wypadł Charles Leclerc.

2 pit stopy w Monako. Kierowcy ocenili pomysł

2 pit stopy w Monako. Kierowcy ocenili pomysł

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
23 maja 2025

W niedzielę podczas GP Monako kierowcy F1 będą zobowiązani wykonać 2 pit stopy. FIA chce w ten sposób zwiększyć atrakcyjność tego ikonicznego wyścigu. Kierowcy przed startem weekendu zabrali głos ws. tego pomysłu.

Charles Leclerc: Będzie ciężko. Ferrari czeka trudny weekend w F1

Charles Leclerc: Będzie ciężko. Ferrari czeka trudny weekend w F1

Wiktoria Żupińska

  • Felietony
23 maja 2025

Charles Leclerc wątpi, czy uda mu się powtórzyć sukces z zeszłego roku. Kierowca Ferrari ocenia szanse na wygraną jako niskie. Zespół się jednak nie poddaje.

Nie tylko obserwator. Adrian Newey pomoże w Monako

Nie tylko obserwator. Adrian Newey pomoże w Monako

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
22 maja 2025

Adrian Newey będzie obecny na Grand Prix Monako. Legendarny inżynier nie wystąpi jednak jedynie w roli obserwatora. Aktywnie wspomoże Astona Martina.

Ferrari potrzebuje set-up jak w Szanghaju. Tak mówi mistrz świata

Ferrari potrzebuje set-up jak w Szanghaju. Tak mówi mistrz świata

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
22 maja 2025

Lewis Hamilton zwrócił uwagę, że Ferrari swoje najlepsze dotąd ustawienia bolidu miało podczas weekendu o GP Chin. Od tamtej pory Włosi nie zdołali odtworzyć takiego balansu.

Polski mistrz świata FIA o niezwykłej przygodzie | WYWIAD

Sport motorowy: Polski mistrz świata FIA o niezwykłej przygodzie | WYWIAD

Adrian Drozdek

  • Serie z Polakami
22 maja 2025

Karol Basz, kartingowy mistrz świata CIK-FIA z 2015 roku, obecnie ścigający się w GT World Challenge Europe i GT Open, opowiedział o swoich motorsportowych wyzwaniach. Polak łączy obowiązki kierowcy wyścigowego z zarządzaniem KB Management, KB Racing Experience, coachingiem i wieloma innymi projektami.

Patronat medialny

  • Speedway Równe

  • Speedway Club Žarnovica

  • German Speedway Masters

  • Baltic Speedway League

Formuła 1

MKierowcaZespółPkt.
1.Oscar PiastriMcLaren146
2.Lando NorrisMcLaren133
3.Max VerstappenRed Bull124
4.George RussellMercedes99
5.Charles LeclercFerrari61
6.Lewis HamiltonFerrari53
7.Andrea Kimi AntonelliMercedes48
8.Alexander AlbonWilliams40
9.Esteban OconHaas14
10.Lance StrollAston Martin14
11.Carlos SainzWilliams11
12.Yuki TsunodaRed Bull10
13.Pierre GaslyAlpine7
14.Isack HadjarVisa Cash App RB7
15.Nico HulkenbergStake F1 Team6
16.Oliver BearmanHaas6
17.Fernando AlonsoAston Martin0
18.Liam LawsonVisa Cash App RB0
19.Jack DoohanAlpine0
20.Gabriel BortoletoStake F1 Team0
21.Franco ColapintoAlpine0

Formuła 2

MKierowcaZespółPkt.
1.Alex DunneRodin Motorsport64
2.Luke BrowningHitech TGR58
3.Richard VerschoorMP Motorsport55
4.Leonardo FornaroliInvicta Racing52
5.Arvid LindbladCampos Racing45
6.Pepe MartiCampos Racing41
7.Jak CrawfordDAMS Lucas Oil38
8.Victor MartinsART Grand Prix33
9.Dino BeganovicHitech TGR29
10.Oliver GoetheMP Motorsport12
11.Gabriele MiniPrema Racing12
12.Joshua DürksenAIX Racing11
13.Roman StanekInvicta Racing9
14.Sebastián MontoyaPrema Racing7
15.Ritomo MiyataART Grand Prix3
16.Rafael VillagómezVan Amersfoort Racing3
17.Kush MainiDAMS Lucas Oil1
18.Sami MeguetounifTrident0
19.Amaury CordeelTrident0
20.Cian ShieldsAIX Racing0
21.John BennettVan Amersfoort Racing0
22.Max EstersonTrident0

MotoGP

MKierowcaZespółPkt.
1.Marc MarquezDucati Lenovo Team171
2.Alex MarquezBK8 Gresini Racing MotoGP149
3.Francesco „Pecco” BagnaiaDucati Lenovo Team120
4.Franco MorbidelliPertamina Enduro VR46 Racing Team85
5.Fabio Di GiannantonioPertamina Enduro VR46 Racing Team74
6.Johann ZarcoCastrol Honda LCR72
7.Fabio QuartararoMonster Energy Yamaha MotoGP Team56
8.Fermin AldeguerBK8 Gresini Racing MotoGP48
9.Pedro AcostaRed Bull KTM Factory Racing46
10.AI OguraTrackhouse MotoGP Team43
11.Maverick VinalesRed Bull KTM Tech340
12.Marco BezzecchiAprilia Racing38
13.Luca MariniHonda HRC Castrol37
14.Brad BinderRed Bull KTM Factory Racing32
15.Enea BastianiniRed Bull KTM Tech331
16.Alex RinsMonster Energy Yamaha MotoGP Team23
17.Jack MillerPrima Pramac Yamaha MotoGP19
18.Raúl FernándezTrackhouse MotoGP Team15
19.Joan MirHonda HRC Castrol12
20.Takaaki NakagamiHonda HRC Test Team10
21.Lorenzo SavadoriAprilia Racing8
22.Augusto FernandezPrima Pramac Yamaha MotoGP3
23.Miguel OliveiraPrima Pramac Yamaha MotoGP2
24.Somkiat ChantraIDEMITSU Honda LCR0
25.Aleix EspargaroHonda HRC Test Team0
26.Jorge MartinAprilia Racing0

Wydawca:
IBO Media Dagmara Starzec
32-015 Stanisławice 318
e-mail: kontakt@speedwaynews.pl

  • Kontakt z redakcją
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Pokaż się u nas
  • Regulamin
  • Polityka Prywatności
  • Informacje o RODO
  • Zarejestruj się
  • O serwisie
  • Galerie zdjęć

2025 © speedwaynews.pl - Wszelkie prawa autorskie wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie informacji i tekstów zabronione